abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199227039


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 30 april 2021 @ 23:51:52 #2
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199227081
https://www.telegraaf.nl/(...)-dreigt-in-duitsland

Ah die Duitsers die weer onderscheid maken in mensen. What else is new :D.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  vrijdag 30 april 2021 @ 23:56:16 #3
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199227143
Als de VS zo snel kan prikken, kunnen wij dat ook. Echt, ga eens 24 uur prikken, net zoals in Utrecht! Daar was genoeg animo voor, laten we dat snel met meer mensen doen! Nu zijn er genoeg vaccins en kunnen we ook meer mensen gaan uitnodigen. Dat geleuter over alles per jaar op leeftijd doen, en eerst iedereen dan laten bellen of online een afspraak laten maken... Hoe jonger hoe meer je online kunt doen. Als iedereen boven de 18 1 prik voor 1 juli gehad moet kunnen hebben, mogen ze nu echt wel tempo gaan maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door popje op 01-05-2021 00:09:31 ]
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 00:01:08 #4
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199227202
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:56 schreef popje het volgende:
Als de VS zo snel kan prikken, kunnen wij dat ook. Echt, ga eens 24 uur prikken, net zoals in Utrecht! Daar was genoeg animo voor, laten we dat snel met meer mensen doen! Nu zijn er genoeg vaccins en kunnen we ook meer mensen gaan uitnodigen. Dat geleuter over alles per jaar op leeftijd doen, en eerst iedereen dan laten bellen of online een afspraak laten maken... Hoe jonger hoe meer je online kunt doen. Als iedereen boven de 18 1 prik voor 1 julie moet hebben behad, mogen ze nu echt wel tempo gaan maken.
En als je dat niet wil omdat je een goed werkend afweersysteem hebt zoals ik en zovelen? De ouderen en zwakkeren zijn al geprikt neem ik aan, klaar.
pi_199227251
twitter


Fact (voorspelling) check Twitter acc. Yorickje had het niet bij het rechte eind. Staan wel leuke dingen bij, dan zie je echt hoe radicaal anders bepaalde voorspellingen waren een aantal maand geleden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 00:15:06 #6
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199227349
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-dreigt-in-duitsland

Ah die Duitsers die weer onderscheid maken in mensen. What else is new :D.
Ah, 'voor geprikte en genezen.'

Cool. Niemand gaat meer afstand houden in DE dan.
Ook opgelost.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 1 mei 2021 @ 00:17:46 #7
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199227370
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:03 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

Fact (voorspelling) check Twitter acc. Yorickje had het niet bij het rechte eind. Staan wel leuke dingen bij, dan zie je echt hoe radicaal anders bepaalde voorspellingen waren een aantal maand geleden.
Angstcreatie, viruswappie.

Zag je vorige week ook toen ze opeens uit neid geen cijfers meer deelde.
Nauwelijks serieus te nemen volk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 1 mei 2021 @ 00:20:17 #8
408813 crew  trein2000
pi_199227392
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, 'voor geprikte en genezen.'

Cool. Niemand gaat meer afstand houden in DE dan.
Ook opgelost.
Ook dat is nog een risico.

Maar ik vind dit ook moreel echt volstrekt onjuist.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 1 mei 2021 @ 00:26:48 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199227464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
https://www.amsterdam.nl/(...)leidseplein-vanwege/

Femke heeft geleerd. Eens kijken hoe dat gaat. Alhoewel zo’n plein wel andere koek is dan een park.
Nee dat heeft ze niet. Staaltje van pure willekeur en opzoeken.

Blm protest met 15000 man was prima
Tijdens koningsdag wilde halsema niet handhaven en kon alles
Vorige week supporters, nu opeens om onduidelijke redenen niet. Fieldlabs zegt zelfs halve capaciteit is prima
Bij songfestival mag wel publiek zijn
Op het museumplein mag gedemonstreerd worden
Buiten zijn nauwelijks besmettingen volgens wetenschappelijk onderzoek
Maar het Leidse wordt drooggelegd met een noodverordening.

Dit is uitdagen in de ogen van een grote groep. Zeker nu er al een tijdje niks mag. Ze roept het over zichzelf af zo. Kan ze maandag wel weer verongelijkt gaan doen, maar dat is puur huiliehuilie met krokodillentranen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 1 mei 2021 @ 00:29:06 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199227485
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ook dat is nog een risico.

Maar ik vind dit ook moreel echt volstrekt onjuist.
Doet meer kwaad dan goed zo'n regel. Sowiezo een pcr test om een bouwmarkt in te komen rond Munchen. Helemaal de weg kwijt daar. Net als met dat maskerschandaal vraag ik me nu weer af wie er geld aan moet verdienen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 1 mei 2021 @ 00:32:08 #11
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199227513
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doet meer kwaad dan goed zo'n regel. Sowiezo een pcr test om een bouwmarkt in te komen rond Munchen. Helemaal de weg kwijt daar. Net als met dat maskerschandaal vraag ik me nu weer af wie er geld aan moet verdienen.
In en uit, je weet wie hier heel veel geld aan verdienen. Laat het los, je hebt gelijk, maar zo werkt het nu eenmaal. Angst is het verdienmodel.
pi_199227544
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:32 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

In en uit, je weet wie hier heel veel geld aan verdienen. Laat het los, je hebt gelijk, maar zo werkt het nu eenmaal. Angst is het verdienmodel.
Zo werkt het nou eenmaal is natuurlijk geen argument. Je moet daar juist tegen strijden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 00:42:20 #13
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199227590
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zo werkt het nou eenmaal is natuurlijk geen argument. Je moet daar juist tegen strijden.
Doe dat dan
pi_199227729
pi_199227782
twitter


Speciaal voor @eragon2890 :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199227789
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 01:33 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Speciaal voor @:eragon2890 :D
Kan iemand hem wakker maken misschien? *O* :D
pi_199228143
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

En als je dat niet wil omdat je een goed werkend afweersysteem hebt zoals ik en zovelen?
Dit soort mokerdomme uitspraken :')
  zaterdag 1 mei 2021 @ 04:34:12 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199228174
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

En als je dat niet wil omdat je een goed werkend afweersysteem hebt zoals ik en zovelen? De ouderen en zwakkeren zijn al geprikt neem ik aan, klaar.
Dan haal je toch lekker geen prik
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199228398
Weer lekker voor 2 miljard teveel mondkapjes e.d. Ingekocht. Tegen het advies in waarom vraag je iedere keer advies om er niets mee te doen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199228582
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-dreigt-in-duitsland

Ah die Duitsers die weer onderscheid maken in mensen. What else is new :D.
De ware aard van het beestje komt langzaam weer naar boven. :D
pi_199228642
Wel opvallend dat in UK aantal nieuwe cases piekte in December en vanaf begin januari al keihard naar beneden ging. Ze waren 10 Dec begonnen met vaccineren daar en maandje later dus nog maar zeer klein deel van bevolking geprikt want het tempo lag in begin niet heel hoog.

Hier hebben we inmiddels 25% een eerste prik gegeven en loopt de boel alleen maar op -O-

Hopelijk snel de kentering, of dat ie net begonnen is.
Vorig jaar zonder vaccinaties ging het nog beter dan nu.

Met 25% gevaccineerd en nog eens 25% wat inmiddels corona gehad heeft zouden we toch er zo veel beter voor moeten staan dan vorig jaar mei/juni/juli/augustus
  zaterdag 1 mei 2021 @ 08:10:34 #22
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199228704
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 07:57 schreef VacaLoca het volgende:
Wel opvallend dat in UK aantal nieuwe cases piekte in December en vanaf begin januari al keihard naar beneden ging. Ze waren 10 Dec begonnen met vaccineren daar en maandje later dus nog maar zeer klein deel van bevolking geprikt want het tempo lag in begin niet heel hoog.

Hier hebben we inmiddels 25% een eerste prik gegeven en loopt de boel alleen maar op -O-

Hopelijk snel de kentering, of dat ie net begonnen is.
Vorig jaar zonder vaccinaties ging het nog beter dan nu.

