abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 19:52:50 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199293221

quote:
Duitse politie is ramptoeristen spuugzat, filmer uit auto gehaald en naar crash gebracht

Schaamteloos een dodelijk ongeluk filmen en daarmee de hulpverleners gruwelijk in de weg lopen. De Duitse politie is de ramptoeristen in het verkeer spuugzat. Afgelopen zondag werd een automobilist door de politie uit zijn auto gehaald omdat hij met zijn mobiele telefoon beelden van een crash maakte. Een video daarvan gaat viral op internet.



Een ernstig ongeluk op de Duitse snelweg A3 eiste afgelopen zondag twee mensenlevens. Een vrachtwagen kwam in de buurt van Frankfurt Airport met twee auto’s in botsing die op de vluchtstrook geparkeerd stonden. Een man (35) stierf ter plekke aan zijn verwondingen. Een zwaargewonde vrouw (27) overleed even later in het ziekenhuis.

Het ongeluk veroorzaakte een enorme ravage. De vluchtstrook en de rechterrijstrook lagen bezaaid met brokstukken. De opruimwerkzaamheden namen uren in beslag. Volgens de politie kwam dat omdat hulpverleners ter plaatse werden gehinderd door passerende automobilisten, die snelheid minderden om foto’s te kunnen maken. ,,Dit ramptoeristengedrag maakte het voor ons moeilijker om het verkeer om te leiden”, vertelt een woordvoerder tegen de Duitse krant Bild.

Aanwezige politieagenten sommeerden een automobilist om onmiddellijk te stoppen met filmen. ,,Omdat de persoon aanvankelijk onredelijk deed werd hij uit de auto gehaald”, bevestigt de woordvoerder. De man werd naar de plek van de crash geleid en moest onder dwang de gecrashte voertuigen van dichtbij bekijken.

Dumpert
Pas na een stevig gesprek werd de man zich bewust van de ernst van zijn handelen. De politie onderzoekt momenteel of hij vervolgd kan worden voor een administratief misdrijf. Een woordvoerder wijst er in de Duitse pers op dat ‘ramptoeristje spelen’ niet alleen moreel verwerpelijk is, maar ook strafbaar. In de video, die op Dumpert ruim 370.000 keer is bekeken, is te zien hoe de filmer onder begeleiding van agenten naar de plek van het ongeval wordt gebracht. Volgens de voice-over maakt de politie bij deze handeling gebruik van ‘shocktherapie’, om er zo voor te zorgen dat de automobilist zich bewust wordt van de impact die dergelijke filmpjes hebben.

De Duitse politie worstelt al jaren met ramptoeristen. Privacyschermen, boetes uitdelen of besproeien met water: helemaal niets lijkt te helpen, zo meldde het Duitse opinieblad Stern in 2019. Een Duitse agent stelde dat hij bijna dagelijks geconfronteerd wordt met zware verkeersongelukken én ramptoeristen. ,,Het stapvoets rijden langs ongevallen en dan foto’s maken is smakeloos”, zei Stefan Pfeiffer toen. ,,Stel je voor dat je zelf ernstig gewond bent en anderen filmen jou en het ongeval, om de video vervolgens te delen met vrienden of te uploaden naar Facebook. Helaas is dat nu dagelijkse praktijk.”

Rode Kruis
Uit onderzoek van het Rode Kruis blijkt dat bijna 90 procent van de Nederlanders het niet acceptabel vindt dat omstanders gewonden filmen na een ongeluk. ,,Filmen van heftige situaties met een telefoon lijkt soms wel een soort reflex geworden. Je kunt de tijd die je gebruikt om te filmen ook inzetten om 112 te bellen en eerste hulp te verlenen, want juist dat is in die eerste minuten na een ongeluk van levensbelang”, meldde het Rode Kruis destijds.

Hoewel 88 procent vindt dat filmen na een ongeluk op straat echt niet kan, zou een derde van de ondervraagden de filmers niet vragen daarmee te stoppen. Verder stelt 68 procent dat er noodsituaties zijn waarin zij filmen door omstanders wel nuttig vinden. Beelden kunnen bijvoorbeeld dienen als bewijsvoering, bijvoorbeeld bij een misdrijf of ruzie.

