abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 mei 2021 @ 16:00:35 #26
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_199248232
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij was het ingesteld toen de horeca nog open was, maar eerder moest sluiten, om te voorkomen dat mensen dan uit de horeca naar de winkel gingen om alcohol te kopen en spontane feestjes te houden.

Het ingaan was dus wel begrijpelijk en te onderbouwen, denk ik.

Echter met de complete sluiting van de horeca had het niet heel veel effect meer, denk ik. Iedereen is er inmiddels voldoende op ingesteld ook om te zorgen dat er genoeg alcohol in huis is, aangeschaft op een tijdstip voor 20.00 uur. Dus dat het nu nog iets doet, kan ik me niet voorstellen.
Ik kijk uit op de ingang van een supermarkt vanuit mijn huis. Tegen achten zie je hele groepen jongeren met bierkratten af en aan slepen :')
pi_199248835
quote:
7s.gif Op zondag 2 mei 2021 16:00 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik kijk uit op de ingang van een supermarkt vanuit mijn huis. Tegen achten zie je hele groepen jongeren met bierkratten af en aan slepen :')
Dus dan heeft het wel het bedachte effect wat het kabinet in ogen had.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 2 mei 2021 @ 17:48:35 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199250404
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 15:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich de eerste hulp van het OLVG bij mij om de hoek. Maar had vrijdag een pittig gesprek met me internist wat me simuleert om dit soort achterlijke dingen niet te doen. De indruk die ik had was een betrokken medicus die zwaar overwerkt is. Maar toch haar best doet. Mijn post was dus sarcastisch bedoeld. En tja als er onderdelen van je lichaam breken kan het handig zijn zelf ook wat kunnen doen. :P Wat dat aangaat is de Nederlandse burger zwak en verwent.
Ik snap ff niet waar dit over gaat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  PR en moderator zondag 2 mei 2021 @ 18:00:44 #29
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_199250667
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:16 schreef Nattekat het volgende:
Er is nog minder onderbouwing voor dan voor de avondklok.
Niet helemaal waar, mbt avondklok is er in het buitenland onderzoek gedaan waar het significant verschil maakte (maar kosten/baten afwegen) en hier in NL icm de 1-bezoekersregel. En je kunt je op zich ook wel bedenken dat er minder besmettingen plaats vinden als mensen de halve dag hun huis niet uit mogen.

Dit alcoholverbod na 20:00 is iets waar ik werkelijk waar nog nooit een onderzoek over heb gezien en waarvan ik me ook logisch niet kan bedenken hoe het tot minder besmettingen zou leiden.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 mei 2021 @ 18:02:08 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199250709
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:00 schreef Moira het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, mbt avondklok is er in het buitenland onderzoek gedaan waar het significant verschil maakte (maar kosten/baten afwegen) en hier in NL icm de 1-bezoekersregel. En je kunt je op zich ook wel bedenken dat er minder besmettingen plaats vinden als mensen de halve dag hun huis niet uit mogen.

Dit alcoholverbod na 20:00 is iets waar ik werkelijk waar nog nooit een onderzoek over heb gezien en waarvan ik me ook logisch niet kan bedenken hoe het tot minder besmettingen zou leiden.
Dan was er toch minder onderbouwing voor :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  PR en moderator zondag 2 mei 2021 @ 18:07:07 #31
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_199250801
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 15:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
https://www.hartvannederl(...)na-acht-uur-verboden

In een crisis situatie kan je niet eerst alles wetenschappelijk onderzoeken, omdat je na het onderzoek te laat bent en dus het onderzoek of de maatregel geen zin meer heeft.

Op mijn werk was er een keer een crisis situatie met een deadline die gehaald moest worden. Het probleem moest worden opgelost. Er wordt toen niet eerst onderzocht op een wetenschappelijke manier hoe het probleem moest worden opgelost, maar 50 ideeen werden tegelijkertijd doorgevoerd en 1 of meerdere van die ideeen loste het probleem op en de deadline werd gehaald.
Maar kom nou, de invoering destijds is 1 ding, daar kan ik echt nog wel met enkele omwegen in komen, maar het 7 maanden aanhouden van zo’n maatregel als blijkt dat het geen enkel verschil maakt behalve nodeloze ergernis voor winkeliers en klanten?

