abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 mei 2021 @ 00:53:56 #1
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199297165


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199297170
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 00:51 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Maar je bent toch wel met mij eens dat al die drukte in de parken, op de Dam, voetbalfeestjes etc geen brandhaarden heeft veroorzaakt?

Wanneer gaan we nou eens onderscheid maken tussen buiten en binnen?
Er is een piek te zien in het aantal besmettingen in de leeftijdsgroep 20-29, zo liet iemand vanmiddag hier zien. Dat is gewoon te herleiden naar Koningsdag. Daar gaat het overigens verder niet om. Jij wil dat onderscheid en bijbehorende versoepelingen, maar blijkbaar heeft meer dan de helft van Nederland daar nog geen behoefte aan en waarschijnlijk is dat omdat ze vinden dat de IC's nog te vol liggen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 00:58:12 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199297182
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 00:53 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Zolang ze mensen blijven ophokken dalen de besmettingscijfers heel langzaam.
Je denkt dat het harder daalt wanneer ze meer dingen opengooien? Ik weet niet, hoor.
  donderdag 6 mei 2021 @ 00:59:04 #4
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199297188
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 00:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je denkt dat het harder daalt wanneer ze meer dingen opengooien? Ik weet niet, hoor.
Ik denk dat er dan meer buiten afgesproken wordt buiten je bubbel.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 6 mei 2021 @ 01:07:17 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199297212
Ik zit dus die RIVM/GGD-enquete in te vullen en ik erger me aan deze vraagstelling.



"Als ik het vaccin krijg, ben ik beschermd tegen het coronavirus." Nou, nee, niet echt. Je bent beschermd tegen covid en dan met name ernstige vormen daarvan. Dus je wordt niet zo ziek en je komt niet in het ziekenhuis. En dat is hartstikke fijn, maar dat betekent niet dat je niet besmet kan raken met dat virus.

|:) |:) |:)
pi_199297220
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
Ik zit dus die RIVM/GGD-enquete in te vullen en ik erger me aan deze vraagstelling.

[ afbeelding ]

"Als ik het vaccin krijg, ben ik beschermd tegen het coronavirus." Nou, nee, niet echt. Je bent beschermd tegen covid en dan met name ernstige vormen daarvan. Dus je wordt niet zo ziek en je komt niet in het ziekenhuis. En dat is hartstikke fijn, maar dat betekent niet dat je niet besmet kan raken met dat virus.

|:) |:) |:)
Precies de reden waarom enquetes invullen altijd langer duurt dan je wil.... :+
pi_199297291
Vrijwel alle non locals die covid besmet zijn en in quarantaine zitten op de Seychellen betreft volledig gevaccineerde Israëlische toeristen.

https://www.haaretz.com/i(...)ovid-tests-1.9776376
  donderdag 6 mei 2021 @ 03:29:52 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199297365
Ab was in 2015 al niet onomstreden:

https://nos.nl/artikel/2018092-opschudding-over-oproep-osterhaus

Opschudding over oproep Osterhaus
quote:
Een oproep van viroloog Ab Osterhaus aan grieppatiënten om hun huisarts om antivirale middelen te vragen, zorgt voor opschudding in artsenkringen. Osterhaus deed zijn oproep zaterdag onder meer in het NOS Journaal. De griepremmers zijn wetenschappelijk omstreden.

Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat de middelen nauwelijks werken. Een onderzoek dat door producenten van de middelen is gesponsord beweert het tegendeel.
quote:
Slechte bescherming
Osterhaus kwam met zijn oproep omdat het griepvaccin dit jaar slecht blijkt te werken. Doordat een van de drie griepstammen waaruit het vaccin is samengesteld veranderd is, biedt het vaccin maar heel weinig bescherming. Het gevolg: veel mensen die wel de griepprik hebben gehaald, krijgen toch griep.