De Nederlandse Politiebond pleit al langer voor hogere boetes voor het uit sensatiezucht filmen van een ongeluk. Ook het online plaatsen zou volgens de bond bestraft moeten kunnen worden. In oktober vorig jaar kwamen CDA, PvdA en GroenLinks met een wetsvoorstel om hogere boetes op te leggen aan filmers. Volgens de initiatiefnemers steken ‘omstanders zelf geen hand uit’ naar slachtoffers. ,,Behalve naar hun telefoon om het drama te fotograferen of te filmen. Dit fotograferen of filmen is op zichzelf al afkeurenswaardig, maar het publiekelijk delen van de beelden, wat in de praktijk veelvuldig voorkomt, is ronduit onacceptabel.”

https://www.ad.nl/auto/du(...)h-gebracht~aac8b081/
--------------------

Schocktherapie :D Nice! Duitse politie _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199293285
Aanpakken dat tuig. Het is ook echt verwerpelijk om dat soort dingen te filmen. In Nederland gebeurt het ook veel.

Sprak een tijd geleden een agent die vertelde dat er vaak bij heftige ongevallen een agent geposteerd staat om kentekens te noteren van degenen die filmen, die mensen krijgen dan een boete thuisgestuurd :{ Terecht van de politie, maar de enige boete die uitgedeeld kan worden is die van het in de handen hebben van een telefoon tijdens het rijden :{
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:59:49 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199293326
quote:
De man werd naar de plek van de crash geleid en moest onder dwang de gecrashte voertuigen van dichtbij bekijken.
Mocht hij nog wel een selfie maken dan?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199293349
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Mocht hij nog wel een selfie maken dan?
Ergens is dat wel een ultieme trollactie natuurlijk :')
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:02:51 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199293390
Ik zeg het niet vaak, maar.. de Duitsers _O_
pi_199293407
Nou denk dat de meesten het wel tof vinden. Ik zie af en toe ook wel dode mensen online in filmpjes maar in het echt toch echt een stuk minder vaak. En volgens mij mag je gewoon op straat filmen, of iemand dat nou leuk vindt of niet. Hinderen van het verkeer is natuurlijk wel iets wat ze aan mogen pakken maar ja. Kan je ze ook niet kwalijk nemen, zit een beetje in de aard van de mens om in dat soort unieke situaties wat extra te kijken
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 20:05:47 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199293437
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Mocht hij nog wel een selfie maken dan?
Als hij dat gevraagd zou hebben, dan had hij een knuppel in zijn nek gekregen denk ik :') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199293463
Gruwelijk, maar wie weet leren ze er wat van.
Zou tijd worden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:12:30 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199293536
Hmmm, pasgeleden werd er een fotograaf in Lunteren door wat boeren aangevallen en toen vonden we dat allemaal een aanval op de persvrijheid...
We have always been at war with Eastasia.
pi_199293599
quote:
19s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Aanpakken dat tuig. Het is ook echt verwerpelijk om dat soort dingen te filmen. In Nederland gebeurt het ook veel.

