abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 mei 2021 @ 09:28:15 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199257886
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Als ze Perez een normale strategie gegeven hadden, dan had Bottas geen gratis pitstop kunnen maken voor de snelste ronde. Perez ging toch ook naar harde banden bij zijn pitstop? Dus het verschil in snelheid met de andere topauto's was bij een SC minimaal geweest.

Op zich snap ik wel dat ze iets geprobeerd hebben, maar persoonlijk zou ik als ik Red Bull was Perez voorlopig een normale, snelle, strategie geven zodat hij kan laten zien wat hij kan. Hij is niet zo kansloos als Gasly en Albon dat je hem met een bizarre strategie op pad moet sturen in de hoop op een lucky SC.
voor de 4e plek maakte het uiteindelijk niet uit maar vond het het ook een beetje vreemd
pi_199257941
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

voor de 4e plek maakte het uiteindelijk niet uit maar vond het het ook een beetje vreemd
Ja ik vind het vooral een beetje vroeg om de race van Perez te handicappen met een bizarre langzame strategie, als ware hij Alex Albon die vanaf P14 moet komen. Het seizoen is net begonnen, geef hem dezelfde strategie als Max zodat hij kan laten zien wat hij kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 03-05-2021 09:38:05 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 3 mei 2021 @ 09:36:10 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199257992
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ja ik vind het vooral een beetje vroeg om de race Perez te handicappen met een bizarre langzame strategie, als ware hij Alex Albon die vanaf P14 moet komen. Het seizoen is net begonnen, geef hem dezelfde strategie als Max zodat hij kan laten zien wat hij kan.
dat zagen we toch en hij zit er nog te ver vanaf, hij kan nog niet doen wat Bottas voor Hamilton doet, even afwachten hoe het er de aankomende race voorstaat ook qua verhouding Mercedes-Red Bull
pi_199258021
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zagen we toch en hij zit er nog te ver vanaf, hij kan nog niet doen wat Bottas voor Hamilton doet, even afwachten hoe het er de aankomende race voorstaat ook qua verhouding Mercedes-Red Bull
Vind je? Perez heeft nog geen normale race kunnen rijden in 2021.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 3 mei 2021 @ 09:41:11 #280
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199258054
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vind je? Perez heeft nog geen normale race kunnen rijden in 2021.
het begint toch voor iedereen bij de 1e stint, ook voor hem
pi_199258078
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

het begint toch voor iedereen bij de 1e stint, ook voor hem
Hij wist dat zijn eerste stint heel lang zou worden dus is het logisch dat hij tijd verloor.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 3 mei 2021 @ 09:44:16 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199258089
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vind je? Perez heeft nog geen normale race kunnen rijden in 2021.
Dan moet ie ook niet in de grindbak gaan kamperen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 mei 2021 @ 09:44:34 #283
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199258094
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Als ze Perez een normale strategie gegeven hadden, dan had Bottas geen gratis pitstop kunnen maken voor de snelste ronde. Perez ging toch ook naar harde banden bij zijn pitstop? Dus het verschil in snelheid met de andere topauto's was bij een SC minimaal geweest.

Op zich snap ik wel dat ze iets geprobeerd hebben, maar persoonlijk zou ik als ik Red Bull was Perez voorlopig een normale, snelle, strategie geven zodat hij kan laten zien wat hij kan. Hij is niet zo kansloos als Gasly en Albon dat je hem met een bizarre strategie op pad moet sturen in de hoop op een lucky SC.
Perez ging naar soft
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 3 mei 2021 @ 09:45:27 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199258106
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hij wist dat zijn eerste stint heel lang zou worden dus is het logisch dat hij tijd verloor.
maar hij zit er toch vanaf het begin niet bij
  maandag 3 mei 2021 @ 09:46:30 #285
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199258117
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Als ze Perez een normale strategie gegeven hadden, dan had Bottas geen gratis pitstop kunnen maken voor de snelste ronde. Perez ging toch ook naar harde banden bij zijn pitstop? Dus het verschil in snelheid met de andere topauto's was bij een SC minimaal geweest.

