abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 mei 2021 @ 09:53:53 #176
217702 Lonaa
Honger!
pi_199258202
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Haha, ik heb precies hetzelfde.
Sowieso krijg ik een verlengaanbod met dal/normaal tarieven. Ondanks dat ik gewoon voor enkeltarief nu wordt afgerekend omdat ik daar specifiek om gevraagd heb.
Maar als ik dan kijk is hun aanbieding: 1900kwh voor 242 euro voor een jaar (900 dal, 1000 normaalstroom). En na dat jaar dan 60 euro cashback. Dus 182 euro.
Vul ik 1900 kwh enkelstroom in op pricewise, dan is het 128 euro voor een jaar incl de cashback.
Duuuusss. Zo hoppa 42% er bovenop. Joejoe..

Het jammere is dat de eerstvolgende naam in de lijst die ik ken bij pricewise vandebron is, met 152 euro. Alsnog wel 30 goedkoper dan Greenchoice. Maar ik wil gewoon graag bij Greenchoice blijven maar dan voor de tarieven op pricewise.. of toch maar zo'n onbekendere kiezen (fenor, budget energie..).

Zou je eigenlijk over kunnen stappen naar een ander op variabel tarief en dan na een week weer naar Greenchoice maar dan wel met het nieuwe klantenaanbod? Dan is die ene week wel wat hoger tarief maar weegt niet op tegen de besparing daarna haha.
Nee. Of in ieder geval, in mijn contract van vorig jaar afgesloten bij GreenChoice staat een clausule dat het aanbod alleen maar geld als je een jaar geen klant bent geweest.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199258206
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zometeen gesprek met een winkeltje die streekproducten verkoopt.

Succes ^O^

En mensen, hoe maken jullie de beslissing om over te stappen? Ik vind de energienota een grote onoverzichtelijke brei aan getallen. De tarieven per m3 en kwh vergelijken lukt me wel, maar je hebt ook nog te maken met vastrecht en aansluitingen etc en dat verschilt per leverancier. En de vergelijkingssites zijn leuk, maar ik wil wel begrijpen wat er dan precies vergeleken wordt en dat lukt ook niet altijd even goed :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199258219
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:53 schreef Salina het volgende:

[..]

Succes Sarabi!
Voor je biertjes denk ik dan?

Tevens goedemorgen iedereen. Ik lees hier ook soms mee stiekem. :@
:Y tot nu toe nog niet veel geluk bij winkels/horeca dus spannend....

En post gewoon gezellig mee *O*
  maandag 3 mei 2021 @ 09:58:09 #179
217702 Lonaa
Honger!
pi_199258242
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Succes ^O^

En mensen, hoe maken jullie de beslissing om over te stappen? Ik vind de energienota een grote onoverzichtelijke brei aan getallen. De tarieven per m3 en kwh vergelijken lukt me wel, maar je hebt ook nog te maken met vastrecht en aansluitingen etc en dat verschilt per leverancier. En de vergelijkingssites zijn leuk, maar ik wil wel begrijpen wat er dan precies vergeleken wordt en dat lukt ook niet altijd even goed :P
Volgens mij zijn de enige bedragen die verschillen per leverancier de M3, kwH en vastrecht (heet tegenwoordig vaste leveringskosten). Dus die 3. Dat kan je een vergelijkingssite ook laten doen. Die neemt dan vaak ook eventuele welkomskorting nog mee. Ik kijk naar het bedrag per jaar incl. welkomskorting.
Maar behalve dat ook naar dat duurzaamheidsrapport https://www.consumentenbo(...)e-energieleverancier en kies altijd voor 8 of hoger, omdat ik dat belangrijk vind.
Grappig genoeg gaan de bekende onvoldoendes vaak samen met 'welke bedrijven vind ik irritant omdat ze bijv. (aan)bellen of kutreclames hebben', want ook dat (laten we het de debielheidsgrootte noemen) weegt somewhat mee in mijn beslissing.

Zo is Vattenfall wel 40 euro goedkoper op jaarbasis voor mij (788 euro) dan Eneco (816 euro). Maar de eerste scoort een 4 op duurzaamheid en Eneco een 8. Ik geloof dat me dat wel 4 tientjes op jaarbasis waard is.
Het verschil zit m in 1 cent gas en een wat goedkoper daltarief, dat is voor mij niet per se intressant als er echt wat veranderd in de leefsituatie.

