abonnement Unibet Coolblue
pi_199264666
Arme Halsema, ze had dit niet aan kunnen zien komen!

De Jonge niet blij met feest Ajax: 'Club had verantwoordelijkheid moeten nemen'

Demissionair zorgminister Hugo de Jonge is niet blij met de manier waarop Ajax gisteren bij het behalen van het kampioenschap heeft gehandeld. De club had meer verantwoordelijkheid moeten nemen, vindt hij.


Minister De Jongen

Als het aan De Jonge had gelegen was er na de wedstrijd tegen Emmen geen feest geweest met duizenden supporters bij de Johan Cruijff ArenA. De fans trokken zich daarbij weinig meer aan van de coronamaatregelen.

'Nog even gedisciplineerd zijn'
"Ik denk dat het goed is om ons te realiseren dat we ons nog een hele tijd aan de regels hebben te houden. We moeten echt nog even gedisciplineerd zijn", zei de minister.


"Nog even gediscciplineerd zijn" aldus De Jongen

Ook demissionair minister van Justitie Ferd Grapperhaus vindt dat het 'niet had mogen gebeuren'. De opmerking van Ajax-trainer Erik ten Hag dat de fans beter 'controleerbaar' waren geweest als publiek was toegestaan bij de wedstrijd, noemt Grapperhaus 'heel merkwaardig'. Dat was geen oplossing geweest voor de hoeveelheid mensen die buiten de ArenA stond, volgens de minister.


"Het had niet mogen gebeuren" zei de minister

Ook De Jonge legt de kritiek van Ajax dat het beter was geweest supporters toe te laten in het stadion naast zich neer. "Dat is geen rechtvaardiging om dan maar de regels los te laten en er buiten een feest van te maken."

'Besloten om niet op te treden'
Burgemeester Femke Halsema gedoogde het feest gisteren. Het was veel te druk, gaf de gemeente in een statement toe. "Er is besloten uiteindelijk niet op te treden tegen de grote groep supporters bij de Arena. Deze keuze is gemaakt om ongeregeldheden en escalatie van geweld te voorkomen."

Volgens de gemeente is daarmee een massale verplaatsing van supporters naar de open terrassen van de binnenstad voorkomen. "Onder begeleiding van de politie heeft de uitstroom gedoseerd kunnen plaatsvinden en zijn de meeste supporters naar huis gegaan."

Noodverordening
Voor de wedstrijd was er een noodverordening ingesteld voor het Leidseplein. "Het kampioenschap heeft in het verleden tot rellen op het Leidseplein geleid. Ook nu was er informatie dat supporters zich daar wilden verzamelen."

De gemeente zegt dat de dag uiteindelijk rustig is verlopen. Er zijn in totaal 15 mensen aangehouden. "Onder andere omdat personen vuurwerk en wapens bij zich hadden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-veel-te-druk-corona

BURGEMEESTER HALSEMA COMPLEET OVERROMPELD DOOR AJAX-FEEST: “DAT HADDEN WE NIET AAN KUNNEN ZIEN KOMEN”

https://nieuwspaal.nl/bur(...)n-kunnen-zien-komen/

Tja, wat moet je hier nou nog van zeggen? Waarom mag Ajax wel feestvieren? En waarom hier geen waterkanon? Het is niet zo dat Ajax-supporters van suiker zijn toch? Of hebben jullie een andere mening daarover?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199264712
Ja hou maar weer op :')
pi_199264805
Grappig ook dat de NOS het gisteren had over 1500 fans bij het stadion, en vanochtend waren het er ineens 12.000. Ook was het voor het eerst in lange tijd dat we zoveel mensen bij elkaar hadden gezien, want koningsdag was natuurlijk een spontane uiting van loyaliteit aan het zo goed bestuurde vaderland die niet meetelt. En er waren ook maar tientallen mensen die demonstreerden tegen de maatregelen gisteren.

