abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199258099
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Probleem is natuurlijk wel in hoeverre onze mening er ook maar iets toe doet.
China doet wat het wil.

Ene kant snap ik wat ze willen bereiken, islam uitroeien in de regio.
Dit doe je door het idee zelf uit te stampen middels een soort omgekeerde omvolking.

Anderzijds, als er daadwerkelijke verkrachtingen en gruwelijkheden plaatsvinden en meer van zulk soort zaken, is dat natuurlijk wel degelijk te vergelijken met concentratiekampen.
Genocide als omgekeerde omvolking...zo had ik het nog niet bekeken.

China is gewoon volkerenmoord aan het plegen. Vrouwen worden gedwongen gesteriliseerd. Vervolgens krijgt China nog net geen staande ovatie hier op FOK!, van de welbekende bruinhemd-users.

Jamergenoeg erg voorspelbaar weer. Mensrechten zijn er alleen voor de ubermensch (niet moslims in dit geval).
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 3 mei 2021 @ 09:51:58 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199258181
quote:
13s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:45 schreef NgInE het volgende:

[..]

Genocide als omgekeerde omvolking...zo had ik het nog niet bekeken.

China is gewoon volkerenmoord aan het plegen. Vrouwen worden gedwongen gesteriliseerd. Vervolgens krijgt China nog net geen staande ovatie hier op FOK!, van de welbekende bruinhemd-users.

Jamergenoeg erg voorspelbaar weer. Mensrechten zijn er alleen voor de ubermensch (niet moslims in dit geval).
Mensenrechten zijn er in China voor niemand. Je word er alleen maar getolereerd door de staat als je een bijdrage levert en je bek houd. En je hebt een streep voor als je Han bent.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 3 mei 2021 @ 10:25:23 #105
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199258507
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee. Ik hoef daar helemaal geen mening over te hebben. Ik weet niet of het waar is en het interesseert me ook niet. En jij weet ook niet of het klopt. Je weet niet om welke aantallen het gaat en je weet ook niet of het om onschuldige mensen gaat. Het enige dat jij weet is wat je in de linkse berichtgeving leest. En dat slik jij dan voor zoete koek, zodat je daar hier een beetje verontwaardigd over kan gaan doen.
Popje?

We weten genoeg om te weten dat het gruwelijk is. Als maar een kwart waar is gaat het al veelste en veelste ver.

In het meest gunstige geval is het zoals Isis idioten doen. En dat vindt jij nu ineens wel prima?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:27:56 #106
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199258536
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:31 schreef PinkPikmin het volgende:
Hadden wij ook moeten doen na de aanslagen hier. China laat iig niet met zich sollen.
Ja? Meen je dat?

Mensen martelen ed vindt je een goed idee? Persoon X pleegt een aanslag en dus pakken we persoon Y op en martelen we?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199258561
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 00:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
China pakt het moslimprobleem op eigen wijze aan. Dit is het gevolg van islamitisch terrorisme door Oeigoeren. Beetje lachwekkend als Europa daar kritiek op heeft, wetende dat in Europa door de ene na de andere terroristische aanslag wordt getroffen en nieuwe moslims ondertussen met scheepsladingen vol binnenkomen.
Ben het ermee eens dat Europa er niets aan doet met hun lakse beleid, maar China is wel weer het andere uiterste en het is schadalig wat daar gebeurd, er is ook een middenweg.

Je zou ook gewoon het gebied af kunnen sluiten en ze daarbinnen gewoon hun ding laten doen, in martelkampen stoppen is gewoon not done, moslim of niet, het blijven mensen, wat dat betreft is China geen haar beter dan IS.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:32:13 #108
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199258592
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik grijp geen stok, maar bekijk gewoon het achterliggende probleem. Waarom zijn de kampen er?
Nou, vertel eens...
vertel de geschiedenis eens, hoe dit is gelopen.

Laten we eens kijken of je wat basiskennis hebt.
Jij lijkt namelijk te denken dat zomaar uit het niets er aanslagen waren daar. Gewoon omdat ze het ‘lekker’ vonden dat te doen.

Jij zet deze groep op 1 lijn met de Isis idioten die hier zijn opgegroeid en misschien wat lastigheden tegen zijn gekomen, maar nogsteeds een prima leven hadden.
Dat is niet eens een beetje in de buurt van de werkelijkheid.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199258608
quote:
13s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:45 schreef NgInE het volgende:

[..]