Met 25% gevaccineerd en nog eens 25% wat inmiddels corona gehad heeft zouden we toch er zo veel beter voor moeten staan dan vorig jaar mei/juni/juli/augustus
Ze hebben daar wel een superstrenge lockdown gehad waarbij mensen eigenlijk hun huis niet meer uit mochten. Een lockdown die werkte, in tegenstelling tot Nederland waar enkel de publieke ruimtes zijn gesloten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 08:10:54 #23
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199228707
We hebben er bijna 5 maanden over gedaan over gedaan om die 25 % te bereiken. Dat kun je dus niet met de VK vergelijken want die hadden er snel flink de vaart in. Dat wil hier maar niet lukken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 1 mei 2021 @ 08:16:44 #24
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199228744
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doet meer kwaad dan goed zo'n regel. Sowiezo een pcr test om een bouwmarkt in te komen rond Munchen. Helemaal de weg kwijt daar. Net als met dat maskerschandaal vraag ik me nu weer af wie er geld aan moet verdienen.
Een PCR-test doen om een bouwmarkt in te mogen vind ik redelijk vergaand. Wel kun je een bouwmarkt met een verplicht reserveringssysteem laten werken om druktes te reguleren, zoals wij dat tot 27 april hebben gedaan.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 08:18:49 #25
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199228760
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:10 schreef deedeetee het volgende:
We hebben er bijna 5 maanden over gedaan over gedaan om die 25 % te bereiken. Dat kun je dus niet met de VK vergelijken want die hadden er snel flink de vaart in. Dat wil hier maar niet lukken.
Wat wil je dan ook, als je vrijwel alle vaccins opkoopt die eigenlijk bedoeld waren voor de EU.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 mei 2021 @ 08:34:23 #26
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199228861
quote:
Pauzeknop dreigt voor stap twee van openingsplan: ‘Wacht op die daling’
Het ziet er niet goed uit voor stap twee van het openingsplan. Diverse OMT’ers stellen dat de druk op de zorg nog te groot is, de politiek hakt dit weekeinde de knoop door.

Volgens het oorspronkelijke routeboekje naar een open zomer zou het kabinet dit weekend besluiten om vanaf 11 mei meer mogelijk te maken: pretparken en dierentuinen zouden dan gecontroleerd open kunnen, binnen- en buitensport en culturele activiteiten (van bibliotheek tot bioscoop) krijgen ruimte, soms met toegangstesten.

Maar het kabinet dreigt de pauzeknop van het heropeningsplan te moeten indrukken. Dat zou betekenen dat stap twee pas op zijn vroegst 18 mei kan ingaan. OMT’ers melden aan deze nieuwssite dat er momenteel weinig ruimte is, de belasting van ziekenhuizen is nog groot met 2700 opgenomen patiënten en de verwachte daling - volgens modellen vanaf deze week - lijkt nog niet duidelijk zichtbaar. ,,Het OMT zal weer zeggen: wacht tot de daling echt te zien is”, meldt een ingewijde.

Die waarschuwing gaf het Outbreak Management Team de vorige keer ook, maar toen waagde het kabinet alsnog de gok, met de gedeeltelijke heropening van de buitenhoreca en detailhandel. ,,Bij stap één zeiden we: wacht tot je de daling ziet, dus dat zeg je bij stap twee ook”, zegt een andere bron.

Het kabinet zal dit weekeinde de speelruimte wegen. Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) zei vrijdag dat het nog maar de vraag is of er morgen wel een Catshuisoverleg is (en later een persconferentie).
Dat ligt aan de OMT-grafieken. ,,Als we zien dat die ruimte er op dit moment nog niet is, dat we beter even kunnen wachten, dan heeft een Catshuisoverleg niet zoveel zin.”

Het openingsplan van het kabinet leidde al snel na de lancering tot veel kritiek en onduidelijkheid. Eerst lekte uit dat al op 21 april terrassen open konden, daarna werd dat weer uitgesteld tot 28 april. Ook toen klonken er luide bezwaren onder virologen en ziekenhuispersoneel: terwijl de top van de derde golf nog niet bereikt was, liet het kabinet toch de teugels wat vieren.

Maar het kon nét, zei premier Mark Rutte in het Kamerdebat. ,,Het OMT zegt ons: wacht tot je de daling gaat zien, maar wij gaan uit van de prognose die de daling voorziet. Dus durven we de stap te nemen, omdat we ook van het RIVM horen dat dit de piek niet hoger of langer maakt, hooguit daalt het aantal bezette ziekenhuisbedden minder snel.”

Maar om dan ook alvast stap twee te zetten als dezelfde experts nog altijd waarschuwen dat het mis kan gaan? Dat lijkt al te ruig voor Rutte en De Jonge, schertsend wel ‘de witte jassen’ genoemd op het Binnenhof. ,,Het ligt wel aan de duiding van het OMT, pas dan kun je beslissen”, zegt een bron rond het kabinet.

https://www.bndestem.nl/p(...)die-daling~a1bc59e8/
Ah de eerste teasers voor de persco van maandag zijn al weer naar buiten.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage zaterdag 1 mei 2021 @ 08:50:01 #27
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199228989
India blijft ook lekker doorgaan trouwens ...

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199228997
Het daalt toch. Het risico bij doorstroomlocaties is nihil en meer sporten is alleen maar goed.

Focus moet liggen op meer vaccineren. Verder gewoon die tweede stap nemen qua versoepelen.
pi_199229004
Jup, vergeet het maar, de zorgketens steken er een stokje voor: https://www.nu.nl/coronav(...)zen-vol-blijven.html
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199229035
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

En als je dat niet wil omdat je een goed werkend afweersysteem hebt zoals ik en zovelen? De ouderen en zwakkeren zijn al geprikt neem ik aan, klaar.
Nee, het is niet klaar. Het is pas klaar als iedereen die geprikt wil worden, ook geprikt is.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 08:57:07 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199229039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:18 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat wil je dan ook, als je vrijwel alle vaccins opkoopt die eigenlijk bedoeld waren voor de EU.
dat klopt niet helemaal, ze doen zat fout daar maar dit hebben ze gewoon beter gedaan dan de EU, ze hebben gekregen wat ze besteld hebben.
pi_199229040
Zoals verwacht.. gaat ‘m niet worden voor de 11e.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:06:47 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199229099
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 01:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Kan iemand hem wakker maken misschien? *O* :D
Hem? Het is toch een vrouw? :D
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:08:18 #34
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199229110
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 00:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee dat heeft ze niet. Staaltje van pure willekeur en opzoeken.

Blm protest met 15000 man was prima
Tijdens koningsdag wilde halsema niet handhaven en kon alles
Vorige week supporters, nu opeens om onduidelijke redenen niet. Fieldlabs zegt zelfs halve capaciteit is prima
Bij songfestival mag wel publiek zijn
Op het museumplein mag gedemonstreerd worden
Buiten zijn nauwelijks besmettingen volgens wetenschappelijk onderzoek
Maar het Leidse wordt drooggelegd met een noodverordening.

Dit is uitdagen in de ogen van een grote groep. Zeker nu er al een tijdje niks mag. Ze roept het over zichzelf af zo. Kan ze maandag wel weer verongelijkt gaan doen, maar dat is puur huiliehuilie met krokodillentranen.
Wat heeft het Songfestival met Femke te maken :?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199229133
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:06 schreef Zwansen het volgende:
Hem? Het is toch een vrouw? :D
Nee joh. Al ben ik wel vaker verrast daarmee in dit topic.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:14:31 #36
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199229147
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ze hebben daar wel een superstrenge lockdown gehad waarbij mensen eigenlijk hun huis niet meer uit mochten. Een lockdown die werkte, in tegenstelling tot Nederland waar enkel de publieke ruimtes zijn gesloten.
Dat viel ook wel weer mee hoor. En niet te vergeten dat er regionale verschillen waren (de zogenaamde 'tiers').
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:15:02 #37
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229151
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het daalt toch. Het risico bij doorstroomlocaties is nihil en meer sporten is alleen maar goed.