Blijkbaar moest het klein gehouden worden, tot dat niet meer ging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199264821
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:41 schreef jameshond7 het volgende:
Ja hou maar weer op :')
Hoogleraar: Waarschijnlijk 50-150 besmettingen na Ajax-feestje

Zoals u waarschijnlijk wel weet is Ajax gisteren kampioen van Nederland geworden na een 4-0 winst op FC Emmen. Wat volgde was een 'spontaan' feestje op het Arena-dek, waarbij alle aanwezigen lak hadden aan de geldende coronamaatregelen.

En dat is natuurlijk niet de bedoeling, foei! Hoogleraar klinische epidemiologie Frits Rosendaal laat desgevraagds aan het ANP weten dat hij denkt dat er dankzij de Ajax-fans zo tussen de 50 en 150 besmettingen extra genoteerd kunnen worden. Volgens hem zullen de ziekenhuizen er niet door volstromen "maar het moet zeker niet elke week gebeuren, dan gaan we de gevolgen van voetbalfeestjes wel terugzien op de ic's".

https://www.powned.tv/art(...)-50-150-besmettingen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  User die overal opduikt 2022 maandag 3 mei 2021 @ 18:50:03 #5
186611 Haags
pi_199264823
Lekker chillen in het park is tegenwoordig ook levensgevaarlijk. Slaan ze je ook het levenslicht uit de ogen.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 18:51:06 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199264833
vooral vreemd dat Halsema claimed compleet overrompeld te zijn door dit feestje, het zit er al een maand ofzo aan te komen :')

snap wel dat ze niet ingegrepen hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 mei 2021 @ 18:51:07 #7
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199264834
Ze hadden het gewoon een fieldlab moeten noemen. Probleem opgelost.
pi_199264899
een topic openen erover :N
TS had ook gewoon naar de Arena kunnen gaan en de supporters daar kunnen aanspreken op hun gedrag.
Ik heb het gedaan, maar alleen in mijn gedachten, het zag er niet uit.
Ik begrijp de supporters, maar ik keur het wel af, al kan dit niet samengaan volgens sommige users op fok, boeie.
ajax wint de beker = feest.
ajax wint kampioenschap = feest.
Andere clubs van NL(rest van NL dus) hadden de kans om dit feestje van ajax niet door te laten gaan, door te winnen van Ajax, maar hebben dit niet kunnen doen, loezers niet zeuren.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 3 mei 2021 @ 18:57:17 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199264921
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Frits Rosendaal laat desgevraagds aan het ANP weten dat hij denkt dat
Da's nog eens nieuws!
pi_199264935
quote:
83s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:51 schreef sp3c het volgende:
vooral vreemd dat Halsema claimed compleet overrompeld te zijn door dit feestje, het zit er al een maand ofzo aan te komen :')

snap wel dat ze niet ingegrepen hebben
Hoezo niet? Het onmiddellijke grote gevaar voor de volksgezondheid noopt tot ingrijpen of doet dat niet. Het is geen bestuurlijke keuze om een demonstratie of supportersfeestje te verbieden, als je vaststelt dat dat noodzakelijk is voor de volksgezondheid dan zit er niks anders op. Dus als het bij de museumpleinbijeenkomsten noodzakelijk was om in te grijpen dan was het dat bij de Arena ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199265060
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Grappig ook dat de NOS het gisteren had over 1500 fans bij het stadion, en vanochtend waren het er ineens 12.000.
Heb je ook een bron waarbij de NOS spreekt over 1500 mensen?

quote:
Ook was het voor het eerst in lange tijd dat we zoveel mensen bij elkaar hadden gezien, want koningsdag was natuurlijk een spontane uiting van loyaliteit aan het zo goed bestuurde vaderland die niet meetelt.
En dat stond ook in die bron dat er voor het eerst zoveel mensen samen kwamen?

quote:
En er waren ook maar tientallen mensen die demonstreerden tegen de maatregelen gisteren.
Oja?

quote:
Blijkbaar moest het klein gehouden worden, tot dat niet meer ging.
Okay.

