abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 mei 2021 @ 14:31:24 #176
39237 crew  H_T
2733
pi_199288965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:20 schreef Fred_B het volgende:
Overigens wel irritant als bezorgers zo met hun pakketjes omgaan. Wie was het, DPD?
:Y Terwijl ik net positief verrast was doordat ze een vrij nauwkeurig tijdvak opgaven waarin ze langs zouden komen, in plaats van het blok van vier uur dat DHL (die komen als hett goed is ook vandaag) opgaf. Toch jammer dat je niet vooraf weet welke bezorger aan de deur komt. Misschien zou ik wel extra betalen om DPD te vermijden
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:37:12 #177
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199289030
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik belandde hier in een discussie over dat nummer van Jeangu, dan komen er ook argumenten voorbij waarvan ik echt denk: auw. Zoals: in de 19e eeuw hadden Nederlanders het ook zwaar. Ja, hallo...
Zodra men aankomt met nonsens als white privilige, is dat wel degelijk een argument. De rijkdom uit de slavernij ging destijds maar naar een zeer elitair gedeelte en ook geografisch klein gedeelte van het land. Onder mijn voorouders, die in plaggenhutten, op schepen en
in piepkleine boerderijtjes woonden, was er een vorm van plattelandsslavernij, honger, massale kindersterfte, zelfs mijn eigen beppes moesten van school af of langs de deur om te bedelen als halfwees vanwege pure armoede. Dus hoezo heeft elke blanke in dit land een privilige gehad en geprofiteerd? Mijn reet, rot op. Iedere inwoner van huidig Nederland heeft in zekere mate voordeel van de welvaart die sinds de Gouden Eeuw opgebouwd is. Iedereen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 14:39:30 #178
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199289055
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:31 schreef H_T het volgende:

[..]

:Y Terwijl ik net positief verrast was doordat ze een vrij nauwkeurig tijdvak opgaven waarin ze langs zouden komen, in plaats van het blok van vier uur dat DHL (die komen als hett goed is ook vandaag) opgaf. Toch jammer dat je niet vooraf weet welke bezorger aan de deur komt. Misschien zou ik wel extra betalen om DPD te vermijden
DPD heeft dat zo vaak geflikt op mijn oude adres, vanwege corona was ik gewoon thuis, deurbel als een hartaanval. Die hebben gewoon niet aangebeld. Ik heb gisteren iets besteld wat ook vandaag of morgen via DPD komt, ben benieuwd of het hier anders is _O-
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:48:59 #179
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199289159
Door al dat gedoe laat ik bijna al mijn pakketjes bezorgen bij een afhaalpunt. Bol bij AH. PostNL bij Bruna of Hoogvliet. DHL bij een afhaalkluis. Alleen grote pakketten direct bij mij thuis.

Bij mij is het dan wel het voordeel dat het allemaal dicht in de buurt is.

Maar zodra ik iets vanuit mijn werk ofzo krijg dan wordt het wel bij mij thuis bezorgd. Dan zie ik gelijk weer waarom ik dat vaak vermijd. Dan ben ik gewoon thuis, maar vind ik alsnog een briefje in dus bus dat het bij de buren te afgegeven :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 mei 2021 @ 14:53:28 #180
39237 crew  H_T
2733
pi_199289211
@Fred_B De bezorger van DHL kon wel gewoon aanbellen :6
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199289231
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:31 schreef H_T het volgende:

[..]

:Y Terwijl ik net positief verrast was doordat ze een vrij nauwkeurig tijdvak opgaven waarin ze langs zouden komen, in plaats van het blok van vier uur dat DHL (die komen als hett goed is ook vandaag) opgaf. Toch jammer dat je niet vooraf weet welke bezorger aan de deur komt. Misschien zou ik wel extra betalen om DPD te vermijden
DPD is hier altijd ellende, met als resultaat dat ik bij webshops die geen alternatief aanbieden gewoon niet meer bestel.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199289233
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:37 schreef Andromache het volgende:

[..]

