abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 mei 2021 @ 16:23:11 #1
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199263072


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 3 mei 2021 @ 16:24:45 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199263096
WheeledWarrior
More than meets the eye

Twee cartoons door elkaar?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:25:42 #3
14505 OProg
A Life in Music
pi_199263109
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Oktoberfest serieus nu al afgelast, damn er zijn nog 5 maanden over
Oktoberfest is dan ook wel zo ongeveer het meest gigantische wat je kan bedenken. Als je daar nog nooit geweest bent zou je een beetje vergeten hoe groot dat is. 6 miljoen mensen van overal en nergens over drie weken op een terrein van een paar KM lang.

Dat is echt wel van een hele andere aard - ook met de organisatie er omheen - dan een concert met 50.000 mensen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 16:26:35 #4
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199263118
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:19 schreef Arizona het volgende:

[..]

Mja, ik zit meer met het feit of tussenliggende landen gaan vragen om een negatief testbewijs. Dus als we met de auto naar Italië gaan, hoe het dan moet met Oostenrijk en Duitsland :P .
Nogmaals, als je een negatieve test hebt en die laat je 24 uur voor vertrek afnemen kan je in principe met een, misschien wel twee overnachtingen op je bestemming komen. Meeste landen gaan een testbewijs van max 72u oud vragen waarschijnlijk.

En anders gewoon 6 pack energydrink of weet ik het in de tas en flink in een stuk doorknallen met die auto!

Denken in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden :)
  maandag 3 mei 2021 @ 16:28:41 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199263138
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:24 schreef Netsplitter het volgende:
WheeledWarrior
More than meets the eye

Twee cartoons door elkaar?
Klopt :)
  maandag 3 mei 2021 @ 16:28:42 #6
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199263141
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nogmaals, als je een negatieve test hebt en die laat je 24 uur voor vertrek afnemen kan je in principe met een, misschien wel twee overnachtingen op je bestemming komen. Meeste landen gaan een testbewijs van max 72u oud vragen waarschijnlijk.

En anders gewoon 6 pack energydrink of weet ik het in de tas en flink in een stuk doorknallen met die auto!

Denken in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden :)
Dan zouden we dus in Italië voor de terugreis (en eventueel tussendoor nog een keer als je eens iets wil bezoeken, geen idee wat ze daar gaan doen qua testsamenleveing) naar een testlocatie moeten. Ik ben heel benieuwd hoe goed dat mogelijk is voor toeristen.
Ik denk graag in mogelijkheden maar als nu al duideiljk is dat dat allemaal een hoop gedoe gaat opleveren, boek ik liever maar wat in Nederland :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 3 mei 2021 @ 16:29:17 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199263149
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:28 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik denk graag in mogelijkheden maar als nu al duideiljk is dat dat allemaal een hoop gedoe gaat opleveren, boek ik liever maar wat in Nederland :P
Ook dat is denken in mogelijkheden :7
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 16:31:20 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199263171
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:28 schreef Arizona het volgende:

[..]

Dan zouden we dus in Italië voor de terugreis (en eventueel tussendoor nog een keer als je eens iets wil bezoeken, geen idee wat ze daar gaan doen qua testsamenleveing) naar een testlocatie moeten. Ik ben heel benieuwd hoe goed dat mogelijk is voor toeristen.
Ik denk graag in mogelijkheden maar als nu al duideiljk is dat dat allemaal een hoop gedoe gaat opleveren, boek ik liever maar wat in Nederland :P
Ja dat weet ik ook niet. Ik denk overigens dat ze dat niet gaan verwachten en kunnen handhaven uberhaupt. Ze kunnen onmogelijk bij alle grensovergangen alle auto's gaan stoppen en continu 24/7 checken op testbewijzen.
Is logistiek onmogelijk, echt.

Dus mijn verwachting? Ofwel landen gaan alles last minute helemaal dichthouden (verwacht ik niet) ofwel het wordt een grote papieren tijger waar haast niemand zich wat van gaat aantrekken.

We gaan het zien :)
pi_199263225
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:28 schreef Arizona het volgende:

[..]

Dan zouden we dus in Italië voor de terugreis (en eventueel tussendoor nog een keer als je eens iets wil bezoeken, geen idee wat ze daar gaan doen qua testsamenleveing) naar een testlocatie moeten. Ik ben heel benieuwd hoe goed dat mogelijk is voor toeristen.
Ik denk graag in mogelijkheden maar als nu al duideiljk is dat dat allemaal een hoop gedoe gaat opleveren, boek ik liever maar wat in Nederland :P
Ja het is moeilijk om nu plannen te maken. Ergens heen vliegen is nog één ding, dan weet je in principe dat je met de testeis daar en de testeis hier zit. Als je door allerlei landen moet rijden die nu nog allemaal heel autoritair zijn, tja lastig.

Plannen voor Nederland heb ik alweer afgelast. Zou met een vriendin op pad gaan maar ja. Dan betaal je voor een accommodatie en kun je vervolgens niet naar een restaurant, museum of pretpark zonder sneltest. Moet je gaan uitzoeken waar je heen kunt voor een sneltest. En moet je maar hopen dat de capaciteit überhaupt groot genoeg is anders zit je maar een beetje in je huisje of kun je fietsen en wandelen in de omgeving, wat thuis ook prima kan. Dus komt ze nu maar gewoon direct naar mijn huis voor een wat laagdrempeliger bezoek:


Later in de zomer maar eens kijken waar je een beetje leuk weg kunt.
pi_199263226
Ondertussen in Duitsland

Meer vrijheid voor Duitsers na vaccin

Duitsers die volledig zijn gevaccineerd of zijn genezen van corona, hoeven zich binnenkort niet langer aan een aantal strenge coronamaatregelen te houden, net zoals mensen die negatief zijn getest op het virus. Het parlement in Berlijn buigt zich deze week over een wetsvoorstel van deze strekking, maar een meerderheid heeft zich er al achter geschaard.

Gevaccineerden en mensen die zijn hersteld krijgen sneller en zonder test toegang tot winkels, kappers en andere dienstverleners. Ook krijgt deze groep vrijstelling van de avondklok en recht op een ruimer aantal sociale contacten.


We zijn als samenleving verloren als we dit normaal gaan vinden…

Bron: rtlnieuws
  maandag 3 mei 2021 @ 16:40:14 #11
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199263282
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:35 schreef Newby6781 het volgende:
Ondertussen in Duitsland

Meer vrijheid voor Duitsers na vaccin

Duitsers die volledig zijn gevaccineerd of zijn genezen van corona, hoeven zich binnenkort niet langer aan een aantal strenge coronamaatregelen te houden, net zoals mensen die negatief zijn getest op het virus. Het parlement in Berlijn buigt zich deze week over een wetsvoorstel van deze strekking, maar een meerderheid heeft zich er al achter geschaard.

Gevaccineerden en mensen die zijn hersteld krijgen sneller en zonder test toegang tot winkels, kappers en andere dienstverleners. Ook krijgt deze groep vrijstelling van de avondklok en recht op een ruimer aantal sociale contacten.

We zijn als samenleving verloren als we dit normaal gaan vinden…

Bron: rtlnieuws
De deelstaat hier net over de grens, Noordrijn-Westfalen heeft dat ook sinds vandaag ingevoerd.
Ik vind dit niet verteerbaar zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 3 mei 2021 @ 16:40:43 #12
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199263284
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:35 schreef Newby6781 het volgende:
Ondertussen in Duitsland

Meer vrijheid voor Duitsers na vaccin

Duitsers die volledig zijn gevaccineerd of zijn genezen van corona, hoeven zich binnenkort niet langer aan een aantal strenge coronamaatregelen te houden, net zoals mensen die negatief zijn getest op het virus. Het parlement in Berlijn buigt zich deze week over een wetsvoorstel van deze strekking, maar een meerderheid heeft zich er al achter geschaard.

Gevaccineerden en mensen die zijn hersteld krijgen sneller en zonder test toegang tot winkels, kappers en andere dienstverleners. Ook krijgt deze groep vrijstelling van de avondklok en recht op een ruimer aantal sociale contacten.

We zijn als samenleving verloren als we dit normaal gaan vinden…

Bron: rtlnieuws
Waarom? Wat is hier erg aan?
Ben je nu boos omdat je wat langer niet mag winkelen dan ouderen?
  maandag 3 mei 2021 @ 16:40:46 #13
14505 OProg
A Life in Music
pi_199263286
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:35 schreef Newby6781 het volgende:

Gevaccineerden en mensen die zijn hersteld krijgen sneller en zonder test toegang tot winkels, kappers en andere dienstverleners. Ook krijgt deze groep vrijstelling van de avondklok en recht op een ruimer aantal sociale contacten.
Dus als je nog geen kans hebt gehad op een vaccin loont het om als je jong bent zonder veel risico ergens corona op te lopen zodat je weer gezellig met wat vrienden af kan spreken of zonder test naar het kappertje kan.

