abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 mei 2021 @ 18:16:32 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199250999
Mensen met psychoses, schizofrenie en aanverwante stoornissen worden als uitschot van de maatschappij behandeld. Dit is heel triest, want ze hebben voor die aandoening niet gekozen.

Hoe kijk je naar mensen met dit soort aandoeningen? Wat denk jij van ze? Hoe voel je als je weet dat iemand zo’n aandoening heeft?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199251063
Ik woonde ooit in een groot studentenhuis waar iemamd in een psychose een paar huisgenoten wilde neersteken.

Het liep gelukkig goed af, maar sindsdien hield ik hem wel het een schuin oog in de gaten.
No bitch to me
  zondag 2 mei 2021 @ 18:23:58 #3
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_199251144
Het grote nadeel is dat je nooit weet wat mensen in een psychose zullen gaan doen. Enige voorzichtigheid is dus denk ik wel verstandig.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_199251419
Vriendin van mij heeft borderline. Soms verdwijnt ze even van de radar (reageert niet).
We zijn al 30+ jaar vriendinnen dus ik laat haar dan altijd met rust. Op zijn hoogst vraag ik even om een teken van leven.

Als je iemand nieuw leert kennen is het wellicht een belemmering maar wanneer je een vriendschap met iemand krijgt accepteer je iemand zoals hij/zij is.
Deze vriendin accepteert mij ook inclusief al mijn “mankementen”.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_199251436
Ik weet zeker dat je dit topic al eens eerder hebt geopend KW....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199251660
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:41 schreef Avianflu het volgende:
Vriendin van mij heeft borderline. Soms verdwijnt ze even van de radar (reageert niet).
We zijn al 30+ jaar vriendinnen dus ik laat haar dan altijd met rust. Op zijn hoogst vraag ik even om een teken van leven.

Als je iemand nieuw leert kennen is het wellicht een belemmering maar wanneer je een vriendschap met iemand krijgt accepteer je iemand zoals hij/zij is.
Deze vriendin accepteert mij ook inclusief al mijn “mankementen”.
Dit, iedereen heeft wel zijn eigenaardigheden. Een diagnose zegt op zich niks of je met iemand te maken hebt die aangenaam in de omgang is.
  zondag 2 mei 2021 @ 19:12:43 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199251800
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:20 schreef TornadoDK het volgende:
Ik woonde ooit in een groot studentenhuis waar iemamd in een psychose een paar huisgenoten wilde neersteken.

Het liep gelukkig goed af, maar sindsdien hield ik hem wel het een schuin oog in de gaten.
Nam je hem kwalijk? Of vind je het ook zielig voor hem?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 2 mei 2021 @ 19:13:09 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199251805
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:23 schreef Sodeknetters het volgende:
Het grote nadeel is dat je nooit weet wat mensen in een psychose zullen gaan doen. Enige voorzichtigheid is dus denk ik wel verstandig.
Ja, dat wel. Maar ze kunnen niet helpen dat ze ziek zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 2 mei 2021 @ 19:14:34 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199251814
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik weet zeker dat je dit topic al eens eerder hebt geopend KW....
Ik mag je heel graag en waardeer je reacties op mijn Posts, maar je hebt ook altijd klachten en commentaren. Ik denk niet dat ik dit specifieke topic heb gemaakt, wel veel topics over psychose. Laat me aub mijn gang gaan, het is relevant in R&P en ik doe niemand kwaad. Graag ontopic reageren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 2 mei 2021 @ 19:16:05 #10
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199251831
Ja zulke gekkies hoef ik niet om mij heen te hebben. Sneu voor dit soort figuren maar wat mij betreft sluiten ze dit soort mensen gewoon op ter bescherming van de maatschappij.
pi_199251854
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:16 schreef damsco het volgende:
Ja zulke gekkies hoef ik niet om mij heen te hebben. Sneu voor dit soort figuren maar wat mij betreft sluiten ze dit soort mensen gewoon op ter bescherming van de maatschappij.
Als dit jouw mening is en geen trol respons hoop ik dat ze jou opsluiten ivm zwakzinnigheid en gebrek aan inlevend vermogen :')
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  zondag 2 mei 2021 @ 19:20:05 #12
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199251879
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:18 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Als dit jouw mening is en geen trol respons hoop ik dat ze jou opsluiten ivm zwakzinnigheid en gebrek aan inlevend vermogen :')
Wat maakt dat jou dan, dat je zwakzinnigen wil opsluiten?
pi_199251901
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:20 schreef damsco het volgende:

[..]

Wat maakt dat jou dan, dat je zwakzinnigen wil opsluiten?
een trol, ik roep maar wat om je in mijn ogen idiote gedachtengang aan te tonen.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  zondag 2 mei 2021 @ 19:23:52 #14
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199251925
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:22 schreef Avianflu het volgende:

[..]

een trol, ik roep maar wat om je in mijn ogen idiote gedachtengang aan te tonen.
Ah iemand met een andere mening is een trol.
pi_199252056
Naah, zelf in de buurt gewoond van een psychiatrische inrichting wiens terrein open stond.

Aangezien ik zelf tig jaar geleden ook een psychose gehad heb, dubbel niet.

Van onvoorspelbaar dreigend gedrag ben ik banger.
  zondag 2 mei 2021 @ 19:39:58 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199252189
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:16 schreef damsco het volgende:
Ja zulke gekkies hoef ik niet om mij heen te hebben. Sneu voor dit soort figuren maar wat mij betreft sluiten ze dit soort mensen gewoon op ter bescherming van de maatschappij.
Het blijven mensen hoor. Is een hele nare ziekte om te hebben, de onbegrip en afstoting van de samenleving maakt het tien keer erger.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 2 mei 2021 @ 19:42:13 #17
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199252232
2+ jaar met een borderliner gehad.

