abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:37:39 #101
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199277054
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

De maatregelen en het gedrag van mensen zijn ook wel twee losse zaken natuurlijk. Daarom konden we vorig jaar ook een betere daling bewerkstelligen met minder maatregelen, omdat het gedrag van mensen voorzichtiger was.

Hoe het nu moet, behalve hopen dat de zon gaat schijnen en het vaccineren een beetje opschiet, weet ik ook niet.
Ik ben het met deze post volledig eens. Hopelijk wordt het goed weer vanaf het weekend.
pi_199277056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:25 schreef -0- het volgende:

[..]

En niet onlogisch ook dat mensen hem zo gebruiken. Volgens de bijsluiter is de kans op vals negatief minder dan 2% als ik het goed heb. Dat is maar weinig slechter dan een PCR test.

Ik ben momenteel verkouden, heb de laatste 4 dagen met niemand contact gehad en de komende week ook niks gepland staan(sowieso zo lang klachten niet). Dan kan ik 20 minuten gaan rijden voor een test of ik doe een zelftest die ik toch al in huis heb.
Als de test dan positief is zal ik alsnog naar de teststraat rijden. Maar ik vermoed dat een deel van het advies. toch PCR te doen bij een positieve zelftest ook gebaseerd is op het zicht houden op de besmettingen.
Ik dacht dat de false negative rate bij PCR testen veel lager waren, maar ze zijn eerder hoger dan lager dan wat jij zegt!
Op dag 1 van infectie is de false negative rate ongeveer 100%, wat ook wel te verwachten is. Je hebt het net pas voor het eerst ingeademd zeg maar. Maar ook na een dag of 4-5 is een false negative nog reeel.
Als de gold-standard test zo'n hoge false negative heeft, dan heeft een false negative van een thuistest wel minder impact op het geheel.
En ik snap ook helemaal dat mensen hem zullen gebruiken in de gevallen die jij omschrijft, en dat zou ik zelf ook doen. De overheid zal dat ook wel weten.

Hier in de UK worden ze ook massaal ingezet nu. Elke leerling en leraar moet 2x per week zo'n sneltest doen. Maar niet als je symptomen hebt, dan moet je naar een teststraat. Symptomen in de UK zijn wel wat stricter dan in Nederland: Koorts, verlies reuk of smaak, en aanhoudende of terugkerende (droge) hoest. Een snotneus ofzo dus niet, terwijl dat in Nederland wel als symptoom wordt gezien.

Paper over false negatives: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33301459/

In de review van studies die ze deden varieerde het percentage false negatives tussen de 2 en 59%.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:38:22 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199277063
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

De maatregelen en het gedrag van mensen zijn ook wel twee losse zaken natuurlijk. Daarom konden we vorig jaar ook een betere daling bewerkstelligen met minder maatregelen, omdat het gedrag van mensen voorzichtiger was.

Hoe het nu moet, behalve hopen dat de zon gaat schijnen en het vaccineren een beetje opschiet, weet ik ook niet.
Je moet na 14 maanden de maatregelen meebuigen met het gedrag van de mensen en niet meer andersom.

Wat dat betreft waren de winkels en de terrassen prima beslissingen.
pi_199277064
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:22 schreef DonDruiper het volgende:
Nou jongens.. het is dan echt gebeurd.

Mijn covid corona checklist is compleet..

Heb net in de rij gestaan bij de action :'(
Schaam je, schaam je diep.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:39:19 #105
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199277078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je moet na 14 maanden de maatregelen meebuigen met het gedrag van de mensen en niet meer andersom.