Genocide als omgekeerde omvolking...zo had ik het nog niet bekeken.

China is gewoon volkerenmoord aan het plegen. Vrouwen worden gedwongen gesteriliseerd. Vervolgens krijgt China nog net geen staande ovatie hier op FOK!, van de welbekende bruinhemd-users.

Jamergenoeg erg voorspelbaar weer. Mensrechten zijn er alleen voor de ubermensch (niet moslims in dit geval).
Ik heb het over de islam, jij hebt het over Oeigoeren

Islam is geen volk =/= genocide.

Ik zeg soort van omgekeerde omvolking in de zin van, kinderen opvoeden zonder islam invloeden.
Dat bereik je alleen maar door sekte gek pap en mam te vervangen met een niet islam sekte gek.

Islam is immers 1 grote doodscult.

Daarom snap ik de chinezen wel, maar als je mij vraagt of ik deze methode goedkeur? Dan nee.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:47:48 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199258747
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik heb het over de islam, jij hebt het over Oeigoeren

Islam is geen volk =/= genocide.

Ik zeg soort van omgekeerde omvolking in de zin van, kinderen opvoeden zonder islam invloeden.
Dat bereik je alleen maar door sekte gek pap en mam te vervangen met een niet islam sekte gek.

Islam is immers 1 grote doodscult.

Daarom snap ik de chinezen wel, maar als je mij vraagt of ik deze methode goedkeur? Dan nee.
Ah ja, beetje zoals "tja die Joden waren gewoon kut maar dat had Hitler ook best anders kunnen aanvliegen"?
Huilen dan.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:54:35 #111
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199258806
quote:
7s.gif Op zondag 2 mei 2021 08:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Afhankelijkheid van China is een symptoom (en daar zijn er nog veel meer van) van een fundamenteel verrot mondiaal economisch systeem. Laten we eens beginnen met dat in te zien.
Klopt. De grote bedrijven en hun handlangers in de politiek willen zo graag 'vrije handel' waarvan een van de uitwassen het verplaatsen van arbeid naar lagelonenlanden is ten koste van laaggeschoolde arbeid in de westerse landen, allemaal om de kostprijs zo laag mogelijk te houden en de winstmarge zo groot mogelijk voor de onzichtbare aandeelhouders. China heeft hier handig gebruikt van gemaakt en de politiek heeft toegestaan dat er een bizar groot handelsverschil is tussen China en de rest van de wereld; China doet dat (naar oud Japans voorbeeld) door zeer goedkoop te kunnen leveren terwijl zij zelf hoge importtarieven hanteren. Trump heeft dat aangepakt en de Chinezen een koekje van eigen deeg gegeven, maar de nieuwe Amerikaanse machthebbers zitten net als een goot deel van de Amerikaanse politiek in de zak van de Chinezen. Ook moeten we met lede ogen aan zien hoe de Chinezen in Afrika en andere landen neo-kolonialisme bedrijft door de lokale naieve/corrupte machthebbers leningen en infrastructuur aan te bieden in ruil voor grondstoffenroof. Zelfs in westerse landen doen ze dit, in Griekenland bijvoorbeeld.

China grijpt de wereldmacht door de globalisering en geldhonger van het grootkapitaal.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199258861
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah ja, beetje zoals "tja die Joden waren gewoon kut maar dat had Hitler ook best anders kunnen aanvliegen"?
Correct.

Er was geen enkele reden voor massa moorden aka genocide.
In eerste instantie wilde hij ze ook gewoonweg weg hebben uit het land.

Maar goed, je hoeft niet iedereen of elke groep op de planeet leuk te vinden he.
Ik zeg over de joden, eveneens over moslims en andere groepen, als je zo vaak gehekeld word in tig landen soms wel 100x er uit gegooid bent.. dan kan het niet altijd maar aan de ander liggen.
pi_199258863
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik heb het over de islam, jij hebt het over Oeigoeren

Islam is geen volk =/= genocide.

Ik zeg soort van omgekeerde omvolking in de zin van, kinderen opvoeden zonder islam invloeden.
Dat bereik je alleen maar door sekte gek pap en mam te vervangen met een niet islam sekte gek.

Islam is immers 1 grote doodscult.

