abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 2 mei 2021 @ 23:14:58 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199255707
quote:
CIDI boos over 'misplaatste' Bevrijdingsdag-poster FvD

Het CIDI, dat opkomt voor belangen van Israël en Joden, is verbijsterd door een poster van Forum voor Democratie over Bevrijdingsdag. Daarop staat de tekst "Op 5 mei herdenken we 75 jaar vrijheid". Daaronder staan de jaartallen 1945-2020 met een overlijdenskruisje.

Forum suggereert daarmee dat de vrijheid die 75 jaar duurde in 2020 ten einde is gekomen. De poster is ondertekend door Forum voor Democratie en verschillende andere organisaties zoals Viruswaarheid en Nederland in Verzet. "Het is misplaatst", zegt directeur Hanna Luden tegen Hart van Nederland. "Ze snappen het verschil tussen de Tweede Wereldoorlog en nu niet. Het is onvergelijkbaar. Ik verdenk Forum van zoeken om hun punt te maken."

Luden kan er met haar hoofd niet bij. "Het is ongehoord en onacceptabel. Het getuigt van heel veel disrespect naar iedereen die de oorlog heeft meegemaakt."

Ook op sociale media wordt verontwaardigd gereageerd op de afbeelding. "Ze zijn echt zo ontzettend van het pad daar."

https://dagblad070.nl/Lan(...)rijdingsdag-post-fvd
Poster is te zien in de tweet van Asscher:

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199255768
Het CIDI is nogal snel boos altijd, maar in dezen hebben ze een punt.
pi_199255800
Lockdown
Mondkapplicht
Vaccinatiepaspoort
Testmaatschappij

Er is inderdaad geen vrijheid.
pi_199255838
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:21 schreef Nober het volgende:
Lockdown
Mondkapplicht
Vaccinatiepaspoort
Testmaatschappij

Er is inderdaad geen vrijheid.
Helemaal prima als je tegen het huidige beleid bent, maar houd de Jodenvervolging hierbuiten.
  zondag 2 mei 2021 @ 23:25:42 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199255844
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:21 schreef Nober het volgende:
Lockdown
Mondkapplicht
Vaccinatiepaspoort
Testmaatschappij

Er is inderdaad geen vrijheid.
:')

Echt... :')
  zondag 2 mei 2021 @ 23:45:58 #6
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199256033
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:25 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Helemaal prima als je tegen het huidige beleid bent, maar houd de Jodenvervolging hierbuiten.
Ik weet dat een of andere mafketel van FvD in een ander verband de misplaatste parallel trok, maar waar wordt de Jodenvervolging binnen deze poster betrokken?
pi_199256088
Vanaf 2020 hebben we geen vrijheid meer, en met die wetgeving die er doorheen gedrukt is krijgen we die (voorlopig) ook niet meer terug. Spijker op de kop dus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_199256147
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vanaf 2020 hebben we geen vrijheid meer, en met die wetgeving die er doorheen gedrukt is krijgen we die (voorlopig) ook niet meer terug. Spijker op de kop dus.
Ik schrijf je naam bij op het monument

en nu?
  maandag 3 mei 2021 @ 00:01:11 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199256160
Thierry is lekker zijn ego aan het voeden, hij weet dat mensen viesmad gaan zijn door schurende uitspraken en met zijn narcisme geniet hij van alle aandacht die hij krijgt.

Vind de poster an sich overigens niet eens zo onsmakelijk: als je een punt wil maken over dat de vrijheid verloren gegaan is (even los of dat het waar is) is het logisch dat je het punt waarop de vrijheid is herwonnen als beginpunt neemt dan.

Maar goed, FvD lijkt het er wel om te doen te zijn zoveel mogelijk WO2 vergelijkingen/associaties als ze kunnen in een week te stoppen. Vind dat "ziedend" gelul van Asscher ook bullshit, sta er gewoon boven man. Men geeft Thierry wat hij wil: aandacht.
pi_199256228
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:21 schreef Nober het volgende:
Lockdown
Mondkapplicht
Vaccinatiepaspoort
Testmaatschappij

Er is inderdaad geen vrijheid.
En welke partij riep een jaar geleden eigenlijk het hardst om strenge coronamaatregelen? Welke partij vond dat het kabinet nou eens actie moest ondernemen? Juist ja....diezelfde FVD. Die partij is echt op geen enkele manier nog serieus te nemen en dat blijven ze ook gewoon keer op keer aantonen.

Iedereen mag stemmen wat hij/zij wil, maar als je FVD gestemd hebt dan ben je wat mij betreft echt compleet achterlijk. Aangezien er 8 zetels uit voortgekomen zijn hebben we dus zo'n half miljoen complete idioten in Nederland. Gelukkig weet de FVD zelf ook dat de achterban niet over een normaal denkvermogen beschikt en kunnen ze dit soort tweets dan ook gewoon plaatsen. Dat doe je namelijk alleen als je weet dat je een groep achterlijke idioten vertegenwoordigd.
  maandag 3 mei 2021 @ 00:18:55 #11
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_199256258
Ziedend :')
pi_199256368
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:13 schreef Accordtje het volgende:

[..]

En welke partij riep een jaar geleden eigenlijk het hardst om strenge coronamaatregelen? Welke partij vond dat het kabinet nou eens actie moest ondernemen? Juist ja....diezelfde FVD. Die partij is echt op geen enkele manier nog serieus te nemen en dat blijven ze ook gewoon keer op keer aantonen.

Iedereen mag stemmen wat hij/zij wil, maar als je FVD gestemd hebt dan ben je wat mij betreft echt compleet achterlijk. Aangezien er 8 zetels uit voortgekomen zijn hebben we dus zo'n half miljoen complete idioten in Nederland. Gelukkig weet de FVD zelf ook dat de achterban niet over een normaal denkvermogen beschikt en kunnen ze dit soort tweets dan ook gewoon plaatsen. Dat doe je namelijk alleen als je weet dat je een groep achterlijke idioten vertegenwoordigd.
En jaar geleden dachten we door de alarmerende berichtgevingen dat er een vliegende ebola op ons afkwam. Logisch dus. Nu blijkt dat het coronavirus niet meer is dan een stevige griep wat gevaarlijk is voor een specifieke groep mensen is het vreemd dat de regels als maar strenger werden en we een testmaatschappij ingedouwd worden. Plus dat de regels niet gaan verdwijnen na het inenten van de gehele populatie van 18+.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 3 mei 2021 @ 00:53:16 #13
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199256384
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:13 schreef Accordtje het volgende:

[..]

En welke partij riep een jaar geleden eigenlijk het hardst om strenge coronamaatregelen? Welke partij vond dat het kabinet nou eens actie moest ondernemen? Juist ja....diezelfde FVD. Die partij is echt op geen enkele manier nog serieus te nemen en dat blijven ze ook gewoon keer op keer aantonen.
FvD is zeker compleet de weg kwijtgeraakt. Maar een jaar geleden hard om strenge coronamaatregelen roepen was toen volkomen logisch. Niemand ter wereld wist iets van dit virus, hoe het zich verspreidde en de exacte gevolgen ervan voor iedereen. In Italië vond op dat moment een ramp plaats en hier werd er nog om gelachen, terwijl inreizen door mensen vanuit alle hoeken van de wereld nog volledig onbeperkt was. Dan is het echt niet gek om op dat moment voor een zware lockdown te zijn om eerst de situatie te analyseren, te voorkomen dat het hier helemaal mis gaat en de verspreiding zwaar af te remmen zodat je daarna ook sneller weer open kunt als land.

Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder en is er een veel beter beeld bij de risicogroepen, de wijze van verspreiding, behandelmethoden en welke maatregelen wel en niet helpen. Voortschrijdend inzicht op basis van ervaring dus. Wat is daar zo gek aan?

quote:
Iedereen mag stemmen wat hij/zij wil, maar als je FVD gestemd hebt dan ben je wat mij betreft echt compleet achterlijk. Aangezien er 8 zetels uit voortgekomen zijn hebben we dus zo'n half miljoen complete idioten in Nederland. Gelukkig weet de FVD zelf ook dat de achterban niet over een normaal denkvermogen beschikt en kunnen ze dit soort tweets dan ook gewoon plaatsen. Dat doe je namelijk alleen als je weet dat je een groep achterlijke idioten vertegenwoordigd.
Tja, dit is niets meer dan wat ongefundeerd schelden.
pi_199256490
FvD gekkies :')
pi_199256539
https://www.ad.nl/politie(...)r-dan-fout~ad8c0d33/
Politici verontwaardigd over Bevrijdingsdag-poster FvD: ‘Walgelijk en fouter dan fout’
pi_199256561
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Nu blijkt dat het coronavirus niet meer is dan een stevige griep wat gevaarlijk is voor een specifieke groep mensen
**** toch op met die ontkenningen. Het is geen griep. En die specifieke groep in Nederland is 17, 5 miljoen mensen.
Ook mensen onder de 60 kunnen zwaar ziek worden, maandenlang ziekelijk en zwak blijven en overlijden
Zijn mensen van 60+ die specifieke groep ? Dat zijn 4.6 miljoen mensen..

Waarom toch dat domme en asociale "netdoenalsofernietveelaandehandis"
Egoisme? De vrijheidstrijder willen spelen ?
  maandag 3 mei 2021 @ 02:53:28 #17
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_199256632
Nou nou.
Poeh poeh

OPHEF OPHEF OPHEF
Vanwege een poster. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 3 mei 2021 @ 03:00:24 #18
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199256643
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:25 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Helemaal prima als je tegen het huidige beleid bent, maar houd de Jodenvervolging hierbuiten.
Dus Bevrijdingsdag geldt alleen voor joden?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 3 mei 2021 @ 03:05:30 #19
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199256648
Dagelijkse Nazi vergelijkingen zijn geen probleem, dat bagatelliseert blijkbaar op geen enkele manier wat sommigen in de oorlog hebben moeten meemaken maar door een poster is men zwaar geschokt
Sodemieter effe lekker op met die selectieve verontwaardiging :')
Verder een belachelijke poster daar niet van. :')
Nu waren de "bevrijde slaven" dit weekend al gekwetst, de Joden voelen zich weer eens te kort gedaan dan ontbreken alleen de lgbht community, de feministen en de moslims nog en dan is het lijstje weer compleet. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door the-eye op 03-05-2021 03:24:20 ]
  maandag 3 mei 2021 @ 06:58:10 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199256850
Ah weer een teken dat FvD'ers mensen massaal met een zwakke gezondheid massaal dood wensen
  maandag 3 mei 2021 @ 07:01:51 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199256863
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 02:53 schreef superniger het volgende:
Nou nou.
Poeh poeh

OPHEF OPHEF OPHEF
Vanwege een poster. :')
Het is nogal wat als je mensen massaal dood wil zoals de FvD aanhang
pi_199256866
Hebben ze niks beters te doen dan zich druk maken om een postertje
  maandag 3 mei 2021 @ 07:05:19 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199256869
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 07:04 schreef BeriBeri het volgende:
Hebben ze niks beters te doen dan zich druk maken om een postertje
Heeft de FvD niks beters te doen dan mensen dood wensen?
  Trouwste user 2022 maandag 3 mei 2021 @ 07:48:19 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_199257035
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

En jaar geleden dachten we door de alarmerende berichtgevingen dat er een vliegende ebola op ons afkwam. Logisch dus. Nu blijkt dat het coronavirus niet meer is dan een stevige griep wat gevaarlijk is voor een specifieke groep mensen is het vreemd dat de regels als maar strenger werden en we een testmaatschappij ingedouwd worden. Plus dat de regels niet gaan verdwijnen na het inenten van de gehele populatie van 18+.
Vrienden en familie hebben het virus gehad. Neem van mij aan dat het geen virusje is. En iedereen die dit van de fascisten baggataliseert is fout na de oorlog. Walgelijk.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 3 mei 2021 @ 08:21:44 #25
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_199257289
geef die gasten toch geen aandacht, dat is precies waar ze op hopen met zon postertje.
pi_199257448
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:25 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Helemaal prima als je tegen het huidige beleid bent, maar houd de Jodenvervolging hierbuiten.
Dat doen ze, 5 mei gaat niet over de jodenvervolging, en dan is het weer niet goed.

Allemaal gespeelde verontwaardiging natuurlijk. Niemand heeft zich ooit een reet aangetrokken van 5 mei, het hoeft geen vrije dag te zijn, het is al 20 jaar zo dat politic die meewerken aan invasies, bezettingen en international martelprogramma's op 5 mei goede sier komen maken met 'onze democratie' terwijl ze die aan het uithollen zijn. 4 mei is ook zomaar even gekaapt door de massa-immigratie en de weg met ons lobby terwijl de joodse scholen elk jaar zwaarder beveiligd moeten worden. En dan is het nu ineens heilig?

Wat ze proberen is het taboe verklaren, er mag niet over de vrijheid gepraat worden, vrijheden zijn immers iets waar het kabinet ons op trakteert als we braaf zijn geweest en daar moeten we dan allemaal dankbaar voor zijn. En dan blij een bevrijdingsdag vieren terwijl alle evenementen verboden zijn want we mogen het vooral niet hebben over de onzinnige avondklok, de onzinnige mondkapjesplicht, de politie die illegaal huizen binnenvalt en demonstranten neerknuppelt terwijl de ene na de andere virusvariant ongehinderd wordt binnengevlogen. Het is de vinger op de zere plek en vandaar de gespeelde verontwaardiging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 mei 2021 @ 08:45:54 #27
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199257484
Ik raad een hoop mensen hier aan om een bezoek te doen bij Auschwitz(-Birkenau). Hopelijk dat jullie dan wat nederiger worden, al dan niet over wat vrijheid betekent.
pi_199257759
Al die partijen die zogenaamd voor de vrijheid op komen en dus propageren de maatregelen niet te gehoorzamen zijn dus verantwoordelijk dat er aanvullende maatregelen nodig waren.

Juist die partijen zijn de oorzaak van het verder inperken van vrijheden voor iedereen maar in het bijzonder van de grote groep mensen die wel gewoon regels en aanwijzingen wil volgen.

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik raad een hoop mensen hier aan om een bezoek te doen bij Auschwitz(-Birkenau). Hopelijk dat jullie dan wat nederiger worden, al dan niet over wat vrijheid betekent.
En dit.
pi_199257970
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:25 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Helemaal prima als je tegen het huidige beleid bent, maar houd de Jodenvervolging hierbuiten.
Gaat het niet om de Duitse bezetting?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 mei 2021 @ 09:58:02 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199258240
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 mei 2021 @ 10:02:00 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199258275
Er is een reactie van Baudet:

quote:
Forum-leider Thierry Baudet vindt de negatieve reacties hypocriet. "Al decennia politiseren onze tegenstanders de oorlog om massale immigratie, Europese machtsfantasieën en moderne kunst te pushen. Nu zeggen wij: zullen we op 5 mei ook even stilstaan bij de vrijheden die we in 2020/2021 zijn kwijtgeraakt? Dat zou niet mogen? Wat een hypocrisie, schrijft hij op Twitter.

https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
:') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199258314
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doen ze, 5 mei gaat niet over de jodenvervolging, en dan is het weer niet goed.

Allemaal gespeelde verontwaardiging natuurlijk. Niemand heeft zich ooit een reet aangetrokken van 5 mei, het hoeft geen vrije dag te zijn, het is al 20 jaar zo dat politic die meewerken aan invasies, bezettingen en international martelprogramma's op 5 mei goede sier komen maken met 'onze democratie' terwijl ze die aan het uithollen zijn. 4 mei is ook zomaar even gekaapt door de massa-immigratie en de weg met ons lobby terwijl de joodse scholen elk jaar zwaarder beveiligd moeten worden. En dan is het nu ineens heilig?