Focus moet liggen op meer vaccineren. Verder gewoon die tweede stap nemen qua versoepelen.
Zolang de ziekenhuisopnames boven de 80 per dag zijn en de IC-opnames boven de 20 per dan kan er überhaupt niet versoepeld worden. Bovendien weten we niet wat de gevolgen zijn van de openstelling van winkels, openstelling van de BSO’s, openstelling Hoger Onderwijs (en daarmee drukkere treinen en bussen) en het verruimen van de bezoekersregeling. Het probleem is dat de zorg kapot gaat en de Action winst maakt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:15:30 #38
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199229154
Waarom easen ze de boel niet voor buitensporten in vredesnaam? Daar snap ik echt NIKS van.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199229161
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:15 schreef popje het volgende:
Waarom easen ze de boel niet voor buitensporten in vredesnaam? Daar snap ik echt NIKS van.
Reisbewegingen. Als ik één woord de rest van mijn leven niet meer hoef te horen is het dat wel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:16:25 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229162
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:15 schreef popje het volgende:
Waarom easen ze de boel niet voor buitensporten in vredesnaam? Daar snap ik echt NIKS van.
Omdat mensen na het sporten gaan douchen en bier drinken, o.a.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:16:27 #41
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229163
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat viel ook wel weer mee hoor. En niet te vergeten dat er regionale verschillen waren (de zogenaamde 'tiers').
Bij Tier 4 of Tier 5 mocht je toch eigenlijk je huis niet uit? Werkplaatsen en bouw waren bij Tier 4 en Tier 5 gesloten en de politie mocht handhaven achter de voordeur bij Tier 4 en Tier 5.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:17:39 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229172
Ik zit trouwens in quarantaine omdat mijn collega corona heeft. Heb hem niet echt gesproken ofzo maar hij kwam ons kantoor binnen stuiteren opzoek naar iemand en liep weer weg. Maarja zeker voor het onzekere :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:17:40 #43
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229173
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Reisbewegingen. Als ik één woord de rest van mijn leven niet meer hoef te horen is het dat wel.
Daarom moet je ook niet winkels als Primark, Action, IKEA en Hornbach volledig willen heropenen. Dit soort winkels zorgen voor extra, onnodige reisbewegingen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199229176
Alles moet gewoon open!
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:18:33 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229181
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:17 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daarom moet je ook niet winkels als Primark, Action, IKEA en Hornbach volledig willen heropenen. Dit soort winkels zorgen voor extra, onnodige reisbewegingen.
Dus alleen winkels waar eigenlijk niemand naar toe wil, hoe wil je dat juridisch/politiek verwoorden?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229183
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat mensen na het sporten gaan douchen en bier drinken, o.a.
Want de kleedkamers en kantines gesloten houden is geen optie?
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:18:57 #47
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199229189
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:17 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daarom moet je ook niet winkels als Primark, Action, IKEA en Hornbach volledig willen heropenen. Dit soort winkels zorgen voor extra, onnodige reisbewegingen.
Die reisbewegingen maken mensen toch wel. Als jij niet naar die winkels wil, blijf je toch lekker thuis?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:20:04 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229199
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:17 schreef quirina het volgende:
Alles moet gewoon open!
Mensen zijn net als onze hond die op een surfplank stond, hij is als de dood voor water maar sprong er toch in toen ik langzaam naar de kant voer, nog geen 10 cm voor dat hij droog had kunnen overstappen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229202
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:17 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daarom moet je ook niet winkels als Primark, Action, IKEA en Hornbach volledig willen heropenen. Dit soort winkels zorgen voor extra, onnodige reisbewegingen.
We moeten vooral niet zo spastisch onszelf in een web van micromaatregelen wikkelen, waar we vervolgens niet meer op- of af kunnen schalen omdat we geen flauw benul hebben van het precieze effect. Niet dat we daar al niet in zitten overigens, maar bon.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:20:24 #50
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199229203
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Reisbewegingen. Als ik één woord de rest van mijn leven niet meer hoef te horen is het dat wel.
Dat heb ik met 'OMT'..

'Het OMT vind het nog te vroeg..'

'Het OMT zegt dat we echt nog even..'

:r
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:20:35 #51
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229206
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dus alleen winkels waar eigenlijk niemand naar toe wil, hoe wil je dat juridisch/politiek verwoorden?
Gewoon max zoveel personen (bijv. 25) per winkel toelaten. Voor de lokale dorpswinkel prima, voor de Action, Primark, IKEA en Hornbach niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:20:45 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229207
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:18 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Want de kleedkamers en kantines gesloten houden is geen optie?
Vervelend want dan moet je met je stink kleren naar huis en de je kunt prima de congiere porren voor de sleutels... :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:21:19 #53
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199229212
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:20 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat heb ik met 'OMT'..

'Het OMT vind het nog te vroeg..'

'Het OMT zegt dat we echt nog even..'

:r
Ik hoef het hele woord OMT nooit meer te horen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199229215
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit trouwens in quarantaine omdat mijn collega corona heeft. Heb hem niet echt gesproken ofzo maar hij kwam ons kantoor binnen stuiteren opzoek naar iemand en liep weer weg. Maarja zeker voor het onzekere :D
Dan ben je best streng op jezelf.
Zelfs ministers zien dat niet als reden om in quarantaine te gaan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:21:49 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229216
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Gewoon max zoveel personen (bijv. 25) per winkel toelaten. Voor de lokale dorpswinkel prima, voor de Action, Primark, IKEA en Hornbach niet.
Omdat er geen 25 personen in de hornbach passen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:22:02 #56
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229219
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:18 schreef popje het volgende:

[..]

Die reisbewegingen maken mensen toch wel. Als jij niet naar die winkels wil, blijf je toch lekker thuis?
Ja maar Tokkies bestormen wekelijks dit soort winkels, wat ook weer meer nieuwe coronabesmettingen opleveren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:22:26 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199229224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:20 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat heb ik met 'OMT'..

'Het OMT vind het nog te vroeg..'

'Het OMT zegt dat we echt nog even..'

:r
dat is inderdaad vermoeiend en ook niet meer serieus te nemen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 mei 2021 @ 09:22:28 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199229225
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit trouwens in quarantaine omdat mijn collega corona heeft. Heb hem niet echt gesproken ofzo maar hij kwam ons kantoor binnen stuiteren opzoek naar iemand en liep weer weg. Maarja zeker voor het onzekere :D
Dan hoef je niet eens in quarantaine
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:22:36 #59
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199229226
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:17 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daarom moet je ook niet winkels als Primark, Action, IKEA en Hornbach volledig willen heropenen. Dit soort winkels zorgen voor extra, onnodige reisbewegingen.
Er is meer in het leven dan corona.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:23:04 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229233
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ja maar Tokkies bestormen wekelijks dit soort winkels, wat ook weer meer nieuwe coronabesmettingen opleveren.
Dan maar alleen winkels open met niet te betalen producten zodat je bepaalde groepen weert?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229235
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Gewoon max zoveel personen (bijv. 25) per winkel toelaten. Voor de lokale dorpswinkel prima, voor de Action, Primark, IKEA en Hornbach niet.
Ja, op zich wel bijzonder dat op de horeca wel een maximum per vestiging zit en bij winkels niet.
Daar is het maximum gebaseerd op vierkante meters winkeloppervlak.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199229236
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat mensen na het sporten gaan douchen en bier drinken, o.a.
Waar? Kleedkamers en kantines zijn dicht. Geef buitensporten vrij, echt. Er was al een obesitasprobleem, dat wordt alleen maar erger zo.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:23:23 #63
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199229238
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Er is meer in het leven dan corona.
Deze meneer EMO be wil ook dat we weer in lockdown gaan en alle versoepelingen worden teruggedraaid en ons in huis worden dichtgelast... ik kan hem niet helemaal serieus nemen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:23:55 #64
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229244
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:21 schreef popje het volgende:

[..]

Ik hoef het hele woord OMT nooit meer te horen.
OMT heeft meer verstand van virusbeheersing dan de gemiddelde Nederlander. Laten zij tijdelijk ons land besturen, in plaats van dat het kabinet doelbewust het OMT negeert om zoethouders aan het volk te geven.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199229248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ja maar Tokkies bestormen wekelijks dit soort winkels, wat ook weer meer nieuwe coronabesmettingen opleveren.
Hou eens op met je tokkies man, er zijn mensen die gewoon niet zoveel geld hebben. Bah ik spuug op dit soort denigrerende praat.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:24:47 #66
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199229252
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

OMT heeft meer verstand van virusbeheersing dan de gemiddelde Nederlander. Laten zij tijdelijk ons land besturen, in plaats van dat het kabinet doelbewust het OMT negeert om zoethouders aan het volk te geven.
Nederland laten besturen door het OMT? Ben je helemaal gek geworden? Dan zitten we in lockdown totdat in Afrika de laatste persoon is gevaccineerd...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:25:06 #67
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229256
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, op zich wel bijzonder dat op de horeca wel een maximum per vestiging zit en bij winkels niet.
Daar is het maximum gebaseerd op vierkante meters winkeloppervlak.
En niet te vergeten dat de terrassen open mogen van 12:00 tot 18:00 en de winkels van 8:00 tot 20:00. Toch een belangrijk verschil.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:25:18 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229257
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan hoef je niet eens in quarantaine
Ik deel mijn kantoor met een hartpatient die gelijk naar huis ging is ook beetje om gewoon 1 lijn te trekken en in het weekend doe ik toch al niks en twee dagen thuiswerken is ook geen probleem (slechts 2 afspraken moeten afzeggen dat is wel minder, erg jammer voor de master studenten.)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229261
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vervelend want dan moet je met je stink kleren naar huis en de je kunt prima de congiere porren voor de sleutels... :D
Afgelopen zomer werkte dat bij onze sportvereniging prima. En met congiere bedoel je neem ik aan conciërge? Geen idee waar je die vandaan haalt, maar ik heb het niet over scholen, maar voetbal-, hockey-, atletiekverenigingen etc.
Overigens is het trainen bij ons al een tijdje officieel alleen voor mensen onder de 27 in groepsverband, maar in de praktijk heeft elke groep daar schijt aan en doet het bestuur er niets tegen.
pi_199229265
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Zoals verwacht.. gaat ‘m niet worden voor de 11e.
Denk het ook niet, te veel druk vanuit de zorg geweest de afgelopen twee weken.
pi_199229268
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

OMT heeft meer verstand van virusbeheersing dan de gemiddelde Nederlander. Laten zij tijdelijk ons land besturen, in plaats van dat het kabinet doelbewust het OMT negeert om zoethouders aan het volk te geven.
Maar het OMT staat dan weer enorm ver van de maatschappij. Kan totaal niet de gevolgen inschatten van keuzes. Denk aan schoolachterstand, economische gevolgen, etc.