[ Bericht 2% gewijzigd door luxerobots op 03-05-2021 19:12:53 ]
pi_199265171
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoogleraar: Waarschijnlijk 50-150 besmettingen na Ajax-feestje

Zoals u waarschijnlijk wel weet is Ajax gisteren kampioen van Nederland geworden na een 4-0 winst op FC Emmen. Wat volgde was een 'spontaan' feestje op het Arena-dek, waarbij alle aanwezigen lak hadden aan de geldende coronamaatregelen.

En dat is natuurlijk niet de bedoeling, foei! Hoogleraar klinische epidemiologie Frits Rosendaal laat desgevraagds aan het ANP weten dat hij denkt dat er dankzij de Ajax-fans zo tussen de 50 en 150 besmettingen extra genoteerd kunnen worden. Volgens hem zullen de ziekenhuizen er niet door volstromen "maar het moet zeker niet elke week gebeuren, dan gaan we de gevolgen van voetbalfeestjes wel terugzien op de ic's".

https://www.powned.tv/art(...)-50-150-besmettingen
Lekker goochelen met cijfers weer van deze top experts.
pi_199265177
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je ook een bron waarbij de NOS spreekt over 1500 mensen?
Ja, de NOS uitzending van gisteren, eind van de middag.

quote:
En dat stond ook in die bron dat er voor het eerst zoveel mensen samen kwamen?
Ja, of woorden van gelijke strekking.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 mei 2021 @ 19:18:16 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199265203
Zijn er weer klappen uitgedeeld in het gezicht van de zorg?
We have always been at war with Eastasia.
pi_199265296
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, de NOS uitzending van gisteren, eind van de middag.

Het journaal van vijf uur?

Daarin werd gezegd: ''Toch zijn er rondom de Arena duizenden supporters aanwezig.''

1:57
https://www.npostart.nl/nos-journaal/02-05-2021/POW_04818928

Er werd niet gesproken over 1500 mensen. -O-

quote:
Ja, of woorden van gelijke strekking.
En nee, er wordt ook niet over gesproken dat dit het eerste grote feest was.
pi_199265491
Terechte klacht.
Buitenlucht mag sowieso wel wat ruimer wat mij betreft. Maar als je anders bepaalt, dan wel gelijkmatig handhaven. Dit is walgelijke willekeur, en die opruiende clubofficials moeten ze ook aanpakken.

Als je dit gedoogt moet je alles gedogen. Buiten althans dan.
Watpnt duizenden mensen hutje op mutje zingend en schreeuwend, erger ga je het niet krijgen.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 19:42:23 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199265523
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo niet? Het onmiddellijke grote gevaar voor de volksgezondheid noopt tot ingrijpen of doet dat niet. Het is geen bestuurlijke keuze om een demonstratie of supportersfeestje te verbieden, als je vaststelt dat dat noodzakelijk is voor de volksgezondheid dan zit er niks anders op. Dus als het bij de museumpleinbijeenkomsten noodzakelijk was om in te grijpen dan was het dat bij de Arena ook.
museumplein komt de politie ook niet van het een op het andere moment schietend uit het zwembadje stampen ofzo, die figuren krijgen ook de tijd om hun feestje te vieren, theetje te drinken en dom te doen voordat de politie begint te bewegen, dat was hier niet anders als ik het goed begrijp

als iedereen dan achteraf netjes naar huis gaat als het tijd is dan hoef je ook niemand in elkaar te stompen

ik zou het vergelijken met dat Akwasi gedoe ... verrast door de opkomst, maatschappelijk belang, blablabla
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 mei 2021 @ 19:44:47 #18
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_199265557
Hek er omheen bij dat Stadion en allemaal 14 dagen terplaatse in quarantaine.
Af en toe wat eten er overheen kieperen, niks aan de hand.
pi_199265623
Die voetbalsupporters worden ook steeds brutaler.

