abonnement Unibet Coolblue
pi_199281374
Goedendag FOK!kers,

Als rasechte pessimist houd ik er rekening mee dat we deze zomer nog niet allemaal gevaccineerd zijn en dus nog niet naar het buitenland kunnen.

Daarom ben ik me aan het oriënteren op een wat langere hike in eigen land. LAW 9 (Pieterpad) lijkt me wel cool alleen kamperen is niet zo mijn ding en ik wil alleen dus ik ga niet in een tentje in het bos zitten als vrouw. Goedkope hotels of hostels op de route zijn dus een must maar ik wil de steden zoveel mogelijk vermijden.

Wie heeft ervaring met LAW 9 of iets vergelijkbaars of kan een Nederlandse route aanraden met slaapplaatsen onderweg?

Mijn dank is groot.
pi_199281597
Zonder te optimistisch te willen zijn, denk ik dat een wandelvakantie in Duitsland/Luxemburg er ook echt wil in zit.
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 4 mei 2021 @ 22:30:25 #3
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199281935
https://www.frankwandelt.(...)erzicht-alle-etappes

Verder geen idee qua hotels etc.
Je maintiendrai -XOXO-
pi_199282189
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:13 schreef Hamzoef het volgende:
Zonder te optimistisch te willen zijn, denk ik dat een wandelvakantie in Duitsland/Luxemburg er ook echt wil in zit.
Ja misschien wel maar ik bereid me liever voor op iets in Nederland dan weer van alles moeten annuleren :'(
En ga in de herfst al buiten Europa dus Nederland is prima
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 4 mei 2021 @ 23:01:37 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_199282564
https://www.visitzuidlimb(...)zuid-limburg/379656/

Krijg je nog een beetje uitdaging ook
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 4 mei 2021 @ 23:01:43 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199282567
Genoeg b&b’s langs die route. Zo lopen mijn ouders hem.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 23:25:13 #7
338319 ZarB
Piņa colada
pi_199282822
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 23:01 schreef Fok-it het volgende:
https://www.visitzuidlimb(...)zuid-limburg/379656/

Krijg je nog een beetje uitdaging ook
Is deze ook met accomodaties? Een bekende gaat deze binnenkort lopen maar heeft wel een tent mee voor iig 2 overnachtingen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 23:26:29 #8
338319 ZarB
Piņa colada
pi_199282836
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:43 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja misschien wel maar ik bereid me liever voor op iets in Nederland dan weer van alles moeten annuleren :'(
En ga in de herfst al buiten Europa dus Nederland is prima
In de herfst buiten Europa is ook best optimistisch toch? (Ik hoop overigens mee, daar niet van)
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 4 mei 2021 @ 23:27:37 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_199282849
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 23:25 schreef ZarB het volgende:

[..]

Is deze ook met accomodaties? Een bekende gaat deze binnenkort lopen maar heeft wel een tent mee voor iig 2 overnachtingen.
Zijn genoeg hotels enz daar om te overnachten langs de route ja. Heb hem zelf niet gelopen hoor, maar lijkt me wel leuk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 4 mei 2021 @ 23:29:50 #10
338319 ZarB
Piņa colada
pi_199282874
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 23:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zijn genoeg hotels enz daar om te overnachten langs de route ja. Heb hem zelf niet gelopen hoor, maar lijkt me wel leuk
Ah oke. dan gaan ze vast kamperen voor de fun. Ja lijkt me ook leuk. Wel pittig :D
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199282974
Wanneer wil je gaan? Denk dat hartje zomer alles wel flink vol zit.
Somebody that I used to know
pi_199282991
Staat hier misschien iets voor je tussen?

https://nivon.nl/wandelen
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 07:54:34 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_199284452
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:01 schreef Fugue het volgende:
Goedendag FOK!kers,

Als rasechte pessimist houd ik er rekening mee dat we deze zomer nog niet allemaal gevaccineerd zijn en dus nog niet naar het buitenland kunnen.

Daarom ben ik me aan het oriënteren op een wat langere hike in eigen land. LAW 9 (Pieterpad) lijkt me wel cool alleen kamperen is niet zo mijn ding en ik wil alleen dus ik ga niet in een tentje in het bos zitten als vrouw. Goedkope hotels of hostels op de route zijn dus een must maar ik wil de steden zoveel mogelijk vermijden.

Wie heeft ervaring met LAW 9 of iets vergelijkbaars of kan een Nederlandse route aanraden met slaapplaatsen onderweg?

Mijn dank is groot.
Heb meerdere delen van het Vechtdalpad gelopen. Voor mij de mooiste route van Nederland en als je wil, kun je het Duitse deel ook nog er aan vastplakken. Meer dan genoeg overnachtingsmogelijkheden onderweg.

Het Reggepad is ook heel mooi.

[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 05-05-2021 08:00:41 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_199284879
quote:
14s.gif Op woensdag 5 mei 2021 07:54 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heb meerdere delen van het Vechtdalpad gelopen. Voor mij de mooiste route van Nederland en als je wil, kun je het Duitse deel ook nog er aan vastplakken. Meer dan genoeg overnachtingsmogelijkheden onderweg.

