abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 mei 2021 @ 02:01:15 #51
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_199283597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 00:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

De meesten zijn analfabeet. Daarmee bedoel ik niet dat ze geen Nederlands kunnen lezen en schrijven. Nee, ze zijn analfabeet in hun eigen taal. Nog nooit een boek gelezen, nog nooit een pen vastgehouden. Het is dus ontzettend moeilijk om hen wat te leren. Ze moeten eigenlijk beginnen op het niveau van de kleuterschool, maar zijn lichamelijk volwassen. De hieraan verbonden kosten zijn zó hoog, dat het rendabeler is om die mensen gewoon levenslang een uitkering te geven, wat stilzwijgend ook gebeurt.
En waarom moeten Nederlanders Eritreeërs levenslang aan kost en inwoning helpen?
  woensdag 5 mei 2021 @ 02:35:46 #52
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_199283640
Mijn Britse buren hebben ook een verblijfsvergunning gekregen, hun voorouders komen uit Pakistan.Leren overigens de Nederlandse taal buitengewoon snel

Ik snap eigenlijk niet waarom al die mensen bij Callais zo hun best doen om naar Groot Brittanie te gaan als de Britten hier willen komen :D
pi_199283682
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:20 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:

[..]

Klopt, door racisme.
Bron?
  woensdag 5 mei 2021 @ 04:52:21 #54
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199283878
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Oh ja, vertel eens? Ik heb zelf gedurende de afgelopen 25 jaar achtereenvolgens in Lombok in Utrecht, in de Tarwewijk op Rotterdam-Zuid en inmiddels alweer vele jaren in Rotterdam-West gewoond, en ik heb lange reizen door diverse Afrikaanse landen gemaakt. Ik zal niet zeggen dat er daar geen problemen zijn, maar ik heb nog steeds geen reden om bang te zijn voor buitenlanders, integendeel zou ik zeggen, maar dat ligt misschien aan mij dan. Het zijn voor mijn gevoel vaak juist de mensen die ergens in een witte commune in schubbekutteveen wonen en die alleen op tv en op de feesboek dingen over buitenlanders zien die het allerbangste zijn.
Ben je wel bang om te reageren? Je negeert mijn post...

Jij blijft er maar van maken dat mensen bang zijn. Waar haal je dat vandaan? Sterk staaltje projectie.
pi_199283931
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat je in elk geval een basis niveau Nederlands moest beheersen voordat je recht maakte op een verblijfsvergunning. Die Syriërs hier in de buurt spreken allen geen woord Nederlands en Engels. Reken maar op weer 50K (zullen er uiteindelijk vele meer zijn) onrendabele die geen woord Nederlands zullen spreken totdat ze omvallen.
Inclusief slecht Nederlands sprekende kroost die vervolgens daardoor niet aan de bak komt en daar de vuige racistische Hollanders de schuld van gaan geven.
  woensdag 5 mei 2021 @ 05:37:07 #56
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199283957
*O* Mag de hardwerkende Nederlander nóg langer wachten op een woning *O*

Cultuurverrijkers _O_
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 5 mei 2021 @ 05:38:21 #57
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199283958
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 05:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Inclusief slecht Nederlands sprekende kroost die vervolgens daardoor niet aan de bak komt en daar de vuige racistische Hollanders de schuld van gaan geven.
En dan handje ophouden _O_ en roepen dat Nederlanders racisten zijn
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199284257
Gelukkig hebben we geld en huizen in overvloed hier..

Ga maar eens Denemarken na doen, je gaat eerst met z’n allen op een eiland (of zeer afgesloten locatie) zitten.
Bewijs maar dat je een opleiding hebt of iets deed of kan doen, daarna krijg je misschien een verblijfsvergunning, bijna niets gratis meer op zorg na.

En lo and behold, opeens is de “vluchtelingen stroom” naar Denemarken opgedroogd op enkele na.
I wonder why?
pi_199284980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 04:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ben je wel bang om te reageren? Je negeert mijn post...

