abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 mei 2021 @ 09:54:48 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199298901
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:52 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Er wonen zo te zien een hoop Turken in die flat
Nee joh, alleen zigeuners. Afkomstig vanuit... De Indusvallei O+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Tettenkoning donderdag 6 mei 2021 @ 09:56:02 #27
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_199298912
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:54 schreef Dven het volgende:
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_199298938
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee joh, alleen zigeuners. Afkomstig vanuit... De Indusvallei O+
De Indusvallei ligt tegenwoordig, voor het grootste deel, in een voor Fokkers nog veel enger land dan India. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:03:04 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199298985
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik ben dol op hoge bergen en zulks, dus dan is Ladakh wel the place to be in India. :) Meer heb ik nog nooit gezien van India, wel van de omliggende landen, zoals het waanzinnnig spectaculaire Pakistaanse gedeelte van Kashmir en verder natuurlijk een Nepal en ook nog Bhutan. Zou graag nog een keer door Tibet fietsen, maar ja, die dekselse Chinezen daar. :{
Dan zit je volledig aan de andere kant van het land natuurlijk ook wel goed, rond Sikkim.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:08:03 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199299042
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De Indusvallei ligt tegenwoordig, voor het grootste deel, in een voor Fokkers nog veel enger land dan India. ;)
Klopt :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:08:48 #31
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_199299054
D
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:27 schreef Dven het volgende:
Tsja, lijkt me nogal eenzijdig wanneer dit als buitenstaander je standaardbeeld is. Wordt echter enigszins gemakkelijk voorbij gegaan aan het feit dat India iets meer is dan de foto's die er alhier voor het gemak continu worden bijgehaald, zonder andere kanten te laten zien. Wat ben je dan in vredesnaam aan het cherrypicken? Nederland past bijna 100 keer in dat land terwijl men hier al aan het zeiken is dat de afstand van Rotterdam naar Groningen welhaast onoverbrugbaar is, en dat met zo ongeveer het beste snelwegennetwerk ter wereld. Bijna de volledige Europese Unie anno 2021 past in dat massieve land dat ook nog eens driemaal de bevolkingsgrootte heeft maar ondanks dat nog gigantische onherbergzame en onbevolkte regio's heeft. Even veel culturen als de duizenden verschillende talen maar voor het gemak proppen we het samen in een verkrachtingsliefhebbend strontbadend volk van bijkans anderhalf miljard mensen.

[ afbeelding ]

Het is simpelweg nogal een verschil of je in de overbevolkte gordel ten zuiden van de Himalaya zit (Uttar Pradesh, Haranya, Delhi, Bihar, West Bengal) of dat je in het prachtige Kerala, Rajasthan, Karnataka of Goa verblijft. Jaipur, Udaipur, Kochi, Mysore, Bangalore, allemaal prachtige steden die absoluut een bezoek waard zijn.

Beetje als Nederland een goor, arm en onopgeleid kutland vol stinkende zigeuners omdat je een paar duizend kilometer verder een derdewereldland als Bulgarije heb ofzo. Maar goed, fuck nuances, had er vorige december graag een rondreisje gemaakt met vrienden maar dat is door de crisis door de neus geboord. Hopelijk deze winter weer een kans.
Dat jij niet vies bent van armoede en vuilnisbelten is wel bekend, anders was je niet naar Bulgarije verhuisd. Maar toch wel Chapeau hoe je nog van een smerig land als India iets weet te portretteren alsof het een mooi en schoon land is.
pi_199299090
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:08 schreef pferdfahrer het volgende:
D
[..]

Dat jij niet vies bent van armoede en vuilnisbelten is wel bekend, anders was je niet naar Bulgarije verhuisd. Maar toch wel Chapeau hoe je nog van een smerig land als India iets weet te portretteren alsof het een mooi en schoon land is.
Ik heb foto's gezien die Polen, Bulgaren en Roemeniers me hebben laten zien van de ergste krottenwijken daar, maar dat is peanuts vergeleken met deze foto's.
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:16:41 #33
489099 skidzor
Reality is one big joke
pi_199299119
Terechte klacht weer pf
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:22:37 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199299168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:08 schreef pferdfahrer het volgende:
D
[..]

Dat jij niet vies bent van armoede en vuilnisbelten is wel bekend, anders was je niet naar Bulgarije verhuisd. Maar toch wel Chapeau hoe je nog van een smerig land als India iets weet te portretteren alsof het een mooi en schoon land is.
Ik stel alleen maar dat het niet zo zwart/wit is als dat hier vaak schijtlollig voorgedaan wordt. Enfin, het zijn de voorspelbare reacties en ik berust mij in het feit dat iedereen die dat doet van binnen echt wel weet dat wat ik zeg simpelweg correct is.

