abonnement Unibet Coolblue
pi_199287178
https://www.historischnieuwsblad.nl/4-en-5-mei-nog-meer-verbreed/

quote:
De Dodenherdenking en Bevrijdingsdag staan de komende jaren in het teken van diversiteit en zelfkritiek. Tegelijkertijd blijft de Holocaust een aandachtspunt. Dat staat in het beleidsplan van het Nationaal Comité 4 en 5 mei.
De holocaust naar de achtergrond als aandachtspuntje, maar de hoofdlijn wordt diversiteit en zelfkritiek.

Hoe verzinnen ze het? Zo aan de haal gaan met de nationale herdenking. Ik zoek nog even naar de juiste woorden...
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:15:58 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287219
Mwoh... gebrek daaraan heeft natuurlijk ook meegespeeld in de totstandkoming van de Holocaust. Zo vreemd vind ik die link niet.

Diversiteit was in Nazi-Duitsland natuurlijk sowieso doodzonde: de norm moest worden een raszuiver en gezond individu, ofwel, alles wat daarvan afweek moest verwijderd worden (Aktion T4, Aktion Reinhard, Generalplan Ost).

Zelfkritiek was uiteraard ook een brug te ver voor de Nazi's; alles was gewoon de schuld van Joden, marxisten, plutocraten, homo's, zigeuners, Polen, Russen, Britten, Fransen... maar vooral de Joden, uiteraard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:17:53 #3
117098 Hathor
Effe niet
pi_199287248
In 2025 gaan we tijdens de herdenking 2 minuten stilstaan bij hen die gevallen zijn tijdens de bevrijding van Nederland door Ronnie Brunswijk en zijn Junglecommando.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199287277
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:16 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Begrijpend lezen is voor TS niet weggelegd zie ik :')
Leg het maar eens uit dan. Graag in simpele Jip en Janneke taal.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2021 12:19:48 ]
pi_199287306
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Leg het maar eens uit dan. Graag in simpele Jip en Janneke taal.
Nope.
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:22:04 #6
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287328
Overigens vind ik alarmerender dat het in bepaalde kringen weer salonfähig is geworden om over zaken als 'etnische homogenie', 'ras en IQ' en plottende Joden te babbelen.

Lijkt me een iets prangender thema.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199287355
TT betreft een mening. Geen nieuws.
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:23:28 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287365
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Leg het maar eens uit dan. Graag in simpele Jip en Janneke taal.
Gebrek aan oog voor diversiteit en zelfkritiek zijn belangrijke factoren geweest in de totstandkoming van de Holocaust.

Ergo is een nadruk daarop niet zo vreemd.

Kan het niet simpeler maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:24:15 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199287382
Het einde van een dergelijke herdenking is sowieso in zicht imho.
De generatie die het meegemaakt heeft ligt bijna in zijn geheel onder de zoden en ook de generatie die de verhalen van vader en moeder als kind meekreeg gaat ook de laatste levensfase in.

Tegelijkertijd ervaren jongere generatie van nu een stuk minder vrijheid dan in de jaren nét na de oorlog.
Vrijheidsberovingen zijn aan de orde van de dag:
- dat gaat ten koste van jongere generaties
- voor oudere generaties bijna vanzelfsprekend

Dus waarom de vrijheid gaan vieren waar die oudere generaties zo hard voor gevochten hebben, als diezelfde vrijheid door de oudere generaties weer wordt ontnomen om het leven van de oudere generaties te redden?
So we just called him Fred
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:25:00 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287404
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:24 schreef Fred het volgende:
Het einde van een dergelijke herdenking is sowieso in zicht imho.
De generatie die het meegemaakt heeft ligt bijna in zijn geheel onder de zoden en ook de generatie die de verhalen van vader en moeder als kind meekreeg gaat ook de laatste levensfase in.

Tegelijkertijd ervaren jongere generatie van nu een stuk minder vrijheid dan in de jaren nét na de oorlog.
Vrijheidsberovingen zijn aan de orde van de dag:
- dat gaat ten koste van jongere generaties
- voor oudere generaties bijna vanzelfsprekend

Dus waarom de vrijheid gaan vieren waar die oudere generaties zo hard voor gevochten hebben, als diezelfde vrijheid door de oudere generaties weer wordt ontnomen om het leven van de oudere generaties te redden?
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:26:37 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199287423
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')
Je wil zeggen dat jij nu in volledige vrijheid met al je vrienden op een evenement je vrijheid kan vieren?

Je mag je vrienden niet eens omhelzen en als er meer dan 2 voor je deur staan moet je er eigenlijk nog eentje wegsturen ook.
So we just called him Fred
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:27:23 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287439
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:26 schreef Fred het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat jij nu in volledige vrijheid met al je vrienden op een evenement je vrijheid kan vieren?

Je mag je vrienden niet eens omhelzen en als er meer dan 2 voor je deur staan moet je er eigenlijk nog eentje wegsturen ook.
Ja, ik zei al... Primo Levi kan een puntje zuigen aan onze ellende.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199287442
Ik hoop twee dingen:
1. dat ze zich niet mee laten slepen met een soort identiteitspolitiek, maar bijv. een link leggen zoals Etto die legt.
2. Dat ze hun rug recht houden i.p.v. enkele jaren geleden toen ze het gedicht "foute keuze" terug trokken.
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:28:14 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199287453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:23 schreef VanKuikeren het volgende:
TT betreft een mening. Geen nieuws.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199287463
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gebrek aan oog voor diversiteit en zelfkritiek zijn belangrijke factoren geweest in de totstandkoming van de Holocaust.

Ergo is een nadruk daarop niet zo vreemd.

Kan het niet simpeler maken.
Wat een slap lulverhaal. Gaan we straks de financiële situatie van mensen en landen er ook nog bij halen?
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:29:52 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat een slap lulverhaal. Gaan we straks de financiële situatie van mensen en landen er ook nog bij halen?
Er was wel ruimte voor diversiteit en zelfkritiek in Nazi-Duitsland?

Wow.

Gooi het eens in de academische arena, deze hypothese.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199287527
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Er was wel ruimte voor diversiteit en zelfkritiek in Nazi-Duitsland?

Wow.

Gooi het eens in de academische arena, deze hypothese.
Lekker simpel. We weten allemaal dat dit comité het niet over gebrek aan diversiteit en zelfkritiek in vooroorlogs Duitsland gaat hebben. Hou jezelf vooral van de domme.

Dit comité maken inmiddels al jaren achtereen foute beslissingen in hun drang naar zelfhaat. Ze zijn over de houdbaarheidsdatum heen en dienen vervangen te worden voor mensen die wel de herdenking in ere willen houden zonder te pissen op de graven van de slachtoffers.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2021 13:34:09 ]
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:35:14 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287540
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Lekker simpel. We weten allemaal dat dit comité het niet over gebrek aan diversiteit en zelfkritiek in vooroorlogs Duitsland gaat hebben. Hou jezelf vooral van de domme.

Dit comité maken inmiddels al jaren achtereen foute beslissingen in hun drang naar zelfhaat. Ze zijn over de houdbaarheidsdatum heen en dienen vervangen te worden voor mensen die wel de herdenking in ere willen houden zonder de pissen op de graven van de slachtoffers.
Zelfhaat?

Bijzondere interpretatie wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:36:11 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199287554
Toch wel vooral zelfkritiek op de Nederlandse geschiedenis en cultuur neem ik aan? Dus anti-Zwarte Piet, VOC etc. Kortom:onze identiteit.
Precies dus datgene waarvoor er in de oorlog gevochten is.
De strijd om het voortbestaan van Nederland is in 1945 gewonnen, maar wordt nu dan via 4 en 5 mei nota bene toch de nek omgedraaid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:36:40 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199287559
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat een slap lulverhaal. Gaan we straks de financiële situatie van mensen en landen er ook nog bij halen?
Die was inderdaad belabberd... Mede veroorzaakt doordat de Amerikanen, Fransen en Engelsen vonden dat Duitsland hard moest "boeten" voor de eerste wereldoorlog.
So we just called him Fred
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:37:41 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287573
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:36 schreef LXIV het volgende:
Toch wel vooral zelfkritiek op de Nederlandse geschiedenis en cultuur neem ik aan? Dus anti-Zwarte Piet, VOC etc. Kortom:onze identiteit.
Precies dus datgene waarvoor er in de oorlog gevochten is.
De strijd om het voortbestaan van Nederland is in 1945 gewonnen, maar wordt nu dan via 4 en 5 mei nota bene toch de nek omgedraaid.
Dat valt wel mee. De pijlen worden eerder gericht op sentimenten die een Holocaust mogelijk gemaakt hebben; precies dat geneuzel over raszuiverheid en monocultuur dat jij en je maatjes elders maar al te vaak verspreiden.

En dat is wat schuurt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:38:17 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287583
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:36 schreef Fred het volgende:

[..]

Die was inderdaad belabberd... Mede veroorzaakt doordat de Amerikanen, Fransen en Engelsen vonden dat Duitsland hard moest "boeten" voor de eerste wereldoorlog.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199287588
Dat krijg je met mensen als Hans Laroes in het comité 4 en 5 mei. Dan gaan dat soort drammers de herdenking misbruiken voor hun eigen politieke agenda.

Als Baudet het doet is er terecht kritiek, maar als dit soort hansworsten hun eigen deugaganda doordrukt is het weer verdacht stil in medialand.

Maar dat is natuurlijk te verwachten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:39:16 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287593
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat krijg je met mensen als Hans Laroes in het comité 4 en 5 mei. Dan gaan dat soort drammers de herdenking misbruiken voor hun eigen politieke agenda.

Als Baudet het doet is er terecht kritiek, maar als dit soort hansworsten hun eigen deugaganda doordrukt is het weer verdacht stil in medialand.

Maar dat is natuurlijk te verwachten.
welke propaganda wordt precies verspreid nu?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:40:05 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 12:41:01 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199287622
quote:
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199287637
Zelfkritiek, dat klinkt zo heerlijk Noord-Koreaans....

https://en.wikipedia.org/wiki/Struggle_session
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:42:47 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199287638
Iemand heeft gezegd; als je alles herdenkt, dan herdenk je niets.

Ben klaar met aandachtshoeren die lopen te janken dat ze niks hebben met 4 mei. Jammer dan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:44:47 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199287667
Dit topic :')
NC 4-5 mei wat een thema nodig heeft :') :')
'diversiteit' pushen en opdringen :') :') :')
Op 4 mei niet de tweede wereldoorlog slachtoffers herdenken :') oneindig
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199287691
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. De pijlen worden eerder gericht op sentimenten die een Holocaust mogelijk gemaakt hebben; precies dat geneuzel over raszuiverheid en monocultuur dat jij en je maatjes elders maar al te vaak verspreiden.

En dat is wat schuurt.
Volgens mij is de holocaust vooral gebeurd door een combinatie van hyperinflatie, miskenning en het gevoel dat men onterecht hard is aangepakt.

De Duitsers hadden juist enorm veel oog voor diversiteit. Daarom waren zij zich zeer bewust dat joden en zigeuners een andere groep waren dan "normale" Duitsers.

Wrijf alle aangeboren verschillen er maar flink in en maak iedereen er dagelijks maar attent op dat jij er anders uit ziet dan je buurman, dat jij een andere geschiedenis hebt dan je buurman, dat jij verantwoordelijk bent vanwege je kleur voor de problemen van de buurman. Wrijf die verschillen er maar lekker in en je kunt er op wachten dat we een nog verder gesegrregeerde samenleving tegemoet gaan en dat we vroeg of laat elkaar in de haren vliegen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199287704
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

welke propaganda wordt precies verspreid nu?
Nou, dat moeten we nog zien maar als je ziet wie er in dat comité zitten kun je daar natuurlijk wel naar raden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199287707
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. De pijlen worden eerder gericht op sentimenten die een Holocaust mogelijk gemaakt hebben; precies dat geneuzel over raszuiverheid en monocultuur dat jij en je maatjes elders maar al te vaak verspreiden.

En dat is wat schuurt.
Lowietje lijkt inderdaad vooral te balen dat hij niet met zijn rechterarm omhoog over de Dam mag paraderen op vier mei...
pi_199287720
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

welke propaganda wordt precies verspreid nu?
Dat de Holocaust meer was dan een detail in de geschiedenis...
pi_199287737
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, dat moeten we nog zien maar als je ziet wie er in dat comité zitten kun je daar natuurlijk wel naar raden.
Leg eens uit?
pi_199287744
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Leg eens uit?
Als ik dat uit moet leggen heeft dat bij voorbaat al geen zin. Dan ga je het niet begrijpen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199287746
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
https://www.historischnieuwsblad.nl/4-en-5-mei-nog-meer-verbreed/
[..]

De holocaust naar de achtergrond als aandachtspuntje, maar de hoofdlijn wordt diversiteit en zelfkritiek.

Hoe verzinnen ze het? Zo aan de haal gaan met de nationale herdenking. Ik zoek nog even naar de juiste woorden...
Het past helemaal in de trend dat een bepaalde ideologische stroming alles voor promotie daarvan kaapt. Musea, omroepen, kranten, het vermogen van voorheen stichting Het Parool, de postcodeloterij, kunst en cultuurbudgetten, de Algemene Onderwijs Bond, de FNV, de februaristaking als podium voor nephistoricus Geert Mak zijn misinterpretaties. En ook 4 en 5 moeten eraan geloven.

De hele week is 4 en 5 mei vooral een kapstok om anti-FvD en PVV propaganda aan op te hangen. Niemand die vrijheid in het licht van de nogal makkelijk grondrechteninbreuken mag zetten, of ondergedoken geschiedenisleraren mag noemen.

Ik wil niet suggereren dat het met diversiteit te maken heeft, maar sinds het een politiek propagandaclubje is geworden kan het comite niet eens meer regelen dat de 2 minuten stilt op tijd begint en op tijd wordt beeindigd. Het uitnodigen van een spreker zonder antisemitische sympathien ging ook al hopeloos mis en Willempie van het Pizzalied moest komen opdraven. Nou voel ik een warme sympathie voor Andre van Duin, maar zijn toespraak was net zo indrukwekkend als dat Ruttes groepsimmuniteitstoespraak een goede toespraak was. Ja, ik zie een verband en ik krijg steeds meer het idee dat we in het de De Kleren van de Keizer sprookje leven.

Misschien een idee om gewoon de basale dingen goed te doen? Is het een teken van deze tijd dat het comite al net zo incompetent is als de politieke bestuurdersklasse waar ze uit voortgekomen zijn, om mij onduidelijke redenen overigens. Wat doen een oud kamerlid en een VVD-burgemeester in dat bestuur? Waarom moest dat eigenlijk gepolitiseerd?

