abonnement Unibet Coolblue
pi_199290010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:38 schreef GereDathan het volgende:

Er bestaat meer in de wereld dan griep.
Noem eens wat voorbeelden van snel muterende virussen waar we mee te kampen hebben en welke de ziekenhuis capaciteit uitputten svp, voor het gehele plaatje.

quote:
Corona is gewoon een treurig virus wat eenvoudig weg te vaccineren is, amper muteert, een zeer lage mortaliteit heeft en een R waarde die je amper serieus kan nemen.

Als over 5 jaar het grootste deel van de wereldbevolking een bijgewerkt immuunsysteem heeft, dan heb je wellicht nog een snotneuzen uitbraak op Urk.

Het is echt een lachertje.
Ik zou zeggen, doek de positiviteitsthread op na al deze verhelderende inzichten.

Voor de goede orde, we zitten in een permanente covid situatie, hier komen we nooit meer vanaf, vooral de landen die het virus hebben uitgesmeerd dmv lockdowns, hun jongere bevolking fysiek en mentaal verzwakt heeft, en de deuren niet gesloten heeft gehouden voor invoer van varianten of te weinig aan sequencing doet om eigen varianten in kaart te brengen.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 16:09:32 #27
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199290224
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:13 schreef Grems het volgende:
Hoe gaat het ondertussen in Texas, Florida en Zweden? Iedereen al overleden inmiddels?
Nee. Gek hè?
-XOXO- Je maintiendrai
pi_199290497
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:54 schreef Za het volgende:

[..]

Noem eens wat voorbeelden van snel muterende virussen waar we mee te kampen hebben en welke de ziekenhuis capaciteit uitputten svp, voor het gehele plaatje.
Wat heeft de ziekenhuis capaciteit te maken met mijn feitje dat Corona maar een traag muterend iets is?

quote:
Ik zou zeggen, doek de positiviteitsthread op na al deze verhelderende inzichten.
Er is een reden waarom je daar niet welkom bent.

quote:
Voor de goede orde, we zitten in een permanente covid situatie, hier komen we nooit meer vanaf, vooral de landen die het virus hebben uitgesmeerd dmv lockdowns, hun jongere bevolking fysiek en mentaal verzwakt heeft, en de deuren niet gesloten heeft gehouden voor invoer van varianten of te weinig aan sequencing doet om eigen varianten in kaart te brengen.
Wat een nonsens bij elkaar. Hoeveel mensen ken jij met de Spaanse Griep?
pi_199292202
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er bestaat meer in de wereld dan griep.

Corona is gewoon een treurig virus wat eenvoudig weg te vaccineren is, amper muteert, een zeer lage mortaliteit heeft en een R waarde die je amper serieus kan nemen.

Als over 5 jaar het grootste deel van de wereldbevolking een bijgewerkt immuunsysteem heeft, dan heb je wellicht nog een snotneuzen uitbraak op Urk.

Het is echt een lachertje.
Dit. Exact dit.

Het is alleen kut nu in de periode voor we daar zijn.
#WeesGeenWhales
pi_199292211
Pfff heftig
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199292248
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat heeft de ziekenhuis capaciteit te maken met mijn feitje dat Corona maar een traag muterend iets is?
[..]

Er is een reden waarom je daar niet welkom bent.
[..]

Wat een nonsens bij elkaar. Hoeveel mensen ken jij met de Spaanse Griep?
Volgens mij zei deze gebruiker (toch @Za ?) ook dat we daarom alle maatregelen/beperkingen op moeten heffen en weer gewoon normaal moeten gaan leven want we komen er toch nooit vanaf.

... Persoonlijk wacht ik toch even tot we allemaal geprikt zijn...
#WeesGeenWhales
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:28:27 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199292828
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:41 schreef Fugue het volgende:
Toont maar weer aan hoe belangrijk het is dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.
Of het toont aan dat je door grootschalig vaccineren een grote uitbraak krijgt.
So we just called him Fred
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:57:10 #33
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_199293281
Ik dacht dat het over Israël ging, maar kennelijk toch niet.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_199297254
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:36 schreef GereDathan het volgende:

Wat heeft de ziekenhuis capaciteit te maken met mijn feitje dat Corona maar een traag muterend iets is?
Je zei "er bestaat meer in de wereld dan griep" in relatie tot snel muterende virussen.
Ik vroeg je hierop noem eens wat voorbeelden van snel muterende virussen waar we hier last van hebben en welke de ziekenhuis capaciteit uitputten, anders dan griep. BVD

quote:
Er is een reden waarom je daar niet welkom bent.
Deze toon is ongepast en ondankbaar.
Kom aub niet meer bij mij aankloppen om je moed in te spreken wanneer je het weer eens niet meer ziet zitten op dit forum.

quote:
Corona is gewoon een treurig virus /snip/Het is echt een lachertje.
Ga dat maar ergens lopen verkondigen op een IC met covid patiënten.
Je bent een triest geval GeraDathan.
pi_199297257
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:55 schreef eragon2890 het volgende:

Volgens mij zei deze gebruiker (toch @:Za ?) dat we alle maatregelen/beperkingen op moeten heffen en weer gewoon normaal moeten gaan leven want we komen er toch nooit vanaf.
Klopt dat komen we ook niet meer, zie ook de situatie op de Seychellen.
pi_199297277
Een deel van de besmettingen op de Seychellen (16% betreft non locals) zou volledig gevaccineerde Israëlische toeristen betreffen.

