abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199228962
Het ministerie heeft inmiddels elf magazijnen vol beschermingsmiddelen, vooral mondkapjes, maar ook schorten, handschoenen, spatbrillen en jassen. In totaal zijn er vorig jaar 2,5 miljard producten besteld. Daarvan is nog geen 15 procent aan de zorg geleverd.

Een probleem is dat de honderden miljoenen overgebleven mondkapjes slechts twee tot vijf jaar houdbaar blijven. Met de huidige vraag is tegen die tijd slechts een fractie verkocht. VWS heeft ruim twee miljard euro geïnvesteerd om de spullen in te kopen.
https://www.telegraaf.nl/(...)rmen-en-handschoenen

Men vreesde het ergste blijkbaar.
Maar waarom niet een deel naar o.a. Brazilie en India gestuurd? En hoezo blijven deze spullen maar 2 jaar houdbaar? Dat geloof je toch niet, dat is een fabel van de fabrikant. Als je er geen motten bij laat, is er niets aan de hand.
Ik hoop niet dat ze na twee jaar alles daadwerkelijk weggooien, je zou altijd eerst een test kunnen doen. Als fabrikanten zeggen twee jaar houdbaar, vermenigvuldig het dan maar met vijf. Net zoals je het door vijf moet delen als het gaat om het aantal vaccins wat ze beloven te sturen.
pi_199229038
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:45 schreef Mondkapje het volgende:
Men vreesde het ergste blijkbaar.
Maar waarom niet een deel naar o.a. Brazilie en India gestuurd? En hoezo blijven deze spullen maar 2 jaar houdbaar? Dat geloof je toch niet, dat is een fabel van de fabrikant. Als je er geen motten bij laat, is er niets aan de hand.
Ik hoop niet dat ze na twee jaar alles daadwerkelijk weggooien, je zou altijd eerst een test kunnen doen. Als fabrikanten zeggen twee jaar houdbaar, vermenigvuldig het dan maar met vijf. Net zoals je het door vijf moet delen als het gaat om het aantal vaccins wat ze beloven te sturen.
Onvermoede dichtkunst, zo in het wild. O+
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Spellchecker zaterdag 1 mei 2021 @ 08:57:27 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199229048
Hebben ze Hugo weet met het geld laten spelen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:02:56 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199229074
Iemand een nulletje te veel ingevuld op het bestelformulier?
  Spellchecker zaterdag 1 mei 2021 @ 09:03:03 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199229075
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:59 schreef ludovico het volgende:
Hebben ze Hugo weet met het geld laten spelen?
Scheelt weer een paar schoenen.
pi_199229087
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:03 schreef maily het volgende:

[..]

Scheelt weer een paar schoenen.
Blanco check.. Aan die gast... Niet zo handig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199229096
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:57 schreef maily het volgende:
Idiote verspilling weer.
Er moesten ineens miljoenen mondkapjes zijn, dus de productie kon de vraag met geen mogelijkheid bijhouden. De overheid krijgt de bestellingen daardoor niks sneller binnen dan het bedrijfsleven, dus tegen de tijd dat de overheid in staat was de materialen uit te reiken, had men het probleem allang zelf opgelost en is het spul dus dubbel besteld en dus overbodig.

Inderdaad, gewoon doneren aan landen waar het met corona momenteel helemaal de bietenbrug op gaat. Dat geld zijn we toch al kwijt, dan maar zorgen dat het materiaal goed besteed wordt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:28:34 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199229301
(r)overheid :')

Maar goed, zoals iemand al voorstelde, gewoon naar India sturen ^O^
pi_199229336
Tja, eerst was er veel te weinig, iedereen pissig, nu is er te veel, weer iedereen pissig. Tough crowd.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:33:03 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199229352
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:31 schreef Farenji het volgende:
Tja, eerst was er veel te weinig, iedereen pissig, nu is er te veel, weer iedereen pissig. Tough crowd.
Ziedend!
pi_199229360
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:31 schreef Farenji het volgende:
Tja, eerst was er veel te weinig, iedereen pissig, nu is er te veel, weer iedereen pissig. Tough crowd.
Voer voor mensen zoals wilders:

- Het is onbegrijpelijk dat deze minister miljarden over de balk smijt en duizenden lege ziekenhuis bedden heeft staan
a few moments later
- Waarom heeft de minister zo weinig overcapaciteit, dit is een blamage voor Nederland