Volgend jaar wordt het divers van mijn kant. De een houdt twee minuten stilte, de ander zet de ramen open om even lekker hard muziek te draaien. De een hangt op 4 mei de vlag halfstok, de ander op 5 mei. Hoe divers wil je het hebben?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199287767
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als ik dat uit moet leggen heeft dat bij voorbaat al geen zin. Dan ga je het niet begrijpen.
Of ben jij weer vooral zelf bezig ranzige propaganda te verspreiden?
pi_199287785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het past helemaal in de trend dat een bepaalde ideologische stroming alles voor promotie daarvan kaapt. Musea, omroepen, kranten, het vermogen van voorheen stichting Het Parool, de postcodeloterij, kunst en cultuurbudgetten, de Algemene Onderwijs Bond, de FNV, de februaristaking als podium voor nephistoricus Geert Mak zijn misinterpretaties. En ook 4 en 5 moeten eraan geloven.

De hele week is 4 en 5 mei vooral een kapstok om anti-FvD en PVV propaganda aan op te hangen. Niemand die vrijheid in het licht van de nogal makkelijk grondrechteninbreuken mag zetten, of ondergedoken geschiedenisleraren mag noemen.

Ik wil niet suggereren dat het met diversiteit te maken heeft, maar sinds het een politiek propagandaclubje is geworden kan het comite niet eens meer regelen dat de 2 minuten stilt op tijd begint en op tijd wordt beeindigd. Het uitnodigen van een spreker zonder antisemitische sympathien ging ook al hopeloos mis en Willempie van het Pizzalied moest komen opdraven. Nou voel ik een warme sympathie voor Andre van Duin, maar zijn toespraak was net zo indrukwekkend als dat Ruttes groepsimmuniteitstoespraak een goede toespraak was. Ja, ik zie een verband en ik krijg steeds meer het idee dat we in het de De Kleren van de Keizer sprookje leven.

Misschien een idee om gewoon de basale dingen goed te doen? Is het een teken van deze tijd dat het comite al net zo incompetent is als de politieke bestuurdersklasse waar ze uit voortgekomen zijn, om mij onduidelijke redenen overigens. Wat doen een oud kamerlid en een VVD-burgemeester in dat bestuur? Waarom moest dat eigenlijk gepolitiseerd?

Volgend jaar wordt het divers van mijn kant. De een houdt twee minuten stilte, de ander zet de ramen open om even lekker hard muziek te draaien. De een hangt op 4 mei de vlag halfstok, de ander op 5 mei. Hoe divers wil je het hebben?
Fantast _O-.

Als fanatiek verdediger van Baudet en zijn ranzige rassentheorieën hier het Comité 4&5 mei belasteren is overigens wel een nieuw dieptepunt in je steeds zieker wordende oeuvre...
pi_199287787
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Of ben jij weer vooral zelf bezig ranzige propaganda te verspreiden?
Ik ken jouw manier van discussiëren dus vanuit jouw oogpunt gezien zal dat wel zo zijn. Daar kan ik gelukkig prima mee leven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199287809
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ken jouw manier van discussiëren dus vanuit jouw oogpunt gezien zal dat wel zo zijn. Daar kan ik gelukkig prima mee leven.
Jij begint met smerige insinuaties over dit Comité maar weigert het vervolgens te motiveren. Dat is natuurlijk wel weer typisch gedrag. Maar dat jij daar gelukkig van wordt is je van harte gegund. Sommige mensen kunnen prima zonder enige vorm van fatsoen...
pi_199287836
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Jij begint met smerige insinuaties over dit Comité maar weigert het vervolgens te motiveren. Dat is natuurlijk wel weer typisch gedrag. Maar dat jij daar gelukkig van wordt is je van harte gegund. Sommige mensen kunnen prima zonder enige vorm van fatsoen...
Welke smerige insinuaties dan?

We kunnen toch constateren dat het comité de herdenking koppelt aan politieke thema's die er helemaal niks mee te maken hebben? Daar is toch geen woord van gelogen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199287866
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke smerige insinuaties dan?

We kunnen toch constateren dat het comité de herdenking koppelt aan politieke thema's die er helemaal niks mee te maken hebben? Daar is toch geen woord van gelogen.
In de ogen van deze persoon maakt je dat gelijk een FvD aanhanger of een supporter van het Madagascar plan. Zodra deze persoon vol op het orgel gaat en op de man gaat spelen weet je dat je raak geschoten hebt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 13:07:16 #43
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199287945
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mwoh... gebrek daaraan heeft natuurlijk ook meegespeeld in de totstandkoming van de Holocaust. Zo vreemd vind ik die link niet.

Diversiteit was in Nazi-Duitsland natuurlijk sowieso doodzonde: de norm moest worden een raszuiver en gezond individu, ofwel, alles wat daarvan afweek moest verwijderd worden (Aktion T4, Aktion Reinhard, Generalplan Ost).

Zelfkritiek was uiteraard ook een brug te ver voor de Nazi's; alles was gewoon de schuld van Joden, marxisten, plutocraten, homo's, zigeuners, Polen, Russen, Britten, Fransen... maar vooral de Joden, uiteraard.
WOII is vooral gekomen omdat Frankrijk Duitsland financieel kapot gemaakt heeft. Dat heeft tot heel veel onvrede gezorgd in Duitsland. Daar is misbruik van gemaakt door Hitler met zijn mooie praatjes.
En het meest makkelijke om die woede "nuttig" te gebruiken is door een slachtoffer aan te wijzen. In dit geval de joden.
Daarbij zijn er genoeg Duitsers geweest die kritiek gaven, maar die werden ook vermoord.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 5 mei 2021 @ 13:16:04 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199288039
quote:
Want, zo blijkt uit eigen onderzoek: ‘Een groot aantal mensen denkt op 4 mei aan álle oorlogsslachtoffers, wereldwijd, van welke oorlog dan ook.’ 
Dat was toch al zo?

quote:
Memorandum

Het memorandum is de officiële tekst over wie we herdenken tijdens de Nationale Herdenking:

Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
En deze is ook vreemd:

quote:
Daarnaast komt er op 4 en 5 mei aandacht voor schaduwkanten van de Nederlandse geschiedenis. Hierbij denkt het Comité vooral aan de slachtoffers van het militaire optreden in Indonesië. Sinds 1961 worden op 4 mei wel de Nederlandse doden herdacht, maar niet de Indonesische. Dat gaat veranderen.
Was ook al zo:

quote:
In 1961 is het memorandum op initiatief van veteranen en in overleg met het ministerie van Defensie uitgebreid met de oorlogsslachtoffers die zijn omgekomen in oorlogssituaties na de Tweede Wereldoorlog, zoals militairen in voormalig Nederlands-Indië, Nieuw Guinea en Korea. Later zijn ook slachtoffers van vredesmissies hier aan toegevoegd.

De meest actuele aanpassing van het memorandum vond plaats in 2019, toen het Nationaal Comité heeft besloten om terug te gaan naar de memorandumtekst van 2011 en daarmee het woord ‘Nederlandse’ schrapte:

“Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.”

De reden daarvoor is dat naar de letter van het memorandum van 2015 ongewild groepen slachtoffers werden uitgesloten, bijvoorbeeld alle stateloos geworden Joodse vluchtelingen uit nazi-Duitsland. Denk bijvoorbeeld aan Anne Frank en haar familie. Dat geldt ook voor inwoners van toenmalig Nederlands-Indië, die niet het Nederlanderschap bezaten maar wel inwoners waren van het Koninkrijk der Nederlanden.
Weet dat comite zelf wel wat ze ooit verzonnen hebben?
pi_199288061
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:24 schreef Fred het volgende:

Dus waarom de vrijheid gaan vieren waar die oudere generaties zo hard voor gevochten hebben, als diezelfde vrijheid door de oudere generaties weer wordt ontnomen om het leven van de oudere generaties te redden?
Je overdrijft tot in het absurde.
De lockdowns zijn nodig om de verspreiding van besmettingen in te dammen.
Het vaccinatieprogramma is gaande : Hoe meer mensen afweerstoffen hebben , hoe minder besmettingen, hoe meer lockdowns en andere beperkingen verdwijnen

De vrijheid van de een wordt beperkt door de vrijheid van de andere.
En die andere wil de vrijheid vrij te kunnen bewegen zonder besmettingsgevaar, vrij en fit te bewegen door geen corona te hebben, en niet maandenlang ziekelijk zijn of dood te gaan.
Een meerderheid van die anderen willen die lockdowns, logisch.... het gaat om hun vrijheid en gezondheid
  woensdag 5 mei 2021 @ 13:19:31 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199288087
Prima toch. Wie kan er nu tegen diversiteit en zelfkritiek zijn?
pi_199288126
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:19 schreef Hexagon het volgende:
Prima toch. Wie kan er nu tegen diversiteit en zelfkritiek zijn?
364 dagen in het jaar om te herdenken of te bejubelen wat je maar wil. Richt er een feestdag voor op. Maar laat de nationale dodenherdenking gewoon vrij van politiek.
pi_199288128
quote:
Daarnaast komt er op 4 en 5 mei aandacht voor schaduwkanten van de Nederlandse geschiedenis. Hierbij denkt het Comité vooral aan de slachtoffers van het militaire optreden in Indonesië. Sinds 1961 worden op 4 mei wel de Nederlandse doden herdacht, maar niet de Indonesische. Dat gaat veranderen.
https://www.historischnieuwsblad.nl/4-en-5-mei-nog-meer-verbreed/

Er wordt geen krans gelegd voor Nederlandse burgers omgekomen in de Indonesische revolutie 45-50
Dus deze bewering is niet waar
pi_199288155
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

364 dagen in het jaar om te herdenken of te bejubelen wat je maar wil. Richt er een feestdag voor op. Maar laat de nationale dodenherdenking gewoon vrij van politiek.
Vind je dat? Dan moet je niet dit topic aanmaken.
Wel degelijk doe jij in OP ook aan politiek
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 13:27:30 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288188
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij is de holocaust vooral gebeurd door een combinatie van hyperinflatie, miskenning en het gevoel dat men onterecht hard is aangepakt.

De Duitsers hadden juist enorm veel oog voor diversiteit. Daarom waren zij zich zeer bewust dat joden en zigeuners een andere groep waren dan "normale" Duitsers.

Wrijf alle aangeboren verschillen er maar flink in en maak iedereen er dagelijks maar attent op dat jij er anders uit ziet dan je buurman, dat jij een andere geschiedenis hebt dan je buurman, dat jij verantwoordelijk bent vanwege je kleur voor de problemen van de buurman. Wrijf die verschillen er maar lekker in en je kunt er op wachten dat we een nog verder gesegrregeerde samenleving tegemoet gaan en dat we vroeg of laat elkaar in de haren vliegen.
Nee hoor. Vooral door pure op pseudo-wetenschappelijk gebaseerde haat. Frappant hoe je zelfs hier tracht een marginale Amerikaanse stroming als identity politics probeert af te schilderen als de ware katalysator voor de Holocaust, een soort prototype voor genocide dat ook nu wordt ingezet door ongetwijfeld 'links-progressieve' krachten. En nu natuurlijk ook nog eens aangezet door het 4 en 5 mei comité zelf!

Dat niet het gezwam over raciale zuiverheid, de onmogelijkheid van multicultuur, ras en IQ statistieken, en waar het de Holocaust betreft, een eeuwenlange door religie geïnspireerde haatcampagne, leidt tot een giftige cocktail die tot dot soort excessen leidt, maar de 'deugers' en hun 'diversiteitspropaganda', is wel een bijzonder sterk staaltje hersengymnastiek. Chapeau.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 13:27:53 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288190
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, dat moeten we nog zien maar als je ziet wie er in dat comité zitten kun je daar natuurlijk wel naar raden.
Vertel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288195
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vind je dat? Dan moet je niet dit topic aanmaken.
Wel degelijk doe jij in OP ook aan politiek
Dat vind ik ja. Als anderen, in dit geval het comité 4 en 5 mei de herdenking willen politiseren dan spreek ik mij daar in alle vrijheid over uit.
  woensdag 5 mei 2021 @ 13:31:43 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199288244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

364 dagen in het jaar om te herdenken of te bejubelen wat je maar wil. Richt er een feestdag voor op. Maar laat de nationale dodenherdenking gewoon vrij van politiek.
Want anders hebben degenen die voor een monoculturele samenleving zijn waarbij alles dat mis is aan een ander ligt een safe space nodig?
pi_199288290
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want anders hebben degenen die voor een monoculturele samenleving zijn waarbij alles dat mis is aan een ander ligt een safe space nodig?
Ik ken geen mensen die voor een monoculturele samenleving zijn. Geen flauw idee dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2021 13:35:32 ]
pi_199288303
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat vind ik ja. Als anderen, in dit geval het comité 4 en 5 mei de herdenking willen politiseren dan spreek ik mij daar in alle vrijheid over uit.
Het is jouw politieke mening dat het comité de herdenking wil politiseren en dan de nek omdraaien.
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 13:36:16 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288304
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke smerige insinuaties dan?

We kunnen toch constateren dat het comité de herdenking koppelt aan politieke thema's die er helemaal niks mee te maken hebben? Daar is toch geen woord van gelogen.
Diversiteit heeft niets met de Holocaust te maken...

De tandjes.

Laten we het maar gewoon zeggen: een hoop volk hier zit nogal in de maag met de Holocaust. Enerzijds is het natuurlijk betreurenswaardig, zo'n genocide puur op basis van etniciteit, ras en/of geloof. En dat willen we dan ook gerust herdenken op 4 mei.

Maar daarnaast moet er ook ruimte zijn om te praten over kut-Marokkanen, complotterende Joden, dobbernegers en de 'mislukte multicul'. Laten we ook over ras en IQ babbelen, of de 'inherente' eigenschappen van bepaalde volkeren. Of over de noodzaak om na te denken over 'waardig leven'... Wie mag wel kinderen krijgen, wie niet, wat kost het. Dat die praat gewoon een carbon kopie is uit de verzamelde werken van onze besnorde Oostenrijke korporaal, zorgt voor wat cognitieve dissonantie in de bovenkamertjes van de 'niet-deugers'. Dat die praat ook gewoon Stürmer-achtige trekjes heeft, staat buiten kijf.

Maar dat botst een beetje.

Dus is elk comité dat het durft te hebben over diversiteit al bij voorbaat suspect, en hoogstwaarschijnlijk een door Soros-gefinancierde cultuur-marxistische organisatie om het Nederlandse volk in een apocalyptische stortvloed van schuld, boete en zelfhaat mee te slepen.

