abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 mei 2021 @ 15:08:37 #101
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199262047
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:06 schreef opreis het volgende:

[..]

De helft van het veld zou het niet slechter doen dan Bottas in die Merc. Dat is ook precies de reden waarom hij in de Merc zit.
Eens :)

Bottas is niks bijzonders en daar zijn wij het allemaal wel over eens denk ik. Het is voor mij wel een soort van "bewijs" dat zolang de tweede coureur van RB niet makkelijk in gevecht kan gaan met Bottas de RB simpewel niet snel genoeg is en dat dus Max het verschil maakt.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:10:58 #102
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199262074
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:03 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Die rekensom is ook niet helemaal eerlijk omdat Perez enorm lang doorreed met banden die er al lang aan waren..
Ook na de late stop van Perez was Bottas nog steeds sneller. Het gat liep (na de snelle eerste 2 rondjes van Perez) op van 22,6 naar 29 sec. waardoor Bottas z’n gratis pitstop kon maken.
Dus nee, Perez had de pace niet.
pi_199262096
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Oké ik zal het anders verwoorden.
Jarenlang zijn de engineers van Ferrari bezig om de auto af te stemmen op de wensen van Leclerc. Dus Sainz stapt in een auto die zoveel mogelijk naar de wens van Leclerc ontwikkeld is.
Met je
[..]

onderschrijf je precies wat ik bedoel. Het is 1 auto, 1 chassis afgestemd op de coureur die het meest voor het zeggen heeft. De ene coureur heeft het liefst een auto die wat meer overstuur heeft bijv. Elke coureur heeft z’n eigen wensen en voorkeuren. Vettel is daar heel kieskeurig en specifiek in.
Maar ja, het is 1 en dezelfde auto binnen het team.
Maar in dit kader is het toch wel opmerkelijk dat Vettel zowel in jaar zes bij RBR als in jaar zes bij Ferrari auto's heeft waarmee hij zogenaamd niet overweg kan, en hij compleet aan gort wordt gereden door zijn teamgenoten? Nu ligt de Aston Martin hem weer niet zo.

Op een gegeven moment moet je ook gewoon concluderen dat een rijder er niks van bakt.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_199262165
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Eens :)

Bottas is niks bijzonders en daar zijn wij het allemaal wel over eens denk ik. Het is voor mij wel een soort van "bewijs" dat zolang de tweede coureur van RB niet makkelijk in gevecht kan gaan met Bottas de RB simpewel niet snel genoeg is en dat dus Max het verschil maakt.
Echt bewijs heb je natuurlijk nooit. Ik ga alleen niet mee in de hosana dat Lewis nu wint om dat hij zo geweldig is. Het scheelt natuurlijk voor de beeld vorming een hoop dat hij altijd wint/poles pakt/vooraan rijdt maar als je er een beetje kritisch naar kijkt dan maakt hij ook in die posities gewoon z'n foutjes, echter is de overmacht van de merc zo groot dat het hem niet veel kost.

Als je gewoon eerlijk kijkt naar afgelopen weekend waren zowel Lewis als Max niet de beste van het veld. Lewis outqualified door z'n mindere teammate, tevens ook een tijd in Q3 die langzamer was dan z'n Q2 tijd op mediums. En ook nog een tracklimit tijdens Q1 waardoor hij een extra rondje moet. Was aan het slapen bij de restart, geeft vervolgens een tow aan Max zodat hij z'n plek verliest.
Max tracklimits die hem z'n beste ronde kost in Q3, tracklimits tijdens de race die hem FL kost en dan ook nog een foutje achter Bottas waardoor hij zelf geen DRS meer heeft/Lewis er langs kan.

Het zou heel goed kunnen dat Norris, Leclerc of Ocon misschien wel meer uit hun materiaal hebben weten te halen/minder foutjes hebben gemaakt het afgelopen weekend. Alleen is dat voor hun een plek vooran de middenmoot.
pi_199262191
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:04 schreef Evenstar het volgende:
Ik heb Perez qua coureur hoger zitten dan Bottas. Als je Perez in de Mercedes zou zetten zou hij het denk ik niet slechter doen dan Bottas.

