abonnement Unibet Coolblue
pi_199296601
Voor alle feedback, hier welkom.

Om vele dezelfde vragen over de drukke actuele COR-reeks te voorkomen, lees dit even:

Juist in tijden als deze - zonder veel irl contacten - is het enorm belangrijk als iedereen normaal mee kan posten, zeker in de drukke reeks. Mee dúrft te posten ook. Door de bomen daar het bos kunnen blijven zien.

Óók users die het virus momenteel van heel dichtbij meemaken, zowel met oudere als jonge familie/gezinsleden, of zelf. Ze hebben het zwaar. Maken zich zorgen. En nee die hoeven van jou dan echt niet te horen dat zij slechts een uitzondering zijn en het voor het gros een eitje is. Zij hebben daar op dat moment in al hun zorgen núl boodschap aan, hoe het voor anderen wel meevalt. Heb empathie of scroll door. Hak geen extra gaten in hun voor hun gevoel wellicht zinkende schepen.

Tevens is het inmiddels wel duidelijk dat het vrij logisch is als mensen zich zorgen maken of bang zijn. Ga die mensen niet uitmaken voor paniekvogel. Dat zou je namelijk ook niet tegen een ziekenhuisdirectie of arts zeggen die zich ook best zorgen maken over capaciteit, materialen etc. Zorgen zijn in deze tijd normaal en niet iets om iemand over uit te lachen. Nee, rondjes rennen met de armen in de lucht gillend dat we allemaal dood gaan is absoluut niet hetzelfde als hardop durven zeggen dat je iets zorgwekkend of eng vindt.

Over offtopic en SC:
Er staan echt heel héél duidelijke regels onderaan de OP van die reeks, al vele vele topics. Lees ze alsjeblieft. Daar vind je ook een link naar het slowchat-topic, wordt duidelijk gemeld wat er wel en niet wenselijk is in de reeks etc.

En nee we gaan niet voor elk woord of zin een lijst kunnen opstellen wat wel en niet kan. Gewoon ook een beetje zélf nadenken en rekening houden met anderen.

Rekening houden met vele mede-users die naar de reeks komen voor actualiteiten en niet voor allerhande meuk, SC, ruzie etc. Zorg dat het voor iedereen leesbaar en te volgen blijft zonder dat ze zich door een brei heen hoeven werken.

Rekening houden met al die vrijwillige crew die dit naast hun eigen forums doen en die ook weleens héél graag even willen en moeten ontspannen (zeker in deze tijd vol zorgen om familie en geliefden) of moeten werken of slapen of eten of hun andere forum bijhouden etc.

We tolereren niet het ene moment meer dan het andere moment, het is simpelweg op sommige momenten beter bij te houden dan op andere momenten. Door bovengenoemde redenen en afhankelijk van hoeveel mods op dat moment tijd en energie hebben er bovenop te zitten.

Help mee. Allemaal. Denk mee. Denk aan anderen. Denk bij elke post in de reeks heel even 'draagt deze post echt iets bij' voordat je op invoeren klikt. Dat is écht niet te veel gevraagd.

En als je zo graag god of genot wilt roepen (want ook daar moet kennelijk aparte uitleg over) zet het dan in een verder onderbouwde post waaróm je dat vindt ipv alleen dat woord in een post. Want als iedereen dat gaat roepen is het topic vol voor je het weet en kan niemand daartussen de interessantere posts vinden.

We moeten dit samen doen.
Hou rekening met elkaar. Niet alleen irl nu maar ook hier.

Lees ook deze MED met betrekking tot TR’s: MED / Topicreports en posts rapporteren; wat betekent dat nou écht?