Zie ook hier weer het paniekvoetbal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288322
Als Etto zegt dat er niets aan de hand is, begin ik mij vaak zorgen te maken.
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 13:38:11 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

364 dagen in het jaar om te herdenken of te bejubelen wat je maar wil. Richt er een feestdag voor op. Maar laat de nationale dodenherdenking gewoon vrij van politiek.
Depolitisering van het Nazisme...

Tja, alles kan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 13:39:53 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288348
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:37 schreef Scrummie het volgende:
Als Etto zegt dat er niets aan de hand is, begin ik mij vaak zorgen te maken.
Ga er vooral niet op in verder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288351
Divers??
Waauuuw een homo die speecht
Wauuww een niet zo blanke vrouw die een voordracht houdt...

Moeten zij de herdenking de nek omdraaien ?
De herdenkingen zijn allang gepolitiseerd. Vooral heethoofden en politieke activisten doen dat al jaren met hun kritieken vooraf
pi_199288436
Gewoon de oorlogsslachtoffers herdenken en het daar bij laten, hoe moeilijk kan het zijn. Al het andere dat de deugmaffia erbij haalt is overbodig
pi_199288503
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Gewoon de oorlogsslachtoffers herdenken en het daar bij laten, hoe moeilijk kan het zijn. Al het andere dat de deugmaffia erbij haalt is overbodig
Wat wordt er dan ten onrechte erbij gehaald aan wat niet slachtoffers WO II herdenken is?
Bedoel je militairen herdenken, omgekomen na 1945 ?
Dat is indertijd erbij gehaald...... door de rechtse militaire mafia... Deugen die ?
pi_199288504
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Gewoon de oorlogsslachtoffers herdenken en het daar bij laten, hoe moeilijk kan het zijn. Al het andere dat de deugmaffia erbij haalt is overbodig
Dat is helaas voor een aantal mensen heel moeilijk. Helaas zitten een aantal van die mensen ook in het comité.
pi_199288511
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:26 schreef Fred het volgende:
Je wil zeggen dat jij nu in volledige vrijheid met al je vrienden op een evenement je vrijheid kan vieren?

Je mag je vrienden niet eens omhelzen en als er meer dan 2 voor je deur staan moet je er eigenlijk nog eentje wegsturen ook.
Pfff, het is net WOII!!!!!!!!!! Triest figuur. :{w
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 13:57:08 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288530
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat is helaas voor een aantal mensen heel moeilijk. Helaas zitten een aantal van die mensen ook in het comité.
Het lijkt vooral heel moeilijk te zijn voor een aantal mensen om te accepteren waarom er überhaupt zoveel slachtoffers zijn gevallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288537
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat wordt er dan ten onrechte erbij gehaald aan wat niet slachtoffers WO II herdenken is?
Bedoel je militairen herdenken, omgekomen na 1945 ?
Dat is indertijd erbij gehaald...... door de rechtse militaire mafia... Deugen die ?
Volgens mij is dat hierboven al besproken.
pi_199288541
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het lijkt vooral heel moeilijk te zijn voor een aantal mensen om te accepteren waarom er überhaupt zoveel slachtoffers zijn gevallen.
Dat speelt zich slechts in jouw hoofd af. Graag niet projecteren op de users hier.
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 13:58:33 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288547
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat speelt zich slechts in jouw hoofd af. Graag niet projecteren op de users hier.
Ja, dat zal het zijn...

Met je 'politisering'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288566
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn.

Yep, fijn dat je het nu zelf ook inziet.
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:01:07 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288573
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Yep, fijn dat je het nu zelf ook inziet.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288577
RIP Vrijheid.

pi_199288614
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:01 schreef Nober het volgende:
RIP Vrijheid.

[ afbeelding ]
Voor dat gedoe is een ander topic.
pi_199288633
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:01 schreef Nober het volgende:
RIP Vrijheid.

[ afbeelding ]
Voor als je echt graag wil laten weten dat je het laagste van het laagste bent. (in alle vrijheid)
pi_199288699
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:01 schreef Nober het volgende:
RIP Vrijheid.

[ afbeelding ]
yip die poster roept op tot afschaffing van lockdowns en andere beschermende maatregelen,
Die oproep is idd een aanval op mijn vrijheid.
pi_199288709
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor. Vooral door pure op pseudo-wetenschappelijk gebaseerde haat. Frappant hoe je zelfs hier tracht een marginale Amerikaanse stroming als identity politics probeert af te schilderen als de ware katalysator voor de Holocaust, een soort prototype voor genocide dat ook nu wordt ingezet door ongetwijfeld 'links-progressieve' krachten. En nu natuurlijk ook nog eens aangezet door het 4 en 5 mei comité zelf!

Dat niet het gezwam over raciale zuiverheid, de onmogelijkheid van multicultuur, ras en IQ statistieken, en waar het de Holocaust betreft, een eeuwenlange door religie geïnspireerde haatcampagne, leidt tot een giftige cocktail die tot dot soort excessen leidt, maar de 'deugers' en hun 'diversiteitspropaganda', is wel een bijzonder sterk staaltje hersengymnastiek. Chapeau.
Goh verdraai de boel even...


Jij stelde:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

[B]Gebrek aan oog voor diversiteit en zelfkritiek zijn belangrijke factoren geweest in de totstandkoming van de Holocaust.

Ergo is een nadruk daarop niet zo vreemd.

Kan het niet simpeler maken.
Waarmee je dus min of meer impliceert dat het gebrek aan deugers die ons te pas en te onpas wijzen op onze aangeboren verschillen wijzen de oorzaak van de Holocaust is geweest.

Dat is regelrechte kwaadaardige zeldzaam domme nonsens.

Zoals ik stel, waarom is de samenleving in de eerste plaats opgedeeld in verschillende groepen: joden, zigeuners, ariers. Doordat men zich van deze diversiteit bewust was.

Ik kan jou niet in een andere groep dan mijzelf indelen als ik niet eerst bewust wordt gemaakt dat jij anders bent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199288741
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat hierboven al besproken.
De militairen, omgekomen na WO II herdenken hoeft voor mij ook niet . Er is nu een aparte veteranendag. Dat kan prima daar . Maar in 1961 is die groep bij deze 4 mei-herdenking gezet door vooral rechtse lieden , die eerder deugmafia werden genoemd in dit topic.
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:14:32 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288762
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Goh verdraai de boel even...

Jij stelde:
[..]

en zelfkritiek zijn belangrijke factoren geweest in de totstandkoming van de Holocaust.

Ergo is een nadruk daarop niet zo vreemd.

Kan het niet simpeler maken.
Waarmee je dus min of meer impliceert dat het gebrek aan deugers die ons te pas en te onpas wijzen op onze aangeboren verschillen wijzen de oorzaak van de Holocaust is geweest.

Dat is regelrechte kwaadaardige zeldzaam domme nonsens.

Zoals ik stel, waarom is de samenleving in de eerste plaats opgedeeld in verschillende groepen: joden, zigeuners, ariers. Doordat men zich van deze diversiteit bewust was.
[/quote]
Over omdraaien gesproken...

De nadruk op het gegeven dat er diversiteit IS was niet het probleem, de nadruk die gelegd werd op het inherente probleem VAN die diversiteit is waar de nadruk op gelegd werd. Al dan niet onderbouwd met pseudo-wetenschappelijke dan wel religieuze nonsens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288778
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De militairen, omgekomen na WO II herdenken hoeft voor mij ook niet . Er is nu een aparte veteranendag. Dat kan prima daar . Maar in 1961 is die groep bij deze 4 mei-herdenking gezet door vooral rechtse lieden , die eerder deugmafia werden genoemd in dit topic.
Succes met het vinden van oude artikelen die je punt hier aantonen.
pi_199288784
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Diversiteit heeft niets met de Holocaust te maken...
Dat zeg ik niet.

De herdenking gaat over oorlogsslachtoffers. Dat heeft inderdaad niets met het thema diversiteit te maken. Kan het ook niet mooier maken. Daar kun je gewoon de doden herdenken. Hoeft geen politiek deugthema omheen bedacht te worden.

Op bevrijdingsdag vieren we de vrijheid. Dat heeft ook niks met diversiteit te maken.

Je hoeft diversiteit niet overal aan de haren bij te slepen.
De tandjes.
quote:
Laten we het maar gewoon zeggen: een hoop volk hier zit nogal in de maag met de Holocaust. Enerzijds is het natuurlijk betreurenswaardig, zo'n genocide puur op basis van etniciteit, ras en/of geloof. En dat willen we dan ook gerust herdenken op 4 mei.

Maar daarnaast moet er ook ruimte zijn om te praten over kut-Marokkanen, complotterende Joden, dobbernegers en de 'mislukte multicul'. Laten we ook over ras en IQ babbelen, of de 'inherente' eigenschappen van bepaalde volkeren. Of over de noodzaak om na te denken over 'waardig leven'... Wie mag wel kinderen krijgen, wie niet, wat kost het. Dat die praat gewoon een carbon kopie is uit de verzamelde werken van onze besnorde Oostenrijke korporaal, zorgt voor wat cognitieve dissonantie in de bovenkamertjes van de 'niet-deugers'. Dat die praat ook gewoon Stürmer-achtige trekjes heeft, staat buiten kijf.

Maar dat botst een beetje.

Dus is elk comité dat het durft te hebben over diversiteit al bij voorbaat suspect, en hoogstwaarschijnlijk een door Soros-gefinancierde cultuur-marxistische organisatie om het Nederlandse volk in een apocalyptische stortvloed van schuld, boete en zelfhaat mee te slepen.

Zie ook hier weer het paniekvoetbal.
Laat ik het ook maar gewoon zeggen: deze onzin ga ik niet eens op reageren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199288814
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Succes met het vinden van oude artikelen die je punt hier aantonen.
Mijn punt is dat die groep militairen omgekomen na 1945 door deugmafia werd ingevoerd ( jouw spotterm)
En dat waren vooral rechtse deugnieten.
pi_199288819
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]


Over omdraaien gesproken...

De nadruk op het gegeven dat er diversiteit IS was niet het probleem, de nadruk die gelegd werd op het inherente probleem VAN die diversiteit is waar de nadruk op gelegd werd. Al dan niet onderbouwd met pseudo-wetenschappelijke dan wel religieuze nonsens.
En hoe komt dat?
Omdat je bij diversiteitsdrammers in de eerste plaats arier, blank, negeren, jood, Turk, zigeuner, vrouw, homo of lesbo bent en dan pas mens. Je ziet je buurman eerst als jood en dan pas als mens.

Ja, dat zet inderdaad de deur open voor allerlei giftige rassentheoriien. Of die nou van de kerk, de politiek of de pseudo wetenschap komen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:20:40 #82
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199288831
quote:
Hoe het Comité deze twee aandachtspunten denkt te combineren met de gelijktijdige verbreding, is echter niet duidelijk. Echte keuzes worden vermeden, in de hoop zo veel mogelijk groepen te verbinden. Deze voor-elk-wat-wils-benadering zou wel eens een averechts effect kunnen hebben.
Ik hoop dat het een averechts effect gaat opleveren en dat men terug gaat naar de oude basis. (Periode (39)40-45 is toch het belangrijkste voor Holland!)
Voor-elk-wat-wils-benadering = Verwatering van de kerngedachte! :Y
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:20:51 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288838
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.

De herdenking gaat over oorlogsslachtoffers. Dat heeft inderdaad niets met het thema diversiteit te maken. Kan het ook niet mooier maken. Daar kun je gewoon de doden herdenken. Hoeft geen politiek deugthema omheen bedacht te worden.

Op bevrijdingsdag vieren we de vrijheid. Dat heeft ook niks met diversiteit te maken.

Je hoeft diversiteit niet overal aan de haren bij te slepen.
De tandjes.
[..]

Laat ik het ook maar gewoon zeggen: deze onzin ga ik niet eens op reageren.
Nog een gevecht in de acherhoede, dit.

Succes met het herdenken van die slachtoffers zonder stil te staan bij de wijze waarop die slachtoffers uberhaupt gemaakt zijn.

Alles om maar niet te hoeven 'deugen', Kap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288843
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De militairen, omgekomen na WO II herdenken hoeft voor mij ook niet . Er is nu een aparte veteranendag. Dat kan prima daar . Maar in 1961 is die groep bij deze 4 mei-herdenking gezet door vooral rechtse lieden , die eerder deugmafia werden genoemd in dit topic.
Eens..militairen hebben hun eigen dag. Misschien ben ik wat extreem maar van mij mag die hele 4 en 5 mei-viering wel worden afgeschaft. Mensen die de oorlog (bewust) hebben meegemaakt zijn er steeds minder en het komt op mij allemaal wat 'leeg' over. Retoriek voor de bühne over vrijheid en blabla, beetje moraliserend.. meh vind het niks
pi_199288847
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mijn punt is dat die groep militairen omgekomen na 1945 door deugmafia werd ingevoerd ( jouw spotterm)
En dat waren vooral rechtse deugnieten.
Kan je mij citeren? Ik heb het woord maffia met welk voorvoegsel dan ook niet gehanteerd.

Kan je je claim hard maken, je punt dus onderbouwen met bronnen? Succes daarmee, uit ervaring weet ik dat bronnen pre-internet vaak lastig te vinden zijn, laat staan doorzoeken.
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:22:06 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288854
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En hoe komt dat?
Omdat je bij diversiteitsdrammers in de eerste plaats arier, blank, negeren, jood, Turk, zigeuner, vrouw, homo of lesbo bent en dan pas mens. Je ziet je buurman eerst als jood en dan pas als mens.

Ja, dat zet inderdaad de deur open voor allerlei giftige rassentheoriien. Of die nou van de kerk, de politiek of de pseudo wetenschap komen.
Ja, Hitler was het resultaat van 'deugende diversiteitsdrammers'. En z'n Holocaust ook.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288867
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nog een gevecht in de acherhoede, dit.

Succes met het herdenken van die slachtoffers zonder stil te staan bij de wijze waarop die slachtoffers uberhaupt gemaakt zijn.

Alles om maar niet te hoeven 'deugen', Kap.
Die slachtoffers zijn in ieder geval niet gemaakt omdat mensen niet vaak genoeg op diversiteit gewezen zijn.

Dat is wel zo'n bizarre draai die je er aan geeft...

Om maar weer eens iemand te citeren:

quote:
Gooi het eens in de academische arena, deze hypothese
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199288881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kan je mij citeren? Ik heb het woord maffia met welk voorvoegsel dan ook niet gehanteerd.