Dat is voor mij dan ook meteen een teken dat de Mercedes nog steeds de beste auto is. Red Bull zit er nu wel veel dichter bij dan de afgelopen seizoenen en dat is goed teken. Nu kan Max met zijn kwaliteiten wat makkelijker meekomen en zelfs winnen aan het begin van een seizoen.

Ik ga pas zeggen dat de Red Bull beter is dan de Mercedes als Perez met gemak in gevecht kan gaan met Bottas. Zo lang dat niet het geval is is Mercedes gewoon de betere en maakt Max het verschil, niet Red Bull.
Ik ben ook zeker niet overtuigd van Bottas, maar hij rijdt regelmatig harder dan Hamilton op zaterdag, dan moet je toch wel flink hard kunnen rijden..
pi_199262249
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:19 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ik ben ook zeker niet overtuigd van Bottas, maar hij rijdt regelmatig harder dan Hamilton op zaterdag, dan moet je toch wel flink hard kunnen rijden..
Of je kan je dus afvragen of Hamilton echt wel altijd zo goed is op zaterdag.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 15:24:33 #107
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199262261
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:17 schreef opreis het volgende:
Het scheelt natuurlijk voor de beeld vorming een hoop dat hij altijd wint/poles pakt/vooraan
Ja want dat gaat vanzelf :D

_O-
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 3 mei 2021 @ 15:24:35 #108
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199262263
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Maar in dit kader is het toch wel opmerkelijk dat Vettel zowel in jaar zes bij RBR als in jaar zes bij Ferrari auto's heeft waarmee hij zogenaamd niet overweg kan, en hij compleet aan gort wordt gereden door zijn teamgenoten? Nu ligt de Aston Martin hem weer niet zo.

Op een gegeven moment moet je ook gewoon concluderen dat een rijder er niks van bakt.
Op een gegeven moment moet je ook erkennen dat hij meervoudig Wereldkampioen is en een hoop andere teamgenoten WEL aan gort heeft gereden. Of vond je Raikkonen gelijkwaardig aan Vettel?

Op het moment dat Leclerc bij Ferrari kwam, waren hij en Vettel ongeveer gelijkwaardig. Het tweede seizoen was Leclerc oppermachtig (3x zoveel WK-punten). Denk jij dat Vettel in z’n laatste seizoen bij Ferrari veel input heeft mogen geven voor de ontwikkeling van de nieuwe auto, of zou er door de engineers beter gehoor worden gegeven aan de wensen van Leclerc?
pi_199262306
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ook na de late stop van Perez was Bottas nog steeds sneller. Het gat liep (na de snelle eerste 2 rondjes van Perez) op van 22,6 naar 29 sec. waardoor Bottas z’n gratis pitstop kon maken.
Dus nee, Perez had de pace niet.
Op rood had hij inderdaad de pace niet, geen idee wat hij daarmee aan het doen was.. Maar op geel waren z'n tijden niet zo slecht toen hij Norris eenmaal voorbij was, volgens mij, in ieder geval vergelijkbaar met de top-3 op dat moment.
pi_199262322
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:19 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ik ben ook zeker niet overtuigd van Bottas, maar hij rijdt regelmatig harder dan Hamilton op zaterdag, dan moet je toch wel flink hard kunnen rijden..
Maar als hij ronde na rond onder druk staat maakt hij toch vaak een foutje.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:31:08 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199262371
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Oké ik zal het anders verwoorden.
Jarenlang zijn de engineers van Ferrari bezig om de auto af te stemmen op de wensen van Leclerc. Dus Sainz stapt in een auto die zoveel mogelijk naar de wens van Leclerc ontwikkeld is.

Maar met alleen Leclerc win je geen WCC.
En je theorie gaat niet op voor wisselingen waar eerst een andere 1e rijder was, zoals McLaren. De rijders moeten het met de ontworpen auto doen, en that's it. Slechte auto gebouwd? Jammer, volgend jaar weer een kans.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:31:13 #112
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199262374
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:26 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Op rood had hij inderdaad de pace niet, geen idee wat hij daarmee aan het doen was.. Maar op geel waren z'n tijden niet zo slecht toen hij Norris eenmaal voorbij was, volgens mij, in ieder geval vergelijkbaar met de top-3 op dat moment.
In de vrije lucht reed hij een paar rondjes sneller dan Bottas. Gat liep terug tot 8,3 sec. Maar toen Bottas ging pitten, was het alweer opgelopen tot meer dan 10 sec.
Head 2 head (Bottas/Perez) was het 47/19 qua rondetijden. Natuurlijk een hoop vanwege het langer doorrijden van Perez in de eerste stint. Maar over het algemeen kon Perez het tempo van Bottas niet aan.
pi_199262375
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Op een gegeven moment moet je ook erkennen dat hij meervoudig Wereldkampioen is en een hoop andere teamgenoten WEL aan gort heeft gereden. Of vond je Raikkonen gelijkwaardig aan Vettel?