Edit: oh, die 40 euro verschil zit m ook eigenlijk puur in de welkomskorting, niet in de energieprijs.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonaa op 03-05-2021 10:07:32 ]
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199258246
Succes @Sarabi!

quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee. Of in ieder geval, in mijn contract van vorig jaar afgesloten bij GreenChoice staat een clausule dat het aanbod alleen maar geld als je een jaar geen klant bent geweest.
Dat is jammer. Op pricewise site kon ik het niet goed vinden, maar als je Greenchoice selecteert als huidige aanbieder dan krijg je dat aanbod idd niet te zien ook. En ergens snap ik t ook wel. Jammer alleen dat geen van de grote/voor mij bekende maatschappijen wat prijs betreft in de buurt komen.

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Succes ^O^

En mensen, hoe maken jullie de beslissing om over te stappen? Ik vind de energienota een grote onoverzichtelijke brei aan getallen. De tarieven per m3 en kwh vergelijken lukt me wel, maar je hebt ook nog te maken met vastrecht en aansluitingen etc en dat verschilt per leverancier. En de vergelijkingssites zijn leuk, maar ik wil wel begrijpen wat er dan precies vergeleken wordt en dat lukt ook niet altijd even goed :P
Ik heb alleen stroom. Ik kijk dan naar de tarieven per kWh, en naar de vaste kosten. Dat zijn eigenlijk de enige twee die variëren - netbeheer etc is hetzelfde voor allemaal en belastingen etc ook. En meestal gebruik ik dus pricewise of gaslicht (via cashbackxl voor nog wat extra geld terug) en vul ik m'n verbruik in en dan krijg je overal de jaarprijs te zien en dan kies ik de goedkoopste waarvan ik de naam ook nog enigszins ken.

Oh, spuitelfff
  maandag 3 mei 2021 @ 10:04:34 #181
217702 Lonaa
Honger!
pi_199258300
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Jammer alleen dat geen van de grote/voor mij bekende maatschappijen wat prijs betreft in de buurt komen.
[..]

Eneco ook niet, zoals bij mij?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199258345
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Welkom Jan :W

En natuurlijk ben je te zwaar. Of zoals een favoriete FOKker van mij ooit zei 'Probeer maar eens slank te blijven als je zo lekker kan koken als ik'. Helaas komt ze hier niet meer.

Ik snap je Lonaa. Ik zou alleen gewoon boos zijn van binnen en eventueel een andere energiemaatschappij zoeken. Was er niet één die mensen steeds meer korting gaf hoe langer je bij ze bleef? Dat vond ik veel normaler dan alleen nieuwe klanten heel veel korting geven.

Ik rekte me uit in bed. En nu heb ik een spier in mijn rug heel pijnlijk verrekt :')
Vattenfall geeft korting. Ik zit daar alweer een paar jaar. Werd mij aangeraden over te stappen maar ben te lui om iets anders op te moeten zoeken.

@Lonaa; denk dat ze na je bericht wel zullen schikken.
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:29 schreef Jagärtrut het volgende:
Monster 1 werd alweer met 39 graden koorts wakker. En nog steeds geen testuitslag.

Dus monster 2 is ook thuis.

Monster 1 heeft heel veel praatjes, maar heeft ook flink last van de manflu. 'mama, kun je me de trap aftillen? Mijn benen kunnen mijn lijf niet meer dragen'. Beneden aangekomen rent hij eerst een rondje achter monster 2 aan... 8)7
Wat een boef :D
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:32 schreef Sarabi het volgende:
Nee niemand die mee wil duimen -O-
Jawel hoor ^O^ ^O^ ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 3 mei 2021 @ 10:09:24 #183
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_199258353
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zometeen gesprek met een winkeltje die streekproducten verkoopt.

Hier hebben de katten ook veel live entertainment O+
Ok, ik duim (landwinkel arnhem ook eens proberen, die hebben ook veel lokale biertje)
We have far more in common than that which devides us..
pi_199258361
Nou ja, we hebben toch nog een contract tot volgend jaar omdat G in het verleden een 5 jarig :X :X contract heeft afgesloten. Volgend jaar ga ik eens rondkijken. Dan heb ik ook fatsoenlijk inzicht in wat we verstoken hier op jaarbasis.