We hebben de afgelopen twee dagen gehoord over meer dan 20 gevallen van besmetting door Israëliërs", schreef de toerist Tal Atias, die momenteel in quarantaine is op de Seychellen.

De Seychellen begonnen op 25 maart gevaccineerde Israëli's binnen te laten zonder in quarantaine te gaan.


"Het gedrag hier is gewoon absurd", klaagde de Israëlische toerist Liav. “Er is geen kans dat zoveel gevaccineerde Israëli's positief uitkomen. De meeste dienstverleners hier zijn ingeënt, ”zei hij.

Volgens de functionaris sprak de Israëlische ambassadeur in Kenia dinsdag met het ministerie van Volksgezondheid van de Seychellen om te informeren naar de situatie. Een daaropvolgende verklaring van de ambassade verklaarde dat Israëlisch toerisme "een aanzienlijk deel uitmaakt van het inkomend toerisme naar de Seychellen" en riep Israëlische toeristen op om de quarantaine niet te verbreken.

"Toeristen die positief zijn bevonden voor het coronavirus, moeten voldoen aan lokale richtlijnen", aldus de verklaring.

https://www.haaretz.com/i(...)ovid-tests-1.9776376
  donderdag 6 mei 2021 @ 02:05:17 #37
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199297292
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/israel/

Die zijn van 10.000 besmettingen per dag naar zo'n 50 gegaan.

I rest my case.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199297293
quote:
Ondertussen veroorzaken ze een golf van besmettingen op de Seychellen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 02:10:27 #39
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199297299
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 02:07 schreef Za het volgende:

[..]

Ondertussen veroorzaken ze een golf van besmettingen op de Seychellen.
Omdat 30 procent van de Seychellen met chineze rotzooi zijn volgespoten.

Kun je wel 'het meest gevaccineerde land ter wereld' zijn, als je vaccin troep is, haalt het nog steeds niets uit.

Kijk naar Texas, Florida. Daar zijn alle maatregelen van tafel.. volle stadions.. gaat uitstekend daar. Omdat vaccins.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199297304
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 02:10 schreef DonDruiper het volgende:

Omdat 30 procent van de Seychellen met chineze rotzooi zijn volgespoten.
Wat heeft dat te maken met Israëlische toeristen, die volledig gevaccineerd zijn met Pfizer, en nu 16% van de besmettingen aldaar uitmaken?
pi_199299162
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 02:15 schreef Za het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met Israëlische toeristen, die volledig gevaccineerd zijn met Pfizer, en nu 16% van de besmettingen aldaar uitmaken?
Waarom is israel dan zo wat 0, terwijl zelfs de nachtclubs weer open zijn?
#WeesGeenWhales
  Official ESF Kreviewer donderdag 6 mei 2021 @ 10:43:01 #42
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199299382
TS lijkt me niet iemand die openstaat voor de mening van een ander, of bij feiten zijn mening zal bijstellen. Dit is dan ook nogal een nutteloos topic.
pi_199299543
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 01:37 schreef Za het volgende:

[..]

Klopt dat komen we ook niet meer, zie ook de situatie op de Seychellen.
Nou ja, dan ben ik het met jou eens hoor, dan alle maatregelen eraf, de crisis is voor mij de maatregelen niet het virus 😂

Dus dan ben ik eens met wat jij zei, gewoon alle maatregelen weg en weer normaal gaan leven en de pijn nemen, dan heb ik óók m'n oude vrijheid en gezellige leventje terug, en daar gaat het mij om XD
#WeesGeenWhales
pi_199301221
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:43 schreef Kreator het volgende:
TS lijkt me niet iemand die openstaat voor de mening van een ander, of bij feiten zijn mening zal bijstellen. Dit is dan ook nogal een nutteloos topic.
Deze thread gaat niet over mij, maar over de nieuwe maatregelen en uitbraak op de Seychellen.

Ik zie erg uit naar je mening over de situatie aldaar.
pi_199301299
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:57 schreef eragon2890 het volgende:

Nou ja, dan ben ik het met jou eens hoor, dan alle maatregelen eraf, de crisis is voor mij de maatregelen niet het virus 😂

Dus dan ben ik eens met wat jij zei, gewoon alle maatregelen weg en weer normaal gaan leven en de pijn nemen, dan heb ik óók m'n oude vrijheid en gezellige leventje terug, en daar gaat het mij om XD
Ik deel je mening, het is alleen maar uitstel van executie dat nu niet te doen.