Handig.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 3 mei 2021 @ 16:42:26 #14
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199263303
Sowieso privileges geven aan mensen die zich laten vaccineren met middelen die schadelijke gevolgen kunnen hebben (trombose en een verlaagd aantal bloedplaatjes) en waarvan de lange termijn gevolgen nog niet duidelijk zijn.
:r
  maandag 3 mei 2021 @ 16:42:37 #15
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_199263309
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:40 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Waarom? Wat is hier erg aan?
Ben je nu boos omdat je wat langer niet mag winkelen dan ouderen?
omdat ik al 12 maanden thuis zit voor die obese boomers
  maandag 3 mei 2021 @ 16:43:28 #16
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199263317
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:31 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja dat weet ik ook niet. Ik denk overigens dat ze dat niet gaan verwachten en kunnen handhaven uberhaupt. Ze kunnen onmogelijk bij alle grensovergangen alle auto's gaan stoppen en continu 24/7 checken op testbewijzen.
Is logistiek onmogelijk, echt.

Dus mijn verwachting? Ofwel landen gaan alles last minute helemaal dichthouden (verwacht ik niet) ofwel het wordt een grote papieren tijger waar haast niemand zich wat van gaat aantrekken.

We gaan het zien :)
Of ze doen het steeksproefsgewijs met echt hoge boetes.
Las al iets dat je Dld 25.000 boete kan krijgen bij het breken van sommige corona-regels.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199263328
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:40 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Waarom? Wat is hier erg aan?
Ben je nu boos omdat je wat langer niet mag winkelen dan ouderen?
Bizar dat er mensen zo denken. Hebben we nu niks geleerd om mensen in hokjes te gaan plaatsen….

Zodra de juiste doelgroep gevaccineerd is, zijn deze apartheidsregels die nergens op slaan niet nodig
  maandag 3 mei 2021 @ 16:44:26 #18
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199263329
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:42 schreef tja77 het volgende:
Sowieso privileges geven aan mensen die zich laten vaccineren met middelen die schadelijke gevolgen kunnen hebben (trombose en een verlaagd aantal bloedplaatjes) en waarvan de lange termijn gevolgen nog niet duidelijk zijn.
:r
De genoemde bijwerkingen zijn sowieso niet van toepassing op de mRNA vaccins (Moderne, Pfizer).
Lange termijn effecten zijn veel minder waarschijnlijk dan bij het klassieke griepvaccin en dat geven we al decennia aan tientallen miljoenen mensen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 3 mei 2021 @ 16:45:02 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199263339
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:42 schreef tja77 het volgende:
Sowieso privileges geven aan mensen die zich laten vaccineren met middelen die schadelijke gevolgen kunnen hebben (trombose en een verlaagd aantal bloedplaatjes) en waarvan de lange termijn gevolgen nog niet duidelijk zijn.
:r
Je weet wat je kan krijgen van paracetamol??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:46:03 #20
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199263357
quote:
12s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:44 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

De genoemde bijwerkingen zijn sowieso niet van toepassing op de mRNA vaccins (Moderne, Pfizer).
Lange termijn effecten zijn veel minder waarschijnlijk dan bij het klassieke griepvaccin en dat geven we al decennia aan tientallen miljoenen mensen.
Aannames....
De genoemde bijwerkingen zijn wel van toepassing op AZ en Janssen vaccin.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:46:36 #21
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199263365
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:44 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

Bizar dat er mensen zo denken. Hebben we nu niks geleerd om mensen in hokjes te gaan plaatsen….

Zodra de juiste doelgroep gevaccineerd is, zijn deze apartheidsregels die nergens op slaan niet nodig
Je kunt het ook omdraaien.
Moeten we dan verplicht iedereen binnen laten zitten totdat iedereen is gevaccineerd? Dan zou betekenen dat miljoenen mensen straks binnen zitten (terwijl ze geen risico meer lopen), omdat een deel van de samenleving nog niet gevaccineerd is.

Stop met jezelf zo in de slachtofferrol plaatsen. Laten we alsjeblieft de samenleving weer helemaal open gooien voor de gevaccineerden.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:47:30 #22
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199263378
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je weet wat je kan krijgen van paracetamol??
Wie zegt dat ik Paracetamol slik?
Daarnaast, welke privileges krijg je door het slikken van een Paracetamol?
pi_199263380
Vandaag maakte EU volgende bekend:

WHO WILL BE ALLOWED QUARANTINE-FREE TRAVEL IN EUROPE:
Residents of EU countries holding a Digital Green Certificate -- a planned document that will show the bearer has been fully vaccinated, has immunity through recovery from the disease or recently tested negative.
Residents of non-EU countries who can prove full vaccination with shots approved by the EU’s drugs regulator and, potentially, shots cleared by the WHO. The European Commission will come up with a list of vaccination certificates issued in non-EU countries that will be recognized.
Residents of a “white list” of non-EU countries deemed to present a low risk of spreading the disease. The list will be updated based on the epidemiological situation and requires a 14-day case notification rate of new confirmed Covid-19 cases of less than 100 per 100,000 inhabitants. The previous threshold was 25.

