abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 3 mei 2021 @ 08:10:15 #1
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199257209
https://www.ad.nl/tech/ma(...)k-in-jaren~ae5e5bf2/

quote:
Epic Games, de maker van schietspel Fortnite, en Apple staan tegenover elkaar in de rechtszaal. Maandag begint in de Verenigde Staten een proces dat waarschijnlijk weken zal duren. De gamesontwikkelaar beschuldigt Apple ervan misbruik te maken van zijn machtspositie door te eisen dat apps het betalingssysteem van Apple gebruiken en 30 procent van alle opbrengsten afdragen.
Het is natuurlijk voor vrijwel iedereen in de wereld wel duidelijk dat Apple (en ook Google) met de regels voor ontwikkelaars in hun app-stores de Big Stack Bully uithangen. Apple heeft zichzelf altijd verdedigd tegen de beschuldiging dat ze hun monopolie-positie misbruiken, met het argument dat de iphone een niche-markt is in een droid-dominated markt. Maar met 1 miljard iphone-gebruikers, is dat een argument dat moeilijk vol te houden is. Alhoewel de kans klein is dat Epic games de rechtszaak gaat winnen, laten ze hiermee wel aan de wereld zien hoe de twee tech-giganten hun dominante posities misbruiken. Mochten ze against all odds wel winnen, dan is het zeer aannemelijk dat de VS en de EU zullen volgen met nieuwe regelgeving.

In Europa heeft Apple recentelijk een tik op de vingers gekregen aan de hand van een klacht van Spotify, die claimen dat Apple's eigen muziekdienst voordelen geniet tov concurrenten, doordat iedereen gebruik moet maken van Apple's betalingsysteem.

Waar vrijwel de hele wereld in het verleden Microsoft hekelde vanwege hun monopolie-positie op de markt voor operating systems, lijkt de consument het nu maar gewoon te accepteren dat Apple en Google hetzelfde doen op de app-markt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 3 mei 2021 @ 08:13:39 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199257226
quote:
Waar vrijwel de hele wereld in het verleden Microsoft hekelde vanwege hun monopolie-positie op de markt voor operating systems, lijkt de consument het nu maar gewoon te accepteren dat Apple en Google hetzelfde doen op de app-markt.
Nou, de gemiddelde Windows-gebruiker had volgens mij helemaal niet zo veel moeite met Microsoft toch?
pi_199257271
Leuk idee dat mededingingsrecht maar het werkt in het geval van de EU gewoon veel te traag. Ook deze zaak van Spotify zal waarschijnlijk weer jaren duren en dan is het kwaad mogelijk allang weer geschied. En als het dan tot het oordeel leidt dat er sprake is van machtsmisbruik dan is de boete hoog, maar een schijntje voor zulke bedrijven.
pi_199257274
nvm

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2021 08:20:29 ]
  maandag 3 mei 2021 @ 08:28:27 #5
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199257333
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:20 schreef Raw85 het volgende:
Leuk idee dat mededingingsrecht maar het werkt in het geval van de EU gewoon veel te traag. Ook deze zaak van Spotify zal waarschijnlijk weer jaren duren en dan is het kwaad mogelijk allang weer geschied. En als het dan tot het oordeel leidt dat er sprake is van machtsmisbruik dan is de boete hoog, maar een schijntje voor zulke bedrijven.
Daarom is deze rechtszaak van Epic belangrijk. Mocht Epic het winnen (nogmaals, kleine kans), dan opent dat wel de deur voor nieuwe regelgeving, waar Apple minder tegen kan doen, omdat er een precedent ligt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199257611
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Apple heeft zichzelf altijd verdedigd tegen de beschuldiging dat ze hun monopolie-positie misbruiken, met het argument dat de iphone een niche-markt is in een droid-dominated markt.
Bron?
  maandag 3 mei 2021 @ 09:29:15 #7
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199257898
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Bron?
Reuters.

quote:
Apple has mostly succeeded in staying out of the regulatory crosshairs by arguing that the iPhone is a niche product in a smartphone world dominated by Google’s Android operating system. But that argument has become harder to sustain with the number of iPhone users now exceeding 1 billion.
https://www.reuters.com/article/us-apple-epic-games-idUSKBN2CJ0HJ
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 3 mei 2021 @ 09:44:51 #8
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199258098
Epic is niet de enige, de EU is ook ontevreden.

https://techcrunch.com/20(...)-app-store-complaint
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 3 mei 2021 @ 13:01:44 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199260279
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Epic is niet de enige, de EU is ook ontevreden.

https://techcrunch.com/20(...)-app-store-complaint
^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199260401
#TeamApple overigens.