NOOIT meer...
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_199252261
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nam je hem kwalijk? Of vind je het ook zielig voor hem?
Ik vond het wel zielig dat hij ermee moest mee dealen. Het was verder een prima gozer.

Maar ik nam het hem wel kwalijk omdat hij gewoon drugs bleef gebruiken wat juist een trigger kan zijn voor een psychose.
No bitch to me
pi_199252274
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:23 schreef damsco het volgende:

[..]

Ah iemand met een andere mening is een trol.
Kan mij werkelijk bijna niet voorstellen dat er mensen rondlopen met zo’n verharde kijk op medemensen. Dus mijn eerste gedachtegang was idd trol. Jammer genoeg klopte mijn gedachtengang niet.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_199252303
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:42 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
2+ jaar met een borderliner gehad.

NOOIT meer...
Dit kan ik nog wel begrijpen. Maar een liefdesrelatie is natuurlijk wel een stuk intiemer dan een vriendschap. Die vriendin zou ik ook moet 24/7 om mij heen kunnen hebben.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  zondag 2 mei 2021 @ 19:58:27 #21
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199252501
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:46 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Dit kan ik nog wel begrijpen. Maar een liefdesrelatie is natuurlijk wel een stuk intiemer dan een vriendschap. Die vriendin zou ik ook moet 24/7 om mij heen kunnen hebben.
Ja, dat verschil geldt weldegelijk. Het ligt natuurlijk ook aan de hoedanigheid en de situatie waarin zoiets evident wordt. Ik zal de details maar even voor me houden. Ik ben iig blij dat ik er op een correcte wijze een punt achter heb kunnen zetten zonder dat er voor ons beiden nog meer stress kwam.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_199252543
Ik werk veel met mensen in een psychose en eerlijk gezegd ben ik constant op m'n hoede. Ze flippen altijd op het moment dat ik denk dat het prima gaat.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:03:36 #23
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_199252563
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:13 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Maar ze kunnen niet helpen dat ze ziek zijn.
Dat is waar. Die mensen kunnen er niets aan doen dat ze ziek zijn en zorg nodig hebben. Maar als ze geen, of geen goede zorg krijgen, blijft er een risicofactor aanwezig.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_199252781
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik mag je heel graag en waardeer je reacties op mijn Posts, maar je hebt ook altijd klachten en commentaren. Ik denk niet dat ik dit specifieke topic heb gemaakt, wel veel topics over psychose. Laat me aub mijn gang gaan, het is relevant in R&P en ik doe niemand kwaad. Graag ontopic reageren.
Oké, hij was iets algemener dan ik in mijn herinnering had.. iets...
R&P / Wat is je beeld van schizofrenie?

Zo gek lang geleden was het niet dat je dat topic opende, en toch is het blijkbaar niet blijven hangen. Of denk je er niet echt over na voor je een nieuw topic opent.

Beetje jammer voor de mensen die er destijds moeite in gestoken hebben om op je te reageren. Dat lijkt dan zinloos, en dat geldt dan ook voor dit topic, als dat weer iets is weggezakt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 2 mei 2021 @ 20:24:48 #25
495073 ZeventiendeEtage
Niet springen!
pi_199252820
Kinderverkrachters hebben ook niet voor een rotmoeder en opvoeding gekozen, betekent niet dat ik ze in mijn buurt wil hebben?

We zijn gewoon te soft in Nederland en daarom lopen er meer gekken buiten dan binnen het gekkenhuis rond.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199252844
Hoef er niet mee om te gaan. Lullig, maar ik voel me onveilig bij dat soort mensen.
pi_199252953
Is iedereen zich er hier van bewust dat IEDEREEN een psychose kan krijgen?

Jij dus ook.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_199253047
in een beschermdwonenhuis (gewoon rijtjeshuis) had een jongen dat ook. Merkte niks
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_199253148
quote:
15s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:24 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Kinderverkrachters hebben ook niet voor een rotmoeder en opvoeding gekozen, betekent niet dat ik ze in mijn buurt wil hebben?

We zijn gewoon te soft in Nederland en daarom lopen er meer gekken buiten dan binnen het gekkenhuis rond.
Niet soft maar gierig.
pi_199253203
Als je het door teveel drugs krijgt is het je eigen schuld.
  zondag 2 mei 2021 @ 21:05:14 #31
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_199253651
Negen van de tien keer een direct gevolg van overmatig drugsgebruik, dus wel degelijk zelf gekozen.
pi_199253832
De ene persoon met schizofrenie of een aanverwante stoornis is de andere niet. Iemand met schizofrenie die ziekte-inzicht heeft, open staat voor behandeling en begeleiding, is bijvoorbeeld totaal niet te vergelijken met iemand met schizofrenie die geen ziekte-inzicht heeft en totaal niet open staat voor behandeling en begeleiding.