Je idee is niet al te best. Het gaat om meer dan alleen covid.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2021 09:26:24 ]
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:26:22 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229271
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:23 schreef josja het volgende:

[..]

Waar? Kleedkamers en kantines zijn dicht. Geef buitensporten vrij, echt. Er was al een obesitasprobleem, dat wordt alleen maar erger zo.
Ik ben alleen maar afgevallen sinds corona :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:27:39 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229288
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:25 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Afgelopen zomer werkte dat bij onze sportvereniging prima. En met congiere bedoel je neem ik aan conciërge? Geen idee waar je die vandaan haalt, maar ik heb het niet over scholen, maar voetbal-, hockey-, atletiekverenigingen etc.
Overigens is het trainen bij ons al een tijdje officieel alleen voor mensen onder de 27 in groepsverband, maar in de praktijk heeft elke groep daar schijt aan en doet het bestuur er niets tegen.
Ja sorry het is nog vroeg en typlepra.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:27:55 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199229294
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Denk het ook niet, te veel druk vanuit de zorg geweest de afgelopen twee weken.
Die moeten nog maar even volhouden dan.
pi_199229296
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben alleen maar afgevallen sinds corona :X
Als gepromoveerd iemand dit soort argumenten geeft maak ik me ernstig zorgen over het niveau van ons onderwijs.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:28:12 #76
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229298
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Maar het OMT staat dan weer enorm ver van de maatschappij. Kan totaal niet de gevolgen inschatten van keuzes. Denk aan schoolachterstand, economische gevolgen, etc.

Je idee is niet al te best. Het gaat om meer dan alleen covid.
De economie herstelt wel weer. Enigste doel is de inflatie onder de 5% te houden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199229304
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben alleen maar afgevallen sinds corona :X
Ik ook, kan niet zo zwaar trainen als ik deed en eet te weinig door financiële stress. Maar ik denk dat we een uitzondering zijn als ik de berichten her en der zo lees.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199229323
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-dreigt-in-duitsland

Ah die Duitsers die weer onderscheid maken in mensen. What else is new :D.
Ben benieuwd wanneer het kabinet het kastenstelsel in Nederland vorm gaat geven.

Zit er natuurlijk wel aan te komen.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:30:19 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229324
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:28 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Als gepromoveerd iemand dit soort argumenten geeft maak ik me ernstig zorgen over het niveau van ons onderwijs.
Ik zou het niet publiceren :D en het is inderdaad anekdotisch bewijs, maar ook anekdotisch bewijs kan aantonen dat de soep vaak niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgedient. Het zou me niets verbazen dat er voor elke obees geworden persoon ook wel iemand is die is afgevallen tijdens de corona.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229325
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-dreigt-in-duitsland

Ah die Duitsers die weer onderscheid maken in mensen. What else is new :D.
Zelfs de avondklok en bezoekverboden zullen hier in DE blijven gelden voor ongevaccineerden.

Hier wordt op dit forum al maanden voor gewaarschuwd en je ziet het in Duitsland nu dan ook echt gebeuren; zodra de boomers gevaccineerd zijn gaat de "solidariteit" meteen bij het grof vuil. Maar waag het als ongevaccineerde niet om dan weer gewoon deel te willen nemen aan de samenleving! Als ongevaccineerde heb je maar gewoon te wachten tot ook de laatste boomer het door hem of haar geëiste vaccin gehad heeft. Maar nog even volhouden!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199229339
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben alleen maar afgevallen sinds corona :X
Ik ben ook eerder slanker dan zwaarder. Maar mijn normale dagelijkse doen qua beweging is ook weinig veranderd, dus het is geen verrassing.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:32:18 #82
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229340
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:24 schreef popje het volgende:

[..]

Nederland laten besturen door het OMT? Ben je helemaal gek geworden? Dan zitten we in lockdown totdat in Afrika de laatste persoon is gevaccineerd...
Overdrijven is ook een kunst. Vergeet niet dat het OMT nog vrij mild is vergeleken met het Red Team die graag Ierse maatregelen willen (reisbeperking tot 5 kilometer van je woning, geen thuisbezoek en bouw en werkplaatsen dicht).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199229342
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die moeten nog maar even volhouden dan.
Zeker, de komende twee weken worden cruciaal voor de ziekenhuizen.
pi_199229346
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zelfs de avondklok en bezoekverboden zullen hier in DE blijven gelden voor ongevaccineerden.

Hier wordt op dit forum al maanden voor gewaarschuwd en je ziet het in Duitsland nu dan ook echt gebeuren; zodra de boomers gevaccineerd zijn gaat de "solidariteit" meteen bij het grof vuil. Maar waag het als ongevaccineerde niet om dan weer gewoon deel te willen nemen aan de samenleving! Als ongevaccineerde heb je maar gewoon te wachten tot ook de laatste boomer het door hem of haar geëiste vaccin gehad heeft. Maar nog even volhouden!
BNW
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:35:17 #85
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199229370
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die moeten nog maar even volhouden dan.
:D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199229372
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zou het niet publiceren :D en het is inderdaad anekdotisch bewijs, maar ook anekdotisch bewijs kan aantonen dat de soep vaak niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgedient. Het zou me niets verbazen dat er voor elke obees geworden persoon ook wel iemand is die is afgevallen tijdens de corona.
Volgens mij was er pas uit een onderzoek gekomen dat men gemiddeld was aangekomen al kan ik zo gauw even de bron niet vinden. Verder zijn mensen drastisch minder gaan bewegen. Dat is om meerdere reden zorgelijk, niet alleen met het oog op overgewicht. En als men wel uren bij elkaar op een terras kan zitten of nutteloze troep bij elkaar kunnen harken in de Action dan lijkt me buitensporten ook wel mogelijk.
pi_199229377
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zelfs de avondklok en bezoekverboden zullen hier in DE blijven gelden voor ongevaccineerden.

Hier wordt op dit forum al maanden voor gewaarschuwd en je ziet het in Duitsland nu dan ook echt gebeuren; zodra de boomers gevaccineerd zijn gaat de "solidariteit" meteen bij het grof vuil. Maar waag het als ongevaccineerde niet om dan weer gewoon deel te willen nemen aan de samenleving! Als ongevaccineerde heb je maar gewoon te wachten tot ook de laatste boomer het door hem of haar geëiste vaccin gehad heeft. Maar nog even volhouden!
Hoe is de politieke reactie daarop in Duitsland? Je zou verwachten dat een FDP daar garen bij spint, maar dan denk ik misschien iets teveel in mijn eigen voorkeuren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199229397
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zelfs de avondklok en bezoekverboden zullen hier in DE blijven gelden voor ongevaccineerden.

Hier wordt op dit forum al maanden voor gewaarschuwd en je ziet het in Duitsland nu dan ook echt gebeuren; zodra de boomers gevaccineerd zijn gaat de "solidariteit" meteen bij het grof vuil. Maar waag het als ongevaccineerde niet om dan weer gewoon deel te willen nemen aan de samenleving! Als ongevaccineerde heb je maar gewoon te wachten tot ook de laatste boomer het door hem of haar geëiste vaccin gehad heeft. Maar nog even volhouden!
Inderdaad niet onverwacht.. Ik heb hier ook vaak gezegd wat "gerichtere" maatregelen te nemen maar dat kon niet, groep te groot, stigmatiserend, tweederangs burgers, we doen het samen etc.

Maar gevaccineerden (inderdaad vaak de ouderen) kun je rustig meer vrijheden geven, dan is het "we doen het samen" opeens niet meer nodig en is het geen probleem tweederangs burgers te creëren.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:39:11 #89
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229402
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zelfs de avondklok en bezoekverboden zullen hier in DE blijven gelden voor ongevaccineerden.

Hier wordt op dit forum al maanden voor gewaarschuwd en je ziet het in Duitsland nu dan ook echt gebeuren; zodra de boomers gevaccineerd zijn gaat de "solidariteit" meteen bij het grof vuil. Maar waag het als ongevaccineerde niet om dan weer gewoon deel te willen nemen aan de samenleving! Als ongevaccineerde heb je maar gewoon te wachten tot ook de laatste boomer het door hem of haar geëiste vaccin gehad heeft. Maar nog even volhouden!
Mogen ze hier wat mij betreft ook doen. Geen prik=om 21:00 verplicht in eigen woning zijn en niet bij anderen op bezoek. Goed werk van de Duitsers. Dan kunnen alle vaccinweigeraars overtuigd worden om toch het vaccin te nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erno-BE op 01-05-2021 09:44:44 ]
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199229407
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. Vergeet niet dat het OMT nog vrij mild is vergeleken met het Red Team die graag Ierse maatregelen willen (reisbeperking tot 5 kilometer van je woning, geen thuisbezoek en bouw en werkplaatsen dicht).
Als dit geen hooibaal is dan weet ik het ook niet meer. :')
pi_199229412
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. Vergeet niet dat het OMT nog vrij mild is vergeleken met het Red Team die graag Ierse maatregelen willen (reisbeperking tot 5 kilometer van je woning, geen thuisbezoek en bouw en werkplaatsen dicht).
Je moet je land dan een ook niet door aandachtsgeile geesteszieken laten besturen, dat redteam bestaat alleen maar uit paniekerige huismoeders die teveel tijd op twitter doorbrengen en daardoor in hun eigen "autoriteit" zijn gaan geloven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199229420
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Hoe is de politieke reactie daarop in Duitsland? Je zou verwachten dat een FDP daar garen bij spint, maar dan denk ik misschien iets teveel in mijn eigen voorkeuren.
De reactie(s)? Vooralsnog blijft het bij het geluid van krekels...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199229425
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:39 schreef CR7 het volgende:

[..]