Jij blijft er maar van maken dat mensen bang zijn. Waar haal je dat vandaan? Sterk staaltje projectie.
Niet iedereen is bang inderdaad. Er zijn natuurlijk ook gewoon racisten die een hekel aan buitenlanders hebben, maar daar ga ik geen energie aan verspillen.
pi_199285019
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:14 schreef Farenji het volgende:
Dit zijn geen goedkope werkkrachten of kennismigranten he. Dit zijn mensen die noodgedwongen vluchten uit een onveilig land waar ze vervolgd of vermoord zouden kunnen worden.
Dit zijn illegale econmische migranten die vele duizenden km`s hebben gereisd, en vele veilige landen hebben overgeslagen voordat ze in Nederland asiel aanvroegen :{w
De meesten hebben grof geld betaalt aan mensensmokkelaars om in Nederland te komen
En nee, ze zijn echt niet allemaal in doodsnood en in angst voor vervolging of moord hoor
quote:
Dat we die asiel verlenen en uiteindelijk opnemen in ons land heet menselijkheid, maar dat is jou misschien vreemd.
Dat we die asiel verlenen en de Nederlandse nationaliteit geven, dat is het in de bek spuwen van de Nederlander die ervoor betalen mag

En bovenal is dit de verkrachting van het VN vluchtelingenverdrag en asielrecht, want ZO was het nooit bedoeld hoor
pi_199285032
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:41 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat vluchtelingen... Ze willen blijkbaar ook de recente doden herdenken?

Nee, dat zijn migranten
Syrie ligt vele duizenden km`s verderop, daar zitten vele veilige landen tussen, het is waanzin om ze nog vluchteling te noemen als ze in Nederland zijn
pi_199285039
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 23:47 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat gebeurde er dan?
Deed men mij pijn, niet luisteren naar het gevoel is dus verkeerd en meestal pijnlijk. Mijn persoonlijke mening is dus, dat mensen het recht hebben om bang te zijn.
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:12:34 #63
3542 Gia
User under construction
pi_199285105
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat je in elk geval een basis niveau Nederlands moest beheersen voordat je recht maakte op een verblijfsvergunning. Die Syriërs hier in de buurt spreken allen geen woord Nederlands en Engels. Reken maar op weer 50K (zullen er uiteindelijk vele meer zijn) onrendabele die geen woord Nederlands zullen spreken totdat ze omvallen.
Beetje kort door de bocht.
Weet je of die Syriërs bij jouw in de buurt ook het Nederlanderschap hebben gekregen? Als ze nog geen woord Nederlands spreken, neem ik aan van niet.

Ik heb Syrische buren gehad, waarvan de kinderen binnen anderhalf jaar bijna vloeiend Nederlands spraken en naar de Havo gingen, hier in de buurt.
De ouders hebben er wat langer over gedaan, maar ook die zijn uiteindelijk geslaagd. Kinderen studeren, ouders zijn aan 't werk.

De IND moet gewoon streng de regels volgen en het kaf van het koren scheiden.
pi_199285176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht.
Weet je of die Syriërs bij jouw in de buurt ook het Nederlanderschap hebben gekregen? Als ze nog geen woord Nederlands spreken, neem ik aan van niet.

Ik heb Syrische buren gehad, waarvan de kinderen binnen anderhalf jaar bijna vloeiend Nederlands spraken en naar de Havo gingen, hier in de buurt.
De ouders hebben er wat langer over gedaan, maar ook die zijn uiteindelijk geslaagd. Kinderen studeren, ouders zijn aan 't werk.

De IND moet gewoon streng de regels volgen en het kaf van het koren scheiden.
Ik weet niet of ze het Nederlanderschap hebben gekregen, maar ze zitten hier in een flat en volgens mij heb je daar pas recht op zodra je het Nederlanderschap krijgt. Inmiddels is één zoon ook al papa geworden, kindje dus geboren in NL en "Nederlander". Nu wil ik niet teveel over ze klagen, heb verder geen last van ze, vind het jammer dat ik moeilijk met ze in contact kom maar die zeldzame keren dat ik een reactie krijg zijn ze wel vriendelijk. Woon in ieder geval liever naast deze mensen dan tokkies.