Op zich snap ik wel dat ze iets geprobeerd hebben, maar persoonlijk zou ik als ik Red Bull was Perez voorlopig een normale, snelle, strategie geven zodat hij kan laten zien wat hij kan. Hij is niet zo kansloos als Gasly en Albon dat je hem met een bizarre strategie op pad moet sturen in de hoop op een lucky SC.
Perez kreeg juist softs bij zijn stop. In het kader van een eventuele SC en het voordeel dat dat met zich mee zou brengen daarna vond ik dat nog wel een te verdedigen tactiek. Zeker wanneer hij 10 ronden eerder naar binnen was gegaan en op hard was gegaan hij sowieso kansloos was geweest voor P3.

Of Lewis wist dat Perez op 1 lag vind ik een no-brainer. Natuurlijk wist hij dat. Al was het maar omdat je op je ouderwetse pitbord rondenlang P2 ziet staan bij jezelf. Of denken er serieus mensen dat hij dacht dat Bottas of Max op P1 lag? Dan zou hij zich echt wel anders opstellen, want op die 2 is hij juist erg scherp, zeker op Max.
Op zich ook niks mis mee. De tactiek met Perez heeft niet uitgepakt zoals ze het wilden, maar het heeft het resultaat niet beïnvloed.
Rini dankjewel.
  maandag 3 mei 2021 @ 09:53:04 #286
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199258194
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vind je? Perez heeft nog geen normale race kunnen rijden in 2021.
In eerste instantie vond ik de keuze gisteren ook vreemd. Zeker omdat hij Hamilton niet noemenswaardig kon ophouden. Maar door zó lang door te rijden en dan op Soft over te gaan bereikte je in theorie 2 dingen:
1. Hij kon de snelste ronde met redelijke zekerheid pakken. In elk geval weghouden bij Hamilton
2. Hij kon met softs normaliter naar Bottas toerijden en hem onder druk zetten voor P3. Zeker wanneer er nog een SC kwam.

Die snelste ronde pakte hij ook, maar om een voor mij nog onduidelijke reden kon hij daarna niet het tempo rijden om naar Bottas toe te rijden, waardoor Bottas en daarna Max allebei nog een vrije stop kregen. Als Max die snelste ronde daaraan had overgehouden was het op papier zelfs briljant uitgepakt. Maar waarom het tempo van Perez op het einde zo inkakte heb ik nog niet echt een verklaring voor. Misschien dat de softs op het einde toch erg snel sleten, geen idee.
Rini dankjewel.
pi_199258208
Perez ging wel naar soft? Oke dat kon ik me niet meer herinneren.

Feit blijft dat dit niet de snelste strategie was. Hij startte netjes vanaf P4 en dan stuur je hem op pad met een wanhopige Alex Albon strategie waarbij je hoopt op een lucky safetycar. Ik vind dat nogal voorbarig. Ik zou zeggen geef hem eerst eens de kans om met een normale, snelle, strategie potten te breken i.p.v. wanhoopspogingen zoals gisteren.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 3 mei 2021 @ 09:59:34 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199258254
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Perez ging wel naar soft? Oke dat kon ik me niet meer herinneren.

Feit blijft dat dit niet de snelste strategie was. Hij startte netjes vanaf P4 en dan stuur je hem op pad met een wanhopige Alex Albon strategie waarbij je hoopt op een lucky safetycar. Ik vind dat nogal voorbarig. Ik zou zeggen geef hem eerst eens de kans om met een normale, snelle, strategie potten te breken i.p.v. wanhoopspogingen zoals gisteren.
maar zoiets ontwikkelt zich toch tijdens de race, als hij zich er bij de start had tussen gewurmd dan had het er uiteraard heel anders uitgezien
pi_199258255
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Perez ging wel naar soft? Oke dat kon ik me niet meer herinneren.

Feit blijft dat dit niet de snelste strategie was. Hij startte netjes vanaf P4 en dan stuur je hem op pad met een wanhopige Alex Albon strategie waarbij je hoopt op een lucky safetycar. Ik vind dat nogal voorbarig. Ik zou zeggen geef hem eerst eens de kans om met een normale, snelle, strategie potten te breken i.p.v. wanhoopspogingen zoals gisteren.
bij een "normale" strategie was Perez 4e geworden net zoals nu.
Bij een SC had hij nu met rode banden vanaf p4 wellicht nog wat kunnen doen.
Dat was de tactiek denk ik.
pi_199258267
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Perez ging wel naar soft? Oke dat kon ik me niet meer herinneren.