Op het moment dat Leclerc bij Ferrari kwam, waren hij en Vettel ongeveer gelijkwaardig. Het tweede seizoen was Leclerc oppermachtig (3x zoveel WK-punten). Denk jij dat Vettel in z’n laatste seizoen bij Ferrari veel input heeft mogen geven voor de ontwikkeling van de nieuwe auto, of zou er door de engineers beter gehoor worden gegeven aan de wensen van Leclerc?
Voor hoeveel stond Vettel bij Ferrari op de loonlijst? 42 miljoen euro? Ik denk niet dat ze zijn input genegeerd hebben nee, bij het ontwikkelen van welke auto dan ook.

Bij Raikkonen kun je je ook afvragen hoe goed hij nog is. Hij heeft nauwelijks de overhand ten opzichte van Giovinazzi.

Ik ben niet zo onder de indruk van de coureur Sebastian Vettel.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 3 mei 2021 @ 15:37:32 #114
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199262466
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar met alleen Leclerc win je geen WCC.
En je theorie gaat niet op voor wisselingen waar eerst een andere 1e rijder was, zoals McLaren. De rijders moeten het met de ontworpen auto doen, en that's it. Slechte auto gebouwd? Jammer, volgend jaar weer een kans.
Was Sainz de eerste coureur bij McLaren of Norris?
Ik kreeg de indruk dat ze geen eerste coureur hadden, Sainz eindigde wel hoger in het WK ja. Maar zeker in 2020 was het verschil nihil. Sainz had wel meer ervaring.

Norris zit al wel langer bij McLaren dan Ricciardo, Norris kent de auto (ook al is die onderhevig aan ontwikkeling) beter dan Ricciardo. Het zou raar zijn als Ricciardo meteen Norris om z’n oren zou rijden.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:39:25 #115
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199262490
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:46 schreef daNpy het volgende:
me vooral opvalt is dat de mensen die laaiend over (de prestaties van) Perez zijn, ook niet in willen zien dat ie vorig jaar helemaal niet zo bijzonder gepresteerd heeft met het materiaal wat ie had. Daarnaast zat ie naast Stroll, en ook die reed hij niet zoek.
Ik vind dat hij Stroll toch redelijk overtuigend heeft verslagen. Vorig jaar 125-75 (waarbij Perez 1 race meer miste dan Stroll), het jaar ervoor 52-21.

Volgens mij is inmiddels alles al wel gezegd. Perez zit nog niet 100% lekker in zijn rol, zoveel is duidelijk. De één wijdt dat eraan dat hij gewoon niet goed genoeg is (ik schaar jou voor het gemak bij die groep) en je hebt mensen die vinden dat we het echt nog even langer moeten aankijken. Ik reken mezelf bij die laatste groep :)
Rini dankjewel.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:41:06 #116
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199262525
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Voor hoeveel stond Vettel bij Ferrari op de loonlijst? 42 miljoen euro? Ik denk niet dat ze zijn input genegeerd hebben nee, bij het ontwikkelen van welke auto dan ook.
Ja, want wat heeft Vettel nog met de auto van 2021 van doen? LeClerc en Sainz moeten erin rijden. Logisch dat de engineers meer gehoor geven aan de wensen van de coureur voor komend seizoen, dan aan een coureur die voor een concurrent gaat racen.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:41:57 #117
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199262534
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Was Sainz de eerste coureur bij McLaren of Norris?
Ik kreeg de indruk dat ze geen eerste coureur hadden, Sainz eindigde wel hoger in het WK ja. Maar zeker in 2020 was het verschil nihil. Sainz had wel meer ervaring.