Wat ze proberen is het taboe verklaren, er mag niet over de vrijheid gepraat worden, vrijheden zijn immers iets waar het kabinet ons op trakteert als we braaf zijn geweest en daar moeten we dan allemaal dankbaar voor zijn. En dan blij een bevrijdingsdag vieren terwijl alle evenementen verboden zijn want we mogen het vooral niet hebben over de onzinnige avondklok, de onzinnige mondkapjesplicht, de politie die illegaal huizen binnenvalt en demonstranten neerknuppelt terwijl de ene na de andere virusvariant ongehinderd wordt binnengevlogen. Het is de vinger op de zere plek en vandaar de gespeelde verontwaardiging.
Blablabla, de situatie vandaag in Nederland is op een enkele manier met WOII te vergelijken. Je moet echt compleet zwakzinnig zijn om deze vergelijking te maken. O nee, ik kan een tijdje geen biertje drinken in een kroeg; het is net WOII!!!! :r

Discussie met jouw soort is absoluut niet mogelijk, dus doe geen moeite. Ga maar lekker eens kletsen met iemand die de echte avond klok in WOII heeft mee gemaakt. Kleuter. :{w
  maandag 3 mei 2021 @ 10:07:12 #33
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199258332
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:21 schreef Nober het volgende:
Lockdown
Mondkapplicht
Vaccinatiepaspoort
Testmaatschappij

Er is inderdaad geen vrijheid.
En de regering Rutte is als eerste begonnen met de Avondklok... wat sowieso een verwijzing is naar de 2e wereld oorlog! :Y (Al snap ik de kritiek wel natuurlijk... maar vergelijkingen maken met 2e wereld oorlog van beide partijen gaat bijna altijd fout...) Beter is het niet te doen!
pi_199258370
Forum voor Downies strikes again.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:12:59 #35
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199258381
Ik vind de poster wel een goeie. De machtsgeile overheid heeft de Nederlanders al meer dan een jaar allerlei beperkingen opgelegd die indruisen tegen de grondwet.

En waar maakt het CIDI zich nu weer druk om? Wordt er ook maar ergens gerefereerd aan de jodenvervolging op deze poster? Hebben de joden het alleenrecht op het gebruik van de Tweede Wereldoorlog?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199258395
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

En de regering Rutte is als eerste begonnen met de Avondklok... wat sowieso een verwijzing is naar de 2e wereld oorlog! :Y
Jullie maken er zelf een verwijzing naar. Het enige goede aan dit verhaal is dat FvD op deze manier nooit iets gaat bereiken in de tweede kamer aangezien ze zich steeds meer profileren als een club complete randdebielen waar ieder weldenkend mens niets mee te maken wil hebben.
pi_199258418
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik vind de poster wel een goeie. De machtsgeile overheid heeft de Nederlanders al meer dan een jaar allerlei beperkingen opgelegd die indruisen tegen de grondwet.

En waar maakt het CIDI zich nu weer druk om? Wordt er ook maar ergens gerefereerd aan de jodenvervolging op deze poster? Hebben de joden het alleenrecht op het gebruik van de Tweede Wereldoorlog?
In dit geval wordt verwezen naar CIDI, maar iedereen met meer dan twee hersencellen vindt dit ongepast.
pi_199258472
Het woord 'Walgelijk' is weer eens trending topic.
en dat is het dan ook.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199258473
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik vind de poster wel een goeie. De machtsgeile overheid heeft de Nederlanders al meer dan een jaar allerlei beperkingen opgelegd die indruisen tegen de grondwet.

En waar maakt het CIDI zich nu weer druk om? Wordt er ook maar ergens gerefereerd aan de jodenvervolging op deze poster? Hebben de joden het alleenrecht op het gebruik van de Tweede Wereldoorlog?
Hoe narcistisch moet je zijn om het leed van de tweede wereldoorlog te bagatelliseren door je slechts op een groep te focussen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:21:30 #40
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199258475
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:13 schreef Accordtje het volgende:

[..]

En welke partij riep een jaar geleden eigenlijk het hardst om strenge coronamaatregelen? Welke partij vond dat het kabinet nou eens actie moest ondernemen? Juist ja....diezelfde FVD. Die partij is echt op geen enkele manier nog serieus te nemen en dat blijven ze ook gewoon keer op keer aantonen.

Iedereen mag stemmen wat hij/zij wil, maar als je FVD gestemd hebt dan ben je wat mij betreft echt compleet achterlijk. Aangezien er 8 zetels uit voortgekomen zijn hebben we dus zo'n half miljoen complete idioten in Nederland. Gelukkig weet de FVD zelf ook dat de achterban niet over een normaal denkvermogen beschikt en kunnen ze dit soort tweets dan ook gewoon plaatsen. Dat doe je namelijk alleen als je weet dat je een groep achterlijke idioten vertegenwoordigd.
Als het kabinet zegt dat de zee in bahama's blauw is weet de FvD het nog te presteren dat het allemaal een leugen is, er verf in wordt gesmeten en de zee in de bahama's eigenlijk rood is.

En er is altijd wel een groep die zich daar toe aangetrokken voelt.

Realistisch ammehoela maar goed.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199258485
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik vind de poster wel een goeie. De machtsgeile overheid heeft de Nederlanders al meer dan een jaar allerlei beperkingen opgelegd die indruisen tegen de grondwet.

En waar maakt het CIDI zich nu weer druk om? Wordt er ook maar ergens gerefereerd aan de jodenvervolging op deze poster? Hebben de joden het alleenrecht op het gebruik van de Tweede Wereldoorlog?
Uiteraard vindt een lowlife als jij het een goeie. Zeker als je de link met (onder andere) de jodenvervolging niet begrijpt. BOEHOE de tokkie kan zijn biertje niet drinken, het is net WOII!!!!! :{w
  maandag 3 mei 2021 @ 10:22:39 #42
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199258486
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:13 schreef NightDancert het volgende:
Jullie maken er zelf een verwijzing naar.
Rutte zei het zelf... "Nee avondklok doen we niet want dat geeft teveel nare herinneringen aan vroeger..."
En een aantal weken later: Dames en Heren, we gaan een avondklok invoeren... 8)7

Zeg nou zelf?!
  maandag 3 mei 2021 @ 10:24:02 #43
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_199258494
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:21 schreef Nober het volgende:
Lockdown
Mondkapplicht
Vaccinatiepaspoort
Testmaatschappij

Er is inderdaad geen vrijheid.
Ja, er staan dan ook militairen buiten die je direct neerschieten of in de cel duwen als je één voet buiten probeert te zetten.

Voor iemand die aan het begin van de crisis nog met depressie en angststoornis kampte, was ik opvallend genoeg een van de weinigen die niet in blinde paniek schoot. Ja, de winkels gingen op een gegeven moment dicht, maar wij kunnen gewoon 24/7 dingen op internet kopen waarbij een bezorger het netjes komt afleveren. Je kunt naar buiten om lekker te wandelen, fietsen of auto te rijden, je hebt 1001 kanalen om tv te kijken plus nog 100 streamingsdiensten, je hebt een dak boven je hoofd, schoon drinkwater, je kan evengoed naar de supermarkt om boodschappen te doen en te kopen wat je lekker vind. En horeca dicht? Mits je inkomen er vanaf hangt en ik dan heel goed snap dat je bang bent, kun je gewoon lekker zelf de speciaalbiertjes kopen en thuis opdrinken. Feestverlichting aan, een goede partyset op youtube opzoeken, em het gevoel is daar. Mis je je vrienden, kun je altijd zoomen. Dat was er 15 jaar geleden nog niet.

Is de lockdown kut? Ja. Toch hebben we echt nog wel vrijheid. Ga op zoek naar iets nieuws ipv vast te houden aan wat niet meer kan op het moment. Ik weet zeker dat op het positieve focussen ipv het negatieve veel meer oplevert dan blijven mokken, maar daar krijgt fvd natuurlijk wel weer de mensen mee. Slim spelletje wel, maar niet mijn ding.

[ Bericht 0% gewijzigd door girlnextdoor. op 03-05-2021 12:39:18 ]
With love :*
pi_199258495
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:22 schreef Bocaj het volgende:
Rutte zei het zelf... "Nee avondklok doen we niet want dat geeft teveel nare herinneringen aan vroeger..."
En een aantal weken later: Dames en Heren, we gaan een avondklok invoeren... 8)7

Zeg nou zelf?!
Waar heeft hij dat gezegd?
  maandag 3 mei 2021 @ 10:24:13 #45
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199258498
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:22 schreef The_End het volgende:

[..]

Uiteraard vindt een lowlife als jij het een goeie. Zeker als je de link met (onder andere) de jodenvervolging niet begrijpt. BOEHOE de tokkie kan zijn biertje niet drinken, het is net WOII!!!!! :{w
Voor sommigen hoop ik dat hun basisschool nog bestaat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 mei 2021 @ 10:27:37 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199258532
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:24 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ja, er staan dan ook militairen buiten die je direct neerschieten of in de cel duwen als je één voet buiten probeert te zetten.

Voor iemand die aan het begin van de crisis nog met depressie en angststoornis kampte, was ik opvallend genoeg een van de weinigen die niet in blinde paniek schoot. Ja, de winkels gingen op een gegeven moment dicht, maar wij kunnen gewoon 24/7 dingen op internet kopen waarbij een bezorger het netjes komt afleveren. Je kunt naar buiten om lekker te wandelen, fietsen of auto te rijden, je hebt 1001 kanalen om tv te kijken plus nog 100 streamingsdiensten, je hebt een dak boven je hoofd, schoon drinkwater, je kan evengoed naar de supermarkt om boodschappen te doen en te kopen wat je lekker vind. En horeca dicht? Mits je inkomen er vanaf hangt en ik dan heel goed snap dat je bang bent, kun je gewoon lekker zelf de speciaalbiertjes kopen en thuis oprinken. Feestverlichting aan, een goede partyset op youtube opzoeken, em het gevoel is daar. Mis je je vrienden, kun je altijd zoomen. Dat was er 15 jaar geleden nog niet.

Is de lockdown kut? Ja. Toch hebben we echt nog wel vrijheid. Ga op zoek naar iets nieuws ipv vast te houden aan wat niet meer kan op jet moment. Ik weet zeker dat op het positieve focussen ipv het negatieve veelnmeer oplevert dan blijven mokken, maar daar krijgt fvd natuurlijk wel weer de mensen mee. Slim spelletje wel, maar niet mijn ding.
Goede post _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 mei 2021 @ 10:31:52 #47
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199258589
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:22 schreef The_End het volgende:

[..]

Uiteraard vindt een lowlife als jij het een goeie. Zeker als je de link met (onder andere) de jodenvervolging niet begrijpt. BOEHOE de tokkie kan zijn biertje niet drinken, het is net WOII!!!!! :{w
Ga ergens anders deugen, huilebalk.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199258632
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ga ergens anders deugen, huilebalk.
Ga in je schuilkelder zitten tokkie. Het is toch WOII? Heb je je ramen geblindeerd? Leef je al op rantsoen? Heb je je buren al verraden en zitten ze al op de trein naar Duitsland? Is Rotterdam al plat?

Rot lekker op met je deugen. :{w Het is een achterlijke vergelijking en daarom vallen mensen erover. Dat je te dom bent om het te begrijpen is nog tot daar aan toe, maar hou dan lekker je bek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2021 10:36:32 ]
pi_199258641
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:24 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ja, er staan dan ook militairen buiten die je direct neerschieten of in de cel duwen als je één voet buiten probeert te zetten.
En zelfs als ze gaan schieten dan vinden we wel een rechtvaardige reden.
pi_199258653
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:36 schreef Nober het volgende:
En zelfs als ze gaan schieten dan vinden we wel een rechtvaardige reden.
8)7 Beetje de realiteit uit het oog verloren?
  maandag 3 mei 2021 @ 10:39:33 #51
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199258662
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:21 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Hoe narcistisch moet je zijn om het leed van de tweede wereldoorlog te bagatelliseren door je slechts op een groep te focussen
Begrijp me goed; ik besef dat de Joden/joden in dezelfde periode als de Tweede Wereldoorlog plaatsvond, grootschalig door de nazi's vermoord en als slaven ingezet in de oorlogsindustrie. Dat geldt ook voor Polen, Russen en andere 'niet-ariers', die slachtoffer werden van de haat en machtswellust van de nazi's. Ook intellectuelen, clerici en aanhangers van andere politieke stromingen werden op grote schaal geinterneerd en vermoord.

Maar betekent dit ook dat vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog om politieke meningen kracht bij te zetten, alleen gebruikt mogen worden door hen die aanspraak kunnen maken op dat eerste, tweede of derde generatie slachtofferschap?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 3 mei 2021 @ 10:41:25 #52
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199258682
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:36 schreef The_End het volgende:

[..]

Ga in je schuilkelder zitten tokkie. Het is toch WOII? Heb je je ramen geblindeerd? Leef je al op rantsoen? Heb je je buren al verraden en zitten ze al op de trein naar Duitsland? Is Rotterdam al plat?

Rot lekker op met je deugen. :{w Het is een achterlijke vergelijking en daarom vallen mensen erover. Dat je te dom bent om het te begrijpen is nog tot daar aan toe, maar hou dan lekker je bek.
Ik zou snel een bezoekje aan je psycholoog inplannen, het lijkt er op dat je dosis medicijnen verhoogd moet worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 3 mei 2021 @ 10:42:03 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199258690
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nu blijkt dat het coronavirus niet meer is dan een stevige griep.
Wappie gespot.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199258699
het niveau van de wappies is laag genoeg om tevens een protest op te starten tegen weermannen. de weersverwachting moet anders, niemand zit te wachten op weer een hele week 10 graden bewolkt.
het KNMI moet op de schop.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199258706
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik zou snel een bezoekje aan je psycholoog inplannen, het lijkt er op dat je dosis medicijnen verhoogd moet worden.
Kan dat wel? Het is toch net WOII?
pi_199258713
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nu blijkt dat het coronavirus niet meer is dan een stevige griep ...
Nu blijkt dat hetgeen tussen de oren van bepaalde figuren niets meer is dan een stevige ruft ...
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 mei 2021 @ 10:45:39 #57
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199258725
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
het niveau van de wappies is laag genoeg om tevens een protest op te starten tegen weermannen. de weersverwachting moet anders, niemand zit te wachten op weer een hele week 10 graden bewolkt.
het KNMI moet op de schop.
Er zijn serieus wappies die denken dat Rutte het koude en slechte weer geregeld heeft om te voorkomen dat er mensen naar het terras gaan :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 mei 2021 @ 10:49:39 #58
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199258764
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Begrijp me goed; ik besef dat de Joden/joden in dezelfde periode als de Tweede Wereldoorlog plaatsvond, grootschalig door de nazi's vermoord en als slaven ingezet in de oorlogsindustrie. Dat geldt ook voor Polen, Russen en andere 'niet-ariers', die slachtoffer werden van de haat en machtswellust van de nazi's. Ook intellectuelen, clerici en aanhangers van andere politieke stromingen werden op grote schaal geinterneerd en vermoord.

Maar betekent dit ook dat vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog om politieke meningen kracht bij te zetten, alleen gebruikt mogen worden door hen die aanspraak kunnen maken op dat eerste, tweede of derde generatie slachtofferschap?
Het gaat niet om slachtofferschap. Het gaat gewoon puur om de vergelijking tussen de vrijheidsbeperkingen door coronamaatregelen en de tijd van Nazi-Duitsland. Alsof we door deze maatregelen het net zo slecht hebben als men toen in 1939-1945. Dan ben je echt heel heel heel ver verwijderd van realiteit als je dit zo wil verkondigen.

Tuurlijk mag je tegen de maatregelen zijn maar deze vergelijking is volstrekt ongepast.
pi_199258780
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:01 schreef Richestorags het volgende:
Thierry is lekker zijn ego aan het voeden, hij weet dat mensen viesmad gaan zijn door schurende uitspraken en met zijn narcisme geniet hij van alle aandacht die hij krijgt.

Vind de poster an sich overigens niet eens zo onsmakelijk: als je een punt wil maken over dat de vrijheid verloren gegaan is (even los of dat het waar is) is het logisch dat je het punt waarop de vrijheid is herwonnen als beginpunt neemt dan.