Epic :')
pi_199261518
Dit soort bedrijven moet echt de kop ingedrukt worden. Ze beïnvloeden de massa, de politiek, de commercie, alles, vanuit hun monopolie machtspositie.
  maandag 3 mei 2021 @ 14:41:07 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199261659
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:29 schreef Cockwhale het volgende:
Dit soort bedrijven moet echt de kop ingedrukt worden. Ze beïnvloeden de massa, de politiek, de commercie, alles, vanuit hun monopolie machtspositie.
Heb je het dan over Epic of over Apple?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199265028
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Heb je het dan over Epic of over Apple?
Apple vooral, maar ook bedrijven als Google.
  maandag 3 mei 2021 @ 19:16:03 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199265175
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:09 schreef Scrummie het volgende:
#TeamApple overigens.

Epic :')
Helaas wel nu ja... doet me pijn want Epic was ook van Unreal en Jazz Jack Rabbit. Twee grote games die me in m'n jeugd veel plezier brachten. Beide met epische soundtracks.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199265209
Apple, Amazon, Google mooie monopolie, vreten allemaal de grootste punt van de taart en dulden geen concurrentie.

Als er iets opgezet wordt dat een beetje succes heeft kopen ze het op voor een idioot bedrag, dat voor hen een fooi is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jed1Gam op 03-05-2021 19:32:51 ]
pi_199265374
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Helaas wel nu ja... doet me pijn want Epic was ook van Unreal en Jazz Jack Rabbit. Twee grote games die me in m'n jeugd veel plezier brachten. Beide met epische soundtracks.
Jazz Jack rabbit was erg tof, veel gespeeld. Het spel is geschreven in Pascal door een Nederlander, Arjan Brussee. In een tijd dat computers nog peperduur waren. Arjan zat op computers in een bibliotheek te werken, heb ik ooit eens gelezen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199270519
#Team

Epic mag kritisch zijn op  maar speelt het wat achterbaks.

Epic pleegt contractbreuk.  reageert daarop door het ontwikkelingsaccount van Epic te verwijderen.
Waarop Epic gelijk begint met een sneu media offensief.

Het is niet chic.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_199271073
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:58 schreef CoExist het volgende:
#Team

Epic mag kritisch zijn op  maar speelt het wat achterbaks.

Epic pleegt contractbreuk.  reageert daarop door het ontwikkelingsaccount van Epic te verwijderen.
Waarop Epic gelijk begint met een sneu media offensief.

Het is niet chic.
Apple doet er alles aan om zoveel mogelijk e-waste te maken en tegelijkertijd je eigendomsrecht als klant zoveel mogelijk te beperken. Fuck dat bedrijf. Niks is chic aan Apple.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:12:25 #19
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199271183
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.ad.nl/tech/ma(...)k-in-jaren~ae5e5bf2/
[..]

Het is natuurlijk voor vrijwel iedereen in de wereld wel duidelijk dat Apple (en ook Google) met de regels voor ontwikkelaars in hun app-stores de Big Stack Bully uithangen. Apple heeft zichzelf altijd verdedigd tegen de beschuldiging dat ze hun monopolie-positie misbruiken, met het argument dat de iphone een niche-markt is in een droid-dominated markt. Maar met 1 miljard iphone-gebruikers, is dat een argument dat moeilijk vol te houden is. Alhoewel de kans klein is dat Epic games de rechtszaak gaat winnen, laten ze hiermee wel aan de wereld zien hoe de twee tech-giganten hun dominante posities misbruiken. Mochten ze against all odds wel winnen, dan is het zeer aannemelijk dat de VS en de EU zullen volgen met nieuwe regelgeving.

In Europa heeft Apple recentelijk een tik op de vingers gekregen aan de hand van een klacht van Spotify, die claimen dat Apple's eigen muziekdienst voordelen geniet tov concurrenten, doordat iedereen gebruik moet maken van Apple's betalingsysteem.