- Waarom heeft de minister er niet voor gezorgd dat er niet genoeg mondkapjes op voorraad liggen
a few moments later
- Er liggen een miljard mondkapjes weg te rotten in schimmige loodsen

:')
pi_199229485
Het is inderdaad toch nooit goed. Dan te weinig aandacht voor de ziekenhuizen, dan weer te veel, dan zielig voor ondernemers dan schande om nu al terrassen open te doen.
15% gebruikt is niet veel maar ook weer niet niks.
Maar na twee jaar weggooien is echt zonde.
pi_199229573
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:45 schreef Mondkapje het volgende:
Het ministerie heeft inmiddels elf magazijnen vol beschermingsmiddelen, vooral mondkapjes, maar ook schorten, handschoenen, spatbrillen en jassen. In totaal zijn er vorig jaar 2,5 miljard producten besteld. Daarvan is nog geen 15 procent aan de zorg geleverd.

Een probleem is dat de honderden miljoenen overgebleven mondkapjes slechts twee tot vijf jaar houdbaar blijven. Met de huidige vraag is tegen die tijd slechts een fractie verkocht. VWS heeft ruim twee miljard euro geïnvesteerd om de spullen in te kopen.
https://www.telegraaf.nl/(...)rmen-en-handschoenen

Men vreesde het ergste blijkbaar.
Maar waarom niet een deel naar o.a. Brazilie en India gestuurd? En hoezo blijven deze spullen maar 2 jaar houdbaar? Dat geloof je toch niet, dat is een fabel van de fabrikant. Als je er geen motten bij laat, is er niets aan de hand.
Ik hoop niet dat ze na twee jaar alles daadwerkelijk weggooien, je zou altijd eerst een test kunnen doen. Als fabrikanten zeggen twee jaar houdbaar, vermenigvuldig het dan maar met vijf. Net zoals je het door vijf moet delen als het gaat om het aantal vaccins wat ze beloven te sturen.
Een mondkapje kan ik nog inkomen zeker als de elastieken uitdrogen of filters ergens last van hebben.
Maar schorten spatschermen e.d.
Waarom verkopen ze het niet aan ziekenhuizen oid. Nu is het plan vernietigen lekker makkelijk gedacht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199229590
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:02 schreef Zwansen het volgende:
Iemand een nulletje te veel ingevuld op het bestelformulier?
Nee het advies was stoppen met inkopen we hebben genoeg maar VWS dacht we kopen nog 1 keer flink in. Ze hebben ook contracten afgeslopten met o.a. Auping die nog even lopen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199229646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:33 schreef 0kselhaar het volgende:

[..]

Voer voor mensen zoals wilders:

- Het is onbegrijpelijk dat deze minister miljarden over de balk smijt en duizenden lege ziekenhuis bedden heeft staan
a few moments later
- Waarom heeft de minister zo weinig overcapaciteit, dit is een blamage voor Nederland

- Waarom heeft de minister er niet voor gezorgd dat er niet genoeg mondkapjes op voorraad liggen
a few moments later
- Er liggen een miljard mondkapjes weg te rotten in schimmige loodsen

:')
Er is ook nog een middenweg he maar bij de overheid is het altijd niet of veel te veel. Maar wat me het meest stoort is het vernietigen. Je kunt die ziekenhuis inkopers ook een goed aanbod doen om de voorraad eerst op te maken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199229791
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:33 schreef 0kselhaar het volgende:

[..]

Voer voor mensen zoals wilders:

- Het is onbegrijpelijk dat deze minister miljarden over de balk smijt en duizenden lege ziekenhuis bedden heeft staan
a few moments later
- Waarom heeft de minister zo weinig overcapaciteit, dit is een blamage voor Nederland

- Waarom heeft de minister er niet voor gezorgd dat er niet genoeg mondkapjes op voorraad liggen
a few moments later
- Er liggen een miljard mondkapjes weg te rotten in schimmige loodsen

:')
Voor hen die geilt op wat de overheid doet. Die deze comment.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199229796
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:57 schreef maily het volgende:
Idiote verspilling weer.
Dat ken ik. Heb al tientallen jaren geen brand of autoschade gehad dus alle verzekeringspremies die ik betaald heb zijn achteraf gezien verspilling.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_199229835
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:13 schreef quo_ het volgende:

[..]