Sprak een tijd geleden een agent die vertelde dat er vaak bij heftige ongevallen een agent geposteerd staat om kentekens te noteren van degenen die filmen, die mensen krijgen dan een boete thuisgestuurd :{ Terecht van de politie, maar de enige boete die uitgedeeld kan worden is die van het in de handen hebben van een telefoon tijdens het rijden :{
En terecht ook, de passagier moet op de openbare weg gewoon kunnen filmen. Verspreiden van de beelden is een tweede. Zo is het ook goed dat dit optreden van de agent is gefilmd, want in een rechtsstaat moet de politie handelen op basis van een wettelijke bevoegdheid en die is er vast niet voor dit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199293600
Als er ambulance/brandweer of politie met sirene langs ons kantoor rijdt staat binnen 5 seconden driekwart van de afdeling voor het raam. Ik krijg daar plaatsvervangende schaamte van, ik heb dat nooit begrepen.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199293663
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:16 schreef CryptoPunk het volgende:
Als er ambulance/brandweer of politie met sirene langs ons kantoor rijdt staat binnen 5 seconden driekwart van de afdeling voor het raam. Ik krijg daar plaatsvervangende schaamte van, ik heb dat nooit begrepen.
Is gewoon oerinstinct, als ergens iets mis is wil je het zien / helpen. Tegenwoordig is er weinig te helpen want de personen in de buurt van een ongeluk helpen vaak al wel gewoon. Geen reden voor plaatsvervangende schaamte omdat anderen onbewust wel sociaal zijn (daarom is het ook de meerderheid die het aantrekt en de enkeling die het weer niet zo van nature kan ervaren)
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:26:43 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199293730
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:21 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Is gewoon oerinstinct, als ergens iets mis is wil je het zien / helpen. Tegenwoordig is er weinig te helpen want de personen in de buurt van een ongeluk helpen vaak al wel gewoon. Geen reden voor plaatsvervangende schaamte omdat anderen onbewust wel sociaal zijn (daarom is het ook de meerderheid die het aantrekt en de enkeling die het weer niet zo van nature kan ervaren)
Aapjes kijken is heeft voor de rest natuurlijk vrij weinig met sociaal hulpgedrag te maken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199293744
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:21 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Is gewoon oerinstinct, als ergens iets mis is wil je het zien / helpen. Tegenwoordig is er weinig te helpen want de personen in de buurt van een ongeluk helpen vaak al wel gewoon. Geen reden voor plaatsvervangende schaamte omdat anderen onbewust wel sociaal zijn (daarom is het ook de meerderheid die het aantrekt en de enkeling die het weer niet zo van nature kan ervaren)
Het heeft niets met sociaal te maken, het is voornamelijk nieuwschierig zijn wat er is gebeurd. Wat dat betreft verschillen ze geen haar met mensen die ongelukken gaan filmen (imo).
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199293751
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Aapjes kijken is heeft voor de rest natuurlijk vrij weinig met sociaal hulpgedrag te maken.
Natuurlijk juist wel zoals ik hierboven al aangaf. Als de hulp er niet was geweest al zouden veel van hen wel uitstappen in plaats van te filmen hoor. Het zijn alleen de keren dat er geen hulp is en iemand filmt alsnog dat het heel breed wordt uitgemeten in de media. Maar in het algemeen is het gewoon normaal gedrag
pi_199293763
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:27 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Het heeft niets met sociaal te maken, het is voornamelijk nieuwschierig zijn wat er is gebeurd. Wat dat betreft verschillen ze geen haar met mensen die ongelukken gaan filmen (imo).
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:16 schreef CryptoPunk het volgende:
ik heb dat nooit begrepen.
En nu plotseling begrijp je het wel als iemand een verklaring geeft (die jou niet aanstaat). Wat een godswonder weer hier op FOK!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2021 20:29:32 ]
pi_199293781
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:29 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

[..]

En nu plotseling begrijp je het wel als iemand een verklaring geeft. Wat een godswonder weer hier op FOK!
Begrijpend lezen is lastig zo te zien.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:31:10 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199293797
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:28 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Natuurlijk juist wel zoals ik hierboven al aangaf. Als de hulp er niet was geweest al zouden veel van hen wel uitstappen in plaats van te filmen hoor.
Ik heb geen flauw idee waarop je dit soort aannames baseert maar de realiteit leert dat de mens even gemakkelijk een ander op straat laat sterven en op z'n dooie gemak met het leven doorgaat als dat ze misschien wel zullen helpen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199293807
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:30 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is lastig zo te zien.
Voor mij niet. Maar deze dooddoener kon je er ook nog wel bij doen. Misschien gewoon iets formuleren zoals je het bedoelt een idee zodat je niet overal bij kan doen alsof je het anders bedoelde.
pi_199293813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:32 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Voor mij niet. Maar deze dooddoener kon je er ook nog wel bij doen. Misschien gewoon iets formuleren zoals je het bedoelt een idee zodat je niet overal bij kan doen alsof je het anders bedoelde.
Blijkbaar wel anders zou je niet zo reageren.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199293820
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee waarop je dit soort aannames baseert maar de realiteit leert dat de mens even gemakkelijk een ander op straat laat sterven en op z'n dooie gemak met het leven doorgaat als dat ze misschien wel zullen helpen.
Ow heb je daar bronnen voor of is dat een aanname van jou? Waar zijn jullie mee bezig
pi_199293828
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:32 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Blijkbaar wel anders zou je niet zo reageren.
Hoe moet ik die reactie interpreteren volgens jou als ik hem 'begrijpend lees'?
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:37:50 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199293862
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:32 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ow heb je daar bronnen voor of is dat een aanname van jou? Waar zijn jullie mee bezig
Ik - anders dan jij - wel. Ooit al eens van het omstandereffect gehoord?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199293884
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik - anders dan jij - wel. Ooit al eens van het omstandereffect gehoord?
Ja, in de praktijk helpen mensen elkaar echter gewoon wel. Maar jij wil hier echt verkopen dat mensen bij een ongeluk het gewoon maar laten voor wat het is meestal?
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:41:25 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199293907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:39 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ja, in de praktijk helpen mensen elkaar echter gewoon wel. Maar jij wil hier echt verkopen dat mensen bij een ongeluk het gewoon maar laten voor wat het is meestal?
Nooit gehoord van het omstandereffect? Bekend fenomeen dat mensen juist vaak niet helpen of ingrijpen en maar dom blijven toekijken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199293914
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nooit gehoord van het omstandereffect?
:')
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:42:10 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199293920
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:41 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