Ik vind je TT en topic trouwens enorm generaliserend en stigmatiserend. Ten eerste dat je al in de TT begint over "schizo's" alsof mensen met schizofrenie geen mensen zijn, alsof hun stoornis hun volledige identiteit is, alsof ze allemaal hetzelfde zijn. Ten tweede, is het uitgangspunt van je topic enorm stigmatiserend, want je brengt angst in verband met schizofrenie, waardoor je (onbewust) het beeld bevestigd dat schizofrenie iets is om bang voor te zijn terwijl dat niet terecht is.
pi_199253908
quote:
7s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:05 schreef Nobu het volgende:
Negen van de tien keer een direct gevolg van overmatig drugsgebruik, dus wel degelijk zelf gekozen.
Cijfers?
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_199253996
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:16 schreef madam-april het volgende:
De ene persoon met schizofrenie of een aanverwante stoornis is de andere niet. Iemand met schizofrenie die ziekte-inzicht heeft, open staat voor behandeling en begeleiding, is bijvoorbeeld totaal niet te vergelijken met iemand met schizofrenie die geen ziekte-inzicht heeft en totaal niet open staat voor behandeling en begeleiding.

Ik vind je TT en topic trouwens enorm generaliserend en stigmatiserend. Ten eerste dat je al in de TT begint over "schizo's" alsof mensen met schizofrenie geen mensen zijn, alsof hun stoornis hun volledige identiteit is, alsof ze allemaal hetzelfde zijn. Ten tweede, is het uitgangspunt van je topic enorm stigmatiserend, want je brengt angst in verband met schizofrenie, waardoor je (onbewust) het beeld bevestigd dat schizofrenie iets is om bang voor te zijn terwijl dat niet terecht is.
Hier sta ik volledig achter! _O_ waarom direct al zo'n negatieve toon? De toon en titel van dit topic bezorgen mij de kriebels
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 2 mei 2021 @ 21:30:51 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199254079
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:02 schreef Document1 het volgende:
Ik werk veel met mensen in een psychose en eerlijk gezegd ben ik constant op m'n hoede. Ze flippen altijd op het moment dat ik denk dat het prima gaat.
Wat voor werk doe je?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 2 mei 2021 @ 21:31:58 #36
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_199254102
TS weet zichzelf wel weer lekker te verkopen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_199254190
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je?
Ik werk op een woongroep waar we mensen proberen voor te bereiden op begeleid/zelfstandig wonen.
  zondag 2 mei 2021 @ 21:46:23 #38
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199254345
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:36 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik werk op een woongroep waar we mensen proberen voor te bereiden op begeleid/zelfstandig wonen.
Dat zit bij m'n moeder in de straat ook. Daar zitten welw at uhm.. aparte gevallen bij. M'n petje af iig. Ik heb er het geduld iig niet voor om met dergelijke mensen en situaties om te kunnen/willen gaan. Respect. Van mij mag ome overheid wel wat meer waardering en steun aan de ggz en aanverwanten toekennen.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_199254525
Het zijn verder gewoon normale mensen. En niet gevaarlijker dan jij of ik. Ze hebben alleen een aandoening.

Moeder van een vriend heeft ongeveer 1 keer per jaar een psychose, wordt even opgenomen vaak, en geneest weer na een week of twee, drie. Verder hele normale vrouw.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199254652
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:31 schreef Avianflu het volgende:
Is iedereen zich er hier van bewust dat IEDEREEN een psychose kan krijgen?

Jij dus ook.
Ik heb het wel eens soort van meegemaakt nadat ik wat middelen had genomen :X . (Ja, ik weet het.) Fietste 's nachts naar huis en hoorde overal mensen praten in de tuinen, alsof ze aan het BBQ'en waren, alsof er radio's aanstonden met muziek, en mensen achter me aan het fietsen waren terwijl ik niet keek. Kon prima handelen hoor, vond het wel heel interessant en wist ook heel goed dat het niet echt was. Was na een uurtje of twee ook weer weg. Ik denk wel dat, om een full blown psychose te krijgen, je daar genetische aanleg voor moet hebben.

Ik denk dat deze ervaring kwalitatief niet heel erg verschilt met de ervaring van iemand die écht een psychose heeft, alleen is het dan veel erger. Hetzelfde geldt bijv als je een enge film kijkt en je loop 's nachts naar huis en je een soort van bang bent dat er achter een boom iemand staat. Al die ervaringen verschillen kwalitatief niet heel veel met een psychose denk ik, al kan ik het niet bewijzen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199254853
Ik ben zelf een schizo. (En een borderliner.) Ik merk niet echt iets van die vooroordelen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  zondag 2 mei 2021 @ 23:03:53 #42
495073 ZeventiendeEtage
Niet springen!
pi_199255591
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:14 schreef -Ferb- het volgende:
Ik ben zelf een schizo. (En een borderliner.) Ik merk niet echt iets van die vooroordelen.
Dat is dan ook precies wat een schizo zou zeggen?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199256233
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:14 schreef -Ferb- het volgende:
Ik ben zelf een schizo. (En een borderliner.) Ik merk niet echt iets van die vooroordelen.
Sinds wanneer heb jij schizofrenie? :?
pi_199256449
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Ja, dat wel. Maar ze kunnen niet helpen dat ze ziek zijn.
Een tijger kan ook niet helpen dat hij een tijger is.
Maar als er een los loopt dan ga ik er wel vandoor.

Nu denk ik niet dat iedereen met een geestesziekte daardoor ook gewelddadig is maar als ik denk dat iemand dat wel is dan zal ik er toch voorzichtiger mee omgaan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199256626
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:41 schreef Avianflu het volgende:
Vriendin van mij heeft borderline. Soms verdwijnt ze even van de radar (reageert niet).
We zijn al 30+ jaar vriendinnen dus ik laat haar dan altijd met rust. Op zijn hoogst vraag ik even om een teken van leven.

Als je iemand nieuw leert kennen is het wellicht een belemmering maar wanneer je een vriendschap met iemand krijgt accepteer je iemand zoals hij/zij is.
Deze vriendin accepteert mij ook inclusief al mijn “mankementen”.
Dit vind ik een moeilijke, ik denk niet dat dit in de praktijk goed werkt. Wie bepaalt hoe iemand is? Hoe ervaar je acceptatie?