Zodra men aankomt met nonsens als white privilige, is dat wel degelijk een argument. De rijkdom uit de slavernij ging destijds maar naar een zeer elitair gedeelte en ook geografisch klein gedeelte van het land. Onder mijn voorouders, die in plaggenhutten, op schepen en
in piepkleine boerderijtjes woonden, was er een vorm van plattelandsslavernij, honger, massale kindersterfte, zelfs mijn eigen beppes moesten van school af of langs de deur om te bedelen als halfwees vanwege pure armoede. Dus hoezo heeft elke blanke in dit land een privilige gehad en geprofiteerd? Mijn reet, rot op. Iedere inwoner van huidig Nederland heeft in zekere mate voordeel van de welvaart die sinds de Gouden Eeuw opgebouwd is. Iedereen.
Dat ontkent toch niemand? Maar dat is een discussie die gaat over de klassenmaatschappij. Ik vermoed dat mijn bet-betovergrootouders ook niet heel rijk waren. Als je niet begrijpt dat er zoiets is als white privilege is discussie eigenlijk heel moeilijk. Het is niet de enige factor die bepaalt of iemand succesvol is in het leven, maar het is zeker een factor.
pi_199289247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:53 schreef H_T het volgende:
@:Fred_B De bezorger van DHL kon wel gewoon aanbellen :6
Ik zou hem een grote fooi geven ^O^
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 mei 2021 @ 14:56:52 #184
39237 crew  H_T
2733
pi_199289255
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:48 schreef Redefine het volgende:
Door al dat gedoe laat ik bijna al mijn pakketjes bezorgen bij een afhaalpunt. Bol bij AH. PostNL bij Bruna of Hoogvliet. DHL bij een afhaalkluis. Alleen grote pakketten direct bij mij thuis.

Bij mij is het dan wel het voordeel dat het allemaal dicht in de buurt is.

Maar zodra ik iets vanuit mijn werk ofzo krijg dan wordt het wel bij mij thuis bezorgd. Dan zie ik gelijk weer waarom ik dat vaak vermijd. Dan ben ik gewoon thuis, maar vind ik alsnog een briefje in dus bus dat het bij de buren te afgegeven :')
Dat doe ik ook vaak :) Bij zo'n afhaalpunt weet je ook gewoon wat de tijden zijn en heb je niet dat een buur je pakje aanneemt en je elkaar daarna drie dagen misloopt bijvoorbeeld. DHL heeft een afhaalpunt om de hoek, PostNL in de supermarkt waar ik toch al vaker kom. Da's dus top ^O^

...maar het DPD-punt ligt op een onhandiger plek, dus leek thuis bezorgen toch handiger. Ook omdat de bestelling 48 blikken bier van Brewdog is, en als ik daar niet zelf mee hoef te sjouwen maak ik daar graag gebruik van O-)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199289341
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:56 schreef H_T het volgende:

[..]

Dat doe ik ook vaak :) Bij zo'n afhaalpunt weet je ook gewoon wat de tijden zijn en heb je niet dat een buur je pakje aanneemt en je elkaar daarna drie dagen misloopt bijvoorbeeld. DHL heeft een afhaalpunt om de hoek, PostNL in de supermarkt waar ik toch al vaker kom. Da's dus top ^O^

...maar het DPD-punt ligt op een onhandiger plek, dus leek thuis bezorgen toch handiger. Ook omdat de bestelling 48 blikken bier van Brewdog is, en als ik daar niet zelf mee hoef te sjouwen maak ik daar graag gebruik van O-)
Lekker! Welke? :)

Aldi heeft over 2 weken ook brewdog bier in de winkel liggen, ze hebben samen een biertje gemaakt ("fake punk IPA") en die komt nu ook naar Nederland toe :)
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:02:50 #186
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199289345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:56 schreef H_T het volgende:

[..]

Dat doe ik ook vaak :) Bij zo'n afhaalpunt weet je ook gewoon wat de tijden zijn en heb je niet dat een buur je pakje aanneemt en je elkaar daarna drie dagen misloopt bijvoorbeeld. DHL heeft een afhaalpunt om de hoek, PostNL in de supermarkt waar ik toch al vaker kom. Da's dus top ^O^

...maar het DPD-punt ligt op een onhandiger plek, dus leek thuis bezorgen toch handiger. Ook omdat de bestelling 48 blikken bier van Brewdog is, en als ik daar niet zelf mee hoef te sjouwen maak ik daar graag gebruik van O-)
Bij zo'n pakket moet je het inderdaad wel aan de deur laten bezorgen :D
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 mei 2021 @ 15:11:12 #187
39237 crew  H_T
2733
pi_199289452
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:02 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Lekker! Welke? :)