Tegelijkertijd denk ik wel dat het een risico is omdat de bevolking verzwakt is, mentaal en fysiek, maar hoe langer de beperkingen duren, hoe meer daar sprake van zal zijn, dus dat kun je niet als reden hanteren het niet te doen.
Het enige is de consequenties aanvaarden, van een imo verkeerd beleid (4,5 maanden lockdown en daarna avondklok).

Dit alles bezijden de situatie op de Seychellen uiteraard.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:33:44 #46
37887 Dauthi
Progressive
pi_199302039
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:34 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom lachen?

Griep muteert weliswaar 4x zo snel, maar is geen 12 maanden per jaar (wereldwijd) actief, dus onderaan de streep heb je geen voordeel.
Gaat griep ieder jaar op vakantie ofzo?
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:39:35 #47
37887 Dauthi
Progressive
pi_199302104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat heeft de ziekenhuis capaciteit te maken met mijn feitje dat Corona maar een traag muterend iets is?
[..]

Er is een reden waarom je daar niet welkom bent.
[..]

Wat een nonsens bij elkaar. Hoeveel mensen ken jij met de Spaanse Griep?
Spaanse griep anno 21e eeuw:
2009/2010 Varkensgrieppandemie
2012 Uitbraak in India
2015 Uitbraak in India
2017 Malediven
2017 Myanmar
2017-18 Pakistan
2019 Iran
2019 Marokko
2019 Malta

En in 2020 is een nieuwe mutatie ontdekt in China genaamd G4.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Influenza_A_virus_subtype_H1N1
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:22:01 #48
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199303969
Als je het allemaal wilt geloven en extrapoleren naar de mondiale situatie is het heel slecht nieuws voor de vatbaren in de samenleving. Met een voordurende onweerbare dreiging zal iedereen, maar met name deze mensen risico lopen. Dan zal ook de mens de weg van de evolutie volgen en zullen de sterksten op termijn overleven.
Maar let wel, de maatregelen gaan toch wel overboord, met of zonder ver strekkende gevolgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door GemMagic op 06-05-2021 17:28:55 ]
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:34:43 #49
451005 Grems
Clown World
pi_199304070
Maar hoe zit het nou met Zweden, Texas en Florida dan? Is er nog plek in de massagraven?
pi_199356085
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. Zo snel muteert het niet, en de mrna vaccins aanpassen kost een paar weken.

Zodra iedereen hier gevaccineerd is zou het de ziekenhuizen niet meer moeten overspoelen, en dan wil ik gewoon mijn vrijheid en leven terug, en weer mens mogen zijn, ipv deze onvrije levende hel ontdaan van alle gezelligheid, spontaniteit, normal sociaal menselijk contact, waar ik verplicht ben iedereen als een wandelend gevaar te moeten zien.

Zodra we allemaal geprikt zien moeten we ook hier gewoon weer zonder 1,5m, mondkapjes, en andere beperkingen kunnen leven.

En dat vooruitzicht is dan ook de enige reden dat ik het vaccin überhaupt wil nemen, ik ben 29, en een extrovert, ik ga niet de rest van mijn "leven" 8 maanden per jaar thuis zitten in lockdown en de overige 4 maanden niet naar een event mogen, niet normaal vrienden mogen maken, niet mogen zingen of dansen, niet mogen bepalen zelf wie ik een knuffel wil geven of met wie ik seks wil hebben, de hele dag met zo'n irritant vod oplopen etc.

Ik ben een mens, geen hond. DIt is geen leven. Voor nu prima, maar als we allemaal gevaccineerd zijn moet het beter snel stoppen, of, zoals ik vaker zeg, ik ga sparen om te emigreren naar vietnam, taiwan, china, of van mijn part bv. Texas, dat is ook een optie. Whatever it takes om mijn vrijheid en leven terug te kregen, ik voel me nu een opgesloten dier, ik voel me ontmenselijkt. We hebben vrij sociaal contact gewoon nodig zowel mentaal als zelfs fysiek voor onze gezondheid, punt.

Maar daar komen we ook echt wel weer, ook hier, als we allemaal gevaccineerd. Hooguit elk jaar een booster voor de zwakken. En ja daarvan zullen er af en toe een paar overlijden, maar dat is niet erg zolang de zorg het gewoon aankan net als bij een griepgolf :)
Hoewel je grotendeels wel gelijk hebt overdrijf je ook wel een beetje,

Ik knuffel ook iedereen die ik wil, heb sex met wie ik wil enz. Ik heb in de afgelopen tijd geen enkel weekend thuis gezeten en meer vrienden gemaakt dan ooit tevoren in het afgelopen jaar.

Er zijn dingen die helaas niet kunnen momenteel (die ik ook weer graag zou willen), dus het is wel degelijk een nare tijd, zeker ook toen die avondklok nog van kracht was. Maar niemand heeft je ooit verplicht om thuis te blijven zitten of verboden om op bezoek te gaan en mensen te ontmoeten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')