Maar wat mij dan wel weer flink stoort is dat deze mensen met minimaal 11 (ja heb er 11 geteld) op een 3 slaapkamer flatje zitten. Is dat nu die menselijkheid waar vele linksmensen het over hebben? Zelfs ik vind dat niet kunnen, en dat is de kant van de medaille die velen niet zien na de goed nieuws show van de IND, daar kijkt de gemiddelde links mens niet naar en dat zullen ze ook nooit weten want die mensen worden niet in hun buurten gedropt. Met 11 man op een flatje, en dat in deze tijd waar je nergens heen kan. Heel menselijk allemaal. Maar ja, gaan die mensen zich uiten vanwege hun frustratie dan zijn de mensen die daarover durven te klagen toch weer onwetende racisten natuurlijk, zo werkt het hier in dit land.

Linksom of rechtsom, die hele asiel business hier in Nederland is de grootste puinzooi ooit. Of je wel of geen voorstander bent van asielzoekers. En naar mijn mening is de huidige asielprocedure een stuk onmenselijker dan die mensen opvangen in de regio en voorzien van gedegen opleidingen, hulp en steun zodat ze na de ellende hun land weer kunnen opbouwen.
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:21:47 #65
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199285183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Oh ja, vertel eens? Ik heb zelf gedurende de afgelopen 25 jaar achtereenvolgens in Lombok in Utrecht, in de Tarwewijk op Rotterdam-Zuid en inmiddels alweer vele jaren in Rotterdam-West gewoond, en ik heb lange reizen door diverse Afrikaanse landen gemaakt. Ik zal niet zeggen dat er daar geen problemen zijn, maar ik heb nog steeds geen reden om bang te zijn voor buitenlanders, integendeel zou ik zeggen, maar dat ligt misschien aan mij dan. Het zijn voor mijn gevoel vaak juist de mensen die ergens in een witte commune in schubbekutteveen wonen en die alleen op tv en op de feesboek dingen over buitenlanders zien die het allerbangste zijn.
Mwoah...... mensen zijn niet bang voor buitenlanders, mensen zijn bang voor wat ze meebrengen; Een achterlijke cultuur, een setje discutabele normen en waarden en een arbeidsethos die niet strookt met die van ons.
Ik denk dat de problemen die je op jouw grote bijzondere reizen zag meestentijds ook daar aan toe te schrijven waren, is het niet?
pi_199285332
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:20 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
Klopt, door racisme.
Klets niet kerel, jij denkt dat het merendeel van de Somaliers en Eriteers in de bijstand zit en qat kauwend achterover hangt omdat er racisme is ?
Hoe kan het dan dat andere migrantengroepen wel succesvol zijn ?
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 00:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De meesten zijn analfabeet. Daarmee bedoel ik niet dat ze geen Nederlands kunnen lezen en schrijven. Nee, ze zijn analfabeet in hun eigen taal. Nog nooit een boek gelezen, nog nooit een pen vastgehouden. Het is dus ontzettend moeilijk om hen wat te leren. Ze moeten eigenlijk beginnen op het niveau van de kleuterschool, maar zijn lichamelijk volwassen. De hieraan verbonden kosten zijn zó hoog, dat het rendabeler is om die mensen gewoon levenslang een uitkering te geven, wat stilzwijgend ook gebeurt.
Dat dus
Ze durven het niet hardop te zeggen, want dan is er weer racisme gebrul en gemekker over IQ en intelligentie
Maar Eritreers en Somaliers staan er zowat Europawijd om bekend dat je er niet veel mee kunt

En daar wordt genoeg onderzoek naar gedaan hoor
Maar het hoofzakelijk "boeren" en geitenhoeders, en dan niet het soort boeren dat we in Nederland hebben hoor
Daar heb je gewoonweg niets aan in een land als Nederland
Dat soort mensen blijft voor vele generaties een kostenpost voor de Nederlandse staat