Waar vrijwel de hele wereld in het verleden Microsoft hekelde vanwege hun monopolie-positie op de markt voor operating systems, lijkt de consument het nu maar gewoon te accepteren dat Apple en Google hetzelfde doen op de app-markt.
Ik las dat Epic zich ook tot Europa gaat wenden. De kans dat Apple daar alsnog aangepakt wordt lijkt veel groter, zie ook de Spotify casus. Ik vind het een goede zaak. De Amerikanen verzaken zelf de consument goed te beschermen. Hulde dat Europa haar invloed dermate groot is dat ze dit af kan dwingen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_199273240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Apple doet er alles aan om zoveel mogelijk e-waste te maken en tegelijkertijd je eigendomsrecht als klant zoveel mogelijk te beperken. Fuck dat bedrijf. Niks is chic aan Apple.
Ja, vind je?

Ik vind  altijd wel vooruitstrevend wat e-waste betreft. De iPhone heeft een langere levensduur dan menig Android smartphone van een ander merk en de iPhone geniet ook langere product ondersteuning met software updates.
Het zelfde geldt ook voor  iMacs en MacBooks in tegenstelling tot Windows computers of laptops van andere merken.

Er staat hier een iMac uit 2009 en een MacBook uit 2014 die het beide nog perfect doen.
Mijn 2011 Windows PC heeft tegenwoordig 15 minuten opstart tijd nodig.

Dit zal ook uit winstoogmerk zijn maar in het kader van e-waste was  één van de eersten die geen oplader meer bij de iPhone in de doos deed.
Met het idee dat er al genoeg opladers in omloop zijn.
 wordt dan in de zeik gezet door Samsung in een zielige advertentie, maar Samsung doet daarna precies hetzelfde als .
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_199273742
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:02 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ja, vind je?

Ik vind  altijd wel vooruitstrevend wat e-waste betreft. De iPhone heeft een langere levensduur dan menig Android smartphone van een ander merk en de iPhone geniet ook langere product ondersteuning met software updates.
Het zelfde geldt ook voor  iMacs en MacBooks in tegenstelling tot Windows computers of laptops van andere merken.

Er staat hier een iMac uit 2009 en een MacBook uit 2014 die het beide nog perfect doen.
Mijn 2011 Windows PC heeft tegenwoordig 15 minuten opstart tijd nodig.

Dit zal ook uit winstoogmerk zijn maar in het kader van e-waste was  één van de eersten die geen oplader meer bij de iPhone in de doos deed.
Met het idee dat er al genoeg opladers in omloop zijn.
 wordt dan in de zeik gezet door Samsung in een zielige advertentie, maar Samsung doet daarna precies hetzelfde als .
Ik vind ze ook vooruitstrevend wat e-waste betreft. Als Apple wat kuts doet, doet iedereen het twee jaar later ook.

Apple bracht tot vorig jaar Macbooks uit waarvan ze wisten dat het toetsenbord zo kut was dat ze ze al meteen in het garantieprogramma van de vorige versies konden aansluiten. Je brengt dan gewoon spullen uit waarvan je weet dat ze snel stuk gaan. Zowel de laptops, als telefoons zijn erg moeilijk te herstellen. De reden daarvoor is dat Apple geen onderdelen of herstelhandleidingen wil delen met reparateurs. Zelfs de officiële reparateurs moeten gebruiken maken van een achterlijk programma waarin ze pas onderdelen op aanvraag krijgen. Reparaties duren zo onnodig lang. Vingerafdruk scanner kapot en laten vervangen buiten ons om? We bricken zo je telefoon jij bandiet!

Je kan zeggen wat je wil over windows laptops, maar die krijgen juist gigantisch lang ondersteuning. Langer dan Macbooks. De reden dat je pc en je macbook zo'n snelheidsverschil hebben komt doordat je waarschijnlijk geen SSD in je windows laptop hebt. Als je laptop uit 2011 komt, kun je die SSD waarschijnlijk heel eenvoudig zelf erin zetten met uit liefde ook nog wat extra ram. Probeer dat maar eens met je macbook.
pi_199273780
Daarnaast moet je voor Apple producten altijd andere kabels en extra adapters fixen. Hoezo duurzaam?
pi_199284441
https://www.macrumors.com(...)c-apple-trial-day-2/



:D _O-

Verder klinkt het niet alsof trial dag 2 erg goed is gegaan voor Epic.
  woensdag 5 mei 2021 @ 08:03:58 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199284501
Ik hoop ook dat ze mijn interne mails nooit openbaren.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199284950
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 07:53 schreef Scrummie het volgende:
https://www.macrumors.com(...)c-apple-trial-day-2/