:')
Ok, laat maar. Er komt weinig zinnigs uit je, zie ik al.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:42:26 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199293922
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:39 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ja, in de praktijk helpen mensen elkaar echter gewoon wel. Maar jij wil hier echt verkopen dat mensen bij een ongeluk het gewoon maar laten voor wat het is meestal?
Dus ik draag een wereldwijd bekend en onderzocht fenomeen aan waaruit blijkt dat het 'laten stikken' van mensen gemeengoed is, in zoverre zelfs dat er op Nederlandse scholen nu onderwezen wordt dat er geholpen moet worden om hier verandering in aan te brengen en jouw beste argument en bron reikt niet verder dan 'in de praktijk helpen mensen elkaar echter gewoon wel'.

Oke.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199293955
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ok, laat maar. Er komt weinig zinnigs uit je, zie ik al.
Ja misschien niet iets herhalen wat al gemeld is. Zeker niet als je weet dat iedereen het wel weet maar wil doen alsof een ander het niet weet. Ja ik weet ervan, alsnog krijgen mensen wel hulp omdat het vrijwel nooit opgaat (vooral als er vrees voor het leven is gaat het op). Niks zinnigs in jouw posts weer
pi_199293985
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Dus ik draag een wereldwijd bekend en onderzocht fenomeen aan waaruit blijkt dat het 'laten stikken' van mensen gemeengoed is, in zoverre zelfs dat er op Nederlandse scholen nu onderwezen wordt dat er geholpen moet worden om hier verandering in aan te brengen en jouw beste argument en bron reikt niet verder dan 'in de praktijk helpen mensen elkaar echter gewoon wel'.

Oke.
Ik heb het bystander effect in de praktijk nog nooit meegemaakt nee terwijl ik wel aardig wat ongelukken heb gezien. Zoals ik al zei gaan mensen minder snel actie ondernemen als het gevaarlijk is om de ander te helpen. Bij normale ongelukken helpt iedereen die in de buurt is wel gewoon. Ik denk dat vrijwel iedereen dat wel kan beamen maar hier op FOK! is het natuurlijk weer helemaal het tegenovergestelde :D
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:48:15 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199294006
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:46 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ik heb het bystander effect in de praktijk nog nooit meegemaakt nee terwijl ik wel aardig wat ongelukken heb gezien. Zoals ik al zei gaan mensen minder snel actie ondernemen als het gevaarlijk is om de ander te helpen. Bij normale ongelukken helpt iedereen die in de buurt is wel gewoon. Ik denk dat vrijwel iedereen dat wel kan beamen maar hier op FOK! is het natuurlijk weer helemaal het tegenovergestelde :D
blablabla jouw zogenaamde anekdotische bewijs blablabla hier op fok natuurlijk anders blablabla negeren van wereldwijd gekende en onderzochte fenomenen blablabla

Nee, hier ga ik maar niet mee verder.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199294067
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:48 schreef Dven het volgende:

[..]

blablabla jouw zogenaamde anekdotische bewijs blablabla hier op fok natuurlijk anders blablabla negeren van wereldwijd gekende en onderzochte fenomenen blablabla