Sommige mensen zijn van mening dat je simpelweg door moet blijven zetten en niet los moet en zelfs mag laten. Dan voelen zij zich waarschijnlijk niet geaccepteerd als de ander daar niet net zo in staat en bijvoorbeeld tijd voor zichzelf nodig heeft. Dat hoeft niet eens per se aan de een te liggen, er kan natuurlijk ook iets anders meespelen wat behoefte aan extra ruimte cq afstand vraagt.
Daarom vind ik het mooi dat je zegt, ik weet dat ze soms van de radar gaat en als ik me zorgen maak, vraag ik om een teken van leven. Dan hoef je dat dus niet per se op jezelf te betrekken dat de ander er even niet is. En je houdt ook rekening met je eigen gevoel, door alleen te vragen om dat teken van leven en niet een heel gesprek.
O+

Ts klinkt een beetje verongelijkt, alsof hij denkt dat het pure gemakszucht zou zijn ofzo. Is dat ook echt hoe je het bedoelt K_W? Of zouden er ook nog andere redenen kunnen zijn? Zo ja, dan ben ik benieuwd welke je nog meer kan bedenken.
pi_199257195
Ligt aan de zwaarte, het type psychoses en of die persoon medicatietrouw is en geen drugs gebruikt.
  maandag 3 mei 2021 @ 09:35:37 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199257984
Om eerlijk te zijn ken ik het enkel van tv en internet. Ken niemand persoonlijk met zo’n aandoening.
Dat maakt het lastiger omdat je natuurlijk vooral op,tv ed de ernstige gevallen ziet en die kunnen best beangstigend zijn.

Het lijkt me vooral veel impact te geven voor het persoon zelf. Hoe ga je ermee om als je weer bijkomt (om het maar zo te zeggen) en je beseft dat wat je echt dacht dat waar was dat niet was? Dat je zintuigen, of beter gezegd je hersenen je hebben ‘bedrogen’ op zo’n volledige manier?

Verder hangt het er natuurlijk vanaf van hoe iemand is. Iemand die paranoïde en agressief kan worden zou ik wel bang voor zijn ja. Ik weet te weinig ervan om dan niet op mijn hoede te zijn, omdat ik zo weinig ervanaf weet voelt het heel onvoorspelbaar.
Wordt iemand niet agressief is dat anders, ook dan zal de vraag in mijn achterhoofd zitten of dat niet veranderd, maar zal ik niet direct bang zijn. Wel geen idee hoe ermee om te gaan, me zorgen maken om de ander.

Maar zou ik iemand persoonlijk kennen en er direct mee te maken hebben dan zou ik me ook meer verdiepen erin.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 3 mei 2021 @ 09:36:45 #48
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_199257996
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Mensen met psychoses, schizofrenie en aanverwante stoornissen worden als uitschot van de maatschappij behandeld. Dit is heel triest, want ze hebben voor die aandoening niet gekozen.

Hoe kijk je naar mensen met dit soort aandoeningen? Wat denk jij van ze? Hoe voel je als je weet dat iemand zo’n aandoening heeft?
Ik heb een relatie gehad met een schizo en daar werd ik niet vrolijk van. Ik werd er helemaal in meegezogen en ben blij dat het is afgelopen.
soooo, da's mooi!
pi_199258797
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:14 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik mag je heel graag en waardeer je reacties op mijn Posts, maar je hebt ook altijd klachten en commentaren. Ik denk niet dat ik dit specifieke topic heb gemaakt, wel veel topics over psychose. Laat me aub mijn gang gaan, het is relevant in R&P en ik doe niemand kwaad. Graag ontopic reageren.
Persoonlijk denk ik echter dat het vooral voor jezelf goed zou zijn als je de komende periode gewoon even niet op Fok! komt.

Je bent continu op zoek naar geruststelling/bevestiging van andere, hetgeen je proces naar herstel alleen maar in de weg zit. Geloof me, ik praat uit ervaring.
pi_199258810
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:16 schreef damsco het volgende:
Ja zulke gekkies hoef ik niet om mij heen te hebben. Sneu voor dit soort figuren maar wat mij betreft sluiten ze dit soort mensen gewoon op ter bescherming van de maatschappij.
Wat mij betreft zetten ze 'figuren' die zo kortzichtig zijn als jou er meteen bij.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:33:58 #51
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199259914
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:54 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Wat mij betreft zetten ze 'figuren' die zo kortzichtig zijn als jou er meteen bij.
Dankjewel Hans
pi_199289019
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb jij schizofrenie? :?
Ik zeg niet dat ik schizofrenie heb. Ik zeg dat ik een schizo ben. Er zijn meerdere stoornissen die met schizo beginnen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_199289164
Ja. Lief dat mensen als TS zich zo inzetten voor het geschetste beeld van mensen met mentale problemen, maar als een schizofreen een leip moment heeft ben ik weg.
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:40:57 #54
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199289850
Bang nee, voor mensen ben ik niet zo snel bang. Ik heb met m'n eerste zelfstandige woning wel een tijd naast een schizofreen gewoond en dat was vooral zware irritatie en doffe ellende door slapeloze nachten. Die kerel was echt zo gek als een deur en ik was als blanke jongen uit de welgestelde middenklasse oprecht verrast dat zo iemand gewoon zelfstandig mocht wonen zonder enige ambulante zorg. Dus wat dat betreft wel een eyeopener over de staat van de maatschappij :')

Maar ben nooit bang voor hem geweest, hij was ergens achterin in de 50 en zoop/blowde zichzelf te pletter. Dus zelfs met retard-strength kon ik hem wel hebben of in het ergste geval van hem weg komen. Was enkel altijd zeer goed op m'n hoede bij iedere interactie, zoals wanneer die weer eens om om 0:00 aan mijn deur wartaal stond uit te slaan. M'n vriendin was na een tijdje wel echt bang voor hem. Ook de belangrijkste reden dat ik er maar 1.5 jaar gewoond heb. In mijn hoofd associeer ik iedere schizo nu met die vent en ik zal vredig sterven als ik nooit meer direct contact met zo'n persoon heb. Jammer maar helaas.