Maar goed, FvD lijkt het er wel om te doen te zijn zoveel mogelijk WO2 vergelijkingen/associaties als ze kunnen in een week te stoppen. Vind dat "ziedend" gelul van Asscher ook bullshit, sta er gewoon boven man. Men geeft Thierry wat hij wil: aandacht.
Asscher is reeds op 19 april al ziedend, omdat er dan al niet wordt stilgestaan aan de aanstaande 4 mei-herdenking. Die periode lijkt bij hem langer te zijn als een ramadan of vastentijd.

twitter
pi_199258798
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Maar betekent dit ook dat vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog om politieke meningen kracht bij te zetten, alleen gebruikt mogen worden door hen die aanspraak kunnen maken op dat eerste, tweede of derde generatie slachtofferschap?
Dat zie je heel goed , iemand voor bruinhemd uitmaken is geen enkele probleem . Dat er een verwijzing gemaakt word naar de tweede wereldoorlog is niet alleen goed maar ook gewenst

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Begrijp me goed; ik besef dat de Joden/joden in dezelfde periode als de Tweede Wereldoorlog plaatsvond, grootschalig door de nazi's vermoord en als slaven ingezet in de oorlogsindustrie. Dat geldt ook voor Polen, Russen en andere 'niet-ariers', die slachtoffer werden van de haat en machtswellust van de nazi's. Ook intellectuelen, clerici en aanhangers van andere politieke stromingen werden op grote schaal geinterneerd en vermoord.
Die doen er niet toe want slechts een partij heeft een monopolie op leed
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:54:32 #61
3542 Gia
User under construction
pi_199258805
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:25 schreef Pipaja het volgende:

Helemaal prima als je tegen het huidige beleid bent, maar houd de Jodenvervolging hierbuiten.
Wordt er iets gezegd over de jodenvervolging?
  maandag 3 mei 2021 @ 10:54:58 #62
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199258811
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Begrijp me goed; ik besef dat de Joden/joden in dezelfde periode als de Tweede Wereldoorlog plaatsvond, grootschalig door de nazi's vermoord en als slaven ingezet in de oorlogsindustrie. Dat geldt ook voor Polen, Russen en andere 'niet-ariers', die slachtoffer werden van de haat en machtswellust van de nazi's. Ook intellectuelen, clerici en aanhangers van andere politieke stromingen werden op grote schaal geinterneerd en vermoord.

Maar betekent dit ook dat vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog om politieke meningen kracht bij te zetten, alleen gebruikt mogen worden door hen die aanspraak kunnen maken op dat eerste, tweede of derde generatie slachtofferschap?
Sowieso is het onsmakelijk om de Tweede Wereldoorlog te gebruiken om je politieke mening kracht bij te zetten als daar geen reden toe is.
De huidige vrijheidsbeperkende maatregelen zijn zo niet te vergelijken met de tweede wereld oorlog of uberhaupt een oorlog.

Prijs jezelf gelukkig dat je geen idee hebt hoe dat is, uiteraard ik weet dat ook niet maar het is mij wel verteld door mensen die dat wel hebben mee gemaakt. Hierdoor kan ik mij een voorstelling maken dat er bepaalde groepen tijdens de oorlog zo erg geleden hebben dat de vrijheidsbeperkingen nu een schijntje zijn met toen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 3 mei 2021 @ 10:55:17 #63
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199258815
En jeetje, je hebt de VRIJHEID om tegen de maatregelen te zijn. Ongekend.

Daar was je voor gefusilleerd destijds.
pi_199258842
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:22 schreef The_End het volgende:

[..]

Uiteraard vindt een lowlife als jij het een goeie. Zeker als je de link met (onder andere) de jodenvervolging niet begrijpt. BOEHOE de tokkie kan zijn biertje niet drinken, het is net WOII!!!!! :{w
Juist het gaat om het biertje wat je niet meer mag drinken

En niet om de lockdowns
Herinvoering van de detentiekampen
Overtreding van de Neurenberg code
Tweedeling in de maatschappij te creëren
En de dictatoriale trekjes van de overheid
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:00:07 #65
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199258868
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:54 schreef nils7 het volgende:

[..]

Sowieso is het onsmakelijk om de Tweede Wereldoorlog te gebruiken om je politieke mening kracht bij te zetten als daar geen reden toe is.
De huidige vrijheidsbeperkende maatregelen zijn zo niet te vergelijken met de tweede wereld oorlog of uberhaupt een oorlog.

Prijs jezelf gelukkig dat je geen idee hebt hoe dat is, uiteraard ik weet dat ook niet maar het is mij wel verteld door mensen die dat wel hebben mee gemaakt. Hierdoor kan ik mij een voorstelling maken dat er bepaalde groepen tijdens de oorlog zo erg geleden hebben dat de vrijheidsbeperkingen nu een schijntje zijn met toen.
Het politiseren van het leed van de 2e Wereldoorlog inclusief de jodenvervolging is overal om ons heen en gebeurt dagelijks, juist door het deugvolk met hun continue gebruik van de Godwin. Als er iemand aan andere zijde van het politieke spectrum de 2e wereldoorlog kaart speelt, gaan ze schuimbekken.

Het verleden ofwel de geschiedenis is uitermate geschikt om naar te verwijzen zodat de fouten uit het verleden in de huidige tijd of toekomst voorkomen kunnen worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199258879
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:57 schreef Ali_boo het volgende:
Juist het gaat om het biertje wat je niet meer mag drinken
Klopt, want onderstaande is verzonnen onzin van mensen die de realiteit uit het oog verloren zijn.
quote:
En niet om de lockdowns
Herinvoering van de detentiekampen
Overtreding van de Neurenberg code
Tweedeling in de maatschappij te creëren
En de dictatoriale trekjes van de overheid


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2021 11:01:54 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 mei 2021 @ 11:02:09 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199258884
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:00 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het politiseren van het leed van de 2e Wereldoorlog inclusief de jodenvervolging is overal om ons heen en gebeurt dagelijks, juist door het deugvolk met hun continue gebruik van de Godwin. Als er iemand aan andere zijde van het politieke spectrum de 2e wereldoorlog kaart speelt, gaan ze schuimbekken.

Het verleden ofwel de geschiedenis is uitermate geschikt om naar te verwijzen zodat de fouten uit het verleden in de huidige tijd of toekomst voorkomen kunnen worden.
Kom eens met voorbeelden?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 mei 2021 @ 11:02:14 #68
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199258887
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:54 schreef nils7 het volgende:

[..]

Sowieso is het onsmakelijk om de Tweede Wereldoorlog te gebruiken om je politieke mening kracht bij te zetten als daar geen reden toe is.
De huidige vrijheidsbeperkende maatregelen zijn zo niet te vergelijken met de tweede wereld oorlog of uberhaupt een oorlog.

Prijs jezelf gelukkig dat je geen idee hebt hoe dat is, uiteraard ik weet dat ook niet maar het is mij wel verteld door mensen die dat wel hebben mee gemaakt. Hierdoor kan ik mij een voorstelling maken dat er bepaalde groepen tijdens de oorlog zo erg geleden hebben dat de vrijheidsbeperkingen nu een schijntje zijn met toen.
Helemaal mee eens. Maar echt iedereen gebruikt WW2 constant om politieke standpunten te benadrukken. Zowel door de ene groep die zichzelf als vrijheidsstrijders ziet als de andere groep die iedereen te pas en onpas uitmaakt voor nazi en fascist. Daar zouden we eens moeten kappen.
pi_199258891
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Maar betekent dit ook dat vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog om politieke meningen kracht bij te zetten, alleen gebruikt mogen worden door hen die aanspraak kunnen maken op dat eerste, tweede of derde generatie slachtofferschap?
Je moet je afvragen wat je wil bereiken met een vergelijking, enige terughoudendheid daarmee lijkt me verstandig. Vergelijkingen zijn bijna altijd onsmakelijk. Wat mij betreft is een vergelijking alleen acceptabel als het ook enigszins te vergelijken is. Bijvoorbeeld de genocide op Armeniërs door de Turken en op Rohingya's door de Chinezen.

Baudet heeft de vrijheid om de vergelijking te maken, wij hebben de vrijheid om dat ronduit walgelijk te vinden.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 mei 2021 @ 11:03:53 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199258897
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:02 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar echt iedereen gebruikt WW2 constant om politieke standpunten te benadrukken. Zowel door de ene groep die zichzelf als vrijheidsstrijders ziet als de andere groep die iedereen te pas en onpas uitmaakt voor nazi en fascist. Daar zouden we eens moeten kappen.
Gezien de tweets van de afgelopen weken is niet meer te ontkennen dat Baudet een fascist en misschien wel een neo-nazi is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 mei 2021 @ 11:03:56 #71
3542 Gia
User under construction
pi_199258898
Het is een feit dat we vanaf 1945 vrijheid hebben gekend. Feit is ook dat deze vrijheid, noodgedwongen, vanaf 2020 steeds verder is ingeperkt.
Ik denk ook dat mensen, zodra alle maatregelen weg zijn, in een uitgelaten stemming zullen zijn. Misschien wel net zo uitgelaten als men in 1945 was.

Hopelijk mag dat wel.
pi_199258906
Het is van het allerlaagste niveau als je denkt de oorlog erbij te moeten halen om een punt te maken.
Net zo laag als dat figuren denken dat ze een witte jas moeten aantrekken tijdens demonstraties tegen corona maatregelen. Of een jasje van het leger met een andere baret. Als je dan vraagt waarom dan zegt zo iemand "Anders vallen we niet op".

Kinderlijk niveau. als kinderen ruzie maken hoor je ze nog weleens dreigen met 'ik haal mijn vader erbij!'.
dat niveau is het.

het beste is om het allemaal te negeren, dit soort onzin. ik hoop maar dat deze meneer Baudet met zijn briljante club lavendel-liefhebbers een andere hobby gaat vinden buiten de politiek.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199258950
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:03 schreef Gia het volgende:
Het is een feit dat we vanaf 1945 vrijheid hebben gekend. Feit is ook dat deze vrijheid, noodgedwongen, vanaf 2020 steeds verder is ingeperkt.
Ik denk ook dat mensen, zodra alle maatregelen weg zijn, in een uitgelaten stemming zullen zijn. Misschien wel net zo uitgelaten als men in 1945 was.

Hopelijk mag dat wel.
Onzin. We hebben nog steeds onze vrijheid. Je wordt bijvoorbeeld niet uit je huis gehaald vanwege de mening die je hier plaatst. Dat was in WOII wel anders. We hebben met elkaar afgesproken om in lockdown te gaan. Is NUL vergelijking met WOII. Echt helemaal niks.

We hebben pas geleden nog verkiezingen gehad, waarbij je kon zien dat het overgrote deel van NL achter de huidge maatregelen staat.. Welke verkiezingen hebben de Duitsers ook al weer gehouden in WOII?
  maandag 3 mei 2021 @ 11:25:26 #74
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_199259083
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Onzin. We hebben nog steeds onze vrijheid. Je wordt bijvoorbeeld niet uit je huis gehaald vanwege de mening die je hier plaatst. Dat was in WOII wel anders. We hebben met elkaar afgesproken om in lockdown te gaan. Is NUL vergelijking met WOII. Echt helemaal niks.

We hebben pas geleden nog verkiezingen gehad, waarbij je kon zien dat het overgrote deel van NL achter de huidge maatregelen staat.. Welke verkiezingen hebben de Duitsers ook al weer gehouden in WOII?
er zijn genoeg mensen uit hun huis gehaald naar een reactie op Facebook en Twitter. Dan heb ik het niet over anonieme gebruikers. De Politie is constant aan het monitoren hier in Nederland.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:30:07 #75
3542 Gia
User under construction
pi_199259136
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:10 schreef The_End het volgende:

Onzin. We hebben nog steeds onze vrijheid. Je wordt bijvoorbeeld niet uit je huis gehaald vanwege de mening die je hier plaatst. Dat was in WOII wel anders. We hebben met elkaar afgesproken om in lockdown te gaan. Is NUL vergelijking met WOII. Echt helemaal niks.

We hebben pas geleden nog verkiezingen gehad, waarbij je kon zien dat het overgrote deel van NL achter de huidge maatregelen staat.. Welke verkiezingen hebben de Duitsers ook al weer gehouden in WOII?
Het was in 1940-1945 zeker veel erger. Dat neemt niet weg dat we nu een deel van de vrijheid, min of meer vrijwillig, kwijt zijn.

Er wordt op de poster geen vergelijking gemaakt met de oorlog, maar juist met de periode erna.

Neemt niet weg dat FvD een bedenkelijke partij is.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:33:26 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199259170
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:25 schreef KingRadler het volgende:

er zijn genoeg mensen uit hun huis gehaald naar een reactie op Facebook en Twitter. Dan heb ik het niet over anonieme gebruikers. De Politie is constant aan het monitoren hier in Nederland.
Bron?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 3 mei 2021 @ 11:39:44 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199259248
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:25 schreef KingRadler het volgende:

[..]

er zijn genoeg mensen uit hun huis gehaald naar een reactie op Facebook en Twitter. Dan heb ik het niet over anonieme gebruikers. De Politie is constant aan het monitoren hier in Nederland.
Aandacht vragen is aandacht krijgen...
Die gasten die uit hun huis zijn gehaald vroegen daar ook wel een beetje om met hun reacties op sociale media met aanzetten tot acties of haat.
Maar goed ieder zn ding natuurlijk
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 3 mei 2021 @ 11:42:05 #78
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_199259276
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nu blijkt dat het coronavirus niet meer is dan een stevige griep
Vorig jaar was het in Amerika doodsoorzaak nummer 1. Meer sterfgevallen dan aan kanker en hart & vaatziekten.

https://www.scientias.nl/(...)rzaak-no-1-in-de-vs/

Maar gelukkig weet user DeVerzamelaar van het fokforum te melden dat het niet meer is dan een zware griep. Gelukkig maar :)
Dit, dus.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:43:45 #79
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199259292
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

En jaar geleden dachten we door de alarmerende berichtgevingen dat er een vliegende ebola op ons afkwam. Logisch dus. Nu blijkt dat het coronavirus niet meer is dan een stevige griep wat gevaarlijk is voor een specifieke groep mensen is het vreemd dat de regels als maar strenger werden en we een testmaatschappij ingedouwd worden. Plus dat de regels niet gaan verdwijnen na het inenten van de gehele populatie van 18+.
Van een stevige griep lopen mensen niet maanden op de revalidatie.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199259314
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Onzin. We hebben nog steeds onze vrijheid. Je wordt bijvoorbeeld niet uit je huis gehaald vanwege de mening die je hier plaatst. Dat was in WOII wel anders. We hebben met elkaar afgesproken om in lockdown te gaan. Is NUL vergelijking met WOII. Echt helemaal niks.

We hebben pas geleden nog verkiezingen gehad, waarbij je kon zien dat het overgrote deel van NL achter de huidge maatregelen staat.. Welke verkiezingen hebben de Duitsers ook al weer gehouden in WOII?
Er is helemaal niets afgesproken met ons, het is ons opgedragen. We krijgen onze vrijheden ook niet meer terug, dat staat in de wet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_199259318
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vanaf 2020 hebben we geen vrijheid meer, en met die wetgeving die er doorheen gedrukt is krijgen we die (voorlopig) ook niet meer terug. Spijker op de kop dus.
Ach gossie, hoezo heb je geen vrijheid meer dan ? zit je in t gevang of zo ? gelukkig kun je online nog wel al je gal spuwen he over t gebrek aan je vrijheid.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199259338
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:43 schreef nils7 het volgende:

[..]

Van een stevige griep lopen mensen niet maanden op de revalidatie.
5 miljoen mensen hebben het inmiddels al gehad. Zijn 5 miljoen mensen nu arbeidsongeschikt?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_199259339
CIDIend!

Het is ook niet een poster die ik bedacht zou hebben. Vind het wel bedroevende hypocrisie van het CIDI en co. Al jaren staat 4 en 5 mei in het teken van nadenken over vrijheid, van praten met/over mensen die in allerlei moderne situaties in onvrijheid leven (vaak ook door overheden met 'goede bedoelingen' die tegen 'gevaarlijke vijanden' aan het strijden zijn). Om het begrip handen en voeten te geven. De koning wendde de Dodenherdenking vorig jaar nog aan om te praten over "Niet normaal maken wat niet normaal is". Iets wat je zeker ook in de context van nationale crises moet bespreken. Bijvoorbeeld de strijd tegen terrorisme in de jaren '00, of de pandemie nu. In beide gevallen zijn er vergaande maatregelen genomen die de vrijheid hebben ingeperkt, soms permanent.