Feitelijk hebben ze niets in Nederland te zoeken
Ze komen hier enkel en alleen omdat het onder Eritreers en mensensmokkelaars bekend is dat je hier snel asiel krijgt en een ruime uitkering als je statushouder bent
https://www.kis.nl/sites/(...)s-bij-integratie.pdf
quote:
De derde golf ontvluchtte het repressieve regime in grote getallen vanaf 2010. Deze stroom was in maart 2017 opgelopen tot circa 14.000 vluchtelingen.
De derde golf verschilt in sociaaleconomische status, achtergrond en politieke overtuiging van de twee eerdere golven. Zij hebben te maken gehad met de verschrikkingen van militaire dienst, detenties en angst in Eritrea en zijn gevlucht voor het huidige regime. Deze Eritrese statushouders komen veelal van het platteland en hebben weinig onderwijs genoten
Interviews met Eritreese migranten;
https://www.scp.nl/public(...)houders-in-nederland
quote:
Ik kom uit een klein dorp in Zoba Debub. Ik heb vier jaar als soldaat gediend. Ik begon als17-jarige met militaire dienst. Ik heb acht jaar onderwijs gehad maar heb niet veel opgestoken

Het leven is anders dan in Nederland, waar je naar school gaat en dan wanneer je achttien wordt je eigen weg gaat. In Eritrea luister je naar wat je ouders je vertellen, naast dat je naar school gaat. Mijn ouders zijn boeren. Ik ben tot de elfde klas naar school geweest, toen moest ik naar Sawa voor de twaalfde klas.
Daar ga je voor een jaar naartoe. Je leert daar acht maanden en vier maanden krijg je een training in het militaire kamp. Na een jaar zijn we weer teruggekeerd, met een papiertje waarop stond dat we een beroep gingen leren. We hebben toen een jaar gewacht en waren weer opgeroepen om terug te keren naar Sawa om daar dus te beginnen met leren, alleen was het niet wat we hadden verwacht


In dit hoofdstuk hebben we de achtergrond geschetst van de door ons geïnterviewde Eritrese statushouders. We kregen een beeld van de maatschappij waarin ze opgroeiden, hun opleidingsniveau en werkervaring, en de motieven die ze hadden om Eritrea te ontvluchten.
De meerderheid van deze statushouders is afkomstig van het Eritrese platteland, uit de grensregio’s met Ethiopië en Soedan. Een zevental respondenten komt daarentegen uit de hoofdstad Asmara en haar omgeving. De ouders van de geïnterviewde statushouders waren boeren en ambachtslieden.
Op een paar uitzonderingen na die een opleiding hebben gehad aan een van de colleges, zijn onze respondenten laag opgeleid in Eritrea.
Om verschillende redenen (armoede, opvattingen over de noodzaak van onderwijs voor
vrouwen) hebben sommigen – ondanks de leerplicht – maar enkele jaren basisonderwijs genoten. Zij kunnen alleen lezen en schrijven in hun eigen taal, het Tigrinya.
Anderen hebben ook enkele jaren secundair onderwijs gehad tot ze voor het laatste jaar werden opgeroepen om naar het militaire trainingskamp Sawa te gaan.
Echt, we moeten stoppen met deze asielwaanzin, maar dan ook helemaal
COA opheffen en stoppen met asiel toekennen
COA en zijn voorgangers bestaan nog maar een jaar of 30 he, daarvoor waren er amper asielzoekers
Dat is een mechanisme wat zichzelf in stand houdt
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:46:40 #67
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199285451
Briljant topic. Driekwart van de vaste NWS users schuimbekkend alle PVV en FvD vooroordelen aan het debiteren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199285638
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:12 schreef Gia het volgende:
Beetje kort door de bocht.
Weet je of die Syriërs bij jouw in de buurt ook het Nederlanderschap hebben gekregen? Als ze nog geen woord Nederlands spreken, neem ik aan van niet.

Ik heb Syrische buren gehad, waarvan de kinderen binnen anderhalf jaar bijna vloeiend Nederlands spraken en naar de Havo gingen, hier in de buurt.
De ouders hebben er wat langer over gedaan, maar ook die zijn uiteindelijk geslaagd. Kinderen studeren, ouders zijn aan 't werk.