Kan je je claim hard maken, je punt dus onderbouwen met bronnen? Succes daarmee, uit ervaring weet ik dat bronnen pre-internet vaak lastig te vinden zijn, laat staan doorzoeken.
Wat moet ik onderbouwen?
Dat het herdenken van militairen van na 1945 omgekomen een krans hebben ?
Dat is toch al 60 jaar zo . ?
Of moet ik onderbouwen dat dit is ingevoerd door vooral rechtsdenkende mensen ?
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:24:29 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288884
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die slachtoffers zijn in ieder geval niet gemaakt omdat mensen niet vaak genoeg op diversiteit gewezen zijn.

Dat is wel zo'n bizarre draai die je er aan geeft...

Om maar weer eens iemand te citeren:
[..]

Zucht...

Precies, die zijn gemaakt omdat diversiteit als een enorm groot maatschappelijk probleem werd gezien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, Hitler was het resultaat van 'deugende diversiteitsdrammers'. En z'n Holocaust ook.

:')
Ah, we zijn weer op het punt dat we vervallen tot reductio ad absurdum.

Argumenten op en teleurgesteld dat je pedante toon geen indruk maakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:26:05 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288898
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ah, we zijn weer op het punt dat we vervallen tot reductio ad absurdum.

Argumenten op en teleurgesteld dat je pedante toon geen indruk maakt.
Ik ben vooral teleurgesteld in je deplorabele kennis van de geschiedenis van WO II.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199288899
Maar goed.... we zagen gisteravond het resultaat van divers denken.. Een homo en een niet zo donkere, ook niet zo blanke vrouw op het spreekgestoelte .

Wie heeft daar moeite mee ? En waarom eigenlijk ?
pi_199288921
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat moet ik onderbouwen?

Of moet ik onderbouwen dat dit is ingevoerd door vooral rechtsdenkende mensen ?
Dat.
pi_199288934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:26 schreef Bluesdude het volgende:
Maar goed.... we zagen gisteravond het resultaat van divers denken.. Een homo en een niet zo donkere, ook niet zo blanke vrouw op het spreekgestoelte .

Wie heeft daar moeite mee ? En waarom eigenlijk ?
Daar gaat het dus niet om. Anders lees je even wat het comité er zelf over geschreven heeft.
pi_199288942
In de jaren '30 werd Hitler lange tijd niet serieus genomen, ik weet het. Maar we leven niet in de jaren '30.. we zitten gezellig met zijn allen in de EU en de treinen naar het oosten..met Marokkanen en andere minderheden..wel, die treinen gaan nooit rijden. Case closed.
pi_199288944
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zucht...

Precies, die zijn gemaakt omdat diversiteit als een enorm groot maatschappelijk probleem werd gezien.
Hoe kan iets een probleem zijn zonder er eerst op gewezen te worden dat het bestaat?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199288959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben vooral teleurgesteld in je deplorabele kennis van de geschiedenis van WO II.
Een aanzienlijk deel van mijn boekenkast gaat toch echt over die periode. En er is geen enkele serieuze historicus die jouw geneuzel onderschrijft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199288960
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat.
ah zo..... militairen herdenken was en is nog steeds vooral een item van rechtse mensen.
Ik vermoed dus dat diegenen die 1961 deze groep militairen hebben ingevoerd in meerderheid rechtse lieden waren.
pi_199288968
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199288986
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Daar gaat het dus niet om. Anders lees je even wat het comité er zelf over geschreven heeft.
Dus jij hebt geen moeite met dit resultaat van diversiteitsopzet ?
Waar maak jij je dan wel druk om ?
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:33:42 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199288995
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe kan iets een probleem zijn zonder er eerst op gewezen te worden dat het bestaat?
Door bijvoorbeeld te mijmeren over zaken als raszuiverheid, Volk, bloed en bodem en de noodzaak tot zuivering van onreine elementen.

Zeg maar dat dingetje wat daadwerkelijk de Holocaust in gang heeft gezet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:34:46 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199289008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een aanzienlijk deel van mijn boekenkast gaat toch echt over die periode. En er is geen enkele serieuze historicus die jouw geneuzel onderschrijft.
Toe, geef me de schier eindeloze reeks historici die de Holocaust heeft beschreven vanuit jouw oogpunt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199289016
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus jij hebt geen moeite met dit resultaat van diversiteitsopzet ?
Waar maak jij je dan wel druk om ?
Citeer maar even wat er in het beleidsplan staat hierover. Dan hebben we het iig over hetzelfde. Ik heb namelijk niet de indruk dat je weet waar men het hier over heeft.
pi_199289037
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Door bijvoorbeeld te mijmeren over zaken als raszuiverheid, Volk, bloed en bodem en de noodzaak tot zuivering van onreine elementen.

Zeg maar dat dingetje wat daadwerkelijk de Holocaust in gang heeft gezet.
Aha, oftewel mensen wijzen op diversiteit.


Hij is een jood, omdat hij een jood is is hij slecht want joden willen de wereld manipuleren.

Hij is een zigeuner, omdat hij een zigeuner is is hij slecht, zigeuners stelen.

Hij is een arier, omdat hij een arier is is hij goed, ariers worden gemanipuleerd door joden en zigeuners.

Hij heeft een joodse oma, dus hij is beter dan een volle jood, maar minder dan een zuivere arier.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199289046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Citeer maar even wat er in het beleidsplan staat hierover. Dan hebben we het iig over hetzelfde. Ik heb namelijk niet de indruk dat je weet waar men het hier over heeft.
Je draait er om heen.
Zeg nou gewoon in eigen woorden wat je vreest, hoe men dat diverse gaat toepassen>
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:39:09 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199289051
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Aha, oftewel mensen wijzen op diversiteit.

Hij is een jood, omdat hij een jood is is hij slecht want joden willen de wereld manipuleren.

Hij is een zigeuner, omdat hij een zigeuner is is hij slecht, zigeuners stelen.

Hij is een arier, omdat hij een arier is is hij goed, ariers worden gemanipuleerd door joden en zigeuners.

Hij heeft een joodse oma, dus hij is beter dan een volle jood, maar minder dan een zuivere arier.
En nu de link met het 'diversiteitsgedram' van de 'deugmaffia', svp.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199289081
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je draait er om heen.
Zeg nou gewoon in eigen woorden wat je vreest, hoe men dat diverse gaat toepassen>

Ik draai nergens om heen. Doordat jij het hebt over een diversiteit aan sprekers (waarbij ik overigens geen enkel probleem heb tenzij het omstreden figuren zijn) weet ik dat jij volstrekt niet door hebt waar wij en het comité het hier over hebben. Lachwekkend wel voor iemand die het hoogste woord wil voeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2021 14:42:57 ]
pi_199289082
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Toe, geef me de schier eindeloze reeks historici die de Holocaust heeft beschreven vanuit jouw oogpunt.
Nou, jij komt hier met tamelijk bizarre stelling. Misschien moet jij dat eens onderbouwen. Het verdrag van versailles wordt algemeen geaccepteerd als 1 van de oorzaken van de opkomst van de nsdap. Daar werd jij eerder al op gewezen en dt deed je af met het sterke argument " :') "

Misschien moet jij maar eens je bronnen prijsgeven. Kunnen we je nonsens hier zelf toetsen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199289093
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En nu de link met het 'diversiteitsgedram' van de 'deugmaffia', svp.
Die is er niet. Dat is het hele punt. Kap dus met die onzin.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199289160
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik draai nergens om heen. Doordat jij het hebt over een diversiteit aan sprekers (waarbij ik overigens geen enkel probleem heb tenzij het omstreden figuren zijn) weet ik dat jij volstrekt niet door hebt waar wij en het comité het hier over hebben. Lachwekkend wel voor iemand die het hoogste woord wil voeren.
Leg het dan uit. Verklaar je nader, Onderbouw je mening.
Nu doe je dat niet en verwijt jij mij dat ik je niet begrijp.
Kun je het wel onderbouwen
pi_199289167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Leg het dan uit. Verklaar je nader, Onderbouw je mening.
Nu doe je dat niet en verwijt jij mij dat ik je niet begrijp.
Kun je het wel onderbouwen
Toon eerst maar eens aan dat je weet waar het over gaat.
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:51:13 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199289182
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, jij komt hier met tamelijk bizarre stelling. Misschien moet jij dat eens onderbouwen. Het verdrag van versailles wordt algemeen geaccepteerd als 1 van de oorzaken van de opkomst van de nsdap. Daar werd jij eerder al op gewezen en dt deed je af met het sterke argument " :') "

Misschien moet jij maar eens je bronnen prijsgeven. Kunnen we je nonsens hier zelf toetsen.
Dat was vooral een reactie op de impliciete bewering dat de Holocaust voorkomen had kunnen worden als de Geallieerden in 1918 wat aardiger voor Duitsland waren geweest. Dan ga je gemakshalve even voorbij aan pak 'm beet 1500 jaar antisemitisme in Centraal-Europa.

Vooral ook een argument dat het goed doet in allerlei revisionistische hoeken en gaten.

Voorts is mij je modus operandi wel duidelijk; het moet en zal gaan over identity politics, omdat het comité het heeft over een nadruk op diversiteit en zelfkritiek. Dat wordt acuut opgevat als een of andere aanval vanuit de deug-hoek (over pedant gesproken, alles en iedereen wegzetten als deuger omdat hun mening je niet bevalt is wat, bescheidenheid?), en via enkele mentale zijsprongen zo geframed dat het enkel al hebben over het concept diversiteit, en dat het handig is om in een samenleving niet gehele bevolkingsgroepen tot onwenselijk te bestempelen, wordt aangevoerd als de katalysator die tot giftige theorieën omtrent mensen leidt. Hoezo omdraaien? Die giftige theorieën zijn er, zijn er ook steeds geweest, en wanneer het hier thans over diversiteit en zelfkritiek gaat, behelst het juist een moment van contemplatie opdat dergelijke theorieën niet nogmaals levensvatbaar worden.

Dat veeg je allemaal van tafel, en je presteert het dat idee te brengen als 'diversiteitsgedram', ja zelfs als de ware aanstichter van gevoelens van onvrede over diversiteit in een samenleving.

"We moeten elkaar gewoon als mensen zien".

Joh, echt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 5 mei 2021 @ 14:52:32 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199289199
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die is er niet. Dat is het hele punt. Kap dus met die onzin.
Oh?

"Waarmee je dus min of meer impliceert dat het gebrek aan deugers die ons te pas en te onpas wijzen op onze aangeboren verschillen wijzen de oorzaak van de Holocaust is geweest."

Je hele insteek hier is gebaseerd op dat achterlijke 'deug'-denken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199289259
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Toon eerst maar eens aan dat je weet waar het over gaat.
Jij komt met een bewering en beschuldiging.
Blijkbaar kun je dat niet onderbouwen.
Erken dan gewoon dat je uit je nek kletste met TT: ".... draait herdenking de nek om"
pi_199289311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij komt met een bewering en beschuldiging.
Blijkbaar kun je dat niet onderbouwen.
Erken dan gewoon dat je uit je nek kletste met TT: ".... draait herdenking de nek om"
Je hebt nog steeds geen idee wat er in het beleidsplan staat. :')
pi_199289363
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds geen idee wat er in het beleidsplan staat. :')
Yipppp geen idee hoe jij dat ziet en hoe je komt tot de conclusie: dit leidt tot het einde van de 4meiherdenking.
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:05:09 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199289376
Maargoed wat gaat dit concreet inhouden. Waarschijnlijk halen gezagddragers die op deze dagen een praatje ergens houden zaken als vreemdelingenhaat en duistere dingen uit het verleden aan. Daar kunnen een hoop van die sneeuwvlokjes hier niet tegen. Dus dan is ineens 4 en 5 mei de nek omgedraaid ofzo.
pi_199289498
Ik zie juist weinig zelfkritiek bij die diverse minderheidsgroeperingen. Laten we daar eens wat meer aandacht aan besteden.
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:14:22 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199289502
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:26 schreef Bluesdude het volgende:
Maar goed.... we zagen gisteravond het resultaat van divers denken.. Een homo en een niet zo donkere, ook niet zo blanke vrouw op het spreekgestoelte .

Wie heeft daar moeite mee ? En waarom eigenlijk ?
Niemand?
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:15:20 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199289513
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:13 schreef Bluesdude het volgende:

De militairen, omgekomen na WO II herdenken hoeft voor mij ook niet . Er is nu een aparte veteranendag. Dat kan prima daar.
De veteranendag heeft een ander doel.
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:18:49 #121
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199289571
Weg. Met. Ons.
pi_199289595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:18 schreef damsco het volgende:
Weg. Met. Ons.
w/ :W :W :W

Beye.... waar ga je heen ?
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:39:07 #123
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_199289832
Zelfkritiek, dat doet denken aan de tijd van Mao en de Culturele Revolutie. Je moest dan regelmatig met punten van zelfkritiek komen, als je niets wist te verzinnen, dan was je sowieso een vijand van het volk en kon je in een kamp terecht komen.
Ook doet het denken aan de tijd dat de Katholieke Kerk nog veel macht had en dat je regelmatig moest biechten, Je had altijd wel gezondigd en anders hielp Meneer Pastoor wel even om jouw zondige gedrag in herinnering te brengen. Mijn moeder vertelde hoe zij als jong meisje in haar vroege pubertijd bij de pastoor over haar zonden moest vertellen en dat Meneer Pastoor flink zat te kwijlen, als een soort Vieze Man die door Kees van Kooten werd gespeeld.

Zelfkritiek, lazer op met je zelfkritiek.
Non possumus non loqui
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:40:01 #124
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_199289838
quote:
Daar ben ik ook een keer geweest. Heel indrukwekkend.
Non possumus non loqui
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:48:26 #125
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199290633
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

w/ :W :W :W

Beye.... waar ga je heen ?
Ik heb getwijfeld over Belgie
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:51:58 #126
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199290673
Zelfkritiek? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat ik dan terugdenk aan die sigaret die ik afgelopen weekend heb gerookt en toch weer eens stilsta bij het feit dat ik dat niet meer moet doen?
pi_199290729
Dit vind ik op de site van het Nationaal Comité 4 en 5 mei:
quote:
Beleidsvisie 2021-2025 ‘Iemand stelt de vraag’
Het Nationaal Comité 4 en 5 mei legt in de periode 2021-2025 verschillende inhoudelijke accenten. Het comité heeft een diepgevoelde plicht om de Holocaust blijvend een belangrijke plaats in de herdenking op 4 mei te geven. Ook de aandacht voor verzet is van blijvende betekenis in ons werk.