Feit blijft dat dit niet de snelste strategie was. Hij startte netjes vanaf P4 en dan stuur je hem op pad met een wanhopige Alex Albon strategie waarbij je hoopt op een lucky safetycar. Ik vind dat nogal voorbarig. Ik zou zeggen geef hem eerst eens de kans om met een normale, snelle, strategie potten te breken i.p.v. wanhoopspogingen zoals gisteren.
Niet de snelste, wel de meest logische. Niet voor het ophouden van Ham, maar vanwege de kans op een safetycar. P4 was veilig. Als er ergens tusssen ronde 38 en ronde 60 een SC was gekomen dan was Perez waarschijnlijk 3e of misschien wel 2e geworden doordat deze met Soft banden vanaf plek 3 of 4 kon racen tegen voorliggers met Hard (en doordat iedereen weer bij elkaar zou zitten door de SC).
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199258270
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

In eerste instantie vond ik de keuze gisteren ook vreemd. Zeker omdat hij Hamilton niet noemenswaardig kon ophouden. Maar door zó lang door te rijden en dan op Soft over te gaan bereikte je in theorie 2 dingen:
1. Hij kon de snelste ronde met redelijke zekerheid pakken. In elk geval weghouden bij Hamilton
2. Hij kon met softs normaliter naar Bottas toerijden en hem onder druk zetten voor P3. Zeker wanneer er nog een SC kwam.

Die snelste ronde pakte hij ook, maar om een voor mij nog onduidelijke reden kon hij daarna niet het tempo rijden om naar Bottas toe te rijden, waardoor Bottas en daarna Max allebei nog een vrije stop kregen. Als Max die snelste ronde daaraan had overgehouden was het op papier zelfs briljant uitgepakt. Maar waarom het tempo van Perez op het einde zo inkakte heb ik nog niet echt een verklaring voor. Misschien dat de softs op het einde toch erg snel sleten, geen idee.
Deze strategie werkt niet om Bottas onder druk te zetten. Je verliest veel teveel tijd met het zolang doorrijden op mediums. Als RBR Bottas onder druk wilt zetten dan moeten ze Perez een snelle strategie geven. Wat ze gedaan hebben is gokken op een safetycar wat nogal wanhopig is als je een Sergio Perez in de auto hebt zitten die vanaf P4 mag starten.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 3 mei 2021 @ 10:04:58 #292
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199258305
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Deze strategie werkt niet om Bottas onder druk te zetten. Je verliest veel teveel tijd met het zolang doorrijden op mediums. Als RBR Bottas onder druk wilt zetten dan moeten ze Perez een snelle strategie geven. Wat ze gedaan hebben is gokken op een safetycar wat nogal wanhopig is als je een Sergio Perez in de auto hebt zitten die vanaf P4 mag starten.
Maar stel hij had de normale strategie gevolgd, dat wil zeggen rond dezelfde tijd als de top 3 naar binnen. Dan was hij met banden van dezelfde leeftijd als de rest op P4 teruggekomen (volgens mij zelfs wat lager omdat hij niet safe zat tov de rijders op P5/6 op dat moment) en lag hij een seconde of 10 achter Bottas. Wat had hij dan kunnen doen in jouw optiek?
Rini dankjewel.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:05:46 #293
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199258310
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
wat nogal wanhopig is als je een Sergio Perez in de auto hebt zitten die vanaf P4 mag starten.
Nou tot nu toe is meneer Perez nog niet waar ie moet zijn hoor. Denk dat de verwachtingen van Perez (bij de fans) veel te hoog zijn.