Norris zit al wel langer bij McLaren dan Ricciardo, Norris kent de auto (ook al is die onderhevig aan ontwikkeling) beter dan Ricciardo. Het zou raar zijn als Ricciardo meteen Norris om z’n oren zou rijden.
Waarom zou newbe Norris de 1e rijder zijn terwijl Sainz al langer mee draait? Volgens jouw eigen theorie is de auto dus voor Sainz gebouwd.

Volgens de kenners is Ricciardo echter een topper. Dan rijdt je zo'n groentje als Norris meteen naar huis. Toch?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199262564
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:24 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ja want dat gaat vanzelf :D

_O-
Chev je snapt hopelijk wel dat hoe hard dat als een mercedes een rondje kan doen van 1:20 waar alle andere auto's met het maximale 1:22 eruit kunnen persen dat het dan niet lastig is om lekker vooraan te cruisen.
pi_199262584
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:41 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ja, want wat heeft Vettel nog met de auto van 2021 van doen? LeClerc en Sainz moeten erin rijden. Logisch dat de engineers meer gehoor geven aan de wensen van de coureur voor komend seizoen, dan aan een coureur die voor een concurrent gaat racen.
Ik begrijp überhaupt niet waarom je 2021 erbij haalt. In 2020 is hij compleet aan gort gereden door Leclerc. Jij denkt dat Ferrari voor de ontwikkeling van de 2020 auto de input van hun rijder, die voor 42 miljoen op de loonlijst staat, genegeerd heeft?

Ik word gewoon moe van het gezucht en gesteun en de smoesjes van meneer Vettel. Oh, de Aston Martin ligt hem ook weer niet. Verrassend.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 15:48:15 #120
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199262624
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:43 schreef opreis het volgende:

[..]

Chev je snapt hopelijk wel dat hoe hard dat als een mercedes een rondje kan doen van 1:20 waar alle andere auto's met het maximale 1:22 eruit kunnen persen dat het dan niet lastig is om lekker vooraan te cruisen.
Jij ziet toch wel dat de Mercedes en Red Bull toch wel erg dicht bij elkaar zitten qua pace
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 3 mei 2021 @ 15:49:24 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199262643
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:41 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ja, want wat heeft Vettel nog met de auto van 2021 van doen? LeClerc en Sainz moeten erin rijden. Logisch dat de engineers meer gehoor geven aan de wensen van de coureur voor komend seizoen, dan aan een coureur die voor een concurrent gaat racen.
Vettel heeft niet maar 1 jaar voor Ferrari gereden, dus waarom baseer je alles nu ineens op vorig jaar? En Sainz heeft vorig jaar niet in de Ferrari gereden, althans volgens mij mag dat niet, dus wat gaat ie Ferrari vertellen?
Je moet het zo-en-zo doen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:49:40 #122
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199262648
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom zou newbe Norris de 1e rijder zijn terwijl Sainz al langer mee draait? Volgens jouw eigen theorie is de auto dus voor Sainz gebouwd.

Volgens de kenners is Ricciardo echter een topper. Dan rijdt je zo'n groentje als Norris meteen naar huis. Toch?
Welke theorie?
Dat de auto meer wordt afgestemd op de nr. 1 coureur? Het eerste seizoen was Sainz toch ook de betere, en zou dus Sainz eerste coureur zijn.
Het tweede seizoen waren beide coureurs aan elkaar gewaagd, Sainz vertrok, dus de pijlen van McLaren werden gericht op Norris.
Norris rijdt ondertussen 2 seizoenen in de Mclaren en is een talentje, Ricciardo komt nieuw bij het team.
Logisch dat Norris sneller is.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:52:22 #123
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199262694
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ik vind dat hij Stroll toch redelijk overtuigend heeft verslagen. Vorig jaar 125-75 (waarbij Perez 1 race meer miste dan Stroll), het jaar ervoor 52-21.
Hij heeft zich goed herpakt inderdaad, maar het begin van het seizoen was drama. Na de eerste 12 races (uitvallers van 1 van beiden tel ik niet mee) stond hij nog achter Stroll. En we weten allemaal dat Stroll niet eens ziet dat zijn voorband lek is, dus 125-75 vind ik niet bepaald overweldigend voor de coureur die Perez zou moeten zijn.

quote:
Volgens mij is inmiddels alles al wel gezegd. Perez zit nog niet 100% lekker in zijn rol, zoveel is duidelijk. De één wijdt dat eraan dat hij gewoon niet goed genoeg is (ik schaar jou voor het gemak bij die groep) en je hebt mensen die vinden dat we het echt nog even langer moeten aankijken. Ik reken mezelf bij die laatste groep :)
Uiteraard zal de tijd het leren. Maar tot nu toe is het gewoon niet goed (genoeg). Zoals ik al zei, hij rijdt niet meer in het middenveld, hij rijdt bij de enige uitdagers van Mercedessen. Dan tellen foutjes dubbel zo hard.