Op basis van de beleidsvisie legt het comité daarnaast de komende vijf jaar de volgende inhoudelijke accenten:

Familieverhalen. Het gaat hier om de manier waarop de ervaringen van de eerste generatie van oorlogsgetroffenen doorwerken in families en in de samenleving. Met andere woorden: wat is de betekenis van oorlogsverhalen voor volgende generaties?

De Tweede Wereldoorlog blijft het fundament voor het comité; het is het anker van waaruit we denken en werken. Aan dat thema proberen we andere ervaringen van oorlog en onvrijheid te verbinden: ervaringen met conflicten en oorlogen elders, waar mensen in onze samenleving mee leven.

Pijnlijke kanten van de geschiedenis. Het comité vindt het belangrijk om aan alle ervaringen en gevolgen van oorlog aandacht te schenken. Ook de verhalen die pijnlijk zijn, bijvoorbeeld omdat mensen er niet trots op zijn, krijgen daarmee een plaats.

De samenleving is de afgelopen decennia veranderd en diverser geworden. Het comité vindt het belangrijk om deze diversiteit zichtbaar te maken in zijn activiteiten, en ook uitnodigend te zijn naar diverse mensen en groepen in de samenleving.

Vrijheid verdiepen. Vrijheid is het belangrijkste, kostbaarste wat wij hebben. Het is geen vanzelfsprekendheid, maar vraagt om inzet, onderhoud en energie. Het comité voelt daarom permanent de taak om mensen uit te nodigen in gesprek te gaan over vrijheid en de verantwoordelijkheid voor die vrijheid.

Wij werken bij het realiseren van deze missie samen met een breed netwerk van instellingen, bedrijven en organisaties die zich gezamenlijk verantwoordelijk voelen voor de vrijheid waarin we leven. Want vrijheid maak je met elkaar.
Zoals het hier staat kan ik er prima mee leven. Dat komt ook helemaal niet overeen met het idee dat het voortaan alleen nog maar draait om diversiteit en zelfkritiek. Waar staat dat wat in het nieuwsartikel uit de OP wordt omschreven?
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:02:44 #128
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199290797
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat was vooral een reactie op de impliciete bewering dat de Holocaust voorkomen had kunnen worden als de Geallieerden in 1918 wat aardiger voor Duitsland waren geweest. Dan ga je gemakshalve even voorbij aan pak 'm beet 1500 jaar antisemitisme in Centraal-Europa.

Vooral ook een argument dat het goed doet in allerlei revisionistische hoeken en gaten.

Voorts is mij je modus operandi wel duidelijk; het moet en zal gaan over identity politics, omdat het comité het heeft over een nadruk op diversiteit en zelfkritiek. Dat wordt acuut opgevat als een of andere aanval vanuit de deug-hoek (over pedant gesproken, alles en iedereen wegzetten als deuger omdat hun mening je niet bevalt is wat, bescheidenheid?), en via enkele mentale zijsprongen zo geframed dat het enkel al hebben over het concept diversiteit, en dat het handig is om in een samenleving niet gehele bevolkingsgroepen tot onwenselijk te bestempelen, wordt aangevoerd als de katalysator die tot giftige theorieën omtrent mensen leidt. Hoezo omdraaien? Die giftige theorieën zijn er, zijn er ook steeds geweest, en wanneer het hier thans over diversiteit en zelfkritiek gaat, behelst het juist een moment van contemplatie opdat dergelijke theorieën niet nogmaals levensvatbaar worden.

Dat veeg je allemaal van tafel, en je presteert het dat idee te brengen als 'diversiteitsgedram', ja zelfs als de ware aanstichter van gevoelens van onvrede over diversiteit in een samenleving.

"We moeten elkaar gewoon als mensen zien".

Joh, echt?
1500 jaar antisemitisme in centraal europa, maar nooit eerder een holocaust op zo'n grote schaal.. ik denk dat de timing zeer zeker wel met de afhandeling van WO I te maken heeft gehad. Stel na WO I was een gelijksoortige aanpak als na WO II gekozen.. zouden WO II en de holocaust dan gebeurd zijn?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:05:23 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199290828
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:39 schreef Knip het volgende:
Zelfkritiek, dat doet denken aan de tijd van Mao en de Culturele Revolutie. Je moest dan regelmatig met punten van zelfkritiek komen, als je niets wist te verzinnen, dan was je sowieso een vijand van het volk en kon je in een kamp terecht komen.
Ook doet het denken aan de tijd dat de Katholieke Kerk nog veel macht had en dat je regelmatig moest biechten, Je had altijd wel gezondigd en anders hielp Meneer Pastoor wel even om jouw zondige gedrag in herinnering te brengen. Mijn moeder vertelde hoe zij als jong meisje in haar vroege pubertijd bij de pastoor over haar zonden moest vertellen en dat Meneer Pastoor flink zat te kwijlen, als een soort Vieze Man die door Kees van Kooten werd gespeeld.

Zelfkritiek, lazer op met je zelfkritiek.
Dus bij jou ligt altijd weer alles aan een ander?
pi_199290862
Vijandsbeeld creëren is nog wel een dingetje in deze tijd. Kijk maar naar de Tweede Kamer.
pi_199290893
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:02 schreef nixxx het volgende:

[..]

1500 jaar antisemitisme in centraal europa, maar nooit eerder een holocaust op zo'n grote schaal.. ik denk dat de timing zeer zeker wel met de afhandeling van WO I te maken heeft gehad. Stel na WO I was een gelijksoortige aanpak als na WO II gekozen.. zouden WO II en de holocaust dan gebeurd zijn?
Hitler's antisemitisme (en dat van zijn volgelingen) werd ook gedreven door het idee dat het de schuld was van 'de joden' dat Duitsland de oorlog verloor. Dat had niets van doen met het Verdrag van Versailles. Die haat was er al gedurende de oorlog en groeide toen Duitsland afstevende op een nederlaag.

De nazi's kregen de wind in de zeilen door de economische crisis die eind jaren '20 losbarstte. Was die crisis minder diep geweest zonder het Verdrag van Versailles? Moeilijk te zeggen. Het ging de Weimarrepubliek enige tijd immers economisch voor de wind. Dat veranderde abrupt na de beurskrach, waardoor Hitler kon profiteren van de onvrede.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199290927
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:02 schreef nixxx het volgende:

[..]

1500 jaar antisemitisme in centraal europa, maar nooit eerder een holocaust op zo'n grote schaal.. ik denk dat de timing zeer zeker wel met de afhandeling van WO I te maken heeft gehad. Stel na WO I was een gelijksoortige aanpak als na WO II gekozen.. zouden WO II en de holocaust dan gebeurd zijn?
Verder moet je je eens verdiepen in de jodenvervolging in Europa. In de middeleeuwen werden soms complete joodse gemeenschappen uitgemoord. Google maar eens op 'kruistochten en jodenvervolging'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:24:22 #133
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199291074
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder moet je je eens verdiepen in de jodenvervolging in Europa. In de middeleeuwen werden soms complete joodse gemeenschappen uitgemoord. Google maar eens op 'kruistochten en jodenvervolging'.
dat weet ik ook, daarom zei ik ook "op deze schaal" .. een heel land mee krijgen in de vernietiging van een bevolkingsgroep die al eeuwen indatzelfde land leeft.. daarom herdenken we

Ik bedoel het verder ook niet om verantwoordelijkheid af te schuiven hoor. Wat de omstandigheden ook waren, het zijn de duitsers zelf die puur en alleen verantwoordelijk waren voor hun keuzes. dat ontkennen ze zelf ook niet.

Ik vind het juist opvallend van Etto, want in allerlei topics over de huidige samenleving legy hij juist feilloos de vinger op de zere plek.. Mensen die het goed genoeg hebben, die krijg je niet mee voor grote veranderingen, die blijven toch wel VVD stemmen bijv.. ik denk ook niet dat als duitsland het economisch goed had gekregen in de jaren 20-30 je mensen zover had gekregen om hun buren uit te moorden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:32:11 #134
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_199291162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus bij jou ligt altijd weer alles aan een ander?
Dat is weer het andere uiterste.

Maar opgelegde zelfkritiek is in mijn ogen geen echte zelfkritiek.
Non possumus non loqui
pi_199291324
quote:
6s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:14 schreef Gehrman het volgende:
Ik zie juist weinig zelfkritiek bij die diverse minderheidsgroeperingen. Laten we daar eens wat meer aandacht aan besteden.
Een opmerking uit de categorie “De Joden hadden het eigenlijk zelf uitgelokt”, die ontbrak er nog maar aan...
pi_199291364
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:32 schreef Knip het volgende:

[..]

Dat is weer het andere uiterste.

Maar opgelegde zelfkritiek is in mijn ogen geen echte zelfkritiek.
Is aandacht voor de dubieuze rol die veel Nederlanders hebben gespeeld en de hedendaagse partijen die graag op dubieuze sentimenten inspelen echt zo verkeerd?
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:54:32 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199291415
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:49 schreef KareldeStoute het volgende:

Is aandacht voor de dubieuze rol die veel Nederlanders hebben gespeeld en de hedendaagse partijen die graag op dubieuze sentimenten inspelen echt zo verkeerd?
Dubieuze rol als in bv. Rost v Tonningen en Riphagen etc?
pi_199291434
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Is aandacht voor de dubieuze rol die veel Nederlanders hebben gespeeld en de hedendaagse partijen die graag op dubieuze sentimenten inspelen echt zo verkeerd?
We kunnen wel met zijn allen schuimbekken over Baudet en zijn partij, maar als puntje bij paaltje komt zou 95% van de Nederlanders gewoon wegkijken wanneer joden worden vervolgd. Niet dat dat ooit nog zou gebeuren, maar de mentaliteit is niet anders dan toen hoor.
pi_199291479
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dubieuze rol als in bv. Rost v Tonningen en Riphagen etc?
O.a. Maar ook onze overheden hebben over het algemeen bepaald niet tegengestribbeld...
We hebben hier lokaal een hele mooie dodenherdenking om de verzetshelden te eren maar de gemeente leverde keurig lijsten met joodse bewoners aan de Duitsers en uit het logboek van de lokale politie zijn vlak voor de bevrijding de bladzijden over hun acties tijdens de razzia verwijderd... Maar de verhalen van de lokale verzetsgroepen zijn uiteraard veel bekender.
Ben bang dat meer mensen collaboreerden dan in verzet gingen.

Het punt is eigenlijk dat er helaas niet veel voor nodig is om mensen de andere kant uit te laten kijken terwijl het echt compleet verkeerd gaat.
pi_199291494
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

We kunnen wel met zijn allen schuimbekken over Baudet en zijn partij, maar als puntje bij paaltje komt zou 95% van de Nederlanders gewoon wegkijken wanneer joden worden vervolgd. Niet dat dat ooit nog zou gebeuren, maar de mentaliteit is niet anders dan toen hoor.
Dat spreekt dus toch juist voor meer aandacht voor zelfkritiek e.d. zoals het comité bepleit?
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:09:01 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199291574
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:32 schreef Knip het volgende:

[..]

Dat is weer het andere uiterste.

Maar opgelegde zelfkritiek is in mijn ogen geen echte zelfkritiek.
Tja het is in een land best gezond om het ook eens over je fouten uit het verleden te praten.

Beter dan een Turkije waar ze nog steeds van alles krampachtig ontkennen
pi_199291654
Goed idee voor 3 mei.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:25:41 #143
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_199291816
Met het uitnodigen van een komiek voor de toespraak op de Dam is de teloorgang weer een stukje verder inrgezet.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:42:01 #144
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199292035
Onze gefrustreerde SJW-er heeft weer een nieuw onderwerp gevonden om over te blèren.

Niets mis mee, zoals ook al van Duin te kennen gaf. Maar diversiteit is natuurlijk een vies woord in bepaalde kringen dus dan zie je de sneeuwvlokjes weer ergens een doos tissues opentrekken.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:44:36 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199292072
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:42 schreef Poem_ het volgende:
Onze gefrustreerde SJW-er heeft weer een nieuw onderwerp gevonden om over te blèren.

Niets mis mee, zoals ook al van Duin te kennen gaf. Maar diversiteit is natuurlijk een vies woord in bepaalde kringen dus dan zie je de sneeuwvlokjes weer ergens een doos tissues opentrekken.
Nmm verandert er ook geen reet...

NWS / Nationaal Comité 4 en 5 mei draait herdenking de nek om
pi_199292164
quote:
2s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat spreekt dus toch juist voor meer aandacht voor zelfkritiek e.d. zoals het comité bepleit?
Eens.
pi_199292739
Dat iets veranderd is normaal toch, een verhaal heeft toch meer impact als het vertelt wordt door degene die het meegemaakt heeft. Ergens een andere invulling aan geven betekent niet dat iets vergeten wordt. Er zijn zat jongeren die het belang van een herdenking zien.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199295060
Over diversiteit gesproken
Een symbolische kranslegger heeft de krans die hij symbolisch legde opgedragen aan enkele miljoenen Indonesische hongerdoden van WO II .
Is dat ongewenste diversiteit. Is dat de herdenking "de nek omdraaien", zoals TS vreesde
pi_199295294
Symbolische kranslegger legt symbolische krans. Lol. :')
pi_199295395
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
Symbolische kranslegger legt symbolische krans. Lol. :')
Die krans was er echt, maar hij legde niet zelf, vanwege coronapreventie.
Bedoel je dit soort opdragen met "Nationaal Comité 4 en 5 mei draait herdenking de nek om"
pi_199295495
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die krans was er echt, maar hij legde niet zelf, vanwege coronapreventie.
Bedoel je dit soort opdragen met "Nationaal Comité 4 en 5 mei draait herdenking de nek om"
Heb je al aangetoond dat je weet wat het comité zelf bedoeld? Nope. Tot die tijd heeft infantiele vragen stellen geen zin voor jou.
pi_199295785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:21 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien ben ik wat extreem maar van mij mag die hele 4 en 5 mei-viering wel worden afgeschaft.
Wat mij betreft ook; 5 mei is nooit een echte feestdag geweest omdat nóg een feestdag in de lente voor calvinisten wel wat erg veel van het goede zou zijn. Een hoop holle retoriek over hoe belangrijk vrijheid wel niet is, maar al te veel vrije dagen en feestdagen moet je belastingslaafjes niet gunnen, daar worden ze alleen maar lui van.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199295857
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat mij betreft ook; 5 mei is nooit een echte feestdag geweest omdat nóg een feestdag in de lente voor calvinisten wel wat erg veel van het goede zou zijn. Een hoop holle retoriek over hoe belangrijk vrijheid wel niet is, maar al te veel vrije dagen en feestdagen moet je belastingslaafjes niet gunnen, daar worden ze alleen maar lui van.
Je verwoordt het goed ja. Holle retoriek. Zo ervaar ik het ook al jaren.
  Beste debater 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 00:23:29 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199296935
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat mij betreft ook; 5 mei is nooit een echte feestdag geweest omdat nóg een feestdag in de lente voor calvinisten wel wat erg veel van het goede zou zijn. Een hoop holle retoriek over hoe belangrijk vrijheid wel niet is, maar al te veel vrije dagen en feestdagen moet je belastingslaafjes niet gunnen, daar worden ze alleen maar lui van.
Hier in het zuiden zijn we gewoon Paaps hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 6 mei 2021 @ 00:50:01 #155
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199297142
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
Symbolische kranslegger legt symbolische krans. Lol. :')
Dan kijk je toch niet en hou je je met andere zaken bezig? Dat gejank over wat anderen al dan niet doen ook en dat het voor jou geen betekenis heeft. Zoek een hobby. Of nog beter, zoek hulp.
pi_199297761
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 00:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet en hou je je met andere zaken bezig? Dat gejank over wat anderen al dan niet doen ook en dat het voor jou geen betekenis heeft. Zoek een hobby. Of nog beter, zoek hulp.
Jij zit hier nu te janken over wat anderen al dan niet doen. Zoek hulp is je eigen advies :')
Beter zou zijn is gewoon niet te reageren met dit soort uitspraken met de intentie de ander, met een mening die jou niet aanstaat, de mond te snoeren.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2021 07:38:22 ]
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 08:16:54 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199298003
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 07:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Jij zit hier nu te janken over wat anderen al dan niet doen. Zoek hulp is je eigen advies :')
Beter zou zijn is gewoon niet te reageren met dit soort uitspraken met de intentie de ander, met een mening die jou niet aanstaat, de mond te snoeren.
Pot/ketel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199298020
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