Nu gebruikt iemand het begrip vrijheid en 4/5 mei om te reflecteren op de actualiteit op een manier waar je over van mening kunt verschillen en krijg je alle belangenclubjes en politici op je nek: "Mag niet!" Nu moet 4/5 mei ineens weer een in steen gebeitelde gebeurtenis worden die absoluut niet relevant mag worden gemaakt voor mensen in het hier en nu. Discussies over "Wat is vrijheid? Leven wij nu nog in vrijheid als we [X] doen?" moeten de kop in worden gedrukt. We moeten voor eeuwig met onze vrome kop buigen voor monumenten met nationale symbolen en nergens zelf over nadenken.
pi_199259340
quote:
14s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er is helemaal niets afgesproken met ons, het is ons opgedragen.
Ben je niet wezen stemmen?
quote:
We krijgen onze vrijheden ook niet meer terug, dat staat in de wet.
Dit is gelogen. (Uiteraard mag je met bewijs komen als je het tegendeel kan aantonen)
  Beste debater 2022 maandag 3 mei 2021 @ 11:49:28 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199259341
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:21 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Hoe narcistisch moet je zijn om het leed van de tweede wereldoorlog te bagatelliseren door je slechts op een groep te focussen
Voor het systematisch vernietigingsproces deden de Nazi's dat inderdaad, dat focussen. Maar ik snap dat dat bij antisemieten wat gevoelig ligt. Als er namelijk iets gebagatelliseerd moet worden, is het de Holocaust.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199259349
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:49 schreef Vasilevski het volgende:
CIDIend!

Het is ook niet een poster die ik bedacht zou hebben. Vind het wel bedroevende hypocrisie van het CIDI en co. Al jaren staat 4 en 5 mei in het teken van nadenken over vrijheid, van praten me/over mensen die in allerlei moderne situaties in onvrijheid leven. Om het begrip handen en voeten te geven. De koning wendde de Dodenherdenking vorig jaar nog aan om te praten over "Niet normaal maken wat niet normaal is". Iets wat je zeker ook in de context van nationale crises moet bespreken. Bijvoorbeeld de strijd tegen terrorisme in de jaren '00, of de pandemie nu. In beide gevallen zijn er vergaande maatregelen genomen die de vrijheid hebben ingeperkt, soms permanent.

Nu gebruikt iemand het begrip vrijheid en 4/5 mei om te reflecteren op de actualiteit op een manier waar je over van mening kunt verschillen en krijg je alle belangenclubjes en politici op je nek: "Mag niet!" Nu moet 4/5 mei ineens weer een in steen gebeitelde gebeurtenis worden die absoluut niet relevant mag worden gemaakt voor mensen in het hier en nu. Discussies over "Wat is vrijheid? Leven wij nu nog in vrijheid als we [X] doen?" moeten de kop in worden gedrukt. We moeten voor eeuwig met onze vrome kop buigen voor monumenten met nationale symbolen en nergens zelf over nadenken.
Ze hebben het CIDI om een reactie gevraagd zeurpiet.
pi_199259361
Politieke boodschappen mogen best een beetje schuren. We leven al een jaar onder de meest verregaande vrijheidsbeperkingen sinds de tweede wereld oorlog, dus dat partijen daar aandacht voor vragen vind ik eigenlijk niet meer dan normaal.

Neemt niet weg dat het FvD volledig van het padje is.
  Beste debater 2022 maandag 3 mei 2021 @ 11:51:25 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199259365
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dat zie je heel goed , iemand voor bruinhemd uitmaken is geen enkele probleem . Dat er een verwijzing gemaakt word naar de tweede wereldoorlog is niet alleen goed maar ook gewenst
[..]

Die doen er niet toe want slechts een partij heeft een monopolie op leed
Nee hoor. Joden hadden dan wel weer een 'monopolie' op Aktion Reinhard.

Mijn hemel wat blijf je toch ook ontiegelijk doorzichtig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199259370
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

5 miljoen mensen hebben het inmiddels al gehad. Zijn 5 miljoen mensen nu arbeidsongeschikt?
Want er zit niets tussen een 'stevige groep' en 'iedereen die het krijgt wordt arbeidsongeschikt'?
pi_199259390
Even vooruit lopen op de zaken.
Bill Gates gaat in Juni de zon verduisteren. Hoe gaat FvD daar over communiceren?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199259391
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:49 schreef The_End het volgende:

[..]

Ben je niet wezen stemmen?
[..]

Dit is gelogen. (Uiteraard mag je met bewijs komen als je het tegendeel kan aantonen)
Binnen de wetgeving kan de overheid zelf kaders opstellen om de maatregelen en wetgeving telkens te verlengen. Een alarmerende mutatie die ongetwijfeld gaan komen is bijvoorbeeld al genoeg om maatregelen in te stellen. Waar zagen we dat eerder? Bij het invoeren van de avondklok is als uitgangspunt een britse mutatie genomen met gebrekkige onderbouwing en een hoop onderbuikgevoel. Dat dit zich niet zou herhalen is dus behoorlijk naïef gesteld, met een overheid wat zich in een tunnelvisie en angstpsychose bevindt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Beste debater 2022 maandag 3 mei 2021 @ 11:54:14 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199259398
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

5 miljoen mensen hebben het inmiddels al gehad. Zijn 5 miljoen mensen nu arbeidsongeschikt?
Jij zei elders al dat wat jou betreft er miljoenen boomers kunnen sterven, als jij je 'vrijheid' maar terug hebt. We kunnen dat verheven riedeltje over vrijheid dus gewoon nemen voor wat het is: egocentrisch gejengel omdat je niet naar een festival kunt. Beetje treurig om dat op te pimpen met 5 mei.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 11:57:42 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199259419
Beetje onsmakelijk is het wel ja maar als dat je dingetje is zie ik er ook niet zo heel veel problemen in tbh

Dat die figuren denken dat onze vrijheid stuk is weten we al langer en vanuit die gedachte snap ik die poster wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199259425
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Binnen de wetgeving kan de overheid zelf kaders opstellen om de maatregelen en wetgeving telkens te verlengen. Een alarmerende mutatie die ongetwijfeld gaan komen is bijvoorbeeld al genoeg om maatregelen in te stellen. Waar zagen we dat eerder? Bij het invoeren van de avondklok is als uitgangspunt een britse mutatie genomen met gebrekkige onderbouwing en een hoop onderbuikgevoel. Dat dit zich niet zou herhalen is dus behoorlijk naïef gesteld, met een overheid wat zich in een tunnelvisie en angstpsychose bevindt.
Je bent je bewijs vergeten. Zit je daarnaast zelf niet in een angstpsychose? Je vertoont nogal wat irrationele angst om je vrijheid te verliezen.
pi_199259435
quote:
Bevrijdingsdag is de nationale feestdag waarop we de bevrijding van Nederland in 1945 vieren. Op deze dag vieren we ook de bevrijding van het toenmalig Nederlands-Indië. Nederland staat op 5 mei ook stil bij de waarde van vrijheid, democratie en mensenrechten. De overheid koos voor deze datum omdat op die dag de Duitsers capituleerden.
Van de site van de rijksoverheid. Het dikgedrukte is allemaal ingeperkt, of gaat ingeperkt worden met vaccinatiepaspoorten. Een uitstekende dag dus om hier eens goed over na te denken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:00:44 #96
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199259454
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Van de site van de rijksoverheid. Het dikgedrukte is allemaal ingeperkt, of gaat ingeperkt worden met vaccinatiepaspoorten. Een uitstekende dag dus om hier eens goed over na te denken.
Er zit gelukkig heel veel tussen een avondklokje en totale vrijheidsinperking door Nazi-Duitsland.

Waarvan akte.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 12:03:40 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199259507
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Er zit gelukkig heel veel tussen een avondklokje en totale vrijheidsinperking door Nazi-Duitsland.

Waarvan akte.
Er zit ook nog een wereld van grijs gebied tussen vrijheid en de moffen die je fiets lopen te jatten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199259512
FvD is dus gelieerd aan al die wappies en complotgekkies die onderin de poster staan hehe.
pi_199259691
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik raad een hoop mensen hier aan om een bezoek te doen bij Auschwitz(-Birkenau). Hopelijk dat jullie dan wat nederiger worden, al dan niet over wat vrijheid betekent.
Oh ja. Dus omdat de joden destijds minder vrijheid hebben dan wij nu mogen we niet klagen?

Dus mensen mogen jou ook gewoon op je neus slaan? Er zijn immers genoeg mensen die erger zijn toegetakeld.
Dus dan mag je er niet over klagen.

Wat een bullshit redenatie.
pi_199259705
Ik zit net op YouTube wat te kijken, komt er een advertentie tussendoor van 4/5 mei waarin wordt gezegd: "Op 5 mei vieren we onze bevrijding, maar beseffen we ook dat vrijheid niet vanzelfsprekend of vrijblijvend is." Mocht iemand zich nog afvragen wat er met 5 mei bedoeld wordt. Die woordjes 'vanzelfsprekend' en 'vrijblijvend' vormen op zich al een bron voor allerlei interessante discussies over de huidige tijd. Maar dat is blijkbaar niet de bedoeling, het moet versteend worden, een afgodsbeeld. "We hebben hier nu ónze vrijheid ja, dus je moet gewoon je bek houden!"

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

Er zit ook nog een wereld van grijs gebied tussen vrijheid en de moffen die je fiets lopen te jatten
Ja dit. Er zijn allerlei crises waardoor overheden vrijheidsbeperkende maatregelen nemen. Dankzij 9/11 mag je voor een internationale vlucht nog steeds zo'n beetje alles ondergaan behalve anale vernedering (tenzij je pech hebt).

In de strijd tegen het terrorisme kregen geheime diensten enorme macht om mensen te volgen, en werd er door Bush gezegd: als je niet bij ons hoort, hoor je bij de terroristen. Ook in die tijd waren er enorme protesten tegen de Irakoorlog waarin ook constant de vergelijking Bush-Hitler getrokken werd.

In de jaren '50 was er de heksenjacht op communisten onder Joe McCarthy en aanverwante campagnes, bijvoorbeeld de zwarte lijsten in Hollywood. In de praktijk viel dat wel mee, het is niet alsof er massale vervolgingen of zuiveringen waren. Een aantal mensen die daadwerkelijk communist waren, moesten uiteindelijk in Europa rijke filmsterren worden in plaats van in Amerika. Toch staat dat nog steeds in de geschiedenisboeken als één van de zwarte bladzijden van Amerika.

De Nazi-periode lag nog vers in het geheugen en de Sovjetunie onder Stalin was een goed levend voorbeeld van een autoritair systeem. Het maken van lijsten, het verbieden van boeken en het onderzoeken van verdachte mensen zonder concrete aanwijzingen werd op zichzelf al als gevaarlijk en onamerikaans gezien. Dus dankzij massale druk van de media en politiek was het McCarthyisme binnen een paar jaar alweer van tafel en McCarthy stierf eenzaam en ongeliefd.

Maar goed er werden nog geen miljoenen vergast en je mocht nog op meerdere partijen stemmen, dus het was vast beter geweest als ze dat gewoon gedwee over zich heen hadden laten komen en er niks van hadden gezegd. Nu leven we in een tijd die veel stuurlozer is. We komen niet verder dan autistische regeltjes als "Wie de vergelijking trekt is af en heeft de discussie verloren".
  maandag 3 mei 2021 @ 12:21:50 #101
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199259746
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:17 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Oh ja. Dus omdat de joden destijds minder vrijheid hebben dan wij nu mogen we niet klagen?

Dus mensen mogen jou ook gewoon op je neus slaan? Er zijn immers genoeg mensen die erger zijn toegetakeld.
Dus dan mag je er niet over klagen.

Wat een bullshit redenatie.
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:


Tuurlijk mag je tegen de maatregelen zijn maar deze vergelijking is volstrekt ongepast.
pi_199259770
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:17 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Oh ja. Dus omdat de joden destijds minder vrijheid hebben dan wij nu mogen we niet klagen?
Wat minder vrijheid? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 Normaal vragen we of je je basisschool hebt afgemaakt, maar volgens mij ben jij er helemaal niet heen geweest.
quote:
Dus mensen mogen jou ook gewoon op je neus slaan? Er zijn immers genoeg mensen die erger zijn toegetakeld.
Dus dan mag je er niet over klagen.

Wat een bullshit redenatie.
Je mist het punt met een kilometer of 1000. Discussieren over vrijheid is prima. Dit vergelijken met WOII: Niet prima, maar gezien je vorige opmerking denk ik dat jij wel redelijk verloren bent.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:24:28 #103
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199259791
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

5 miljoen mensen hebben het inmiddels al gehad. Zijn 5 miljoen mensen nu arbeidsongeschikt?
Noem eens arbeidsongeschikten van de griep dan...
Die zijn er wel van deze versie twee punt nul van SARS.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199260086
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik raad een hoop mensen hier aan om een bezoek te doen bij Auschwitz(-Birkenau). Hopelijk dat jullie dan wat nederiger worden, al dan niet over wat vrijheid betekent.
Ik denk niet dat dat zin heeft. Mijn voorspelling:

Binnenkort roept Baudet op zijn eigen kanaal dat Auschwitz en Sobibor gewoon een werkkamp waren, dus niet heel correct en met slechte omstandigheden, vandaar de sterftecijfers. En dat het een frame is om de verschrikkingen van daarna compleet te verbloemen. Het spook van de linkse indoctrinatie zat in 1939 tenslotte zonder brandstof.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:59:58 #105
3542 Gia
User under construction
pi_199260242
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

Er zit gelukkig heel veel tussen een avondklokje en totale vrijheidsinperking door Nazi-Duitsland.

Waarvan akte.
Klopt, maar mag je je dan niet rot voelen door de maatregelen nu?

Corona is erg, kanker kan erger zijn, ALS lijkt mij het ergst. Mag een kankerpatiënt zich niet zielig voelen, omdat er ergere dingen zijn?
pi_199260261
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:24 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ja, er staan dan ook militairen buiten die je direct neerschieten of in de cel duwen als je één voet buiten probeert te zetten.

Voor iemand die aan het begin van de crisis nog met depressie en angststoornis kampte, was ik opvallend genoeg een van de weinigen die niet in blinde paniek schoot. Ja, de winkels gingen op een gegeven moment dicht, maar wij kunnen gewoon 24/7 dingen op internet kopen waarbij een bezorger het netjes komt afleveren. Je kunt naar buiten om lekker te wandelen, fietsen of auto te rijden, je hebt 1001 kanalen om tv te kijken plus nog 100 streamingsdiensten, je hebt een dak boven je hoofd, schoon drinkwater, je kan evengoed naar de supermarkt om boodschappen te doen en te kopen wat je lekker vind. En horeca dicht? Mits je inkomen er vanaf hangt en ik dan heel goed snap dat je bang bent, kun je gewoon lekker zelf de speciaalbiertjes kopen en thuis opdrinken. Feestverlichting aan, een goede partyset op youtube opzoeken, em het gevoel is daar. Mis je je vrienden, kun je altijd zoomen. Dat was er 15 jaar geleden nog niet.

Is de lockdown kut? Ja. Toch hebben we echt nog wel vrijheid. Ga op zoek naar iets nieuws ipv vast te houden aan wat niet meer kan op het moment. Ik weet zeker dat op het positieve focussen ipv het negatieve veel meer oplevert dan blijven mokken, maar daar krijgt fvd natuurlijk wel weer de mensen mee. Slim spelletje wel, maar niet mijn ding.
^O^
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 3 mei 2021 @ 13:04:05 #107
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199260327
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, maar mag je je dan niet rot voelen door de maatregelen nu?