[ Bericht 4% gewijzigd door Twiitch op 05-05-2021 15:55:03 ]
pi_199290200
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:36 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik schizofrenie heb. Ik zeg dat ik een schizo ben. Er zijn meerdere stoornissen die met schizo beginnen.
Cluster A is dat tocb?
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_199292784
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:08 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Cluster A is dat tocb?
Klopt A. En B vanwege de borderline. Al vermoed ik een andere persoonlijkheidsstoornis uit dit cluster te hebben. Maar goed, daar zijn ze het niet mee eens en willen dit niet onderzoeken, dus dan niet hè...
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_199293167
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:26 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Klopt A. En B vanwege de borderline. Al vermoed ik een andere persoonlijkheidsstoornis uit dit cluster te hebben. Maar goed, daar zijn ze het niet mee eens en willen dit niet onderzoeken, dus dan niet hè...
Waarom willen ze dat niet? En wie zijn 'ze'?
pi_199293237
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:43 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Ik vond het wel zielig dat hij ermee moest mee dealen. Het was verder een prima gozer.

Maar ik nam het hem wel kwalijk omdat hij gewoon drugs bleef gebruiken wat juist een trigger kan zijn voor een psychose.
Of een vorm van zelfmedicatie. Drugsgebruik werd de psychotische man van de Pathé moorden uiteindelijk ook niet aangerekend door de rechter, omdat het een uiting kan zijn van de ziekte.
pi_199293241
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:36 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik schizofrenie heb. Ik zeg dat ik een schizo ben. Er zijn meerdere stoornissen die met schizo beginnen.
Sinds wanneer heb je die cluster A diagnose dan?
pi_199293296
Bang niet, tenzij iemand achterdochtig of gewelddadig op mij reageert, maar ik vind psychosen zelf wel heel eng. Dat iemand zo het contact met de realiteit kwijt is. Dat realiseer je je pas echt op het moment dat iemand die jij goed kent erin zit en dan 100% niet zichzelf is. Ook heel heftig voor de persoon zelf natuurlijk. Als buitenstaander kan je op zo'n moment echt niets beginnen.
pi_199293345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:58 schreef viceversa het volgende:
Bang niet, tenzij iemand achterdochtig of gewelddadig op mij reageert, maar ik vind psychosen zelf wel heel eng. Dat iemand zo het contact met de realiteit kwijt is. Dat realiseer je je pas echt op het moment dat iemand die jij goed kent erin zit en dan 100% niet zichzelf is. Ook heel heftig voor de persoon zelf natuurlijk. Als buitenstaander kan je op zo'n moment echt niets beginnen.
Dat klopt... niet dat ik gewelddadig word oid, eerder heel erg bang. Alleen ik voel me vooraf en achteraf me enorm bezwaart naar mijn omgeving en buiten dat psychoses voor mij kut zijn, is mijn omgeving ook een goed argument om mijn medicatie te blijven slikken.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199293422
quote:
7s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:05 schreef Nobu het volgende:
Negen van de tien keer een direct gevolg van overmatig drugsgebruik, dus wel degelijk zelf gekozen.
De aanleg is dan nog steeds de oorzaak. Ook niet iedereen die alcohol drinkt wordt een alcoholist, bijvoorbeeld. Dit hangt samen met iemands genen. Het eigen schuld verhaal gaat dus niet helemaal op.
pi_199293543
Ik heb zelf borderline en ken ook mensen met borderline, ik heb soms "aanvallen" maar die zijn niet gevaarlijk, die komen voort uit de stem in mijn hoofd en dan verlies ik soms de controle en val dan in een soort bewusteloosheid waarin ik op de grond ga slaan etc, dat duurt ongeveer 10 minuten en dan is het over.
Voor dit heb ik medicatie en emdr wat het allemaal wat rustiger moet maken

Ik ben niet bang voor mensen me schizofrene klachten, of mensen die psychoses hebben, ik weet zelf hoe vervelend het is
pi_199293651
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:49 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Waarom willen ze dat niet? En wie zijn 'ze'?
Psycholoog (en de praktijk waar ik bij zit). Omdat zij denkt dat ik dat niet kan hebben, alleen maar omdat ik het niet al vanaf xx leeftijd heb.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_199293652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:54 schreef madam-april het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb je die cluster A diagnose dan?
Sinds kort.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_199293682
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:20 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Sinds kort.
Ah oke, heb je er veel last van?
pi_199293767
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:20 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Psycholoog (en de praktijk waar ik bij zit). Omdat zij denkt dat ik dat niet kan hebben, alleen maar omdat ik het niet al vanaf xx leeftijd heb.
Van sommige stoornissen is het bekend dat ze altijd al voor een bepaalde leeftijd tot uiting komen.
Als jij op die leeftijd de symptomen van die stoornis nog niet vertoonde, dan worden de symptomen die je nu vertoont dus niet door die stoornis veroorzaakt.
pi_199294544
Ik ben een tijdje geleden bevriend geweest met iemand die schizofrenie had. Was een toffe gast. Helaas was op een gegeven moment de vriendschap verwaterd. Had verder niks met zijn stoornis te maken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199295111
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Van sommige stoornissen is het bekend dat ze altijd al voor een bepaalde leeftijd tot uiting komen.
Als jij op die leeftijd de symptomen van die stoornis nog niet vertoonde, dan worden de symptomen die je nu vertoont dus niet door die stoornis veroorzaakt.
Ik heb een heel uitgebreide mail met de symptomen plus mijn uitleg wat ik ervaar gestuurd. Dus in feite zegt ze dat ik gewoon volkomen normaal ben.