De IND moet gewoon streng de regels volgen en het kaf van het koren scheiden.
Juist, IND moet de kaf van het koren scheiden
Dat betekent in mijn ogen dat ze geen Syriers binnen moeten laten die als vluchteling naar Nederland komen, maar eigenlijk economische migrant zijn
Syrie ligt immers duizenden km`s verderop, had in een buurland asiel aangevraagd
pi_199285824
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 00:32 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Meer dan 70% van Koeweit bestaat uit migranten. Is Koeweit jouw grote voorbeeld? Dan moet er nog heel wat migranten bijkomen in NL (15% bestaat uit migranten).
De vraag is, waarom laat Kuwait geen Somaliërs toe? Omdat ze bang zijn dat een Kuwaitse jongedame met een zwarte jongen thuiskomt?
  woensdag 5 mei 2021 @ 10:53:14 #70
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_199286193
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 00:32 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Meer dan 70% van Koeweit bestaat uit migranten. Is Koeweit jouw grote voorbeeld? Dan moet er nog heel wat migranten bijkomen in NL (15% bestaat uit migranten).
_0- dat zijn geen immigranten, dat zijn expats. Die hebben geen rechten maar verdienen wel veel geld. Daar draaien alle emiraten op.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Briljant topic. Driekwart van de vaste NWS users schuimbekkend alle PVV en FvD vooroordelen aan het debiteren.
Het briljante zijn de usual suspects die feiten en argumenten die ze niet bevallen naast zich neerleggen en dan de eeuwige dooddoener racisme erin gooien.
Wat kom je hier dan eigenlijk doen als je helemaal niet geïnteresseerd bent in enige gedachte uitwisseling of argumentatie?
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:58:15 #71
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199287831
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Niet iedereen is bang inderdaad. Er zijn natuurlijk ook gewoon racisten die een hekel aan buitenlanders hebben, maar daar ga ik geen energie aan verspillen.
Jij komt er wel. Er zijn kennelijk drie kampen in deze discussie voor jou: jij, de "verlichte wereldreiziger" en cultuurbobo en iedereen die het met je eens is, de angstige domme roeper en de racist. De laatste twee zijn de groepen die het niet met je eens zijn. Zo kan je natuurlijk nooit gaan twijfelen aan je eigen denkbeelden, iemand die het niet met je eens is stop je in kamp 2 of 3.

Interessante gewaarwording dit. Als je zo zeker bent van de waarheid, waarom voel je dan de noodzaak anderen die het niet met je eens zijn al bij voorbaat weg te zetten? Ik weet wel waarom, maar je mag de vraag zelf beantwoorden.
  woensdag 5 mei 2021 @ 13:02:03 #72
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199287881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Briljant topic. Driekwart van de vaste NWS users schuimbekkend alle PVV en FvD vooroordelen aan het debiteren.
Het maakt niet uit welk topic je aanklikt zolang die grijze langspeelplaat die in je hoofd zit zich maar blijft afspelen.
pi_199288070
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Oh ja, vertel eens? Ik heb zelf gedurende de afgelopen 25 jaar achtereenvolgens in Lombok in Utrecht, in de Tarwewijk op Rotterdam-Zuid en inmiddels alweer vele jaren in Rotterdam-West gewoond, en ik heb lange reizen door diverse Afrikaanse landen gemaakt. Ik zal niet zeggen dat er daar geen problemen zijn, maar ik heb nog steeds geen reden om bang te zijn voor buitenlanders, integendeel zou ik zeggen, maar dat ligt misschien aan mij dan.
Wellicht, heb je recentelijk nog maatschappijleer gegeven over de Mohammedcartoons? Ben je met de blonde haren los wezen joggen in een hoofddoekjeswijk?

quote:
Het zijn voor mijn gevoel vaak juist de mensen die ergens in een witte commune in schubbekutteveen wonen en die alleen op tv en op de feesboek dingen over buitenlanders zien die het allerbangste zijn.
Die mensen kunnen zich doorgaans de grootstedelijke onverschilligheid niet veroorloven. Daar zitten de kinderen niet op een andere school, daar kun je niet een wijk mijden. Die moeten er daadwerkelijk mee samen leven en dan is een enigzins gedeelde maatschappijvisie wel zo fijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199288325
Een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd: Ja. Het Nederlandsschap: Nooit.
Vluchtelingen, gevaar in eigen land: In een aantal gevallen gaan deze vluchtelingen wel op vakantie in eigen land!!!

Het wordt tijd dat deze 'voordelen' worden weggeveegd door Rutten en Co.
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:16:04 #75
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_199288779
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:38 schreef JannekeC5 het volgende:
Een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd: Ja. Het Nederlandsschap: Nooit.
Vluchtelingen, gevaar in eigen land: In een aantal gevallen gaan deze vluchtelingen wel op vakantie in eigen land!!!