Pot/ketel
Idem.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 08:22:30 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199298033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Idem.
Das te makkelijk, je bent nu een half topic bewust niet aan het reageren op reacties op jouw stelling

Moet je verder zelf weten maar dan moet je niet naar anderen gaan wijzen hoor :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Redactie Sport donderdag 6 mei 2021 @ 08:23:32 #160
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199298040
De afslagen die in dit topic worden genomen zijn echt heel pijnlijk. Ik vind de acceptatie van ieder individu die zich gedraagt volgens de norm van de Nederlandse wet- en regelgeving niet meer dan een logisch startpunt voor 4 en 5 mei.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199298142
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

Das te makkelijk, je bent nu een half topic bewust niet aan het reageren op reacties op jouw stelling
Ik reageer slechts op 1 persoon niet inhoudelijk omdat die simpelweg te lui is om zich even in te lezen waarover het daadwerkelijk gaat. En dat is dus niet zoals hij/zij denkt de homoseksueel die het woord neemt na de 2 minuten stilte zoals André van Duin eergisteren.
quote:
Moet je verder zelf weten maar dan moet je niet naar anderen gaan wijzen hoor :')
Het valt me al een paar maand ontzettend op dat vooral 'progressieve' users op POL en in mindere mate op NWS mensen met andere meningen de mond willen snoeren en topics met ongewenste meningen proberen te ontregelen. En daar alle vrijheid voor krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2021 08:38:59 ]
  Redactie Sport donderdag 6 mei 2021 @ 08:40:04 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199298160
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik reageer slechts op 1 persoon niet inhoudelijk omdat die simpelweg te lui is om zich even in te lezen waarover het daadwerkelijk gaat. En dat is dus niet zoals hij/zij denkt de homoseksueel die het woord neemt na de 2 minuten stilte zoals André van Duin eergisteren.
[..]

Het valt me al een paar maand ontzettend op dat vooral 'progressieve' users op POL en in mindere mate op NWS mensen met andere meningen de mond willen snoeren en topics met ongewenste meningen proberen te ontregelen. En daar alle vrijheid voor krijgen.
Voor mijn gevoel gebeurt dat al jaren beide kanten op. Beide partijen lijken kritiek niet te accepteren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199298219
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel gebeurt dat al jaren beide kanten op. Beide partijen lijken kritiek niet te accepteren.
Ben pas een paar maandjes actief op het deze subfora.
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:46:21 #164
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199298220
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik reageer slechts op 1 persoon niet inhoudelijk omdat die simpelweg te lui is om zich even in te lezen waarover het daadwerkelijk gaat. En dat is dus niet zoals hij/zij denkt de homoseksueel die het woord neemt na de 2 minuten stilte zoals André van Duin eergisteren.
[..]

Het valt me al een paar maand ontzettend op dat vooral 'progressieve' users op POL en in mindere mate op NWS mensen met andere meningen de mond willen snoeren en topics met ongewenste meningen proberen te ontregelen. En daar alle vrijheid voor krijgen.
Verwijten, insinuaties en op de man spelen, in plaats van een inhoudelijke reactie. Je ziet het steeds vaker...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199298563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Verwijten, insinuaties en op de man spelen, in plaats van een inhoudelijke reactie. Je ziet het steeds vaker...
Zou niet nodig hoeven zijn als mensen een beetje kunnen relativeren.. Waar hebben we het over..een beetje anoniem discussiëren op internet over onderwerpen waar vrijwel niemand specialist in is, zonder doel, behalve misschien tijdverdrijf. Zo belangrijk is het allemaal niet, dus al te serieus moet je het niet nemen.
pi_199298565
Maar waar staat dat genoemd in het beleid van het Nationaal Comité dan? Een of andere site schrijft een wat flauw artikel waarin slechts een onderdeeltje van het beleid wordt beschreven in plaats van het geheel en dat wordt dan vervolgens hier gepresenteerd alsof ''de herdenking de nek om wordt gedraaid''.

Dit vind ik op de site van het Nationaal Comité 4 en 5 mei:
quote:
Beleidsvisie 2021-2025 ‘Iemand stelt de vraag’
Het Nationaal Comité 4 en 5 mei legt in de periode 2021-2025 verschillende inhoudelijke accenten. Het comité heeft een diepgevoelde plicht om de Holocaust blijvend een belangrijke plaats in de herdenking op 4 mei te geven. Ook de aandacht voor verzet is van blijvende betekenis in ons werk.

Op basis van de beleidsvisie legt het comité daarnaast de komende vijf jaar de volgende inhoudelijke accenten:

Familieverhalen. Het gaat hier om de manier waarop de ervaringen van de eerste generatie van oorlogsgetroffenen doorwerken in families en in de samenleving. Met andere woorden: wat is de betekenis van oorlogsverhalen voor volgende generaties?

De Tweede Wereldoorlog blijft het fundament voor het comité; het is het anker van waaruit we denken en werken. Aan dat thema proberen we andere ervaringen van oorlog en onvrijheid te verbinden: ervaringen met conflicten en oorlogen elders, waar mensen in onze samenleving mee leven.

Pijnlijke kanten van de geschiedenis. Het comité vindt het belangrijk om aan alle ervaringen en gevolgen van oorlog aandacht te schenken. Ook de verhalen die pijnlijk zijn, bijvoorbeeld omdat mensen er niet trots op zijn, krijgen daarmee een plaats.

De samenleving is de afgelopen decennia veranderd en diverser geworden. Het comité vindt het belangrijk om deze diversiteit zichtbaar te maken in zijn activiteiten, en ook uitnodigend te zijn naar diverse mensen en groepen in de samenleving.

Vrijheid verdiepen. Vrijheid is het belangrijkste, kostbaarste wat wij hebben. Het is geen vanzelfsprekendheid, maar vraagt om inzet, onderhoud en energie. Het comité voelt daarom permanent de taak om mensen uit te nodigen in gesprek te gaan over vrijheid en de verantwoordelijkheid voor die vrijheid.

Wij werken bij het realiseren van deze missie samen met een breed netwerk van instellingen, bedrijven en organisaties die zich gezamenlijk verantwoordelijk voelen voor de vrijheid waarin we leven. Want vrijheid maak je met elkaar.
Wat is daar nou zo verkeerd aan als je het ook ziet in samenhang met de andere beleidspunten?
pi_199298604
Op de site van het comité vind je ook het document. Zie ook dit frontpage artikel met daarin de bron waar je snel bij het document uitkomt.

Meer diversiteit en zelfkritiek op 4 en 5 mei
pi_199298623
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
Op de site van het comité vind je ook het document. Zie ook dit frontpage artikel met daarin de bron waar je snel bij het document uitkomt.

Meer diversiteit en zelfkritiek op 4 en 5 mei
Het is flauw om te doen alsof dat dat de enige beleidspunten zijn om zo een bepaald beeld te creëren.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 09:39:33 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199298688
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik reageer slechts op 1 persoon niet inhoudelijk omdat die simpelweg te lui is om zich even in te lezen waarover het daadwerkelijk gaat. En dat is dus niet zoals hij/zij denkt de homoseksueel die het woord neemt na de 2 minuten stilte zoals André van Duin eergisteren.
Leg het dan uit

quote:
[..]

Het valt me al een paar maand ontzettend op dat vooral 'progressieve' users op POL en in mindere mate op NWS mensen met andere meningen de mond willen snoeren en topics met ongewenste meningen proberen te ontregelen. En daar alle vrijheid voor krijgen.
Ja ja dat roept iedereen al 20 jaar over het kamp met de andere mening

Reden te meer om gewoon normaal te doen toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 06-05-2021 10:30:42 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 6 mei 2021 @ 09:40:08 #170
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199298700
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zou niet nodig hoeven zijn als mensen een beetje kunnen relativeren.. Waar hebben we het over..een beetje anoniem discussiëren op internet over onderwerpen waar vrijwel niemand specialist in is, zonder doel, behalve misschien tijdverdrijf. Zo belangrijk is het allemaal niet, dus al te serieus moet je het niet nemen.
Ik hang hier al wat langer rond en je hebt helemaal gelijk. :)

Ik zie dit forum als iets ter lering en vermaak. Niet als een podium om mekaar voor rotte vis uit te maken. Maar ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199298839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

Leg het dan uit
Nope, ik verwacht van deelnemers dat ze weten waar het over gaat of iig enige moeite doen om daarachter te komen als ze willen deelnemen aan een topic.
pi_199298875
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zou niet nodig hoeven zijn als mensen een beetje kunnen relativeren.. Waar hebben we het over..een beetje anoniem discussiëren op internet over onderwerpen waar vrijwel niemand specialist in is, zonder doel, behalve misschien tijdverdrijf. Zo belangrijk is het allemaal niet, dus al te serieus moet je het niet nemen.
Voor mij is het idd tijdverdrijf en een manier om zaken waarover ik mij verbaas te delen.

Niets van wat wij hier in welk topic dan ook bespreken gaat iets veranderen in het echte leven.
pi_199298944
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik hang hier al wat langer rond en je hebt helemaal gelijk. :)

Ik zie dit forum als iets ter lering en vermaak.
Voor aardige info is dit forum ook wel geschikt ja. Ik doe niet aan Twitter en dit is wel een goed alternatief
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:06:53 #174
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199299029
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Voor aardige info is dit forum ook wel geschikt ja. Ik doe niet aan Twitter en dit is wel een goed alternatief
Twitter is gewoon onbeschoft.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 10:31:21 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199299286
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nope, ik verwacht van deelnemers dat ze weten waar het over gaat of iig enige moeite doen om daarachter te komen als ze willen deelnemen aan een topic.
je maakt het de deelnemers ook niet makkelijk met dit vreemde gedrag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199299361
quote:
83s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

je maakt het de deelnemers ook niet makkelijk met dit vreemde gedrag
Ik heb geen behoefte iemand te pamperen, vooral niet als diegene het hoogste woord wil voeren. We zijn allemaal volwassen en in staat om ons te verdiepen in waarover het gaat. We hebben het hier niet over hogere wiskunde.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 10:43:15 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199299384
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb geen behoefte iemand te pamperen, vooral niet als diegene het hoogste woord wil voeren. We zijn allemaal volwassen en in staat om ons te verdiepen in waarover het gaat. We hebben het hier niet over hogere wiskunde.
het zijn jouw gedachtenspinsels waar naar gevraagd werd, zonder in je hoofd te kijken weet niemand waar je het over hebt en jij wil het niet vertellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199299441
quote:
83s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

het zijn jouw gedachtenspinsels waar naar gevraagd werd, zonder in je hoofd te kijken weet niemand waar je het over hebt en jij wil het niet vertellen
Het is vrij duidelijk dat de persoon geen flauw idee heeft waar het onderwerp over gaat en gaat vervolgens infantiele vraagjes stellen die er geen zak mee te maken hebben. Dat kan een ieder chronologisch teruglezen. En jij spendeerde er nu ook nog even een reactie of 4 aan. Hoe schattig, maar een verspilling van mijn tijd. We gaan het hier nog niet dunnetjes over doen.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 10:53:37 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199299491
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het is vrij duidelijk dat de persoon geen flauw idee heeft waar het onderwerp over gaat en gaat vervolgens infantiele vraagjes stellen die er geen zak mee te maken hebben. Dat kan een ieder chronologisch teruglezen. En jij spendeerde er nu ook nog even een reactie of 4 aan. Hoe schattig, maar een verspilling van mijn tijd. We gaan het hier nog niet dunnetjes over doen.
ja prima, ik verwacht inmiddels niets beters

maar zit dan niet de hele tijd naar anderen te wijzen want dat je doet het zelf niet beter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199299545
quote:
83s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja prima, ik verwacht inmiddels niets beters
Mooi.
quote:
maar zit dan niet de hele tijd naar anderen te wijzen want dat je doet het zelf niet beter
Dank voor het advies, maar dat bepaal ikzelf wel.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 10:58:47 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199299558
tot op zekere hoogte
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199299634
quote:
83s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:58 schreef sp3c het volgende:
tot op zekere hoogte
Zeker. Offtopic gaan is niet zo'n probleem gezien jouw gesprek met mij deze ochtend in dit topic. Op de man spelen is ook geen enkel probleem aangezien met TR's niets gedaan wordt. Ik ben dus reuze benieuwd wat die zekere hoogte is. We gaan het vanzelf zien.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 11:05:31 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199299652
lijkt me meer wat voor feedback
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste debater 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 11:37:26 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199300036
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nope, ik verwacht van deelnemers dat ze weten waar het over gaat of iig enige moeite doen om daarachter te komen als ze willen deelnemen aan een topic.
Misschien had je gewoon verwacht dat er dezelfde bagger reacties zouden komen als op de FP. Zitten weer wat pareltjes tussen, hoor...