Nee, hier ga ik maar niet mee verder.
Ik denk dat je je wikipedia kennis wat te ver doorvoert. Ik zeg dat mensen elkaar in het algemeen nog best wel helpen. Jij haalt aan dat er een effect is waarbij niemand helpt en doet alsof dat in de meerderheid van de gevallen het geval is. Dat klopt niet, dat kan je zelf ook nog wel begrijpen als je even rustig erover nadenkt. Maar goed misschien ook niet, blijkbaar is het nogal moeilijk om te begrijpen ofzo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2021 20:52:11 ]
pi_199294132
https://www.parool.nl/nie(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Hier alsjeblieft jullie, 9 van de 10 keer helpen mensen wel. Ik wil jullie excuses niet eens stelletje dommeriken
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 20:57:23 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199294153
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:51 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ik denk dat je je wikipedia kennis wat te ver doorvoert. Ik zeg dat mensen elkaar in het algemeen nog best wel helpen. Jij haalt aan dat er een effect is waarbij niemand helpt en doet alsof dat in de meerderheid van de gevallen het geval is. Dat klopt niet, dat kan je zelf ook nog wel begrijpen als je even rustig erover nadenkt. Maar goed misschien ook niet, blijkbaar is het nogal moeilijk om te begrijpen ofzo
Heb je weleens les EHBO gehad? Daar komt dit ook ter sprake. Juist om te voorkomen dat jij met je goede gedrag zit te EHBO-en en ondertussen niemand de ambulance belt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:01:20 #35
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199294230
Het lijkt me logisch dat de betreffende auto niet met 100km/u voorbij raast. Waarschijnlijk is er zelfs aangegeven de snelheid te matigen. Er zou anders een gevaarlijke situatie voor de hulpverleners ontstaan.
Als de filmer niet achter het stuur zat dan denk ik dat de politie hier gezeik mee gaat krijgen. Dat zij het niet leuk of ongepast vinden dat er gefilmd wordt doet namelijk niet terzake.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 21:04:01 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199294269
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:01 schreef the-eye het volgende:
Het lijkt me logisch dat de betreffende auto niet met 100km/u voorbij raast. Waarschijnlijk is er zelfs aangegeven de snelheid te matigen. Er zou anders een gevaarlijke situatie voor de hulpverleners ontstaan.
Als de filmer niet achter het stuur zat dan denk ik dat de politie hier gezeik mee gaat krijgen. Dat zij het niet leuk of ongepast vinden dat er gefilmd wordt doet namelijk niet terzake.
Ook als je niet achter het stuur zit is het strafbaar: NWS / Duitsland: flinke straffen voor foto's/films maken na ongelukken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:11:41 #37
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199294374
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ook als je niet achter het stuur zit is het strafbaar: NWS / Duitsland: flinke straffen voor foto's/films maken na ongelukken
Filmen op de openbare weg?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 21:13:13 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199294399
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Filmen op de openbare weg?
Filmen of fotograferen van ongelukken is strafbaar. Heb je het artikel in de OP van gelinkte topic gelezen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199294407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:11 schreef the-eye het volgende:

[..]

Filmen op de openbare weg?
Het filmen of fotograferen van ongelukken, lijken of gewonden. Duitsland is nog al stikt op de privacy.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:14:44 #40
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199294427
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Filmen of fotograferen van ongelukken is strafbaar. Heb je het artikel in de OP van gelinkte topic gelezen?
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:13 schreef spoilert het volgende:

[..]

Het filmen of fotograferen van ongelukken, lijken of gewonden. Duitsland is nog al stikt op de privacy.
Men schijnt dus de wet verandert te hebben waardoor het strafbaar is slachtoffers te filmen. Heel benieuwd of het dan alleen om verkeersslachtoffers gaat of ook om bijvoorbeeld slachtoffers van politiegeweld
En wat is de bedoeling, dat je snel je dashcam uitzet als je langsrijdt? Lijkt me niet echt veilig om met dat ding te gaan klooien terwijl je rijdt
pi_199294457
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:14 schreef the-eye het volgende:

[..]

[..]

Men schijnt dus de wet verandert te hebben waardoor het strafbaar is slachtoffers te filmen. Heel benieuwd of het dan alleen om verkeersslachtoffers gaat of ook om bijvoorbeeld slachtoffers van politiegeweld
Sterker nog, als jij je hinderlijk ophoud bij een ongeluk kan je als "ongeluk gaper" zelfs beboet worden.

En een dashcam is in Duitsland sowieso al verboden.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:18:33 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199294495
-knip-
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 21:20:39 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199294525
Perfect. Liefste zie ik dit gebeuren met alle mensen die kijkerfiles veroozaken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 21:20:47 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199294528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:16 schreef spoilert het volgende:

[..]