Daarom snap ik de chinezen wel, maar als je mij vraagt of ik deze methode goedkeur? Dan nee.
Het probleem is een beetje dat je Europese situaties projecteert op China. China is gewoon een dictatoriaal regime dat heeft bepaald dat de Han-etniciteit en cultuur de dominante etniciteit en cultuur dienen te zijn. Alles wat daarvan afwijkt moet bruut worden onderworpen. Verplichte sterilisatie, Han-Chinezen in je huis en ga zo maar door. Voor Tibetanen, Oeigoeren en andere afvalligen moet kennelijk een endlösung bedacht worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 3 mei 2021 @ 11:05:28 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199258907
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Correct.

Er was geen enkele reden voor massa moorden aka genocide.
In eerste instantie wilde hij ze ook gewoonweg weg hebben uit het land.

Maar goed, je hoeft niet iedereen of elke groep op de planeet leuk te vinden he.
Ik zeg over de joden, eveneens over moslims en andere groepen, als je zo vaak gehekeld word in tig landen soms wel 100x er uit gegooid bent.. dan kan het niet altijd maar aan de ander liggen.
Misschien moet je eens kijken naar het patroon dat in zo'n beetje alle etnische zuiveringen te herkennen is: je ontdoet bevolkingsgroepen van hun menselijkheid door ze als een stel beesten af te schilderen en alles is ineens geoorloofd.

En als er dan verschrikkelijke dingen gebeuren dan zullen ze het daar zelf wel naar gemaakt hebben? Tering 8)7 .
Huilen dan.
pi_199258929
quote:
13s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Misschien moet je eens kijken naar het patroon dat in zo'n beetje alle etnische zuiveringen te herkennen is: je ontdoet bevolkingsgroepen van hun menselijkheid door ze als een stel beesten af te schilderen en alles is ineens geoorloofd.

En als er dan verschrikkelijke dingen gebeuren dan zullen ze het daar zelf wel naar gemaakt hebben? Tering 8)7 .
Op geen enkel punt ben ik het eens met zuiveringen of mensen wat aan doen in de zin zoals jij het bedoelt.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:09:31 #116
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199258940
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Correct.

Er was geen enkele reden voor massa moorden aka genocide.
In eerste instantie wilde hij ze ook gewoonweg weg hebben uit het land.

Maar goed, je hoeft niet iedereen of elke groep op de planeet leuk te vinden he.
Ik zeg over de joden, eveneens over moslims en andere groepen, als je zo vaak gehekeld word in tig landen soms wel 100x er uit gegooid bent.. dan kan het niet altijd maar aan de ander liggen.
Owwwwkee... Was een broodje aan het eten, stopte even met kauwen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:12:07 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199258960
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Op geen enkel punt ben ik het eens met zuiveringen of mensen wat aan doen in de zin zoals jij het bedoelt.
Maar je kan ogenschijnlijk wel begrip opbrengen voor 'omgekeerde omvolking'. Even los van de wenselijkheid van dat soort concepten ben ik benieuwd hoe je dat precies voor elkaar zou willen krijgen zonder toevlucht te moeten zoeken in allerlei verschrikkingen.
Huilen dan.
pi_199259111
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar je kan ogenschijnlijk wel begrip opbrengen voor 'omgekeerde omvolking'. Even los van de wenselijkheid van dat soort concepten ben ik benieuwd hoe je dat precies voor elkaar zou willen krijgen zonder toevlucht te moeten zoeken in allerlei verschrikkingen.
Begrip ja, acceptatie = nee.

Die twee dingen sluiten elkaar niet uit he.
En ik hoef dat ook niet te bedenken, want ik zou me daar nooit mee bezig houden.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:32:41 #119
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_199259162
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 00:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
wetende dat in Europa door de ene na de andere terroristische aanslag wordt getroffen
:D gelachen.
Dit, dus.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:33:39 #120
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199259174
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 06:42 schreef Hamzoef het volgende:
Het is ongekend dat dit allemaal geaccepteerd wordt.
De holocaust wisten ze in eerste instantie aardig onder de pet te houden, waardoor andere landen hier niet direct van de op de hoogte waren. Zelfs veel Duitsers “hatten es nicht gewüsst”.