Aldi heeft over 2 weken ook brewdog bier in de winkel liggen, ze hebben samen een biertje gemaakt ("fake punk IPA") en die komt nu ook naar Nederland toe :)
Twee mixpacks :) Overigens is de inhoud van die mixpacks vrijwel hetzelfde :P In allebei de packs zitten

Punk IPA
Dead Pony Club
Elvis Juice
Hazy Jane 5%
en Clockwork Tangerine

en dan zit in een pack Lost Lager en in de andere Pale Ale. Dat hadden ze makkelijker kunnen aageven dan ze hebben gedaan :P Het komt neer op acht blikken per soort uit dat lijstje hierboven, en dan vier lager en vier pale ale
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:12:30 #188
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_199289475
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:37 schreef Andromache het volgende:

[..]

Zodra men aankomt met nonsens als white privilige, is dat wel degelijk een argument. De rijkdom uit de slavernij ging destijds maar naar een zeer elitair gedeelte en ook geografisch klein gedeelte van het land. Onder mijn voorouders, die in plaggenhutten, op schepen en
in piepkleine boerderijtjes woonden, was er een vorm van plattelandsslavernij, honger, massale kindersterfte, zelfs mijn eigen beppes moesten van school af of langs de deur om te bedelen als halfwees vanwege pure armoede. Dus hoezo heeft elke blanke in dit land een privilige gehad en geprofiteerd? Mijn reet, rot op. Iedere inwoner van huidig Nederland heeft in zekere mate voordeel van de welvaart die sinds de Gouden Eeuw opgebouwd is. Iedereen.
Het punt is eerder dat White privilege juist geen nonsens is. Wordt er nog weleens misbruik gemaakt van die term? Ja. Zijn er mensen die hun eigen slechte houding of handelen afwentelen op racisme en slavernijverleden.

Maar in diverse gevallen is het er wel degelijk. In Amerika zijn der kansen niet gelijk. En krijgen blanken nog steeds een veel minder zware gevangenisstraf/geen straf voor eenzelfde vergrijp.

Hier is dat gelukkig niet zo extreem (meer). Maar het is nog steeds zo dat er in diverse gevallen geen gelijke behandeling is tussen blanken en donkere mensen.

Betekend dit dat een ieder hier daarvoor verantwoordelijk is? Nee. Maar dat betekend ook niet dat je dan dus maar moet doen alsof het er niet is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:13:26 #189
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199289490
Buienradar zei: om 15:00 komt er zware neerslag.
Ik: no problem, 14:50 ben ik thuis van mijn wandeling
Hagelbui des doods: Joe, 14:45 stort ik mij uit over de aarde!

|:) |:) |:)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:15:55 #190
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199289522
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:39 schreef koffieleuk het volgende:
Ik heb gewoon een 2.4 omgebogen naar een 9.4! M'n hoogste tentamencijfer ooit op de uni :o
Om stage te mogen doen mag je maximaal 3 vakken uit het eerste jaar niet hebben gehaald, dat wordt nu nog een stukje makkelijker *O*
Wow _O_
Goed gedaan! Hoe kan dit :o *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:16:19 #191
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199289530
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:12 schreef Redefine het volgende:

[..]

Het punt is eerder dat White privilege juist geen nonsens is. Wordt er nog weleens misbruik gemaakt van die term? Ja. Zijn er mensen die hun eigen slechte houding of handelen afwentelen op racisme en slavernijverleden.

Maar in diverse gevallen is het er wel degelijk. In Amerika zijn der kansen niet gelijk. En krijgen blanken nog steeds een veel minder zware gevangenisstraf/geen straf voor eenzelfde vergrijp.

Hier is dat gelukkig niet zo extreem (meer). Maar het is nog steeds zo dat er in diverse gevallen geen gelijke behandeling is tussen blanken en donkere mensen.