The European Union aims to take a significant step toward a return to normalcy with plans to reopen its borders after months of pandemic-induced restrictions.

Just in time for the sumer travel season, Spanish, Italian and Greek beaches along with cities like Paris, Rome and Berlin would be able to welcome travelers who have been fully inoculated against Covid-19, under a proposal by the European Commission.

It’s “time to revive the EU tourism industry and for cross-border friendships to rekindle -- safely,” Commission President Ursula von der Leyen said on Twitter.

While still battling a third wave, Europe is showing signs of gaining control of the disease, which has infected more than 30 million in the region. Lockdowns in several countries are being loosened as contagion rates ebb and inoculations ramp up.

The EU’s executive arm recommended welcoming visitors from countries with relatively low infection rates as well as those who are fully vaccinated, according to a statement Monday. The proposals require approval from a weighted majority of the bloc’s 27 member states and could be adopted as soon as the end of May, according to a commission official.

The new parameters would replace a blanket ban for non-essential travel to the EU for residents of all but a handful of countries. The rules have been in place for more than a year and represented a bitter blow for a region that prides itself on open borders.

Under the proposal, member states would be obliged to accept proof for all shots approved in the EU -- including those produced by Pfizer Inc.-BioNTech SE, AstraZeneca Plc, Moderna Inc. and Johnson & Johnson.

National governments will have the discretion to accept shots that have cleared the World Health Organization emergency use listing process, but they can’t recognize other vaccines on their own. This means people inoculated with Russia’s Sputnik or the Sinopharm and Sinovac shots from China will not be allowed to travel freely to the EU solely based of their immunization status.

The new rules include a so-called emergency brake, which would allow member states to restore travel bans on countries where risky new variants emerge or contagion rates spike. In such an event, only essential workers, such as diplomats and health-care staff, would be allowed entry from those countries, and even then, they would be subject to strict testing and quarantine requirements.

Faced with a sector crippled by the pandemic, tourism ministers from Group of 20 nations are expected to approve guidelines on issues including safe mobility when they hold a virtual summit on Tuesday. The G-20 -- the forum that brings together the world’s major economies -- is expected to support measures for so-called vaccine passports, including the EU’s Green Digital Certificate.

The next step in the EU’s approval process will happen on Wednesday when member-state representatives convene in Brussels to discuss the proposal.

A commission official told reporters in Brussels that Israel will definitely be on the list of countries whose vaccinated residents are allowed to travel to the EU. Reciprocity will also be considered as a factor for easing leisure travel, the official added when asked about U.K. residents.

The commission will draw up a list of approved vaccination certificates issued by non-EU countries. Discussions with Washington will hopefully lead to the introduction of a uniform certificate that meets the EU’s security and accuracy standards, the commission official said.

https://www.bloomberg.com(...)-vaccinated-tourists
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199263403
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:46 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Je kunt het ook omdraaien.
Moeten we dan verplicht iedereen binnen laten zitten totdat iedereen is gevaccineerd? Dan zou betekenen dat miljoenen mensen straks binnen zitten (terwijl ze geen risico meer lopen), omdat een deel van de samenleving nog niet gevaccineerd is.

Stop met jezelf zo in de slachtofferrol plaatsen. Laten we alsjeblieft de samenleving weer helemaal open gooien voor de gevaccineerden.
Slachtofferrol?

Jij bent voor een tweedeling in de maarschappij. Dan heb je helemaal niks, maar dan ook niks geleerd van het verleden.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:49:07 #25
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199263404
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Aannames....
De genoemde bijwerkingen zijn wel van toepassing op AZ en Janssen vaccin.
Ja.... maar die kans is zo vreselijk klein.
Eindelijk alle dingen die wij in het dagelijks leven doen is gevaarlijker.
Laten we het eens over alle meuk hebben in eten? Roken? Drank? Deelnemen aan het verkeer? Trombose kans tijdens vliegen? Of simpelweg bij personen die meerdere uren per dag op een bank of stoel zitten.

Zie de zaken in proportie, dan zou je direct een vaccin hebben gehaald.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')