Nu is het wel bekend, en de wereld kijkt weg. Goedkoop kunnen blijven consumeren vind men belangrijker. Brood en spelen. Dat bij die spelen dan al meer dan zes duizend gastarbeiders het leven gelaten hebben mag voor veel mensen de pret ook niet drukken. Intens triest hoor.
Het zal zeker gebeuren maar om hier iets tegen te doen ga je een complex proces wat niet handig is zeker met zo'n wereldspeler als China.
Zelfs de Saudis doen er niks tegen (even vanuit gaan dat de Oeigoeren van dezelfde kant zijn als de Saudi's en anders vervang Saudi's door de Perzen).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 3 mei 2021 @ 11:34:35 #121
495073 ZeventiendeEtage
Niet springen!
pi_199259187
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:34 schreef Hathor het volgende:
De vraag is en blijft...hoe pak je China aan.
Geen Chinees meer kopen en de gewone Chinees ook op aanspreken dat ie Winnie de Poeh moet afkeuren.

doen we toch ook met moslims en IS!
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199259271
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:34 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Geen Chinees meer kopen en de gewone Chinees ook op aanspreken dat ie Winnie de Poeh moet afkeuren.

doen we toch ook met moslims en IS!
Dit doet me weer denken aan de ZML aflevering met de chineze versie van tex de wit
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:00:03 #123
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_199259441
Mensen die "begrip" hebben voor dit soort gruweldaden sporen niet :')
pi_199259661
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

Het zal zeker gebeuren maar om hier iets tegen te doen ga je een complex proces wat niet handig is zeker met zo'n wereldspeler als China.
Zelfs de Saudis doen er niks tegen (even vanuit gaan dat de Oeigoeren van dezelfde kant zijn als de Saudi's en anders vervang Saudi's door de Perzen).
De Saud doen sowieso bar weinig voor de ummah, die hebben te druk zichzelf te verrijken aan olie, en Amerika als bondgenoot te houden om dat mogelijk te maken. Om die reden heulen ze ook met china.

Ook militair gezien overigens. Zo hebben ze samen militaire oefening gehouden, en gebruiken ze Chinees wapentuig , bijvoorbeeld Chinese drones tegen Husiler in Jemen.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:19:00 #125
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_199259710
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Correct.

Er was geen enkele reden voor massa moorden aka genocide.
In eerste instantie wilde hij ze ook gewoonweg weg hebben uit het land.

Maar goed, je hoeft niet iedereen of elke groep op de planeet leuk te vinden he.
Ik zeg over de joden, eveneens over moslims en andere groepen, als je zo vaak gehekeld word in tig landen soms wel 100x er uit gegooid bent.. dan kan het niet altijd maar aan de ander liggen.
Zulke types had je ook tijdens de 2e wo. Terwijl de joden in hun straat werden afgevoerd zaten ze vanachter hun raam met een klein glimlachje toe te kijken al nippend aan hun vers gezette koffie....
houd ANDERHALVE METER afstand
  maandag 3 mei 2021 @ 12:25:44 #126
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199259805
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

Het zal zeker gebeuren maar om hier iets tegen te doen ga je een complex proces wat niet handig is zeker met zo'n wereldspeler als China.
Zelfs de Saudis doen er niks tegen (even vanuit gaan dat de Oeigoeren van dezelfde kant zijn als de Saudi's en anders vervang Saudi's door de Perzen).
In beide gevallen onwaar mbt de laatste zin.

Waarom verwacht je dat SA (wat om vele zwaarwegende redenen zelfs een bar slecht van is in deze) of Iran wat doen? Omdat je enkel twee hoofdstromen van terrorisme kent?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:28:07 #127
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199259829
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In beide gevallen onwaar mbt de laatste zin.

Waarom verwacht je dat SA (wat om vele zwaarwegende redenen zelfs een bar slecht van is in deze) of Iran wat doen? Omdat je enkel twee hoofdstromen van terrorisme kent?
Nou er wordt altijd veel gepraat van de mensen van dat geloof over broederschap en dat ze allen "onze zussen en broeders zijn".
Andere geloven hebben die binding gewoon een stuk minder.

