abonnement Unibet Coolblue
pi_199293190
quote:
Het vreemde wapen waarmee Alphenaar Tim de politie zou hebben bedreigd op het Malieveld, blijkt achteraf door een agent zelf in elkaar geknutseld te zijn. Dat blijkt uit het dossier van de zaak tegen Tim.

De 36-jarige Tim werd half maart tijdens een demonstratie tegen corona op het Malieveld afgeranseld door agenten. Een filmpje van het pak slaag werd talloze malen gedeeld op sociale media en bewoog diverse organisaties ertoe om op te roepen tot een onderzoek naar politiegeweld. Het filmpje maakte veel indruk. Liggend op de grond krijgt Tim klappen van agenten, ook op zijn hoofd. Ook moet hij een politiehond bij de wangen pakken om te voorkomen dat hij wordt aangevallen. De hond bijt hem wel in zijn been.
Lees ook

Snel daarna bracht de politie naar buiten waaróm Tim zo hard was aangepakt: hij had staan zwaaien met een startkabel waaraan ‘een geslepen fietsenstandaard’ was bevestigd. Tegen de ME’ers had hij geroepen ‘Jullie gaan allemaal dood, kankerlijers’.
Fietsenstandaard

Dat hij zich dreigend met startkabel heeft opgesteld, ontkent Tim niet. Aan een rechtszaak ontkomt Tim dan waarschijnlijk ook niet. Maar de fietsenstandaard is een ander verhaal. Uit onderzoek is inmiddels gebleken dat de startkabel en de fietsenstandaard los van elkaar op het Malieveld lagen en dat agenten ze hadden opgeraapt en in een tas gedaan. Toen de standaard daar uit viel, zag een agent dat een stuk tape aan de startkabel hing en heeft hij kabel en standaard aan elkaar gebonden ‘dat het niet verloren zou gaan’. In het dossier staat dat hij dat daarna ‘abusievelijk’ is vergeten te melden.

Het is niet gezegd dat standaard en kabel al niet vóór de rellen aan elkaar vast zaten, maar Tim ontkent dat. Verder onderzoek van de politie lijkt er nu ook op te wijzen dat de fietsenstandaard door iemand als los voorwerp is gegooid of als los voorwerp rondslingerde op het Malieveld. De standaard lag in elk geval in de buurt van de startkabel en de plek waar Tim werd aangehouden. ,,Daarmee valt dus het verwijt weg dat Tim bewust een wapen heeft gemaakt om iemand te verwonden’’, aldus zijn advocaat Peter Spaargaren. Wel gaf hij zijn startkabel een zwieper.

De politie verwijst voor commentaar naar het Openbaar Ministerie. Het OM wil echter geen informatie geven over individuele zaken.

De zaak van Tim zou 10 mei voor de rechter komen, maar is voorlopig teruggetrokken, aldus advocaat Spaargaren. Zelf heeft Tim ook aangifte gedaan tegen de politie vanwege zware mishandeling. Tim werd in het ziekenhuis behandeld aan zijn verwondingen en liep wekenlang met een brace rond om te herstellen. Zijn been is nog niet hersteld.
https://www.gelderlander.(...)gemaakt-br~ac6767b4/

Hoeveel van dit soort incidentjes zonder gevolgen voor de betrokkenen heeft een land nodig voor het een bananenrepubliek is? Zowel de top als de uitvoerende laag gaat steeds maar weer in de fout en de gevolgen zijn er enkel voor de burger.
pi_199293269
Als dit een bananenrepubliek is, omdat een agent liegt

Hoe kan het dan dat wij, de burger, überhaupt dit nieuws tot ons krijgen? Hoezo wordt het zogenaamde bewijs onderzocht, dat zou in een echte bananenrepubliek nooit gebeuren aangezien de macht feilloos is.
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:56:12 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199293273
Ik vraag me dan af hoeveel van dit soort praktijken verborgen blijven.
Ik zou ook geen politieagent kunnen zijn. Te verleidelijk om macht te misbruiken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 mei 2021 @ 19:59:41 #4
408813 crew  trein2000
pi_199293324
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Als dit een bananenrepubliek is, omdat een agent liegt

Hoe kan het dan dat wij, de burger, überhaupt dit nieuws tot ons krijgen? Hoezo wordt het zogenaamde bewijs onderzocht, dat zou in een echte bananenrepubliek nooit gebeuren aangezien de macht feilloos is.
Dat is natuurlijk zo. Maar het feit dat een p-v nagenoeg onaantastbaar bewijs is is wel een van de zwakke punten in het stelsel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199293385
ah de advocaat van de verdachte zoekt de media op, jammer dat de verdachte al zijn eigen glazen heeft ingegooid..
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 20:02:45 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199293388
Toen de standaard daar uit viel, zag een agent dat een stuk tape aan de startkabel hing en heeft hij kabel en standaard aan elkaar gebonden ‘dat het niet verloren zou gaan’.

Nou poehe, wat een ophef om niks weer :')
En iedereen gelijk goedpraten wat hij daar heeft geflikt. Want met startkabels zwaaien en agenten bedreigen is lief :') Bah! :r
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:03:04 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199293399
Dus Tim heeft daadwerkelijk met een startkabel staan zwaaien en agenten met de dood lopen bedreigen maar omdat die fietsenstandaard er op dat moment niet aan vast zat moeten we Tim nu zielig vinden? Alsof je met een startkabel zelf niet iemand half dood slaat... :')
pi_199293418
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:03 schreef AchJa het volgende:
Dus Tim heeft daadwerkelijk met een startkabel staan zwaaien en agenten met de dood lopen bedreigen maar omdat die fietsenstandaard er op dat moment niet aan vast zat moeten we Tim nu zielig vinden? Alsof je met een startkabel zelf niet iemand half dood slaat... :')
Tim kwam natuurlijk zomaar in die situatie. Die startkabel had hij toevallig in zijn rugtas zitten. Hij hoorde dat er een ME bus met een lege accu was en pakte zijn startkabel en gooide die naar de ME'ers toe.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:07:18 #9
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199293456
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:04 schreef spoilert het volgende:
Tim kwam natuurlijk zomaar in die situatie. Die startkabel had hij toevallig in zijn rugtas zitten. Hij hoorde dat er een ME bus met een lege accu was en pakte zijn startkabel en gooide die naar de ME'ers toe.
Hij wilde alleen maar behulpzaam zijn en die fietsenstandaard had hij opgeraapt omdat een agent op een MTB deze verloren was en wilde hem teruggeven...
pi_199293611
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:03 schreef AchJa het volgende:
Dus Tim heeft daadwerkelijk met een startkabel staan zwaaien en agenten met de dood lopen bedreigen maar omdat die fietsenstandaard er op dat moment niet aan vast zat moeten we Tim nu zielig vinden? Alsof je met een startkabel zelf niet iemand half dood slaat... :')
Dit. Tim heeft de klappen zelf verdiend en zou nu nog even de bak in moeten omdat hij met een wapen agenten te lijf wilde gaan.

Lekker inzoomen op een puntje om zo de domme mensen op Facebook weer lekker te laten raaskallen. De bezuinigingen op de ggz zijn duidelijk terug te zien bij de demonstraties en ook in dit topic.
Whatever...
pi_199293702
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:02 schreef Starhopper het volgende:
Toen de standaard daar uit viel, zag een agent dat een stuk tape aan de startkabel hing en heeft hij kabel en standaard aan elkaar gebonden ‘dat het niet verloren zou gaan’.

Nou poehe, wat een ophef om niks weer :')
En iedereen gelijk goedpraten wat hij daar heeft geflikt. Want met startkabels zwaaien en agenten bedreigen is lief :') Bah! :r
De politie had de verdachte na de rellen zelf ook groot in het nieuws gebracht als bewijs hoe doorgeslagen de wappies zijn. Dat hebben ze gedaan met zelf gemaakt bewijs waar ook nog eens over is gelogen in het PV dat in Nederland als de bijna heilige waarheid in rechtszaken wordt gezien.

Daar gaan twee dingen echt gigantisch fout. Zelfs al is de betrokkene zelf ook niet moeders liefste.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 20:27:01 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199293736
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De politie had de verdachte na de rellen zelf ook groot in het nieuws gebracht als bewijs hoe doorgeslagen de wappies zijn. Dat hebben ze gedaan met zelf gemaakt bewijs waar ook nog eens over is gelogen in het PV dat in Nederland als de bijna heilige waarheid in rechtszaken wordt gezien.

Daar gaan twee dingen echt gigantisch fout. Zelfs al is de betrokkene zelf ook niet moeders liefste.
Er is niet gelogen in het PV. Hij is alleen VERGETEN te vermelden dat hij de twee stukken weer aan elkaar vast heeft geplakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199293766
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Er is niet gelogen in het PV. Hij is alleen VERGETEN te vermelden dat hij de twee stukken weer aan elkaar vast heeft geplakt.
En daarbij in het eind dossier is het gewoon vermeld.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 20:30:34 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199293785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:29 schreef spoilert het volgende:

[..]

En daarbij in het eind dossier is het gewoon vermeld.
Ja, en dit ook nog.
Zie niet in waarom ze dit een enorme fout noemen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199293826
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja, en dit ook nog.
Zie niet in waarom ze dit een enorme fout noemen.
Het is ook geen fout, het is een advocaat die de media op zoekt.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_199294012
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Er is niet gelogen in het PV. Hij is alleen VERGETEN te vermelden dat hij de twee stukken weer aan elkaar vast heeft geplakt.
Ja, en Rutte is vergeetachtig.

Kom op zeg.
"Pools are perfect for holding water"
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 20:49:56 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199294028
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, en Rutte is vergeetachtig.

Kom op zeg.
Het stond gewoon verderop in het dossier. Dus. Er is niet gelogen en geen fout gemaakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199294070
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)gemaakt-br~ac6767b4/

Hoeveel van dit soort incidentjes zonder gevolgen voor de betrokkenen heeft een land nodig voor het een bananenrepubliek is? Zowel de top als de uitvoerende laag gaat steeds maar weer in de fout en de gevolgen zijn er enkel voor de burger.
In het artikel dat je post staat juist dat het wel gevolgen heeft.
pi_199294099
Hopelijk krijgt Tim een lange gevangenisstraf.
Een startkabelmkan een gevaarlijk wapen zijn.
Ze moeten van onze hulpverleners afblijven.
pi_199294123
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het stond gewoon verderop in het dossier. Dus. Er is niet gelogen en geen fout gemaakt.
Dus het is normaal dat agenten zelf aan bewijsmateriaal gaan lopen klooien, wanneer ze 'denken' dat iets bij elkaar hoort? Is volgens mij niet helemaal de bedoeling. En dan doodleuk doen alsof dat louter iets is wat men 'even hoort te vermelden', maar dat toevallig ook nog even vergeet in eerste instantie.

quote:
Er is niet gelogen in het PV. Hij is alleen VERGETEN te vermelden dat hij de twee stukken weer aan elkaar vast heeft geplakt.
Nee, er is helemaal niets 'WEER' aan elkaar vast gemaakt. Dat spul heeft nooit aan elkaar vastgezeten. Maar dan komt de politie die leuk doet alsof, en gaan mensen dat uiteindelijk overnemen, zoals jij hier doet. En zo ontstaat dus een vals narratief.

Verder mag Tim een dikke straf krijgen voor zijn rellende aanwezigheid.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:57:51 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199294163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:55 schreef probeer het volgende:
En zo ontstaat dus een vals narratief.
quote:
Tegen de ME’ers had hij geroepen ‘Jullie gaan allemaal dood, kankerlijers’. Dat hij zich dreigend met startkabel heeft opgesteld, ontkent Tim niet. Wel gaf hij zijn startkabel een zwieper.
Next.

Of daar nou wel of geen fietsenstandaard aan vast zat zal me jeuken.
pi_199294279
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199294360
De politiewoordvoerder was het bestaan in ieder geval niet vergeten te vermelden toen uit beelden onomstotelijk bleek dat ME-ers zich schuldig hadden gemaakt aan mishandeling en poging tot zware mishandeling door o.a. op een liggende demonstrant zijn hoofd in te slaan en een politiehond op zijn been te zetten omdat die hond de enige van de politie was met fatsoen en zelfbeheersing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199294566
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:02 schreef Starhopper het volgende:
Toen de standaard daar uit viel, zag een agent dat een stuk tape aan de startkabel hing en heeft hij kabel en standaard aan elkaar gebonden ‘dat het niet verloren zou gaan’.

Nou poehe, wat een ophef om niks weer :')
En iedereen gelijk goedpraten wat hij daar heeft geflikt. Want met startkabels zwaaien en agenten bedreigen is lief :') Bah! :r
Als Tim met startkabels naar de ME zwaait dan is het terecht dat hij met geweld wordt aangehouden en verdient hij achteraf ook straf.
Maar daarvoor hoeft er geen fietsenstandaard aan die kabel te zitten.

