abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199263008
Goedemiddag,

Wij hebben een nieuw huis gekocht :)
Nu gaan we verbouwen (als we de sleutel hebben) en badkamer is zeker aan de beurt!

Nu zit ik een beetje met de douche. We gaan de wc opschuiven en urinoir verwijderen zodat de douche (nu een cabine) groter kan worden en een inloop douche wordt met glazen wand.

Op de foto hieronder zie je dat de bestaande douche een bak is en iets hoger ligt dan de tegelvloer.
De verdieping is een houtenverdiepingsvloer en de gehele badkamer ligt ook iets hoger dus ik verwacht op zwaluwplaten met een cementvloer gemaakt.

Mooiste is natuurlijk als de douche zelfde niveau is als de rest van de vloer en dan mooie gootje erin en klaar. Is dat haalbaar vraag ik me af als de douche nu al hoger ligt?
Of is het slimmer om de bak eruit te halen en een grotere (120cm inloop douche bak erin te leggen en die ook verhoogd te laten?

Foto douche:

https://ibb.co/P9dgNyB



Iemand tips / idee of voorziet problemen?
pi_199263535
Ligt er volgens mij aan hoe hoog de deklaag op de bestaande vloer is. Het is wel mogelijk om daar een gootje in te maken, maar ik weet niet hoe uitvoerbaar dat is als je de vloer niet gaat vervangen.
pi_199263762
Vloer eruit halen. Underlayment op de balken. Polyester laag aanbrengen zodat de vloer waterdicht wordt en daarna betegelen. Dan is er ook geen opstapje meer.
Maar eerst laten uitrekenen of je vloer dit gewicht aankan.
Putje kan je uit de underlayment zagen en de afvoer tussen de balken aanleggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199271937
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
Vloer eruit halen. Underlayment op de balken. Polyester laag aanbrengen zodat de vloer waterdicht wordt en daarna betegelen. Dan is er ook geen opstapje meer.
Maar eerst laten uitrekenen of je vloer dit gewicht aankan.
Putje kan je uit de underlayment zagen en de afvoer tussen de balken aanleggen.
Hierbij moet je wel rekening houden met de 'beweging' die er in de houten vloer zit, dat kan een dingetje worden als de vloer wordt betegeld. Tegels zijn gek op een vaste niet beweegbare ondergrond.
aka Joel_87
pi_199271980
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:10 schreef Jhojho-1987 het volgende:

[..]

Hierbij moet je wel rekening houden met de 'beweging' die er in de houten vloer zit, dat kan een dingetje worden als de vloer wordt betegeld. Tegels zijn gek op een vaste niet beweegbare ondergrond.
Met flexibele voegen kan je dat opvangen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Vis een optie? woensdag 5 mei 2021 @ 13:20:39 #6
70532 loveli
N
pi_199288105
Geen idee of het voor jou geschikt is, maar ik liep op internet tegen de douche-tegel van www.my-bette.com aan. Ik heb hem voor mezelf gebookmarkt.
crap in = crap out
pi_199355484
Bedankt voor de reacties.

Het heeft niet mijn voorkeur om op het hout te gaan tegelen.

Zou het mogelijk zijn om een deel van de vloer + zwaluwplaat eruit te halen (alleen bij de douche) zodat ik de afvoer goed kan maken voor een douchegoot en dan nieuwe zwaluwplaat erin en dicht maken?
Of gaat hierdoor het effect van de zwaluwplaat weg omdat het niet meer 1 geheel is?

Of zou ik de oude afvoer weg kunnen halen en een gat boren tot in de houten verdiepingsvloer voor de nieuwe afvoer? (Ik kan dan vanaf de beganegrond in de vloer dit aansluiten.
En dan wat beton weghalen voor de afvoer en dan weer dicht maken dan blijft de zwaluwplaat behouden.

Hoor graag jullie ideeen haha
pi_199355902
Je moet ook niet op hout tegelen, dat is vragen om ellende
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')