De tijd "om het aan te kijken" is er niet. Dan is Ham al kampioen en het seizoen voorbij. Net als vorig jaar, en daarvoor, en...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:52:23 #124
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199262696
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ik begrijp überhaupt niet waarom je 2021 erbij haalt. In 2020 is hij compleet aan gort gereden door Leclerc. Jij denkt dat Ferrari voor de ontwikkeling van de 2020 auto de input van hun rijder, die voor 42 miljoen op de loonlijst staat, genegeerd heeft?

Ik word gewoon moe van het gezucht en gesteun en de smoesjes van meneer Vettel. Oh, de Aston Martin ligt hem ook weer niet. Verrassend.
In 2020 wordt de auto van 2021 ontwikkeld, daarom haal ik er 2020 bij.
  maandag 3 mei 2021 @ 15:54:11 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199262724
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:37 schreef tja77 het volgende:
Norris zit al wel langer bij McLaren dan Ricciardo, Norris kent de auto (ook al is die onderhevig aan ontwikkeling) beter dan Ricciardo. Het zou raar zijn als Ricciardo meteen Norris om z’n oren zou rijden.
toch vind ik het bij McLaren anders, die Mercedes motor is voor Norris ook nieuw plus die vloeraanpassing die iedere auto anders heeft gemaakt
  maandag 3 mei 2021 @ 16:07:28 #126
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199262852
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

toch vind ik het bij McLaren anders, die Mercedes motor is voor Norris ook nieuw plus die vloeraanpassing die iedere auto anders heeft gemaakt
Dan nog is van een 2020 Renault naar een 2021 McLaren een grotere stap dan van een McLaren 2020 naar een McLaren 2021.
De omgeving, de mensen met wie je werkt, enz. je moet je toch aanpassen.

Toen Max naar RBR ging na z’n STR moest hij ook aan de auto wennen. Natuurlijk won hij direct, maar het duurde wel even voordat hij op alle fronten sneller was dan Ricciardo.
  maandag 3 mei 2021 @ 17:27:05 #127
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199263846
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij waren de rondjes al op ;)
Perez zou dan een paar ronden voor het einde nog kunnen binnenkomen om nog even de snelste ronde te pakken. Hij zou dan de gratis pitstop hebben.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_199263954
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:07 schreef tja77 het volgende:
Toen Max naar RBR ging na z’n STR moest hij ook aan de auto wennen. Natuurlijk won hij direct...
Dit kunnen dan ook best als een zeer knappe prestatie beschouwen. Af en toe lijkt het wel bijna normaal wat Max laat zien maar hij is gewoon een fenomenaal coureur. We hebben het bij Gasly, Albon (en misschien ook Perez en Ricciardo) gezien, in het tweede team rijden valt gewoon heel anders dan midfield rijden. Afgezien van wat tracklimits weet Verstappen precies wat hij met de auto wil en wat deze kan.
  maandag 3 mei 2021 @ 17:39:46 #129
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199264002
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dit kunnen dan ook best als een zeer knappe prestatie beschouwen. Af en toe lijkt het wel bijna normaal wat Max laat zien maar hij is gewoon een fenomenaal coureur. We hebben het bij Gasly, Albon (en misschien ook Perez en Ricciardo) gezien, in het tweede team rijden valt gewoon heel anders dan midfield rijden. Afgezien van wat tracklimits weet Verstappen precies wat hij met de auto wil en wat deze kan.
De switch kwam daar ook nog eens tijdens het seizoen, dus ook geen wintertests met 100-en kilometers om aan de bolide te wennen.
Wat hij daar flikte, met die oude banden, Raikkonen achter zich houden en niet bezwijken onder de druk. Hulde..echt hulde.
pi_199264048
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:52 schreef daNpy het volgende:

De tijd "om het aan te kijken" is er niet. Dan is Ham al kampioen en het seizoen voorbij. Net als vorig jaar, en daarvoor, en...
Dan hadden ze lekker Albon moeten laten zitten.
Maar daarnaast heeft Mercedes al jaren het betere pakket. Al jaren een van de beste coureurs op de grid. Dan sta je al 5-0 achter. Als je daarnaast je coureurs sneller oprookt dan een setje banden dan ga je daar de slag niet winnen.

