abonnement Unibet Coolblue
pi_199288266
Wie durft er al te boeken voor een vakantie in het buitenland?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ertificaat-frankrijk

Dankzij het Europese coronacertificaat. Frankijk noemt al een concrete datum: vanaf 9 juni zijn buitenlandse toeristen weer welkom. Wel alleen mét zo’n certificaat natuurlijk.

EU Covid-19-certificaat

https://www.europarl.euro(...)natie-mogelijk-maken

• Universeel, toegankelijk, tijdig en gratis testen nodig in de hele EU
• EU COVID-19-certificaten zijn geen reisdocumenten
• Lidstaten zouden geen quarantaine of testen mogen opleggen aan certificaathouders

Ik zie het er voorlopig niet van komen. Je hebt een veilig systeem (privacy) pan-EU systeem nodig (wat werkt). Geldt dit ook voor kinderen? Hoelang is een certificaat geldig indien verkregen door een PCR test? Heel veel vragen. In combinatie met onduidelijke annuleringsregels nog niet echt uitnodigend.
pi_199288315
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 13:41:33 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199288367
Ik wacht lekker tot volgend jaar om weer naar het buitenland te gaan. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199288371
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:33 schreef zoost het volgende:
Wie durft er al te boeken voor een vakantie in het buitenland?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ertificaat-frankrijk

Dankzij het Europese coronacertificaat. Frankijk noemt al een concrete datum: vanaf 9 juni zijn buitenlandse toeristen weer welkom. Wel alleen mét zo’n certificaat natuurlijk.

EU Covid-19-certificaat

https://www.europarl.euro(...)natie-mogelijk-maken

• Universeel, toegankelijk, tijdig en gratis testen nodig in de hele EU
• EU COVID-19-certificaten zijn geen reisdocumenten
• Lidstaten zouden geen quarantaine of testen mogen opleggen aan certificaathouders

Ik zie het er voorlopig niet van komen. Je hebt een veilig systeem (privacy) pan-EU systeem nodig (wat werkt). Geldt dit ook voor kinderen? Hoelang is een certificaat geldig indien verkregen door een PCR test? Heel veel vragen. In combinatie met onduidelijke annuleringsregels nog niet echt uitnodigend.
COR / Zomervakantie #8 Thuis of weggg? :)

;)

Ik wacht nog even af. Durf nog niets te boeken. Moet wel op tijd vrees ik, anders val ik weer buiten de boot zoals vorig jaar. Maar ik weet het nu echt nog niet. Liefst met een groepsreis of iets dergelijks, maar aanbod is summier. Alleen op vakantie weet ik nog niet, of ik dat zie zitten. Vorig jaar trouwens wel uiteindelijk iets voor mezelf geboekt, maar meteen daarna code rood en geannuleerd. Dat wil ik wel voorkomen nu.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:02:47 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199288595
ik ben huiverig voor dit jaar, wellicht dat ik nog even doorspaar en het volgend jaar groots uitpak,

een van mijn ideeën is om gewoon te vliegen naar new york en te gaan city hoppen met de amtrak
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 14:04:45 #6
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199288627
Heb al geboekt, huisje Frankrijk. :)

Ga vanuit dat het gewoon gaat lukken. En zo niet, ik kan tot 24u van tevoren volledig annuleren, dus is redelijk veilig kwa risico wat dat betreft.
pi_199288790
Kan gelukkig terecht in het tweede huis van mijn ouders in Frankrijk. Alleen een overnachting op de heen- en terugweg boeken. Maar dat zal wel lukken. :)
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:20:50 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199291752
Over twee weken even naar Zweden. Weet dat toeristen hier in BG reeds vanaf 1 mei welkom zijn indien 2 vaccinaties, of recente PCR/antigeen test of bewijs van doorlopen besmetting in de voorbije zes maanden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199292023
Reis met de ferry geboekt naar Engeland, familiebezoek :) We gaan een week begin juli, maar vrees dat Nederland op oranje staat voor de UK en dat we 10 dagen in quarantaine moeten na aankomst (met misschien eerdere 'vrijlating na 5 dagen maar dat risico gaan we niet nemen).

Eind juli een uitnodiging voor een bruiloft in Amerika. Denk dat het net even te vroeg is.
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:11:07 #10
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_199292555
Ik ben nog niet gestopt met het reizen naar het buitenland. Uiteraard zit er een gedeelte voor werk bij, maar ik blijf gerust ergens 2 dagen langer.
Het is namelijk nogal verfrissend om in andere landen te zijn en te zien dat alle doemscenario's en lockdowns ter plaatse eigenlijk helemaal niet zoveel voorstellen. (Anders dan dat er natuurlijk wel dingen gesloten zijn, uiteindelijk gaat het leven toch zo goed als het kan door).

Sterker nog, voor de bühne lijkt het dat reizen onmogelijk is, maar als je dat al een tijdje doet zie je dat juist in andere landen testen en dergelijke heel eenvoudig, snel en goedkoop te regelen zijn.