Maar waarom gaat iemand in de bewijskamer zomaar op eigen houtje dingen aan elkaar knopen?
En dan zonder dat te documenteren?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199296018
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Er is niet gelogen in het PV. Hij is alleen VERGETEN te vermelden dat hij de twee stukken weer aan elkaar vast heeft geplakt.
En de meneer met de startkabels was vergeten dat zijn auto niet achter de me stond. Duh!
pi_199296048
quote:
2s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

In het artikel dat je post staat juist dat het wel gevolgen heeft.
Ik heb het stuk gemist waar de agent ontslagen is of thuis zit in afwachting van het onderzoek naar zijn handelen. Kun je een quote maken?
  woensdag 5 mei 2021 @ 22:58:30 #27
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199296081
Mensen die Tim heten kun je vaak niet vertrouwen. Zie bijv die rare youtube mafklapper snapking ofzo.
pi_199296210
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb het stuk gemist waar de agent ontslagen is of thuis zit in afwachting van het onderzoek naar zijn handelen. Kun je een quote maken?
Dat is niet wat je zei. Je zei at het geen gevolgen heeft voor de betrokkenen, maar dat heeft het duidelijk wel. Zijn rechtszaak is nu uitgesteld. Dat is duidelijk een gevolg voor een deel van de betrokkenen.

Wat betreft die agent: iedereen maakt wel eens een domme fout op z'n werk. Ik doe dat, jij ongetwijfeld ook, agenten net zo. Alleen komt het dan in de krant en vindt iedereen er opeens iets van. Prima hoor, maar voor een fout zoals dit hoef je wat mij betreft geen disciplinaire straf opgelegd te krijgen - tenzij dit niet die ene domme fout is, maar de zoveelste.
  donderdag 6 mei 2021 @ 00:02:37 #29
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199296782
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)gemaakt-br~ac6767b4/

Hoeveel van dit soort incidentjes zonder gevolgen voor de betrokkenen heeft een land nodig voor het een bananenrepubliek is? Zowel de top als de uitvoerende laag gaat steeds maar weer in de fout en de gevolgen zijn er enkel voor de burger.
Maar als ik het goed begrijp is er in het dossier juist niet over gelogen, anders was dit niet naar buiten gekomen, toch? Politie vindt die standaard + ketting; bindt die aan elkaar vast, brengt naar buiten dat dit van verdachte was, maar legt in dossier vast dat onderdelen los van elkaar zijn gevonden.

Niet helemaal netjes, maar deze samenvatting is minder schrikbarend dan wat die vlogger flikte met zijn PV's. Althans, als het dossier ook conform de aanklacht was van OM.
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:29:43 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199298075
Hij stond nog steeds met een startkabel te zwaaien en de politie te bedreigen. Ik snap niet waarom dat krapuul zo op een schild gehesen wordt met zoveel media-aandacht en hoop dat Timmieboy een lekkere straf tegemoet kan zien.
pi_199298883
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 00:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Maar als ik het goed begrijp is er in het dossier juist niet over gelogen, anders was dit niet naar buiten gekomen, toch? Politie vindt die standaard + ketting; bindt die aan elkaar vast, brengt naar buiten dat dit van verdachte was, maar legt in dossier vast dat onderdelen los van elkaar zijn gevonden.
Allemaal totaal niet relevant natuurlijk. We hebben het hier over agenten die fors buiten hun boekje gingen en misdrijven pleegden, en dat is allemaal vastgelegd op camera. Toen moest er een excuus komen in de trant van 'je weet niet wat er daarvoor gebeurd is', wat totaal irrelevant is voor de onrechtmatigheid en grotendeels irrelevant voor de misdadigheid van het optreden. Maar de beeldvorming dat agenten levensgevaarlijk werden belaagd met geprepareerde wapens zou wel helpen bij de acceptatie van het fascistische optreden.

En toen was daar ineens de fietsstandaard-startkabelcombinatie als aanvalswapen. Kwam dat even goed uit, hoe bizar dat wapen ook mag lijken. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt? Ammehoela. Waar repressie is, wordt ook de waarheid geweld aangedaan.

quote:
Niet helemaal netjes, maar deze samenvatting is minder schrikbarend dan wat die vlogger flikte met zijn PV's. Althans, als het dossier ook conform de aanklacht was van OM.
Totaal niet relevant. Dat verhaal van die standaard komt ergens vandaan, als dat uit een PV van een agent komt is dat een meinedig PV. Als het niet uit een PV komt heeft de politie-woordvoerder, de hoofdcommissaris als ik me niet vergis, zich schuldig gemaakt aan smaad en/of laster.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199298890
quote:
7s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:29 schreef Twiitch het volgende:
Hij stond nog steeds met een startkabel te zwaaien en de politie te bedreigen. Ik snap niet waarom dat krapuul zo op een schild gehesen wordt met zoveel media-aandacht en hoop dat Timmieboy een lekkere straf tegemoet kan zien.
Door wie wordt hij dan op het schild gehezen?
Hij is en blijft een crimineel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199298929
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 23:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat is niet wat je zei. Je zei at het geen gevolgen heeft voor de betrokkenen, maar dat heeft het duidelijk wel. Zijn rechtszaak is nu uitgesteld. Dat is duidelijk een gevolg voor een deel van de betrokkenen.

Wat betreft die agent: iedereen maakt wel eens een domme fout op z'n werk. Ik doe dat, jij ongetwijfeld ook, agenten net zo. Alleen komt het dan in de krant en vindt iedereen er opeens iets van. Prima hoor, maar voor een fout zoals dit hoef je wat mij betreft geen disciplinaire straf opgelegd te krijgen - tenzij dit niet die ene domme fout is, maar de zoveelste.
Hoe vaak heb jij per ongeluk zonder het te zeggen wapens gemaakt op je werk en daarmee iemand anders per ongeluk zwart gemaakt in de media?

Ik vind het echt bizar hoe makkelijk mensen autoriteiten maar het voordeel van de twijfel geven. Het maakt de verkiezingsuitslag voor Rutte wel begrijpelijker.
  donderdag 6 mei 2021 @ 09:58:26 #34
33189 RM-rf
1/998001
pi_199298937
Man zwaait met aangescherpte fietsstandaard en roept tegen agenten "jullie gaan allemaal dood, kankerlijers"


Dat hij dit gedaan heeft erkent de man ook, maar hij geeft aan dat de startkabel die ook bij het bewijsmateriaal verzameld is, niet van hem komt wel van hemwas, maar hij ze niet met tape aan elkaar geplakt had.


Ah...
En wat maakt dat verder uit?

Die idioot is niet aangepakt wegens de startkabel, maar wel wegens het dreigen met een geslepen fietsstandaard, wat een potentieel dodelijk wapen al is, ook zonder startkabel vastgeplakt.
En het uitten van doodsbedreigingen aan agenten.


Als je dat niet snapt en nu enkel over die startkabel begint, snap je er écht weinig van.

[ Bericht 20% gewijzigd door RM-rf op 06-05-2021 10:16:10 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199298969
exact. Het enige wat nu blijkbaar nieuwswaardig nieuws is, is dat een agent vergeten is te melden dat de agent de standaard en de startkabel met tape aan elkaar geplakt heeft.

dat de verdachte de standaard en de startkabel zelf meegebracht heeft naar de demonstratie, staat niet ter discussie.

goed. een fietsstandaard en een startkabel. Ja, want zonder fietsstandaard en startkabel val je niet op.
als je naar een demonstratie gaat dan neem je toch altijd minstens een fietsstandaard en een startkabel mee?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199299745
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:58 schreef RM-rf het volgende:
Man zwaait met aangescherpte fietsstandaard en roept tegen agenten "jullie gaan allemaal dood, kankerlijers"

Dat hij dit gedaan heeft erkent de man ook, maar hij geeft aan dat de startkabel die ook bij het bewijsmateriaal verzameld is, niet van hem komt wel van hemwas, maar hij ze niet met tape aan elkaar geplakt had.
Nee, je probeert met de feiten te smokkelen. Hij geeft toe dat hij met een startkabel heeft gezwaaid, dat er een wapen geprepareerd zou zijn is daarmee een speculatie van de politie.

quote:
Ah...
En wat maakt dat verder uit?
De politie probeert zijn eigen zeer gewelddadige optreden, waarbij het bericht ook nog eens verzwijgt dat de hond in zijn been werd gezet terwijl hij hulpeloos op de grond lag omdat die niet wilde bijten, te rechtvaardigen met dat er sprake zou zijn van een gerichte aanval met een geprepareerd wapen. Het is uiteraard geen rechtvaardiging, maar het zou een verzachtende omstandigheid kunnen zijn, die blijkt nu verzonnen.

quote:
Die idioot is niet aangepakt wegens de startkabel, maar wel wegens het dreigen met een geslepen fietsstandaard, wat een potentieel dodelijk wapen al is, ook zonder startkabel vastgeplakt.
En het uitten van doodsbedreigingen aan agenten.

Als je dat niet snapt en nu enkel over die startkabel begint, snap je er écht weinig van.
De politie was degene met het potentieel dodelijke geweld. Bij aanschaf was al bekend dat de wapenstok schedelbreuken kan opleveren en daarom mag er niet op het hoofd geslagen worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199299854
Dit gaat toch over dat incident waarbij ze een hond lieten losgaan op iemand die al geen gevaar meer kon vormen? Al had die knul wel alles zelf aan elkaar geknoopt, dan nog is dat geen reden om buitenproportioneel geweld te gebruiken. |:(
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199299857
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:58 schreef RM-rf het volgende:
Man zwaait met aangescherpte fietsstandaard en roept tegen agenten "jullie gaan allemaal dood, kankerlijers"

Dat hij dit gedaan heeft erkent de man ook, maar hij geeft aan dat de startkabel die ook bij het bewijsmateriaal verzameld is, niet van hem komt wel van hemwas, maar hij ze niet met tape aan elkaar geplakt had.

Ah...
En wat maakt dat verder uit?

Die idioot is niet aangepakt wegens de startkabel, maar wel wegens het dreigen met een geslepen fietsstandaard, wat een potentieel dodelijk wapen al is, ook zonder startkabel vastgeplakt.
En het uitten van doodsbedreigingen aan agenten.

Als je dat niet snapt en nu enkel over die startkabel begint, snap je er écht weinig van.
Maar ook dan nog hebben die agenten onnodig op iemand in lopen slaan die al ingerekend was. Zowel Tim als de agenten waren fout in deze kwestie.
pi_199299953
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:14 schreef Weltschmerz het volgende:
De politie probeert zijn eigen zeer gewelddadige optreden, waarbij het bericht ook nog eens verzwijgt dat de hond in zijn been werd gezet terwijl hij hulpeloos op de grond lag omdat die niet wilde bijten, te rechtvaardigen met dat er sprake zou zijn van een gerichte aanval met een geprepareerd wapen. Het is uiteraard geen rechtvaardiging, maar het zou een verzachtende omstandigheid kunnen zijn, die blijkt nu verzonnen.
Ik vind het dus zeer kwalijk dat ze dat als verzachtende omstandigheid beschouwen. Er is een persoon die de politie bedreigt, de politie grijpt in, allemaal terecht.

Alleen eenmaal onder controle is het niet aan de politie om iemand nog even extra te straffen met geweld. Kijk, dat er misschien hardhandiger gefouilleerd wordt dan bij iemand die daar met zijn blote handen stond en niet naar wapens greep snap ik nog wel vanuit het oogpunt van de eigen veiligheid.

Dat het bij de politie blijkbaar een geaccepteerde gedachtegang is dat er verzachte omstandigheden kunnen zijn voor geweld richting iemand die al volledig onder controle is duidt in mijn ogen op een systeemfout die tot dit soort incidenten zal blijven leiden en dat is niet oké.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199300160
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Ik vind het dus zeer kwalijk dat ze dat als verzachtende omstandigheid beschouwen. Er is een persoon die de politie bedreigt, de politie grijpt in, allemaal terecht
Hoezo zou het terecht zijn als de politie ingrijpt als iemand 'bedreigingen' noemt ?
Als je daar als MEer in volledige bepakking staat met dodelijke wapens, dan moet je iemand gewoon uitlachen die zegt dat hij je kapot wil maken
Hem daarvoor arresteren is gewoon laten zien dat burgers maar kakkerlakken zijn die niets te vertellen hebben in deze politiestaat
Wil je geen bedreigingen naar je hoofd als agent ?, dat kan ik mij ook indenken
Ga dan ook niet met een wapenstok dreigen om demonstranten in elkaar te slaan.....
pi_199300199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:50 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoezo zou het terecht zijn als de politie ingrijpt als iemand 'bedreigingen' noemt ?
Ik heb het niet over 'iemand die bedreigingen noemt' en ik heb ook geen idee wat daarmee wordt bedoeld en of dat hetzelfde is als iemand die de politie bedreigt, dus geen idee of dat terecht is of niet.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199300326
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:31 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik vind het dus zeer kwalijk dat ze dat als verzachtende omstandigheid beschouwen. Er is een persoon die de politie bedreigt, de politie grijpt in, allemaal terecht.
Waar ik eigenlijk meer moeite mee heb is het verwarren van rechtvaardiging en verzachtende omstandigheid. Gezien de situaties waarin politie-agenten zich begeven moet je accepteren dat er fouten worden gemaakt, maar daarmee dus ook vaststellen wanneer het fout is. Dat een ME-er na een dag rellen een keer een klap teveel geeft wil ik niet zo heel moeilijk over doen, dat kan wel intern geevalueerd worden.

quote:
Alleen eenmaal onder controle is het niet aan de politie om iemand nog even extra te straffen met geweld. Kijk, dat er misschien hardhandiger gefouilleerd wordt dan bij iemand die daar met zijn blote handen stond en niet naar wapens greep snap ik nog wel vanuit het oogpunt van de eigen veiligheid.
Dat vond ik ook, dit was duidelijk een wraakoefening. Als dit op het bureau gebeurt, en dan met name de hond op het been zetten, is het gewoon foltering.

quote:
Dat het bij de politie blijkbaar een geaccepteerde gedachtegang is dat er verzachte omstandigheden kunnen zijn voor geweld richting iemand die al volledig onder controle is duidt in mijn ogen op een systeemfout die tot dit soort incidenten zal blijven leiden en dat is niet oké.
Vis rot aan de kop. Rutte zei in de TK "Je weet niet wat er daarvoor of daarna is gebeurd". Alsof dat zou mogen uitmaken. Het onrechtsstatelijk en dat is de kern van de Rutte doctrine. Hij lapt ter plekke de wet aan zijn laars, niet toevallig over politie-optreden dat tegengeluid onderdrukt, en de TK staat erbij en kijkt ernaar, net als de media, terwijl het een grof schandaal had moeten zijn. Het past ook binnen het patroon van een grote verschuiving in de machtsverhouding tussen staat en burger. De burger hoeft niet zo beschermd, mensen die op een willekeurige voorbijganger intrappen komen er vaak vanaf met een taakstraf maar owee als je tegen het schild van een ME-er slaat, dan moet de rechter gevangenisstraf opleggen. En onrechtmatig geweld door agenten? Het is allemaal hetzelfde patroon.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199300377
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe vaak heb jij per ongeluk zonder het te zeggen wapens gemaakt op je werk en daarmee iemand anders per ongeluk zwart gemaakt in de media?