Voor mij zegt het feit dat Max sneller is dan 4 van zijn teammaten meer over Max dan over de andere 4.
  maandag 3 mei 2021 @ 17:44:50 #131
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199264049
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Perez zou dan een paar ronden voor het einde nog kunnen binnenkomen om nog even de snelste ronde te pakken. Hij zou dan de gratis pitstop hebben.
Wacht ff, ik ben de hypothetische situatie kwijt.

Dus nadat Perez naar gebruikte softs is gewisseld, had hij de FL moeten zetten, en dan meteen van het gas af, zodat Bottas ging pitten, zodat Verstappen kon gaan pitten en dan moest hij zelf weer pitten :?
En dan denk je dat Mercedes niet wacht tot het laatste moment om Bottas te laten pitten als er verder geen gevaar is?
Aangezien Perez al naar gebruikte softs moest gaan, wat voor banden had hij dan moeten monteren?
En Norris zat slechts 12 seconden achter hem, dus dat kost hem positie voor een mogelijke FL na 2x pitten?


Of waar ging het ook alweer over :D

Ah als Perez wél aan kon haken bij Bottas natuurlijk. Dan had hij -alleen- het gat naar Norris, maar nog steeds geen nieuwe banden.

[ Bericht 5% gewijzigd door daNpy op 03-05-2021 17:52:15 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 mei 2021 @ 17:51:31 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199264107
:s
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 3 mei 2021 @ 17:52:52 #133
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199264130
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wacht ff, ik ben de hypothetische situatie kwijt.

Dus nadat Perez naar gebruikte softs is gewisseld, had hij de FL moeten zetten, en dan meteen van het gas af, zodat Bottas ging pitten, zodat Verstappen kon gaan pitten en dan moest hij zelf weer pitten :?
En dan denk je dat Mercedes niet wacht tot het laatste moment om Bottas te laten pitten als er verder geen gevaar is?
Aangezien Perez al naar gebruikte softs moest gaan, wat voor banden had hij dan moeten monteren?
En Norris zat slechts 12 seconden achter hem, dus dat kost hem positie voor een mogelijke FL na 2x pitten?

Of waar ging het ook alweer over :D
Als hij niet zo lang was doorgereden en naar de hard was gegaan zoals de rest, had hij op het laatst nog wel de snelste ronde kunnen pakken door dan de pitstop voor softs te maken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 mei 2021 @ 18:58:13 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199264932
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:52 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Als hij niet zo lang was doorgereden en naar de hard was gegaan zoals de rest, had hij op het laatst nog wel de snelste ronde kunnen pakken door dan de pitstop voor softs te maken.
Zo denk ik er ook over
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 mei 2021 @ 19:04:04 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199265003
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:52 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Als hij niet zo lang was doorgereden en naar de hard was gegaan zoals de rest, had hij op het laatst nog wel de snelste ronde kunnen pakken door dan de pitstop voor softs te maken.
Maar dan geef je je kans op het podium op. Nu gingen ze nog voor het wonder.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 mei 2021 @ 19:06:39 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199265044
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar dan geef je je kans op het podium op. Nu gingen ze nog voor het wonder.
Nee, ik denk dat hij op de harde compound Bottas had kunnen bedreigen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_199265245
Was mogelijk geweest. Hij had iig kans gemaakt. Die rode banden zijn alleen de eerste paar ronden snel dus zelfs met een gunstige SC was de strategie van Perez gedoemd om te mislukken.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 mei 2021 @ 19:24:55 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199265280
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat hij op de harde compound Bottas had kunnen bedreigen
Bottas was eerder op jacht naar P2.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 mei 2021 @ 19:25:28 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199265288
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Was mogelijk geweest. Hij had iig kans gemaakt. Die rode banden zijn alleen de eerste paar ronden snel dus zelfs met een gunstige SC was de strategie van Perez gedoemd om te mislukken.
Met een gunstige SC hadden ze niet de softs eronder gezet natuurlijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 3 mei 2021 @ 19:33:16 #140
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_199265384
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:26 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Op rood had hij inderdaad de pace niet, geen idee wat hij daarmee aan het doen was.. Maar op geel waren z'n tijden niet zo slecht toen hij Norris eenmaal voorbij was, volgens mij, in ieder geval vergelijkbaar met de top-3 op dat moment.
Correct. Perez was degelijk. Als hij de start onder controle krijgt, kan hij Bottas wel volgen denk ik.
  maandag 3 mei 2021 @ 19:36:04 #141
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_199265424
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom zou newbe Norris de 1e rijder zijn terwijl Sainz al langer mee draait? Volgens jouw eigen theorie is de auto dus voor Sainz gebouwd.

