abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 mei 2021 @ 22:05:30 #26
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199295208
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:52 schreef halfway het volgende:
Bestel er meteen tralies bij.
Zoiets zei ik ook. Volgens mij is het een krachtwijk. Maar mijn vriendin zegt dat het aan die kant een villawijk is.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_199295658
Actionverf is niet oké, 10 euro vloer per m2 is niet realistisch.

Dat is zo ongeveer het aller goedkoopste laminaat zonder ondervloer en zonder plinten.
  woensdag 5 mei 2021 @ 22:38:42 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199295748
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:03 schreef hierissieweer het volgende:
De bedoeling is het met een budget te verbouwen. Het schijnt dat Actionverf best Okey is, volgend haar. En voor de vloer heeft ze 10euro per M2 begroot.
Dat is wel erg weinig
So we just called him Fred
pi_199295878
Dit is gedoemd om te mislukken met dat budget.

En daarnaast is er in Malburgen West nergens, maar dan ook nergens een villa te vinden, laat staan een villawijk.
Die wijk heeft een niet al te beste naam om het zo maar te zeggen.

Voornamelijk troosteloze hoogbouw en oude arbeiders rijtjes huizen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199295896
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:29 schreef jameshond7 het volgende:
Leuk dat je dit wilt doen! (Tenzij het de bedoeling is om het pand te verhuren en studenten uit te knijpen 🤬). Of het lukt weet ik niet, maar probeer het gewoon. Wat heb je te verliezen?
wat denk je anders dat het doel is :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 5 mei 2021 @ 23:15:07 #31
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199296313
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:11 schreef karelde14e het volgende:
Ik denk dat een half miiljoen en 2 tot 2,5 ton verbouwingsbudget meer in de richting komt.
Dat dacht ik zelf ook.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:52 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Los hiervan red je het met 80K nooit, met een grondige verbouwing van een eengezinswoning zit je hier al zo aan.
Ze denkt dat een woonhuis nooit meer als 15duizend euro zou moeten kosten om te moderniseren. Meer is verspilling en het niet waard voor in de toekomst.


Zelf heb ik dik 2 jaar gelden mijn flat verbouwd voor bijna een ton. Dat vond ze echt absurd veel en totaal geen waarde vermindering. Ze zag de waarde er niet vanaf. (Nu moet ik zeggen dat het budget niet heel strak was en niet heb verbouwd op de verkoop maar op mijn smaakt dus het mocht wat duurder zijn. Maar vond het zelf best netjes, zeker omdat alles uitbesteed was)

[ Bericht 6% gewijzigd door hierissieweer op 05-05-2021 23:24:13 ]
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 5 mei 2021 @ 23:20:46 #32
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199296389
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:47 schreef StateOfMind het volgende:
Dit is gedoemd om te mislukken met dat budget.

En daarnaast is er in Malburgen West nergens, maar dan ook nergens een villa te vinden, laat staan een villawijk.
Die wijk heeft een niet al te beste naam om het zo maar te zeggen.

Voornamelijk troosteloze hoogbouw en oude arbeiders rijtjes huizen.
Ze geeft aan dat in het stadsvernieuwingsstuk allemaal villa's zijn gebouwd, daar bij de Gelderse roos laan... En dat het een hele nette wijk is met allemaal hogeropgeleiden. Misschien echt allen dan in dat nieuwbouw stukje?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_199296437
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:05 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Zoiets zei ik ook. Volgens mij is het een krachtwijk. Maar mijn vriendin zegt dat het aan die kant een villawijk is.
Precies tegenover haar zou ik zeggen dat het krachtwijk is. Ernaast is wel een vinexwijk gebouwd maar een villawijk bedoelt ze Gaardenhage (villawijk)? Dat ligt achter malburgen en aan de rand van rijkerswoerd dus minder dichtbij dan in de buurt. Niet heel ver maar ook niet dichtbij. Maar tegenover haar zou ik wel zeggen dat het idd niet een al te beste buurt is.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_199296450
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 23:20 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ze geeft aan dat in het stadsvernieuwingsstuk allemaal villa's zijn gebouwd, daar bij de Gelderse roos laan... En dat het een hele nette wijk is met allemaal hogeropgeleiden. Misschien echt allen dan in dat nieuwbouw stukje?
De buurt heeft stukken vinex maar ook nog oudere woningen dus echt een mix. Maar er zijn ook stukken bij die er vrij shabby uit ogen weet niet hoe precies de sfeer daar is. Maar Malburgen heeft niet een al te beste naam.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_199296734
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:35 schreef hierissieweer het volgende:
Het idee is er mindfulness cursussen te geven, voor een paar uurtjes in de week
Heeft ze al nagedacht over een bedrijfsplan en de financiering?
Hier zal ze geen particuliere woon-hypotheek voor gaan krijgen en de bank zal dan willen weten hoe ze aan geld gaat komen.

