abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199227843
Of iemand daar iets meer over kan vertellen.
Voor het geval dat je niet weet wat ik bedoel.

Dit zijn verschijning die slechts gezien of ervaren worden door één enkel persoon.
Zonder door anderen waargenomen of opgemerkt te worden.
Ik heb het dan niet over psychische of mentale kwesties (Nee, ik heb nergens last van) maar over manifestaties die om één of andere reden aan één enkel persoon gebonden zijn.
Neem als voorbeeld de geest van een slachtoffer die de moordenaar lastig valt, of een familielid die door iemand anders niet gezien kan worden.

Komen deze vaak voor en zijn er typerende verhalen over?
pi_199227910
Ik heb nog nooit een geest gezien en ik geloof er ook totaal niet in.

Als je ze al ziet. Drugs.
pi_199227973
Een geest van mijn moeder zou wel geinig zijn trouwens *; .
Mijn moeder had Parkinson. In die erge mate dat ze niet kon stoppen met lopen als ze eenmaal ging lopen (kutziekte) en dan belande ze soms in een hoek of muur ofzo van de kamer.

En dan zei ze tegen mij of mijn vriend (als we daar waren) help me even omdraaien (ik was er 24\7 toen, als er een alarm ging).
Die mensen kunnen niet zelf omdraaien namelijk, of heel erg moeilijk.

Mijn vriend en ik (vooral ik, maar ik ben zó verschrikkelijk dankbaar voor de hulp van mijn vriend toen) hebben haar zo vaak uit dat soort situaties bevrijdt.

Ze is uiteindelijk overleden, maar mijn vriend doet haar soms na, hoe ze liep (en in een hoek belandde), hoe ze praatte (mijn moeder was echt de allerleukste en liefste en stoerste moeder die er maar was btw). En dat doet hij echt op een heel erg gelijkende manier (ik zeg altijd tegen mijn vriend dat hij cabaretier had moeten worden, want hij is erg goed in typetjes nadoen). Klinkt heel stom misschien of heel gemeen, maar dat is het juist niet.
Het is een lollige manier omgaan met hoe kut die ziekte eigenlijk was, en mijn moeder was iemand met enorm veel humor, dus die snapt dat. Mijn moeder was net als ik vooral lief, maar ook een beetje villein soms.

Maar als geesten bestaan komt ze wel wraak nemen op mijn vriend, want zo was ze ook ;)
Ze zou hem knijpen ;)
pi_199230342
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 02:28 schreef IxCalypso het volgende:
Ik heb nog nooit een geest gezien en ik geloof er ook totaal niet in.

Als je ze al ziet. Drugs.
Ikzelf ook niet, voor geen meter.
Ik vind de verhalen alleen mooi.
Als ze niet te sci-fi zijn tenminste...
pi_199273645
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 01:56 schreef Werkman het volgende:
Of iemand daar iets meer over kan vertellen.
Voor het geval dat je niet weet wat ik bedoel.

Dit zijn verschijning die slechts gezien of ervaren worden door één enkel persoon.
Zonder door anderen waargenomen of opgemerkt te worden.
Ik heb het dan niet over psychische of mentale kwesties (Nee, ik heb nergens last van) maar over manifestaties die om één of andere reden aan één enkel persoon gebonden zijn.
Neem als voorbeeld de geest van een slachtoffer die de moordenaar lastig valt, of een familielid die door iemand anders niet gezien kan worden.

Komen deze vaak voor en zijn er typerende verhalen over?
Spoken of geesten die door anderen worden waargenomen, zijn altijd psychische of mentale kwesties.
pi_199463764
Je lichaam is slechts een ruimtepak die je in staat stelt om te kunnen functioneren op deze planeet. Na je dood 'schuif' je door naar een andere dimensie. Soms lopen dimensies in elkaar over door een sterke hechting aan een locatie op aarde. Intentie is nog steeds sturend, ook zonder lichaam. Dat verklaart vaak 'spoken'.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')