Waar was de ME om de regels er eens in te meppen. Naar praten luisteren ze niet.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 19:53:53 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199265672
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:50 schreef GeneralRadek het volgende:
Die voetbalsupporters worden ook steeds brutaler.

Waar was de ME om de regels er eens in te meppen. Naar praten luisteren ze niet.
ja man, dat netjes naar huis gaan als de politie dat van ze vraagt deden ze vroeger niet

de belhamels
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 mei 2021 @ 20:11:00 #21
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_199265922
Ze mogen Femke Halsema wel een paar rechtse hoeken geven.
(en nee is geen bedreiging, het is figuurlijk bedoeld)
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_199273638
quote:
83s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

museumplein komt de politie ook niet van het een op het andere moment schietend uit het zwembadje stampen ofzo, die figuren krijgen ook de tijd om hun feestje te vieren, theetje te drinken en dom te doen voordat de politie begint te bewegen, dat was hier niet anders als ik het goed begrijp

als iedereen dan achteraf netjes naar huis gaat als het tijd is dan hoef je ook niemand in elkaar te stompen

ik zou het vergelijken met dat Akwasi gedoe ... verrast door de opkomst, maatschappelijk belang, blablabla
De centrale misvatting is dus dat de burgemeester hierin een discretionaire bevoegdheid heeft of een afweging moet maken. Dat is niet zo. De burgemeester en dus de politie faciliteert een demonstratie tenzij er een noodzaak is die te beeindigen. De volksgezondheid noodzaakt de burgemeester wel of niet om een bijeenkomst te beeindigen. Als die noozaak er niet was bij de Arena dan zie ik niet hoe die er wel was op het Museumplein.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:47:39 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199273782
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoogleraar: Waarschijnlijk 50-150 besmettingen na Ajax-feestje

Zoals u waarschijnlijk wel weet is Ajax gisteren kampioen van Nederland geworden na een 4-0 winst op FC Emmen. Wat volgde was een 'spontaan' feestje op het Arena-dek, waarbij alle aanwezigen lak hadden aan de geldende coronamaatregelen.

En dat is natuurlijk niet de bedoeling, foei! Hoogleraar klinische epidemiologie Frits Rosendaal laat desgevraagds aan het ANP weten dat hij denkt dat er dankzij de Ajax-fans zo tussen de 50 en 150 besmettingen extra genoteerd kunnen worden. Volgens hem zullen de ziekenhuizen er niet door volstromen "maar het moet zeker niet elke week gebeuren, dan gaan we de gevolgen van voetbalfeestjes wel terugzien op de ic's".

https://www.powned.tv/art(...)-50-150-besmettingen
Het is me allemaal wat.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:09:46 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199274086
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoogleraar: Waarschijnlijk 50-150 besmettingen na Ajax-feestje

Zoals u waarschijnlijk wel weet is Ajax gisteren kampioen van Nederland geworden na een 4-0 winst op FC Emmen. Wat volgde was een 'spontaan' feestje op het Arena-dek, waarbij alle aanwezigen lak hadden aan de geldende coronamaatregelen.

En dat is natuurlijk niet de bedoeling, foei! Hoogleraar klinische epidemiologie Frits Rosendaal laat desgevraagds aan het ANP weten dat hij denkt dat er dankzij de Ajax-fans zo tussen de 50 en 150 besmettingen extra genoteerd kunnen worden. Volgens hem zullen de ziekenhuizen er niet door volstromen "maar het moet zeker niet elke week gebeuren, dan gaan we de gevolgen van voetbalfeestjes wel terugzien op de ic's".

https://www.powned.tv/art(...)-50-150-besmettingen
Ja? Kom maar met die onderbouwing dan, meneer de hoogleraar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:10:44 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199274098
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:50 schreef Haags het volgende:
Lekker chillen in het park is tegenwoordig ook levensgevaarlijk. Slaan ze je ook het levenslicht uit de ogen.
Gummyknuppel is gevaarlijker dan een virusje in een park inderdaad.

Gaat helemaal nergens meer over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')