abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199786079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:24 schreef BeauCis het volgende:

[..]

Sorry, maar wat je hier beweert is niet waar. Al die pammetjes worden erg makkelijk voorgeschreven en bestrijden slechts symptomen niet de oorzaak. Daarbij word je er afhankelijk van en werken ze verslavend. Vaak heb je ook na verloop van tijd meer nodig voor hetzelfde effect. In de basis worden de diverse pammetjes voorgeschreven ter ondersteuning en niet als vervanging van therapie.
Ik heb het niet over pammetjes, want die kan je niet langer dan een maand? innemen.
pi_199843985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:24 schreef BeauCis het volgende:

[..]

Sorry, maar wat je hier beweert is niet waar. Al die pammetjes worden erg makkelijk voorgeschreven en bestrijden slechts symptomen niet de oorzaak. Daarbij word je er afhankelijk van en werken ze verslavend. Vaak heb je ook na verloop van tijd meer nodig voor hetzelfde effect. In de basis worden de diverse pammetjes voorgeschreven ter ondersteuning en niet als vervanging van therapie.
Dit ja. Ik leef toch liever zonder medicatie.
pi_199844326
@dashy1907
Ik lees elders over je drankprobleem. Drank maakt dat je redelijk snel in slaap valt maar de slaapkwaliteit is bagger. Je word vaak wakker en je komt niet in je diepe slaap.
Ik zie daar dat je wilt proberen om te stoppen, dat lijkt me een goede eerste stap.

Verder lijkt het dat je sinds die periode dat het misging met drugs je nu vooral behoefte hebt aan controle. Zodat je niet meer in rare situaties komt of je lichaam anders reageert dan je wilt. Probeer met hulp van je therapeut om die controle los te gaan laten. (als dat het is want het kan ook heel iets anders zijn natuurlijk. Maar dit kwam in mij op na het lezen van je verhaal).

Sterkte.

[ Bericht 16% gewijzigd door praadje op 12-06-2021 12:44:19 ]
pi_199844447
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 09:53 schreef praadje het volgende:

[..]

Ik lees elders over je drankprobleem. Drank maakt dat je redelijk snel in slaap valt maar de slaapkwaliteit is bagger. Je word vaak wakker en je komt niet in je diepe slaap.
Ik zie daar dat je wilt proberen om te stoppen, dat lijkt me een goede eerste stap.

Verder lijkt het dat je sinds die periode dat het misging met drugs je nu vooral behoefte hebt aan controle. Zodat je niet meer in rare situaties komt of je lichaam anders reageert dan je wilt. Probeer met hulp van je therapeut om die controle los te gaan laten. (als dat het is want het kan ook heel iets anders zijn natuurlijk. Maar dit kwam in mij op na het lezen van je verhaal).

Sterkte.
Ik ben niet de TS :P

Maar je hebt gelijk, wat drank betreft.

Probleem bij mij met medicatie is dat ik er te heftig op reageer. Ik ga zeg maar al stuiteren van een paracetamol...
pi_199846002
Boh, dat had ik niet in de gaten haha.
pi_199898663
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:54 schreef HPoi het volgende:
Angststoornissen zijn bijna alleen te behandelen met medicijnen. Ja, ik was er ook bang voor in het begin, maar het helpt.
Ik wil hier toch even op reageren. Angststoornissen zijn zeker niet ‘bijna alleen te behandelen met medicijnen’.
Behandeling is vaak vooral gericht op angsten opzoeken en leren te verdragen (exposure).
Liefst doen we dat zonder enige medicatie.
Vaak is het echter wel nodig als extra hulpmiddel.

Zelf werk ik met mensen met angststoornissen die een deel van hun grondrechten kwijt zijn, en zodoende heel moeilijk de oefeningen kunnen uitvoeren die bij een dergelijke behandeling komt kijken.
Zelfs in die gevallen wordt er eerst altijd gekeken of er resultaten behaald kunnen worden zonder medicatie.
En vaak is dat het geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')