Sterker nog, als jij je hinderlijk ophoud bij een ongeluk kan je als "ongeluk gaper" zelfs beboet worden.

En een dashcam is in Duitsland sowieso al verboden.
Alleen het publiceren van dashcambeelden ivm privacy, toch? ff opzoeken.

Edit: is inderdaad verboden! :o
De Duitse rechter heeft een uitspraak gedaan over het gebruik van dashcams. Hieruit blijkt dat het gebruik van een dashcam/publiceren van de beelden is niet toegestaan vanwege privacyschending en dat een boete wordt opgelegd.
https://www.anwb.nl/jurid(...)els/dashcam-verboden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:21:04 #45
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199294532
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:16 schreef spoilert het volgende:

[..]

Sterker nog, als jij je hinderlijk ophoud bij een ongeluk kan je als "ongeluk gaper" zelfs beboet worden.

En een dashcam is in Duitsland sowieso al verboden.
Meen je dat nou joh? Voor de toedracht van een ongeluk lijken me dashcambeelden een mooi hulpmiddel en hoeveel filmpjes staan er niet op internet van politie optreden wat niet door de beugel kan wat gefilmd is?
De dood van George Floyd had in de doofpot verdwenen als er niet mensen gefilmd hadden
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 21:23:17 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199294559
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:21 schreef the-eye het volgende:

[..]

Meen je dat nou joh? Voor de toedracht van een ongeluk lijken me dashcambeelden een mooi hulpmiddel en hoeveel filmpjes staan er niet op internet van politie optreden wat niet door de beugel kan wat gefilmd is?
De dood van George Floyd had in de doofpot verdwenen als er niet mensen gefilmd hadden
Dashcam mag niet gebruikt worden als bewijsmateriaal. Een rechter moet toestemming geven voor gebruik van de beelden:

In uitzonderlijke gevallen kan een rechter toestemming geven voor het gebruik van beelden. Dit betreft alleen korte beelden van 30 seconden die telkens overschreven worden.
https://www.anwb.nl/jurid(...)els/dashcam-verboden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199294570
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Alleen het publiceren van dashcambeelden ivm privacy, toch? ff opzoeken.

Edit: is inderdaad verboden! :o
De Duitse rechter heeft een uitspraak gedaan over het gebruik van dashcams. Hieruit blijkt dat het gebruik van een dashcam/publiceren van de beelden is niet toegestaan vanwege privacyschending en dat een boete wordt opgelegd.
https://www.anwb.nl/jurid(...)els/dashcam-verboden
Ik blijf dat een vervelende uitspraak vinden. Het ging er over een dashcam welke permanent filmde vanuit een geparkeerde auto. De eigenaresse had schade en ging de beelden gebruiken.Dit heeft de rechter dus verboden omdat het structureel aanwezig hebben van een dashcam een grote inbreuk zou zijn op de privacy.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_199294573
Ik heb 5 camera's op m'n telefoon dus die komen dan goed van pas.
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:25:59 #49
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199294588
Dit is een paar geleden toch ook al eens gebeurd? Of is dit nieuwsbericht opnieuw opgewarmd?

Ik kan me een dergelijk verhaal namelijk herinneren van een tijd geleden
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 21:26:32 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199294595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:24 schreef spoilert het volgende:

[..]

Ik blijf dat een vervelende uitspraak vinden. Het ging er over een dashcam welke permanent filmde vanuit een geparkeerde auto. De eigenaresse had schade en ging de beelden gebruiken.Dit heeft de rechter dus verboden omdat het structureel aanwezig hebben van een dashcam een grote inbreuk zou zijn op de privacy.
Hoe zit dat dan met Tesla sentry mode? Dat mag dan ook niet neem ik aan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 21:27:56 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199294615
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dit is een paar geleden toch ook al eens gebeurd? Of is dit nieuwsbericht opnieuw opgewarmd?

Ik kan me een dergelijk verhaal namelijk herinneren van een tijd geleden
Klopt. 2 jaar geleden:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:28:26 #52
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199294628
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:16 schreef spoilert het volgende:

[..]

Sterker nog, als jij je hinderlijk ophoud bij een ongeluk kan je als "ongeluk gaper" zelfs beboet worden.