Ja hoor, het is volkomen normaal hoe ik ben, wat ik denk, wat ik wil doen, en waartoe ik in staat ben. :)

Het is net zoiets als zeggen dat pedofilie volkomen normaal is (even een extreem vergelijk om aan te tonen dat het gewoon niet normaal is).
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_199297576
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:20 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Psycholoog (en de praktijk waar ik bij zit). Omdat zij denkt dat ik dat niet kan hebben, alleen maar omdat ik het niet al vanaf xx leeftijd heb.
Welke diagnose denk je te hebben? Heb je nu een schizoide persoonlijkheidsstoornis of een schizotypische persoonlijkheidsstoornis?

Maar hoe belangrijk is voor jou het label? Ik heb zelf ook borderline en ik heb lange tijd ook mijn identiteit daaraan ontleend. Dat was ook nodig, want anders was ik 'niks'. De diagnose was voor mij een bevestiging dat er iets met mij aan de hand is in plaats van dat ik 'gewoon raar ben en mij aanstel'.

Echter diagnoses maken vooral dat mensen generaliserend naar je gaan kijken. Zie dit topic. En dat is ook logisch: als je je identificeert met een stoornis, dan gaan mensen je vooral daarmee associeren.

Bij borderline denken veel mensen aan dit:
pi_199301182
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 06:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Welke diagnose denk je te hebben? Heb je nu een schizoide persoonlijkheidsstoornis of een schizotypische persoonlijkheidsstoornis?

Maar hoe belangrijk is voor jou het label? Ik heb zelf ook borderline en ik heb lange tijd ook mijn identiteit daaraan ontleend. Dat was ook nodig, want anders was ik 'niks'. De diagnose was voor mij een bevestiging dat er iets met mij aan de hand is in plaats van dat ik 'gewoon raar ben en mij aanstel'.

Echter diagnoses maken vooral dat mensen generaliserend naar je gaan kijken. Zie dit topic. En dat is ook logisch: als je je identificeert met een stoornis, dan gaan mensen je vooral daarmee associeren.

Bij borderline denken veel mensen aan dit:
Ik ben vrij zeker van een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Het is dat psychopathie/sociopathie op zichzelf niet in de DSM staan, maar ik ben vrij zeker dat ik één van die 2 ben, en dat ik sowieso psychopathic traits heb.

En ik heb dat dus geprobeerd uit te leggen door middel van voorbeelden, net zoals ik die moest geven bij onderzoek naar persoonlijkheidsstoornissen. Alleen als kind was ik anders, het is pas later gekomen. Ik ben sowieso ontzettend veranderd in de puberteit.

Dit is voor mijn gevoel typisch zoiets als dat mensen waarschuwen dat iemand z'n kinderen mishandeld, maar niemand luistert en dan op een gegeven moment gaat het mis en overlijd er eentje, en dan is het van: Waarom heeft niemand gewaarschuwd?! (Again, dit is een voorbeeld, dit heeft niks met mij te maken (ik heb niet eens kinderen), het gaat om het waarschuwen. Ik probeer ze iets in te laten zien, maar ik word niet gehoord. Totdat het een keer misgaat.)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_199301454
Ze kunnen wel eng overkomen. Want je weet niet hoe stabiel ze zijn dat maakt ze een risico.
pi_199302532
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:16 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik ben vrij zeker van een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Het is dat psychopathie/sociopathie op zichzelf niet in de DSM staan, maar ik ben vrij zeker dat ik één van die 2 ben, en dat ik sowieso psychopathic traits heb.

En ik heb dat dus geprobeerd uit te leggen door middel van voorbeelden, net zoals ik die moest geven bij onderzoek naar persoonlijkheidsstoornissen. Alleen als kind was ik anders, het is pas later gekomen. Ik ben sowieso ontzettend veranderd in de puberteit.

Dit is voor mijn gevoel typisch zoiets als dat mensen waarschuwen dat iemand z'n kinderen mishandeld, maar niemand luistert en dan op een gegeven moment gaat het mis en overlijd er eentje, en dan is het van: Waarom heeft niemand gewaarschuwd?! (Again, dit is een voorbeeld, dit heeft niks met mij te maken (ik heb niet eens kinderen), het gaat om het waarschuwen. Ik probeer ze iets in te laten zien, maar ik word niet gehoord. Totdat het een keer misgaat.)
Mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis vinden meestal dat er niks mis is met hen en maken zich er al helemaal geen zorgen om.


Jammer dat de originele video niet meer op YouTube lijkt te staan - nu zit er iemand doorheen te praten.

Maar deze zaak gaat over een vrouw die haar buurvrouw aanklaagt vanwege schade aan haar auto, omdat het de schuld zou zijn van de dochter van de buurvrouw. Die dochter heeft met haar eigen zoon in haar auto gereden en de dochter is daarbij om het leven gekomen. Het gebeurde omdat de vrouw altijd de sleutels in het contact van haar auto laat zitten.