"Voorbereiding op een blanke genocide", "de diversiteitdrammers als de Nazi's van nu", "Andre van Duin die te lang stil staat bij de besoignes van het bruinwerkersgilde waartoe hij behoort"... en natuurlijk de standaard altrechtse riedel over 'woke-isten', 'weg met ons' en 'diversiteit altijd -100'.

Tja. Dit is niet de FP. Wil je dat soort bevestiging, blijf dan lekker daar. Blijf je fijn tussen gelijkgestemden en heb je geen last van vervelende vragenstellers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199300090
Beter om dat die onzin herdenkingen verdwijnen?

Miljoen jaar geleden, nobody cares.
En om nou letterlijk elk doodgegaan grassprietje te gaan herdenken? Hou op zeg.
Ga al dat geld wat verkwist voor nuttige dingen gebruiken.
  Beste debater 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 11:44:14 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199300105
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:42 schreef bianconeri het volgende:
Beter om dat die onzin herdenkingen verdwijnen?

Miljoen jaar geleden, nobody cares.
En om nou letterlijk elk doodgegaan grassprietje te gaan herdenken? Hou op zeg.
Ga al dat geld wat verkwist voor nuttige dingen gebruiken.
Jawel hoor. Ik wel. Ik zie verder ook wel een verschil tussen een grassprietje en pak 'm beet 6 miljoen Joodse mensen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199300174
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien had je gewoon verwacht dat er dezelfde bagger reacties zouden komen als op de FP. Zitten weer wat pareltjes tussen, hoor...

"Voorbereiding op een blanke genocide", "de diversiteitdrammers als de Nazi's van nu", "Andre van Duin die te lang stil staat bij de besoignes van het bruinwerkersgilde waartoe hij behoort"... en natuurlijk de standaard altrechtse riedel over 'woke-isten', 'weg met ons' en 'diversiteit altijd -100'.

Tja. Dit is niet de FP. Wil je dat soort bevestiging, blijf dan lekker daar. Blijf je fijn tussen gelijkgestemden en heb je geen last van vervelende vragenstellers.
Dit is idd niet de FP. Ik had ook niet dezelfde reacties als op de FP verwacht. Wat ik wel verwacht en zeker op het forum is dat participanten weten waarover het gaat. Je quote overigens wel zeer eenzijdig in je eigen straatje van de FP.

En nee conservatieve geluiden gaan niet meer weg van het forum hoe graag jij dat ook wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2021 11:51:59 ]
  Beste debater 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 11:53:45 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199300209
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dit is idd niet de FP. Ik had ook niet dezelfde reacties als op de FP verwacht. Wat ik wel verwacht en zeker op het forum is dat participanten weten waarover het gaat. Je quote i ergens wel zeer eenzijdig in je eigen straatje van de FP.

En nee conservatieve geluiden gaan niet meer weg van het forum hoe graag jij dat ook wil.
Ik wil helemaal niet dat die weggaan, laat ze vooral in alle openbaarheid geuit blijven worden. Geen betere anti-reclame dan conservatieven die zelf hun hersenspinsels opboeren. De wijze waarop conservatieven zichzelf bij elk onderwerp, van abortus tot homoseksualiteit via 4 en 5 mei voor schut zetten bespaart mij bergen van werk.

Verder: eenzijdig quoten? Zoals jij doet met dat document van het comité om er een 'woke-propagandastuk' van te maken?

Zoals ik al zei: blijf posten. Blijf vooral posten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:59:54 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199300276
Maarre als je geen diversiteit en zelfkritiek wilt? Wat dan wel?

Totale monocultuur en alles is altijd de schuld van een ander? Iets anders kan ik er niet van maken.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:02:58 #190
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199300323
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:26 schreef Fred het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat jij nu in volledige vrijheid met al je vrienden op een evenement je vrijheid kan vieren?

Je mag je vrienden niet eens omhelzen en als er meer dan 2 voor je deur staan moet je er eigenlijk nog eentje wegsturen ook.
Serieus.... wil ik hier op reageren?
Eigenlijk niet maar goed.

Meen je nu echt onze lockdown te vergelijken met bezetting in 1940-45?

Vrijheid is dat jij die suffe en smakeloze vergelijking kan en mag maken zonder dat er consequenties aan zitten die jouw vrijheid daadwerkelijk wel inperken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199300375
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:59 schreef Hexagon het volgende:
Maarre als je geen diversiteit en zelfkritiek wilt? Wat dan wel?

Een dodenherdenking.
pi_199300399
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet dat die weggaan,
Fijn om te horen. Je reacties in diverse topics over diverse subfora laten namelijk een heel ander beeld zien. Maar bij deze rechtgezet dus.
  Beste debater 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 12:10:50 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199300418
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Fijn om te horen. Je reacties in diverse topics over diverse subfora laten namelijk een heel ander beeld zien. Maar bij deze rechtgezet dus.
Laat ons dat beeld eens zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199300493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Laat ons dat beeld eens zien.
Open er een topic over in feedback. Als jij oprecht aan zelfreflectie wil doen dan spreekt het voor zich dat ik je daarbij wil helpen door talloze voorbeelden aan te dragen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2021 12:19:57 ]
  Beste debater 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 12:19:08 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199300514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Open er een topic over in feedback.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199300529
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
Op de site van het comité vind je ook het document. Zie ook dit frontpage artikel met daarin de bron waar je snel bij het document uitkomt.

Meer diversiteit en zelfkritiek op 4 en 5 mei
Zo schrijf je toch geen nieuwsstuk man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199300660
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo schrijf je toch geen nieuwsstuk man.
Top dat je jezelf aanmeld als redactielid frontpage. Alvast welkom bij de club.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2021 12:33:20 ]
pi_199300734
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Top dat je jezelf aanmeld als redactielid frontpage. Alvast welkom bij de club.
Gratis stukjes tikken? Nee, dank je.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199300760
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gratis stukjes tikken? Nee, dank je.
Jammer, ik had graag stukjes van jouw hand gezien. Hoe meer berichten uit verschillende invalshoeken op de FP hoe beter.
pi_199300802
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Jammer, ik had graag stukjes van jouw hand gezien. Hoe meer berichten uit verschillende invalshoeken op de FP hoe beter.
Was ook een stoot onder de gordel. Snap dat de FP afhankelijk is van vrijwilligerswerk.

Overigens zijn er op interwebz genoeg stukken van mijn hand te lezen. Die zitten alleen wel achter een betaalmuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:02:58 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199301046
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Een dodenherdenking.
Die is er dan ook.

Maar er is weinig tegen om daarbij thema's aan te snijden die raakvlak hebben met de aanleiding tot deze dodenherdenking. Maar kennelijk zijn er nu sneeuwvlokjes die nu boos zijn omdat ze kennelijk liever monocultuur en paranoia zien.
pi_199301078
'Blablamimimii ik loop weer te huilen over het een of ander omdat allochtonen!'-topic nummer zoveel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199301122
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die is er dan ook.

Maar er is weinig tegen om daarbij thema's aan te snijden die raakvlak hebben met de aanleiding tot deze dodenherdenking. Maar kennelijk zijn er nu sneeuwvlokjes die nu boos zijn omdat ze kennelijk liever monocultuur en paranoia zien.
Vergeet de zelfkritiek niet. Iets waar we het absoluut niet over mogen hebben wanneer we gezamenlijk terugblikken op een verschrikkelijke genocide waarbij in ons landje verreweg het hoogste percentage Joodse medeburgers gedeporteerd werden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199301156
De dodenherdenking blijft
* dodenherdenking
* herdenking van Nederland en Nederlanders in WO II, hun geschiedenissen
* en van WO II in het algemeen
pi_199301169
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die is er dan ook.

Maar er is weinig tegen om daarbij thema's aan te snijden die raakvlak hebben met de aanleiding tot deze dodenherdenking.
Daar verschillen de meningen over zoals jij op diverse plekken kan lezen. Jouw mening is niet de enige mening.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:18:45 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199301215
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen over zoals jij op diverse plekken kan lezen. Jouw mening is niet de enige mening.
Het enige dat ik aan "tegenmeningen" zijn een hoop paranoide hyperbolen. Zoals je TT al dat het nu "de nek omgedraaid zou zijn". En dan ook nog om het feit dat ze het over diversiteit en zelfkritiek hebben. Waarbij je al weigert uit te leggen wat daar dan het tegenovergestelde van is dat bij de dodenherdenking zijn plaats moet hebben.
pi_199301482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het enige dat ik aan "tegenmeningen" zijn een hoop paranoide hyperbolen.
Spijtig dat je dat zo ervaart.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:55:43 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199301638
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Spijtig dat je dat zo ervaart.
Maar leg eens uit. Wat is er zo omstreden aan diversiteit en zelfkritiek? Wat zijn die tegenovergestelden die nu tekort gedaan zijn?
pi_199301685
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar leg eens uit. Wat is er zo omstreden aan diversiteit en zelfkritiek?
Aan diversiteit en zelfkritiek is op zich niets mis. Wel met de manier waarop het de herdenking aanpast waardoor de herdenking van de verschrikkingen van de tweede wereldoorlog en de Nederlandse slachtoffers naar de achtergrond gedrongen worden. Maar goed, dat had je ook al uit pagina 1 van dit topic kunnen halen. Dat besef mis je volledig en ik heb geen enkele illusie dat dat besef wel gaat komen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:10:27 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199301789
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
. Wel met de manier waarop het de herdenking aanpast waardoor de herdenking van de verschrikkingen van de tweede wereldoorlog en de Nederlandse slachtoffers naar de achtergrond gedrongen worden.
Waar blijkt nou precies uit dan?
pi_199301800
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waar blijkt nou precies uit dan?
Praktijk.
Zodra je bij een hoofdonderwerp allemaal subonderwerpen gaat toevoegen verwaterd het hoofdonderwerp. Dat zie je bij bedrijven, dat zie je in topics, dat zie je eigenlijk overal.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2021 14:12:44 ]
  Beste debater 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 14:27:34 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199301974
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Vergeet de zelfkritiek niet. Iets waar we het absoluut niet over mogen hebben wanneer we gezamenlijk terugblikken op een verschrikkelijke genocide waarbij in ons landje verreweg het hoogste percentage Joodse medeburgers gedeporteerd werden.
Maar ook het hoogste aantal Rechtvaardigen onder de Volkeren volgens Yad Vashem, op Polen na, en in dat land waren er maar liefst 3 miljoen Joden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 14:31:41 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199302014
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Praktijk.
Zodra je bij een hoofdonderwerp allemaal subonderwerpen gaat toevoegen verwaterd het hoofdonderwerp. Dat zie je bij bedrijven, dat zie je in topics, dat zie je eigenlijk overal.
Het hoofdonderwerp, een dergelijke oorlog en een dergelijke genocide nooit meer, blijft gewoon hoor. Bijvoorbeeld door te wijzen op het feit dat het nogal gevaarlijk is hele volksstammen op basis van religie, kleur of etniciteit weg te zetten als onwenselijk.

Zeg maar hoe o.m. op de FP regelmatig wordt gesproken over Marokkanen en zwarten. En in BNW over Joden.

Niets mis mee, aldus, om dat toxische klimaat dat de wanstaltige geur van het Nazisme uitademt te beteugelen door precies datgene wat leidt tot excessen als de Holocaust aan te kaarten.

Maar ik begrijp dat dat liever wordt weggezet als links-deugend drammen. Dat wordt zo ongeveer alles door conservatieven wanneer het gaat om zaken als zelfkritiek en diversiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:35:04 #214
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199302050
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:02 schreef nils7 het volgende:
Serieus.... wil ik hier op reageren?
Eigenlijk niet maar goed.

Meen je nu echt onze lockdown te vergelijken met bezetting in 1940-45?
Waar maak ik die vergelijking?
So we just called him Fred
pi_199302072
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het hoofdonderwerp, een dergelijke oorlog en een dergelijke genocide nooit meer, blijft gewoon hoor.
Dat betwijfel ik ook niet. Ook in de reactie die je citeert. Het gaat om het toevoegen, dat doet afbreuk aan het hoofdonderwerp. Dat bewijst de praktijk.
  Beste debater 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 14:39:38 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199302105
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ook niet. Ook in de reactie die je citeert. Het gaat om het toevoegen, dat doet afbreuk aan het hoofdonderwerp. Dat bewijst de praktijk.
Welke toevoegingen? Dat het wellicht goed is om ook stil te staan bij zwarte soldaten? Wat is daar mis mee? Ik sta ook al jaren stil bij Poolse soldaten; Polen vormde het op drie na grootste geallieerde leger tijdens WO II en was medebepalend in de bevrijding van Italië en Zuid-Nederland. De lijken liggen nog in Breda.

Valt me nog mee dat een of andere PVV-tokkie daar niet over gevallen is en melding gemaakt heeft bij dat Polen-meldpunt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199302192
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welke toevoegingen?
Ik ga niet het hele topic dunnetjes over doen. Dat toneelstukje kan je vast wel in je eentje spelen.
  Beste debater 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 14:47:58 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199302203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik ga niet het hele topic dunnetjes over doen. Dat toneelstukje kan je vast wel in je eentje spelen.
Dat zou niet eens zo heel veel tijd kosten want je zegt steevast eigenlijk helemaal niets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199302238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zou niet eens zo heel veel tijd kosten want je zegt steevast eigenlijk helemaal niets.
Prima dat jij die mening hebt. Idem vwb mijn mening over jouw bijdragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2021 14:51:55 ]
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:09:00 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199302473
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Praktijk.
Zodra je bij een hoofdonderwerp allemaal subonderwerpen gaat toevoegen verwaterd het hoofdonderwerp. Dat zie je bij bedrijven, dat zie je in topics, dat zie je eigenlijk overal.
Eh nee, het gebeurt wel vaker dat men een terugkerend hoofdonderwerp aanvult met thematische referenties aan dingen die er een relatie mee hebben. Dat voorkomt ook dat het een bloedeloze herhalingsoefening wordt.

Er is een duidelijke relatie tussen de begrippen zelfkritiek en reflectie en de oorzaken van deze dodenherdenking leggen. Dus is het niet vreemd om het daar een keer over te hebben wanneer het gaat om het nut van deze herdenking.
pi_199302500
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eh nee,
Eh ja.