En het andere fabeltje, dat je niet verzekerd bent is ook voor de bühne, voor ziektekosten ben je door je zorgverzekering verzekerd, en er zijn genoeg verzekeringen, ook voor 'toeristische' reizen af te sluiten die gewoon Corona dekking hebben.

En ja ik zit soms in nagenoeg lege vliegtuigen, vooral de cityhoppertjes binnen Europa, maar het zal je verbazen dat toch op veel bestemmingen buiten Europa ook op dit moment de toestellen toch echt wel loadfactoren van 80% of meer hebben, frequenties uiteraard wat minder op sommige routes, maar wat er vliegt is niet per definitie helemaal leeg, ook nu niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_199292709
Als het ook maar enigzins technisch toegestaan/mogelijk is zit ik hier eerste weekend van juli https://summer.londonanimecon.com/

Testen van tevoren vind ik prima, dit zinnetje uit de covid-faq-page zorgt ervoor dat ik wil gaan:

"We are aiming to run our events from July onwards when all legal COVID-19 measures have been removed from law – including social distancing, the 2 metre rule, the rule of 6 and mandatory mask wearing."

Hell yes, voor een conventie zonder beperkingen wil ik wil op en neer vliegen hoor! :D GRAAG! Zelfs met test!

En het klopt dat de overheid daar op in zet: https://www.liverpoolecho(...)ing-bizarre-20485482 en https://www.mirror.co.uk/(...)s-thousands-24016662

Ik ga intens genieten en helemaal los en vergeten dat dit t*ringvirus bestaat daar een heel weekend lang als dat idd gewoon doorgaat en ik er in mag! WOO-HOO! VRIJHEID! (vooraf laten testen vind ik prima!)

En ik vermoed dat economische belangen er wel voor zorgen dat in juli Nederlanders/EU burgers naar engeland mogen, heheheehehehehehehe :3
#WeesGeenWhales
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:22:39 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199292746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:17 schreef Aurelius het volgende:
Kan gelukkig terecht in het tweede huis van mijn ouders in Frankrijk. Alleen een overnachting op de heen- en terugweg boeken. Maar dat zal wel lukken. :)
Dan nog moeten ze je wel toelaten in Frankrijk ;)
So we just called him Fred
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:26:29 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199292797
Ik blijf nog wel ff in eigen land: veel te druk met klussen en verhuizen.
So we just called him Fred
pi_199293128
Ik blijf in NL. Geen zin in testen als je niet ziek bent. :{w
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:50:53 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_199293189
Niet van plan en zeker niet als er ter plaatse nog maatregelen gelden. Dat voelt voor mij niet als vakantie met al dat beperkende gedoe. Ik hoop op december fatsoenlijk naar de VS te kunnen. Eerder zie ik echt niet gebeuren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199294100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:50 schreef ZarB het volgende:
Niet van plan en zeker niet als er ter plaatse nog maatregelen gelden. Dat voelt voor mij niet als vakantie met al dat beperkende gedoe. Ik hoop op december fatsoenlijk naar de VS te kunnen. Eerder zie ik echt niet gebeuren.
Qua VS zou bv. texas nu toch al kunnen?
#WeesGeenWhales
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:14:56 #17
338319 ZarB
Piña colada
pi_199294432
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Qua VS zou bv. texas nu toch al kunnen?
Er is nog steeds een inreisverbod naar de usa.

Ik wil op familiebezoek in nyc :) dus hoef sowieso niet naad Texas. Én met een mondkapje in het vliegtuig zie ik ook echt niet zitten
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199294969
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:14 schreef ZarB het volgende:

[..]

Er is nog steeds een inreisverbod naar de usa.

Ik wil op familiebezoek in nyc :) dus hoef sowieso niet naad Texas. Én met een mondkapje in het vliegtuig zie ik ook echt niet zitten
Had ik niet gelezen dat dat in mei of juni over zou zijn die inreisban?

Maar andere dingen idd... misschien december beter ja XD

Zou ook kunnen dat specifiek in interconintentale vliegtuigen die plicht voor bekvodjes echt nog jaren blijft though of forever,dat is een van de weinige plekken waar dat me niet zou verbazen....
#WeesGeenWhales
  woensdag 5 mei 2021 @ 22:01:49 #19
338319 ZarB
Piña colada
pi_199295149
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Had ik niet gelezen dat dat in mei of juni over zou zijn die inreisban?

Maar andere dingen idd... misschien december beter ja XD

Zou ook kunnen dat specifiek in interconintentale vliegtuigen die plicht voor bekvodjes echt nog jaren blijft though of forever,dat is een van de weinige plekken waar dat me niet zou verbazen....
Er wordt idd overwogen om de ban half mei op te heffen maar daar is nog niets zeker over helaas!

Dat laatste zou echt hels zijn. :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')