abonnement Unibet Coolblue
pi_199278689
Hoi.
Vandaag de pc schoongemaakt.
Vorig jaar was ik daar te lui voor. De laatste tijd was de cpu 56 graden.

Wat een vettige aangekoekte troep kwam daaruit.
Twee fans zelfs met glassex en onder de warme kraan schoongemaakt (uiteraard het centrale motortje niet natgemaakt).
4 Uur mee bezig geweest en nu draait de cpu weer op een fatsoenlijke temperatuur, 41 graden.

Wat is jouw cpu temperatuur?
En hoe vaak maak jij je pc schoon?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:16:28 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199279220
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 19:49 schreef gepromoveerT het volgende:
En hoe vaak maak jij je pc schoon?
Nooit, ik maak de rest van het huis schoon :Y)
So we just called him Fred
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 mei 2021 @ 20:19:05 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199279291
Paar keer per jaar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199279423
Is dat een 386 ofzo? De mijne begint met 55 graden net lekker op werktemperatuur te komen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:38:27 #5
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_199279759
Alleen als de boel uit elkaar gaat voor nieuwe hardware en dat is elke 4 jaar of zo.
CPU zit idle rond de 35°-40°, onder load tot zo'n 65°. Lang leve Noctua _O_

Is wel een beetje worst case scenario hier. Kast is altijd open (beide zijdes), staat op m'n bureau naast me en ik rook.
pi_199281311
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:25 schreef halfway het volgende:
Is dat een 386 ofzo? De mijne begint met 55 graden net lekker op werktemperatuur te komen.
:) Core i7 950 overclocked, draaiend op 3,85 Ghz op een SabertoothX58 uit 2010.
Belangrijkste upgrades waren een SSD en MSI gtx960.
Maf setje; draait alle games nog prima; zelfs op de tweede 43" 4k UHD monitor/tv tot mijn eigen verbazing.
pi_199281391
quote:
80s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:38 schreef Mano_ het volgende:
Alleen als de boel uit elkaar gaat voor nieuwe hardware en dat is elke 4 jaar of zo.
CPU zit idle rond de 35°-40°, onder load tot zo'n 65°. Lang leve Noctua _O_

Is wel een beetje worst case scenario hier. Kast is altijd open (beide zijdes), staat op m'n bureau naast me en ik rook.
Die rook hè; heb ik er vanmiddag uit staan bikken :)
Maar hij is wel lekker stil nou.
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 22:59:31 #8
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199282538
Soms even de filters, maar verder niet.

Hij tikt onder renderen de 41 graden aan. i5 6400 2.7 met een turbo naar 3.2.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_199283249
filters soms, maar heb watercooling dus CPU is meestal < 50 graden.

Ligt ook heel erg aan welke CPU je hebt.
pi_199283253
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:57 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

:) Core i7 950 overclocked, draaiend op 3,85 Ghz op een SabertoothX58 uit 2010.
Belangrijkste upgrades waren een SSD en MSI gtx960.
Maf setje; draait alle games nog prima; zelfs op de tweede 43" 4k UHD monitor/tv tot mijn eigen verbazing.
alle games? en wat versta jij dan onder alle games?

en wat zegt het type monitor over de instellingen van de game? het lijkt hier alsof je wil beweren alsof je alle games op 4k draait.
Ich hock in meinem Bonker
pi_199283387
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 00:21 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

alle games? en wat versta jij dan onder alle games?

en wat zegt het type monitor over de instellingen van de game? het lijkt hier alsof je wil beweren alsof je alle games op 4k draait.
Alle is een beetje te wellicht, daar geef ik je gelijk in en ik heb al een poosje geen nwe. games gekocht.
Ben nu bezig veel van m'n oude games te herspelen en veel daarvan draaien op 4K. De uitgevers krikken nog steeds hun engine op, veel Lara Crofts, Fear, Deadspace, Max Payne 3 zeker, Farcry 5 ook, alsmede Call of Duty WOll.
Ik kijk er in ieder geval van op; het draait prima, terwijl ik ook nog op monitor 1 soms een walkthrough open heb staan.
pi_199284230
Maak het nooit schoon, op af en toe even de stofzuiger op de voorkant of binnenkant van de voorkant fans en het raster van de achterkant dan.

Cpu na 6 jaar nog steeds ~30 tot 35c idlen afhankelijk van wat je exact doet natuurlijk.
Tijdens spellen misschien 60c.