Osterhaus zei daar in het achtuurjournaal het volgende over: "Dan is het heel nuttig om toch even contact met de huisarts op te nemen en die kan dan eventueel een antiviraal middel voorschrijven. Als je dat binnen de eerste 24, 48 uur na de eerste verschijnselen doet, dan werkt dat heel goed en dan heb je veel minder kans om toch ernstig ziek te worden."
En heeft Ab de meeste kans om zo veel mogelijk poen binnen te harken :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 06-05-2021 11:43:25 ]
  donderdag 6 mei 2021 @ 05:35:16 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199297467
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
Ik zit dus die RIVM/GGD-enquete in te vullen en ik erger me aan deze vraagstelling.

[ afbeelding ]

"Als ik het vaccin krijg, ben ik beschermd tegen het coronavirus." Nou, nee, niet echt. Je bent beschermd tegen covid en dan met name ernstige vormen daarvan. Dus je wordt niet zo ziek en je komt niet in het ziekenhuis. En dat is hartstikke fijn, maar dat betekent niet dat je niet besmet kan raken met dat virus.

|:) |:) |:)
Ja, daarom is dus toch de vraag in hoeverre je het ermee eens bent?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199297554
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 03:29 schreef leolinedance het volgende:
Ab was zelfs in 2015 niet onomstreden:

https://nos.nl/artikel/2018092-opschudding-over-oproep-osterhaus

Opschudding over oproep Osterhaus
[..]


[..]

En heeft Ab de meeste kans om zo veel mogelijk poen binnen te harken :'(
Laat Ab Osterwaus maar schuiven!

“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 6 mei 2021 @ 07:28:48 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199297740
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 05:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, daarom is dus toch de vraag in hoeverre je het ermee eens bent?
Je kunt echter nergens toelichting meegeven en de conclusies worden getrokken op basis van wat je aanklikt, zonder nuance.
En daar wordt vrij veel gewicht aan gehangen.

De vraagstelling van heel dat onderzoek (ik doe ook mee) irriteert me ook telkens weer, want de interpretatie van de antwoorden laat echt te wensen over en dient niet als basis te dienen voor conclusies met die datakwaliteit m.i.
Daar kunnen echt veel betere vraagstellingen gemaakt worden die bruikbaarder zijn.
Dat dit voort blijft duren elk gedragsonderzoek weer verbaast me enorm.
Er lopen geen domme mensen rond bij het RIVM en op dit vlak (vraagstellingen maken tbv onderzoek) is echt veel expertise.
Dus waarom dat niet doorgezet wordt in die onderzoeken... You tell me
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 mei 2021 @ 07:46:55 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199297833
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
Ik zit dus die RIVM/GGD-enquete in te vullen en ik erger me aan deze vraagstelling.

[ afbeelding ]

"Als ik het vaccin krijg, ben ik beschermd tegen het coronavirus." Nou, nee, niet echt. Je bent beschermd tegen covid en dan met name ernstige vormen daarvan. Dus je wordt niet zo ziek en je komt niet in het ziekenhuis. En dat is hartstikke fijn, maar dat betekent niet dat je niet besmet kan raken met dat virus.

|:) |:) |:)
Dus vink je het vakje helemaal links aan toch :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 6 mei 2021 @ 07:48:25 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199297844
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 07:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Dus vink je het vakje helemaal links aan toch :?
Met als conclusie: ik geloof niet in vaccins hiertegen

Dat is dus dikke crap, want dat is niet wat ie bedoelt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199297871
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
Ik zit dus die RIVM/GGD-enquete in te vullen en ik erger me aan deze vraagstelling.