Ook wat je deelt is van oktober bij de invoering.
Sindsdien moet het kabinet of het OMT het toch hier ook wel eens over gehad hebben? Ik ben vooral benieuwd naar de beweegredenen om deze niet al lang van tafel te hebben geveegd. We zijn 7 maanden verder. Waar andere maatregelen op werden geheven is er actief/bewust voor gekozen deze op de lijst te laten staan, daar moet dan toch over gesproken zijn waarop mensen zeiden “ja goed idee die laten we nog ff staan”?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 2 mei 2021 @ 18:08:53 #32
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_199250845
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan was er toch minder onderbouwing voor :P
Ohja ik las je verkeerd :@ :D
Maar dat was m’n punt idd, dat iets waarvoor minder onderbouwing is blijft staan en iets waarvoor iig wel enigszins onderbouwing was al van tafel is :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 2 mei 2021 @ 19:46:21 #33
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_199252301
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 16:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus dan heeft het wel het bedachte effect wat het kabinet in ogen had.
Als het gewenste effect is met groepen jongeren, JBL speakers en kratten bier in het park naast de appie zitten vanaf 8 uur is. Heeft het het bedachte effect bereikt.
pi_199252309
Zelfde als die achterlijke en niet onderbouwde smoelklep, en de achterlijke en niet onderbouwde spertijdklok...
pi_199254651
Geen onderbouwing natuurlijk

Is gewoon een stokpaardje geweest van dominee Blokhuis die dit er door gedrukt heeft.
pi_199255347
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:55 schreef Moira het volgende:
Ik kan hier dus niks over vinden maar misschien kijk ik scheel, weet iemand welke concrete (wetenschappelijke) onderbouwing het RIVM/kabinet gebruikt om het alcoholverbod in eerste instantie half oktober in te stellen en deze vooral ook na alle versoepelingen al bijna 7 maanden aan te houden?

Is er überhaupt onderbouwing voor effecten van het verbieden van alcoholverkoop na 20:00 op de verspreiding van het coronavirus? Toch gek dat ik daar niks over kan vinden?

Althans als er niks concreets te onderbouwen valt is het niet gek dat ik daar niks over kan vinden, maar dan is het alsnog wel gek dat ze de meest nutteloze maatregel al 7 maanden aanhouden :? Wat is daar dan de (non-wetenschappelijke) redenering achter?
Deze was ingevoerd omdat de cafe's na 8 uur geen alcohol meer mochten schenken zodat mensen niet zo lang bleven plakken. Zoals bij alles was er ontzettend goed over nagedacht en gingen mensen dus gewoon thuis verder drinken en kochten ze massaal bij avondwinkels. In al hun zeer competente wijsheid hebben ze toen besloten tot het alcohol verkoop verbod na 8 uur, want je kan het natuurlijk niet voor die tijd kopen en mee naar huis nemen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  PR en moderator maandag 3 mei 2021 @ 00:13:50 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_199256232
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:41 schreef Harlon het volgende:

[..]

Deze was ingevoerd omdat de cafe's na 8 uur geen alcohol meer mochten schenken zodat mensen niet zo lang bleven plakken. Zoals bij alles was er ontzettend goed over nagedacht en gingen mensen dus gewoon thuis verder drinken en kochten ze massaal bij avondwinkels. In al hun zeer competente wijsheid hebben ze toen besloten tot het alcohol verkoop verbod na 8 uur, want je kan het natuurlijk niet voor die tijd kopen en mee naar huis nemen.
Dit verklaart nog steeds niet waarom het al die tijd van kracht is gebleven. Daar moet toch over gesproken zijn?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 3 mei 2021 @ 00:15:12 #38
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_199256240
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:05 schreef tjoptjop het volgende:
Geen onderbouwing natuurlijk

Is gewoon een stokpaardje geweest van dominee Blokhuis die dit er door gedrukt heeft.
Ik hoorde ook al zoiets maar hoe kan het dat zoiets al die tijd blijft staan als het van 1 persoon of 1 select groepje komt maar miljoenen Nederlanders (ondernemer én consument) onnodig lastig valt? Daar gaan toch meerdere plasjes overheen?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_199256376
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:15 schreef Moira het volgende:

[..]

Ik hoorde ook al zoiets maar hoe kan het dat zoiets al die tijd blijft staan als het van 1 persoon of 1 select groepje komt maar miljoenen Nederlanders (ondernemer én consument) onnodig lastig valt? Daar gaan toch meerdere plasjes overheen?
Gewoon betutteling. Net als Grapperhaus die minder festivals wilt ivm drugsgebruik
pi_199257529
Het is een van de vele maatregelen die omzet verplaatst van kleine zelfstandigen naar het grootwinkelbedrijf. Net als dat je een afspraak moest maken om een pakje sigaretten te halen bij de tabaksspeciaalzaak terwijl je bij de supermarkt aan de overkant zo terecht kan.