Wat dat betreft waren de winkels en de terrassen prima beslissingen.
Maar wat moet je vervolgens wanneer de cijfers niet zakken?
pi_199277085
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij hoeft het OMT ook geen boodschap naar buiten te brengen, maar alleen het kabinet te adviseren. Voor het naar buiten brengen van boodschappen richting het publiek hebben we het RIVM en de GGD's.
Kan een standpunt zijn, ja. Tegelijkertijd is er een reden dat ze in het OMT zitten. Namelijk dat ze vooraanstaande experts zijn in hun veld. Hen een duiding ontzeggen, omdat ze in het OMT zitten komt mij wat vreemd over.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199277089
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hoe het nu moet, behalve hopen dat de zon gaat schijnen en het vaccineren een beetje opschiet, weet ik ook niet.
Dit is het enige wat nog resteert. Maatregelen opvolgen is passé, dat draagvlak is namelijk zorgvuldig de nek omgedraaid met o.a. de avondklok.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:40:20 #108
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199277093
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar wat moet je vervolgens wanneer de cijfers niet zakken?
Accepteren dat er grenzen zitten aan de maakbare samenleving.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:40:47 #109
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199277100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kan een standpunt zijn, ja. Tegelijkertijd is er een reden dat ze in het OMT zitten. Namelijk dat ze vooraanstaande experts zijn in hun veld. Hen een duiding ontzeggen, omdat ze in het OMT zitten komt mij wat vreemd over.
Ze mogen met het OMT adviezen geven, maar wat mij betreft verschijnen ze niet elke keer in de krant en bij de tv talkshows, zeker niet in de mate waarin dat de afgelopen tijd het geval is.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:40:47 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199277101
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar wat moet je vervolgens wanneer de cijfers niet zakken?
Vaccineren vaccineren vaccineren en indien nodig: meer vaccineren.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:40:55 #111
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199277102
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Accepteren dat er grenzen zitten aan de maakbare samenleving.
Daar hebben ze in het ziekenhuis toch geen zak aan.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:41:19 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199277111
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het belangrijkste cijfer en elke week is er wel weer gekloot, niet te geloven.

De planning voor deze week staat er ook nog steeds niet op.
Vrijwel elke dag een storing ergens, maar ondertussen wel vingertje richting het volk dat we langer met maatregelen zitten omdat we ons minder goed aan de regels houden.

Heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het trage vaccinatie tempo. Heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het feit dat ze hun systemen niet op orde hebben. Heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het feit dat we in een land wonen waar ze niet eens in staat zijn om bij te houden hoeveel vaccinaties er precies gezet zijn. Dat er zo slecht gecommuniceerd wordt. Wat gek dat mensen het zat worden na een jaar in deze crisis. Helemaal als partijen hogerop blijkbaar wel de tijd en het geld hebben voor een mooie testmaatschappij.

Stukje zelfreflectie zou fijn zijn. Al weten we allemaal dat dat nooit gaat gebeuren. Volk pesten en de schuld bij het volk leggen is makkelijker.

En omdat ik de reacties al aan zie komen: ja, natuurlijk hebben ze deels een punt; ook als volk zijnde falen we, want die besmettingen komen ergens vandaan. Maar het gaat om een veel groter plaatje dan enkel ''het volk houdt zich niet genoeg aan de maatregelen''.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199277116
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Daar hebben ze in het ziekenhuis toch geen zak aan.
Het is dan ook een nietszeggende one-liner.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199277124
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Nou ja, het is een feit dat de IC-cijfers belachelijk hoog zijn. Dat zou gewoon niet mogen gebeuren na ruim een jaar, miljoenen vaccinaties en heel veel kennis extra .....
Hier laten we het oa liggen met zuurstofmeters. In de UK werden mensen aangemoedigd dat te kopen. Blijkt dat met lage zuurstofwaardes het nog een tijdje duurt voor je echt ziek wordt en naar het ziekenhuis moet. Hierdoor hebben ze veel eerder mensen kunnen helpen die in betere toestand waren dan dat ze een week later waren gekomen.