[ afbeelding ]

"Als ik het vaccin krijg, ben ik beschermd tegen het coronavirus." Nou, nee, niet echt. Je bent beschermd tegen covid en dan met name ernstige vormen daarvan. Dus je wordt niet zo ziek en je komt niet in het ziekenhuis. En dat is hartstikke fijn, maar dat betekent niet dat je niet besmet kan raken met dat virus.

|:) |:) |:)
Zo'n vragen stellen :')

Vervolgens vult 40-45 procent in dat ze het helemaal oneens zijn en wordt er in de media geroepen dat mensen denken dat het vaccin helemaal geen bescherming biedt.
  donderdag 6 mei 2021 @ 07:54:34 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199297879
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 07:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zo'n vragen stellen :')

Vervolgens vult 40-45 procent in dat ze het helemaal oneens zijn en wordt er in de media geroepen dat mensen denken dat het vaccin helemaal geen bescherming biedt.
U snapt, dank ^O^

Kutenquetes zijn het, echt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199297938
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 07:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zo'n vragen stellen :')

Vervolgens vult 40-45 procent in dat ze het helemaal oneens zijn en wordt er in de media geroepen dat mensen denken dat het vaccin helemaal geen bescherming biedt.
En dan word het marketing communicatie bureau van Ab zijn dochter ingezet om een gelikte campagne te maken over het wegnemen van twijfels bij virusweigeraars!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:06:42 #17
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199297954
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Overigens is de dagelijkse Hugo bash niet geheel onterecht natuurlijk. Al geldt dat voor het hele kabinet/OMT.

Ferd zei laatst dat mensen meebuigen met de maatregelen. Echt.. in welke wereld leeft die man?
Ik denk dat de overheid juist moet meebuigen met het draagvlak onder de samenleving.

Als je ziet dat veel mensen zich niet meer aan de maatregelen houden kun je twee dingen doen.

1. Je zoekt de media op en geeft de schuld aan de burgers.. gaat klagen over Ajax, drukke parken, drukke stranden etc, maar je rept geen woord over dat je zelf ook fouten maakt.

2. Je gaat in beraad met je maten om uit te zoeken waarom mensen het niet meer zo nauw nemen met de maatregelen en je gaat zoeken naar versoepelingen welke volkomen veilig zijn en weer perspectief geven. Zoals het openen van dierentuinen, pretparken, kinderboerderijen en het weer opstarten van sportcompetities voor alle leeftijden.

Welke optie denk je dat het beste wordt ontvangen door de samenleving?
Hoe zorg je ervoer dat bij attractieparken en dierentuinen geen lange rijen staan bij ingangen/populaire attracties/verblijven? Hoe zorg je ervoor dat bezoekers van attractieparken en dierentuinen niet met het openbaar vervoer of met verschillende huishoudens in één auto naar het attractiepark of dierentuin komen? Hoe zorg je ervoor dat er geen Belgen of Duitsers naar de Nederlandse dierentuinen en attractieparken komen? Ik zou graag deze vragen beantwoord willen hebben, voordat we klakkeloos de attractieparken en dierentuinen heropenen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:19:55 #19
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199298021
quote:
Absoluut tegen, laten ze pas na de zomervakantie volledig opengaan, mits het kan. Het volledig openen van middelbare scholen en mbo’s zorgen voor te veel risico’s op nieuwe coronabesmettingen, dat het gewoon een onaanvaardbaar risico is. Er zijn in Nederland meer belangen dan enkel de scholen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:21:16 #20
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199298027
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:06 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Hoe zorg je ervoer dat bij attractieparken en dierentuinen geen lange rijen staan bij ingangen/populaire attracties/verblijven? Hoe zorg je ervoor dat bezoekers van attractieparken en dierentuinen niet met het openbaar vervoer of met verschillende huishoudens in één auto naar het attractiepark of dierentuin komen? Hoe zorg je ervoor dat er geen Belgen of Duitsers naar de Nederlandse dierentuinen en attractieparken komen? Ik zou graag deze vragen beantwoord willen hebben, voordat we klakkeloos de attractieparken en dierentuinen heropenen.
Dat lijkt me helder, door zo veel mogelijk tegelijk te openen spreiden de mensen over de verschillende attracties. Daarnaast kun je natuurlijk net als vorig jaar nog 'even' gebruik blijven maken van vooraf reserveren, tijdsloten en beperking van bezoekersaantallen.