Vorig jaar heeft ie in de winnende auto van 2019 ook al geen potten kunnen breken en moeite gehad met Stroll in de eerste 12 races
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:07:07 #294
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199258330
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Deze strategie werkt niet om Bottas onder druk te zetten. Je verliest veel teveel tijd met het zolang doorrijden op mediums. Als RBR Bottas onder druk wilt zetten dan moeten ze Perez een snelle strategie geven. Wat ze gedaan hebben is gokken op een safetycar wat nogal wanhopig is als je een Sergio Perez in de auto hebt zitten die vanaf P4 mag starten.
Hij verloor sowieso al teveel tijd achter Norris om Bottas onder druk te kunnen zetten. Waardoor dit waarschijnlijk de enige strategie was om überhaupt nog voor Bottas uit te kunnen komen (en misschien wel meer) als er nog een SC kwam.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 3 mei 2021 @ 10:18:31 #295
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199258448
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:07 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Hij verloor sowieso al teveel tijd achter Norris om Bottas onder druk te kunnen zetten. Waardoor dit waarschijnlijk de enige strategie was om überhaupt nog voor Bottas uit te kunnen komen (en misschien wel meer) als er nog een SC kwam.
Voor mij blijft het onduidelijk waarom hij de laatste 15-20 ronden op een setje soft echt maar een paar ronden licht voordeel had tov coureurs die op minimaal 15 ronden oude harde banden reden.
Rini dankjewel.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:18:42 #296
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199258452
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:07 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Hij verloor sowieso al teveel tijd achter Norris om Bottas onder druk te kunnen zetten. Waardoor dit waarschijnlijk de enige strategie was om überhaupt nog voor Bottas uit te kunnen komen (en misschien wel meer) als er nog een SC kwam.
Precies ja. Ik denk dat de strategie van Perez direct is veranderd op het moment dat hij achter Norris kwam ipv op P4 zou blijven. Uiteraard had het er dan heel anders uitgezien.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:20:43 #297
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199258469
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nou tot nu toe is meneer Perez nog niet waar ie moet zijn hoor. Denk dat de verwachtingen van Perez (bij de fans) veel te hoog zijn.

Vorig jaar heeft ie in de winnende auto van 2019 ook al geen potten kunnen breken en moeite gehad met Stroll in de eerste 12 races
Ik vind het op dit moment echt nog te vroeg om te oordelen. Hij kwalificeert zich vooralsnog prima. Hij heeft in de races vooralsnog tegenslag. In Bahrein gebeurde iets buiten zijn schuld. Op Imola maakte hij zelf een fout, maar dat deed daar écht iedereen en reken ik hem niet aan. Eigenlijk was gisteren de eerste race zonder noemenswaardige problemen, maar dat was tevens de minste race van RBR tot nu toe. Zijn meerwaarde moet komen op circuits waar RBR echt dominant is of minimaal gelijkwaardig aan Mercedes en waar hij vervolgens punten kan afsnoepen van Hamilton. Dan moet hij er echt staan.

Vooralsnog vind ik hem sowieso veel sterker dan Gasly en Albon.
Rini dankjewel.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:25:49 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199258509
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ik vind het op dit moment echt nog te vroeg om te oordelen. Hij kwalificeert zich vooralsnog prima. Hij heeft in de races vooralsnog tegenslag. In Bahrein gebeurde iets buiten zijn schuld. Op Imola maakte hij zelf een fout, maar dat deed daar écht iedereen en reken ik hem niet aan.
Op Imola maakte hij die fout op hét moment dat ie van nut kon zijn door Hamilton het moeilijk te maken. Maar hij verstond misschien "act like Hamilton" en ging toen ook in de grindbak staan.

quote:
Eigenlijk was gisteren de eerste race zonder noemenswaardige problemen, maar dat was tevens de minste race van RBR tot nu toe.
P4 verkloten bij de start en daardoor geen kans hebben op Hamilton te jagen bij de herstart, zodat Verstappen wéér alleen tegen 2 Mercedessen vecht.

quote:
Vooralsnog vind ik hem sowieso veel sterker dan Gasly en Albon.
Maar hij racet niet tegen Gasly en Albon. Daarnaast is hij geen beginner, maar heeft 10+ jaar ervaring.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199258575
P4 was gisteren duidelijk het maximaal haalbare voor Perez. Het enige wat ik zeg is dat ik Perez altijd de snelst mogelijke strategie zou geven en de 'Alex Albon wanhoopsstrategieën' voorlopig in de kast zou laten liggen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 3 mei 2021 @ 10:30:59 #300
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199258577
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:25 schreef daNpy het volgende:
P4 verkloten bij de start en daardoor geen kans hebben op Hamilton te jagen bij de herstart, zodat Verstappen wéér alleen tegen 2 Mercedessen vecht.
Je doet nu net alsof de fouten op Imola en bij de start dingen zijn die onder geen enkele omstandigheid acceptabel zijn. Van de baan afglijden is kut, maar overkwam de beste op Imola. Zijn pech was dat het gebeurde toen het veld net bij elkaar zat en hij het bovendien niet terugkreeg. En sinds wanneer is een slechte start een doodzonde?
Rini dankjewel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')