Daarnaast wordt corona natuurlijk schaamteloos gebruikt voor reeds bestaande plannen en wensen. Blokhuis is gewwon een nare achterbakse calvinistische betuttelaar op kruistocht tegen alcohol en plezier in het algemeen. De CU moet ook wat terugkrijgen voor de steun aan Ruttes leugenfabriek en wingewestpolitiek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199257642
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:13 schreef Moira het volgende:

[..]

Dit verklaart nog steeds niet waarom het al die tijd van kracht is gebleven. Daar moet toch over gesproken zijn?
Uiteraard verklaart het waarom het van kracht gebleven is, incompetente bestuurders besturen incompetent en maken achterlijke beslissingen en komen daar vervolgens niet meer op terug.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_199257797
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarnaast wordt corona natuurlijk schaamteloos gebruikt voor reeds bestaande plannen en wensen. Blokhuis is gewwon een nare achterbakse calvinistische betuttelaar op kruistocht tegen alcohol en plezier in het algemeen. De CU moet ook wat terugkrijgen voor de steun aan Ruttes leugenfabriek en wingewestpolitiek.
Advies RIVM: alcohol alleen bij slijterij (en extra belasting op suikerhoudende dranken)
  maandag 3 mei 2021 @ 16:25:35 #43
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199263106
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:15 schreef Moira het volgende:

[..]

Ik hoorde ook al zoiets maar hoe kan het dat zoiets al die tijd blijft staan als het van 1 persoon of 1 select groepje komt maar miljoenen Nederlanders (ondernemer én consument) onnodig lastig valt? Daar gaan toch meerdere plasjes overheen?
Je zou zeggen van wel inderdaad.

Het verbaast me ook dat hier in persco's niet naar deze maatregel wordt gevraagd.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199263188
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:01 schreef Moira het volgende:
Dan zou het een politieke redenering moeten zijn maar vraag me dan alsnog af welke, aangezien je je kiezers er alleen maar mee het harnas in jaagt.
Burgers pesten
Veel mensen zijn zo in paniek dat ze telkens strengere maatregelen, maakt niet uit wat
En het kabinet bedient ze daar dan mee met symbolische maatregelen

De bibliotheken en musea zijn ook al maandenlang dicht
Bibliotheken sluiten, dat slaat ECHT nergens op
quote:
En daarnaast; hoe kan een niet-wetenschappelijk onderbouwde coronamaatregel al 7 maanden blijven leven? (Even los van de mondkapjes en de avondklok want daar is iig nog íéts aan wetenschappelijke onderbouwing voor, deze is echt ‘the odd one out’)
Hoezo is er niet al zo lang protest vanuit de Tweede Kamer voor dat ze er niet al lang vanaf gestapt zijn?
Nee, de avondklok is niet wetenschappelijk onderbouwd
De lijst met niet-wetenschappelijk onderbouwde maatregelen is veeeel langer dan de maatregelen die wel onderbouwd zijn hoor
En als het onderbouwd is, dan is het vaak niet specifiek voor corona onderbouwd
pi_199263232
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:00 schreef Moira het volgende:
Niet helemaal waar, mbt avondklok is er in het buitenland onderzoek gedaan waar het significant verschil maakte (maar kosten/baten afwegen) en hier in NL icm de 1-bezoekersregel.
Bij de avondklok werd er telkens geschermd met Franse onderzoeken, die GEEN significant verschil maakten
En in Frankrijk was de avondklok ook tegelijk met een aanscherping van de bezoekregeling, dus dat percentage zegt geen bal
quote:
En je kunt je op zich ook wel bedenken dat er minder besmettingen plaats vinden als mensen de halve dag hun huis niet uit mogen
En je kunt zelf ook wel bedenken dat als mensen niet op de weg mogen na 21:00, dat ze elkaar dan voor 21:00 opzoeken
  maandag 3 mei 2021 @ 17:04:48 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199263597
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:46 schreef mthecatlover het volgende:
Zelfde als die achterlijke en niet onderbouwde smoelklep, en de achterlijke en niet onderbouwde spertijdklok...
Enige reden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  PR en moderator maandag 3 mei 2021 @ 19:57:08 #47
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_199265715
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:25 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Je zou zeggen van wel inderdaad.

