quote:Lekker puh, ik vind dat ze het verdiend hebben.
Tijdens de opnamen van de eerste Club X-tra op TMF hebben de Haagse boys van Di-rect een Gouden Plaat in ontvangst mogen nemen. Dat betekent dat er ruim 40 duizend exemplaren van het album 'Discover' over de toonbank gingen. De gastjes konden hun ogen niet geloven toen Jeroen Nieuwenhuize met de glimmende gouden schijf in zijn handen naast hun stond. De mannen hadden het totaal niet verwacht. Vrijdag 7, zaterdag 8, zondag 9 en maandag 10 februari kan je de dolenthousiaste reactie van de blije mafketels zien op TMF.
quote:Precies, cheers cheeky!
Op maandag 27 januari 2003 14:52 schreef Zander het volgende:
Een knap staaltje marketing hoor, chapeau!
zie je bij het nieuws item dat ie 'let me entertain you' van robbie williams aan het na-apen is... nou nou nou
quote:kom dan op z'n minst met een goede toelichting waarom ze het vedient hebben
Op maandag 27 januari 2003 14:52 schreef Seborik het volgende:
Dit verdient lekker een eigen topic.
[..]Lekker puh, ik vind dat ze het verdiend hebben.
quote:Omdat ze helemaal niet superslecht zijn en ook niet supergoed, maar omdat zij net wel het geluk hebben gehad 'om door te breken' ipv die duizenden andere mensen die nu ontzettend jaloers op Di-Rect zijn en overal lopen te verkondigen dat het zo ongelooflijk kut is. Ow ja en omdat ze zoveel gezeik over zich heen krijgen van mensen, omdat er 16-jarige meisjes naar luisteren, wat een argument, het publiek is kut, dus de band is kut, dan luister je lekker naar een cd en ga je niet naar een concert wanneer je er niet mee geconfronteerd wil worden of je trekt je er geen reet van aan. Ik heb bij metalconcerten ook kinderen rond zien lopen, dat maakt het toch nog geen kleutermetal. En die zogenaamde arrogantie van die bandleden is trouwens tot nu toe naar mijn mening ook weinig van te merken, dat ze niet weten hoe ze een interview moeten geven, zonder daarbij constant in de lach te schieten en eigenlijk niet weten wat ze nu precies moeten zeggen, is heel wat anders dan arrogantie. Nee, die jongens maken muziek met elkaar en hebben er plezier in en dat het niet top of the bill is, dat boeit verder niet, neem nu eens The Ramones of een soortgelijke band, die waren ook niet extreem goed, maar het is wel muziek om met plezier naar te luisteren.
Op maandag 27 januari 2003 15:24 schreef Riesz het volgende:[..]
kom dan op z'n minst met een goede toelichting waarom ze het vedient hebben
quote:Ik zou niet zover wilen gaan om direct met the ramones te vergelijken.
Op maandag 27 januari 2003 15:51 schreef Seborik het volgende:
Omdat ze helemaal niet superslecht zijn en ook niet supergoed, maar omdat zij net wel het geluk hebben gehad 'om door te breken' ipv die duizenden andere mensen die nu ontzettend jaloers op Di-Rect zijn en overal lopen te verkondigen dat het zo ongelooflijk kut is. Ow ja en omdat ze zoveel gezeik over zich heen krijgen van mensen, omdat er 16-jarige meisjes naar luisteren, wat een argument, het publiek is kut, dus de band is kut, dan luister je lekker naar een cd en ga je niet naar een concert wanneer je er niet mee geconfronteerd wil worden of je trekt je er geen reet van aan. Ik heb bij metalconcerten ook kinderen rond zien lopen, dat maakt het toch nog geen kleutermetal. En die zogenaamde arrogantie van die bandleden is trouwens tot nu toe naar mijn mening ook weinig van te merken, dat ze niet weten hoe ze een interview moeten geven, zonder daarbij constant in de lach te schieten en eigenlijk niet weten wat ze nu precies moeten zeggen, is heel wat anders dan arrogantie. Nee, die jongens maken muziek met elkaar en hebben er plezier in en dat het niet top of the bill is, dat boeit verder niet, neem nu eens The Ramones of een soortgelijke band, die waren ook niet extreem goed, maar het is wel muziek om met plezier naar te luisteren.
Dus jij wil zeggen dat ze het verdienen omdat ze niet goed maar ook niet slecht zijn en toch door een juiste marketingstrategie een hoop bekendheid hebben vergaard terwijl er duizenden bandjes alleen al in NL 10 x beter zijn dan direct?
Ik zou zeggen die bandjes die beter zijn dan direct en niet de aandacht krijgen die ze verdienen, die moet je een pluim in hun reet steken, niet di-rect dat toch al binnen is.
* ArTiC duikt weg
quote:Dat is toch geen serieuze vergelijking he....???
Op maandag 27 januari 2003 15:51 schreef Seborik het volgende:[..]
neem nu eens The Ramones of een soortgelijke band, die waren ook niet extreem goed, maar het is wel muziek om met plezier naar te luisteren.
The Ramones waren nog 'vernieuwend'.
Direct, is mode.
quote:Want?
Op maandag 27 januari 2003 15:56 schreef Riesz het volgende:[..]