Maar als zelfs die grootmachten niet op willen staan voor de Oeigoeren waarom dan wel een land wat er nog verder vanaf staat (incluis de macht van China meerekenend).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 3 mei 2021 @ 12:28:30 #128
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_199259836
de mensen die dit allemaal wel okee vinden omdat het moslims betreft..
jullie zouden waarschijnlijk allemaal in een kamp eindigen, in China, als je daar zo vrij zou praten als we hier elke dag doen. en dan maakt het echt geen reet uit of je moslim bent of wat anders.
het is een dictatuur, geen grijntje vrijheid, voor niemand.
pi_199260159
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:19 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Zulke types had je ook tijdens de 2e wo. Terwijl de joden in hun straat werden afgevoerd zaten ze vanachter hun raam met een klein glimlachje toe te kijken al nippend aan hun vers gezette koffie....
Natuurlijk.

:')
pi_199260762
Collectieve bestraffing
Het verbod op collectieve bestraffing is een algemeen rechtsbeginsel. Dit betekent dat een straf persoonlijk en individueel moet zijn. Een straf kan slechts opgelegd worden aan de persoon die het misdrijf heeft gepleegd. Wanneer verschillende personen betrokken zijn bij eenzelfde misdrijf dan dient de straf ten aanzien van elke persoon afzonderlijk uitgesproken te worden.

Collectieve bestraffing en internationaal humanitair recht (IHR)
Dit principe, waarbij niemand veroordeeld mag worden dan op basis van een individuele strafrechtelijke verantwoordelijkheid, wordt ook bevestigd onder het internationaal humanitair recht en gaat terug tot artikel 50 van het Verdrag van Den Haag van 1899. Na de Eerste Wereldoorlog werd dit principe bevestigd in het Verdrag van Genčve van 1929, onder andere als reactie op de executie van volledige Belgische dorpen door de Duitsers voor verzetsactiviteiten.
https://www.rodekruis.be/(...)ectieve-bestraffing/

De Belg die hier concentratiekampen goedpraat was ook voor de executie van volledige Belgische dorpen door de Duitsers?
pi_199261719
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:28 schreef pokkerdepok het volgende:
de mensen die dit allemaal wel okee vinden omdat het moslims betreft..
jullie zouden waarschijnlijk allemaal in een kamp eindigen, in China, als je daar zo vrij zou praten als we hier elke dag doen. en dan maakt het echt geen reet uit of je moslim bent of wat anders.
het is een dictatuur, geen grijntje vrijheid, voor niemand.
Door de invloed van moslims, zijn vrouwen en homo's hier toch ook niet vrij of veilig? Moslims vinden namelijk altijd wel een gek die vrouwen en homo's tot zwijgen brengt.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:34:20 #132
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_199263207
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:45 schreef torentje het volgende:

[..]

Door de invloed van moslims, zijn vrouwen en homo's hier toch ook niet vrij of veilig? Moslims vinden namelijk altijd wel een gek die vrouwen en homo's tot zwijgen brengt.
blanken meestal ook. een gek.
pi_199264099
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Probleem is natuurlijk wel in hoeverre onze mening er ook maar iets toe doet.
China doet wat het wil.

Ene kant snap ik wat ze willen bereiken, islam uitroeien in de regio.
Dit doe je door het idee zelf uit te stampen middels een soort omgekeerde omvolking.

Anderzijds, als er daadwerkelijke verkrachtingen en gruwelijkheden plaatsvinden en meer van zulk soort zaken, is dat natuurlijk wel degelijk te vergelijken met concentratiekampen.
Dat klopt dus niet: ... de islam uitroeien ...

Er is daar gewoon vrijheid van godsdienst. Het barst van de moskeeën en zo lang ze zich gedragen is er geen probleem.

Maar als ze aanslagen plegen, dan worden ze opgepakt en opgesloten. Ze krijgen dan een onderwijsprogramma in de hoop ze op het rechte pad te krijgen. Maar HRW, gesubsidieerd door de USA, noemen deze opleidingsinstituten "concentratiekampen", met het doel China in een kwaad daglicht te zetten, wat weer ten gunstige komt van de Amerikaanse handel.
pi_199264443
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Er is daar gewoon vrijheid van godsdienst. Het barst van de moskeeën en zo lang ze zich gedragen is er geen probleem.

Zo zo heeft het publiek wat gemist?

https://en.wikipedia.org/(...)lun_Gong?wprov=sfla1

De falun gong mag opeens daar alles doen wat ze willen als we deze user moeten geloven. _O-
pi_199265586
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo zo heeft het publiek wat gemist?

https://en.wikipedia.org/(...)lun_Gong?wprov=sfla1

De falun gong mag opeens daar alles doen wat ze willen als we deze user moeten geloven. _O-
Vrijheid van godsdienst, schreef ik.