Dat ken ik. Heb al tientallen jaren geen brand of autoschade gehad dus alle verzekeringspremies die ik betaald heb zijn achteraf gezien verspilling.
En dan al het gewicht dat je meezeult in je auto, airbags, gordels, kooiconstructie.
Allemaal onnodige ballast geweest.
pi_199229849
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:31 schreef Farenji het volgende:
Tja, eerst was er veel te weinig, iedereen pissig, nu is er te veel, weer iedereen pissig. Tough crowd.
Voorbereid zijn op rampen e.d. kost nu eenmaal veel geld.
Maar de crowd is gemiddeld genomen te dom om te poepen, net zoals de stemmingmakers in de media die moord en brand schreeuwen.

Een houdbaarheidsdatum van een paar op een plastic schort of een mondkapje is natuurlijk wel onzin, kan voor hetzelfde geld 20 jaar zijn. Weg geven die handel en voldoende op voorraad nemen van materialen met een langere (of geen) datum.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_199229965
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:18 schreef quo_ het volgende:

[..]

Voorbereid zijn op rampen e.d. kost nu eenmaal veel geld.
Maar de crowd is gemiddeld genomen te dom om te poepen, net zoals de stemmingmakers in de media die moord en brand schreeuwen.

Een houdbaarheidsdatum van een paar op een plastic schort of een mondkapje is natuurlijk wel onzin, kan voor hetzelfde geld 20 jaar zijn. Weg geven die handel en voldoende op voorraad nemen van materialen met een langere (of geen) datum.
Dit is niet voorbereid zijn dit is zoals gewoonlijk weer ondoordacht en tegen het advies in. Voorbereid zijn is namelijk ook vooruitzien en handelen als iets positiever uitpakt dan verwacht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199229968
Probleem is dat politiek en bestuur heel erg gevoelig zijn voor dit soort wijsheden achteraf.

Er is 15 jaar lang gelachen om de miljoenen vaccins tegen de mexicaanse griep. Dat wilde niemand op zijn geweten hebben dus er is zuinigjes besteld.

Als er van elk corionavaccin 17 miljoen doses waren besteld zouden we vaccinatiekoploper geweest zijn. Zou misschien wel een miljard gekost hebben maar het surplus kan altijd nog met een mooi gebaar weg gegeven worden aan arme landen of verkocht worden aan rijke landen die de zaakjes niet voor elkaar hebben.
Nu kunnen we de trieste rekensom maken dat elke week extra in lockdown een miljard kost.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 01-05-2021 18:33:04 ]
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_199230118
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:18 schreef quo_ het volgende:

[..]

Voorbereid zijn op rampen e.d. kost nu eenmaal veel geld.
Maar de crowd is gemiddeld genomen te dom om te poepen, net zoals de stemmingmakers in de media die moord en brand schreeuwen.

Een houdbaarheidsdatum van een paar op een plastic schort of een mondkapje is natuurlijk wel onzin, kan voor hetzelfde geld 20 jaar zijn. Weg geven die handel en voldoende op voorraad nemen van materialen met een langere (of geen) datum.
Ik kan me een video herinneren van vorig jaar begin corona waar ze (ik dacht schorten) beschermingsmiddelen uit pakte die door de ouderdom uit elkaar flikkerde
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:06:04 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199230369
Hoezo verkocht???
Geef die spullen gewoon aan de zorg, van ziekenhuizen tot verzorgingstehuizen ed. Dan hoeven zij niet in te kopen. En kunnen ze dat geld gebruiken voor andere zaken, wat hard nodig is.
Er zijn vast wel plekken waar ze het prima kunnen gebruiken.

En als het echt niet gebruikt wordt hier omdat er al voldoende voorraad is geef het dan weg aan landen die wel een tekort hebben. Evt tegen een klein prijsje om het verlies gedeeltelijk af te dekken.
Er is iig geen enkele reden het te laten liggen rotten.

Dat dit zo ingekocht is begrijp ik, dat door de vertraging dingen gelijk liepen ook. Maar het laten liggen tot het gewoon de prullenbak in moet begrijp ik niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199230532
Geef het dan aan India of zo er zijn genoeg arme mensen daar die geen mondkapje kunnen betalen. Beter dan het over de datum te laten gaan en dan weggooien.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')