abonnement Unibet Coolblue
pi_199238268
  zaterdag 1 mei 2021 @ 22:00:44 #52
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_199238336
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:32 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik zei het misschien iets te hard maar dat heeft ook te maken met al een jaar beperkt worden in alles.
Zo zou ik vorig jaar ook een feestje hebben zoals Grapperhaus maar wij waren geen aso in tegenstelling tot hij die andere de maat neemt.

Daarbij wil ik t virus voor dat groepje wat er wel ernstig ziek van kan worden niet bagatelliseren maar voor meer dan 80% weten we wie er risico loopt.

Als hun bijvoorbeeld maandag woensdag zondag boodschappen wil doen wil ik best mij daar tijdelijk op aanpassen.
Als mondkapje dragen super effectief is met bijna 0 besmettingen prima draag ik dat tijdelijk.
Maar tegenovergestelde is waar.
Daarbij liggen er nu iets van 3000 in het ziekenhuis en ik geloof best dat t zorg personeel hard werkt en vermoeid zijn maar 3000 op 17.5 miljoen waar gaat t over.

Dan nog het geklungel met hun bonussen want ja ze werken zo hard aldus t kabinet en we geven miljarden uit aan compensatie en de zuidelijke knoflooklanden maar de zorg bonussen is allemaal moeilijk moeilijk terwijl ze zelf jaarlijks meer dan een ton gewoon verdienen.

Dan nog die walgelijke avondklok die 0 effect gehad heeft sorry mijn grens van acceptabel is allang bereikt en er is meer dan alleen covid zoals de economie en het sociale welzijn dus welke prijs willen we betalen om verhoudingsgewijs paar mensen te redden.
Volgens de beleidsbepalers moet in elk geval alles wijken voor covid en is de rest daaraan ondergeschikt.
Je kan ook zeggen we nemen maximaal 1500 corona patiënten op dit zijn de risicogroepen wees voorzichtig en dan kunnen wij hun helpen daar waar nodig
Kan ik hier uit opmaken dat je huwelijksfeest naar de kloten is gelopen? Ja, dan snap ik dat je flink de ziekte in hebt.

Wie risico lopen is moeilijk te zeggen. Er zijn mensen van 40 die wat niesen, 30’ers die zwaar ziek zijn. En zo gaat het op en neer. Een geval in mijn omgeving lag op de IC, terwijl zijn partner wat lichte klachten had. Lang verhaal kort: je kan er gewoon geen peil op trekken. Iedereen loopt risico, ongeacht de leeftijd.

Het mondkapje werkt. Alleen beschermt de drager anderen tegen aerosols uitgeademd door de drager. Het is niet voor niets dat die krengen al jaren gedragen worden door zorgverleners.
Die 3000 op 17 miljoen zorgen er voor dat daardoor geen ruimte meer is voor reguliere zorg, alles wordt opgeslokt door coronacohorten en IC capaciteit.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zaterdag 1 mei 2021 @ 22:03:42 #53
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199238395
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Dat is niet bewezen. Er liggen meer 30ers en 40ers op de intensive care sinds varianten om zich heen grijpen. Ook mensen zonder overgewicht, en met name jongeren.

Door aan te geven dat je bijna zeker weet wie er risico loopt, suggereer je dat er voor bepaalde mensen minder risico is. Het lijkt alsof mensen dat alvast maar voor zichzelf als wetenschappelijk bewezen zien, met social media als bron.
Nou er liggen 30 mensen meer onder de 50 dan vorig jaar sorry hoor daarvan ben ik niet onder de indruk.
Gemiddelde leeftijd ziekenhuis is nog steeds boven de 60.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 22:08:03 #54
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199238486
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:00 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Kan ik hier uit opmaken dat je huwelijksfeest naar de kloten is gelopen? Ja, dan snap ik dat je flink de ziekte in hebt.

Wie risico lopen is moeilijk te zeggen. Er zijn mensen van 40 die wat niesen, 30’ers die zwaar ziek zijn. En zo gaat het op en neer. Een geval in mijn omgeving lag op de IC, terwijl zijn partner wat lichte klachten had. Lang verhaal kort: je kan er gewoon geen peil op trekken. Iedereen loopt risico, ongeacht de leeftijd.