Bij elkaar in de auto of in huis zitten doen mensen toch wel die dat nodig vinden. Een groot deel zal toch ook echt wel een gemeenschappelijk huishouden vormen bij dat soort uitjes. Alleen nu gaan ze naar een bos, strand of bungalowpark.

De grens open of dicht is een keuze. Kijk maar naar Duitsland. Ik vind het zelf niet zinvol om onze grensburen te discrimineren. Het is niet alsof Berlijn naar NL afreist omdat hier de apenheul open is. Daarnaast is de Duitse of Vlaamse variant niet opeens twee keer zo gevaarlijk.

Het per land oplossen is een vreemd nieuw soort, reeds geaccepteerd, Nationalisme dat alleen nog wordt overschaduwd door het gecentraliseerd inkopen van vaccins via de EU.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Redactie Sport donderdag 6 mei 2021 @ 08:24:25 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199298045
quote:
Doe dat lekker na de zomer joh.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199298051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:06 schreef Erno-BE het volgende:
Hoe zorg je ervoer dat bij attractieparken en dierentuinen geen lange rijen staan bij ingangen/populaire attracties/verblijven?
Daar hoef je niet voor te zorgen, dat is namelijk niet interessant
Er staan altijd lange rijen bij ingangen/populaire attracties
Maar dat is allemaal buiten, dus niet erg

Vorig jaar Mei ging de Efteling ook gewoon open, zonder mondkapjes, zonder paniekzaaierij over sneltesten
quote:
Hoe zorg je ervoor dat bezoekers van attractieparken en dierentuinen niet met het openbaar vervoer of met verschillende huishoudens in één auto naar het attractiepark of dierentuin komen ?
Jij wil de mensen niet in het OV hebben ?
Wat is dat voor flauwekul ?
Niet met elkaar in auto ?, net alsof die mensen in privetijd wel allemaal gescheiden van elkaar leven.....
quote:
Hoe zorg je ervoor dat er geen Belgen of Duitsers naar de Nederlandse dierentuinen en attractieparken komen?
Hoe zorg je dat er zoveel mogelijk Belgen en Duitsers komen zou een betere vraag zijn
Goed voor de omzet
quote:
Ik zou graag deze vragen beantwoord willen hebben, voordat we klakkeloos de attractieparken en dierentuinen heropenen.
Ik zou graag willen dat we geen problemen zoeken die er niet zijn, en gewoon de boel opengooien net als vorig jaar
pi_199298054
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

En dan word het marketing communicatie bureau van Ab zijn dochter ingezet om een gelikte campagne te maken over het wegnemen van twijfels bij virusweigeraars!
Now you have my full and undivided attention. Scoop nr. 2?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199298064
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 00:47 schreef Tijn het volgende:
Ah ja, dat herinnert me eraan: het RIVM heeft weer een nieuwe enquete gestuurd. Even invullen dat ik er niet zo'n moeite mee heb B-)
Kijk, en daarom scoren die enquetes ook zo hoog
Het zijn veelal de lockdownfanatici en voorstanders van onzinnige symboolmaatregelen die gretig dit soort enquetes invullen....
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:28:01 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199298066
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
Ik zit dus die RIVM/GGD-enquete in te vullen en ik erger me aan deze vraagstelling.

[ afbeelding ]

"Als ik het vaccin krijg, ben ik beschermd tegen het coronavirus." Nou, nee, niet echt. Je bent beschermd tegen covid en dan met name ernstige vormen daarvan. Dus je wordt niet zo ziek en je komt niet in het ziekenhuis. En dat is hartstikke fijn, maar dat betekent niet dat je niet besmet kan raken met dat virus.

|:) |:) |:)
Toch klopt het wel. Je bent toch ook beschermd tegen het virus? Waar je normaal ziek werd van het virus worden we er na vaccinatie niet meer ziek van. Je bent dus beschermd tegen het virus en voorkomt daarmee corona.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')