Een paar uur/week mindfullness zal volgens mij ook niet veel opbrengen.
Dan moet je of fulltime mindfullnessklanten hebben of het pand opdelen in zaaltjes die je dan weer aan anderen verhuurt voor hun activiteiten.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:52 schreef halfway het volgende:
Bestel er meteen tralies bij.
Die zitten er al.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:26:49 #36
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199298060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 23:27 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

De buurt heeft stukken vinex maar ook nog oudere woningen dus echt een mix. Maar er zijn ook stukken bij die er vrij shabby uit ogen weet niet hoe precies de sfeer daar is. Maar Malburgen heeft niet een al te beste naam.
Zij woont nu in de straat er tegenover, in een Vinex ex huurwoning op de zonnedauwweg. Ze verteld mij dat dit een villawijk is met alleen hogeropgeleide inwoners? Daarnaast geeft ze aan dat het rijtjes huis waar ze nu in woont 4,5 moet opleveren bij verkoop (alles is nog standaard vanaf toen het verhuurd werd)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_199298238
Wel een heel gaaf pand zeg. Kan je echt wel wat moois van maken, maar dan moet je het wel van boven tot beneden volledig aanpakken. Dat ga je niet halen met een budget van 80k.

Sowieso, als je ziet hoe verouderd het allemaal is, ga je je afvragen of het pand wel voldoende onderhouden is. Denk dat je wel wat vervelende verrassingen tegen kan gaan komen.
pi_199298315
Prachtig pand maar volkomen onrealistisch plan. En je gaat geheid vervelende tegenvallers tegenkomen, die zijn nieteens ingecalculeerd :')
Alius aliud dicit
pi_199298361
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:56 schreef Mrmime het volgende:
Prachtig pand maar volkomen onrealistisch plan. En je gaat geheid vervelende tegenvallers tegenkomen, die zijn nieteens ingecalculeerd :')
Dat dus.
Bij dit soort oude panden kun je het maar op één manier aanpakken: goed en grondig.
En dat kost geld, veel geld.

Ga je beknibbelen, dan heeft het de potentie om als een enorme financiële molensteen om je nek te gaan hangen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 6 mei 2021 @ 09:02:53 #40
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_199298372
Laat haar de film "the Money pit" zien.
pi_199299882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:34 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Alles isoleren, muur, vloer, dak en alle kozijnen vervangen voor dubbelglas.
In dat geval heeft ze nog niet de helft van het budget wat nodig is.
pi_199300092
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:26 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

In dat geval heeft ze nog niet de helft van het budget wat nodig is.
Ligt er ook aan hoeveel ze zelf kan doen. Je dak en je vloer isoleren kan je prima zelf doen bijvoorbeeld, dat scheelt een bak geld vergeleken met als je het laat doen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:52:30 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199300190
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:35 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Het idee is er mindfulness cursussen te geven, voor een paar uurtjes in de week
Aan je andere reacties te zien kan ze goed dromen inderdaad.
Denk dat het niet realistisch is. En de prijzen in de bouw schieten nog steeds hoger en hoger.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:54:08 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199300214
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:42 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ligt er ook aan hoeveel ze zelf kan doen. Je dak en je vloer isoleren kan je prima zelf doen bijvoorbeeld, dat scheelt een bak geld vergeleken met als je het laat doen.
Als ze veel zelf kon doen zouden de inschattingen ook wel wat realistischer zijn denk ik :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199300292
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:03 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

De bedoeling is het met een budget te verbouwen. Het schijnt dat Actionverf best Okey is, volgend haar. En voor de vloer heeft ze 10euro per M2 begroot.