Falun Gong is geen godsdienst, er wordt geen god gediend. Wat ze wel doen, weet ik niet, maar blijkbaar vindt China het nodig deze gekte te bestrijden.
pi_199265707
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet: ... de islam uitroeien ...

Er is daar gewoon vrijheid van godsdienst. Het barst van de moskeeën en zo lang ze zich gedragen is er geen probleem.

Maar als ze aanslagen plegen, dan worden ze opgepakt en opgesloten. Ze krijgen dan een onderwijsprogramma in de hoop ze op het rechte pad te krijgen. Maar HRW, gesubsidieerd door de USA, noemen deze opleidingsinstituten "concentratiekampen", met het doel China in een kwaad daglicht te zetten, wat weer ten gunstige komt van de Amerikaanse handel.
Wat een hilarisch naīef stukje proza, wat ongetwijfeld gevoerd wordt door een zekere persoonlijke vooringenomenheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 3 mei 2021 @ 20:03:31 #137
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199265814
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet: ... de islam uitroeien ...

Er is daar gewoon vrijheid van godsdienst. Het barst van de moskeeën en zo lang ze zich gedragen is er geen probleem.

Maar als ze aanslagen plegen, dan worden ze opgepakt en opgesloten. Ze krijgen dan een onderwijsprogramma in de hoop ze op het rechte pad te krijgen. Maar HRW, gesubsidieerd door de USA, noemen deze opleidingsinstituten "concentratiekampen", met het doel China in een kwaad daglicht te zetten, wat weer ten gunstige komt van de Amerikaanse handel.
Auschwitz had nog niet zo heel lang geleden ook van die verfijnde onderwijskampen.
  maandag 3 mei 2021 @ 20:05:58 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199265849
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet: ... de islam uitroeien ...

Er is daar gewoon vrijheid van godsdienst. Het barst van de moskeeën en zo lang ze zich gedragen is er geen probleem.

Maar als ze aanslagen plegen, dan worden ze opgepakt en opgesloten. Ze krijgen dan een onderwijsprogramma in de hoop ze op het rechte pad te krijgen. Maar HRW, gesubsidieerd door de USA, noemen deze opleidingsinstituten "concentratiekampen", met het doel China in een kwaad daglicht te zetten, wat weer ten gunstige komt van de Amerikaanse handel.
Ah, dus die honderdduizenden Oeigoeren in strafkampen hebben zich gewoon niet goed gedragen? Eigen schuld!

En over welke misdragingen hebben we het dan? Het dragen van een hoofddoek, de Koran lezen, etc. Islamitische uitingen worden gezien als extremistisch.

En dan durf jij het eufemistisch 'opleidingsinstituten' te noemen. Je moet je schamen.
Huilen dan.
pi_199266101
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:21 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het motto van de Mongolen was: "de beste vijand is een dode vijand'". Om die reden werd de mannelijke bevolking vaak afgeslacht als het gebied veroverd was. Hele gebieden raakten daardoor ontvolkt voor vele jaren.
Ik ben benieuwd naar een bron voor genocide gepleegd door de Mongolen in Xinjiang.
Het enige wat ik in dit opzicth terug vind is juist andersom, een genocide (alhoewel de term ,zoals zo vaak, hier volgens mij onterecht wordt gebruikt) op de Mongoolse Dzjoengaren door de Qing dynastie (Mantsjoe).
https://en.wikipedia.org/wiki/Dzungar_genocide

Je mening lijkt gebaseerd op chistelijke of islamitische propaganda.
Ja, de Mongolen hebben veel mensen vermoord, net zoals de rest van de veroveraars in de menselijke geschiedenis.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199266133
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Probleem is natuurlijk wel in hoeverre onze mening er ook maar iets toe doet.
China doet wat het wil.

Ene kant snap ik wat ze willen bereiken, islam uitroeien in de regio.
Dit doe je door het idee zelf uit te stampen middels een soort omgekeerde omvolking.