Dank. O+

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Moderatie:
@trein2000 @capricia @D_A @AlwaysHappy @miss_sly @Momo

[ Bericht 2% gewijzigd door AlwaysHappy op 30-07-2021 11:03:51 ]
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:17:43 #2
75556 erkel
back from Dagestan
pi_199315739
Wat is de policy van overbodig mentionen zonder toegevoegde waarde op het topic, behalve voor eigen plezier en elkaars p*k trekken?
Weisst
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 15:52:57 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199316146
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:17 schreef erkel het volgende:
Wat is de policy van overbodig mentionen zonder toegevoegde waarde op het topic, behalve voor eigen plezier en elkaars p*k trekken?
Dat we daar geen voorstander van zijn en ja, ik weet precies op wie en wat je doelt. Er is niet echt specifiek een policy over, overigens, behalve als users niet gediend zijn van de mentions in kwestie, als dat het geval is dan graag een TR zetten.

Het kan wel gewoon onder de gebruikelijke regels als off topic en discussie verneukend bezig zijn vallen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199316440
Wat een kinderachtig gedrag van @Tijger_m omdat hij de discussie verliest, haalt hij snel mijn post weg, maar er nog wel even op reageren, kan iemand mijn post terughalen en beoordelen waarom dat weg moet?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:21:00 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199316461
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:19 schreef raptorix het volgende:
Wat een kinderachtig gedrag van @:Tijger_m omdat hij de discussie verliest, haalt hij snel mijn post weg, maar er nog wel even op reageren, kan iemand mijn post terughalen en beoordelen waarom dat weg moet?
Ik heb je per DM al vertelt dat ik geen post had gemod. Dus stop nu maar met deze aanvallen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199316466
Overigens excuus aan tijger_m het was miss_ly die hem weggooide.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199316473
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb je per DM al vertelt dat ik geen post had gemod. Dus stop nu maar met deze aanvallen.
Het zou fijn zijn als er bij stond wie hem weghaalt, ik hoop dat je begrijpt dat deze aanname te verwachten was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:25:18 #8
5428 crew  miss_sly
pi_199316513
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als er bij stond wie hem weghaalt, ik hoop dat je begrijpt dat deze aanname te verwachten was.
Ik heb je een dm gestuurd met de reden waarom je posts zijn weggehaald.
Je kunt niet zomaar gaan roepen dat mensen pedant zijn. Een discussie verloopt niet op jouw voorwaarden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199316563
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb je een dm gestuurd met de reden waarom je posts zijn weggehaald.
Je kunt niet zomaar gaan roepen dat mensen pedant zijn. Een discussie verloopt niet op jouw voorwaarden.
Dat heb ik geschreven en beargumnteerd is waarom ik iemand pedant noem, je kunt niet in een discussie zomaar zeggen dat iets offtopic is, kijk de posts anders nog maar eens terug. Daarnaast als je eerst die post verwijderd, en dan pas een bericht stuurt, ja dan krijg je dit soort zaken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:36:46 #10
5428 crew  miss_sly
pi_199316648
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb ik geschreven en beargumnteerd is waarom ik iemand pedant noem, je kunt niet in een discussie zomaar zeggen dat iets offtopic is, kijk de posts anders nog maar eens terug. Daarnaast als je eerst die post verwijderd, en dan pas een bericht stuurt, ja dan krijg je dit soort zaken.
Er wordt je met regelmaat verteld dat je je toon een beetje moet matigen. Dat was nu ook het geval. De volgorde is misschien niet altijd even handig, we zijn ook maar mensen en kunnen ook maar één ding tegelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199316816
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er wordt je met regelmaat verteld dat je je toon een beetje moet matigen. Dat was nu ook het geval. De volgorde is misschien niet altijd even handig, we zijn ook maar mensen en kunnen ook maar één ding tegelijk.
Ik zou me eens druk gaan maken om dit soort onzin weg te halen: COR / Die prikken zijn gevaarlijk

Overigens ben ik van mening dat je niet inhoudelijk kunt meediscussieren en vervolgens posts verwijderen, het is het 1 of het ander, nu ga ik daar niet over, maar het stoort de mensen wel, ik hoop dat je dat realiseert.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin vrijdag 7 mei 2021 @ 16:51:28 #12
35723 crew  GGMM
pi_199316858
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:48 schreef raptorix het volgende:
Ik zou me eens druk gaan maken om dit soort onzin weg te halen: COR / Die prikken zijn gevaarlijk
Dat topic heeft niks met jouw wangedrag te maken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:48 schreef raptorix het volgende:
Overigens ben ik van mening dat je niet inhoudelijk kunt meediscussieren en vervolgens posts verwijderen
Waarvan akte.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:52:06 #13
5428 crew  miss_sly
pi_199316864
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zou me eens druk gaan maken om dit soort onzin weg te halen: COR / Die prikken zijn gevaarlijk