Corona is erg, kanker kan erger zijn, ALS lijkt mij het ergst. Mag een kankerpatiënt zich niet zielig voelen, omdat er ergere dingen zijn?
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

Tuurlijk mag je tegen de maatregelen zijn maar deze vergelijking is volstrekt ongepast.
Ik heb werkelijk nergens gezegd dat je niet boos mag zijn om huidige beperkingen. Ik heb nergens gezegd dat je geen vergelijking met iets anders mag maken.
  maandag 3 mei 2021 @ 13:10:09 #108
3542 Gia
User under construction
pi_199260415
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:


Ik heb werkelijk nergens gezegd dat je niet boos mag zijn om huidige beperkingen. Ik heb nergens gezegd dat je geen vergelijking met iets anders mag maken.
Punt is dat er niet vergeleken wordt met de jodenvervolging, maar juist met de periode van vrijheid daarna.

Ik vind de woede van CIDI onterecht, want het gaat nu eens een keertje niet om hen.

5 mei vieren we onze vrijheid, zonder markten, met 2 bezoekers en op anderhalve meter van elkaar. Op vakantie naar het buitenland in de meivakantie zit er niet in.
Dat is geen vrijheid en dat is het enige punt.

Dat de jodenvervolging, slavernij en de Romeinse tijd erger waren, doet er niet toe. Daar gaat het niet over.
  maandag 3 mei 2021 @ 13:17:35 #109
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199260527
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Punt is dat er niet vergeleken wordt met de jodenvervolging, maar juist met de periode van vrijheid daarna.

Ik vind de woede van CIDI onterecht, want het gaat nu eens een keertje niet om hen.

5 mei vieren we onze vrijheid, zonder markten, met 2 bezoekers en op anderhalve meter van elkaar. Op vakantie naar het buitenland in de meivakantie zit er niet in.
Dat is geen vrijheid en dat is het enige punt.

Dat de jodenvervolging, slavernij en de Romeinse tijd erger waren, doet er niet toe. Daar gaat het niet over.
Het zou er niet toe moeten doen inderdaad.

Maar je kunt zijn poster echt niet los zien van de verwijzing naar Nazi-Duitsland. Er staat heel expliciet 1945-2020 op. Je weet hopelijk wel dat we op 5 mei 1945 zijn bevrijd van de Duitsers. Tel daarbij op dat Baudet eerder heeft getweet over Madagascar-plan;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan lijkt het mij zeer te billijken om te zeggen dat Baudet nogal bezig is met referenties naar het nazi-tijdperk.
pi_199260966
Dat ook Bevrijdingsdag nu gepolariseerd moet worden... Jammer.
Maar goed, Thierry heeft weer even zijn vijf minuten van attentie binnen.
pi_199261130
Erg opmerkelijk weer zo'n tweet.

Maar wat ik ook apart vind is dat sommige mensen het beeld proberen te creëren dat er eigenlijk weinig tot niets is veranderd. We hebben we nog heel veel vrijheid hoor, lekker thuis speciaalbiertjes drinken met feestverlichting en met een partyset op Youtube.

_O- :')

Geef dan tenminste toe dat de vrijheid ernstig is ingeperkt. Dat mag gewoon worden benoemd lijkt mij. Alleen een indirecte vergelijking met een oorlogssituatie, zoals met bij FVD nu maakt, is een beetje hysterisch en vrij ongepast.
pi_199261467
BOEIEND
pi_199261481
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:06 schreef The_End het volgende:

[..]

Blablabla, de situatie vandaag in Nederland is op een enkele manier met WOII te vergelijken. Je moet echt compleet zwakzinnig zijn om deze vergelijking te maken. O nee, ik kan een tijdje geen biertje drinken in een kroeg; het is net WOII!!!! :r

Discussie met jouw soort is absoluut niet mogelijk, dus doe geen moeite. Ga maar lekker eens kletsen met iemand die de echte avond klok in WOII heeft mee gemaakt. Kleuter. :{w
In 1932 is de WO2 niet begonnen maar wel de weg er naar toe. Toen begon de censuur, propaganda en cancel cultuur. Maar ook keken de politici massaal weg, zoals nu ook het geval is en stemmen ze massaal voor moties en wetgevingen van het machtsbeluste OMT-kabinet om onze vrijheden nu en straks blijvend in te gaan perken onder het mom van "pandemiebestrijding".
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_199261545
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:58 schreef The_End het volgende:

[..]

Je bent je bewijs vergeten. Zit je daarnaast zelf niet in een angstpsychose? Je vertoont nogal wat irrationele angst om je vrijheid te verliezen.
Vrijheden zijn we al permanent verloren, hier zijn we in april vorig jaar al op gewezen met de nieuwe normaal retoriek.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_199261685
Ben geen FVD'er maar wat is hier nu walgelijk aan. Ze menen dat er tussen 1945 en 2020 vrijheid was. Maar daarvoor en sinds 2020 niet meer. Dan wordt de situaties voor 1945 en na 2020 niet gelijk getrokken aan elkaar, enkel wordt er benadrukt dat het nu ook omstandigheden zijn waarin zij geen vrijheid ervaren. Kan hier eerlijk gezegd weinig moeite mee hebben. Het CIDI maakt de koppeling zelf.
pi_199261966
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Vrijheden zijn we al permanent verloren, hier zijn we in april vorig jaar al op gewezen met de nieuwe normaal retoriek.
Je bent weer je bewijs vergeten angsthaasje.
pi_199261988
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In 1932 is de WO2 niet begonnen maar wel de weg er naar toe. Toen begon de censuur, propaganda en cancel cultuur. Maar ook keken de politici massaal weg, zoals nu ook het geval is en stemmen ze massaal voor moties en wetgevingen van het machtsbeluste OMT-kabinet om onze vrijheden nu en straks blijvend in te gaan perken onder het mom van "pandemiebestrijding".
Blablabla, de propaganda en leugens komen van figuren zoals jij. Moet ik je nogmaals om bewijzen en bronnen vragen?
pi_199262040
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Maar ook keken de politici massaal weg, zoals nu ook het geval is
Nee hoor... men maakt bewuste keuzes om meer ellende en doden in te perken
Over wegkijken gesproken.....de ellende en overlijden van anderen interesseert je niet, toch?
Het gaat om jouw vrijheden... en dat mag best ten koste gaan van de vrijheden van anderen.
Eigen ikke eerst, is toch jouw instelling?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 03-05-2021 15:18:48 ]
pi_199262571
Heeft Thierry al een escapeplan naar Madagascar?
Alle wappies die net als Joden worden onderdrukt, en masse verhuizen naar Madagascar.
Kunnen ze daar de mensen vervelen met : het is maar een griepje hooooooooooooorrr
pi_199262719
Bah!

twitter
pi_199262836
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:18 schreef butz0rs het volgende:
Ziedend :')
Quote illegaal van Fok! gejat!
pi_199262863
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Vrijheden zijn we al permanent verloren, hier zijn we in april vorig jaar al op gewezen met de nieuwe normaal retoriek.
De avondklok is afgeschaft terwijl die nooit meer zou verdwijnen volgens de viruswappiewaarheid tokkies.
pi_199262875
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:06 schreef The_End het volgende:

[..]

Blablabla, de situatie vandaag in Nederland is op een enkele manier met WOII te vergelijken. Je moet echt compleet zwakzinnig zijn om deze vergelijking te maken. O nee, ik kan een tijdje geen biertje drinken in een kroeg; het is net WOII!!!! :r

Discussie met jouw soort is absoluut niet mogelijk, dus doe geen moeite. Ga maar lekker eens kletsen met iemand die de echte avond klok in WOII heeft mee gemaakt. Kleuter. :{w
Dus zolang het niet zo erg is als onder de Duitse bezetting is het allemaal ok en mogen we niet nadenken over vrijheid. Helder.

quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:24 schreef girlnextdoor. het volgende:

Ja, er staan dan ook militairen buiten die je direct neerschieten of in de cel duwen als je één voet buiten probeert te zetten.

Voor iemand die aan het begin van de crisis nog met depressie en angststoornis kampte, was ik opvallend genoeg een van de weinigen die niet in blinde paniek schoot. Ja, de winkels gingen op een gegeven moment dicht, maar wij kunnen gewoon 24/7 dingen op internet kopen waarbij een bezorger het netjes komt afleveren.
Je kunt naar buiten om lekker te wandelen, fietsen of auto te rijden, je hebt 1001 kanalen om tv te kijken plus nog 100 streamingsdiensten, je hebt een dak boven je hoofd, schoon drinkwater, je kan evengoed naar de supermarkt om boodschappen te doen en te kopen wat je lekker vind. En horeca dicht? Mits je inkomen er vanaf hangt en ik dan heel goed snap dat je bang bent, kun je gewoon lekker zelf de speciaalbiertjes kopen en thuis opdrinken. Feestverlichting aan, een goede partyset op youtube opzoeken, em het gevoel is daar. Mis je je vrienden, kun je altijd zoomen. Dat was er 15 jaar geleden nog niet.

Is de lockdown kut? Ja. Toch hebben we echt nog wel vrijheid. Ga op zoek naar iets nieuws ipv vast te houden aan wat niet meer kan op jet moment. Ik weet zeker dat op het positieve focussen ipv het negatieve veel meer oplevert dan blijven mokken, maar daar krijgt fvd natuurlijk wel weer de mensen mee. Slim spelletje wel, maar niet mijn ding.
O wat fijn, je kunt nog steeds spulletjes kopen en daar gaat vrijheid natuurlijk om. Jammer dat je niet de vrijheid hebt omdat te doen bij wie je wil en bij degene die het zo nodig heeft, maar alleen bij het grootbedrijf dat mensen onderbetaalt en te weinig belasting betaalt. Dat deed Seyss-Inquart beter dan Rutte Maar jij hebt je spulletjes te minste, en je kunt de hele dag naar propaganda kijken, want journalisten moeten natuurlijk wél gewoon 'hun werk' kunnen doen. En je kunt voor je werk een of andere techgigant je data laten roven en bij je huis naar binnen laten loeren. En wat geeft het nou dat mensen alles waarvoor ze gewerkt hebben kwijt zijn? Jij bent het niet. Ze worden daarna tenminste niet op transport gezet.

Jij bent alleen maar een consument, geen burger blijkbaar dus waar bemoei je je eigenlijk mee? Het probleem met de Duitse bezetting was blijkbaar dat je niet alles meer kon kopen.

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:13 schreef Accordtje het volgende:

[..]

En welke partij riep een jaar geleden eigenlijk het hardst om strenge coronamaatregelen? Welke partij vond dat het kabinet nou eens actie moest ondernemen? Juist ja....diezelfde FVD.
Haha, wordt dat 'argument' nog steeds herkauwd door de FvD-hysterici? Het kartel van de 'serieuze bestuurderspartijen' wilde geen debat want Nederland had het allemaal zo goed voor elkaar, beschermingsmiddelen zat en een plan lag klaar niet waar? En het virus moest nog naar binnengevlogen worden natuurlijk. Deze 'wereldwijde pandemie', zoals tot treurens toe benadrukt wordt, die tot maatregelen als het alcoholverbod na 20.00 uur zou noodzaken, begon namelijk ook maar als eenvoudige epidemie in China. Maar het was niet nodig dat zo te houden, ga maar lekker skien mensen, en ga rustig slapen, het partijkartel waakt over u.

Maar wat nou zo volkomen achterlijk is dat je broek ervan afzakt is dat die simpele zielen blijkbaar niet om kunnen gaan met het feit dat er kennis wordt opgedaan, en dat je op basis van nieuwe kennis tot andere conclusies komt, moet komen zelfs. Met ebola ga je anders om dan met de verkoudheid. Dus als je eerst rekening moet houden met iets in de categorie ebola, en daarna de kennis vergaart dat het meer in de categorie zware griepgolf valt, dan moet je echt wel heel erg slecht werkende hersenen hebben om tot dezelfde conclusies te komen over wat er moet gebeuren. Moet je ook nog steeds een luier om van je moeder, of is ze al tot nieuwe inzichten gekomen over de noodzaak?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:40:54 #124
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_199263289
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus zolang het niet zo erg is als onder de Duitse bezetting is het allemaal ok en mogen we niet nadenken over vrijheid. Helder.
[..]

O wat fijn, je kunt nog steeds spulletjes kopen en daar gaat vrijheid natuurlijk om. Jammer dat je niet de vrijheid hebt omdat te doen bij wie je wil en bij degene die het zo nodig heeft, maar alleen bij het grootbedrijf dat mensen onderbetaalt en te weinig belasting betaalt. Dat deed Seyss-Inquart beter dan Rutte Maar jij hebt je spulletjes te minste, en je kunt de hele dag naar propaganda kijken, want journalisten moeten natuurlijk wél gewoon 'hun werk' kunnen doen. En je kunt voor je werk een of andere techgigant je data laten roven en bij je huis naar binnen laten loeren. En wat geeft het nou dat mensen alles waarvoor ze gewerkt hebben kwijt zijn? Jij bent het niet. Ze worden daarna tenminste niet op transport gezet.

Jij bent alleen maar een consument, geen burger blijkbaar dus waar bemoei je je eigenlijk mee? Het probleem met de Duitse bezetting was blijkbaar dat je niet alles meer kon kopen.
[..]

Haha, wordt dat 'argument' nog steeds herkauwd door de FvD-hysterici? Het kartel van de 'serieuze bestuurderspartijen' wilde geen debat want Nederland had het allemaal zo goed voor elkaar, beschermingsmiddelen zat en een plan lag klaar niet waar? En het virus moest nog naar binnengevlogen worden natuurlijk. Deze 'wereldwijde pandemie', zoals tot treurens toe benadrukt wordt, die tot maatregelen als het alcoholverbod na 20.00 uur zou noodzaken, begon namelijk ook maar als eenvoudige epidemie in China. Maar het was niet nodig dat zo te houden, ga maar lekker skien mensen, en ga rustig slapen, het partijkartel waakt over u.

Maar wat nou zo volkomen achterlijk is dat je broek ervan afzakt is dat die simpele zielen blijkbaar niet om kunnen gaan met het feit dat er kennis wordt opgedaan, en dat je op basis van nieuwe kennis tot andere conclusies komt, moet komen zelfs. Met ebola ga je anders om dan met de verkoudheid. Dus als je eerst rekening moet houden met iets in de categorie ebola, en daarna de kennis vergaart dat het meer in de categorie zware griepgolf valt, dan moet je echt wel heel erg slecht werkende hersenen hebben om tot dezelfde conclusies te komen over wat er moet gebeuren. Moet je ook nog steeds een luier om van je moeder, of is ze al tot nieuwe inzichten gekomen over de noodzaak?
Ja inderdaad. Het gaat me alleen om de spullen, want ik zeg ook dat ik alleen maar spullen heb gekocht tijdens de coronaperiode. Ik ben in mijn post ook niet dankbaar voor het schone water wat ik benoem en dat dak boven het hoofd wat ik nog steeds heb. Ik heb inderdaad niet de vrijheid om zowel telefonisch als per zoom te kletsen met wie ik wil wanneer ik wil. En ik word gedwongen om die spullen waar het volgens jou bij mij alleen maar om gaat niet vrij te kopen omdat een fysieke winkel dicht is.

Ik lig inderdaad laveloos voor de televisie en laat mijn hoofd volpraten met propaganda.

Beetje jammer dat je mijn post zo opvat. FYI: ik heb net mijn eigen bedrijf opgestart en mijn tijd gaat daar vooral naartoe, ik koop bijna nooit wat en kijk juist weinig nieuws om niet met de somberheid en negativiteit van de huidige tijd geconfronteerd te worden. Ik kies ervoor om doelen te stellen voor mezelf, die te behalen en me niet te laten beïnvloeden door de dingen die nu spelen. Ik heb die kant van het leven namelijk gezien en ervaren. Dat resulteerde voor de uitbraak van de pandemie in depressie en een angststoornis. Nu ben ik bewust van waar dat mis is gegaan toendertijd en vandaar mijn bewuste dankbaarheid voor alles wat kan, alles wat er is en alles wat ik bereikt heb. Dat wens ik oprecht iedereen toe, ook jou :*
With love :*
pi_199263681
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:40 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Het gaat me alleen om de spullen, want ik zeg ook dat ik alleen maar spullen heb gekocht tijdens de coronaperiode. Ik ben in mijn post ook niet dankbaar voor het schone water wat ik benoem en dat dak boven het hoofd wat ik nog steeds heb. Ik heb inderdaad niet de vrijheid om zowel telefonisch als per zoom te kletsen met wie ik wil wanneer ik wil. En ik word gedwongen om die spullen waar het volgens jou bij mij alleen maar om gaat niet vrij te kopen omdat een fysieke winkel dicht is.