Als dit geen hooibaal is dan weet ik het ook niet meer. :')
Erno-BE heeft op FOK! al jarenlang een trackrecord van twijfelachtig gedrag waarbij het inschakelen van professionele hulp aan te raden is.
pi_199229432
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mogen ze hier wat mij betreft ook doen. Gee prik=om 21:00 verplicht in eigen woning zijn en niet bij anderen op bezoek. Goed werk van de Duitsers. Dan kunnen alle vaccinweigeraars overtuigd worden om toch het vaccin te nemen.
Krijg je een strakke lat van maatregelen? Of jaag je graag mensen de kast op?
pi_199229438
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De reactie(s)? Vooralsnog blijft het bij het geluid van krekels...
Bijzonder.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199229449
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Bijzonder.
Het verbaast me echt enorm dat er van kritiek amper sprake is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:44:15 #97
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229463
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je moet je land dan een ook niet door aandachtsgeile geesteszieken laten besturen, dat redteam bestaat alleen maar uit paniekerige huismoeders die teveel tijd op twitter doorbrengen en daardoor in hun eigen "autoriteit" zijn gaan geloven.
Ik zeg niet dat ik het eens ben met het Red Team, maar versoepelen bij hoge cijfers vind ik uiterst onverstandig.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199229495
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mogen ze hier wat mij betreft ook doen. Geen prik=om 21:00 verplicht in eigen woning zijn en niet bij anderen op bezoek. Goed werk van de Duitsers. Dan kunnen alle vaccinweigeraars overtuigd worden om toch het vaccin te nemen.
Of je vaccineert 50+ en risicogroepen eronder en gooit de boel open.
Dan mag iedereen voor de rest zelf weten of ze zich laten vaccineren of niet.
pi_199229496
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zou het niet publiceren :D en het is inderdaad anekdotisch bewijs, maar ook anekdotisch bewijs kan aantonen dat de soep vaak niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgedient. Het zou me niets verbazen dat er voor elke obees geworden persoon ook wel iemand is die is afgevallen tijdens de corona.
Ik ben ook afgevallen. Niet veel, maar wel iets. Ik heb een zittende hobby noodgedwongen verruild voor een actievere.
pi_199229501
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het eens ben met het Red Team, maar versoepelen bij hoge cijfers vind ik uiterst onverstandig.
Hoog is relatief. Ze hadden veel eerder moeten versoepelen.

En nu nog steeds. Dierentuinen open. Nu
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:49:45 #101
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229529
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoog is relatief. Ze hadden veel eerder moeten versoepelen.

En nu nog steeds. Dierentuinen open. Nu
Eerder? De cijfers zijn al sinds oktober boven alle wenselijke normen. Bovendien zijn sommige dingen zoals het onderwijs juist veel te snel versoepelt, waardoor we nu met die hele slechte cijfers zitten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199229536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:46 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik ben ook afgevallen. Niet veel, maar wel iets. Ik heb een zittende hobby noodgedwongen verruild voor een actievere.
Weer mogen sporten is natuurlijk voor veel meer dingen goed dan alleen afvallen. Mentale welzijn, stressreductie, mobiliteit, blessureherstel. Maar goed, dat moge bekend zijn. Kan me niet schelen wat ze verder nog dicht houden, maar alsjeblieft, laat mensen weer bewegen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199229542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zelfs de avondklok en bezoekverboden zullen hier in DE blijven gelden voor ongevaccineerden.

Hier wordt op dit forum al maanden voor gewaarschuwd en je ziet het in Duitsland nu dan ook echt gebeuren; zodra de boomers gevaccineerd zijn gaat de "solidariteit" meteen bij het grof vuil. Maar waag het als ongevaccineerde niet om dan weer gewoon deel te willen nemen aan de samenleving! Als ongevaccineerde heb je maar gewoon te wachten tot ook de laatste boomer het door hem of haar geëiste vaccin gehad heeft. Maar nog even volhouden!
Je kunt je toch ook laten testen? Of geldt dat in Duitsland niet?

Toch ben ik het helemaal niet eens met dit soort bizarre paspoorten. Ondanks dat ik er geen moeite mee heb om me straks te laten prikken.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:50:48 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229548
Trouwens wel extreem lullig dat die collega waardoor ik nu in quarantaine zat corona kreeg drie dagen na zijn eerste vaccinatie injectie... (hij had erg last van de prik wellicht had hij al corona maar wist hij het niet ofzo)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229555
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het eens ben met het Red Team, maar versoepelen bij hoge cijfers vind ik uiterst onverstandig.
Ligt aan de impact van die versoepelingen op het dalende tempo.
Dingen als dierentuinen, musea of buiten sporten gaan echt niet tot mega veel besmettingen leiden.
Onder het mom van meer dan corona moet dat kunnen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:52:15 #106
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199229564
Worden de leerachterstanden ook net zo makkelijk hersteld als de economie volgens Erno?
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:52:31 #107
13309 nostra
ask why
pi_199229572
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens wel extreem lullig dat die collega waardoor ik nu in quarantaine zat corona kreeg drie dagen na zijn eerste vaccinatie injectie... (hij had erg last van de prik wellicht had hij al corona maar wist hij het niet ofzo)
Als je al bent geïnfecteerd als je je prik krijgt, krijgt je immuunsysteem dan een extra optater, of werkt dat zo niet?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:52:36 #108
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229574
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Of je vaccineert 50+ en risicogroepen eronder en gooit de boel open.
Dan mag iedereen voor de rest zelf weten of ze zich laten vaccineren of niet.
Als 50+ gevaccineerd is kunnen we terug naar maatregelen die vergelijkbaar zijn met afgelopen zomer, waar niets mis mee is. Echt loslaten van alle maatregelen geldt alleen als vrijwel iedereen gevaccineerd is en er geen opleving van het virus komt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:55:04 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229599
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:52 schreef nostra het volgende:

[..]

Als je al bent geïnfecteerd als je je prik krijgt, krijgt je immuunsysteem dan een extra optater, of werkt dat zo niet?
Ik denk dat als je al geinfecteerd bent of geweest dat je immuunsysteem theoretisch dat vaccin gewoon makkelijk op moet kunnen ruimen. Dat gaat dan wel gepaard met wat infectie achtige symptomen allergie achtig zeg maar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229631
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Eerder? De cijfers zijn al sinds oktober boven alle wenselijke normen. Bovendien zijn sommige dingen zoals het onderwijs juist veel te snel versoepelt, waardoor we nu met die hele slechte cijfers zitten.
Ja, eerder. Alle niet werkende maatregelen er zsm afhalen. En nogmaals: er is meer dan alleen corona.
pi_199229653
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Denk het ook niet, te veel druk vanuit de zorg geweest de afgelopen twee weken.
*op
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:58:10 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199229656
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, eerder. Alle niet werkende maatregelen er zsm afhalen. En nogmaals: er is meer dan alleen corona.
Yorick vindt dit niet leuk.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:59:39 #113
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199229680
Vanmiddag weer lekker het terras op. Gelukkig hebben ze er heaters en een vrijwel dichte overkapping _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199229689
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:52 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als 50+ gevaccineerd is kunnen we terug naar maatregelen die vergelijkbaar zijn met afgelopen zomer, waar niets mis mee is. Echt loslaten van alle maatregelen geldt alleen als vrijwel iedereen gevaccineerd is en er geen opleving van het virus komt.
Maar als het puur om ziekenhuisopnamens gaat is dit onlogisch toch? Onder de 50 en niet in een risicogroep is de kans op ziekenhuisopname zo klein dat je niet kan verantwoorden de boel dicht te houden.

Los van dat er meer in het leven is dan corona doen we dat ook niet met auto ongelukken of vliegreizen bv.
Je kan niet alles op 0 hebben qua risico.