Overigens ben ik van mening dat je niet inhoudelijk kunt meediscussieren en vervolgens posts verwijderen, het is het 1 of het ander, nu ga ik daar niet over, maar het stoort de mensen wel, ik hoop dat je dat realiseert.
Over het algemeen doen we dat ook niet. We halen zelden iets weg wat onszelf aangaat, maar laten dat aan andere mods of FA's over. Juist omdat dat inderdaad niet hoort. Tenzij het inderdaad zover te ver gaat dat het niet uitmaakt wie het weghaalt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:53:22 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199316884
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als er bij stond wie hem weghaalt, ik hoop dat je begrijpt dat deze aanname te verwachten was.
Volg gewoon de regels en plaats opmerkingen over de moderatie in FB en niet in het topic.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:55:33 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199316909
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb ik geschreven en beargumnteerd is waarom ik iemand pedant noem, je kunt niet in een discussie zomaar zeggen dat iets offtopic is, kijk de posts anders nog maar eens terug. Daarnaast als je eerst die post verwijderd, en dan pas een bericht stuurt, ja dan krijg je dit soort zaken.
Sowieso kan dat wel maar jij wilde ingaan op een issue wat niets met COR te maken had en ik had daar verder geen zin in. Jij vroeg mijn mening en ik vond die verder offtopic en ben er niet meer op in gegaan. Als user.

Het was geen modbreak en het was geen opdracht of aanvordering, ik vond het niet nodig om verder op dat specifieke verhaal door te gaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199316915
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volg gewoon de regels en plaats opmerkingen over de moderatie in FB en niet in het topic.
In FB eens, zal ik doen, alleen ben ik van mening dat de discussie gewoon normaal was, ik loop niet te schelden of rare uitspraken te doen, ik heb je inderdaad pedant genoemd, en ik heb daar redenen voor aangevoert, voor de rest heb ik geen enkel probleem met je, we zijn het oneens over een punt, nou gelukkig het zou anders maar een saaie boel zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199316939
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sowieso kan dat wel maar jij wilde ingaan op een issue wat niets met COR te maken had en ik had daar verder geen zin in. Jij vroeg mijn mening en ik vond die verder offtopic en ben er niet meer op in gegaan. Als user.

Het was geen modbreak en het was geen opdracht of aanvordering, ik vond het niet nodig om verder op dat specifieke verhaal door te gaan.
Als jij simpel het woordje offtopic meld is dat multi interpretabel, zeker als ik van mening ben dat je aanname niet klopt, ik hoop ook dat je vanuit mijn kant inziet dat dit nogal vreemd over komt, we interpreteren allemaal wel eens iets anders, bijvoorbeeld het geval dat jij vond dat ik iemand Troll noemde, terwijl dat helemaal niet het geval was, maar dat ik bedoelde dat de betreffende tweet van een Internet Troll was, tjah als jij de context anders leest, dan kun je dat zo interpreteren. Dat kan gewoon gebeuren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:58:32 #18
5428 crew  miss_sly
pi_199316940
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

In FB eens, zal ik doen, alleen ben ik van mening dat de discussie gewoon normaal was, ik loop niet te schelden of rare uitspraken te doen, ik heb je inderdaad pedant genoemd, en ik heb daar redenen voor aangevoert, voor de rest heb ik geen enkel probleem met je, we zijn het oneens over een punt, nou gelukkig het zou anders maar een saaie boel zijn.
Het is prima om het oneens te zijn met elkaar, maar dat kan ook zonder iemand pedant te noemen.

Het is niet de bedoeling op de persoon te spelen, ongeacht of je zelf vindt dat je er goede redenen voor aan kunt voeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199316955
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is prima om het oneens te zijn met elkaar, maar dat kan ook zonder iemand pedant te noemen.