Ben al wel begonnen om via een website die de slimme meter uitleest het verbruik hier een beetje te monitoren.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 3 mei 2021 @ 10:10:57 #185
217702 Lonaa
Honger!
pi_199258366
@FutureFairytale , zou mooi zijn, maar denk het niet hoor. Het kan ze ongetwijfeld geen zak schelen. Zal wel standaard antwoord terugkrijgen en afhankelijk van tijd/zin/bloeddruk wil ik dan nog wel 1 of 2 keer antwoorden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199258382
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:50 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind dat jaarlijkse duurzaamheidsonderzoek ook altijd wel belangrijk. En 1 van de redenen dat ik eigenlijk niet naar Essent of Vattenfall wil, met hun dikke onvoldoende.
https://www.consumentenbo(...)e-energieleverancier
Oh, ik zie dat die van mij een prima cijfer heeft :7 Toeval, want nooit speciaal op gelet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 mei 2021 @ 10:13:07 #187
217702 Lonaa
Honger!
pi_199258385
Eneco biedt 'Europese wind' aan en 'Hollandse wind'. Hollandse is 0,20 cent duurder per kwH. Op hun eigen website bieden ze Europees alleen maar aan voor bedrijven met deze begeleidende tekst:
'Geschikt voor uw onderneming?
EuropeseWind is voor u de beste keuze als:

Duurzaamheid een beperkte rol speelt bij het inkopen van uw energie
U niet hoeft te voldoen aan milieukeurmerken in uw sector
Het voor u niet uitmaakt waar uw energie wordt opgewekt
De kosten zwaarder wegen dat uw duurzaamheidsinspanningen"

:X ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199258388
Ja, overstappen zal een klik hier of daar zijn.
Alleen het uitzoeken wat hierboven wordt beschreven, maakt mij al hoorndol. 8)7

En als mn.X thuiskomt van de Mediamarkt of zo, heeft een of andere energiemeneer hem aangesproken en weet dat het nog goedkoper kan! En het is dubbeltjeswerk.

Trouwens, knap@Lonaa zó laag in electriciteit .
Overigens de meeste kosten zijn toch de vaste energiekosten en overal hetzelfde!?
  maandag 3 mei 2021 @ 10:14:13 #189
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199258401
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Succes ^O^

En mensen, hoe maken jullie de beslissing om over te stappen? Ik vind de energienota een grote onoverzichtelijke brei aan getallen. De tarieven per m3 en kwh vergelijken lukt me wel, maar je hebt ook nog te maken met vastrecht en aansluitingen etc en dat verschilt per leverancier. En de vergelijkingssites zijn leuk, maar ik wil wel begrijpen wat er dan precies vergeleken wordt en dat lukt ook niet altijd even goed :P
Ik vul ons verbruik in en gaslicht.com regelt de rest. Zij houden met alle onderdelen op de nota rekening.
Spoilers!
  maandag 3 mei 2021 @ 10:14:30 #190
370431 drakin
vurig typje
pi_199258405
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:13 schreef Lonaa het volgende:
Eneco biedt 'Europese wind' aan en 'Hollandse wind'. Hollandse is 0,20 cent duurder per kwH. Op hun eigen website bieden ze Europees alleen maar aan voor bedrijven met deze begeleidende tekst:
'Geschikt voor uw onderneming?
EuropeseWind is voor u de beste keuze als:

Duurzaamheid een beperkte rol speelt bij het inkopen van uw energie
U niet hoeft te voldoen aan milieukeurmerken in uw sector
Het voor u niet uitmaakt waar uw energie wordt opgewekt
De kosten zwaarder wegen dat uw duurzaamheidsinspanningen"

:X ;(
Slechtste klantenservice ooit vergeten ze nog erbij te vermelden. studenten die je binnen 2 minuten moeten afraggelen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 3 mei 2021 @ 10:14:32 #191
217702 Lonaa
Honger!
pi_199258407
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:13 schreef AnneX het volgende:
Ja, overstappen zal een klik hier of daar zijn.
Alleen het uitzoeken wat hierboven wordt beschreven, maakt mij al hoorndol. 8)7

En als mn.X thuiskomt van de Mediamarkt of zo, heeft een of andere energiemeneer hem aangesproken en weet dat het nog goedkoper kan! En het is dubbeltjeswerk.

Trouwens, knap@Lonaa zó laag in electriciteit .
Overigens de meeste kosten zijn toch de vaste energiekosten en overal hetzelfde!?
Ja. :Y

Mja, wat betreft die electriciteit, de verwarming staat hier niet hoog, het huis is goed geisoleerd dus het blijft ook goed hangen en we hebben niet zoveel spul met een stekker dat veel vreet.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:15:20 #192
217702 Lonaa
Honger!
pi_199258410
quote:
17s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:14 schreef drakin het volgende:

[..]

Slechtste klantenservice ooit vergeten ze nog erbij te vermelden. studenten die je binnen 2 minuten moeten afraggelen.
Ja, Eneco scoort wel relatief hoog op mijn 'irritant- en debielheidsfactor'. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199258412
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:10 schreef Lonaa het volgende:
@:FutureFairytale , zou mooi zijn, maar denk het niet hoor. Het kan ze ongetwijfeld geen zak schelen. Zal wel standaard antwoord terugkrijgen en afhankelijk van tijd/zin/bloeddruk wil ik dan nog wel 1 of 2 keer antwoorden.
Soms ben je te boos om te antwoorden en een dag of 2 dagen later wil je het ineens wel. Maar eerst maar afwachten.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199258415
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Eneco ook niet, zoals bij mij?
Nee. Fenor is vergelijkbaar, budget energie vijf euro duurder, united consumers 20 euro duurder, eerstvolgende bekende is vandebron met 151 euro. Denk omdat ik geen gas heb dat de vergelijking anders uitvalt.
pi_199258442
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:39 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik switch ook ieder jaar. Zit nu bij Budget Energie.
Ik kreeg zaterdag nog een correctie energieboer. 45 euro extra terug wegens foutieve saldering. Nou ja prima :P.
Maar jij hebt dus goede ervaringen met budget energie? Want die komt voor mij in de prijsvergelijking wel vergelijkbaar met Greenchoice uit de bus
  maandag 3 mei 2021 @ 10:18:41 #196
217702 Lonaa
Honger!
pi_199258451
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Nee. Fenor is vergelijkbaar, budget energie vijf euro duurder, united consumers 20 euro duurder, eerstvolgende bekende is vandebron met 151 euro. Denk omdat ik geen gas heb dat de vergelijking anders uitvalt.
Hm. Heb je overigens alleen stroom omdat je zelf ook wat opwekt?

Budget Energie scoort best redelijk op de duurzaamheidslijst. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199258465
Ging ik toch maar eens kijken https://www.consumentenbo(...)tenbond%20%2Benergie
Je hoeft niet eens in te loggen.
Het scheelt hier ¤ 5 / maand.

Ook jaaaaarenlang met United Consumers gewerkt. Dat was een leuk spaarpotje systeem voor vakantie. w/
  maandag 3 mei 2021 @ 10:20:42 #198
217702 Lonaa
Honger!
pi_199258468
Poh. Ze zijn wel echt duur in hun prijzen voor m3 en kwH zeg. :X Leveringskosten zijn wel heel weinig.

Zou voor jou best eens goede keuze kunnen zijn @vlindertje89

Bij United costumers is het andersom. Hoge vaste leveringskosten (vast recht) lage tarieven. En een 4,1 op de duurzaamheidsschaal. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199258503
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:10 schreef Lonaa het volgende:
@:FutureFairytale , zou mooi zijn, maar denk het niet hoor. Het kan ze ongetwijfeld geen zak schelen. Zal wel standaard antwoord terugkrijgen en afhankelijk van tijd/zin/bloeddruk wil ik dan nog wel 1 of 2 keer antwoorden.
Je hebt kans dat je die korting ook aangeboden krijgt. Want maar een enkele klant klaagt (en die geef je dezelfde korting) en het merendeel doet niets (en die betalen dan lekker veel).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199258511
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ok, ik duim (landwinkel arnhem ook eens proberen, die hebben ook veel lokale biertje)
Thanks :)

Ik vind het wel lastig om te bedenken hoe lokaal, lokaal is.
Waar we nu heen gaan is ook een dorp verderop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')