Ik vind het echt bizar hoe makkelijk mensen autoriteiten maar het voordeel van de twijfel geven. Het maakt de verkiezingsuitslag voor Rutte wel begrijpelijker.
Blijkbaar vindt men het niet erg als de waarheid wordt aangetast en de politie de boel bij elkaar liegt, zolang het maar een vermeend crimineel betreft.

Of duizenden toeslagaanvragers.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199300385
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

ik vind het geweldig hoe degelijk en kwalitatief het toneelstuk uitgevoerd is door de buitenaardse onderzoekscommissie.
het is net echt, alsof elke klapjosti-wappie ondervraagd is door onpartijdige mensen die opkomen voor rechtvaardigheid.
de stukjes van BPOC overstijgen het niveau van 'wij van WC eend' gigantisch.
het is een soort wappies voor wappies.

acteurs beginnen altijd klein. geef ze het advies om zich in te schrijven bij een castingbureau.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199300398
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:58 schreef RM-rf het volgende:
Man zwaait met aangescherpte fietsstandaard en roept tegen agenten "jullie gaan allemaal dood, kankerlijers"

Dat hij dit gedaan heeft erkent de man ook, maar hij geeft aan dat de startkabel die ook bij het bewijsmateriaal verzameld is, niet van hem komt wel van hemwas, maar hij ze niet met tape aan elkaar geplakt had.

Ah...
En wat maakt dat verder uit?

Die idioot is niet aangepakt wegens de startkabel, maar wel wegens het dreigen met een geslepen fietsstandaard, wat een potentieel dodelijk wapen al is, ook zonder startkabel vastgeplakt.
En het uitten van doodsbedreigingen aan agenten.

Als je dat niet snapt en nu enkel over die startkabel begint, snap je er écht weinig van.
Leek zijnde zou ik denken dat zoiets wel degelijk uit maakt bij het vaststellen van voorbedachte rade. Als hij dat wapen in elkaar geknutseld heeft, kwam hij daar dus met een duidelijk doel. Als hij dat niet deed, kan het een opwelling zijn geweest. Lijkt me dus nogal relevant.

Maar los van deze zaak, denk jij altijd zo? Dat wanneer iemand schuldig is aan feit x, het voor jou niet zo veel meer uitmaakt of we hem ook de schuld voor feiten y en z in de schoenen proberen te schuiven middels bedrog?

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 06-05-2021 12:17:08 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_199300401
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Blijkbaar vindt men het niet erg als de waarheid wordt aangetast en de politie de boel bij elkaar liegt, zolang het maar een vermeend crimineel betreft.

Of duizenden toeslagaanvragers.
Dat Tim een boefje is staat volgens mij wel vast. Dat ze hem op het grasveld folteren met een hond en zelf het bewijs in elkaar tapen vind ik veel erger. Niet alleen gaat het verder dan het gedrag van Tim, het is bovendien afkomstig van mensen die beter zouden moeten weten dan een random relschopper. Mensen die we bovendien het geweldsmonopolie hebben gegeven. Dat moet je verdienen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:10:49 #47
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_199300417
quote:
84s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Er is niet gelogen in het PV. Hij is alleen VERGETEN te vermelden dat hij de twee stukken weer aan elkaar vast heeft geplakt.
Kan toch gebeuren. Als je er geen actieve herinnering aan hebt is het niet liegen.

Met de groetjes van Mark.
pi_199300422
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
exact. Het enige wat nu blijkbaar nieuwswaardig nieuws is, is dat een agent vergeten is te melden dat de agent de standaard en de startkabel met tape aan elkaar geplakt heeft.

dat de verdachte de standaard en de startkabel zelf meegebracht heeft naar de demonstratie, staat niet ter discussie.

goed. een fietsstandaard en een startkabel. Ja, want zonder fietsstandaard en startkabel val je niet op.
als je naar een demonstratie gaat dan neem je toch altijd minstens een fietsstandaard en een startkabel mee?
Jawel, dat staat dus juist wel ter discussie. Hij heeft die standaard niet meegebracht.

En zo trapt men dus heel makkelijk in het leugenachtige verhaal van de politie.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 06-05-2021 12:17:30 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_199300454
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat Tim een boefje is staat volgens mij wel vast. Dat ze hem op het grasveld folteren met een hond en zelf het bewijs in elkaar tapen vind ik veel erger. Niet alleen gaat het verder dan het gedrag van Tim, het is bovendien afkomstig van mensen die beter zouden moeten weten dan een random relschopper. Mensen die we bovendien het geweldsmonopolie hebben gegeven. Dat moet je verdienen.
Jup, helemaal mee eens. En ik schrik van het goedpraten hier.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199300532
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Jawel, dat staat dus juist wel ter discussie. Hij heeft die standaard niet meegebracht.

En zo trapt men dus heel makkelijk in het leugenachtige verhaal van de politie.
Tim zal er een zware dobber aan hebben om te bewijzen dat die standaard niet door hem is meegebracht.
het lag namelijk in de buurt bij de startkabel. Kereltje heeft overigens lopen zwaaien met die startkabel.
wie weet wat er aan beelden nog gaat opduiken.

vind het verhaal dat de standaard er al lag, of door iemand anders gegooid, een standaard-reactie voorbereid door een advocaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199300560
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Tim zal er een zware dobber aan hebben om te bewijzen dat die standaard niet door hem is meegebracht.
het lag namelijk in de buurt bij de startkabel. Kereltje heeft overigens lopen zwaaien met die startkabel.
wie weet wat er aan beelden nog gaat opduiken.

vind het verhaal dat de standaard er al lag, of door iemand anders gegooid, een standaard-reactie voorbereid door een advocaat.
quote:
Uit onderzoek is inmiddels gebleken dat de startkabel en de fietsenstandaard los van elkaar op het Malieveld lagen en dat agenten ze hadden opgeraapt en in een tas gedaan.
Echt, dat je hier zo raar aan vast blijft houden toont aan dat zulke politie-leugens dus werken.

Verder lijkt me een vingerafdruk-analyse op die standaard nou niet bijzonder moeilijk. Maargoed.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199300694
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Vis rot aan de kop. Rutte zei in de TK "Je weet niet wat er daarvoor of daarna is gebeurd". Alsof dat zou mogen uitmaken. Het onrechtsstatelijk en dat is de kern van de Rutte doctrine. Hij lapt ter plekke de wet aan zijn laars, niet toevallig over politie-optreden dat tegengeluid onderdrukt, en de TK staat erbij en kijkt ernaar, net als de media, terwijl het een grof schandaal had moeten zijn. Het past ook binnen het patroon van een grote verschuiving in de machtsverhouding tussen staat en burger.
De burger hoeft niet zo beschermd, mensen die op een willekeurige voorbijganger intrappen komen er vaak vanaf met een taakstraf maar owee als je tegen het schild van een ME-er slaat, dan moet de rechter gevangenisstraf opleggen. En onrechtmatig geweld door agenten? Het is allemaal hetzelfde patroon.
Voor de meesten in dit topic heb ik de hoop al opgegeven, die zijn een fel voorstander van politiegeweld en bestempelen iedereen als wappie die tegen de coronaregels is en daartegen demonstreert

Je hebt groot gelijk over de rechtsongelijkheid
OM en politie willen nu duidelijk laten blijken dat de overheid de baas is in Nederland en dat burgers zich niets in hun hoofd moeten halen
Voor opruiing worden maandenlange gevangenisstraffen uitgedeeld, mensen die niet eens fysiek aan demonstraties of rellen hebben meegedaan krijgen straffen die je normaal alleen ziet bij zware geweldsmisdrijven

De man die een fiets voor een waterkanon gooide kreeg 5 maanden cel waarvan 2 voorwaardelijk, voor verkrachting krijg je soms minder straf in Nederland....

Die 71 jarige man op het Malieveld had een trappende beweging gemaakt naar een schild van een MEer
Daarvoor werd hij tot bloedens toe op het hoofd geslagen, en later met 7 man van zijn bed gelicht
100 uur werkstraf, en 1 maand voorwaardelijke gevangenisstraf.
Waar slaat dat op ?, dat is toch pure wraak van het OM en politie ?
Hoeveel geld en tijd kost de inzet van OM en politie wel niet ?

Voor, tijdens en na demonstraties worden burgers van straat gesleurd en door agenten in burger ontvoerd en in busjes gesleurd
Geen normale aanhouding, geen ID laten zien. Nee, gewoon ontvoerd en in een busje gegooid
Alsof je in een ZuidAmerikaanse junta bent beland
En alle lockdownfanatici en politiefans, kunnen dat wel toejuichen omdat het mensen overkomt waar ze een hekel aan hebben, en die ze wappies vinden.
Maar de toon is gezet, straks kan het ook gebeuren bij demonstraties die jij WEL steunt, of het gebeurt bij bekenden van je...

[ Bericht 10% gewijzigd door bluemoon23 op 06-05-2021 12:40:17 ]
pi_199300712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tim zal er een zware dobber aan hebben om te bewijzen dat die standaard niet door hem is meegebracht.
het lag namelijk in de buurt bij de startkabel. Kereltje heeft overigens lopen zwaaien met die startkabel.
wie weet wat er aan beelden nog gaat opduiken.

vind het verhaal dat de standaard er al lag, of door iemand anders gegooid, een standaard-reactie voorbereid door een advocaat.
Waarom moet Tim bewijzen dat hij de standaard NIET heeft meegenomen ?
Laat de politie maar bewijzen dat hij het WEL heeft meegenomen....
pi_199300786
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom moet Tim bewijzen dat hij de standaard NIET heeft meegenomen ?
Laat de politie maar bewijzen dat hij het WEL heeft meegenomen....
Waarom moet de politie dat bewijzen? Voor de politie zou dat volkomen irrelevant moeten zijn. Als het OM het voor de aanklacht tegen Tim relevant vindt mogen zij met bewijzen komen waaruit dat blijkt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199300891
Nou, omdat er een kans bestaat dat er sporen van Tim z'n tengels op de standaard zitten.
Of is dat standaard?

probeer liever mee te denken waarom je een standaard meeneemt naar een demonstratie. Om je nagels mee te vijlen? Om als aanwijsstok te dienen om dingen mee aan te wijzen? De fiets is gestolen alleen de standaard lag er nog? De startkabel heeft nogal last van roest, met de standaard kun je het schoonkrabben? Om je kont te krabben, het is geen standaard maar een kontenkrabber?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199300901
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nou, omdat er een kans bestaat dat er sporen van Tim z'n tengels op de standaard zitten.
Of is dat standaard?

probeer liever mee te denken waarom je een standaard meeneemt naar een demonstratie. Om je nagels mee te vijlen? Om als aanwijsstok te dienen om dingen mee aan te wijzen? De fiets is gestolen alleen de standaard lag er nog? De startkabel heeft nogal last van roest, met de standaard kun je het schoonkrabben? Om je kont te krabben, het is geen standaard maar een kontenkrabber?
Politie verzint verhaal over standaard als wapen. Mensen hebben het over die standaard ipv het politiegeweld. Leugen geslaagd.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199300928
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Politie verzint verhaal over standaard als wapen. Mensen hebben het over die standaard ipv het politiegeweld. Leugen geslaagd.
de standaard was geslepen. of is dat standaard al zo?
meneer heeft al toegegeven met het startkabel te hebben gezwoeid. dat kan je dan ook gewoon zien al wapen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199300958
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
probeer liever mee te denken waarom je een standaard meeneemt naar een demonstratie. Om je nagels mee te vijlen? Om als aanwijsstok te dienen om dingen mee aan te wijzen? De fiets is gestolen alleen de standaard lag er nog? De startkabel heeft nogal last van roest, met de standaard kun je het schoonkrabben? Om je kont te krabben, het is geen standaard maar een kontenkrabber?
Tja, probeer liever mee te denken waarom je wapenstokken, pepperspray, pistolen, politiepaarden, politiehonden en waterkanonnen meeneemt naar een demonstratie waar burgers demonstreren die hun rechten en vrijheden terug willen....
pi_199300970
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:53 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

de standaard was geslepen. of is dat standaard al zo?
Geen idee. Zeer waarschijnlijk compleet irrelevant, want waarschijnlijk niet van hem. Maar daar ga je keer op keer op keer aan voorbij. Nogmaals, zo heeft zo'n leugen dus effect. Je hebt het nu continue over iets wat de politie, zoals het er nu op lijkt, compleet aan elkaar gelogen heeft.