Het is niet de bedoeling op de persoon te spelen, ongeacht of je zelf vindt dat je er goede redenen voor aan kunt voeren.
Je moet mijn woorden niet verdraaien, ik weet vrij zeker dat ik heb gezegt: Dat vind ik pedant gedrag, dat is niet op de man spelen, het ging om de vorm van de discussie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 17:01:34 #20
5428 crew  miss_sly
pi_199316972
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je moet mijn woorden niet verdraaien, ik weet vrij zeker dat ik heb gezegt: Dat vind ik pedant gedrag, dat is niet op de man spelen, het ging om de vorm van de discussie.
Wat mij betreft is er over gezegd wat er over te zeggen is. Dus hier wil ik het bij laten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199316979
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat mij betreft is er over gezegd wat er over te zeggen is. Dus hier wil ik het bij laten.
Prima.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199323517
Ik ga trouwens 48 uur op zwart, gewoon omdat ik geen zin heb om onze afspraken niet na te komen, ik vind dat bijzonder spijtig, ik zet me serieus in om aan zelf reflectie te doen, als de gene die hier voor het zeggen hebben denken dat hierbij 1 richting verkeer betreft vind ik dat bijzonder jammer. Maandag ga ik een nieuwe poging wagen, veel succes met de feedback.

COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1746 Nog heel even volhouden
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 00:17:23 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199323581
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:10 schreef raptorix het volgende:
Ik ga trouwens 48 uur op zwart, gewoon omdat ik geen zin heb om onze afspraken niet na te komen, ik vind dat bijzonder spijtig, ik zet me serieus in om aan zelf reflectie te doen, als de gene die hier voor het zeggen hebben denken dat hierbij 1 richting verkeer betreft vind ik dat bijzonder jammer. Maandag ga ik een nieuwe poging wagen, veel succes met de feedback.

COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1746 Nog heel even volhouden
Onze afspraken? Ik heb met jou geen afspraak gemaakt en ik heb geen flauw idee waar jij het over hebt.

De enige afspraak die relevant is hier is dat we ons aan de policy en sub-forum post richtlijnen houden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199323616
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onze afspraken? Ik heb met jou geen afspraak gemaakt en ik heb geen flauw idee waar jij het over hebt.

De enige afspraak die relevant is hier is dat we ons aan de policy en sub-forum post richtlijnen houden.
De reden voor mijn ban was met name mijn manier van posten, ik heb me proberen in te houden, dus minder op de man spelen, en minder emotie tonen, je hebt me dermate boos gemaakt dat ik het even zat ben, of je daar iets van gaat aantrekken moet je zelf maar zien, maar ik ben er even klaar mee, wees je er heel goed van bewust dat dit forum op individuele inspanningen van gebruikers drijft, als je daar anders over denkt prima, dat is je goed recht, maar als het respect voor gebruikers verdwijnt die energie steekt in dit forum, dan voorspel ik je dat het snel een dooie boel word, nogmaals ik ga niet persoonlijk worden, en ik neem me zelf in bescherming, maar denk goed na over je acties, een fijn wel gemeent weekend waarop je misschien eens kunt nadenken over dit soort zaken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199323745
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

De reden voor mijn ban was met name mijn manier van posten, ik heb me proberen in te houden, dus minder op de man spelen, en minder emotie tonen, je hebt me dermate boos gemaakt dat ik het even zat ben, of je daar iets van gaat aantrekken moet je zelf maar zien, maar ik ben er even klaar mee, wees je er heel goed van bewust dat dit forum op individuele inspanningen van gebruikers drijft, als je daar anders over denkt prima, dat is je goed recht, maar als het respect voor gebruikers verdwijnt die energie steekt in dit forum, dan voorspel ik je dat het snel een dooie boel word, nogmaals ik ga niet persoonlijk worden, en ik neem me zelf in bescherming, maar denk goed na over je acties, een fijn wel gemeent weekend waarop je misschien eens kunt nadenken over dit soort zaken.
Ik vind dit nogal pedant overkomen :@ :') :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')