Het wordt tijd dat deze 'voordelen' worden weggeveegd door Rutten en Co.
Helaas wordt het asielrechtmisbruik alleen aangekaart door bepaalde, m.i. maffe, partijen. Ik denk dat de mainstream politici te laf zijn, bang dat ze in de extreem-rechtse racistische hoek weggezet worden en dan naar hun carriere kunnen fluiten.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:17:52 #76
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199291707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee menselijkheid is mij niet vreemd, maar veel linkse mensen blijkbaar wel. Het is tunnelvisie, er is maar één oplossing in de ogen van de gemiddelde linksmens en dat is heel Afrika en het Midden-Oosten hierheen halen, andere oplossingen staan gelijk aan het deporteren van asielzoekers.

Is het menselijk om hier mensen te laten wonen die zich eigenlijk zelf niet kunnen redden en nooit onderdeel zullen worden van deze maatschappij? Is het menselijk om hun kinderen in een verscheurde wereld te laten opgroeien, de wereld van hun ouders, vaak strikt, beperkend en met min vrijheden en ze dan vrij laten rondlopen op straat waar ze zien dat andere kinderen wel die vrijheden hebben? Is het menselijk om de wijken van de arbeiders vol te duwen met mensen die ze nog geen goedendag zullen zeggen, die door de stijgende criminaliteit van asielzoekers geen prettig leven meer hebben?

Menselijkheid bestaat in het linkse hoofdje alleen maar voor een selectief groepje waar zij op dit moment de focus op hebben, de mensen die hier de dagelijks hinder van ondervinden kunnen niet zo snel rekenen op menselijkheid vanuit de linkse hoek.

We halen hier asielzoekers uit Afrika en het Midden-Oosten onder het mom van "menselijkheid" want anders worden ze vervolgd en vermoord met als gevolg dat de oorspronkelijke bevolking hier in de buurten waar ze die mensen plaatsen worden vervolgd, mishandeld, belaagd, uitgescholden, bejegend en zelfs vermoord. Menselijkheid noemen ze dat.
Kennelijk willen mensen dat zelf, maar jij zou dan wel weer weten wat goed is voor die mensen.

:')
pi_199292205
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Kennelijk willen mensen dat zelf, maar jij zou dan wel weer weten wat goed is voor die mensen.

:')
Ja, maar dat is ook omdat ze foto's opgestuurd krijgen van landgenoten voor een willekeurige Mercedes en niet doorhebben dat de middenklasse van arme landen wordt omgetoverd in de onderklasse van rijke landen. Daarnaast vind ik het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een geconstrueerde eenvoudige meerderheid zomaar het recht heeft om de bevolkingssamenstelling te veranderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199295632
Van die staatlozen vind ik dat iemand de wijste moet zijn. Triest dat Nederland dat dan is. Een voorbeeld waar ik ooit tegenaan ben gelopen is een uit Kosovo gevlucht gezin (Roma), maar gevlucht voor het los kwam van Servië. Die kan je dan wel terugsturen, maar Kosovo zegt dat ze Serviërs zijn en dus maar daarheen moeten, terwijl Servië zegt dat ze in Kosovo woonden, dus dat ze het in Pristina nog maar eens moeten vragen.
Dan kan je principieel zijn en je handen er vanaf halen, maar daar is niemand mee geholpen. Ik help liever iemand dan niemand (en dus mezelf ook niet).
Van andere landen vind ik dat verblijfsvergunningen niet zonder meer permanent moeten zijn. Tijdelijk wel, zodat diegene ook de mogelijkheid krijgt om te werken, en dus belasting kan betalen en zelfstandig in zijn onderhoud kan voorzien. Daarbij geeft een vergunning voor vijf jaar ook lucht, wat het welzijn ten goede komt.
De veiligelanders sluiten trouwens maar lekker achteraan bij de visumaanvraag, vanuit huis en niet in een AZC vol gezinnen.
pi_199296461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:25 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hur hur hur durrr.