Ik zou niet zover wilen gaan om direct met the ramones te vergelijken.
quote:want hij weet dat die vergelijking beter opgaat dan dat hij hoopt
Op maandag 27 januari 2003 15:57 schreef Tijn het volgende:[..]
Want?
het zijn allebei bands waar je thuis achterover hangend naar kunt luisteren of als achtergrondherrie kunt opzetten tijdens het werk.
Geen muziekale kunststukjes maar gewoon muziek
quote:Nee, dan snap je er echt geen reet van. Elke band verdient het wat mij betreft om door te breken zolang ze lekker bij hun muziek blijven en niet een torenflat van arrogantie opbouwen. Di-Rect is lekker bezig met muziek en in wat ze maken, zijn ze nog wel goed ook, zo vernieuwend zijn de Ramones niet geweest, ze hebben gewoon jaren hetzelfde gedaan net als AC/DC. Die band doet ook al jaren hetzelfde en Angus Young zegt dat zelf ook, ze zijn ook niet extreem geweldig, technisch superieur, muzikaal super of noem het maar op, maar ze krijgen het wel voor elkaar om met een simpel riedeltje je helemaal te pakken.
Op maandag 27 januari 2003 15:56 schreef Riesz het volgende:[..]
Ik zou niet zover wilen gaan om direct met the ramones te vergelijken.
Dus jij wil zeggen dat ze het verdienen omdat ze niet goed maar ook niet slecht zijn en toch door een juiste marketingstrategie een hoop bekendheid hebben vergaard terwijl er duizenden bandjes alleen al in NL 10 x beter zijn dan direct?
Ik zou zeggen die bandjes die beter zijn dan direct en niet de aandacht krijgen die ze verdienen, die moet je een pluim in hun reet steken, niet di-rect dat toch al binnen is.
quote:Tjsa... dat snap ik eerlijk gezegd ook niet. Waarom breekt Bløf wel door, maar 100 soortgelijke bandjes niet?
Op maandag 27 januari 2003 16:01 schreef Zander het volgende:
Het is natuurlijk wel typisch Nederlands om hun succes gelijk weer in de grond te trappen. Zo slecht zijn ze nou ook weer niet, maar ik snap niet waarom juist Kane en Di-rect ook commercieel goed scoren terwijl ze in mijn ogen niet meer dan middelmatig zijn. Maar goed, 50.000 fans denken er kennelijk anders over.
Als ik dat ooit door krijg, ben ik binnen
quote:Inderdaad, daar zou je over kunnen speculeren, maar het is gewoon pure jaloezie om telkens bands af te gaan kraken omdat je zelf soortgelijke muziek maakt en het niet lukt om door te breken en anderen lukt dat wel. Wees blij voor die mensen, ze doen hetzelfde als jij, plezier hebben met muziek. Ok, een band als Kane heeft het bij mij gewoon helemaal verpest, sowieso omdat ik U2 niet geweldig vind
Op maandag 27 januari 2003 16:03 schreef Tijn het volgende:[..]
Tjsa... dat snap ik eerlijk gezegd ook niet. Waarom breekt Bløf wel door, maar 100 soortgelijke bandjes niet?
Als ik dat ooit door krijg, ben ik binnen
quote:Stones waren ook ooit vernieuwend...
Op maandag 27 januari 2003 16:01 schreef Seborik het volgende:[..]
, zo vernieuwend zijn de Ramones niet geweest, ze hebben gewoon jaren hetzelfde gedaan net als AC/DC. Die band doet ook al jaren hetzelfde en Angus Young zegt dat zelf ook, ze zijn ook niet extreem geweldig, technisch superieur, muzikaal super of noem het maar op, maar ze krijgen het wel voor elkaar om met een simpel riedeltje je helemaal te pakken.
Dat je daarna blijft hangen in het zelfde, wil niet zeggen dat je nooit iets "nieuws" hebt gedaan.
quote:Nog ff en ze hebben de bluesrock uitgevonden.
Op maandag 27 januari 2003 16:05 schreef Dandelion het volgende:[..]
Stones waren ook ooit vernieuwend...
quote:Ik denk serieus dat dat wel meevalt.
Op maandag 27 januari 2003 16:08 schreef Dandelion het volgende:[..]
maar ff serieus... Dat is toch wel van ff ander niveau dan Direct.
quote:Oh en dat is niks ten nadele van de Stones trouwens.
Op maandag 27 januari 2003 16:10 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik denk serieus dat dat wel meevalt.
quote:Te laat, <vul hier een willekeurige flame in>.
Op maandag 27 januari 2003 16:12 schreef Tijn het volgende:[..]
Oh en dat is niks ten nadele van de Stones trouwens.
quote:Om het ff bij de stones te houden (waar ik trouwens zeker geen fan van ben): Zij begonnen in een tijd, dat de muziek die zij maakten, nog lang niet zo geaccepteerd was, en, belangrijker in dit geval, in een tijd dat er nog lang niet zoveel van hetzelfde soort muziek was.
Op maandag 27 januari 2003 16:10 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik denk serieus dat dat wel meevalt.
Daarom vind ik dus dat het van een ander niveau is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |