abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 mei 2021 @ 22:09:23 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199238506
quote:
Twee coronapatiënten overleden na stroomstoring in MUMC Maastricht

Twee coronapatiënten die werden behandeld op een verpleegafdeling van het MUMC in Maastricht zijn overleden nadat hun zuurstoftoediening in de nacht van donderdag op vrijdag was stilgevallen als gevolg van een stroomstoring. Dat bevestigt een woordvoerder van het ziekenhuis zaterdag na berichtgeving door De Telegraaf.

De stroomstoring vond donderdag vermoedelijk aan het einde van de avond plaats, maar werd niet direct ontdekt. Zeker twee patiënten kregen als gevolg hiervan te maken met een storing in de zuurstoftoediening. Een 76-jarige Maastrichtenaar overleed diezelfde nacht nog. Een man van 67, eveneens uit Maastricht, overleed zaterdagmiddag.

De woordvoerder van het MUMC benadrukt dat nog moet worden vastgesteld of de overlijdens direct verband houden met de stroomstoring. Dat wordt onderzocht.

De woordvoerder zegt dat voorop staat dat de overlijdens van de twee patiënten betreurd worden.

https://www.nu.nl/coronav(...)mumc-maastricht.html
--------------

Triest :'( :'( RIP :'( :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199238817
Zeer triest. Je verwacht dat noodvoorzieningen werken in een Nederlands ziekenhuis. Ben benieuwd naar het onderzoek.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 mei 2021 @ 22:31:47 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199238838
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:30 schreef Mondkapje het volgende:
Zeer triest. Je verwacht dat noodvoorzieningen werken in een Nederlands ziekenhuis. Ben benieuwd naar het onderzoek.
Zal wel de stroomvoorziening van een kamer of paar apparaten zijn. Een hele afdeling valt echt wel op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199239105
quote:
Het moet nog worden vastgesteld of de twee patiënten zijn overleden als gevolg van de storing. De twee kregen zuurstof toegediend, maar het staat volgens een woordvoerder van het het ziekenhuis nog niet vast dat het coronapatiënten waren. De inspectie onderzoekt het incident.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 23:21:18 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199239688
Soms is iets ook gewoon een ongeluk. Er hoeft niet altijd iemand schuld te hebben.
pi_199239766
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zal wel de stroomvoorziening van een kamer of paar apparaten zijn. Een hele afdeling valt echt wel op.
Ik verwacht eigenlijk dat die beademingsapparatuur een accu heeft voor dit soort gevallen en zelf in staat is om alarm te slaan...
pi_199240198
India 2.0
pi_199240242
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:47 schreef JustinK het volgende:

Het moet nog worden vastgesteld of de twee patiënten zijn overleden als gevolg van de storing. De twee kregen zuurstof toegediend, maar het staat volgens een woordvoerder van het het ziekenhuis nog niet vast dat het coronapatiënten waren. De inspectie onderzoekt het incident.
Wacht even, ze hebben sinds donderdag nog steeds niet kunnen besluiten of het coronapatiënten waren of wat :?
(bij ons wordt iedereen in het zkh bij opname getest op covid, of je nu wel of geen symptomen hebt....ik weet niet of dat landelijk beleid is?)

quote:
De stroomstoring vond donderdag vermoedelijk aan het einde van de avond plaats, maar werd niet direct ontdekt. Zeker twee patiënten kregen als gevolg hiervan te maken met een storing in de zuurstoftoediening.

Een 76-jarige Maastrichtenaar overleed diezelfde nacht nog. Een man van 67, uit dezelfde stad, overleed zaterdagmiddag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199240340
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 00:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wacht even, ze hebben sinds donderdag nog steeds niet kunnen besluiten of het coronapatiënten waren of wat :?
(bij ons wordt iedereen in het zkh bij opname getest op covid, of je nu wel of geen symptomen hebt....ik weet niet of dat landelijk beleid is?)
[..]

Ja lijkt mij ook wat vreemd. Ze zullen het inmiddels wel weten, maar nog niet officieel naar buiten hebben gebracht ofzo..
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_199240353
Stekker in het verkeerde stopcontact?
pi_199248491
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:24 schreef XanderH het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk dat die beademingsapparatuur een accu heeft voor dit soort gevallen en zelf in staat is om alarm te slaan...
Dus niet. Het zou handig zijn om een beademingsapparaatdeskundige bij de persconferentie te hebben. Het lijkt me toch niet zo moeilijk om een hinderlijke pieptoon te laten afgaan als de apparatuur uitvalt. Dat zie je altijd in films.

Voor de verpleegkundigen ook afschuwelijk trouwens.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mondkapje op 02-05-2021 16:40:49 ]
pi_199248747
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 00:03 schreef Isabeau het volgende:
Wacht even, ze hebben sinds donderdag nog steeds niet kunnen besluiten of het coronapatiënten waren of wat
Natuurlijk weten ze dit wel... maar niet alles hoef je naar buiten te brengen in de media.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199249989
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:24 schreef XanderH het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk dat die beademingsapparatuur een accu heeft voor dit soort gevallen en zelf in staat is om alarm te slaan...
Ja ik ook.

De meeste apparaten beginnen al te piepen bij het minst geringste. Saturatie te laag? Alarm. Pols net anders? Alarm. Maar een onderbreking van de voeding, en het apparaat ligt lekker te chillen en doet verder niks?

Ik vind het raar.
pi_199250566
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:32 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja ik ook.

De meeste apparaten beginnen al te piepen bij het minst geringste. Saturatie te laag? Alarm. Pols net anders? Alarm. Maar een onderbreking van de voeding, en het apparaat ligt lekker te chillen en doet verder niks?

Ik vind het raar.
Misschien hebben ze zelf iets in elkaar geknutseld.
pi_199251069
inb4 ze waren al .... voordat de stroomstoring ...........
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199251609
Zullen we vanavond om 20:00 anders even applaudisseren voor de zorghelden die hiervoor verantwoordelijk zijn? Of even dat "leuke" Jeruzalemdansje voor ze doen... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199252486
Ik vermoed eerder kortsluiting oid in een apparaat. Dat zou wel verklaren dat enkel die kamer uitvalt.
pi_199252518
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zullen we vanavond om 20:00 anders even applaudisseren voor de zorghelden die hiervoor verantwoordelijk zijn? Of even dat "leuke" Jeruzalemdansje voor ze doen... :')
:') :') :')
pi_199252575
Ik weet niet hoe dat gaat bij een stroomstoring in een ziekenhuis maar kan me prima voorstellen dat er niet 1 piepje gaat ergens maar juist heel veel tegelijkertijd.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:31:14 #20
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199252942
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zullen we vanavond om 20:00 anders even applaudisseren voor de zorghelden die hiervoor verantwoordelijk zijn? Of even dat "leuke" Jeruzalemdansje voor ze doen... :')
Idioot, echt compleet idioot dit soort uitspraken :') :r }:| :X
pi_199253662
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:31 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Idioot, echt compleet idioot dit soort uitspraken :') :r }:| :X
Wat ongenuanceerd uitgedrukt maar het is toch zo dat er fouten zijn gemaakt?
  zondag 2 mei 2021 @ 21:45:48 #22
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199254338
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:05 schreef skrn het volgende:

[..]

Wat ongenuanceerd uitgedrukt maar het is toch zo dat er fouten zijn gemaakt?
Jij maakt nooit fouten? De vraag is zelfs of er iemand een fout heeft gemaakt of dat dit nou net een niet bedachte situatie was.
pi_199254850
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zullen we vanavond om 20:00 anders even applaudisseren voor de zorghelden die hiervoor verantwoordelijk zijn? Of even dat "leuke" Jeruzalemdansje voor ze doen... :')
Walgelijk persoon
pi_199255174
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:14 schreef Intint het volgende:

[..]

Walgelijk persoon
Walgelijk is dat de twee gestorven personen waarschijnlijk gedurende lange tijd geen zuurstof toegediend hebben gekregen zonder dat er ook maar één alarm afgegaan is. Het zuurstofgehalte in het bloed van één van de slachtoffers was van 92% gezakt naar 20%. We hebben het hier over een universitair ziekenhuis in één van de rijkste landen ter wereld, niet over een shithole country als Egypte of India.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 2 mei 2021 @ 22:51:30 #25
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199255450
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Walgelijk is dat de twee gestorven personen waarschijnlijk gedurende lange tijd geen zuurstof toegediend hebben gekregen zonder dat er ook maar één alarm afgegaan is. Het zuurstofgehalte in het bloed van één van de slachtoffers was van 92% gezakt naar 20%. We hebben het hier over een universitair ziekenhuis in één van de rijkste landen ter wereld, niet over een shithole country als Egypte of India.
Okee Hans :')
pi_199255523
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:51 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Okee Hans :')
Lees anders even de betreffende nieuwsartikelen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199256236
Een fucking brandmelder van een paar tientjes is in staat je je bed uit te piepen als het voltage teveel zakt, maar er zit niet standaard een mini-UPS in zo'n apparaat die hetzelfde doet? Dat kan je gewoon niet rechtlullen.
  maandag 3 mei 2021 @ 09:28:30 #28
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199257890
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:14 schreef Fleischmeister het volgende:
Een fucking brandmelder van een paar tientjes is in staat je je bed uit te piepen als het voltage teveel zakt, maar er zit niet standaard een mini-UPS in zo'n apparaat die hetzelfde doet? Dat kan je gewoon niet rechtlullen.
Maar daar zijn die verpleegkundigen niet voor verantwoordelijkheid. Dat is de taak van (medisch) technicus of de leverancier van het apparaat.
Enn er kan altijd iets fout gaan.

Het meest walgelijke vind die schoondochter die zonder ook maar iets van feiten te kennen op Facebook gaat roeptoeteren dat 'haar opa vermoord is door het ziekenhuis'. Triest triest triest. Social media, dat zou mogen sterven aan corona wat mij betreft :)
pi_199257903
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:45 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij maakt nooit fouten? De vraag is zelfs of er iemand een fout heeft gemaakt of dat dit nou net een niet bedachte situatie was.
Als ik zo naar de zorg kijk, is er wel een hele sterke tendens om allerlei misstanden naar boven te trappen. Dat valt me op. Alles is de schuld van een laagje daarboven. Van management, overmacht, het ministerie, noem maar op.

Er is iets daar op de werkvloer gebeurd wat niet had mogen gebeuren.
  maandag 3 mei 2021 @ 13:04:24 #30
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199260332
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:29 schreef skrn het volgende:

[..]

Als ik zo naar de zorg kijk, is er wel een hele sterke tendens om allerlei misstanden naar boven te trappen. Dat valt me op. Alles is de schuld van een laagje daarboven. Van management, overmacht, het ministerie, noem maar op.

Er is iets daar op de werkvloer gebeurd wat niet had mogen gebeuren.
En eigenlijk is dat ook zo. Management en overheid hebben de zorg (en politie/defensie/justitie/belastingdienst/onderwijs) grondig verneukt. Ben je een manager in die wereld, dan ben je hoogst waarschijnlijk onderdeel van het probleem, niet onderdeel van de oplossing.

En ja "dat had niet mogen gebeuren" is een inkoppertje. Dat heet dus een fout. Helaas hebben fouten in de zorg soms nare consequenties. Dat is niet te voorkomen. Daar kun je vervolgens op twee manieren mee omgaan. Of je probeert ervan te leren of je gaat op zoek naar schuldigen en zo. Dat laatste leidt uiteindelijk vooral dat fouten verborgen worden, dat is ook een keuze (meestal van die hierboven benoemde managers).
  maandag 3 mei 2021 @ 14:58:46 #31
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_199261916
Fouten gebeuren.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:31:46 #32
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_199272873
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:32 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja ik ook.

De meeste apparaten beginnen al te piepen bij het minst geringste. Saturatie te laag? Alarm. Pols net anders? Alarm. Maar een onderbreking van de voeding, en het apparaat ligt lekker te chillen en doet verder niks?

Ik vind het raar.
Doet me denken aan de BMC op mijn werk. Ging op willekeurige momenten piepen dus elke voorbijganger drukt op ''stop zoemer''. 24 uur later hele BMC uitgevallen want de voeding lag er uit. Dit is niet eenmalig geweest helaas.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 12:33:45 #33
408813 crew  trein2000
pi_199272892
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:58 schreef Yon_Wip het volgende:
Fouten gebeuren.
Zeker. En daarom moet de boel zo zijn ontworpen/ingeregeld dat een fout niet tot doden leidt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:36:44 #34
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199272926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zeker. En daarom moet de boel zo zijn ontworpen/ingeregeld dat een fout niet tot doden leidt.
Jij maakt nooit een fout? :)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:41:50 #35
495375 KroketBroodje
Oblivion NPC
pi_199272994
Foutje moet kunnen baas
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')