En een dashcam is in Duitsland sowieso al verboden.
Je ziet op de beelden dat er nog maar één rijbaan beschikbaar is en de andere in gebruik zijn door de hulpdiensten. Er zal daar dus zelfs opgedragen zijn, door snelheidsaanduidingen, om stapvoets voorbij te rijden. De lijken liggen achter de betonnen vangrail dus die zullen sowieso niet op beeld staan.
Mij bekruipt toch het gevoel dat deze hele reactie van de politie is ingegeven door frustratie dat ze tegenwoordig overal gefilmd worden.
pi_199294707
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:28 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je ziet op de beelden dat er nog maar één rijbaan beschikbaar is en de andere in gebruik zijn door de hulpdiensten. Er zal daar dus zelfs opgedragen zijn, door snelheidsaanduidingen, om stapvoets voorbij te rijden. De lijken liggen achter de betonnen vangrail dus die zullen sowieso niet op beeld staan.
Mij bekruipt toch het gevoel dat deze hele reactie van de politie is ingegeven door frustratie dat ze tegenwoordig overal gefilmd worden.
De agent handelt zeker uit frustratie, maar zelfs het ongeluk filmen of fotografern is verboden in Duitsland.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_199294852
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:32 schreef spoilert het volgende:

[..]

De agent handelt zeker uit frustratie, maar zelfs het ongeluk filmen of fotografern is verboden in Duitsland.
Forceren om iemand naar lijken te kijken ook (weet niet of dat echt zo is maar het gaat wel ver in ieder geval, vraag me af welk recht ze hebben om dit te doen)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2021 21:43:45 ]
pi_199294897
Veel mensen pakken in een reflex hun telefoon als ze iets bijzonders zien. De politieman is ook verkeerd bezig, het is niet aan hem om ter plaatse een straf te bedenken.
pi_199294939
quote:
99s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:45 schreef Mr.Ping het volgende:
Veel mensen pakken in een reflex hun telefoon als ze iets bijzonders zien. De politie man is ook verkeerd bezig, het is niet aan hem om ter plaatse een straf te bedenken.
Inderdaad, hij hoeft de straf iet te bedenken, die is er al. 2 jaar of een geld boete...
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_199295287
quote:
99s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:45 schreef Mr.Ping het volgende:
Veel mensen pakken in een reflex hun telefoon als ze iets bijzonders zien. De politieman is ook verkeerd bezig, het is niet aan hem om ter plaatse een straf te bedenken.
Ik gun die filmers eigenlijk hetzelfde als wat zij filmen. Immoreel tuig. De drang om te weten wat er is gebeurd snap ik wel, maar de innerlijke beschaving om die nieuwsgierigheid te beheersen hebben veel mensen niet, menselijk afval is een betere omschrijving.
pi_199296624
quote:
19s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Aanpakken dat tuig. Het is ook echt verwerpelijk om dat soort dingen te filmen. In Nederland gebeurt het ook veel.

Sprak een tijd geleden een agent die vertelde dat er vaak bij heftige ongevallen een agent geposteerd staat om kentekens te noteren van degenen die filmen, die mensen krijgen dan een boete thuisgestuurd :{ Terecht van de politie, maar de enige boete die uitgedeeld kan worden is die van het in de handen hebben van een telefoon tijdens het rijden :{
Eigenlijk moet je die dagvaarden. Eerst een boete voor het gebruik van een telefoon achter het stuur en de melding dat er nadien een dagvaarding komt voor de rechtbank voor het filmen van een ongeval!
Cindy De Vuyst
pi_199296891
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Heb je weleens les EHBO gehad? Daar komt dit ook ter sprake. Juist om te voorkomen dat jij met je goede gedrag zit te EHBO-en en ondertussen niemand de ambulance belt.
Maar als het slachtoffer al geholpen wordt dan kun je niet meer van het bystander-effect spreken.
Dat gaat over dat niemand gaat helpen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 6 mei 2021 @ 00:54:19 #60
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_199297167
_O_
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 06:49:03 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199297579
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 00:15 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar als het slachtoffer al geholpen wordt dan kun je niet meer van het bystander-effect spreken.
Dat gaat over dat niemand gaat helpen.
En het alarmnummer bellen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:45:38 #62
240618 Micson
The lonely stoner
pi_199298212
Buchenwald heropenen voor dit tuig :r
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')