Betekend dit dat een ieder hier daarvoor verantwoordelijk is? Nee. Maar dat betekend ook niet dat je dan dus maar moet doen alsof het er niet is.
Wet privilege, daar heb ik momenteel last van :(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199289600
quote:
8s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:13 schreef Arizona het volgende:
Buienradar zei: om 15:00 komt er zware neerslag.
Ik: no problem, 14:50 ben ik thuis van mijn wandeling
Hagelbui des doods: Joe, 14:45 stort ik mij uit over de aarde!

|:) |:) |:)
Sorry, ik moest een beetje lachen _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:21:27 #193
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_199289605
quote:
8s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:13 schreef Arizona het volgende:
Buienradar zei: om 15:00 komt er zware neerslag.
Ik: no problem, 14:50 ben ik thuis van mijn wandeling
Hagelbui des doods: Joe, 14:45 stort ik mij uit over de aarde!

|:) |:) |:)
Hier gewoon zon.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:21:52 #194
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_199289609
quote:
8s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:13 schreef Arizona het volgende:
Buienradar zei: om 15:00 komt er zware neerslag.
Ik: no problem, 14:50 ben ik thuis van mijn wandeling
Hagelbui des doods: Joe, 14:45 stort ik mij uit over de aarde!

|:) |:) |:)
;(

Ik zit ook te wachten tot ik naar buiten kan.
Koel en donker bewaren
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:26:01 #195
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199289677
is er drama weer onderweg :?
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:27:17 #196
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199289695
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dat ontkent toch niemand? Maar dat is een discussie die gaat over de klassenmaatschappij. Ik vermoed dat mijn bet-betovergrootouders ook niet heel rijk waren. Als je niet begrijpt dat er zoiets is als white privilege is discussie eigenlijk heel moeilijk. Het is niet de enige factor die bepaalt of iemand succesvol is in het leven, maar het is zeker een factor.
Blank, man, lager inkomen, wonend ten oosten van de lijn Den Helder-Arnhem, dan heb je echt geen white privilige tegenwoordig. Privilige voor mensen enkel op basis van hun huidskleur is volslagen nonsens en het verdeelt ook alleen maar i.p.v. dat het verbindt. Woke is de stormtroepen van de nieuwe klassemaatschappij.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_199289704
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:21 schreef Guanabana het volgende:

[..]

;(

Ik zit ook te wachten tot ik naar buiten kan.
Oh hier (niet zo ver bij jou vandaan) gewoon volop zon :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199289707
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:11 schreef H_T het volgende:

[..]

Twee mixpacks :) Overigens is de inhoud van die mixpacks vrijwel hetzelfde :P In allebei de packs zitten

Punk IPA
Dead Pony Club
Elvis Juice
Hazy Jane 5%
en Clockwork Tangerine

en dan zit in een pack Lost Lager en in de andere Pale Ale. Dat hadden ze makkelijker kunnen aageven dan ze hebben gedaan :P Het komt neer op acht blikken per soort uit dat lijstje hierboven, en dan vier lager en vier pale ale
Alle bieren in dit pakket zijn fijne doordrinkers :D Ik vind de Lost Lager best geslaagd als pils. Punk IPA is natuurlijk een klassieker en de rest kan je heerlijk opdrinken tijdens een warme zomeravond. ik krijg er ook een beetje zin in nu :P
Vind je het niet jammer dat het veel dezelfde bieren zijn? Ik ben zelf meer van het uitproberen van nieuwe bieren en heb laatst een mini-deal bij Het Uiltje gehaald. Om de zoveel tijd komen ze weer meteen nieuwe minideal aan, dit is misschien ook wel een aanrader voor je, als je brewdog bieren op zijn :D
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:32:36 #199
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199289746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:21 schreef Guanabana het volgende:

[..]

;(

Ik zit ook te wachten tot ik naar buiten kan.
Nu schijnt hier weer volop de zon. 5 minuten voordat ik getroffen werd door de hagelzondvloed ook nog ;(
Echt heel wisselvallig hier.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:32:51 #200
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199289750
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:27 schreef Andromache het volgende:

[..]

Blank, man, lager inkomen, wonend ten oosten van de lijn Den Helder-Arnhem, dan heb je echt geen white privilige tegenwoordig. Privilige voor mensen enkel op basis van hun huidskleur is volslagen nonsens en het verdeelt ook alleen maar i.p.v. dat het verbindt. Woke is de stormtroepen van de nieuwe klassemaatschappij.
eens :Y
Ik (als halve zwarte zijnde) krijg al spontaan jeuk en kotsneigingen van de term woke. Alle huidige wellicht ooit goed bedoelde initiatieven doen meer kwaad dan goed aan de hele racisme zaak.
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')