Het verbaast me ook dat hier in persco's niet naar deze maatregel wordt gevraagd.
Ja! En van de meeste maatregelen kan je iig nog ergens wel horen wat de overwegingen zijn om het wel/niet in stand te houden, of het nou wel of niet wetenschappelijk onderbouwd is, iig íéts van beredenering. Maar van deze hoor je echt alleen de beredenering van de invoering in oktober, en niet van de beredenering van het in stand houden ervan :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 3 mei 2021 @ 20:02:25 #48
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199265796
De onderbouwing lijkt me toch wel duidelijk:

- alcohol is iets wat meestal gedronken wordt in een sociale context (tenzij je alcoholist bent dan) en je wilt ontmoedigen dat mensen elkaar gaan opzoeken. Hoe groot dat effect is geen idee, maar dat dat effect bestaat wil ik wel geloven.
- alcoholmisbruik kan er toe leiden dat mensen in het ziekenhuis belanden. Dan wel omdat ze zelf een ongelukje krijgen (in 2019 belanden er 18.900 mensen voor bij de spoedeisende hulp) dan wel omdat er verkeersongevallen door ontstaan (in 2019 gebeurden er 2731 verkeersongevallen door alcoholgebruik). En ziekenhuisbezoek dat te voorkomen is wil men in deze tijd natuurlijk tegengaan.

En ja men kan natuurlijk op een ander tijdstip wel alcohol kopen maar het moeilijk maken zal toch wel een effect hebben.
  PR en moderator maandag 3 mei 2021 @ 20:04:07 #49
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_199265823
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Burgers pesten
Veel mensen zijn zo in paniek dat ze telkens strengere maatregelen, maakt niet uit wat
En het kabinet bedient ze daar dan mee met symbolische maatregelen

De bibliotheken en musea zijn ook al maandenlang dicht
Bibliotheken sluiten, dat slaat ECHT nergens op
Wel een beetje onzin dat het kabinet dat zou cateren naar de mensen die 'bang' zijn. Mensen die niet besmet willen worden willen normale passende maatregelen, en die zullen net als ik erkennen dat ze dat láng niet allemaal zijn. Ik vermoed eerder dat het kabinet in deze catert naar andere belanghebbenden dan het volk of diens volksgezondheid ;)

quote:
[..]

Nee, de avondklok is niet wetenschappelijk onderbouwd
De lijst met niet-wetenschappelijk onderbouwde maatregelen is veeeel langer dan de maatregelen die wel onderbouwd zijn hoor
En als het onderbouwd is, dan is het vaak niet specifiek voor corona onderbouwd
Da's niet helemaal waar, avondklok is door meerdere landen wetenschappelijk onderzocht. Alleen ons landje is dan weer zo geniaal om dat te combineren met een andere maatregel waardoor je over de individuele maatregel weinig kan zeggen (als je het alleen uit je eigen onderzoek wil concluderen dan, andere landen hebben dat wel gewoon als 1 ding gemeten).
En ook logisch kun je je nog wel bedenken dat als je mensen de helft van de dag hun huis niet uit laat komen dat je natuurlijk minder besmettingen hebt dan als mensen 2x zo lang elkaar op mogen zoeken. Dat is alleen een kwestie van kosten/baten afwegen (is het aantal besmettingen dat je ermee voorkomt het waard om het gehele volk de helft vd dag op te hokken).

Maar goed, ik heb het dan dus ook niet over andere maatregelen dan het alcoholverbod na 20:00, dat nog steeds in groot mysterie gehuld is.
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Bij de avondklok werd er telkens geschermd met Franse onderzoeken, die GEEN significant verschil maakten
En in Frankrijk was de avondklok ook tegelijk met een aanscherping van de bezoekregeling, dus dat percentage zegt geen bal
Dan kun je er dus vanuit gaan dat ik het niet over een Frans onderzoek heb. Welke wel hou je van me te goed hoor, dat weet ik ook zo ff niet maar iig meerderen die daar wél significant verschil in konden duiden.
quote:
[..]

En je kunt zelf ook wel bedenken dat als mensen niet op de weg mogen na 21:00, dat ze elkaar dan voor 21:00 opzoeken
Dat deden/doen ze sowieso al, dus dat is niet iets dat meer/minder besmettingen oplevert.

Maar anyway, like I said gaat het me hier niet om andere maatregelen dan het alcoholverbod na 20:00.

[ Bericht 10% gewijzigd door Moira op 03-05-2021 20:11:38 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 3 mei 2021 @ 20:04:09 #50
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199265824
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:02 schreef beantherio het volgende:
De onderbouwing lijkt me toch wel duidelijk:

• alcohol is iets wat meestal gedronken wordt in een sociale context (tenzij je alcoholist bent dan) en je wilt ontmoedigen dat mensen elkaar gaan opzoeken. Hoe groot dat effect is geen idee, maar dat dat effect bestaat wil ik wel geloven.
• alcoholmisbruik kan er toe leiden dat mensen in het ziekenhuis belanden. Dan wel omdat ze zelf een ongelukje krijgen (in 2019 belanden er 18.900 mensen voor bij de spoedeisende hulp) dan wel omdat er verkeersongevallen door ontstaan (in 2019 gebeurden er 2731 verkeersongevallen door alcoholgebruik)
En dat is alleen als de verkoop na 20:00u is?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')