In plaats van dat ze maar een greintje medeleven heeft met haar buurvrouw, wil ze van de situatie profiteren door haar aan te klagen. Het enige wat ze belangrijk vindt, is dat ze geen geld wilt dokken om haar auto te laten fiksen. Het komt verder ook niet in haar op dat haar zoon zich onverantwoordelijk heeft gedragen en dat daarbij iemand om het leven is gekomen. Je ziet in de video dat ze er allemaal excuses bijsleept om haar vermeende onschuld te bewijzen en lijkt serieus niet te snappen waarom die Judge Judy zo kwaad op haar is. Waarschijnlijk gaat in haar hoofd om: "Wat een achterlijk debiel mens is dat zeg! Godsamme, dat heb ik weer! Ik wil dat de buurvrouw gaat dokken voor mijn auto, want het is haar dochter die in mijn auto heeft gereden. Dat ze dood is, is haar eigen schuld. En nu wordt ik door die demente ouwe trut uitgescholden omdat ze hysterisch doet in plaats van dat ze mij gelijk geeft, want ik heb altijd gelijk. Nu moet ik mijn auto verdomme nog zelf gaan betalen ook. Wat is het leven toch ontzettend kut met al die emotioneel labiele idioten met hun zinloze moralen om mij heen!"

~~~~~

Dát is een voorbeeld van een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Handelen alleen in eigenbelang en hebben totaal schijt aan het welzijn van eem ander. Het laatste wat ze doen, is zich zorgen maken over hun vermeende persoonlijkheidsstoornis. Ze zijn ook niet bang om de controle over zichzelf kwijt te raken, want als dat zou gebeuren, dan is het in hun beleving de schuld van het slachtoffer.
pi_199303602
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:14 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis vinden meestal dat er niks mis is met hen en maken zich er al helemaal geen zorgen om.


Jammer dat de originele video niet meer op YouTube lijkt te staan - nu zit er iemand doorheen te praten.

Maar deze zaak gaat over een vrouw die haar buurvrouw aanklaagt vanwege schade aan haar auto, omdat het de schuld zou zijn van de dochter van de buurvrouw. Die dochter heeft met haar eigen zoon in haar auto gereden en de dochter is daarbij om het leven gekomen. Het gebeurde omdat de vrouw altijd de sleutels in het contact van haar auto laat zitten.

In plaats van dat ze maar een greintje medeleven heeft met haar buurvrouw, wil ze van de situatie profiteren door haar aan te klagen. Het enige wat ze belangrijk vindt, is dat ze geen geld wilt dokken om haar auto te laten fiksen. Het komt verder ook niet in haar op dat haar zoon zich onverantwoordelijk heeft gedragen en dat daarbij iemand om het leven is gekomen. Je ziet in de video dat ze er allemaal excuses bijsleept om haar vermeende onschuld te bewijzen en lijkt serieus niet te snappen waarom die Judge Judy zo kwaad op haar is. Waarschijnlijk gaat in haar hoofd om: "Wat een achterlijk debiel mens is dat zeg! Godsamme, dat heb ik weer! Ik wil dat de buurvrouw gaat dokken voor mijn auto, want het is haar dochter die in mijn auto heeft gereden. Dat ze dood is, is haar eigen schuld. En nu wordt ik door die demente ouwe trut uitgescholden omdat ze hysterisch doet in plaats van dat ze mij gelijk geeft, want ik heb altijd gelijk. Nu moet ik mijn auto verdomme nog zelf gaan betalen ook. Wat is het leven toch ontzettend kut met al die emotioneel labiele idioten met hun zinloze moralen om mij heen!"

~~~~~

Dát is een voorbeeld van een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Handelen alleen in eigenbelang en hebben totaal schijt aan het welzijn van eem ander. Het laatste wat ze doen, is zich zorgen maken over hun vermeende persoonlijkheidsstoornis. Ze zijn ook niet bang om de controle over zichzelf kwijt te raken, want als dat zou gebeuren, dan is het in hun beleving de schuld van het slachtoffer.
Wordt deze diagnose daadwerkelijk genoemd in dit filmpje of bedoel je dat je dit gedrag typerend vindt voor zo een diagnose?
pi_199303822
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:14 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis vinden meestal dat er niks mis is met hen en maken zich er al helemaal geen zorgen om.


Jammer dat de originele video niet meer op YouTube lijkt te staan - nu zit er iemand doorheen te praten.

Maar deze zaak gaat over een vrouw die haar buurvrouw aanklaagt vanwege schade aan haar auto, omdat het de schuld zou zijn van de dochter van de buurvrouw. Die dochter heeft met haar eigen zoon in haar auto gereden en de dochter is daarbij om het leven gekomen. Het gebeurde omdat de vrouw altijd de sleutels in het contact van haar auto laat zitten.

