abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199243900
Iemand in de gekozen leeftijd om zich te laten vaccineren, weigert zich te laten vaccineren maar heeft wel een dure levensverzekering.
Stel dat hij straks toch nog corona oploopt, en hij komt daardoor komt te overlijden.
Keert de levensverzekering dan wel uit? Dat vraag ik mij zo af.
pi_199244183
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:18 schreef Idisrom het volgende:
Iemand in de gekozen leeftijd om zich te laten vaccineren, weigert zich te laten vaccineren maar heeft wel een dure levensverzekering.
Stel dat hij straks toch nog corona oploopt, en hij komt daardoor komt te overlijden.
Keert de levensverzekering dan wel uit? Dat vraag ik mij zo af.
Ja, die keert gewoon uit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199244215
Je kunt het ook anders bekijken, stel je hebt een levensverzekering en krijgt een levensbedreigende ziekte die je niet wilt laten behandelen. Dan keert de verzekering ook gewoon uit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199244265
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:41 schreef Wantie het volgende:
Je kunt het ook anders bekijken, stel je hebt een levensverzekering en krijgt een levensbedreigende ziekte die je niet wilt laten behandelen. Dan keert de verzekering ook gewoon uit.
Dank je voor de toelichting.
pi_199244637
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:41 schreef Wantie het volgende:
Je kunt het ook anders bekijken, stel je hebt een levensverzekering en krijgt een levensbedreigende ziekte die je niet wilt laten behandelen. Dan keert de verzekering ook gewoon uit.
Dat is toch precies hetzelfde?
pi_199244678
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat is toch precies hetzelfde?
Nou nee, corona is meer een griepje.
pi_199245756
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:18 schreef Idisrom het volgende:
Keert de levensverzekering dan wel uit? Dat vraag ik mij zo af.
ja waarom niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 mei 2021 @ 13:53:57 #8
151515 verita
Happy days
pi_199246384
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja waarom niet?
Ik snap die angst wel. Ik voorspel dat het niet lang meer duurt voordat verzekeraars en masse covid gaan gebruiken voor van alles: premieverhoging, selecties/uitsluitingen, vermindering van voorwaarden, verhoging eigen risico, etc. Maar ook dat hypotheekverstrekkers covid en/of de vaccinatie gaan misbruiken (ik denk dan aan: heb je covid gehad, dan leef je minder lang, opslag op rentepercentage etc. Of ben je niet gevacineerd, dan ...)
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_199246501
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:53 schreef verita het volgende:

[..]

Ik snap die angst wel. Ik voorspel dat het niet lang meer duurt voordat verzekeraars en masse covid gaan gebruiken voor van alles: premieverhoging, selecties/uitsluitingen, vermindering van voorwaarden, verhoging eigen risico, etc. Maar ook dat hypotheekverstrekkers covid en/of de vaccinatie gaan misbruiken (ik denk dan aan: heb je covid gehad, dan leef je minder lang, opslag op rentepercentage etc. Of ben je niet gevacineerd, dan ...)
daar denkt de privacywetgeving anders over.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 mei 2021 @ 14:00:46 #10
151515 verita
Happy days
pi_199246517
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

daar denkt de privacywetgeving anders over.
They will find a way >:)
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_199248165
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat is toch precies hetzelfde?
Wel in dezelfde lijn, maar niet gevaccineerd zijn wil natuurlijk nog niet zeggen dat je aan covid-19 zult overlijden.

En dat is wel het geval als je een ziekte niet wilt behandelen in de wetenschap dat je dat fataal wordt.
Ook dan keert de verzekering gewoon uit.

Zelfdoding kan wel een reden zijn om niet uit te keren, maar volgens mij is dat in de meeste gevallen niet zo.
Vaak hebben levensverzekering een minimum aantal jaren dat je verzekerd moet zijn voordat ze uitkeren.
Daarna maakt de doodsoorzaak niet uit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199248209
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 15:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wel in dezelfde lijn, maar niet gevaccineerd zijn wil natuurlijk nog niet zeggen dat je aan covid-19 zult overlijden.

En dat is wel het geval als je een ziekte niet wilt behandelen in de wetenschap dat je dat fataal wordt.
Ook dan keert de verzekering gewoon uit.

Zelfdoding kan wel een reden zijn om niet uit te keren, maar volgens mij is dat in de meeste gevallen niet zo.
Vaak hebben levensverzekering een minimum aantal jaren dat je verzekerd moet zijn voordat ze uitkeren.
Daarna maakt de doodsoorzaak niet uit.
ik ken geen levensverzekering waarin zelfmoord niet uitkeert na x jaar na afsluiten. Vaak is dat 2 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199248378
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 15:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik ken geen levensverzekering waarin zelfmoord niet uitkeert na x jaar na afsluiten. Vaak is dat 2 jaar.
Klopt, ik ken ze ook niet meer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')