Dat heb ik hier gemist.
pi_199277128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Redelijk argument als je 't mij vraagt.
Ja maar zo is er altijd wel wat.
Vakanties, bijkomen, inhalen reguliere zorg, overbelaste jeugdzorg.
pi_199277132
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Stukje zelfreflectie zou fijn zijn. Al weten we allemaal dat dat nooit gaat gebeuren
Het zou zo de tagline van deze topicreeks kunnen zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:43:01 #117
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199277136
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Daar hebben ze in het ziekenhuis toch geen zak aan.
De samenleving is alleen groter dan enkel de ziekenhuizen. Zorg is belangrijk, maar dat gaat zoveel verder dan mensen die zorg nodig hebben in een ziekenhuis.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199277142
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ja maar zo is er altijd wel wat.
Vakanties, bijkomen, inhalen reguliere zorg, overbelaste jeugdzorg.
Des te meer reden om het zorgpersoneel te kunnen laten uitrusten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:43:30 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199277144
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Daar hebben ze in het ziekenhuis toch geen zak aan.
Aan het opvoeren van maatregelen die verder geen enkel effect hebben (omdat ze sowieso al zinloos zijn, of omdat niemand zich er meer aan houdt) ook niet. Als je invloed ten einde is, en op dat punt beginnen we zo langzamerhand echt te komen, dan kun je gewoon niet veel meer. Niet dat we bereid zijn om dat te accepteren, maar het is toch echt waar het op neerkomt.

We kunnen niet accepteren dat we sommige dingen niet kunnen sturen als mens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:43:55 #120
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199277152
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De samenleving is alleen groter dan enkel de ziekenhuizen. Zorg is belangrijk, maar dat gaat zoveel verder dan mensen die zorg nodig hebben in een ziekenhuis.
Dat snap ik, maar het is de intensive care waar de schoen knelt. Als daar geen plek is, kan de rest van het land eigenlijk niks, want een ongeluk kan iedereen overkomen.
pi_199277182
quote:
Het vaccinatieprogramma krijgt weer meer tempo. Vorige week zijn 660.040 mensen gevaccineerd, aldus de gegevens van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Dat is meer dan in de weken ervoor. Het komt neer op ruim 92.000 prikken per dag.

Alleen in de week van 5 tot en met 11 april kregen nog meer mensen een prik dan vorige week. Toen werden in zeven dagen tijd bijna 920.000 mensen gevaccineerd.

Bijna 570.000 mensen kregen vorige week een eerste prik. In totaal hebben nu ruim 4,4 miljoen een eerste vaccindosis toegediend gekregen. Verder kregen vorige week bijna 92.000 mensen een tweede inenting. In totaal hebben nu iets meer 1,2 miljoen mensen een herhaalprik gekregen, waarmee ze in elk geval voorlopig beschermd zouden moeten zijn tegen het coronavirus.
pi_199277186
Help het leger nog steeds mee?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:46:00 #123
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199277187
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het is de intensive care waar de schoen knelt. Als daar geen plek is, kan de rest van het land eigenlijk niks, want een ongeluk kan iedereen overkomen.
Het irritante is dat je natuurlijk gelijk hebt, maar dat het tegelijkertijd ook een beetje voelt als een permanente stop in de discussie. Niet zo zeer jouw post hoor, maar elke discussie die rondom Corona gevoerd wordt kan afgerond worden met ''ja, maar de ziekenhuizen''.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:47:30 #124
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199277214
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Aan het opvoeren van maatregelen die verder geen enkel effect hebben (omdat ze sowieso al zinloos zijn, of omdat niemand zich er meer aan houdt) ook niet. Als je invloed ten einde is, en op dat punt beginnen we zo langzamerhand echt te komen, dan kun je gewoon niet veel meer. Niet dat we bereid zijn om dat te accepteren, maar het is toch echt waar het op neerkomt.

We kunnen niet accepteren dat we sommige dingen niet kunnen sturen als mens.
Nou, ik accepteer het inderdaad niet van de bestuurders van dit land wanneer ze hun handen in de lucht zouden gooien en roepen "tja, accepteer het maar mensen, we hebben geen invloed meer". Dat kan toch niet.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:47:55 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199277225
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:45 schreef Zipportal het volgende:

[..]

660K, leuk maar veel te weinig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')