50+ en risicogroepen gevaccineerd en voor de rest de optie = life goes on.
pi_199229692
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Yorick vindt dit niet leuk.
Yorick: niet relevant
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:01:51 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229696
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, eerder. Alle niet werkende maatregelen er zsm afhalen. En nogmaals: er is meer dan alleen corona.
Vrij veel maatregelen zijn er omdat mensen het anders niet serieus nemen, 1,5m en handen wassen zou voldoende moeten zijn maar het is een hele lastige maatregel om je consequent voor langere periode aan te houden, daarom zijn er andere maatregelen gemaakt die gericht zijn op het 1,5m gebeuren makkelijker te maken. Het is bijvoorbeeld veel makkelijker 1,5m te houden als je maar 1 gast thuis hebt, als je de winkel niet in kunt en niet samen sport en als je minder lang bij mensen op bezoek gaat.

Trouwens moet ik zeggen dat inmiddels de 1,5m maatregel eigenlijk helemaal niet meer nageleeft lijkt te worden, vooral op straat niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229726
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
Vanmiddag weer lekker het terras op. Gelukkig hebben ze er heaters en een vrijwel dichte overkapping _O_
Beter.
pi_199229728
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat als je al geinfecteerd bent of geweest dat je immuunsysteem theoretisch dat vaccin gewoon makkelijk op moet kunnen ruimen. Dat gaat dan wel gepaard met wat infectie achtige symptomen allergie achtig zeg maar.
Is dat ook zo als je net hersteld bent?
Mijn vader is na 2 weken erg ziek te zijn geweest nu aan de betere hand maar nog wel veel last.
Nu krijgt hij over 2 weken pfizer (was maand uitgesteld door positieve uitslag).
Krijg hij dan weer een hele opdonder ervan of zou hij er amper wat van moeten merken zo kort na een infectie?
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:06:45 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229738
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar als het puur om ziekenhuisopnamens gaat is dit onlogisch toch? Onder de 50 en niet in een risicogroep is de kans op ziekenhuisopname zo klein dat je niet kan verantwoorden de boel dicht te houden.

Los van dat er meer in het leven is dan corona doen we dat ook niet met auto ongelukken of vliegreizen bv.
Je kan niet alles op 0 hebben qua risico.

50+ en risicogroepen gevaccineerd en voor de rest de optie = life goes on.
Er komen ook andere mensen op de IC dan het afgebakende groepje. Ook al bescherm je het afgebakende groepje maar laat je daarnaast mensen elkaar enorm veel infecteren dan worden de risico's over de gehele linie veel hoger. Als je maar genoeg mensen die niet in een risico groep zitten infecteerd dan krijg je vanzelf wel weer mensen die ernstig last krijgen van Covid. Dat is dan wellicht een kleiner percentage maar wel een grote groep omdat het aantal geinfecteerden dan hoger ligt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:07:53 #120
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229745
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:50 schreef josja het volgende:

[..]

Weer mogen sporten is natuurlijk voor veel meer dingen goed dan alleen afvallen. Mentale welzijn, stressreductie, mobiliteit, blessureherstel. Maar goed, dat moge bekend zijn. Kan me niet schelen wat ze verder nog dicht houden, maar alsjeblieft, laat mensen weer bewegen.
Alsof die drie weken dat ze misschien langer dicht moeten zitten zoveel uitmaakt. Als je het versoepelpakket van 11 mei uitstelt tot 1 juni, heb je een veel betere uitgangspositie. Sportscholen en zwembaden zitten al vier maanden dicht, dan hebben drie weken langer dicht niet zoveel effect meer.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:08:24 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199229751
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Alsof die drie weken dat ze misschien langer dicht moeten zitten zoveel uitmaakt. Als je het versoepelpakket van 11 mei uitstelt tot 1 juni, heb je een veel betere uitgangspositie. Sportscholen en zwembaden zitten al vier maanden dicht, dan hebben drie weken langer dicht niet zoveel effect meer.
Als het niet zoveel effect meer heeft kunnen ze open dus?
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:08:41 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229753
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Is dat ook zo als je net hersteld bent?
Mijn vader is na 2 weken erg ziek te zijn geweest nu aan de betere hand maar nog wel veel last.
Nu krijgt hij over 2 weken pfizer (was maand uitgesteld door positieve uitslag).
Krijg hij dan weer een hele opdonder ervan of zou hij er amper wat van moeten merken zo kort na een infectie?
Geen idee, pfizer is wat milder denk ik puur afgaand op de methode. Ik denk dat het niet helemaal te voorspellen is maar dat het niet persee een opdonder hoeft te zijn maar wellicht een dagje meh voelen.

(volledig ononderbouwde mening dit trouwens)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:08:59 #123
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229756
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
Vanmiddag weer lekker het terras op. Gelukkig hebben ze er heaters en een vrijwel dichte overkapping _O_
Heaters moeten ze gewoon verbieden. Als er iets slecht is voor het milieu zijn het heaters wel.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:09:18 #124
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199229757
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Heaters moeten ze gewoon verbieden. Als er iets slecht is voor het milieu zijn het heaters wel.
Ze moeten jou verbieden.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:09:36 #125
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229760
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, eerder. Alle niet werkende maatregelen er zsm afhalen. En nogmaals: er is meer dan alleen corona.
Welke maatregelen werken dan niet?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:09:39 #126
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199229761
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Heaters moeten ze gewoon verbieden. Als er iets slecht is voor het milieu zijn het heaters wel.
Wel lekker warm.

Comfort > milieu
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199229769
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Eerder? De cijfers zijn al sinds oktober boven alle wenselijke normen. Bovendien zijn sommige dingen zoals het onderwijs juist veel te snel versoepelt, waardoor we nu met die hele slechte cijfers zitten.
Dingen/activiteiten, waar grotere aantallen bijeen zijn, die zich binnen afspelen, kun je idd beter nog even gesloten houden.

Maar bepaalde dingen/activiteiten buíten moeten wel zoveel en zo snel mogelijk weer vrijgegeven worden, aangezien de kans op besmetting buiten klein is.

Mensen zoeken elkaar nou eenmaal toch op en dan wil je ze juíst buiten hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199229770
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Alsof die drie weken dat ze misschien langer dicht moeten zitten zoveel uitmaakt. Als je het versoepelpakket van 11 mei uitstelt tot 1 juni, heb je een veel betere uitgangspositie. Sportscholen en zwembaden zitten al vier maanden dicht, dan hebben drie weken langer dicht niet zoveel effect meer.
En zo schuiven we lekker door bedoel je. Nog 2 weken, nog 3 weken, ach kom op. nog 4 weken etc. Net als met het 2 weken avondklokje dat spontaan 3 maanden werd. Het is goed met je, daar trapt niemand meer in. Want dan komt er wel een ebola variant aan ofzo, die vooral oersterke twintigers treft.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199229779
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:09 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Welke maatregelen werken dan niet?
Avondklok. Terrassen. Dierentuinen en andere plekken waar je echt makkelijk de afstand kunt houden. En sowieso alles buiten waar je niet op elkaar staat.


Ook dat je bijvoorbeeld niet mocht dubbelen met tennis :') kom op man
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:11:46 #130
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229780
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ligt aan de impact van die versoepelingen op het dalende tempo.
Dingen als dierentuinen, musea of buiten sporten gaan echt niet tot mega veel besmettingen leiden.
Onder het mom van meer dan corona moet dat kunnen.
Garandeer jij dat mensen uit verschillende huishoudens niet bij elkaar in de auto gaan zitten of het openbaar vervoer gebruiken om naar de dierentuin, attractiepark of openluchtmuseum te kunnen? Die garantie is er niet. Theoretisch gezien zorgen buitenactiviteiten voor weinig coronabesmettingen, maar je zit met de reisbewegingen. Dat is het grootste probleem.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199229781
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:09 schreef popje het volgende:

[..]

Ze moeten jou verbieden.
Helaas verbieden ze alleen users die wél wat toevoegen...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:13:24 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199229794
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Avondklok. Terrassen. Dierentuinen en andere plekken waar je echt makkelijk de afstand kunt houden. En sowieso alles buiten waar je niet op elkaar staat.


Ook dat je bijvoorbeeld niet mocht dubbelen met tennis :') kom op man
Is daar überhaupt controle op geweest eigenlijk? Wij voetballen/trainen nu ook alweer een tijdje met 2-3 teams vol voornamelijk 30 plussers. Nog geen BOA gezien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:13:35 #133
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229797
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:11 schreef josja het volgende:

[..]