Het is maar goed dat we hier in Nederland geen juryrechtspraak hebben zeg.

quote:
meneer heeft al toegegeven met het startkabel te hebben gezwoeid. dat kan je dan ook gewoon zien al wapen.
Klopt. Hij heeft een object wat hij ter handen had, willen inzetten als wapen.

Groot verschil met 'hij heeft thuis een wapen in elkaar geknutseld en dat doelbewust meegenomen'.

Maar he ... je moet toch ergens over liegen als je rechtvaardiging voor (extreem) politiegeweld zoekt. Dit is gewoon van dezelfde orde als toevallig een zakje harddrugs in de jaszak van de verdachte vinden, wat ze er zelf ingestopt hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199300975
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tja, probeer liever mee te denken waarom je wapenstokken, pepperspray, pistolen, politiepaarden, politiehonden en waterkanonnen meeneemt naar een demonstratie waar burgers demonstreren die hun rechten en vrijheden terug willen....
ik weet het, ik weet het, ik weet het!
wat kan ik winnen? :Y
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:01:24 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199301044
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Geen idee. Zeer waarschijnlijk compleet irrelevant, want waarschijnlijk niet van hem. Maar daar ga je keer op keer op keer aan voorbij. Nogmaals, zo heeft zo'n leugen dus effect. Je hebt het nu continue over iets wat de politie, zoals het er nu op lijkt, compleet aan elkaar gelogen heeft.

Het is maar goed dat we hier in Nederland geen juryrechtspraak hebben zeg.
[..]

Klopt. Hij heeft een object wat hij ter handen had, willen inzetten als wapen.

Groot verschil met 'hij heeft thuis een wapen in elkaar geknutseld en dat doelbewust meegenomen'.

Maar he ... je moet toch ergens over liegen als je rechtvaardiging voor extreem politiegeweld zoekt.
ja het is toch wat he.
politie heeft een geweldmonopolie en de arme burger heeft dat niet. het is niet eerlijk.

als ik ergens iets wil dan mag ik dat en niemand mag mij mijn eigen wil in de weg staan.
elk politiegeweld is extreem. de politie hoort geen geweld te gebruiken. de politie moet aaien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199301055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ja het is toch wat he.
politie heeft een geweldmonopolie en de arme burger heeft dat niet. het is niet eerlijk.

als ik ergens iets wil dan mag ik dat en niemand mag mij mijn eigen wil in de weg staan.
elk politiegeweld is extreem. de politie hoort geen geweld te gebruiken. de politie moet aaien.
Fijn dat je in ieder geval gewoon duidelijk laat zien dat je geen enkele relevante bijdrage maakt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199301060
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:01 schreef AchJa het volgende:
Een beetje het niveau iemand de tering slaan met een eind ketting en dan gaan miepen of er nou wel of geen hangslot aan het uiteinde zat... :')
Hij heeft iets slechts gedaan, dus de precieze waarheid maakt niet meer uit?

Ik zou graag denken dat we beter zijn dan dat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199301131
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij heeft iets slechts gedaan, dus de precieze waarheid maakt niet meer uit?

Ik zou graag denken dat we beter zijn dan dat.
het kan zijn dat Tim nu even geen voordeel heeft bij de waarheid. Het staat er toch echt, de fietsenstandaard is gevonden in de buurt bij de startkabel, in de buurt waar Tim is gearresteerd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199301151
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:11 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het kan zijn dat Tim nu even geen voordeel heeft bij de waarheid. Het staat er toch echt, de fietsenstandaard is gevonden in de buurt bij de startkabel, in de buurt waar Tim is gearresteerd.
Ja, dus? Iets in de buurt vinden maakt niet dat dat object van Tim is. Draai de bewijslast gerust even om zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199301155
Oke, als er geen sporen van Tim op de fietsenstandaard zitten dan valt dat af.
ik zie de fietsenstandaard zelfs liggen in het filmpje. achter z'n rug. een agent pakt het op.
en inderdaad, in het begin van het filmpje zie je de standaard zijn kant op komen. het is dus wel naar de richting van de man toe geschoven door iemand anders.
de startkabel komt ook in beeld.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:24:31 #68
33189 RM-rf
1/998001
pi_199301304
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Leek zijnde zou ik denken dat zoiets wel degelijk uit maakt bij het vaststellen van voorbedachte rade. Als hij dat wapen in elkaar geknutseld heeft, kwam hij daar dus met een duidelijk doel. Als hij dat niet deed, kan het een opwelling zijn geweest. Lijkt me dus nogal relevant.

Maar los van deze zaak, denk jij altijd zo? Dat wanneer iemand schuldig is aan feit x, het voor jou niet zo veel meer uitmaakt of we hem ook de schuld voor feiten y en z in de schoenen proberen te schuiven middels bedrog?
Jezus...

Heb je wel door wat die gast gedaan heeft!?

Met een scherp geslepen fiets-standaard agenten bedreigd.
Dat is gewoon een gevaarlijk wapen.


Daarbij maakt het verder weinig uit of die startkabel eraan vastgetaped zat (die overigens ook door hem meegesleept was, wie gaat er naar een demonstratie met dat soort dingen?

Vind je dat soms normaal?
Vind je dat agenten dan vooral heel vriendelijk en aardig moeten blijven en vooral niet stevig ingrijpen?

Gognondanju...
Als je niet door de politie geslagen wil worden, moet je gewoon niet als en domme idioot hen bedreigen met een gevaarlijk wapen in je hand.

Oorspronkelijk vond ik die beelden hoe die agenten ingrepen ook erg hard.... Maar nu ik lees wat die gast op z'n geweten had en welke wapens hij meegesleept heeft en de bedreigingen die hij uitte, en dais me duidelijk dat hij dat meer dan verdiende.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199301310
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jezus...

Heb je wel door wat die gast gedaan heeft!?

Met een scherp geslepen fietsenstandaard agenten bedreigd.
Dat is gewoon een gevaarlijk wapen

Vind je dat soms normaal?
Vind je dat agenten dan vooral heel vriendelijk en aardig moeten blijven en vooral niet stevig ingrijpen?

Gognondanju...
Als je niet door de politie geslagen wil worden, moet je gewoon niet als en domme idioot hen bedreigen met een gevaarlijk wapen in je hand
:D

Het is alsof je niet kan lezen. Bravo voor zoveel intense achterlijkheid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199301332
Dit is Tim. Tim is tegen de corona-maatregelen.
Tim dacht, laat ik mijn startkabel meenemen naar de demonstratie.
Toen zagen agenten Tim zwaaien met zijn startkabel.
Tim kreeg ruzie met de politie.
Nu heeft Tim pijn aan zijn been en krijgt hij misschien straf.
Wees geen Tim.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:28:57 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199301343
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:03 schreef probeer het volgende:
Hij heeft iets slechts gedaan, dus de precieze waarheid maakt niet meer uit?

Ik zou graag denken dat we beter zijn dan dat.
Natuurlijk moet men achter de waarheid aan maar in dit geval maakt die fietsenstandaard 0.0% verschil.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:31:18 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199301371
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:57 schreef probeer het volgende:
Klopt. Hij heeft een object wat hij ter handen had, willen inzetten als wapen.

Groot verschil met 'hij heeft thuis een wapen in elkaar geknutseld en dat doelbewust meegenomen'.
Ga jij normaliter op pad met een startkabel?
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:32:12 #73
33189 RM-rf
1/998001
pi_199301382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:25 schreef probeer het volgende:

[..]

:D

Het is alsof je niet kan lezen. Bravo voor zoveel intense achterlijkheid.
Als jij vind dat agenten het maar prima moeten vinden om door idioten met de dood bedreigd te worden door iemand met een scherp steekwapen, ben jij hier de achterlijke.

Agenten bedreigen en speciaal meegenomen wapens tonen is vragen om keihard ingrijpen uit te lokken.

En dat is maar goed ook, zulke gasten zijn gewoon levensgevaarlijk bezig
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199301400
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk moet men achter de waarheid aan maar in dit geval maakt die fietsenstandaard 0.0% verschil.
Dat zou best kunnen ja. Dat zal uit de rechtszaak blijken. Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat de politie dat van te voren wel even naar eigen inzicht gaat bepalen.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ga jij normaliter op pad met een startkabel?
Dan ben ik de verkeerde om dat aan te vragen, beste AchJa. Geen auto of rijbewijs hier.

Maar eh, ik kan me wel voorstellen dat ook voor alle autobezitters, dat antwoord standaard 'nee' is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199301417
Als je geen lijmklemmen hebt kun je een startkabel gebruiken.
Als je de film filthy shades of grey teveel hebt gekeken kun je een startkabel gebruiken.
Als je wilt touwtje springen kun je een startkabel gebruiken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199301418
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als jij vind dat agenten het maar prima moeten vinden om door idioten met de dood bedreigd te worden door iemand met een scherp steekwapen, ben jij hier de achterlijke.

Agenten bedreigen en speciaal meegenomen wapens tonen is vragen om keihard ingrijpen uit te lokken.

En dat is maar goed ook, zulke gasten zijn gewoon levensgevaarlijk bezig
:D

Adem eens een paar keer rustig in en uit, en lees dan de OP nog eens.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:37:01 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199301438
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:34 schreef probeer het volgende:

Dat zou best kunnen ja. Dat zal uit de rechtszaak blijken. Maar volgens mij is het niet de bedoeling dat de politie dat van te voren wel even naar eigen inzicht gaat bepalen.
Nee en daarom heeft die agent ook gezegd dat het anders zat en hij eea vergeten is te melden.

quote:
Dan ben ik de verkeerde om dat aan te vragen, beste AchJa. Geen auto of rijbewijs hier.

Maar eh, ik kan me wel voorstellen dat ook voor alle autobezitters, dat antwoord standaard 'nee' is.
:D

Nou ja, ik kan ook niet voor iedere autobezitter spreken maar ik heb dat soort materiaal doorgaans niet in mijn binnenzak zitten.
pi_199301699
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee en daarom heeft die agent ook gezegd dat het anders zat en hij eea vergeten is te melden.
[..]
En dat kan oprecht best, dat de beste man/vrouw dat in eerste instantie vergeten is (correct) te vermelden. Naast natuurlijk op het moment zelf het vergeten van regel 1 omtrent bewijsmateriaal (nouja, wat ik denk dat regel 1 is): niet zélf met mogelijk bewijsmateriaal gaan lopen fucken.

Plus natuurlijk ook nog eens het toeval (3x scheepsrecht, jeej!) dat de politiewoordvoerder blijkbaar ook zo vergeetachtig is om dat hele 'dat heeft de politieagent aan elkaar geplakt' niet te melden wanneer hij/zij deze zaak omtrent mogelijk exessief politiegeweld met de media bespreekt. Opdat we niet vergeten dat dat hele 'standaard+startkabel' narratief dus een verdediging was voor de flinke toetakeling van die Tim.

Je zou er bijna van denken dat dat wel erg veel toeval is. En het eens handig vinden om te kijken hoe zoveel toeval toch toevallig allemaal binnen dezelfde kwestie kan vallen. Een kritische houding tov het verhaal van de politie dus. Lijkt me ook in bredere context helemaal niets mis mee trouwens.

quote:
Nou ja, ik kan ook niet voor iedere autobezitter spreken maar ik heb dat soort materiaal doorgaans niet in mijn binnenzak zitten.
Ja maar jij bent jij, AchJa, een uniek individu, allerminst vergelijkbaar met 'iedere autobezitter'. Als we autobezitters een gedemonteerde colt C7 in de handen duwen en bevelen om op 400 meter wat lege blikjes te raken, dan wordt dat een shitshow met mogelijk fatale ongelukken. Automobilist AchJa draait daar zijn hand niet voor om, monteert dat ding geblinddoekt en elimineert die stukjes metaal John Wick style. Dus he ... wie weet is het ook wel hartstikke logisch dat jij doorgaans een startkabel in je binnenzak hebt zitten.

Waar ik heen wil; je bent een vreemde eend in de bijt AchJa.

En wellicht Tim ook wel. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199301831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:22 schreef Stepperoller het volgende:
Dit gaat toch over dat incident waarbij ze een hond lieten losgaan op iemand die al geen gevaar meer kon vormen? Al had die knul wel alles zelf aan elkaar geknoopt, dan nog is dat geen reden om buitenproportioneel geweld te gebruiken. |:(
Die hond moest er bijkans aan z'n oren bij gesleept worden om te bijten, die had daar in eerste instantie helemaal geen trek in

Als het idd om het incident in dit filmpje (vanaf ongeveer 10:10) gaat

Zie je duidelijk dat de agent de hond naar z'n been/knie toe sleept om te bijten

Schaamteloze vertoning van de politie, of ie daarvoor met een kabel stond te zwaaien is niet zo relevant meer. Hij ligt op dat moment immers weerloos op de grond. Politie heeft het geweldsmonopolie maar daar hoort ook een grote verantwoordelijkheid bij. Even iemand aftuigen als straf of wraak past daar imho niet bij.
pi_199302395
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:22 schreef Stepperoller het volgende:
Dit gaat toch over dat incident waarbij ze een hond lieten losgaan op iemand die al geen gevaar meer kon vormen? Al had die knul wel alles zelf aan elkaar geknoopt, dan nog is dat geen reden om buitenproportioneel geweld te gebruiken. |:(
geen gevaar meer? dat was op dat moment nog niet bekend. Het enige wat men wist is dat hij met een startkabel stond te zwaaien naar een agent. men vond ook een geslepen fietsenstandaard. je ziet beide voorwerpen liggen in het filmpje. weet jij veel wat die vent nog meer op zak heeft.

een agent aanvallen is niet slim. dan komen er opeens een heleboel agenten bij. en terecht, een agent kiest er niet voor om in aanraking te komen met startkabels of een fietsenstandaard.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:07:46 #81
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199302456
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Allemaal totaal niet relevant natuurlijk. We hebben het hier over agenten die fors buiten hun boekje gingen en misdrijven pleegden, en dat is allemaal vastgelegd op camera. Toen moest er een excuus komen in de trant van 'je weet niet wat er daarvoor gebeurd is', wat totaal irrelevant is voor de onrechtmatigheid en grotendeels irrelevant voor de misdadigheid van het optreden. Maar de beeldvorming dat agenten levensgevaarlijk werden belaagd met geprepareerde wapens zou wel helpen bij de acceptatie van het fascistische optreden.

En toen was daar ineens de fietsstandaard-startkabelcombinatie als aanvalswapen. Kwam dat even goed uit, hoe bizar dat wapen ook mag lijken. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt? Ammehoela. Waar repressie is, wordt ook de waarheid geweld aangedaan.
[..]

Totaal niet relevant. Dat verhaal van die standaard komt ergens vandaan, als dat uit een PV van een agent komt is dat een meinedig PV. Als het niet uit een PV komt heeft de politie-woordvoerder, de hoofdcommissaris als ik me niet vergis, zich schuldig gemaakt aan smaad en/of laster.
Neuh, want de desbetreffende verdachte liep gewoon te zwaaien met een wapen. Dat dat wapen er dan net iets anders uit zag lijkt me niet zo bijster relevant.
pi_199302595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

geen gevaar meer? dat was op dat moment nog niet bekend. Het enige wat men wist is dat hij met een startkabel stond te zwaaien naar een agent. men vond ook een geslepen fietsenstandaard. je ziet beide voorwerpen liggen in het filmpje. weet jij veel wat die vent nog meer op zak heeft.

een agent aanvallen is niet slim. dan komen er opeens een heleboel agenten bij. en terecht, een agent kiest er niet voor om in aanraking te komen met startkabels of een fietsenstandaard.
Hij ligt in het filmpje duidelijk weerloos op de grond en met beide handen zichtbaar. Dan is het gewoon een kwestie van handboeien om en afvoeren, niet door rammen en er een hond naar toe slepen om te bijten.

Het gevaar is geweken dus inrekenen en door. Het is niet aan de politie om hem te straffen voor iets wat ervoor gebeurt is, daar hebben we rechters voor.
pi_199302596
de man zou iets geroepen hebben in de trand van "Jullie moeten allemaal dood". Dat in combinatie met een onduidelijk voorwerp wat als wapen gebruikt kan worden, dan snap je toch dat de man bepaald niet uit is op een theekransje?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199302599
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:24 schreef RM-rf het volgende:
Jezus...

Heb je wel door wat die gast gedaan heeft!?

Met een scherp geslepen fiets-standaard agenten bedreigd.
Dat is gewoon een gevaarlijk wapen.
Heb je daar bewijs voor ?
Heb je daar beelden van gezien ?
Hoe weet jij dat hij scherp geslepen was en niet door jarenlang gebruik onder een fiets afgesleten is ?
quote:
Oorspronkelijk vond ik die beelden hoe die agenten ingrepen ook erg hard.... Maar nu ik lees wat die gast op z'n geweten had en welke wapens hij meegesleept heeft en de bedreigingen die hij uitte, en dais me duidelijk dat hij dat meer dan verdiende.
Ah, dus jij hebt niets met de rechtsstaat ?
Jij vindt dat politie maar gelijk voor rechter en beul moet spelen en lijfstraffen moeten uitdelen ?
Beetje het Judge Dredd idee zeg maar
pi_199302634
zucht. het Openbaar Ministerie heeft wel degelijk aangegeven dat het een geslepen fietsstandaard is.
wat zijn jouw redenen om daaraan te twijfelen?

waarom zou je uberhaupt een fietsstandaard slijpen?
waarom heb je uberhaupt een fietsstandaard bij je?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199302641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:02 schreef spectrumanalyser het volgende:een agent aanvallen is niet slim. dan komen er opeens een heleboel agenten bij. en terecht, een agent kiest er niet voor om in aanraking te komen met startkabels of een fietsenstandaard.
Als je met grof geweld demonstraties opbreekt waar burgers demonstreren voor hun rechten en vrijheden die afgepakt zijn, dan kies je er wat mij betreft WEL gewoon voor om in aanraking te komen met startkabels of een fietsenstandaard
pi_199302650
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:11 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het kan zijn dat Tim nu even geen voordeel heeft bij de waarheid. Het staat er toch echt, de fietsenstandaard is gevonden in de buurt bij de startkabel, in de buurt waar Tim is gearresteerd.
En dat is wel waar?

De politie zet een lulverhaal in elkaar om, tevergeefs voor de helderen van geest, een ander licht te werpen op het politiegeweld van Wit-Russische aard, en dat blijkt dan niet waar. Maar toch is het een beetje waar?

quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jezus...

Heb je wel door wat die gast gedaan heeft!?

Met een scherp geslepen fiets-standaard agenten bedreigd.
Dat is gewoon een gevaarlijk wapen.

Daarbij maakt het verder weinig uit of die startkabel eraan vastgetaped zat (die overigens ook door hem meegesleept was, wie gaat er naar een demonstratie met dat soort dingen?

Vind je dat soms normaal?
Vind je dat agenten dan vooral heel vriendelijk en aardig moeten blijven en vooral niet stevig ingrijpen?

Gognondanju...
Als je niet door de politie geslagen wil worden, moet je gewoon niet als en domme idioot hen bedreigen met een gevaarlijk wapen in je hand.

Oorspronkelijk vond ik die beelden hoe die agenten ingrepen ook erg hard.... Maar nu ik lees wat die gast op z'n geweten had en welke wapens hij meegesleept heeft en de bedreigingen die hij uitte, en dais me duidelijk dat hij dat meer dan verdiende.
Hou nou eens op met liegen. Dat jij een hard plassertje krijgt van politiestaatgedachten betekent niet dat je niet meer kunt lezen, doe dat dan ook.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Neuh, want de desbetreffende verdachte liep gewoon te zwaaien met een wapen. Dat dat wapen er dan net iets anders uit zag lijkt me niet zo bijster relevant.
De politie vond het relevant genoeg om hun leugen aan de grootste klok die ze konden vinden te hangen. En ja het maakt heel veel uit of je een wapen prepareert om dan vervolgens mee te nemen, of dat je een voorwerp als wapen gebruikt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199302664
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
de man zou iets geroepen hebben in de trand van "Jullie moeten allemaal dood". Dat in combinatie met een onduidelijk voorwerp wat als wapen gebruikt kan worden, dan snap je toch dat de man bepaald niet uit is op een theekransje?
En dan vind je een rare reactie als er honderden ME ers bezig zijn om met grof geweld een demonstratie neer te slaan ?
Wat verwacht je dan voor teksten ?, dat ze Jezus gaan aanbidden ?
pi_199302680
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
zucht. het Openbaar Ministerie heeft wel degelijk aangegeven dat het een geslepen fietsstandaard is.
wat zijn jouw redenen om daaraan te twijfelen?
Het is het Openbaar Ministerie
Wat zijn jouw redenen om hen te geloven ?
pi_199302698
voor zover ik kan zien zijn het alleen de mensen van het model Flappie en type Wappie die met het briljante idee komen om de confrontatie aan te gaan met de politie. Met zelf meegebracht speelgoed ook nog. Ben benieuwd in hoeveel gevallen dat tot een succes is gebleken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199302814
lekker hypocriet ook, om nu dan heisa te maken over een vormfout.

iemand stond te zwaaien met een startkabel en had een fietsstandaard bij zich.
iemand stond te zwaaien met een honkbalknuppel.
iemand had zijn vechthond meegenomen.

maar nee, de politie och och dat extreme politiegeweld daar moeten we het echt nog eens over hebben hoor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199302836
Voor degenen die voor politiegeweld zijn, en vinden dat ze maar 'moeten luisteren naar politie'
En dat politie onfeilbaar is en altijd gelijk heeft
Dit had ook jij kunnen zijn of je partner;
https://www.gelderlander.(...)-leugenaar~ab892b14/
quote:
Saskia van Kessel uit Geldermalsen werd nooit meer de oude na een hersenbloeding. Die liep ze op, zegt ze, door politiegeweld. Na vijf jaar strijd erkent het gerechtshof dat véél mis is gegaan.
Overspoeld met reacties is ze, zegt Saskia van Kessel (44) uit Geldermalsen. Als makelaar is ze een bekend gezicht in het Betuwse dorp. En iedereen kent haar verhaal. Dat ze ruim vijf jaar geleden een zware hersenbloeding opliep. Dat ze zegt dat ze het slachtoffer is van politiegeweld: ze zou, op de avond dat Geldermalsen nog natrilt van de uit de hand gelopen protesten tegen een groot asielzoekerscentrum, vlakbij haar huis een klap met de wapenstok hebben gehad. Op haar hoofd, terwijl ze op de grond lag na een duw.

Ook bekend is: dat de politie haar niet gelooft. Maar nu, vijf jaar later, ligt er een uitspraak van het gerechtshof in Arnhem. Daarin staat voor het eerst, zwart op wit, dat het hof het wel degelijk ‘aannemelijk’ acht dat haar letsel door toedoen van de politie is ontstaan. En dat ze, ten onrechte, jarenlang aan het lijntje is gehouden door het Openbaar Ministerie.
Toch is de uitspraak van het hof niet enkel positief voor u. Want: het hof oordeelt dat de kans op een succesvolle vervolging van de betrokken agenten verkeken is.
,,Dat is moeilijk te verkroppen. Komen die agenten er tóch mee weg, omdat ze door hun bazen uit de wind gehouden zijn. Dus ondanks de blijdschap die ik voel door de erkenning van het hof, voelt het ergens ook alsof ik verloren heb. Het is dubbel. Deze uitspraak maakt nu wel de weg vrij voor een civiele procedure. We gaan een schadeclaim neerleggen. Het is mij niet om het geld te doen geweest, nooit. Nogmaals: als ze mij als slachtoffer destijds serieus hadden genomen, als ze gewoon sorry hadden gezegd in plaats van te doen alsof ik gek was, had ik deze lange strijd helemaal niet hoeven te voeren.”
Maar Nederland zou Nederland niet zijn, als de betrokken agenten niet gewoon weg zouden komen met hun wandaden...

quote:
2. Het hof heeft ‘met verbazing geconstateerd dat er op de bewuste avond een videoteam van drie agenten opnamen heeft gemaakt, maar dat er nauwelijks beeldmateriaal is opgeslagen’. ‘De commandant van het team kon het beeldmateriaal kennelijk als onbruikbaar kwalificeren en die beelden vervolgens vernietigen, waardoor er geen enkele controle meer mogelijk is. Dit bevreemdt te meer omdat de gebeurtenissen in Geldermalsen die avond tot zeer veel (landelijke) commotie hebben geleid.’

3. Het hof acht het ‘aannemelijk’ dat het letsel dat Van Kessel die avond opliep, is veroorzaakt toedoen van een van de agenten, ‘door de duw of door een klap met een wapenstok’. Het is voor het eerst in vijf jaar dat wordt gesteld dat de hersenbloeding van Van Kessel wel degelijk een gevolg kan zijn geweest van politiegeweld.

4. Maar: mede omdat er geen aanvullende camerabeelden meer zijn, en doordat er inmiddels vijf jaar overheen is gegaan, ziet het hof ‘geen mogelijkheden om aanvullend bewijs te verzamelen’. Het hof ziet dan ook geen kansen meer om de mogelijk betrokken agenten succesvol te vervolgen. De zaak is daarmee in strafrechtelijke zin afgedaan.
pi_199302852
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
lekker hypocriet ook, om nu dan heisa te maken over een vormfout.

iemand stond te zwaaien met een startkabel en had een fietsstandaard bij zich.
iemand stond te zwaaien met een honkbalknuppel.
iemand had zijn vechthond meegenomen.

maar nee, de politie och och dat extreme politiegeweld daar moeten we het echt nog eens over hebben hoor.
Valse tegenstelling. Het is namelijk prima mogelijk om zowel Tim te berechten voor zijn vermeend strafbare daden, én kritisch te kijken naar hoe de politie geweld gebruikt en daar vervolgens mee omgaat.

Maw; Fuck Tim (in juridische zin dan) voor wat hij gedaan heeft, maar ik heb verdomme ook geen zin om straks met een politieapparaat te zitten wat denkt dat het prima is om de boel bij elkaar te fabriceren als rechtvaardiging achteraf, voor excessief geweld.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 06-05-2021 15:50:45 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_199302931
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
lekker hypocriet ook, om nu dan heisa te maken over een vormfout.

iemand stond te zwaaien met een startkabel en had een fietsstandaard bij zich.
iemand stond te zwaaien met een honkbalknuppel.
iemand had zijn vechthond meegenomen.

maar nee, de politie och och dat extreme politiegeweld daar moeten we het echt nog eens over hebben hoor.
Kijk daar gaan we weer
Wie zegt dat het een vechthond was ?, is dat het oordeel van de politie ?
Waarom geloof je hen altijd ?

De enige die consequent vechthonden meeneemt naar demonstraties, dat is de politie hoor....
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:46:18 #95
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199302953
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dat is wel waar?

De politie zet een lulverhaal in elkaar om, tevergeefs voor de helderen van geest, een ander licht te werpen op het politiegeweld van Wit-Russische aard, en dat blijkt dan niet waar. Maar toch is het een beetje waar?
[..]

Hou nou eens op met liegen. Dat jij een hard plassertje krijgt van politiestaatgedachten betekent niet dat je niet meer kunt lezen, doe dat dan ook.
[..]

De politie vond het relevant genoeg om hun leugen aan de grootste klok die ze konden vinden te hangen. En ja het maakt heel veel uit of je een wapen prepareert om dan vervolgens mee te nemen, of dat je een voorwerp als wapen gebruikt.
Je neemt een ketting mee als voorwerp ter decoratie? Hou toch op.
pi_199303000
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kijk daar gaan we weer
Wie zegt dat het een vechthond was ?, is dat het oordeel van de politie ?
Waarom geloof je hen altijd ?

De enige die consequent vechthonden meeneemt naar demonstraties, dat is de politie hoor....
politie heeft weinig aan een vechthond.
als je kijkt hoe een politiehond is getraind dan zie je dat ze heel precies werken.

ook als je dit filmpje terug ziet dan zie je dat de hond zelf niet van plan was om in actie te komen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199303043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Valse tegenstelling. Het is namelijk prima mogelijk om zowel Tim te berechten voor zijn vermeend strafbare daden, én kritisch te kijken naar hoe de politie geweld gebruikt en daar vervolgens mee omgaat.

Maw; Fuck Tim (in juridische zin dan) voor wat hij gedaan heeft, maar ik heb verdomme ook geen zin om straks met een politieapparaat te zitten wat denkt dat het prima is om de boel bij elkaar te fabriceren als rechtvaardiging achteraf, voor excessief geweld.
Zo zie ik het ook. Hij staat blijkbaar met een wapen te zwaaien, dan is het aan de politie om hem te overmeesteren en dat daar geweld voor wordt gebruikt is ook nog wel te begrijpen. Maar dit gaat om wat er daarna gebeurt. Dat die kerel dus met zichtbare handen weerloos op de grond ligt (= gevaar geweken). Dan moet hij gewoon geboeid en afgevoerd worden. Maar de politie ging gewoon door met meppen en sleepte er een hond bij om te bijten. Dát is hetgeen wat imho niet door de beugel kan
pi_199303092
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:34 schreef bluemoon23 het volgende:

Maar Nederland zou Nederland niet zijn, als de betrokken agenten niet gewoon weg zouden komen met hun wandaden...
[..]

De rechtbankarchieven liggen vol met gevallen waarbij videocamera's niet werkten of opnames per ongeluk gewist bleken wanneer er aangifte was gedaan tegen agenten.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8112263_468b6d87
Hier weer een voorbeeld van een agent die zich schuldig maakt aan mishandeling. De duw was al onnodig, de klap is gewoon een misdrijf. Maar die agent voelt zich blijkbaar onaantastbaar. Er zijn niet eens meer agenten die hun best doen om het filmen te beletten of de camera af te pakken.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je neemt een ketting mee als voorwerp ter decoratie? Hou toch op.
Je hebt je fascistische sympathien al wel weer voldoende geetaleerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199303168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De rechtbankarchieven liggen vol met gevallen waarbij videocamera's niet werkten of opnames per ongeluk gewist bleken wanneer er aangifte was gedaan tegen agenten.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8112263_468b6d87
Hier weer een voorbeeld van een agent die zich schuldig maakt aan mishandeling. De duw was al onnodig, de klap is gewoon een misdrijf. Maar die agent voelt zich blijkbaar onaantastbaar. Er zijn niet eens meer agenten die hun best doen om het filmen te beletten of de camera af te pakken.
[..]

Je hebt je fascistische sympathien al wel weer voldoende geetaleerd.
of het filmpje begint pas nadat de klapjosti iets uitgevreten heeft.
je krijgt niet zomaar een klap van een agent.
de filmpjes bevatten nooit de beelden waarop je ziet waarom de man een klap krijgt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199303179
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:05 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

of het filmpje begint pas nadat de klapjosti iets uitgevreten heeft.
je krijgt niet zomaar een klap van een agent.
de filmpjes bevatten nooit de beelden waarop je ziet waarom de man een klap krijgt.
En waar staat deze natuurwet geschreven?
"Pools are perfect for holding water"
pi_199303226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:05 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

of het filmpje begint pas nadat de klapjosti iets uitgevreten heeft.
je krijgt niet zomaar een klap van een agent.
de filmpjes bevatten nooit de beelden waarop je ziet waarom de man een klap krijgt.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat er geen rechterlijk vonnis ligt dat een klap van de agent krijgen op straat de afgemeten straf is. Een agent straft niet, dus doet het er niet toe wat diegene uitgevreten heeft. Die klap moet nodig zijn en anders is het een misdrijf.

Het idee dat je er bij voorbaat vanuit kunt gaan dat het optreden van een agent correct en terecht is, is juist gebaseerd op de omstandigheid dat agenten zich aan de rechtsstatelijke geweldsinstructie houden omdat ze anders de lul zijn. Maar dat zijn ze niet meer, en dan krijg je dus poliltiestaatgedrag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 6 mei 2021 @ 16:14:33 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199303244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat Tim een boefje is staat volgens mij wel vast. Dat ze hem op het grasveld folteren met een hond en zelf het bewijs in elkaar tapen vind ik veel erger. Niet alleen gaat het verder dan het gedrag van Tim, het is bovendien afkomstig van mensen die beter zouden moeten weten dan een random relschopper. Mensen die we bovendien het geweldsmonopolie hebben gegeven. Dat moet je verdienen.
En kunnen vertrouwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199303269
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
of het filmpje begint pas nadat de klapjosti iets uitgevreten heeft.
je krijgt niet zomaar een klap van een agent.
Waarom geloof je daar zo stellig in ?
Vanwaar dat blinde vertrouwen in politie ?

Ja, de politie kan natuurlijk ook altijd zeggen "hij luisterde niet naar de vorderingen" , "ik voelde mij bedreigd" etc
Maar zo lust ik er nog wel een paar, als ze willen dan kunnen ze zo altijd wel een excuus vinden om je te arresteren en geweld te gebruiken
Bewijs is niet nodig, de leugen van een agent wordt tenslotte altijd gelooft
quote:
de filmpjes bevatten nooit de beelden waarop je ziet waarom de man een klap krijgt.
Het lijkt mij dan een schone taak van de politie om te zorgen dat die beelden er WEL zijn, in plaats van standaard te roepen "jullie weten niet wat er aan vooraf ging"
Het is 2021, waar zijn die bodycams ?

En wat zou volgens jou verantwoorden dat een agent op een drafje eraan komt lopen, iemand omver duwt, hem daarna een paar keer slaat als hij op de grond ligt, hem aan zijn haren op de stoep sleurt en hem dan arresteert ?

Hier de beelden vanuit een andere hoek
https://www.dumpert.nl/item/8112095_d1862877
Niets wat dit politie optreden rechtvaardigt naar mijn mening
pi_199303292
wacht nou maar af totdat die zaak voor de rechter komt, er zijn aanwijzingen dan Tim het niet zo op heeft met agenten.

Juist als Tim bewezen schuldig verklaard zal worden dan nog is hij meer dan welkom op het podium bij de eerstvolgende wappie-poppenkast uitvoering. wel eerst netjes de straf uitzitten. kan Tim gelijk mooi uitleggen wat het verschil is tussen vrijheid en vast zitten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199303314
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
wacht nou maar af totdat die zaak voor de rechter komt, er zijn aanwijzingen dan Tim het niet zo op heeft met agenten.
En wat zou het dat Tim het niet zo op heeft met agenten ?
Voor je gezondheid is dat tegenwoordig een gezond standpunt
Je hoeft ze maar verkeerd aan te kijke, en voor je het weet krijg je een knuppel in de nek
pi_199303338
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
wacht nou maar af totdat die zaak voor de rechter komt, er zijn aanwijzingen dan Tim het niet zo op heeft met agenten.

Juist als Tim bewezen schuldig verklaard zal worden dan nog is hij meer dan welkom op het podium bij de eerstvolgende wappie-poppenkast uitvoering. wel eerst netjes de straf uitzitten. kan Tim gelijk mooi uitleggen wat het verschil is tussen vrijheid en vast zitten.
Wat maakt het uit als Tim schuldig is aan bepaalde strafbare feiten? Ik verwacht van agenten beter gedrag dan van relschoppers.
pi_199303376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat maakt het uit als Tim schuldig is aan bepaalde strafbare feiten? Ik verwacht van agenten beter gedrag dan van relschoppers.
het beeld is nu niet compleet, je weet niet wat Tim gedaan heeft. je ziet alleen Tim op de grond liggen en mogelijk niet meewerken aan arrestatie. het duurt lang voordat Tim z'n armen bij elkaar heeft zitten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199303407
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
het beeld is nu niet compleet, je weet niet wat Tim gedaan heeft. je ziet alleen Tim op de grond liggen en mogelijk niet meewerken aan arrestatie. het duurt lang voordat Tim z'n armen bij elkaar heeft zitten.
Hoe vaak moeten we het nog uitleggen voordat je het snapt ?
Het maakt niet uit wat Tim gedaan heeft, het gaat erom wat de agenten doen NADAT hij al op de grond ligt en onschadelijk is
Al het geweld daarna is disproportioneel, dat is gewoon een wraakactie en voor eigen rechter spelen
pi_199303431
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoe vaak moeten we het nog uitleggen voordat je het snapt ?
Het maakt niet uit wat Tim gedaan heeft, het gaat erom wat de agenten doen NADAT hij al op de grond ligt en onschadelijk is
Al het geweld daarna is disproportioneel, dat is gewoon een wraakactie en voor eigen rechter spelen
welnee. Had Tim netjes z'n armen achter z'n rug naast elkaar gehouden dan was het niet nodig. Tim had andere plannen.
dat onschadelijk maak jij ervan maar dat is op zo'n moment niet zeker.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199303432
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:27 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het beeld is nu niet compleet, je weet niet wat Tim gedaan heeft. je ziet alleen Tim op de grond liggen en mogelijk niet meewerken aan arrestatie. het duurt lang voordat Tim z'n armen bij elkaar heeft zitten.
We zien iemand op de grond liggen met een hond in zijn been. Probeer dan maar vriendelijk mee te werken. Zelfs al was die hond wel redelijk, we hebben een agent die zelf bewijs in elkaar heeft geknutseld. Oepsie!!

Als we dat gaan toestaan maakt het echt geen zak meer uit of je wat gedaan hebt of niet.
pi_199303476
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

We zien iemand op de grond liggen met een hond in zijn been. Probeer dan maar vriendelijk mee te werken. Zelfs al was die hond wel redelijk, we hebben een agent die zelf bewijs in elkaar heeft geknutseld. Oepsie!!

Als we dat gaan toestaan maakt het echt geen zak meer uit of je wat gedaan hebt of niet.
het gaat er juist om wat we niet zien.
wat is er gebeurd waardoor de agenten zo specifiek op Tim duiken. Je ziet namelijk eerst een grote groep demonstranten en Tim z'n acteerprestatie gebeurde achter deze cameraman.
de cameraman gaat dan wel naar Tim toe alleen is nu pas de politie aan zet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199303515
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
welnee. Had Tim netjes z'n armen achter z'n rug naast elkaar gehouden dan was het niet nodig. Tim had andere plannen.
dat onschadelijk maak jij ervan maar dat is op zo'n moment niet zeker.
Netjes je armen op je rug houden als er agressieve MEers op je liggen en je lens slaan
Hoe zie je dat voor je dan ?

Tuurlijk had Tim andere plannen, die zit op zo`n moment in de overlevingsmodus en wil niet doodgeslagen worden
pi_199303613
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het gaat er juist om wat we niet zien.
wat is er gebeurd waardoor de agenten zo specifiek op Tim duiken. Je ziet namelijk eerst een grote groep demonstranten en Tim z'n acteerprestatie gebeurde achter deze cameraman.
de cameraman gaat dan wel naar Tim toe alleen is nu pas de politie aan zet.
Het kan mij echt helemaal niet boeien dat Tim een lul eersteklas is. Ik geloof het meteen dat hij een agressief wappie is, die een vervolging heeft verdient en bij het oppakken best wat geweld nodig had. Tim kan mij niet boeien, omdat het gaat om een relschopper en als je gaat relschoppen liggen blauwe plekken in de lijn der verwachtingen.

Wat mij wel uitmaakt is dat we een geweldsmonopolie hebben gegeven aan mensen die bewijs fabriceren en zelf straffen uitdelen voordat de rechter wat heeft kunnen doen. Als iemand op de grond ligt hoef je hem niet te laten bijten met een hond.

We leven in een land waar je strafbaar bent als iemand je op straat aanvalt en je terugslaat. Moet je je voorstellen dat ik je op je bek timmer en je dan zelf ook een straf krijgt omdat je terugsloeg. Je had tenslotte een koel hoofd moeten houden en gewoon weg moeten rennen. Als we die koelheid verwachten van random mensen op straat, die vanuit het niets worden aangevallen, dan mogen we nog veel meer verwachten van agenten die getraind en mentaal op de situatie voorbereid naar een demonstratie gaan.
pi_199303747
heerlijk hoe men hier van mening is dat de agenten wel even mogen dimmen. Zonder ook maar te weten wat er exact heeft plaatsgevonden. Alsof Tim een tweede kans verdiend, want het is zo'n aardige jongen.

alsof je over een hond zegt "dat doet ie anders nooit hoor".

kom eens kijken hoe de guardia civil het doet in Spanje en Griekenland.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:22:36 #115
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199303973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De rechtbankarchieven liggen vol met gevallen waarbij videocamera's niet werkten of opnames per ongeluk gewist bleken wanneer er aangifte was gedaan tegen agenten.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8112263_468b6d87
Hier weer een voorbeeld van een agent die zich schuldig maakt aan mishandeling. De duw was al onnodig, de klap is gewoon een misdrijf. Maar die agent voelt zich blijkbaar onaantastbaar. Er zijn niet eens meer agenten die hun best doen om het filmen te beletten of de camera af te pakken.
[..]

Je hebt je fascistische sympathien al wel weer voldoende geetaleerd.
Aldus degene die verongelijkt smaad en laster roept.
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:24:03 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199303982
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Voor degenen die voor politiegeweld zijn, en vinden dat ze maar 'moeten luisteren naar politie'
En dat politie onfeilbaar is en altijd gelijk heeft
Dit had ook jij kunnen zijn of je partner;
https://www.gelderlander.(...)-leugenaar~ab892b14/
[..]

Maar Nederland zou Nederland niet zijn, als de betrokken agenten niet gewoon weg zouden komen met hun wandaden...
Was dat niet tijdens die AZC rellen in Geldermalsen?

Topicreeks: Fel protest tegen komst azc
pi_199303995
de hond had Tim al gebeten overigens.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199304044
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Was dat niet tijdens die AZC rellen in Geldermalsen?

Topicreeks: Fel protest tegen komst azc
Ja, klopt
pi_199305567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe vaak heb jij per ongeluk zonder het te zeggen wapens gemaakt op je werk en daarmee iemand anders per ongeluk zwart gemaakt in de media?

Ik vind het echt bizar hoe makkelijk mensen autoriteiten maar het voordeel van de twijfel geven. Het maakt de verkiezingsuitslag voor Rutte wel begrijpelijker.
Oh, je moest eens weten wat ik voor werk doe... :D
pi_199306939
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 19:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Oh, je moest eens weten wat ik voor werk doe... :D
Vet wapens maken!
pi_199307039
bah, werken. Is dat waarbij je naar een baas moet luisteren en dan doen wat hij je opdraagt? voor een paar lullige centen.
dan kan je niet eens naar het malieveld gaan op 5 mei
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199307243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het kan mij echt helemaal niet boeien dat Tim een lul eersteklas is. Ik geloof het meteen dat hij een agressief wappie is, die een vervolging heeft verdient en bij het oppakken best wat geweld nodig had. Tim kan mij niet boeien, omdat het gaat om een relschopper en als je gaat relschoppen liggen blauwe plekken in de lijn der verwachtingen.

Wat mij wel uitmaakt is dat we een geweldsmonopolie hebben gegeven aan mensen die bewijs fabriceren en zelf straffen uitdelen voordat de rechter wat heeft kunnen doen. Als iemand op de grond ligt hoef je hem niet te laten bijten met een hond.

We leven in een land waar je strafbaar bent als iemand je op straat aanvalt en je terugslaat. Moet je je voorstellen dat ik je op je bek timmer en je dan zelf ook een straf krijgt omdat je terugsloeg. Je had tenslotte een koel hoofd moeten houden en gewoon weg moeten rennen. Als we die koelheid verwachten van random mensen op straat, die vanuit het niets worden aangevallen, dan mogen we nog veel meer verwachten van agenten die getraind en mentaal op de situatie voorbereid naar een demonstratie gaan.
Perfect verwoord.

Maar hij wil het gewoon niet snappen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199307433
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
heerlijk hoe men hier van mening is dat de agenten wel even mogen dimmen. Zonder ook maar te weten wat er exact heeft plaatsgevonden. Alsof Tim een tweede kans verdiend, want het is zo'n aardige jongen.

alsof je over een hond zegt "dat doet ie anders nooit hoor".

kom eens kijken hoe de guardia civil het doet in Spanje en Griekenland.
Treurig gelul. Wie hier in het topic is fan van Tim? Je kan tegelijkertijd Tim een lul vinden en verwachten dat de politie beter gedrag heeft dan Tim hoor. Een paar weken terug was er ook een schuimbekkende idioot op fok die iedereen op het malieveld wilde doodschieten. Vergeleken met hem ben jij ook soft, dus dat betekent vast dat je Tim een lieve jongen vindt. Waarom behandel je Tim als je tokkie hond meneer analisator? Ben je fan van relschoppen en agenten verwonden? Het zijn maar vragen hoor.

Bij het concentratiekamp topic ben ik vandaag uitgemaakt voor fan van terrorisme, omdat genocide mij wat te ver ging. Niks is te gek voor domrechts tegenwoordig.
pi_199308564
Wil eerst wachten op het hele plaatje.
Was de hond daadwerkelijk achteraf ingezet, ik kan het zo niet zien.
Om nu meteen de politie alle schuld te geven is iets te makkelijk. Dat kan je namelijk altijd doen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 7 mei 2021 @ 00:02:12 #125
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199309392
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

We zien iemand op de grond liggen met een hond in zijn been. Probeer dan maar vriendelijk mee te werken. Zelfs al was die hond wel redelijk, we hebben een agent die zelf bewijs in elkaar heeft geknutseld. Oepsie!!

Als we dat gaan toestaan maakt het echt geen zak meer uit of je wat gedaan hebt of niet.
Nou ja, je slaat wel een behoorlijk aantal stappen over. Er lopen nu 2 zaken door elkaar, waarbij het denk ik wel goed is om die ook uit elkaar te blijven houden.

Zaak 1: politie vindt verschillende voorwerpen op de plek waar is opgetreden. 1 van die agenten vindt en een standaard en een ketting en meent dat die voorwerpen bij elkaar horen, tapet ze aan elkaar vast en doet vervolgens net alsof dit ook het wapen was van de jongen die is gearresteerd. Misschien was het inderdaad een machtsgeile klaploper die zich ontastbaar waant en dat zonder gewetenswroeging doet terwijl dit allesbehalve chique is, geen idee. Dat is niet uitgesloten, maar in principe ook nog niet zo relevant. Waar het vervolgens mis gaat is dat dit bedenksel over wordt genomen door zijn meerdere, die dat weer doorgeeft en voor je het weet meent iedereen dat dit wapen zo is gevonden. Dit is de basis voor de beeldvorming die verder naar buiten is gebracht. Nogmaals: nog steeds totaal niet chique, alleen staat dit stukje beeldvorming naar de media, buitenwacht, et cetera, los van zaak 2.

Zaak 2: voorwerpen worden meegenomen naar bureau, betrokken agenten gaan alles verslaan in de vorm van PV's. De agent die verdachte heeft gearresteerd of daarbij betrokken was meldt in de PV's dat deze voorwerpen los zijn gevonden. Deze PV's vormen vervolgens de basis voor OvJ om een aanklacht te formuleren, waarin specifiek wordt vermeld dat verdachte is aangetroffen met alleen voorwerp X en niet XY.

En als het gaat om dat laatste zijn er 2 scenario's. Scenario 1 is dat de betrokken agenten alles in de PV's vast hebben gelegd zoals ook daadwerkelijk is gebeurd. Nadeel daarvan (voor de politie althans) is alleen dat uiteindelijk naar buiten komt dat de beeldvorming verschilt van de PV's. Politie vertelt aan de buitenwacht dat verdachte met XY heeft lopen zwaaien, terwijl in de PV's alleen voorwerp X wordt vermeld.

Scenario 2 is dat ook in de PV's deze leugen wordt overgenomen. Maar dan is het nogal vreemd dat dit aan het licht komt, want volgens mij is dit juist aan het licht gekomen omdat de PV's wèl conform de werkelijkheid zijn opgemaakt.

Dan is er dus vooral iets fout gegaan in de 24 uur na de arrestatie en heeft men in de gauwigheid een onjuist beeld overgenomen door toedoen van een handjevol agenten. De agenten die betrokken waren bij de administratieve afhandeling (en dus ook voor het tenlastegelegde!) hebben wel gewoon netjes conform de waarheid gerapporteerd. Anders was dit uberhaupt niet aan het licht gekomen. En dat heeft dan verder ook niet echt gevolgen voor de jongen die is gearresteerd, want dit is gewoon wat er daadwerkelijk is gebeurd. Alleen de beeldvorming klopt dan dus niet.

En dat is wel wat ik uit het verhaal opmaak. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar het is allemaal wel een stuk genuanceerder dan de toon in dit topic.

En voor ik het verwijt naar m'n hoofd krijg dat ik politiegeweld vergoeilijk ofzo, dit soort agenten mag van mij op staande voet worden ontslagen en strafrechtelijk worden vervolgd.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:36:55 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199310732
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:51 schreef Glazenmaker het volgende:

Zowel de top als de uitvoerende laag gaat steeds maar weer in de fout en de gevolgen zijn er enkel voor de burger.
quote:
Tegen de ME’ers had hij geroepen ‘Jullie gaan allemaal dood, kankerlijers’.
Misschien zijn de gevolgen wel gewoon terecht. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 08:44:20 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199310799
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het kan mij echt helemaal niet boeien dat Tim een lul eersteklas is. Ik geloof het meteen dat hij een agressief wappie is, die een vervolging heeft verdient en bij het oppakken best wat geweld nodig had. Tim kan mij niet boeien, omdat het gaat om een relschopper en als je gaat relschoppen liggen blauwe plekken in de lijn der verwachtingen.

Wat mij wel uitmaakt is dat we een geweldsmonopolie hebben gegeven aan mensen die bewijs fabriceren en zelf straffen uitdelen voordat de rechter wat heeft kunnen doen. Als iemand op de grond ligt hoef je hem niet te laten bijten met een hond.

We leven in een land waar je strafbaar bent als iemand je op straat aanvalt en je terugslaat. Moet je je voorstellen dat ik je op je bek timmer en je dan zelf ook een straf krijgt omdat je terugsloeg. Je had tenslotte een koel hoofd moeten houden en gewoon weg moeten rennen. Als we die koelheid verwachten van random mensen op straat, die vanuit het niets worden aangevallen, dan mogen we nog veel meer verwachten van agenten die getraind en mentaal op de situatie voorbereid naar een demonstratie gaan.
Maar dit gaat niet om een random persoon op straat. Dit gaat om een relschopper die agenten dodelijk wilde verwonden. Wat mij betreft is alles toegestaan om dit soort personen uit te schakelen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 08:45:35 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199310814
Maar wat ik wel graag wil weten. Heeft Tim een tetanusprik gehaald? :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199311230
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:45 schreef Starhopper het volgende:
Maar wat ik wel graag wil weten. Heeft Tim een tetanusprik gehaald? :D
als Tim een echte vent is dan weigert 'ie ook die tetanusprik ;)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199311986
quote:
84s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:44 schreef Starhopper het volgende:
Maar dit gaat niet om een random persoon op straat. Dit gaat om een relschopper die agenten dodelijk wilde verwonden.
Er zit wel een verschil tussen iemand die roept dat hij agenten dodelijk wil verwonden, en iemand die daar ook daadwerkelijk de wapens voor heeft
Als je in volledige riotgear bepakking tegenover iemand staat die roept dat hij je wil doodmaken, dan moet je hem uitlachen, niet half doodknuppelen.....
quote:
Wat mij betreft is alles toegestaan om dit soort personen uit te schakelen.
Kijk kijk, een democratische rechtsstaat is niet jouw ding he ?
Gewoon het Judge Dredd idee doorvoeren zeg maar, agenten die tegelijk rechter en beul zijn

Is dat de samenleving die je graag wil ?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 10:34:37 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199312119
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Er zit wel een verschil tussen iemand die roept dat hij agenten dodelijk wil verwonden, en iemand die daar ook daadwerkelijk de wapens voor heeft
Als je in volledige riotgear bepakking tegenover iemand staat die roept dat hij je wil doodmaken, dan moet je hem uitlachen, niet half doodknuppelen.....