[ afbeelding ]

:D _O-

Verder klinkt het niet alsof trial dag 2 erg goed is gegaan voor Epic.
Epic gaat dit nooit winnen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_199285113
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 07:53 schreef Scrummie het volgende:
https://www.macrumors.com(...)c-apple-trial-day-2/

[ afbeelding ]

:D _O-

Verder klinkt het niet alsof trial dag 2 erg goed is gegaan voor Epic.
Stond Epic niet vooraan op het podium toen de App Store jaren eerder werd aangekondigd?
Be curious, not judgmental
pi_199285136
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Stond Epic niet vooraan op het podium toen de App Store jaren eerder werd aangekondigd?
Dat kan ik me niet herinneren, eerste optreden was volgens mij bij lancering Game Center (ook een flop natuurlijk):


Steve ;(
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:30:05 #28
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199285256
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:02 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ja, vind je?

Ik vind  altijd wel vooruitstrevend wat e-waste betreft. De iPhone heeft een langere levensduur dan menig Android smartphone van een ander merk en de iPhone geniet ook langere product ondersteuning met software updates.
Het zelfde geldt ook voor  iMacs en MacBooks in tegenstelling tot Windows computers of laptops van andere merken.

Er staat hier een iMac uit 2009 en een MacBook uit 2014 die het beide nog perfect doen.
Mijn 2011 Windows PC heeft tegenwoordig 15 minuten opstart tijd nodig.

Dit zal ook uit winstoogmerk zijn maar in het kader van e-waste was  één van de eersten die geen oplader meer bij de iPhone in de doos deed.
Met het idee dat er al genoeg opladers in omloop zijn.
 wordt dan in de zeik gezet door Samsung in een zielige advertentie, maar Samsung doet daarna precies hetzelfde als .
Laat ze eerst eens hun producten makkelijker herstelbaar maken, genoeg tenenkrommende acties van de officiële kanalen die bij nazicht door kleinere onofficiële herstellers een werkje van niks bleken (als je de beveiligingen om hun producten te openen kan omzeilen ten minste).

Ik heb ook apple producten die het goed doen, maar als ze het niet goed doen en je hebt een herstelling nodig lijken er soms de raarste dingen te gebeuren die bij mij hun 'groene' status toch wel flink doen kelderen. Voor zulke bedrijven is enkel de kleur van geld groen. ze kunnen hun producten zo ontwerpen dat ze veel makkelijker te herstellen zijn maar dat doen ze niet. Dan moeten ze ook niet afkomen met 'kijk hoe groen we zijn'.
pi_199285361
Spotify heeft nog wel een punt dat Apple bij een soortgelijke dienst een voordeel heeft, hoewel je niet verplicht bent om een abonnement via Apple voor Spotify aan te schaffen.

Ik ken ook developers die het juist prettig vinden dat Apple dit voor hen regelt. Ze kunnen hun app wereldwijd uitrollen zonder zich druk te maken over lokale regelgeving, betalingssystemen, extra kosten bij betalingen, gebruikers die een app niets vinden en restitutie willen en serverbeheer. Voor een gigant als Epic gaat dit natuurlijk veel minder op.
Be curious, not judgmental
pi_199285551
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:30 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Laat ze eerst eens hun producten makkelijker herstelbaar maken, genoeg tenenkrommende acties van de officiële kanalen die bij nazicht door kleinere onofficiële herstellers een werkje van niks bleken (als je de beveiligingen om hun producten te openen kan omzeilen ten minste).

Ik heb ook apple producten die het goed doen, maar als ze het niet goed doen en je hebt een herstelling nodig lijken er soms de raarste dingen te gebeuren die bij mij hun 'groene' status toch wel flink doen kelderen. Voor zulke bedrijven is enkel de kleur van geld groen. ze kunnen hun producten zo ontwerpen dat ze veel makkelijker te herstellen zijn maar dat doen ze niet. Dan moeten ze ook niet afkomen met 'kijk hoe groen we zijn'.
Ik vind het volkomen logisch dat ze hun intellectuele producten beschermen.
Maar ik heb zelden een defect  product gehad.
1x het linker oortjes van de AirPods Pro. Deze is binnen een week kosteloos vervangen via hun omruil programma.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')