En zo schuiven we lekker door bedoel je. Nog 2 weken, nog 3 weken, ach kom op. nog 4 weken etc. Net als met het 2 weken avondklokje dat spontaan 3 maanden werd. Het is goed met je, daar trapt niemand meer in. Want dan komt er wel een ebola variant aan ofzo, die vooral oersterke twintigers treft.
In juni zullen we toch wel echt moeten versoepelen en dan zouden sportscholen, dierentuinen, attractieparken, musea, bioscopen, theaters, casino’s, sauna’s en dergelijke toch wel weer open kunnen. Alleen hoogrisicosectoren als nachtclubs, discotheken, kroegen en cafés moeten dichtblijven tot in de zomer.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199229801
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Helaas verbieden ze alleen users die wél wat toevoegen...
Wanneer mag hij weer terug komen? Of nooit meer?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 mei 2021 @ 10:15:09 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199229808
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Vrij veel maatregelen zijn er omdat mensen het anders niet serieus nemen
En juist door die insteek neemt niemand het nog serieus. Die avondklok was echt de druppel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199229809
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Is daar überhaupt controle op geweest eigenlijk? Wij voetballen/trainen nu ook alweer een tijdje met 2-3 teams vol voornamelijk 30 plussers. Nog geen BOA gezien.
Een van mijn werkgevers had een tent buiten voor fitness, gewoon een open tent. Muziekje aan, niet te hard uiteraard. Getipt door de buren en daar kwamen de boa's. Je kan pech hebben dus.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199229810
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er komen ook andere mensen op de IC dan het afgebakende groepje. Ook al bescherm je het afgebakende groepje maar laat je daarnaast mensen elkaar enorm veel infecteren dan worden de risico's over de gehele linie veel hoger. Als je maar genoeg mensen die niet in een risico groep zitten infecteerd dan krijg je vanzelf wel weer mensen die ernstig last krijgen van Covid. Dat is dan wellicht een kleiner percentage maar wel een grote groep omdat het aantal geinfecteerden dan hoger ligt.
Dat snap ik wel maar met alle besmettingen die we gehad hebben en gevaccineerden zou er toch een soort groepsimmuniteit moeten zijn.

Zoveel mensen onder de 50 zijn al besmet geweest. Zodra ze ook de optie hebben om gevaccineerd te worden blijft er niet heel veel over om de ziekenhuizen mee te overspoelen ook in absolute aantallen.

Als je een afweging moet maken voor wanneer je de boel open gooit als vanouds is voor de zomer met 50+ en. Risicogroepen volledig gevaccineerd het meest logische.
Dan moeten we ergens ook groepsimmuniteit bereiken.
Die naweeën op de zorg gaan uiteindelijk ook over maar daar kan je de samemleving niet verder voor op slot houden.

Zal het OMT wel willen maar moet je niet willen.
pi_199229815
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Is daar überhaupt controle op geweest eigenlijk? Wij voetballen/trainen nu ook alweer een tijdje met 2-3 teams vol voornamelijk 30 plussers. Nog geen BOA gezien.
Ik heb 1x controle gehad vanuit de gemeente. Op woensdag overdag :') we waren toen met 2 man op de club. Goed dat ze gewoon op kantoortijden controleren. Overheid genot.
pi_199229817
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Garandeer jij dat mensen uit verschillende huishoudens niet bij elkaar in de auto gaan zitten of het openbaar vervoer gebruiken om naar de dierentuin, attractiepark of openluchtmuseum te kunnen? Die garantie is er niet. Theoretisch gezien zorgen buitenactiviteiten voor weinig coronabesmettingen, maar je zit met de reisbewegingen. Dat is het grootste probleem.
Jazeker, dat garanderen we. Gooi maar open dus.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:16:08 #140
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229820
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dingen/activiteiten, waar grotere aantallen bijeen zijn, die zich binnen afspelen, kun je idd beter nog even gesloten houden.

Maar bepaalde dingen/activiteiten buíten moeten wel zoveel en zo snel mogelijk weer vrijgegeven worden, aangezien de kans op besmetting buiten klein is.

Mensen zoeken elkaar nou eenmaal toch op en dan wil je ze juíst buiten hebben.
Ja ok, je hebt een punt. Maar mensen moeten vooral ook in eigen omgeving blijven en niet met verschillende huishoudens in de auto zitten of het openbaar vervoer gebruiken. Maar met het stimuleren van buitenactiviteiten in eigen omgeving is niets mis mee. Zolang de 1,5-meter afstand in acht wordt genomen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:16:33 #141
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199229821
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En juist door die insteek neemt niemand het nog serieus. Die avondklok was echt de druppel.
De mensen die tegen de avondklok waren kom ik alleen op fok tegen. _O-
  Miss 200.000.000! zaterdag 1 mei 2021 @ 10:16:38 #142
367000 roos94
pi_199229822
Catshuis overleg of niet?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 mei 2021 @ 10:16:52 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199229827
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:15 schreef josja het volgende:
Getipt door de buren
Dat is echt triest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:17:02 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229831
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En juist door die insteek neemt niemand het nog serieus. Die avondklok was echt de druppel.
Ja het is een catch 22....

Als je geen extra maatregelen en of verandering in maatregelen doet verslonst het en houdt men zich er niet meer aan, als men dan denk dat daarom de maatregelen zijn houdt men zich er niet meer aan.

Blijkbaar is gewoon 1,5m houden en elkaar niet opzoeken niet vol te houden voor mensen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229832
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

OMT heeft meer verstand van virusbeheersing dan de gemiddelde Nederlander. Laten zij tijdelijk ons land besturen, in plaats van dat het kabinet doelbewust het OMT negeert om zoethouders aan het volk te geven.
kunnen dit soort trollen ook geband worden ipv users die wel een constructieve bijdrage hebben aan dit forum?
pi_199229834
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

In juni zullen we toch wel echt moeten versoepelen en dan zouden sportscholen, dierentuinen, attractieparken, musea, bioscopen, theaters, casino’s, sauna’s en dergelijke toch wel weer open kunnen. Alleen hoogrisicosectoren als nachtclubs, discotheken, kroegen en cafés moeten dichtblijven tot in de zomer.
Wie zijn we en waarom zouden we dan in juni wel moeten versoepelen? Stel dat de ebola of de builenpest (of is dat hetzelfde?) eraan komt, zit je mooi mee in je maag als het dan net juni is.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199229844
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]

De mensen die tegen de avondklok waren kom ik alleen op fok tegen. _O-
Serieus? Vrijwel niemand hier hield zich eraan. Een paar boomers en wat vrouwen, maar verder niemand.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:18:44 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199229848
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja het is een catch 22....

Als je geen extra maatregelen en of verandering in maatregelen doet verslonst het en houdt men zich er niet meer aan, als men dan denk dat daarom de maatregelen zijn houdt men zich er niet meer aan.

Blijkbaar is gewoon 1,5m houden en elkaar niet opzoeken niet vol te houden voor mensen.
Na 14 maanden is dat inderdaad niet echt vol meer te houden nee.
pi_199229852
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]

De mensen die tegen de avondklok waren kom ik alleen op fok tegen. _O-
Dit :D. IRL nog nooit iemand horen ranten over hoe zijn burgerrechten af werden gepakt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 mei 2021 @ 10:19:35 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199229855
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja het is een catch 22....

Als je geen extra maatregelen en of verandering in maatregelen doet verslonst het en houdt men zich er niet meer aan, als men dan denk dat daarom de maatregelen zijn houdt men zich er niet meer aan.

Blijkbaar is gewoon 1,5m houden en elkaar niet opzoeken niet vol te houden voor mensen.
We hadden gewoon iedere keer als het even mis ging een herhaling van de eerste lockdown moeten hebben. Even 2 weken helemaal dicht. Dat was niet al te vaak nodig geweest bovenop enkele basismaatregelen die in oktober erbij zijn gekomen. Dan hou je het vers.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:19:51 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229861
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Serieus? Vrijwel niemand hier hield zich eraan. Een paar boomers en wat vrouwen, maar verder niemand.
Waar woon jij in schiedam en zwolle was het gewoon stil op straat hoor... in zwolle woon ik aan een vrij drukke weg die normaal veel gebruikt wordt maar sinds de avondklok niet... de ene keer dat we wel iemand hoorde langsfietsen viel het heel erg op!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229862
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Garandeer jij dat mensen uit verschillende huishoudens niet bij elkaar in de auto gaan zitten of het openbaar vervoer gebruiken om naar de dierentuin, attractiepark of openluchtmuseum te kunnen? Die garantie is er niet. Theoretisch gezien zorgen buitenactiviteiten voor weinig coronabesmettingen, maar je zit met de reisbewegingen. Dat is het grootste probleem.
Mondkapje op en raam open. Meeste mensen die naar zoiets gaan zijn trouwens uit zelfde huishouden.
pi_199229867
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ben benieuwd wanneer het kabinet het kastenstelsel in Nederland vorm gaat geven.

Zit er natuurlijk wel aan te komen.
,,Dat zijn basisrechten, en het probleem bestaat erin dat we mensen niet mogen discrimineren.”

Dus het probleem is niet dat we zo snel mogelijk terug naar normaal willen, het probleem is dat we niet mogen discrimineren.
pi_199229869
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waar woon jij in schiedam en zwolle was het gewoon stil op straat hoor...
Speel niet met mijn privé! Gaat je niks aan. :(
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:21:23 #155
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199229878
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijkbaar is gewoon 1,5m houden en elkaar niet opzoeken niet vol te houden voor mensen.
Joh.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:21:35 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229879
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Speel niet met mijn privé! Gaat je niks aan. :(
Oh sorry :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:21:39 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199229882
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit :D. IRL nog nooit iemand horen ranten over hoe zijn burgerrechten af werden gepakt.
Dat ook weer niet nee, maar wel gewoon vrijwel elk weekend met vrienden zitten zuipen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:22:24 #158
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199229886
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zelfs de avondklok en bezoekverboden zullen hier in DE blijven gelden voor ongevaccineerden.