In plaats van dat ze maar een greintje medeleven heeft met haar buurvrouw, wil ze van de situatie profiteren door haar aan te klagen. Het enige wat ze belangrijk vindt, is dat ze geen geld wilt dokken om haar auto te laten fiksen. Het komt verder ook niet in haar op dat haar zoon zich onverantwoordelijk heeft gedragen en dat daarbij iemand om het leven is gekomen. Je ziet in de video dat ze er allemaal excuses bijsleept om haar vermeende onschuld te bewijzen en lijkt serieus niet te snappen waarom die Judge Judy zo kwaad op haar is. Waarschijnlijk gaat in haar hoofd om: "Wat een achterlijk debiel mens is dat zeg! Godsamme, dat heb ik weer! Ik wil dat de buurvrouw gaat dokken voor mijn auto, want het is haar dochter die in mijn auto heeft gereden. Dat ze dood is, is haar eigen schuld. En nu wordt ik door die demente ouwe trut uitgescholden omdat ze hysterisch doet in plaats van dat ze mij gelijk geeft, want ik heb altijd gelijk. Nu moet ik mijn auto verdomme nog zelf gaan betalen ook. Wat is het leven toch ontzettend kut met al die emotioneel labiele idioten met hun zinloze moralen om mij heen!"

~~~~~

Dát is een voorbeeld van een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Handelen alleen in eigenbelang en hebben totaal schijt aan het welzijn van eem ander. Het laatste wat ze doen, is zich zorgen maken over hun vermeende persoonlijkheidsstoornis. Ze zijn ook niet bang om de controle over zichzelf kwijt te raken, want als dat zou gebeuren, dan is het in hun beleving de schuld van het slachtoffer.
Precies zoals die vrouw ben ik ook. Niks is mijn schuld, het ligt altijd aan een ander.

Ik heb geen empathie, ik geef niks om andere mensen (enkelen uitgezonderd), ik kan koelbloedig iemand pijn doen. Ik ervaar geen spijt, geen schuldgevoel, geen berouw. Als iemand door mij corona zou krijgen en zou overlijden maakt mij niet uit, hetzelfde geldt voor een (dodelijk) ongeluk als ik dat door 1 handeling had kunnen voorkomen (als het de ander z'n fout is). En zo nog veel meer voorbeelden.

Wat mij anders maakt is dat ik intelligent genoeg ben dat ik me besef dat ik zo ben.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_199303839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:46 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wordt deze diagnose daadwerkelijk genoemd in dit filmpje of bedoel je dat je dit gedrag typerend vindt voor zo een diagnose?
Ik vind het zelf typerend. Kenmerken van een bepaalde stoornis kan je op zoveel manieren interpreteren, dus je zal altijd wel kenmerken tegenkomen bij jezelf van welke stoornis dan ook. Ik wilde er een voorbeeld bij plaatsen - dan kan je je er beter iets bij voorstellen dan wanneer je wat regels tekst leest.

Maar het is wel zeker dat die mensen schuldig zijn aan meerdere strafbare feiten en die blonde zoon van haar zit nu in prison.

https://www.sanluisobispo.com/news/local/article151151872.html
pi_199303963
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:07 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik vind het zelf typerend. Kenmerken van een bepaalde stoornis kan je op zoveel manieren interpreteren, dus je zal altijd wel kenmerken tegenkomen bij jezelf van welke stoornis dan ook. Ik wilde er een voorbeeld bij plaatsen - dan kan je je er beter iets bij voorstellen dan wanneer je wat regels tekst leest.

Maar het is wel zeker dat die mensen schuldig zijn aan meerdere strafbare feiten en die blonde zoon van haar zit nu in prison.

https://www.sanluisobispo.com/news/local/article151151872.html
Het is inderdaad heel mooi om een zichtbaar voorbeeld te kunnen geven ter ondersteuning, maar ik vind het niet ok om iemand ook gelijk zo een diagnose toe te dichten. Ook al lijkt het er op, we weten het niet zeker. En daarmee stigmatiseren we. Als we dat met andere diagnoses ook niet willen, moeten we het ook niet bij anti-sociale diagnoses.

Hoe kut hun gedrag ook kan zijn, het is niet zo dat iedereen met zo een diagnose zich ook daadwerkelijk met strafbare feiten bezighoudt. Je bedoelt het misschien niet zo, maar het kan wel suggestief overkomen zo denk ik..
pi_199304080
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:05 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Precies zoals die vrouw ben ik ook. Niks is mijn schuld, het ligt altijd aan een ander.

Ik heb geen empathie, ik geef niks om andere mensen (enkelen uitgezonderd), ik kan koelbloedig iemand pijn doen. Ik ervaar geen spijt, geen schuldgevoel, geen berouw. Als iemand door mij corona zou krijgen en zou overlijden maakt mij niet uit, hetzelfde geldt voor een (dodelijk) ongeluk als ik dat door 1 handeling had kunnen voorkomen (als het de ander z'n fout is). En zo nog veel meer voorbeelden.

Wat mij anders maakt is dat ik intelligent genoeg ben dat ik me besef dat ik zo ben.
Ooit gedacht aan een carrière als huurmoordenaar?
Vakman pur sang
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 17:58:56 #79
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_199304320
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:05 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Precies zoals die vrouw ben ik ook. Niks is mijn schuld, het ligt altijd aan een ander.

Ik heb geen empathie, ik geef niks om andere mensen (enkelen uitgezonderd), ik kan koelbloedig iemand pijn doen. Ik ervaar geen spijt, geen schuldgevoel, geen berouw. Als iemand door mij corona zou krijgen en zou overlijden maakt mij niet uit, hetzelfde geldt voor een (dodelijk) ongeluk als ik dat door 1 handeling had kunnen voorkomen (als het de ander z'n fout is). En zo nog veel meer voorbeelden.

Wat mij anders maakt is dat ik intelligent genoeg ben dat ik me besef dat ik zo ben.
Ja precies! En janken als mensen wat over je diabetes gezemel zeggen.
Heel koelbloedig ^O^
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_199304469
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:58 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ja precies! En janken als mensen wat over je diabetes gezemel zeggen.
Heel koelbloedig ^O^
Mensen die heel koelbloedig naar anderen zijn, vinden zichzelf vaak heel zielig. Niet gemeen bedoeld, het is gewoon een onderdeel van die stoornis.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')