Grappig is overigens wel dat dezelfde lieden het verschil op veel kleinere schaal (Holland/provincie) wél met het vuur in de ogen en soms zelfs schuim op de bekken benadrukken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199299178
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 07:07 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

Vooral die blonde Westerse meisjes die het geweldig vinden om die cultuur te ontdekken en zichzelf. Het is maar net hoe je het bekijkt, maar als je ervan houd om letterlijk aangerand te worden op straat en dat je ding is, so be it.
Ooit zo'n huppel gekend die naar Venezuela ging om die reden, cultuur snuiven.
Ja, en het kon mevrouw echt niet afgelegen en authentiek genoeg zijn.
Zit ze daar in een toeristenbus die midden in the middle of nowhere overvallen word door gewapend tuig.
Komt ze getraumatiseerd en jankend terug naar Nederland.
Een half jaar na dato kom ik op visite bij haar ouders thuis waar het onderwerp weer ter sprake komt,
Vraag ik haar wat er indertijd mis was met Spanje, Frankrijk of Italië als vakantiebestemming in een geregeld toeristenoord.
Kreeg ik een grote bek ook nog. :')
  Tettenkoning donderdag 6 mei 2021 @ 10:26:30 #36
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_199299214
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:22 schreef Dven het volgende:
Enfin, het zijn de voorspelbare reacties en ik berust mij in het feit dat iedereen die dat doet van binnen echt wel weet dat wat ik zeg simpelweg correct is.
Ah, ja. In het kader van de hele wereld is gek behalve ik :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_199299270
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:26 schreef Nine. het volgende:

[..]

Ah, ja. In het kader van de hele wereld is gek behalve ik :')
Het is niet zo dat die mensen daar zelf ook niet weten in wat voor schijtzooi ze leven.
Alleen hebben ze ten eerste geen mogelijkheid en kansen om hun leefomstandigheden te verbeteren en ten tweede een overheid die alleen de grote bedrijven en de rijken steunen die het geen bal interesseert.
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:31:35 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199299290
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:26 schreef Nine. het volgende:

[..]

Ah, ja. In het kader van de hele wereld is gek behalve ik :')
Nee hoor, ik weet echt wel dat jij niet zo gek bent als dat jij je op dit moment doet voorkomen. Je snapt echt wel dat je Kerala niet kan vergelijken met de slums in - pak 'm beet - Calcutta, net zoals je Nederland lastig kan vergelijken met - ik noem maar wat - Bulgarije :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199299347
Beter geld inzamelen voor douchehokjes, toiletten en heropvoeding van verkrachtende mannen.

India is echt een van de weinige landen waar ik met geld toe nog niet naartoe hoef.
pi_199299414
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee hoor, ik weet echt wel dat jij niet zo gek bent als dat jij je op dit moment doet voorkomen. Je snapt echt wel dat je Kerala niet kan vergelijken met de slums in - pak 'm beet - Calcutta, net zoals je Nederland lastig kan vergelijken met - ik noem maar wat - Bulgarije :)
Laten we niet doen alsof je gesprekspartner meer dan 1 of 2 steden in India kan opnoemen,,,,
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  Tettenkoning donderdag 6 mei 2021 @ 10:47:33 #41
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_199299421
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:31 schreef Dven het volgende:
Nee hoor, ik weet echt wel dat jij niet zo gek bent als dat jij je op dit moment doet voorkomen. Je snapt echt wel dat je Kerala niet kan vergelijken met de slums in pak 'm beet Calcutta, net zo min als dat je Nederland lastig kan vergelijken met Bulgarije :)
Wie is er hier nu aan het cherrypicken? Kerala is zwaar afhankelijk van toerisme, dus die zijn ook wel geneigd om de boel wat schoner te houden. Maar dat is dus verre van representatief voor de problematiek in India. Minstens 50% van de Indiaase bevolking heeft op een of andere manier ernstig last van vervuiling. Zie ook de artikelen die ik had gepost.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over het achterlijke kastensysteem, dat vrouwen er geen enkele waarde hebben en het grote aantal aanrandingen en verkrachtingen gehad. Echt amazing ja, dat India :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:16:22 #42
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_199299766
Vandeweek nog een stuk op TV waarin de Indiërs de westerlingen uitlachten omdat ze zo snel ziek werden van een ‘griepje’. We zouden te hygiënisch leven hier. :') Beetje Karma wel.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Leukste jonkie 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 11:21:29 #43
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199299840
Terechte klacht. Poepen lekker op straat gebruiken dan hun hand om af te vegen :r

Daarbij zijn er toch teveel mensen in India dus nul problemen mee dat er een paar afsterven :)
-XOXO- Je maintiendrai
pi_199300380
Weer zo'n denigrerende paardrijder topic. :')

India is een mooi land maar veel armoede. Ze zijn jarenlang uitgebuit door het westen. Als ze dat niet waren geweest zouden ze anders zijn.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:09:38 #45
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_199300405
Fucking ranzig land en fucking ranzige mensen.

Ze krijgen waar ze om vragen, niet helpen dus.

Smeerpijpen.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_199300489
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:45 schreef Dven het volgende:

[..]

:'(

Noem het liefkozend ook wel eens 'Little India' :)

[ afbeelding ]
OMG. Is dit in Bulgarije?
Dit is gewoon letterlijk een vuilnisbelt te midden van flats (gigantische achterbuurtuitstraling ook).

Mijn hersenen begrijpen dit bijna niet.
Eens kijken
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:45:13 #47
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199300836
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:47 schreef Nine. het volgende:

[..]

Wie is er hier nu aan het cherrypicken? Kerala is zwaar afhankelijk van toerisme, dus die zijn ook wel geneigd om de boel wat schoner te houden. Maar dat is dus verre van representatief voor de problematiek in India. Minstens 50% van de Indiaase bevolking heeft op een of andere manier ernstig last van vervuiling. Zie ook de artikelen die ik had gepost.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over het achterlijke kastensysteem, dat vrouwen er geen enkele waarde hebben en het grote aantal aanrandingen en verkrachtingen gehad. Echt amazing ja, dat India :')
Je hebt mij nergens horen zeggen dat India als voorbeeld voor de wereld zou moeten dienen, noch dat het een absolute parel op deze globe. Dat is ook geenszins de achterliggende gedachte van mijn reacties geweest.

Ja, India is op gigantisch veel vlakken een enorme puinhoop en in z'n geheel nog lichtjaren verwijderd van het punt waarop een normale samenleving toch op z'n minst zou moeten zitten, in ieder geval wat mij betreft. Daar vertel je anderzijds nog steeds maar een klein gedeelte van het verhaal mee en loop je voor het gemak voorbij aan een groot gedeelte van de andere realiteit in India die je niet door een paar bij elkaar geraapte plaatjes van het internet opeens teniet doet.

Overigens is toerisme voor nog geen 10% verantwoordelijk voor de Keralese economie. Ga een ander voor de gek houden man.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:49:34 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199300893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:16 schreef Maharski het volgende:

[..]

OMG. Is dit in Bulgarije?
Dit is gewoon letterlijk een vuilnisbelt te midden van flats (gigantische achterbuurtuitstraling ook).

Mijn hersenen begrijpen dit bijna niet.
Stolipinovo, een van de buitenwereld afgesloten zigeunerghetto in Plovdiv waar je nimmer een ambulance, politie- of vuilniswagen zal zien.



Enfin, extrapolerend naar India is het een beetje alsof je die ghetto met Giethoorn op een hoop pleurt omdat het beide Europa is ofzo. Maar ondertussen benadrukken we maar wat graag de zogenaamd gigantische verschillen tussen een Limburger en een Hollander. Dit gaat helemaal nergens meer over joh.

Wat dat betreft mag ik hopen dat een aantal users in dit topic een gigantische act aan het opvoeren zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:11:41 #49
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_199301132
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Stolipinovo, een van de buitenwereld afgesloten zigeunerghetto in Plovdiv waar je nimmer een ambulance, politie- of vuilniswagen zal zien.

[ afbeelding ]

Enfin, extrapolerend naar India is het een beetje alsof je die ghetto met Giethoorn op een hoop pleurt omdat het beide Europa is ofzo. Maar ondertussen benadrukken we maar wat graag de zogenaamd gigantische verschillen tussen een Limburger en een Hollander. Dit gaat helemaal nergens meer over joh.

Wat dat betreft mag ik hopen dat een aantal users in dit topic een gigantische act aan het opvoeren zijn.
Beetje een rare vergelijking, in Europa is er in die Oostbloklanden dan wellicht veel armoede en ghetto's, maar dat zal percentueel minder zijn dan de hoeveel armoede en ranzigheid wat er in India huishoud. De beelden zeggen al genoeg als de hoofdstad zelf al een enorme tyfuszooi is. Ik zou er in ieder geval voor geen goud heen willen gaan, die mooie plekjes die er zijn kunnen me gestolen worden. Ik ga op vakantie om te genieten, niet om een hippe trut te zijn om die o zo speciale niet touristische plekjes te bezoeken en er dan vervolgens op fora dan mee te koop gaat lopen over hoe prachtig het juist is.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:15:56 #50
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199301178
Ik ben nog nooit op vakantie geweest en ga er maar van uit dat het ook nooit meer gaat gebeuren. Ik zou wel graag een keer naar India willen.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')