Gpu gemiddeld 30c idle en 40 tot 45c bij hogere activiteit.

Maar ik begin de leeftijd nu te merken.
Soms bij opstarten 6 piepjes, geen beeld.
Bij dit systeem zou dat verschillende dingen kunnen betekenen, gpu of monitor stuk, maar dat heb ik uitgesloten.
Kabel naar monitor stuk, dat vermoed ik in dit geval.

Anders hou je de cmos batterij over (goedkope oplossing als dat zo is) of misschien geheugen.
Uiterst geval het hele moederbord.

Dank je Dell met je unieke piepjes voor ieder systeem wat jullie uitbrengen, (alienware)
pi_199284358
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 07:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Soms bij opstarten 6 piepjes, geen beeld.
Bij dit systeem zou dat verschillende dingen kunnen betekenen, gpu of monitor stuk, maar dat heb ik uitgesloten.
Kabel naar monitor stuk, dat vermoed ik in dit geval
zal niet de kabel zijn, eerder geheugen.
pi_199284374
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 07:39 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

zal niet de kabel zijn, eerder geheugen.
Zou kunnen, maar bij dit type systeem is het heel specifiek.
Ook in de handleiding van dit model betekent 6 piepjes een of andere onderbreking tussen monitor en videokaart.
(dit gebeurt alleen bij opstarten, heel soms - oplossing tot nu toe is even kabel uit de gpu en er weer in en klaar.. dus dat is al vreemd)

Immers ook het geheugen doet bij gebruik nooit rare dingen.
pi_199284426
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 07:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar bij dit type systeem is het heel specifiek.
Ook in de handleiding van dit model betekent 6 piepjes een of andere onderbreking tussen monitor en videokaart.
(dit gebeurt alleen bij opstarten, heel soms - oplossing tot nu toe is even kabel uit de gpu en er weer in en klaar.. dus dat is al vreemd)

Immers ook het geheugen doet bij gebruik nooit rare dingen.
je zou een handleiding moeten kunnen vinden voor jouw type pc.

koop zelf nooit dell PC meer, mijn laptop ging laatst dood uit zichzelf. amper gebruikt en doet niks meer nu.

daarvoor ook alienware gehad maar dat was ook niks
pi_199284917
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 07:50 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

je zou een handleiding moeten kunnen vinden voor jouw type pc.

koop zelf nooit dell PC meer, mijn laptop ging laatst dood uit zichzelf. amper gebruikt en doet niks meer nu.

daarvoor ook alienware gehad maar dat was ook niks
Nou ja normaal heb ik dus nooit gekke dingen, super stabiel waar andere juist klagen over hun x systeem. (Meestal zelfbouw)

Alienware kan ook verrassend goedkoop zijn, tenminste, als ik kijk naar de onderdelen en dan naar een prebuild kijk van alienware, zitten de hogere kosten eigenlijk altijd in die zogenaamde premium services aka “extra garantie”.
En nooit in de kosten van de bouw zelf.
pi_199309541
De stoffilters maak ik af en toe schoon, in de kast nooit nodig geweest. i7-6700K van 4.0 naar 4.6 GHz overclocked @ 1.36V, 30 graden idle, rond de 65 onder full load, met Noctua U14S koelertje met twee fans erop, en de standaard Intel 'tandpasta' onder de heatspreader vervangen door vloeibaar metaal (dat scheelde direct 10 graden, prutswerk van Intel dus).

Ik krijg 'm niet stabiel nog veel sneller zonder 'm t laten koken, ik ben tevreden zo.
pi_199315824
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 00:35 schreef Fleischmeister het volgende:
De stoffilters maak ik af en toe schoon, in de kast nooit nodig geweest. i7-6700K van 4.0 naar 4.6 GHz overclocked @ 1.36V, 30 graden idle, rond de 65 onder full load, met Noctua U14S koelertje met twee fans erop, en de standaard Intel 'tandpasta' onder de heatspreader vervangen door vloeibaar metaal (dat scheelde direct 10 graden, prutswerk van Intel dus).