Het mondkapje werkt. Alleen beschermt de drager anderen tegen aerosols uitgeademd door de drager. Het is niet voor niets dat die krengen al jaren gedragen worden door zorgverleners.
Die 3000 op 17 miljoen zorgen er voor dat daardoor geen ruimte meer is voor reguliere zorg, alles wordt opgeslokt door coronacohorten en IC capaciteit.
Dat kun je er inderdaad uit op maken net als de al geplande reis met onder andere Hawaii die ook door de neus geboord is en dan zie je vervolgens aso Ferd.
Dat was voor mij de druppel en sinds de avondklok ben ik gestopt met mondkapje etc belachelijke maatregelen mensen ophokken voor 1/3 vd dag.

Verder is de kans voor mij 0.004 ofzo cijfers zijn gewoon openbaar.
Tuurlijk kunnen 30ers heel ziek worden dat kunnen ze ook van de griep.
De echte zware griep is ook geen pretje of longontsteking.

Je mondkapje is onzin.
Iedereen zet t op propt t in zijn zak en volgende dag weer op.
Het draagt zo goed als 0.0 bij.

Ik persoonlijk draag het dan ook niet.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_199238626
Nou hoor!

Ik, ik, ik, ik, ik

IK IK IK IK IK

IK IK IK IK IK IK



drrr untz untz untz

mijn belangen wegen veel zwaarder!
corona is maar een griepje!

tot zover de bijdrage uit wappelonië.
Er zijn twee doden gevallen in een ziekenhuis in Maastricht door een stroomuitval.

[ Bericht 18% gewijzigd door spectrumanalyser op 01-05-2021 22:26:32 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 1 mei 2021 @ 22:18:32 #56
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_199238663
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:08 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat kun je er inderdaad uit op maken net als de al geplande reis met onder andere Hawaii die ook door de neus geboord is en dan zie je vervolgens aso Ferd.
Dat was voor mij de druppel en sinds de avondklok ben ik gestopt met mondkapje etc belachelijke maatregelen mensen ophokken voor 1/3 vd dag.

Verder is de kans voor mij 0.004 ofzo cijfers zijn gewoon openbaar.
Tuurlijk kunnen 30ers heel ziek worden dat kunnen ze ook van de griep.
De echte zware griep is ook geen pretje of longontsteking.

Je mondkapje is onzin.
Iedereen zet t op propt t in zijn zak en volgende dag weer op.
Het draagt zo goed als 0.0 bij.

Ik persoonlijk draag het dan ook niet.
Het spijt me van je huwelijksfeest. Mijn 25 jarige huwelijksjubileum is om dezelfde reden naar de kloten gelopen.
Dat mondkapje wordt inderdaad bijna altijd helemaal verkeerd gebuikt, waardoor het waardeloos lijkt. Zit hem meer in de voorlichting lijkt me.

Covid en griep zijn echt niet vergelijkbaar. Oke, aan beiden kunnen mensen overlijden maar covid is vele malen agressiever dan griep. En dus ook veel dodelijker.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zaterdag 1 mei 2021 @ 23:34:44 #57
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199239902
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:18 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Het spijt me van je huwelijksfeest. Mijn 25 jarige huwelijksjubileum is om dezelfde reden naar de kloten gelopen.
Dat mondkapje wordt inderdaad bijna altijd helemaal verkeerd gebuikt, waardoor het waardeloos lijkt. Zit hem meer in de voorlichting lijkt me.

Covid en griep zijn echt niet vergelijkbaar. Oke, aan beiden kunnen mensen overlijden maar covid is vele malen agressiever dan griep. En dus ook veel dodelijker.
Jij kan daar niks aan doen natuurlijk.

Covid en griep zijn twee verschillende ziektes maar griep heeft een ifr van 0.17 en covid zit rond 0.25 dus heel veel schokkend meer is t niet.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')