Volgens de kenners is Ricciardo echter een topper. Dan rijdt je zo'n groentje als Norris meteen naar huis. Toch?
Ricciardo is mentaal niet zo sterk denk ik.
pi_199267160
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:48 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Jij ziet toch wel dat de Mercedes en Red Bull toch wel erg dicht bij elkaar zitten qua pace
Vertel maar hoe jij dat ziet. Als je Hamilton met Perez vergelijk dat zitten ze mijlen uit elkaar. Waaraan zie jij dat Lewis, Max of wie dan ook het uiterste uit die auto weet te persen? Lewis had tijdens Q2 een rondje dat 4 tienden sneller was dan de uiteindelijke pole tijd van Bottas, en dan ook nog met een stap hardere banden.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 21:25:30 #143
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199267224
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:21 schreef opreis het volgende:

[..]

Vertel maar hoe jij dat ziet. Als je Hamilton met Perez vergelijk dat zitten ze mijlen uit elkaar. Waaraan zie jij dat Lewis, Max of wie dan ook het uiterste uit die auto weet te persen? Lewis had tijdens Q2 een rondje dat 4 tienden sneller was dan de uiteindelijke pole tijd van Bottas, en dan ook nog met een stap hardere banden.
Voordat Bottas en Verstappen pitten zat de top 3 binnen 11 seconden van elkaar. Dus RB zit heus wel in de buurt.

Perez kwalificeerde drie honderdsten van Hamilton op Imola. Is ook niet onbelangrijk
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 3 mei 2021 @ 21:33:12 #144
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199267386
twitter
twitter


WTF? :D _O-
pi_199267412
alleen de heer Bottas was sneller in Q3 vergeleken met Q2, de rest van de top 10 waren allemaal langzamer in Q3
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199267883
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Was mogelijk geweest. Hij had iig kans gemaakt. Die rode banden zijn alleen de eerste paar ronden snel dus zelfs met een gunstige SC was de strategie van Perez gedoemd om te mislukken.
Die softs waren de C3's. Dat zijn op andere banen gewoon hards. Als Pirelli een stap zachter was gegaan dan ja maar deze softs hielden het prima vol.
pi_199267901
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:25 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Voordat Bottas en Verstappen pitten zat de top 3 binnen 11 seconden van elkaar. Dus RB zit heus wel in de buurt.

Perez kwalificeerde drie honderdsten van Hamilton op Imola. Is ook niet onbelangrijk
Ja maar dan doe je dus aannames dat die coureurs precies hetzelfde uit hun materiaal halen. Terwijl je weinig data hebt om dat te veronderstellen
  maandag 3 mei 2021 @ 22:46:44 #148
147172 THEFXR
Alpha Bear
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:15:15 #149
21467 franske19
Hit the deck!
pi_199272015
Allard dacht echt dat Verstappen had kunnen winnen? Dan heb je ze echt niet op een rij. Die Mercedes blies voorbij de RB op het rechte stuk en Verstappen kon met DRS niet eens een aanval plegen op Bottas omdat ze zoveel snelheid tekort kwamen. Mag blij zijn met P2 want zonder issues had Bottas ook nog Verstappen kunnen pakken.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_199272255
Alleen al als je de naam Allard Kalff ziet dan ben je toch blij dat hij er niet meer bij is.
Ergens jaren 90 zat Kalff bij Olav Mol het commentaar te doen voor de Formule 1. Toen Kalff besloot om te stoppen in 2000, kwam Jack Plooij als opvolger.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')