Misschien eerst eens checken hoeveel er bijv al in landen als Libanon en Turkije worden opgevangen voordat je dit soort achterhaalde dingen spuit.

Maar goed dit is natuurlijk het topic voor domme schreeuwers die bang voor buut'nlanders zijn dus discussies op basis van feiten ipv onderbuikgevoelens zal wel weer te hoog gegrepen zijn.
Dit is het topic van links mensen die andermans geld graag aan dit soort hobbies uitgeeft.
Tijd dat de groep in NL die echt al deze mensen wil opvangen daar ook de volledige verantwoordelijkheid voor neemt. Zowel op financieel als maatschappelijk vlak.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_199297573
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daarnaast vind ik het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een geconstrueerde eenvoudige meerderheid zomaar het recht heeft om de bevolkingssamenstelling te veranderen.
... inclusief het weggeven van het stemrecht.
  donderdag 6 mei 2021 @ 06:49:21 #81
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199297580
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar dat is ook omdat ze foto's opgestuurd krijgen van landgenoten voor een willekeurige Mercedes en niet doorhebben dat de middenklasse van arme landen wordt omgetoverd in de onderklasse van rijke landen. Daarnaast vind ik het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een geconstrueerde eenvoudige meerderheid zomaar het recht heeft om de bevolkingssamenstelling te veranderen.
Klopt. Immigratie is echt iets wat per hoofdelijke stemming moet verlopen. Vind ik overigens ook van thema's als wegenbouw e.d. Leuk dat de VVD aannemer vriendjes wil spekken en een nieuwe snelweg bij Amelisweerd wil en daarmee dat halve mooie bos vernietigt, de bevolking wil het echter niet.
  donderdag 6 mei 2021 @ 06:54:34 #82
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_199297605
Hop, 48500 uitkeringen erbij.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_199298055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 06:54 schreef Scorpie het volgende:
Hop, 48500 uitkeringen erbij.
Voor de komende 30 a 40 jaar.

Jan de Boerenlul (ik o.a.) betaalt wel weer hoor.
^ To je nesmysl ^
pi_199298202
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze het Nederlanderschap hebben gekregen, maar ze zitten hier in een flat en volgens mij heb je daar pas recht op zodra je het Nederlanderschap krijgt. Inmiddels is één zoon ook al papa geworden, kindje dus geboren in NL en "Nederlander". Nu wil ik niet teveel over ze klagen, heb verder geen last van ze, vind het jammer dat ik moeilijk met ze in contact kom maar die zeldzame keren dat ik een reactie krijg zijn ze wel vriendelijk. Woon in ieder geval liever naast deze mensen dan tokkies.

Maar wat mij dan wel weer flink stoort is dat deze mensen met minimaal 11 (ja heb er 11 geteld) op een 3 slaapkamer flatje zitten. Is dat nu die menselijkheid waar vele linksmensen het over hebben? Zelfs ik vind dat niet kunnen, en dat is de kant van de medaille die velen niet zien na de goed nieuws show van de IND, daar kijkt de gemiddelde links mens niet naar en dat zullen ze ook nooit weten want die mensen worden niet in hun buurten gedropt. Met 11 man op een flatje, en dat in deze tijd waar je nergens heen kan. Heel menselijk allemaal. Maar ja, gaan die mensen zich uiten vanwege hun frustratie dan zijn de mensen die daarover durven te klagen toch weer onwetende racisten natuurlijk, zo werkt het hier in dit land.

Linksom of rechtsom, die hele asiel business hier in Nederland is de grootste puinzooi ooit. Of je wel of geen voorstander bent van asielzoekers. En naar mijn mening is de huidige asielprocedure een stuk onmenselijker dan die mensen opvangen in de regio en voorzien van gedegen opleidingen, hulp en steun zodat ze na de ellende hun land weer kunnen opbouwen.
Even wat onjuistheden corrigeren. Je komt in aanmerking voor sociale huur zodra je een verblijfstatus hebt. Iemand die in Nederland geboren is krijgt niet automatisch onze nationaliteit. Alleen wanneer een van zijn ouders de Nederlandse nationaliteit bezit.
pi_199298682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Even wat onjuistheden corrigeren. Je komt in aanmerking voor sociale huur zodra je een verblijfstatus hebt. Iemand die in Nederland geboren is krijgt niet automatisch onze nationaliteit. Alleen wanneer een van zijn ouders de Nederlandse nationaliteit bezit.
Is zo'n kind dan niet stateloos? Neem aan dat ze die kleine niet in Syrië kunnen registeren?