Het Reggepad is ook heel mooi.
Hoe druk is het daar? Om de hoeveel minuten kom je iemand tegen?
pi_199287769
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 23:01 schreef Fok-it het volgende:
https://www.visitzuidlimb(...)zuid-limburg/379656/

Krijg je nog een beetje uitdaging ook
Oh dit is wel mooi gebied ja. Even uitzoeken wat er voor accomodaties op de route liggen
pi_199294498
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoe druk is het daar? Om de hoeveel minuten kom je iemand tegen?
Ik denk dat het daar rustiger is dan in populair Zuid-Limburg. Vechtdal is nog relatief onbekend..
Somebody that I used to know
pi_199311076
https://walkofwisdom.org/pad-van-je-eigen-wijsheid/route/

Rondje Nijmegen. Zelf de route niet gelopen maar een groot deel loopt door het gebied ten Oosten en Zuiden van Nijmegen. Dat deel ben ik wel veel geweest afgelopen jaar. Echt prachtig. Veel heuvels, dus het doet on-Nederlands aan.
^ To je nesmysl ^
pi_199311890
Qua goedkope overnachtingsplekken is misschien "vrienden op de fiets" een idee. Is strict genomen voor fietsers maar op zich is de eis dat je "op eigen kracht" komt dus wandelen is zeker ook ok. Het is een stichting waar je voor 8 euro per jaar lid van moet worden, en dan krijg je toegang tot een enorme lijst van adressen van particulieren waar je voor een schijntje (vaste prijs van 22,50) kan overnachten, incl ontbijtje. Gewoon bij mensen thuis dus. Ik heb er zelf tijdens lange fietstochten door Nederland een aantal keer gebruik van gemaakt, en dat was eigenlijk best leuk. Goedkoper dan hotels, minder anoniem ook, maar daarentegen "moet" je dus soms wel een beetje sociaal doen en praten met de gastheer/gastvrouw maar dit zijn oha ook allemaal fietsers of wandelaars en in mijn ervaring allemaal leuke mensen. https://vriendenopdefiets.nl/nl
pi_199452098
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:01 schreef Fugue het volgende:
Goedendag FOK!kers,

Als rasechte pessimist houd ik er rekening mee dat we deze zomer nog niet allemaal gevaccineerd zijn en dus nog niet naar het buitenland kunnen.

Daarom ben ik me aan het oriënteren op een wat langere hike in eigen land. LAW 9 (Pieterpad) lijkt me wel cool alleen kamperen is niet zo mijn ding en ik wil alleen dus ik ga niet in een tentje in het bos zitten als vrouw. Goedkope hotels of hostels op de route zijn dus een must maar ik wil de steden zoveel mogelijk vermijden.

Wie heeft ervaring met LAW 9 of iets vergelijkbaars of kan een Nederlandse route aanraden met slaapplaatsen onderweg?

Mijn dank is groot.
Afgelopen zomer heb ik het Drenthepad gelopen, één van de Streekpaden. @340 km ben je daar in ieder geval wel een paar dagen zoet mee, en het is een mooie route die uiteindelijk helemaal rond loopt. Wat ik heb gedaan is vanuit een vast punt (want ik woon er :@) telkens vertrekken met fiets en auto: fiets bij het eindpunt neerzetten, met auto naar het beginpunt, naar fiets lopen en terug naar de auto.

Als je eigen vervoer hebt dan is dat best handig ipv steeds een andere accommodatie te moeten zoeken. Al maak je in totaal nog best wat kilometers met de auto, dus brandstof komt er nog wel bij. Voor een 'lijnwandeling' zoals de LAWs zal je hoe dan ook (na een paar dagen) moeten verkassen. De meeste Streekpaden lopen 'rond'. Elke provincie heeft ze wel zo'n beetje, dus kijk eens naar degene bij jou in de buurt of die de moeite waard lijkt om te lopen.

Maar goed, op al die routes heb je altijd wel genoeg keuze in accommodaties. Alleen goedkoop... tsja. Hangt ook van je eigen begrip daarvoor af ;) Toen ik wel met tentje ging lopen/fietsen dan was het 10-15 euro per overnachting op een camping, maar ik denk dat alleen het Pieterpad echt optimaal is ingericht voor 'casual' wandel-kampeerders. Vergeet ook niet dat als het aan moet sluiten op de route, je sowieso niet veel keuze hebt. Je kunt niet 'even door' naar de volgende slaapplek die 10 km verderop ligt.
Het Pieterpad kent trouwens zijn eigen accommodatie-lijst (staat wel op hun site), kan je zelf vooraf de mogelijkheden bekijken.
Het is natuurlijk wel een populaire route, zeker nu, dus het zal vrij snel vol zitten (zeker tijdens vakanties). Beter pak je dan toch een minder bekende LAW/Streekpad; in het boekje staat op de kaarten aangegeven waar een accommodatie op/aan de route zit, dus als je eerst het boekje koopt kan je rustig daarin neuzen en je route beter plannen.
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 14:28:29 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_199467978
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:44 schreef Hamzoef het volgende:
Hoe druk is het daar? Om de hoeveel minuten kom je iemand tegen?
Ligt er aan waar en wanneer je over dat pad loopt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:23:14 #21
496298 Bertiebloempjes
Ik hou van bloempjes
pi_199612878
Heyy,

Misschien een beetje laat tot de topic, maar ik fiets altijd graag over de Veluwe!
Een leuk idee om daar te fietsen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')