Al jaren gezeik met dit comité. https://opiniez.com/2018/(...)te-4-en-5-mei/uri4u/

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2021 15:13:05 ]
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:12:45 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199302509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Eh ja.
dus jij hebt nog nooit meegemaakt dat er bij terugkerende herdenkings-evenementen er in bijbehorende toespraken wordt verwezen naar zaken uit het heden om daar een link mee te leggen. :D
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:14:56 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199302544
ze gebruiken toch ook altijd al thema's die met vandaag de dag te maken hebben?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199302557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

dus jij hebt nog nooit meegemaakt dat er bij terugkerende herdenkings-evenementen er in bijbehorende toespraken wordt verwezen naar zaken uit het heden om daar een link mee te leggen. :D
Zeker wel en niet zelden is het lachwekkend oppervlakkige nonsens en vaak ook nog een vleugje politiek. Maar dat wil niet zeggen dat de praktijk niet uitwijst dat zijpaadjes afleiden van de hoofdweg. Dat doet het bekijk wel. Dat zien we keer op keer. Jaar na jaar nu staat de nonsens van het comité ter discussie en leidt het af van waar het om zou moeten gaan.

Maar goed wat mij betreft is alles al wel meerdere malen besproken in dit topic. Heb weinig behoefte met jou of anderen hetzelfde rondje keer op keer te draaien.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2021 15:18:05 ]
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:19:46 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199302617
dus het was altijd al de nek omgedraaid?

zeg dan gewoon dat je de huidige vorm niet leuk vind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:27:17 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199302741
quote:
83s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:14 schreef sp3c het volgende:
ze gebruiken toch ook altijd al thema's die met vandaag de dag te maken hebben?
Inderdaad

Sowieso, anders kun je er gewoon een video-opname van maken en die ieder jaar weer herhalen. Veel goedkoper.
pi_199302975
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Vergeet de zelfkritiek niet. Iets waar we het absoluut niet over mogen hebben wanneer we gezamenlijk terugblikken op een verschrikkelijke genocide waarbij in ons landje verreweg het hoogste percentage Joodse medeburgers gedeporteerd werden.
Door de Duitsers ja, die het Arische broedervolk met al zijn zo geintegreerde joden zo snel en zo grondig mogelijk wilde zuiveren en dus de SS stuurde en het niet aan de Wehrmacht overliet. Het was ook het land waar joden zich al zo lang veilig voelden, een eeuw of 3.5, dat ook met de Duitse invasie een vals gevoel van veiligheid bleef, dat het niet zo'n vaart zou lopen en zich passief opstelden. Het is ook het land met verregew het hoogste percentage 'rechtvaardigen onder de volkeren' van Yad Vashem. Absoluut zelfs de op een na hoogste, na Polen. Enig idee hoeveel mensen hun leven moeten wagen voor één onderduiker? Het is ook een land met veel niet-joodse slachtoffers, aanzienlijk meer dan joodse.

Er is best ruimte voor zelfkritiek. Was de landsverdediging wel op orde? Had er geen plan klaar moeten liggen om in het geval van een invasie de uitstekende bevolkingsregisters waarin alle joden op te sporen waren te vernietigen? Was de oproep van de regering om mee te werken met de bezetter wel van voldoende voorbehouden voorzien? Hoe naief waren Nederlanders dat ze dachten met stakingen de Duitsers op andere gedachten te brengen? Collaboreerde de Joodse Raad niet te enthousias, en hoe zat het met de schedelmetingen om Sefardische joden de dans te laten ontspringen? Waren Nederlanders te gevoelig voor de Nazi-propaganda? Dat laatste lijkt me niet aan deze generatie om kritiek op te hebben, die ook nog eens wel over allerlei niet staatsgecontroleerde bronnen kan beschikken.

Het gegeven van goed en fout in de oorlog is al sinds de bevrijding bekend, net als laf of althans het ontbreken van heldenmoed. Dus hoezo is het tijd om zelfkritiek toe te voegen, terwijl het natuurlijk geen zelfkritiek is maar kritiek op een voorgaande generatie. Dat wat zijn Nederlands toch slecht, racistisch, roofzuchtig en antisemitisch ken ik inmiddels wel, en het slaat doorgaans nergens op. Ik zie in de toegenomen diversiteit dan wel weer aanleiding voor zelfkritiek, met name wat betreft antisemitisme en homohaat. Maar dat zal allicht niet de bedoeling zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 19:34:20 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199305570
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad

Sowieso, anders kun je er gewoon een video-opname van maken en die ieder jaar weer herhalen. Veel goedkoper.
ook niets mis mee natuurlijk maar om de jongere generaties bij de les te houden moet je het wel relevant houden lijkt mij

het lijkt nu alsof puur het thema van volgend seizoen de reden is voor de boosheid want verder gebeurt er niets nieuws
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199306315
Beleidsvisie 2021-2025 ‘Iemand stelt de vraag’
Het Nationaal Comité 4 en 5 mei legt in de periode 2021-2025 verschillende inhoudelijke accenten. Het comité heeft een diepgevoelde plicht om de Holocaust blijvend een belangrijke plaats in de herdenking op 4 mei te geven. Ook de aandacht voor verzet is van blijvende betekenis in ons werk.

Op basis van de beleidsvisie legt het comité daarnaast de komende vijf jaar de volgende inhoudelijke accenten:

Familieverhalen. Het gaat hier om de manier waarop de ervaringen van de eerste generatie van oorlogsgetroffenen doorwerken in families en in de samenleving. Met andere woorden: wat is de betekenis van oorlogsverhalen voor volgende generaties?
De Tweede Wereldoorlog blijft het fundament voor het comité; het is het anker van waaruit we denken en werken. Aan dat thema proberen we andere ervaringen van oorlog en onvrijheid te verbinden: ervaringen met conflicten en oorlogen elders, waar mensen in onze samenleving mee leven.
Pijnlijke kanten van de geschiedenis. Het comité vindt het belangrijk om aan alle ervaringen en gevolgen van oorlog aandacht te schenken. Ook de verhalen die pijnlijk zijn, bijvoorbeeld omdat mensen er niet trots op zijn, krijgen daarmee een plaats.
De samenleving is de afgelopen decennia veranderd en diverser geworden. Het comité vindt het belangrijk om deze diversiteit zichtbaar te maken in zijn activiteiten, en ook uitnodigend te zijn naar diverse mensen en groepen in de samenleving.
Vrijheid verdiepen. Vrijheid is het belangrijkste, kostbaarste wat wij hebben. Het is geen vanzelfsprekendheid, maar vraagt om inzet, onderhoud en energie. Het comité voelt daarom permanent de taak om mensen uit te nodigen in gesprek te gaan over vrijheid en de verantwoordelijkheid voor die vrijheid.
-----------------
https://www.4en5mei.nl/over-het-comite/beleidsvisie
Er is een uitgebreide pdf te downloaden


https://www.historischnieuwsblad.nl/4-en-5-mei-nog-meer-verbreed/
Link uit de OP, ik citeer
quote:
Daarnaast komt er op 4 en 5 mei aandacht voor schaduwkanten van de Nederlandse geschiedenis. Hierbij denkt het Comité vooral aan de slachtoffers van het militaire optreden in Indonesië. Sinds 1961 worden op 4 mei wel de Nederlandse doden herdacht, maar niet de Indonesische. Dat gaat veranderen.
Dit is onjuist. De schrijver verwijst naar militaire doden van elk Nederlands militair optreden sinds 1961
Maar Nederlandse burgers gedood in de Indonesische revolutie van na 15 augustus 1945 worden niet ingedeeld bij een te herdenken groep.

[ Bericht 17% gewijzigd door Bluesdude op 06-05-2021 20:26:05 ]
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 21:06:20 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199307088
quote:
Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
https://www.4en5mei.nl/herdenken/wie-en-wat-herdenken-we

waarom zouden Nederlandse burgers gedood in de Indonesische revolutie daar niet onder vallen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199307257
quote:
83s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

https://www.4en5mei.nl/herdenken/wie-en-wat-herdenken-we

waarom zouden Nederlandse burgers gedood in de Indonesische revolutie daar niet onder vallen?
Je hebt gelijk met deze tekst . Ik dacht een paar jaar terug wat anders gelezen te hebben.

Maar de kranslegging wordt zo geformuleerd:
quote:
een krans voor alle burgers die zijn omgebracht of omgekomen in Azië, als gevolg van verzet, internering, oorlogsgeweld en uitputting tijdens en direct na de Japanse bezetting;
En dus zijn deze teksten in tegenstrijd. Of het comité herdenkt burgers na WO II in naam alleen en niet in een kranslegging
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 21:25:31 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199307361
voelt een beetje als spoken jagen

wat dat betreft zouden jij en TS het goed met elkaar moeten kunnen vinden _O-

[ Bericht 74% gewijzigd door sp3c op 06-05-2021 21:30:35 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199317028
Doet mij weinig, ik bepaal al jaren lekker zelf wat ik herdenk. Het karakter van de herdenking is door de jaren heen sowieso al veranderd, soms uit politieke motieven. Dat zien we ook nu gebeuren. Het was tot 1961 een vrij sobere, duidelijk afgebakende herdenking van mensen die gevochten hadden tegen de Duitsers en de Nederlanders die hen hielpen.

Mocht het een SJW-woke feestje worden waarin blanken tot de nieuwe joden gemaakt worden, dat wil zeggen de zondebok voor alles wat misgaat, dan is het vrij snel gedaan met herdenken, denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Oostwoud op 07-05-2021 17:34:05 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_199317189
Dat comité is een naar links oikofoob clubje geworden. Ik herdenk mijn door de Duitsers vermoorde familie zelf wel, wanneer ik dat wil. Ik heb daar de zalvende woorden van Frau Merkel niet voor nodig.

Diversiteit is op zichzelf geen enkel probleem en is dat ook nooit geweest. Maar het wordt de laatste jaren als excuus gebruikt om onze grenzen op te zetten zodat allerhande gespuis en geboefte hier de hand kan komen ophouden.

Zelfkritiek is voor iedereen belangrijk. Maar deze moraalridders geven daar een geheel andere betekenis aan. Dan krijg je zoiets lachwekkends als dat de stad Rotterdam zijn excuses gaat aanbieden voor de slavernij een paar eeuwen geleden.

Beter dat hele comité opdoeken en van 4 en 5 mei weer gewone dagen maken zonder enige viering of vermelding.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 17:33:31 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199317276
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199318662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dat comité is een naar links oikofoob clubje geworden. Ik herdenk mijn door de Duitsers vermoorde familie zelf wel, wanneer ik dat wil. Ik heb daar de zalvende woorden van Frau Merkel niet voor nodig.
Er was laatst een online speech en gesprek met Merkel en Rutte.
Was dat door het 4 en 5 mei comité georganiseerd?

quote:
Beter dat hele comité opdoeken en van 4 en 5 mei weer gewone dagen maken zonder enige viering of vermelding.
Dus jij wil niet herdenken op 4 mei. En je vind het ook niet nodig dat anderen dat doen?
:Lijkt me oikofoob... dwz de eigen traditie en geschiedenisterugblik afschaffen
  Beste debater 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 20:46:06 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199320014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:06 schreef Oostwoud het volgende:
Doet mij weinig, ik bepaal al jaren lekker zelf wat ik herdenk. Het karakter van de herdenking is door de jaren heen sowieso al veranderd, soms uit politieke motieven. Dat zien we ook nu gebeuren. Het was tot 1961 een vrij sobere, duidelijk afgebakende herdenking van mensen die gevochten hadden tegen de Duitsers en de Nederlanders die hen hielpen.

Mocht het een SJW-woke feestje worden waarin blanken tot de nieuwe joden gemaakt worden, dat wil zeggen de zondebok voor alles wat misgaat, dan is het vrij snel gedaan met herdenken, denk ik.
:') Zo kennen we je weer, Oostwoud...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 21:06:20 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199320395
Als jullie nu gewoon allemaal niet meedoen

Dan doet de rest gewoon normaal en hoeft er niets afgeschaft te worden ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Beste debater 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 21:58:22 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199321537
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:06 schreef sp3c het volgende:
Als jullie nu gewoon allemaal niet meedoen

Dan doet de rest gewoon normaal en hoeft er niets afgeschaft te worden ^O^
En of ik mee doe. Alle lof aan onze veteranen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 22:10:19 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199321772
Niks mis mee ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199324169
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er was laatst een online speech en gesprek met Merkel en Rutte.
Was dat door het 4 en 5 mei comité georganiseerd?
[..]

Dus jij wil niet herdenken op 4 mei. En je vind het ook niet nodig dat anderen dat doen?
:Lijkt me oikofoob... dwz de eigen traditie en geschiedenisterugblik afschaffen
Wat anderen doen, moeten ze zelf weten.

4 mei was oorpspronkelijk de herdenking van de slachtoffers van WO II. Dat sprak mij aan.

Maar tegenwoordig herdenken we alles en iedereen, inclusief beroepsmilitairen die uit eigen beweging in een of andere zinloze oorlog in een ver buitenland hebben gevochten. Ik vind dat weerzinwekkend.

Neem een Nederlandse piloot die boven Irak zijn bommen heeft afgegooid, waarbij veel onschuldige Irakese burgers zijn omgekomen. Dan gaan we op 4 mei die piloot herdenken, in het geval hij gesneuveld zou zijn, maar NIET de Irakese burgers die hij heeft vermoord.

Weerzinwekkend en hypocriet.
pi_199324388
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 02:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Maar tegenwoordig herdenken we alles en iedereen, inclusief beroepsmilitairen die uit eigen beweging in een of andere zinloze oorlog in een ver buitenland hebben gevochten. Ik vind dat weerzinwekkend
Militairen na 1945 omgekomen meeherdenken is al 60 jaar een uitgangspunt van het nationaal comité . Dat hoeft voor mij ook niet.
Dit heeft niks met oikofobie te maken
Van mij hoef je niet iets 'herdenken' op 4 mei. Maar voorstellen dat anderen dat ook moeten doen omdat het oikofoob zou zijn, is niet logisch
Dat begrip oikofobie is misplaatst
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 09:59:01 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199325724
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 02:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Neem een Nederlandse piloot die boven Irak zijn bommen heeft afgegooid, waarbij veel onschuldige Irakese burgers zijn omgekomen. Dan gaan we op 4 mei die piloot herdenken, in het geval hij gesneuveld zou zijn, maar NIET de Irakese burgers die hij heeft vermoord.

Weerzinwekkend en hypocriet.
Het is dan ook de Nederlandse dodenherdenking

wat jij voorstelt past prima onder het kopje zelfkritiek straks maar ik vind dat niet zo nodig eik en het zou pas hypocriet zijn als we er bij andere landen over gaan zitten klagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')