Maar dan hebben ze wel een verblijfsvergunning. Ach mag niet over die mensen klagen, had het er gisteren nog met een buurman over, zijn vriendelijk die zeldzame keren als je contact met ze krijgt. Alleen jammer dat we bijna niet met ze kunnen communiceren.
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:21:05 #86
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_199299151
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dit zijn geen goedkope werkkrachten of kennismigranten he. Dit zijn mensen die noodgedwongen vluchten uit een onveilig land waar ze vervolgd of vermoord zouden kunnen worden. Dat we die asiel verlenen en uiteindelijk opnemen in ons land heet menselijkheid, maar dat is jou misschien vreemd.
Nee dat heet administratieve onzin want een vanzelfsprekend Nederlanderschap naar 5 jaar hier verblijven heeft niets met menselijkheid te maken, ze hier opvangen in geval van oorlog zeker.
Maar na het terugkeren van de rust kunnen ze gewoon weer terug.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_199301276
Wat willen onze bestuurders eigenlijk. In hun eigen straten willen ze die immigranten alvast niet.
pi_199315391
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 23:27 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Dit is het topic van links mensen die andermans geld graag aan dit soort hobbies uitgeeft.
Tijd dat de groep in NL die echt al deze mensen wil opvangen daar ook de volledige verantwoordelijkheid voor neemt. Zowel op financieel als maatschappelijk vlak.
Als het echt arme sloebers zijn is er niets mis mee om die hier op te vangen. Want dan zouden de mensen die hier geboren zijn en altijd al veel te weinig inkomsten kregen, daar steun aan kunnen hebben.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:14:52 #89
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199316401
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang dit nog 'goed' blijft gaan. :?
pi_199316641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 06:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Klopt. Immigratie is echt iets wat per hoofdelijke stemming moet verlopen. Vind ik overigens ook van thema's als wegenbouw e.d. Leuk dat de VVD aannemer vriendjes wil spekken en een nieuwe snelweg bij Amelisweerd wil en daarmee dat halve mooie bos vernietigt, de bevolking wil het echter niet.
Er zijn wel meer argumenten voor hoofdelijke stemmingen. Wat ik bedoel is dat iedereen snapt dat je niet kunt besluiten om bijvoorbeeld de dure, lastige, asociale onderklasse de Nederlandse nationaliteit af te nemen en het land uit te zetten, en te vervangen voor streberige hoogopgeleide Aziaten. Dat zijn immers ook de mensen waarvoor je het doet, de overheid heeft het maar te doen met de bevolking waar die zijn legitimiteit aan ontleent. Het sociaal contract zeg maar.

Maar dat geldt ook voor massa-immigratie. Je kunt niet zomaar contracspartijen toevoegen aan het sociaal contract zonder instemming van de andere contractanten. Als je aandeelhouder van een bedrijf bent kan het bestuur ook niet zomaar beslissen dat er extra aandelen worden bijdegrukt en verkocht, omdat het jouw aandeel ook beinvloedt. De Nederlandse nationaliteit is niet alleen het meest waardevolle dat de Nederlandse staat weg kan geven, het weggeven daarvan is ook nog eens onomkeerbaar itt de meeste politieke keuzes. Daarom zou ik het vanuit democratisch oogpunt helemaal niet raar vinden dat bijvoorbeeld voor de komende tien jaar wordt bepaald hoeveel mensen de Nederlandse nationaliteit kunnen krijgen, onder welke voorwaarden, hoe het totaal demografisch in elkaar moet zitten en dat dan met 2/3e meerderheid.

Tegelijk kun je best soepel zijn met verblijfsvergunningen. Je moet naturalisatie dan ook niet beschouwen als een soort verblijfsvergunning plus, het is iets wezenljiks anders juist door die onomkeerbaarheid. Het bijna automatische traject van verblijfsvergunning naar naturalisatie slaat helemaal nergens op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')