Anderzijds, als er daadwerkelijke verkrachtingen en gruwelijkheden plaatsvinden en meer van zulk soort zaken, is dat natuurlijk wel degelijk te vergelijken met concentratiekampen.
Er wonen moslims in heel China, niet alleen in Xinjiang.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199266232
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Er wonen moslims in heel China, niet alleen in Xinjiang.
Daarom zei ik de regio, dacht iedereen snapt dat het om een specifiek gebied gaat waar het nieuws altijd naar lijkt te refereren.
pi_199266253
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Er wonen moslims in heel China, niet alleen in Xinjiang.
Het gaat ook helemaal niet om moslims, het gaat om Oeigoeren. De Chinezen zijn onder Xi gewoon bezig met het afdwingen van een dominante cultuur, en zo'n wat separatistische provincie met een wat afwijkende cultuur, taal en etniciteit moet worden uitgeroeid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199266373
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Klopt. De grote bedrijven en hun handlangers in de politiek willen zo graag 'vrije handel' waarvan een van de uitwassen het verplaatsen van arbeid naar lagelonenlanden is ten koste van laaggeschoolde arbeid in de westerse landen, allemaal om de kostprijs zo laag mogelijk te houden en de winstmarge zo groot mogelijk voor de onzichtbare aandeelhouders. China heeft hier handig gebruikt van gemaakt en de politiek heeft toegestaan dat er een bizar groot handelsverschil is tussen China en de rest van de wereld; China doet dat (naar oud Japans voorbeeld) door zeer goedkoop te kunnen leveren terwijl zij zelf hoge importtarieven hanteren. Trump heeft dat aangepakt en de Chinezen een koekje van eigen deeg gegeven, maar de nieuwe Amerikaanse machthebbers zitten net als een goot deel van de Amerikaanse politiek in de zak van de Chinezen. Ook moeten we met lede ogen aan zien hoe de Chinezen in Afrika en andere landen neo-kolonialisme bedrijft door de lokale naieve/corrupte machthebbers leningen en infrastructuur aan te bieden in ruil voor grondstoffenroof. Zelfs in westerse landen doen ze dit, in Griekenland bijvoorbeeld.

China grijpt de wereldmacht door de globalisering en geldhonger van het grootkapitaal.
China doet niet echt iets wat het VK, de VS en vele andere landen in het verleden niet ook hebben gedaan.
Eigen industrie beschermen tot deze concurrerend is op de wereldmarkt en daarna pleiten voor vrijhandel.

Meer info:
https://en.wikipedia.org/(...)istory_of_Capitalism
en andere boeken van Ha-Joon Chang.
Overigens snapt Zuid-Korea het ondertussen ook beter dan het westen.
(Dat in haar eigen vrijhandel sprookje lijkt te zijn gaan geloven.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199266501
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:28 schreef pokkerdepok het volgende:
de mensen die dit allemaal wel okee vinden omdat het moslims betreft..
jullie zouden waarschijnlijk allemaal in een kamp eindigen, in China, als je daar zo vrij zou praten als we hier elke dag doen. en dan maakt het echt geen reet uit of je moslim bent of wat anders.
het is een dictatuur, geen grijntje vrijheid, voor niemand.
Ooit in China geweest?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199266574
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Daarom zei ik de regio, dacht iedereen snapt dat het om een specifiek gebied gaat waar het nieuws altijd naar lijkt te refereren.
Ik vermeld dat, omdat ,volgens mij, veel mensen dat niet weten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199266743
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat ook helemaal niet om moslims, het gaat om Oeigoeren. De Chinezen zijn onder Xi gewoon bezig met het afdwingen van een dominante cultuur, en zo'n wat separatistische provincie met een wat afwijkende cultuur, taal en etniciteit moet worden uitgeroeid.
De Chinese overheid misdraagt zich idd zwaar in Xinjiang maar het woord genocide is niet terecht, ze zijn de Oeigoeren vooralsnog niet massaal aan het uitmoorden.
Alhoewel verplichte sterilisaties natuurlijk wel een opmaat zou zijn ,als dat waar is.
De minderheden in China werden nooit onderworppen aan de 1 kind politiek.

Dat westerse sancties gerechtvaardigd zijn is duidelijk, maar de retoriek slaat door.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 03-05-2021 21:11:21 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199266982
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:00 schreef Tanatos het volgende:

[..]

De Chinese overheid misdraagt zich idd zwaar in Xinjiang maar het woord genocide is niet terecht, ze zijn de Oeigoeren vooralsnog niet massaal aan het uitmoorden.
Alhoewel verplichte sterilisaties natuurlijk wel een opmaat zou zijn ,als dat waar is.
De minderheden in China werden nooit onderworppen aan de 1 kind politiek.