Ik lig inderdaad laveloos voor de televisie en laat mijn hoofd volpraten met propaganda.

Beetje jammer dat je mijn post zo opvat. FYI: ik heb net mijn eigen bedrijf opgestart en mijn tijd gaat daar vooral naartoe, ik koop bijna nooit wat en kijk juist weinig nieuws om niet met de somberheid en negativiteit van de huidige tijd geconfronteerd te worden. Ik kies ervoor om doelen te stellen voor mezelf, die te behalen en me niet te laten beïnvloeden door de dingen die nu spelen. Ik heb die kant van het leven namelijk gezien en ervaren. Dat resulteerde voor de uitbraak van de pandemie in depressie en een angststoornis. Nu ben ik bewust van waar dat mis is gegaan toendertijd en vandaar mijn bewuste dankbaarheid voor alles wat kan, alles wat er is en alles wat ik bereikt heb. Dat wens ik oprecht iedereen toe, ook jou :*
Dikke prima, maar dat is natuurlijk geen zinvol perspectief op vrijheid in maatschappelijke zin. Als een Chinees zich ineens niet meer aan een roelstol gekluisterd weet voelt die zich ook ineens vrijer in China, maar is dat nog steeds niet.

Mijn probleem is niet zozeer dat er coronamaatregelen zijn, maar dat er heel makkelijk grondrechten opzij worden geschoven om veel minder belangrijke dingen zoals het blijven binnenvliegen van virusvarienten mogelijk te maken. Tegelijk zien we dat die maatregelen grote bedrijven stelselmatig bevoordelen en kleine bedrijven en eenmanszaken benadelen. Ook wordt corona schaamteloos gebruikt voor andere reeds bestaande plannetjes.

Bovendien zien we over het afgelopen jaar een sluipende maar zeer forse verschuiving in de machtsverhouding tussen overheid en burger nadat dat proces al veel eerder was ingezet De overheid houdt zich niet aan de wet en de grondwet, behandelt gedrag als strafbaar terwijl dat niet strafbaar is, de politie gaat illegaal woningen binnen om daar te 'handhaven' en de politie en OM zijn onaantastbaar, als de overheid illegaal en selectief een demonstratie verbiedt en dan op video staat hoe agenten demonstranten ernstig mishandelen en een stuk of 10 geweldsrichtlijnen tegelijk overtreden dan gebeurt er echt helemaal niks, terwijl iedereen die tegen het schild van ME-er schopt de gevangenis in moet. En dan zijn er nog de huisbezoekjes van de politie in de categorie 'u denkt niet zoals de overheid van u verwacht'.

In dat licht vind het nogal potsierlijk, een gotspe zeg maar gerust, om 5 mei te vieren. Nog nooit sinds 1945 had de staat zoveel macht over de burger. De 5 mei van 1945 werd gevierd dat we weer terug zouden gaan naar de democratisch rechtsstaat, en dan moeten we dan nu vieren terwijl de staat een ongekende macht over de burger heeft en die niet vrij laat? Daar komt dan nog eens bij dat 4 mei wordt gekaapt door mensen die het willen gebruiken voor hun eigen politieke ideologie. Denken ze nou echt dat iedereen op 4 mei 2 minuten stil is, dat fietskoeriers naast hun fiets gaan staan en we een pot voetbal onderbreken voor hun ideologie? Nee, dat doen we uitsluitend voor iets groters, waar we het allemaal over eens kunnen zijn. Ik neem mijn pet niet af voor hoofddoekjespromotie en geschiedvervalsing ten bate van Marokkanen. De dodenherdenking is niet van één politieke stroming. Dus als dat volgend jaar nog zo is, dan gaan bij mij om 8 uur de ramen open en de muziek aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199263687
Nou, dan mogen we ook niet meer boos zijn op Martijn Koning
  maandag 3 mei 2021 @ 17:42:49 #127
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_199264030
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus zolang het niet zo erg is als onder de Duitse bezetting is het allemaal ok en mogen we niet nadenken over vrijheid. Helder.
Dat mag zeker.

Maar 4/5 mei is gelinkt aan WOII, toen de Duitse bezetter razzia's hield en honderden mannen tegelijk naar concentratiekampen stuurde. Toen elke vorm van verzet kon resulteren in marteling en de dood.

Nogal ongepast om die periode te vergelijken met de huidige situatie. Absurd ook vooral.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199264153
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat mag zeker.

Maar 4/5 mei is gelinkt aan WOII, toen de Duitse bezetter razzia's hield en honderden mannen tegelijk naar concentratiekampen stuurde. Toen elke vorm van verzet kon resulteren in marteling en de dood.

Nogal ongepast om die periode te vergelijken met de huidige situatie. Absurd ook vooral.
Zoals Grunberg's 'Marokkanen zijn de nieuwe joden'-speech? :+

Dat 4 en 5 mei comité zit vol extreemlinkse activisten.
pi_199264161
Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat 5 mei de dag is dat we vieren dat de bezetter uit Nederland was verdreven.

quote:
In 1990 werd de datum van 5 mei uitgeroepen tot een nationale feestdag, waarop jaarlijks de bevrijding van Nederland in 1945 van de Duitse bezetting wordt herdacht en gevierd. De datum van 5 mei als nationale feestdag is vastgelegd in de Algemene termijnenwet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevrijdingsdag
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 mei 2021 @ 17:55:32 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199264167
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:14 schreef jameshond7 het volgende:
Nou, dan mogen we ook niet meer boos zijn op Martijn Koning
Martijn had gewoon keihard gelijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199264183
En weer een FvD bash topic :O
pi_199264220
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:56 schreef incel2.0 het volgende:
En weer een FvD bash topic :O
Ja vindt je het gek als zo'n partij zoveel verkloot. Dat er niets positief over te melden valt ligt toch echt aan de partij zelf
pi_199264264
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat mag zeker.

Maar 4/5 mei is gelinkt aan WOII, toen de Duitse bezetter razzia's hield en honderden mannen tegelijk naar concentratiekampen stuurde. Toen elke vorm van verzet kon resulteren in marteling en de dood.

Nogal ongepast om die periode te vergelijken met de huidige situatie. Absurd ook vooral.
Anderzijds is het ook absurd om de huidige situatie te vergelijken met 1995. In 1995 had ik namelijk wat Canadese veteranen op bezoek die bevrijdingsdag nog eens over kwamen doen. Ik had ze maar een paar uurtjes voor de lunch samen met mijn huisgenotes, maar het was de eerste warme periode van het jaar en de stad blaakte van levenslust en vrijheidszin. Ik had het persoonlijk een beetje lullig gevonden om ze te moeten ontvangen in een of andere changrijnige, grauwe loonslavenagglomeratie, zo van 'hier hebben jullie het allemaal voor gedaan'.

Dat zou ik nu niet meer doen, ik zou me doodschamen voor wat ermee gedaan hebben, wat we hebben laten gebeuren. Dat is breder dan de coronamaatregelen maar ook weer niet zoveel breder dan rechtsstaat en democratie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 mei 2021 @ 18:06:39 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199264288
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste debater 2022 maandag 3 mei 2021 @ 18:08:28 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199264302
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Punt is dat er niet vergeleken wordt met de jodenvervolging, maar juist met de periode van vrijheid daarna.

Ik vind de woede van CIDI onterecht, want het gaat nu eens een keertje niet om hen.

5 mei vieren we onze vrijheid, zonder markten, met 2 bezoekers en op anderhalve meter van elkaar. Op vakantie naar het buitenland in de meivakantie zit er niet in.
Dat is geen vrijheid en dat is het enige punt.

Dat de jodenvervolging, slavernij en de Romeinse tijd erger waren, doet er niet toe. Daar gaat het niet over.
Ach gut... Echt 40-45 all over again inderdaad.

Stel jankballen met het historisch besef van een doperwt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 mei 2021 @ 18:10:23 #136
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_199264325
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:42 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ben geen FVD'er maar wat is hier nu walgelijk aan. Ze menen dat er tussen 1945 en 2020 vrijheid was. Maar daarvoor en sinds 2020 niet meer. Dan wordt de situaties voor 1945 en na 2020 niet gelijk getrokken aan elkaar, enkel wordt er benadrukt dat het nu ook omstandigheden zijn waarin zij geen vrijheid ervaren. Kan hier eerlijk gezegd weinig moeite mee hebben. Het CIDI maakt de koppeling zelf.
Het kleine verschil is dat deze ontnomen vrijheden door een parlementaire democratie (waar dat gore stuk baudet stront zelf deel van uit maakt) zijn bediscussieerd en goedgekeurd.
En nog steeds wordt ieder stapje voor of achteruit uitgebreid besproken met de gekozen volksvertegenwoordigers.
Wie dit leest is gek
  maandag 3 mei 2021 @ 18:31:00 #137
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_199264593
quote:
Frits Barend reageert op omstreden poster Forum voor Democratie
Gijs belt met Frits Barend
03 mei 2021 13:40
In Gijs 2.0 belt Gijs met Frits Barend over de 'bevrijdingsposter' die Forum voor Democratie afgelopen weekend deelde op social media.
"Sinds maart vorig jaar worden de vrijheden, waar onze grootouders voor hebben gestreden, steeds verder ingeperkt. Daarom herdenken we op 5 mei en staan we samen op voor vrijheid", luidt de boodschap van de partij onder leiding van Thierry Baudet. Forum voor Democratie wil hiermee op 5 mei '75 jaar vrijheid herdenken', in plaats van de bevrijding van Nazi-Duitsland.

'Walgelijk, schofterig, provocerend'

De ouders en de broer van Frits Barend hebben tijdens de Tweede Wereldoorlog ondergedoken gezeten in het Friese dorp Oudega. De tweede naam van Barend, Jelle, is de naam van de boer die destijds zijn familie onderdak heeft geboden. Barend heeft dan ook een duidelijke mening over de poster: "Walgelijk, schofterig en provocerend. Thierry heeft geen idee wat het betekent als je vrijheid écht ontnomen wordt." Barend noemt het walgelijk om de huidige inperkingen van onze vrijheid te vergelijken met oorlogen. "Elke vergelijking met de Tweede Wereldoorlog is zo fout. Dat was één groot terreur."

Luister hieronder naar het gesprek met Frits Barend:
https://www.nporadio2.nl/(...)orum-voor-democratie
pi_199264652
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Punt is dat er niet vergeleken wordt met de jodenvervolging, maar juist met de periode van vrijheid daarna.

Ik vind de woede van CIDI onterecht, want het gaat nu eens een keertje niet om hen.

5 mei vieren we onze vrijheid, zonder markten, met 2 bezoekers en op anderhalve meter van elkaar. Op vakantie naar het buitenland in de meivakantie zit er niet in.
Dat is geen vrijheid en dat is het enige punt.

Dat de jodenvervolging, slavernij en de Romeinse tijd erger waren, doet er niet toe. Daar gaat het niet over.
Daar gaat het dus wel over. Een vergelijking werkt alleen als het gaat over vergelijkbare voorbeelden. Een volle trein vergelijk je uit fatsoen ook niet met een jodentransport, omdat de ruimte in de veewagon ook beperkt was. Een invordering van je rijbewijs (na 50 km/u overschrijding) vergelijk je ook niet met fietsenroof door de Duitsers.
  maandag 3 mei 2021 @ 18:48:09 #139
3542 Gia
User under construction
pi_199264798
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:42 schreef KoosVogels het volgende:


Dat mag zeker.

Maar 4/5 mei is gelinkt aan WOII, toen de Duitse bezetter razzia's hield en honderden mannen tegelijk naar concentratiekampen stuurde. Toen elke vorm van verzet kon resulteren in marteling en de dood.

Nogal ongepast om die periode te vergelijken met de huidige situatie. Absurd ook vooral.
Ik heb niet de indruk dat afgelopen jaar vergeleken wordt met de oorlog. In 1945 werd Nederland bevrijd van de bezetters en in 2020 raakten we een deel van onze vrijheid, terecht overigens, kwijt. Dat is gewoon zo. Niemand beweert dat dit net zo erg is als in de oorlog. Echt helemaal niemand.
  maandag 3 mei 2021 @ 18:51:11 #140
3542 Gia
User under construction
pi_199264836
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:08 schreef EttovanBelgie het volgende:


Ach gut... Echt 40-45 all over again inderdaad.

Dat zegt niemand. Maak jij ervan.
Je kunt niet beweren dat we de vrijheid hebben om te doen wat we willen en te gaan en staan waar we willen.
Ja de oorlog was erger.
  maandag 3 mei 2021 @ 18:52:40 #141
3542 Gia
User under construction
pi_199264852
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:35 schreef Magister_Artium het volgende:


Daar gaat het dus wel over. Een vergelijking werkt alleen als het gaat over vergelijkbare voorbeelden. Een volle trein vergelijk je uit fatsoen ook niet met een jodentransport, omdat de ruimte in de veewagon ook beperkt was. Een invordering van je rijbewijs (na 50 km/u overschrijding) vergelijk je ook niet met fietsenroof door de Duitsers.
En niemand vergelijkt wo2 met de huidige situatie.
pi_199264867
quote:
99s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het kleine verschil is dat deze ontnomen vrijheden door een parlementaire democratie (waar dat gore stuk baudet stront zelf deel van uit maakt) zijn bediscussieerd en goedgekeurd.
En nog steeds wordt ieder stapje voor of achteruit uitgebreid besproken met de gekozen volksvertegenwoordigers.
Het lijkt de begintijd van de nazi's wel.

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:35 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Daar gaat het dus wel over. Een vergelijking werkt alleen als het gaat over vergelijkbare voorbeelden. Een volle trein vergelijk je uit fatsoen ook niet met een jodentransport, omdat de ruimte in de veewagon ook beperkt was.
Nou, ik moest bij een festival een keer een stukje met de goederenwagon...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199265035
quote:
Forum-leider Thierry Baudet vindt de negatieve reacties hypocriet. "Al decennia politiseren onze tegenstanders de oorlog om massale immigratie, Europese machtsfantasieën en moderne kunst te pushen. Nu zeggen wij: zullen we op 5 mei ook even stilstaan bij de vrijheden die we in 2020/2021 zijn kwijtgeraakt? Dat zou niet mogen? Wat een hypocrisie", schrijft hij op Twitter.
Moderne kunst? Wat is daar nou weer mis mee? Zou het Entartet zijn?

Misschien moet meneer Baudet eens een essay schrijven over Boreale kunst. Ik weet alvast een pakkende titel: "Hanezang, notities op rijm over de teloorgang van de Volkskunst."
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_199265074
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus zolang het niet zo erg is als onder de Duitse bezetting is het allemaal ok en mogen we niet nadenken over vrijheid. Helder.
Wat een domme conclusie. Dat zegt niemand en anders moet je die even quoten en niet mij. :{w
pi_199265129
quote:
99s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het kleine verschil is dat deze ontnomen vrijheden door een parlementaire democratie (waar dat gore stuk baudet stront zelf deel van uit maakt) zijn bediscussieerd en goedgekeurd.
En nog steeds wordt ieder stapje voor of achteruit uitgebreid besproken met de gekozen volksvertegenwoordigers.
Lijkt mij een significant groot verschil. Maar dat neemt niet weg dat veel Nederlanders zich in hun vrijheden aangetast voelen, en zich hierin juist aangetast voelen door de meerderheid van de volksvertegenwoordigers, en ook door de circa 80 à 90 procent van de Nederlanders die dit beleid actief steunt.