Ik krijg 'm niet stabiel nog veel sneller zonder 'm t laten koken, ik ben tevreden zo.
Arctic silver koelt inderdaad als de beste.
pi_199323838
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 00:44 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Alle is een beetje te wellicht, daar geef ik je gelijk in en ik heb al een poosje geen nwe. games gekocht.
Ben nu bezig veel van m'n oude games te herspelen en veel daarvan draaien op 4K. De uitgevers krikken nog steeds hun engine op, veel Lara Crofts, Fear, Deadspace, Max Payne 3 zeker, Farcry 5 ook, alsmede Call of Duty WOll.
Ik kijk er in ieder geval van op; het draait prima, terwijl ik ook nog op monitor 1 soms een walkthrough open heb staan.
Tja je brengt het alsof je oude systeempje alles op 4k draait. ik zou zeggen laat far cry 5 dan maar eens in een filmpje zien met de instellingen op 4k en de fps erbij. :)
Ich hock in meinem Bonker
pi_199323972
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:54 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Tja je brengt het alsof je oude systeempje alles op 4k draait. ik zou zeggen laat far cry 5 dan maar eens in een filmpje zien met de instellingen op 4k en de fps erbij. :)
Ja ja, ik open dit topic uiteraard alleen maar om onzin uit te kramen en mijzelf op de borst te slaan natuurlijk.
I.p.v. te reageren op het onderwerp probeer jij mij ook nog eens aan het werk te zetten.
Dan geloof je mij toch niet jongen; het zal mij echt worst wezen.

Player Add item: remove fotosynthese :P
pi_199324750
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 01:27 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

I.p.v. te reageren op het onderwerp probeer jij mij ook nog eens aan het werk te zetten.
D

oke, daar heb je gelijk in. niet fair van mij. :)

CPU 40 graden als ik hier wat zeg(NZXT watercooling op silent)
GPU iets hoger.

alles binnen de marge, kan het wel opvoeren maar is volgens mij niet nodig.

stof in het systeem blijft wel een terugkomend probleem, maar dan hebben we het over jaren. blazen en verwijderen is dan voor mij de oplossing.
Ich hock in meinem Bonker
pi_199324765
foutje gemaakt: gpu juist lager. 32 meestal.
Ich hock in meinem Bonker
pi_199326908
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:26 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Arctic silver koelt inderdaad als de beste.
Nog steeds niet slecht, maar Thermal Grizzly Kryonaut doet het tegenwoordig beter op verjaardagen. :P
Beide zijn trouwens koelpasta's, geen vloeibaar metaal (zoals Thermal Grizzly Conductonaut).
pi_199328684
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 11:32 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Nog steeds niet slecht, maar Thermal Grizzly Kryonaut doet het tegenwoordig beter op verjaardagen. :P
Beide zijn trouwens koelpasta's, geen vloeibaar metaal (zoals Thermal Grizzly Conductonaut).
Hahaha.
Ik reageerde met Arctic, omdat ik daar zelf een resultaat van 10 graden mee heb behaald. Het zit er nu ook nog op, al twee jaar dus.
Zou ik eigenlijk eens moeten bekijken, puur uit interesse, of die zooi is uitgedroogd of aangekoekt.
Maar dan krijg ik weer problemen met de backplate. Die koeler en de bijbehorende backplate monteren is eigenlijk een twee-mans job (Scythe Mugen rev. B).
Dat los ik op door de moertjes tijdelijk met tape op hun plaats te houden. Blijft een hell of a job though, waar ik even geen zin in heb. :)
pi_199342576
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:21 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Hahaha.
Ik reageerde met Arctic, omdat ik daar zelf een resultaat van 10 graden mee heb behaald. Het zit er nu ook nog op, al twee jaar dus.
Zou ik eigenlijk eens moeten bekijken, puur uit interesse, of die zooi is uitgedroogd of aangekoekt.
Ja die Mugens zijn monsters :D Als je temperaturen niet verslechterd zijn lekker zo laten, zo snel droogt een goede pasta niet uit en ook dan is het maar de vraag wat dat doet met de geleiding, het gaat tenslotte om het opvullen van de kleine ruimtes tussen heatsink en CPU heatspreader en dat doet het dan nog steeds.

Die goop van Intel onder de i7 heatspreader was trouwens ook gewoon nog vloeibaar, alleen geleidt liquid metal daar veel beter, wel echt zwaar irritant om te verwerken dat spul... bij nieuwere CPU's hebben ze de boel zelf al vastgesoldeerd dus is zo'n 'de-lid' niet meer nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')