Dat westerse sancties gerechtvaardigd zijn is duidelijk maar de retoriek slaat door.
Ik heb het nergens over genocide, al kun je dat woord ook best gebruiken voor stelselmatige sterilisatie hoor. Ik snap niet waarom dictatoriale regimes die zich te buiten gaan aan het soort wreedheden, waarvan we hier gewoon weten dat ze plaatsvinden, ook maar enige sympathie zouden verdienen.

De retoriek slaat wat mij betreft absoluut niet door. China is hier gewoon misdadig bezig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199267150
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over genocide, al kun je dat woord ook best gebruiken voor stelselmatige sterilisatie hoor. Ik snap niet waarom dictatoriale regimes die zich te buiten gaan aan het soort wreedheden, waarvan we hier gewoon weten dat ze plaatsvinden, ook maar enige sympathie zouden verdienen.

De retoriek slaat wat mij betreft absoluut niet door. China is hier gewoon misdadig bezig.
Dat was niet op jou gericht, maar oa de regering Biden heeft wel degelijk de term genocide gebruikt, en daar is vooralsnog geen sprake van.
Sancties, prima en meer dan terecht.
Roepen dat er genocide wordt gepleegd vind ik zeker wel doorgeslagen retoriek.

In het westen (oa Zweden) zijn in het verleden nogal veel gedwongen sterilisaties uitgevoerd.
Genocide op de zwakbegaafden(/.../...)?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199267210
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat was niet op jou gericht, maar oa de regering Biden heeft wel degelijk de term genocide gebruikt, en daar is vooralsnog geen sprake van.
Sancties, prima en meer dan terecht.
Roepen dat er genocide wordt gepleegd vind ik zeker wel doorgeslagen retoriek.
Daar is ook gewoon prima reden toe zoals ik aangeef.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199267254
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar is ook gewoon prima reden toe zoals ik aangeef.
Wat ik volstrekt met je oneens ben, en oneigenlijk gebruik van de term genocide vind.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199267345
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wat ik volstrekt met je oneens ben, en oneigenlijk gebruik van de term genocide vind.
Gewoon volgens de definitie van de VN conventie hoor:
https://www.google.com/ur(...)AVj4x8Gko6-fqfPMvUwe

Geen idee waarom mensen daar zo krampachtig bezwaar tegen maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199267435
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gewoon volgens de definitie van de VN conventie hoor:
https://www.google.com/ur(...)AVj4x8Gko6-fqfPMvUwe

Geen idee waarom mensen daar zo krampachtig bezwaar tegen maken.
Omdat we overspoeld worden met manipulatief taalgebruik en (zogenaamd natuurlijk) veranderende betekenissen van woorden.
Genocide betekent volkerenmoord, ergo dat je een volk probeert uit te roeien.
En ik heb geen enkel bewijs gezien voor massale sterilisaties.

Juristen hebben ook besloten dat Marokkanen een ras zijn...

[ Bericht 1% gewijzigd door Tanatos op 03-05-2021 21:40:59 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199267532
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:35 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Omdat we overspoeld worden met manipulatief taalgebruik en (zogenaamd natuurlijk) veranderende betekenissen van woorden.
Genocide betekent volkerenmoord, wat inhoud dat je een volk probeert uit te roeien.
En ik heb geen enkel bewijs gezien voor massale sterilisaties.
Ah, niet internationale conventies, maar je eigen woordenboekdefinitie is leidend. Vrij bijzondere, aangezien dit soort conventies nu juist bedoeld zijn om te bepalen wat termen exact behelzen.

Verder is het niet zo relevant wat jij wel of niet ziet. Het is natuurlijk niet alsof de internationale pers daar vrijelijk rondloopt. Of iedereen met zijn smartphone daar even alles kan filmen en op FB of Tiktok kan knallen. We hebben legio getuigenissen en ooggetuigenverklaringen. Meer ga je nooit krijgen uit landen waar totalitaire regimes het voor het zeggen hebben. Het is ook niet alsof we uren aan videobeelden uit Noord-Koreaanse strafkampen hebben, maar er is genoegzaam bekend dat ze er zijn en dat daar gruwelijke zaken plaatsvinden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')