Ik snap trouwens niet waar hier de behoefte vandaan komt om je beledigend te uiten over Baudet. (hetzelfde geldt uiteraard omgekeerd met de schaapjes opmerkingen die ik ooit uit het andere kamp hoor) Hierdoor boet een opinie in aan waarde, en het werpt ook een drempel op voor een tegenstander om fatsoenlijk in dialoog te treden. Daar zijn beide kanten juist bij gebaat lijkt mij. Een gepolariseerde discussie heeft niet nog meer polarisatie nodig.
pi_199265286
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:06 schreef OllieA het volgende:
Moderne kunst? Wat is daar nou weer mis mee? Zou het Entartet zijn?
Wat heeft Baudet precies tegen moderne kunst.
Hij verwijt de moderne architectuur dat die niet neoclassicistisch is. Ik vermoed dat hij deze stijl aanhangt vanwege de uitstraling van grandeur van volk en vaderland. Maar zal hij dat ooit zo zeggen?

Entartete kunst dan.... daar is meer over bekend
quote:
Het concept Entartete Kunst werd aan het eind van de negentiende eeuw voor het eerst voorgesteld door de zionistische leider Max Nordau; opmerkelijk aangezien de nazi's juist de joden als de kwade genius achter de moderne kunst zagen. In feite werden de joden ervan beschuldigd door middel van de kunsten onder andere het raciale bewustzijn, de politieke macht en de militaire weerbaarheid, maar bovenal de morele kracht van het Duitse volk te ondermijnen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Entartete_Kunst
pi_199265367
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:12 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ik snap trouwens niet waar hier de behoefte vandaan komt om je beledigend te uiten over Baudet
Behoefte :
* extreemrechtse babbels die de samenleving moreel vergiftigen
* wappiepraatjes die de volksgezondheid ondermijnen, als politiek beleid betekent dat tienduizenden doden, misschien wel 150.000 doden. En oja.... meer besmettingen rondgaand is meer aanslag op mijn vrijheid en die van de hele mensheid
pi_199265514
4 mei herdenken we toch de doden? 5 mei staan we stil bij vrijheid en democratie... nou dat zijn twee dingen waar we zeker wel even bij stil mogen staan met wat er afgelopen jaar is gebeurd. Misschien dat mensen dan eens gaan realiseren wat vrijheid inhoudt. En natuurlijk hebben we het niet zo erg als de mensen in WW2, maar we hebben wel te maken met de ergste inbreuk op onze vrijheid sinds WW2. En waar de Duitsers vroeger nog gigantische moeite moesten doen om een hele database op te bouwen van inwoners, Joden en onderduikers is dat nu een fluitje van een cent met satellieten, smartphones, vingerafdrukken en het aftappen van camera's en microfoons.
Facts don't care about your feelings
pi_199265662
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:41 schreef YoshiBignose het volgende:
met de ergste inbreuk op onze vrijheid sinds WW2.
klopt, de dader is covid 19 en een medeplichtige heet FvD,
FvD heeft plannen die het allemaal erger maken.
Ook doet Baudet bijv schamper over vaccinatie.... Zou hij denken dat dit niet helpt ?
pi_199265714
nog meer wappies

quote:
Twee vrouwen zijn afgelopen vrijdag aangehouden op verdenking van het bedreigen van RIVM-directeur Jaap van Dissel. De twee worden ook verdacht van opruiing.
Via berichtendienst Telegram riepen ze op tot het plegen van geweld tegen de RIVM-directeur of zijn woning. Daarbij werd ook zijn adres gedeeld. Het Openbaar Ministerie (OM) sluit meer aanhoudingen niet uit.
https://www.ad.nl/binnenl(...)van-dissel~af5b466a/

Toch niet de dierbare vriendinnen van T.B. ?
pi_199265794
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

klopt, de dader is covid 19 en een medeplichtige heet FvD,
FvD heeft plannen die het allemaal erger maken.
Ook doet Baudet bijv schamper over vaccinatie.... Zou hij denken dat dit niet helpt ?
Een virus heeft niet eens een besef dat het leeft, laat staan dat het iets te maken heeft met de vrijheid van mensen. Dat zijn toch echt regeltjes die ons worden opgelegd door de hogere hand.
Facts don't care about your feelings
pi_199265864
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Een virus heeft niet eens een besef dat het leeft, laat staan dat het iets te maken heeft met de vrijheid van mensen. Dat zijn toch echt regeltjes die ons worden opgelegd door de hogere hand.
Als mensen ziek worden door dat virus , dan hebben ze minder bewegingsvrijheid.
Als mensen niet anderen willen besmetten en niet zelf besmet willen worden, dan hebben ze minder vrijheid.
Een grote meerderheid van de bevolking ( ook in andere landen) kiezen daarom voor een strenge aanpak van de overheid.
Mensen die al die lockdowns verwerpen (doe ik ook, maar nu nog niet ) die sturen aan op meer virus en minder vrijheden voor de bevolking.
Dus..... die zgn vrijheidsstrijders strijden tegen de wil van de bevolking .... en die wil gezond blijven
pi_199265979
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als mensen ziek worden door dat virus , dan hebben ze minder bewegingsvrijheid.
Als mensen niet anderen willen besmetten en niet zelf besmet willen worden, dan hebben ze minder vrijheid.
Een grote meerderheid van de bevolking ( ook in andere landen) kiezen daarom voor een strenge aanpak van de overheid.
Mensen die al die lockdowns verwerpen (doe ik ook, maar nu nog niet ) die sturen aan op meer virus en minder vrijheden voor de bevolking.
Dus..... die zgn vrijheidsstrijders strijden tegen de wil van de bevolking .... en die wil gezond blijven
Je weet het mooi te brengen met "een grote meerderheid van de bevolking". Mensen zijn dom en gemakkelijk te sturen, ze worden bang gemaakt door de media en zogenaamde experts, vooral nu we wereldwijd nieuws tot onze beschikking hebben. Er is niets vrijwilligs hieraan. Natuurlijk willen mensen niet sterven, maar het was na een aantal weken al duidelijk dat dit geen real life Outbreak of 28 Days Later was...

Facts don't care about your feelings
pi_199266081
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je weet het mooi te brengen met "een grote meerderheid van de bevolking".
Ik breng een feit
quote:
Mensen zijn dom en gemakkelijk te sturen, ze worden bang gemaakt door de media en zogenaamde experts, vooral nu we wereldwijd nieuws tot onze beschikking hebben.
Jij denkt dat jij het allemaal beter weet dan een meerderheid van de bevolking. Nogal arrogant.
En je denkt in complotstijl.... alsof mensen met opzet bang worden gemaakt.
Media en experts brengen feiten die nuttig zijn. Mensen willen gewaarschuwd en geadviseerd worden.
Je schrijft "zogenaamde experts" .... Je hebt het over mensen die gestudeerd hebben voor medische kennis, die tientallen jaren ervaring hebben en hun collega's , overal ter wereld vinden met hen: covid 19 is gevaarlijk

En toen kwam jij: niks aan de hand hoor, die medici zijn dom. Ik weet hoe het zit.
pi_199266299
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik breng een feit
[..]

Jij denkt dat jij het allemaal beter weet dan een meerderheid van de bevolking. Nogal arrogant.
En je denkt in complotstijl.... alsof mensen met opzet bang worden gemaakt.
Media en experts brengen feiten die nuttig zijn. Mensen willen gewaarschuwd en geadviseerd worden.
Je schrijft "zogenaamde experts" .... Je hebt het over mensen die gestudeerd hebben voor medische kennis, die tientallen jaren ervaring hebben en hun collega's , overal ter wereld vinden met hen: covid 19 is gevaarlijk

En toen kwam jij: niks aan de hand hoor, die medici zijn dom. Ik weet hoe het zit.
Als ze nu zeggen er komt een meteoriet op de aarde af binnen 3 dagen zijn we allemaal dood. Als ze nu zeggen er is een corona mutatie ontdekt die 100% van de mensen doodt. Als ze nu zeggen de 5G zendmasten blijken inderdaad zware straling uit te zenden dat iedereen in een straal van 100 km binnen twee maanden kanker krijgt. DAN GELOOFT MEN DAT. Diezelfde meerderheid waar jij het over hebt. Vind je dat niet beangstigend? Een paar experts omkopen of bedreigen, wereldwijd nieuws maken en je bent er. En dat kan je complotstijl noemen maar jij gaat er maar heel makkelijk vanuit dat men altijd het beste met de bevolking voor heeft. Misschien is dat op dit moment zo (al wens ik het te betwijfelen) maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Als je een beetje geschiedenis hebt gelezen (en ik weet dat je dat hebt gedaan) dan zie je dat er genoeg mensen met kwade wil zijn. Het is heden ten dage een makkie om de bevolking naar je hand te krijgen. Hoe krijg je de intelligentste primaat anders zo ver om 1.5 meter afstand te houden en elkaar niet meer aan te raken?

Oh en ondertussen heb jij het over dezelfde experts die zeggen "mondkapjes hebben geen nut" en de "avondklok heeft geen nut gehad". En toch lopen we met een muilkorf op en mochten we ons huis niet meer uit. Het is niet moeilijk om je eigen mening door te drukken hoor... als je lang genoeg zoekt vind je wel een expert die het met je eens is. Maakt het nog steeds geen feit.
Facts don't care about your feelings
pi_199266398
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:52 schreef Gia het volgende:

[..]

En niemand vergelijkt wo2 met de huidige situatie.
Vandaar die 5 meiposter als basis voor een eigen statement. En kijk op een gemiddelde zondagmiddag bij een demonstratie waar de covidmaatregelen met de holocaust vergeleken worden. Als je die ‘niemand’ wil noemen...
  maandag 3 mei 2021 @ 21:03:29 #157
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199266807
Het feit dat niemand de dansleraar, de pooier, lamme Frans en deze kreupele uil heeft opgesloten en de sleutel weggegooid doet vermoeden dat het met de staat van onze vrijheden best nog wel meevalt. heel soms heb ik het idee dat dat een beetje jammer is.
pi_199267100
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:23 schreef The_End het volgende:

[..]

Wat minder vrijheid? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 Normaal vragen we of je je basisschool hebt afgemaakt, maar volgens mij ben jij er helemaal niet heen geweest.
[..]

Je mist het punt met een kilometer of 1000. Discussieren over vrijheid is prima. Dit vergelijken met WOII: Niet prima, maar gezien je vorige opmerking denk ik dat jij wel redelijk verloren bent.
Er zijn gewoon gelijkenissen hoor.
Dat het een erger was dan het ander is niet relevant.

Het gaat over vrijheid en de manieren waarop vrijheid word ontnomen op dit moment.

Uiteraard zit iedereen liever in deze situatie dan de situatie van WOII.

Als je dat niet snapt heb jij de basisschool zelf niet afgemaakt denk ik.
pi_199267102
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:41 schreef YoshiBignose het volgende:
4 mei herdenken we toch de doden? 5 mei staan we stil bij vrijheid en democratie... nou dat zijn twee dingen waar we zeker wel even bij stil mogen staan met wat er afgelopen jaar is gebeurd. Misschien dat mensen dan eens gaan realiseren wat vrijheid inhoudt. En natuurlijk hebben we het niet zo erg als de mensen in WW2, maar we hebben wel te maken met de ergste inbreuk op onze vrijheid sinds WW2. En waar de Duitsers vroeger nog gigantische moeite moesten doen om een hele database op te bouwen van inwoners, Joden en onderduikers is dat nu een fluitje van een cent met satellieten, smartphones, vingerafdrukken en het aftappen van camera's en microfoons.
Ja, de inlichtingenwet die er door is gekomen na een nipt referendum na een prachtig genuanceerd en grondig maatschappelijk debat wordt ook al genegeerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 mei 2021 @ 21:23:08 #160
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199267189
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik breng een feit
[..]

Jij denkt dat jij het allemaal beter weet dan een meerderheid van de bevolking. Nogal arrogant.
En je denkt in complotstijl.... alsof mensen met opzet bang worden gemaakt.
Media en experts brengen feiten die nuttig zijn. Mensen willen gewaarschuwd en geadviseerd worden.
Je schrijft "zogenaamde experts" .... Je hebt het over mensen die gestudeerd hebben voor medische kennis, die tientallen jaren ervaring hebben en hun collega's , overal ter wereld vinden met hen: covid 19 is gevaarlijk

En toen kwam jij: niks aan de hand hoor, die medici zijn dom. Ik weet hoe het zit.
De meerderheid van de wereldbevolking is gelovig. Ben je arrogant als je zegt beter te weten?
pi_199267249
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:17 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Er zijn gewoon gelijkenissen hoor.
Dat het een erger was dan het ander is niet relevant.

Het gaat over vrijheid en de manieren waarop vrijheid word ontnomen op dit moment.

Uiteraard zit iedereen liever in deze situatie dan de situatie van WOII.

Als je dat niet snapt heb jij de basisschool zelf niet afgemaakt denk ik.
Je zei dit mafklapper:
quote:
Oh ja. Dus omdat de joden destijds minder vrijheid hebben dan wij nu mogen we niet klagen?
pi_199267382
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

De meerderheid van de wereldbevolking is gelovig. Ben je arrogant als je zegt beter te weten?
Gelukkig dat die meerderheid de medici en deskundigen willen geloven inzake covid19
Het is arrogant om die medici niet te geloven en hen tot zogenaamde experts te verklaren
Het is ook arrogant te denken dat die meerderheid ten onrechte die medici geloven. Alsof men niet zelf denkt, en meelopen met dwazen.
Overigens doen die wappies dat wel: die geloven ten onrechte de wappieleiders en denken niet zinnig verder door
  maandag 3 mei 2021 @ 21:47:50 #163
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199267647
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gelukkig dat die meerderheid de medici en deskundigen willen geloven inzake covid19
Het is arrogant om die medici niet te geloven en hen tot zogenaamde experts te verklaren
Het is ook arrogant te denken dat die meerderheid ten onrechte die medici geloven. Alsof men niet zelf denkt, en meelopen met dwazen.
Overigens doen die wappies dat wel: die geloven ten onrechte de wappieleiders en denken niet zinnig verder door
Het ging mij om het éne zinnetje wat volgens mij niet klopte
pi_199268071
Hoe vaak moet ik het nog zeggen: GEEN AANDACHT AAN SCHENKEN!
pi_199268150
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:11 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe vaak moet ik het nog zeggen: GEEN AANDACHT AAN SCHENKEN!
Wijze woorden. Omdat de deugmaffia massaal over Baudet heenvalt, wordt hij alleen maar gevoed.
pi_199268297
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het ging mij om het éne zinnetje wat volgens mij niet klopte
dit zinnetje
quote:
Jij denkt dat jij het allemaal beter weet dan een meerderheid van de bevolking. Nogal arrogant.
Het klopt wel .... die meerderheid van de mensheid.... zegmaar 5 miljard mensen is niet zo dom om in deze kwestie onwetende nepmedici te volgen ( itt wappies met hun nepdeskundigen, Baudet , Engel etc). Dat is de arrogantie van de fokuser die ik aansprak
pi_199268349
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:24 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ja, er staan dan ook militairen buiten die je direct neerschieten of in de cel duwen als je één voet buiten probeert te zetten.

Voor iemand die aan het begin van de crisis nog met depressie en angststoornis kampte, was ik opvallend genoeg een van de weinigen die niet in blinde paniek schoot. Ja, de winkels gingen op een gegeven moment dicht, maar wij kunnen gewoon 24/7 dingen op internet kopen waarbij een bezorger het netjes komt afleveren. Je kunt naar buiten om lekker te wandelen, fietsen of auto te rijden, je hebt 1001 kanalen om tv te kijken plus nog 100 streamingsdiensten, je hebt een dak boven je hoofd, schoon drinkwater, je kan evengoed naar de supermarkt om boodschappen te doen en te kopen wat je lekker vind. En horeca dicht? Mits je inkomen er vanaf hangt en ik dan heel goed snap dat je bang bent, kun je gewoon lekker zelf de speciaalbiertjes kopen en thuis opdrinken. Feestverlichting aan, een goede partyset op youtube opzoeken, em het gevoel is daar. Mis je je vrienden, kun je altijd zoomen. Dat was er 15 jaar geleden nog niet.

Is de lockdown kut? Ja. Toch hebben we echt nog wel vrijheid. Ga op zoek naar iets nieuws ipv vast te houden aan wat niet meer kan op het moment. Ik weet zeker dat op het positieve focussen ipv het negatieve veel meer oplevert dan blijven mokken, maar daar krijgt fvd natuurlijk wel weer de mensen mee. Slim spelletje wel, maar niet mijn ding.
Hier in Nederland is het aardig soft.