Hij had een wapen in handen. Hij gebruikte startkabels als wapen, dat geeft hij zelf toe.
Of aan die startkabels een fietsenrek hing, de dader zegt van niet, maar ga er maar vanuit dat de politie druk bezig is met het analyseren van de beelden ;)

En hij is niet half doodgeknuppeld :')

quote:
[..]

Kijk kijk, een democratische rechtsstaat is niet jouw ding he ?
Gewoon het Judge Dredd idee doorvoeren zeg maar, agenten die tegelijk rechter en beul zijn

Is dat de samenleving die je graag wil ?
De agenten beschermen juist de democratische rechtsstaat. Ze beschermen ons tegen dit soort gewelddadig volk dat op een ondemocratische wijze hun mening door willen drukken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 10:35:23 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199312128
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:26 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

als Tim een echte vent is dan weigert 'ie ook die tetanusprik ;)
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199312590
quote:
84s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:34 schreef Starhopper het volgende:
Hij had een wapen in handen. Hij gebruikte startkabels als wapen, dat geeft hij zelf toe.
Of aan die startkabels een fietsenrek hing, de dader zegt van niet, maar ga er maar vanuit dat de politie druk bezig is met het analyseren van de beelden ;)
Nee, de politie ZIET het als een wapen
Dat is een fundamenteel verschil....
quote:
En hij is niet half doodgeknuppeld :')
Dat was meer geluk dan wijsheid
quote:
De agenten beschermen juist de democratische rechtsstaat.
Wait what ?
De agenten helpen juist mee aan de afbraak van de democratische rechtsstaat

In welk universum is het handhaven van een avondklok, onzinnige bekeuringen uitdelen voor normaal sociaal gedrag en het consequent met grof geweld neerslaan van demonstraties tegen het kabinetsbeleid het "beschermen van de democratische rechtsstaat"
Jij vond het oppakken van meer dan honderdduizend vermeende coupplegers in Turkije zeker ook het "beschermen van de democratische rechtsstaat" ?
quote:
Ze beschermen ons tegen dit soort gewelddadig volk dat op een ondemocratische wijze hun mening door willen drukken
Sinds wanneer is demonstreren omdat je je rechten en vrijheden weer terug wil hebben "op een ondemocratische wijze je mening door willen drukken" ?

De politie en de burgemeester die hen aanstuurt is hier degene die op ondemocratische wijze hun mening doordrukt, want die kiest voor geweld om de mening door te drukken dat burgers het niet moeten wagen om te demonstren voor hun rechten en vrijheden die afgepakt zijn
pi_199312749
sinds een week of 5 mag je naar hartenlust demonstreren en daarbij zo gek doen als je wilt. er is nooit sprake geweest van het afpakken van vrijheid. het is te danken aan teletubbies, flappe-wappies en andere pantoffeldiertjes die massaal de maatregelen negeren. ook werd de opkomst veel te groot. daardoor is besloten om in te grijpen.
er waren ook andere demonstraties waar niet werd ingegrepen.

maar goed, er mag nu dus gedemonstreerd worden en je mag de maatregelen daarbij negeren. alleen lijkt de flappie-wappie-aanhang opeens op te drogen.

vond de opkomst op het Malieveld magertjes. er was zelfs geen kledingverhuur. Joop Dekker was de enige!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199312863
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
sinds een week of 5 mag je naar hartenlust demonstreren en daarbij zo gek doen als je wilt. er is nooit sprake geweest van het afpakken van vrijheid. het is te danken aan teletubbies, flappe-wappies en andere pantoffeldiertjes die massaal de maatregelen negeren. ook werd de opkomst veel te groot. daardoor is besloten om in te grijpen.
er waren ook andere demonstraties waar niet werd ingegrepen.
Nee, je mag niet "sinds een week of 5 naar hartenlust demonstreren en daarbij zo gek doen als je wilt"
En er zijn vrijheden afgepakt op eens schaal die ongekend is in vredestijd
Dat ontkennen is gewoon je kop in het zand steken

Maar voor coronazi`s en lockdownies als jou kan het niet streng genoeg zijn he ?
Hoe ben jij in vredesnaam de jaren tot 2020 doorgekomen ?, hoe heb je de haat tegen burgers en een voorkeur voor een autoritaire politiestaat kunnen onderdrukken ?
pi_199312884
goed, goed, goed. je mag zo gek doen als je wilt bij een demonstratie.

als je geld wilt verdienen, tja, dan verwachten werkgevers een PCR-test. Maar ik ga er voor het gemak vanuit dat een beetje teletubbie flappie-wappie geen werk heeft. de demonstranten zijn uitkeringsdeskundigen.

je kunt beter geld om bedelen als demonstrant en daarvan lekker shoppen bij de Mediamarkt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:03:13 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199313901
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:36 schreef bluemoon23 het volgende:

Nee, je mag niet "sinds een week of 5 naar hartenlust demonstreren en daarbij zo gek doen als je wilt"
En er zijn vrijheden afgepakt op eens schaal die ongekend is in vredestijd
Dat ontkennen is gewoon je kop in het zand steken
Demonstraties moesten altijd al aangemeld worden en dan kon de burgemeester er wat van gaan vinden. Dat is nu niet anders.
pi_199313949
quote:
84s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maar dit gaat niet om een random persoon op straat. Dit gaat om een relschopper die agenten dodelijk wilde verwonden. Wat mij betreft is alles toegestaan om dit soort personen uit te schakelen.
En daar zijn we dus eindelijk bij de crux aangekomen.

De rest van ons heeft daar terecht aardig wat moeite mee.

En dan later nog beweren dat het democratisch is om politie naar eigen inzicht 'alles toe te staan' om personen uit te schakelen. Bizar. Hoe je tot zo'n redenering kan komen is me een raadsel.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:10:06 #139
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199313998
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Demonstraties moesten altijd al aangemeld worden en dan kon de burgemeester er wat van gaan vinden. Dat is nu niet anders.
natuurlijk kan de burgemeester er wat van vinden, maar dat is geen geldige reden voor de burgemeester om een demonstratie te verbieden. hij of zij heeft zelfs de inspanningsverplichting om demonstraties mogelijk te maken voor zover niet in strijd met de openbare orde etc.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:20:03 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199314136
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:10 schreef nixxx het volgende:

natuurlijk kan de burgemeester er wat van vinden, maar dat is geen geldige reden voor de burgemeester om een demonstratie te verbieden. hij of zij heeft zelfs de inspanningsverplichting om demonstraties mogelijk te maken voor zover niet in strijd met de openbare orde etc.
Dus? Wat voor vrijheden zijn er dan nu zo ingeperkt tov voor de corona tijd?

quote:
Wie kan een demonstratie verbieden?

Het beperken of verbieden van een demonstratie is een bevoegdheid van de burgemeester. Volgens de website burgemeesters.nl kan die een demonstratie beperken om drie redenen: om wanordelijkheden te bestrijden of te voorkomen, bescherming van de gezondheid of in het belang van het verkeer.
Niks nieuws onder de zon hoor.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:26:16 #141
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199314243
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus? Wat voor vrijheden zijn er dan nu zo ingeperkt tov voor de corona tijd?
[..]

Niks nieuws onder de zon hoor.
Met betrekking tot het demonstratie recht is er wel wat ingeperkt natuurlijk door afstandseisen en groepsgrootte. Zonder in bnw achtige sferen te komen moet er best een discussie mogelijk zijn of burgemeesters niet al te makkelijk naar een verbod grijpen.

ME ers in elkaar proberen te rossen is natuurlijk geen goede manier om die discussie te voeren, daar hebben we rechters voor.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199314319
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:26 schreef nixxx het volgende:

ME ers in elkaar proberen te rossen is natuurlijk geen goede manier om die discussie te voeren, daar hebben we rechters voor.
Nee, we hebben rechters om de wet toe te passen en te zien op de naleving daarvan. Dat veel rechters een andere taakopvatting hebben en graag de discussie voeren en beslechten vind ik niet erg democratisch en rechtsstatelijk.

quote:
84s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maar dit gaat niet om een random persoon op straat. Dit gaat om een relschopper die agenten dodelijk wilde verwonden. Wat mij betreft is alles toegestaan om dit soort personen uit te schakelen.
Dat vind ik nou een ongepaste opmerking, zo kort na 4,5 en 6 mei.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:35:41 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199314380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:26 schreef nixxx het volgende:

Met betrekking tot het demonstratie recht is er wel wat ingeperkt natuurlijk door afstandseisen en groepsgrootte. Zonder in bnw achtige sferen te komen moet er best een discussie mogelijk zijn of burgemeesters niet al te makkelijk naar een verbod grijpen.
Dat zijn nou juist maatregelen om demonstraties wel door te kunnen laten gaan... Vanwege de gezondheid zouden ze net zo makkelijk verboden kunnen worden maar om ze toch door te kunnen laten gaan zijn er bepaalde voorwaarden aan verbonden.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:40:53 #144
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199314465
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, we hebben rechters om de wet toe te passen en te zien op de naleving daarvan. Dat veel rechters een andere taakopvatting hebben en graag de discussie voeren en beslechten vind ik niet erg democratisch en rechtsstatelijk.
[..]

Dat vind ik nou een ongepaste opmerking, zo kort na 4,5 en 6 mei.
Ok even preciezer geformuleerd. De discussie tussen burgemeester en demonstranten dient voor de rechter gevoerd te worden, waarbij de rechter op grond van de wet de argumenten van beide zijden en proportionaliteit van beperkingen en verboden beoordeelt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 14:39:06 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199315236
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, we hebben rechters om de wet toe te passen en te zien op de naleving daarvan. Dat veel rechters een andere taakopvatting hebben en graag de discussie voeren en beslechten vind ik niet erg democratisch en rechtsstatelijk.
[..]

Dat vind ik nou een ongepaste opmerking, zo kort na 4,5 en 6 mei.
Uitschakelen is misschien niet het juiste woord. Onschadelijk maken is misschien beter?
Iemand roept de agenten te vermoorden en heeft in zijn handen een object waarmee hij dreigend zwaait en een agent dodelijk mee kan verwonden. Zolang iemand nog niet in de boeien zit en absoluut niet van plan is mee te werken, dan is hij nog een gevaar.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199315419
Oke ik ga nu ook even gek reageren als een mafklapper tosti-wappie-flappie teletubbie.

jamaar hij lag al op de grond boehoehoe!!1111!! agenten mogen niet schoppen en slaan!!!
en die hont werd er ook nog bij gehaald terwijl hij al op de grond lag.
een startkabel is geen wapen, bovendien was de startkabel niet geladen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199315566
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:40 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ok even preciezer geformuleerd. De discussie tussen burgemeester en demonstranten dient voor de rechter gevoerd te worden, waarbij de rechter op grond van de wet de argumenten van beide zijden en proportionaliteit van beperkingen en verboden beoordeelt.
Nee, eerst de rechtmatigheid beoordelen. Dat is een verticale beslissingsboom met eventueel een horizontaal uitstapje waarin een afweging gemaakt moet worden en de proportionaliteit in beeld komt. Zo is een demonstratie verbieden een kwestie van noodzaak, die noodzaak moet terecht vastgesteld zijn.

quote:
84s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Uitschakelen is misschien niet het juiste woord. Onschadelijk maken is misschien beter?
Het is je hijgerige zucht naar uniformen en gelaarsd geweld tegen afwijkende opvattingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 15:09:38 #148
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199315637
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Oke ik ga nu ook even gek reageren als een mafklapper tosti-wappie-flappie teletubbie.

jamaar hij lag al op de grond boehoehoe!!1111!! agenten mogen niet schoppen en slaan!!!
en die hont werd er ook nog bij gehaald terwijl hij al op de grond lag.
een startkabel is geen wapen, bovendien was de startkabel niet geladen.
_O- :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 15:10:06 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199315646
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is je hijgerige zucht naar uniformen en gelaarsd geweld tegen afwijkende opvattingen.
Neehoor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199315692
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is je hijgerige zucht naar uniformen en gelaarsd geweld tegen afwijkende opvattingen.
laat het de flappie-wappie-teletubbie-klapjosti maar niet horen, dat van die uniformen. de witte jassen en veteranenuniformen moeten nog een tijdje mee.

"want zonder witte jas vallen ze niet op!"
Aldus ene Yvonne, die niet met haar achternaam in het filmpje wilt.

Yvonne, die zogenaamd al sinds haar 17e in de gezondheidszorg werkt. Door ex-collega's op filmpjes is herkend als de schoonmaakster van een ziekenhuis.

[ Bericht 14% gewijzigd door spectrumanalyser op 07-05-2021 15:18:31 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:02:57 #151
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199316986
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:56 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vraag me dan af hoeveel van dit soort praktijken verborgen blijven.
Ik zou ook geen politieagent kunnen zijn. Te verleidelijk om macht te misbruiken.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:35:12 #152
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199317293
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:02 schreef Tengano het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zeker.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:50:13 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199317465
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is je hijgerige zucht naar uniformen en gelaarsd geweld tegen afwijkende opvattingen.
Juist ja, daarom gaan die mafklappers verkleed als militair en/of politieagent de hort op om hun verhaal kracht bij te zetten... :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')