Die tank is wel nasty.
Ik zou verven met water, dat dekt evengoed en is nog goedkoper.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:01:59 #46
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199300304
WOZ-waarde begin 2020 al 416.000 euro, WOZ-Waarde nu zal zeker 10% hoger zijn, dus pakweg 450K

Ga dus maar uit van een bod van 450, dan is er een kans, waarschijnlijk een kleine kans, maar een kans.
Ik ken de buurt niet, maar wanneer ik zo kijk dan zie ik werkelijk nergens een villa.

Verbouwen: De inhoud is 875 kubieke meter. Een goede maatstaf voor laten verbouwen is 300 tot 500 euro per kubieke meter. Dat komt uit op 262.000 euro. Doe je alles zelf dan kom je nog steeds op minimaal een ton uit, doe je minder dan de helft zelf dan is 150.000 tot die 262.000 een aardige schatting.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:10:21 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199300413
Voor die 80k kan ze in ieder geval de kozijnen en het dak laten vervangen.
Misschien houd ze dan nog wat geld over om 1 kamer netjes en leefbaar te maken, maar heel veel meer zal het niet zijn.

En eerlijk gezegd is 3 ton voor dit pand betalen al financieel risicovol tenzij je er zélf (dus "goedkoper") een compleet huis van 8 ton van weet te maken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:12:57 #48
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199300445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:01 schreef mcmlxiv het volgende:
WOZ-waarde begin 2020 al 416.000 euro, WOZ-Waarde nu zal zeker 10% hoger zijn, dus pakweg 450K

Ga dus maar uit van een bod van 450, dan is er een kans, waarschijnlijk een kleine kans, maar een kans.
Ik ken de buurt niet, maar wanneer ik zo kijk dan zie ik werkelijk nergens een villa.

Verbouwen: De inhoud is 875 kubieke meter. Een goede maatstaf voor laten verbouwen is 300 tot 500 euro per kubieke meter. Dat komt uit op 262.000 euro. Doe je alles zelf dan kom je nog steeds op minimaal een ton uit, doe je minder dan de helft zelf dan is 150.000 tot die 262.000 een aardige schatting.
Ah, mooie berekening. Ja, echt werkelijk alles kan een opknapbeurt gebruiken. Dus die 262k is wel realistisch denk ik.

Wat is denk je een reëel voor een keuken. Volgens haar kun je hier voor maximaal 7k uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door hierissieweer op 06-05-2021 14:57:31 ]
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:14:51 #49
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199300470
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou verven met water, dat dekt evengoed en is nog goedkoper.
Ik moest lachen :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_199300584
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:31 schreef jpajs het volgende:
90% zeker dat er nog een olievat in de grond zit. Verwijderen en schoon grond verklaring mag je zekers wel budget voor uit trekken. Voor de twijfelaars gebaseerd op twee foto's
Een schoon grond verklaring bestaat niet. En wat wil je daarmee dan? Met bodemonderzoek kan vastgesteld worden of hier nog sprake is van (rest)verontreiniging en in welke mate en in het geval van sterke verontreiniging of dat een geval of niet-ernstig geval betreft.

Als er geen grondverzet gaat plaatsvinden of er ter plaatse van de voormalige tank gebouwd gaat worden is er echter geen aanleiding voor. En wat er verbouwd gaat worden vindt binnen het huidige pand plaats.

Alleen in het koopcontract kan het praktisch zijn om vast te leggen dat de locatie verdacht is op het voorkomen van bodemverontreiniging, maar deze zal worden beschouwd als historisch in dit geval en in de huidige situatie en bij het huidige gebruik is er geen sprake van een saneringsnoodzaak, dus zie de relevantie in het kader van de transactie niet zo.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')