In Frankrijk mocht je op een gegeven moment maximaal 1 km buiten je huis komen, met een ondertekende verklaring op eer als je wel naar buiten kwam met een door de overheid voorgeschreven geldig motief.

Geen verklaring of geen geldig motief? Boete van 135 euro. Recidief? Boete van 4000 euro. Derde keer recidief? Gevangenis in.

Dat duurde enkele maanden. De laatste 3 maanden ofzo is het 10 km. En een avondklok vanaf 6 uur, nu opgeschoven naar 7 uur.

Er is hier bijna geen kip op straat 's avonds, de snelwegen zijn praktisch leeg vergeleken met normale tijden.

Veel bedrijven failliet natuurlijk omdat ze niet open mogen.

NL is dus nog redelijk soft.

Het probleem is dat als een overheid met dit soort maatregelen begint, de vraag is waar het eindigt. Want beloften worden niet of nauwelijks gehouden. Steeds weer worden maatregelen verlengd. En nu als oplossing min of meer gedwongen medicatie, anders wordt je buitengesloten uit de maatschappij.

Dat is geen normale of gezonde ontwikkeling in een land dat gehecht is aan dingen als rechtstaat, grondrechten, individuele vrijheden.

Die dingen worden niet in een dag of een jaar ondermijnd, daar kunnen jaren overheen gaan. Maar de trend is er wel degelijk nu. Iedereen met een beetje kennis van geschiedenis weet toch dat daar jaren overheen kunnen gaan en dat het geen gezonde ontwikkeling is wat er nu gebeurt. Maar nee, dat is dus niet zo. Mensen hebben een bord voor hun kop, ook al wordt sinds 9/11 gewezen op de privacybeperking en grotere autoriteit van overheden door noodverordeningen en dergelijke, wat ook geen gezonde ontwikkeling was. Maar ja, mensen zijn bang, dus accepteren alles en zijn verontwaardigd als je ze erop wijst dat ze worden gegijzeld.
pi_199273096
het 4 en 5 mei comité kan naar de rechter gaan wegens misbruik van haar logo.
Mogelijk winnen ze het
Ik denk dat het comité dit niet doet.


[ Bericht 29% gewijzigd door Bluesdude op 04-05-2021 13:23:42 ]
pi_199273450
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:22 schreef Bluesdude het volgende:

Jij denkt dat jij het allemaal beter weet dan een meerderheid van de bevolking. Nogal arrogant.
De meerderheid bestaat doorgaans uit mensen die vooral bij de meerderheid willen horen, die hebben dan ook niet nagedacht en hebben meestal ongelijk.

quote:
En je denkt in complotstijl.... alsof mensen met opzet bang worden gemaakt.
Dat is een feit, eenvoudig te constateren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199276014
Ik zag vandaag even de 4 mei herdenkingsceremonie van de TK onder leiding van de toch al niet zo heel neutrale voorzitter D66-er Bergkamp. Het leek wel de naturalisatieceremonie na het succesvol afleggen van het inburgeringsexamen. Toegegeven, alle sprekers spraken al relatief goed Nederlands, maar het was duidelijk een multiculti feestje, en dus gekaapt door een politieke ideologie.

Tevens maakt de RvS vandaag bekend dat het positief adviseert over the verlengen van de corona spoedwet omdat die nodig kan zijn om covid verder in te dammen. Terwijl die wet er was gekomen vanwege de noodsituatie dat de ziekenhuizen dreigden te overstromen. Daarom moesten grondrechten ingeperkt of afgepakt worden, daarom zou het noodzakelijk geweest zijn. Inmiddels mogen volgens de RvS dus ook grondrechten worden afgepakt om een virus met de mortalliteit van een zware griep verder in te dammen.

Maar we moeten het op 5 mei vooral niet over vrijheid hebben hoor. Want dan bedrijf je politiek over de rug van oorlogsslachtoffers of zo, iets wat anders echt nooit gebeur, en al helemaal niet op 4 mei....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199292501
Hiddema over de poster: Stom
twitter
pi_199292565
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
Hiddema over de poster: Stom
[ twitter ]
Hiddema distantieerd zich wel vaker maar zit toch nog altijd bij de partij. Niet serieus te nemen die vent.
pi_199292645
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De meerderheid bestaat doorgaans uit mensen die vooral bij de meerderheid willen horen, die hebben dan ook niet nagedacht en hebben meestal ongelijk.
arrogant en onzin. Men volgt experts, mooie is dat die gewoon onderbouwen dus makkelijk te volgen.

quote:
Dat is een feit, eenvoudig te constateren.
als jij dat op papier hebr staan dat dat de opzet is, dan pas is het een feit. Tot dan is dat gewoon een mening hoor.
pi_199292689
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is een feit, eenvoudig te constateren.
Ben je weer aan het liegen of ben je zo ver afgegleden dat je niet meer weet wat een feit is?
pi_199301112
Ook van Haga heeft kritiek op de poster
Wie heeft toestemming gegeven voor deze poster ?
Bestuur ? Baudet wist er van ?

quote:
Forum voor Democratie-Kamerlid Van Haga neemt afstand van de poster van zijn partij waarin een verband wordt gelegd tussen de Duitse bezetting tijdens de Tweede Wereldoorlog en het coronabeleid van het kabinet.

In een debat over testbewijzen antwoordt de nummer 2 van FvD op vragen van andere Kamerleden dat de onderwerpen niet met elkaar te vergelijken zijn. "Het voelt ongemakkelijk en wat mij betreft is het onnodig. Het is pijnlijk voor heel veel mensen en vertroebelt de discussie."
https://nos.nl/artikel/23(...)orum-voor-democratie

twitter


[ Bericht 18% gewijzigd door Bluesdude op 06-05-2021 14:18:48 ]
pi_199315129
Reactie Thierry Baudet:

quote:
Waarom ik volledig achter onze poster blijf staan
De afgelopen dagen ontstond grote commotie in ons land over een op social media geplaatste afbeelding waar Forum voor Democratie (samen met nog een handvol andere organisaties) mede-ondertekenaar van was. De afbeelding toonde het logo van Bevrijdingsdag - de bekende hand met fakkel - maar in plaats van het woordje “viering” stond er ditmaal “herdenking”. Immers, zo verklaarde een subtiel kruisje bij het jaartal 2020 onder het plaatje: het afgelopen jaar is die vrijheid die we vieren op 5 mei zwaar onder druk komen te staan. Door lockdowns, vaccinatiedwang, tests, 1.5 meter, enz., zijn we veel van onze rechten verloren. Wat ooit vanzelfsprekend leek, is nu verdwenen. En veel daarvan komt waarschijnlijk ook nooit meer terug.

Onderaan de afbeelding stond vervolgens een oproep om over vrijheid “in gesprek” te gaan met elkaar, en ten slotte was daar de URL van een website waarop dat gesprek kon plaatsvinden.

Tot mijn grote verbazing ontploften de media. Wat ik zag als een vanzelfsprekende, volstrekt logische stellingname - geheel in lijn met onze overtuigingen en campagne - werd opgedist als een nationale obsessie met navenante lynchpartij. Politici eisten “afstand nemen”, excuses, erkenning van fouten; kranten en TV-programma’s buitelden over elkaar heen - in NRC Handelsblad betoogde een columnist zelfs dat ik “gebroken” moest worden. Zó ontzettend erg was het wat ik had gedaan! Zó erg! Een ‘brug te ver’!

Maar waarom eigenlijk? Waar kwam deze woede nou precies vandaan? Vanwaar nu die ophef? Het is van belang om dat te begrijpen. Want zulke “ophef” hoeft niet altijd eng of slecht te zijn - het biedt ook een kans om te begrijpen hoe de samenleving werkelijk in elkaar steekt. Zoals het een psycholoog ook een kans biedt wanneer zijn patiënt ineens overstuur raakt...omdat je dan de gelegenheid hebt om tot wérkelijk inzicht te komen.

Dus laten we eerst eens de afbeelding zélf beschouwen. Geen mens zou, denk ik, in ernst kunnen volhouden dat dit ingetogen plaatje (dat bovendien niets zegt over 4 mei - dodenherdenking - maar uitsluitend over 5 mei - bevrijdingsdag) op zichzelf beschouwd mensen zou kunnen “kwetsen”. Dat nabestaanden van soldaten, verzetsmensen, burgers of anderen die hebben geleden in de Oorlog hun leed hierdoor bespot zouden zien. Of dat het een grove of botte provocatie zou zijn: een indirect pleidooi voor massamoord, een verhulde steunbetuiging aan Hitler: nee, dat is het evident allemaal niet.

Niemand van onze partij - en ikzelf al helemaal niet - heeft ooit de twee minuten stilte op 4 mei gebagatelliseerd; we hebben allemaal onze eigen verhalen en verliezen waaraan we terugdenken, onze eigen pijn, onze eigen helden die we eren en slachtoffers die we koesteren. Zowel mijn eigen familie als die van mijn verloofde zit vol schurende herinneringen die worden doorverteld of juist nadrukkelijk worden verzwegen: gebeurtenissen die voeren langs beladen plaatsen als ‘Hotel Oranje’ (de beruchte gevangenis in Scheveningen), Westerbork, Auschwitz, Yad Vashem.

Zó anti-Duits was zelfs mijn opvoeding, dat ik met scheve ogen werd aangekeken toen ik Duits als eindexamenvak koos (gelukkig focuste ik me op de Duits-joodse auteurs Kafka, Heine, Zweig en Thomas Mann). Zó geraakt door de Oorlog waren wij, dat het ondenkbaar was om ooit een Duitse auto te rijden of om ooit in Duitsland op vakantie te gaan.

Maar over al dit soort zaken ging dit plaatje dus helemaal niet. Het ging over 5 mei, niet over 4 mei. Het zei niets over de Tweede Wereldoorlog, niets over fascisme, Von Paulus en het beleg van Moskou, concentratiekampen, NSB-ers, Hiroshima, Dresden...het ging over de vrijheid die we zo ontzettend graag weer zouden willen vieren. Juist omdat we weten dat ervoor gestreden is.

Maar was het dan misschien de wijze waarop dit plaatje werd opgedrongen aan de mensen? Hing ineens heel Nederland vol met deze politieke kleuring van die dagen van herdenking en viering? In het geheel niet. Er zijn geen fysieke posters gedrukt van het plaatje, de afbeelding is niet massaal door het land verspreid - het was gewoon een statement op social media van een aantal organisaties die daarmee simpelweg wilden zeggen: jongens, die vrijheid van ons, die we dezer dagen vieren - wanneer krijgen we die nu eigenlijk weer eens terug!?

Dus waarom dan toch die ophef? Is het misschien omdat het de eerste keer zou zijn dat de herdenking van 4 mei of de viering van 5 mei in hedendaags of actueel perspectief werd geplaatst? Ook dat kan het niet zijn. Want al sinds 1981 is het expliciete doel van het Comité 4 en 5 mei om de plechtigheden óók te gebruiken om “onverdraagzaamheid” in algemene zin te bestrijden. Om “racisme” aan te kaarten - en daarmee dus een heel brede maatschappelijke discussie over talloze thema’s te entameren. De herinnering aan de Tweede Wereldoorlog is daarmee al sinds vele jaren politiek - en de overtuigingen en programmapunten van de gevestigde macht worden al decennia verdedigd met een beroep op (of een bepaalde lezing van) de jaren ‘40-‘45.

Bijvoorbeeld: Europese eenmaking (met “nationalisme” als zogenaamde boosdoener), immigratie (met moslims als quasi-nieuwe Joden), moderne kunst (want wie daartegen is doet schijnbaar net zoals de nazi’s met hun veroordeling van “entartete Kunst”), enz.

Vorig jaar nog hield Arnon Grunberg een bejubelde toespraak op de Dam waarin hij Joden met Marokkanen vergeleek en het actuele debat over integratie dus direct koppelde aan de Tweede Wereldoorlog. Een paar jaar daarvoor had Thom de Graaf een vergelijkbaar punt gemaakt bij het Anne Frankhuis in relatie tot Pim Fortuyn. Inderdaad: niemand zal nog opkijken van dergelijke vergelijkingen, gemaakt door “gezaghebbende stemmen” in het publiek debat. “We weten waar dat eindigt”, de “jaren ‘30”, de “bruine lucht”, de “treinen gaan weer rijden”... In elk schoolboek, in ieder jeugdjournaal - continu worden vermeende “lessen” getrokken uit de Oorlog en worden de eigen politieke ideeën geënt op de veronderstelde betekenis van die strijd van toen. Het is letterlijk aan de orde van de dag.

Dus ook dát kan het niet zijn: FVD heeft niet iets dat sinds jaar en dag “apolitiek” was ineens, geheel onverwachts en tegen iedere traditie in, “politiek” gemaakt. Ook Angela Merkel vergeleek in een speech enkele dagen terug nog de coronasituatie met de onvrijheid van een oorlog - en zelfs het kabinet besprak de avondklok in de context van WO2.

Dus waarom werd de gevestigde macht nou zo boos? Er blijft maar één verklaring over: de herinnering aan de Tweede Wereldoorlog, de interpretatie ervan, de “lessen” die we ervan zouden moeten leren: het is in bezit genomen door de heersende groep. De machthebbers schrijven en interpreteren de geschiedenis. Zij bepalen de moraal, zij claimen eigenaarschap van wat “goed” en wat “kwaad” zou zijn - wie er even over nadenkt ziet hoe evident het is. De macht wil de moraal kunnen bepalen.

Dus wij moeten “sorry” zeggen. “Afstand” nemen. Het boetekleed aantrekken. Niet omdat iemand daadwerkelijk is beledigd of gekwetst. Niet omdat ons standpunt veranderd zou zijn en we op onze schreden zijn teruggekomen. Maar omdat wij het hebben gewaagd de moraalmacht ter discussie te stellen. Het alleenrecht op het aanhalen van de Tweede Wereldoorlog - het ethische ijkpunt van onze tijd. En precies daarom neem ik geen millimeter afstand van deze poster. Precies daarom blijf ik er volledig achter staan.

Want de Oorlog is niet van “links”. De moraalmacht ligt niet meer bij de huidige elites die onze samenleving hebben gekaapt en krampachtig aan hun positie proberen vast te houden. Wij erkennen hun gezag niet meer. We gaan hen van de troon stoten. En als zij hun stokpaardjes van zichzelf mogen blijven berijden met een beroep op wat er toen gebeurde - dan mogen wij dat ook. Dit moment is daarmee van wezenlijk belang. Dit conflict, deze ophef gaat over de essentie: wie buigt verliest, gooit de handdoek in de ring - erkent de morele macht van het establishment. Wie echter standhoudt voert de strijd waar het werkelijk om gaat.

Het is de emancipatie van onze beweging. Het is de coming of age van rechts.

Niet langer sidderen wij voor de terreur van de mensen die zich de Oorlog hebben toegeëigend. Niet langer buigen we voor hun moraal. De les die ík trek uit de periode ‘40-‘45 is niét dat we pro immigratie of pro EU moeten zijn. Niét dat we pro moderne kunst moeten zijn. Niét dat we onze bek moeten houden als Arnon Grunberg of welke andere linkse columnist of schrijver dan ook weer eens “schande” van ons spreekt met een gratuite verwijzing naar “toen”.

Nee. De les die ík trek is dat we onze vrijheden moeten beschermen en verdedigen. De vrijheden van alle burgers, jong en oud, arm en rijk. Ongeacht de druk van de overheid en de media. Ongeacht de meehuilers en meelopers. Net als toen, zijn we ook nu een gevaarlijke grens overschreden. Net als toen, zitten overal angsthazen en opportunisten. Nooit meer bezetting, nooit meer onderdrukking! Ik zeg het met volle overtuiging. Maar ook: nooit meer lockdown! Nooit meer politie met knuppels die demonstranten in elkaar rost. Nooit meer avondklok! Vrijheid!
Het is ook allemaal pure selectieve verontwaardiging en FVD basherij. Diep van binnen weten de linkse deugers ook wel dat zij gelijk hebben.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:41:21 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199315272
Hij Heeft wel een beetje gelijk ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')