Hier wordt op dit forum al maanden voor gewaarschuwd en je ziet het in Duitsland nu dan ook echt gebeuren; zodra de boomers gevaccineerd zijn gaat de "solidariteit" meteen bij het grof vuil. Maar waag het als ongevaccineerde niet om dan weer gewoon deel te willen nemen aan de samenleving! Als ongevaccineerde heb je maar gewoon te wachten tot ook de laatste boomer het door hem of haar geëiste vaccin gehad heeft. Maar nog even volhouden!
En dat terwijl die oudjes nog besmet kunnen worden en anderen besmetten, zonder zelf erg ziek te worden overigens. Dus nu zitten ze in ongeveer dezelfde situatie als jongeren. Maar krijgen wel allerlei vrijheden terug. Wat probeert men hier precies te bereiken? Is het de starre inflexibele overheid die halsstarrig het gekozen beleid wil volhouden? Is het een "aanmoediging" voor jongere mensen om zich te laten vaccineren? Of worden we geregeerd door boomers die zoals algemeen bekend alleen aan zichzelf denken?
pi_199229888
Present. @Mammietje
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:22:46 #160
13309 nostra
ask why
pi_199229889
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waar woon jij in schiedam en zwolle was het gewoon stil op straat hoor... in zwolle woon ik aan een vrij drukke weg die normaal veel gebruikt wordt maar sinds de avondklok niet... de ene keer dat we wel iemand hoorde langsfietsen viel het heel erg op!
In Schiedam en Zwolle bellen ze sowieso de krant als er een automobiel in het dorp aanwezig is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:23:00 #161
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199229892
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:16 schreef roos94 het volgende:
Catshuis overleg of niet?
Morgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:23:14 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229893
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Joh.
Ja en als je ziet dat dat dus niet werkt moet je nieuwe dingen verzinnen.

Wellicht is het ook een exponent dat mensen om iets op te lossen eerder zoeken naar iets toevoegen dan naar iets wegnemen.

quote:
Adding is favoured over subtracting in problem solving
A series of problem-solving experiments reveal that people are more likely to consider solutions that add features than solutions that remove them, even when removing features is more efficient.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-00592-0
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229914
Ben wel benieuwd waarom ze in Duitsland zo hard onderscheiden willen maken eigenlijk.
Ik neem aan dat zij, net als Nederland rond juni/juli de meeste volwassenen wel hebben gevaccineerd.

Waarom zulke ethische/discriminerende regels instellen als je bijvoorbeeld net als in Nederland zaken gefaseerd kan openen voor iedereen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:27:22 #164
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199229927
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Ben wel benieuwd waarom ze in Duitsland zo hard onderscheiden willen maken eigenlijk.
Ik neem aan dat zij, net als Nederland rond juni/juli de meeste volwassenen wel hebben gevaccineerd.

Waarom zulke ethische/discriminerende regels instellen als je bijvoorbeeld net als in Nederland zaken gefaseerd kan openen voor iedereen.
In Duitsland hebben ze het wel vaker prettig gevonden om bepaalde groepen meer rechten te geven dan anderen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:28:45 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199229942
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:27 schreef Caland het volgende:

[..]

In Duitsland hebben ze het wel vaker prettig gevonden om bepaalde groepen meer rechten te geven dan anderen.
Koekoek
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:29:44 #166
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199229956
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Ben wel benieuwd waarom ze in Duitsland zo hard onderscheiden willen maken eigenlijk.
Ik neem aan dat zij, net als Nederland rond juni/juli de meeste volwassenen wel hebben gevaccineerd.

Waarom zulke ethische/discriminerende regels instellen als je bijvoorbeeld net als in Nederland zaken gefaseerd kan openen voor iedereen.
Je wilt niet je bevolking laten gijzelen door anti-vaxxers en vaccinsceptici.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199229962
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:50 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Je kunt je toch ook laten testen? Of geldt dat in Duitsland niet?

Toch ben ik het helemaal niet eens met dit soort bizarre paspoorten. Ondanks dat ik er geen moeite mee heb om me straks te laten prikken.
Negatief testresultaat of niet, maatregelen als de avondklok of bezoekverboden blijven voor mij als ongevaccineerde gelden. Dat je je als gevaccineerde niet continu met zo'n wattenstaaf in je neus hoeft te laten roeren boeit me eerlijk gezegd niet.

Ik vind het echter nogal wat om ongevaccineerden tot een rol als tweederangsburger te veroordelen en hen op te sluiten terwijl het gewone leven voor gevaccineerden weer op gang komt. Het overgrote merendeel van de niet-babyboomers heeft nog niet eens de kans gekregen om zich te laten vaccineren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:30:22 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199229963
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Ben wel benieuwd waarom ze in Duitsland zo hard onderscheiden willen maken eigenlijk.
Ik neem aan dat zij, net als Nederland rond juni/juli de meeste volwassenen wel hebben gevaccineerd.

Waarom zulke ethische/discriminerende regels instellen als je bijvoorbeeld net als in Nederland zaken gefaseerd kan openen voor iedereen.
heeft misschien ook met de vaccinatiebereidheid te maken, geen idee hoe hoog het daar ligt maar alleen al met de dreiging van deze maatregel trek je toch weer een aardig % over de streep
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:31:26 #169
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199229973
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:27 schreef Caland het volgende:

[..]

In Duitsland hebben ze het wel vaker prettig gevonden om bepaalde groepen meer rechten te geven dan anderen.
Ongeveer dezelfde generatie die nu haar vrijheden terugkrijgt. Mag ook wel zo vlak voor 5 mei.
pi_199229977
Het FOK!OMT had het weer goed voorspeld.
Nog geen verdere versoepelingen per 11 mei
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:32:41 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199229980
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Negatief testresultaat of niet, maatregelen als de avondklok of bezoekverboden blijven voor mij als ongevaccineerde gelden. Dat je je als gevaccineerde niet continu met zo'n wattenstaaf in je neus hoeft te laten roeren boeit me eerlijk gezegd niet.

Ik vind het echter nogal wat om ongevaccineerden tot een rol als tweederangsburger te veroordelen en hen op te sluiten terwijl het gewone leven voor gevaccineerden weer op gang komt. Het overgrote merendeel van de niet-babyboomers heeft nog niet eens de kans gekregen om zich te laten vaccineren.
Ik vind ook dat je dat soort dingen gewoon niet moet doen of slechts nadat iedereen gemakkelijk een vaccin kan krijgen maar zelfs dan gewoon niet doen discrimineren op medische gronde...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199229987
Benieuwd hoe we er op 1 juni voor staan. Heb hoge verwachtingen van deze maand en probeer positief te blijven :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:33:35 #173
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199229989
Technische problemen bij test- of vaccinatieafspraak maken via site GGD
Wie zich wil of moet laten testen op het coronavirus kan problemen hebben bij het online maken van een afspraak. Dat geldt ook voor mensen die zich willen laten vaccineren.

Koepelorganisatie GGD GHOR Nederland meldt dat er technische problemen zijn met de websites coronatest.nl en coronavaccinatie-afspraak.nl. "We werken aan een oplossing", laat de GGD weten via Twitter.

GGD-medewerkers zijn telefonisch wel bereikbaar om afspraken in te plannen en mensen te bellen met testuitslagen.

Nos.nl

Het gaat weer goed bij de GGD...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Miss 200.000.000! zaterdag 1 mei 2021 @ 10:34:29 #174
367000 roos94
pi_199229997
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:32 schreef _serial_ het volgende:
Het FOK!OMT had het weer goed voorspeld.
Nog geen verdere versoepelingen per 11 mei
Is dat bevestigd
pi_199230001
https://www.nu.nl/coronav(...)ekenhuis-stijgt.html

En ook het wekelijkse angstuurtje is aangebroken
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:34:41 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199230002
Er lijken twee groepen mensen die het belachelijk vinden dat er versoepelingen zijn geweest en mensen die meer versoepelingen willen en wel direct.

Ik denk dat ik bij de derde groep hoor namelijk prima dat er een beetje versoepeld is en ook prima om niet gelijk meer versoepelingen toe te voegen.

#team3
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:34:51 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199230005
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd hoe we er op 1 juni voor staan. Heb hoge verwachtingen van deze maand en probeer positief te blijven :)
Mei en juni moeten we echt knallen met die vaccinaties, miljoen per week minimaal.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:34:54 #178
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199230007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd hoe we er op 1 juni voor staan. Heb hoge verwachtingen van deze maand en probeer positief te blijven :)
Vorig jaar waren de ziekenhuis- en IC-opnames in juni erg laag, hoop ook dat dat deze juni ook gebeurt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199230008
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:34 schreef roos94 het volgende:

[..]

Is dat bevestigd
https://www.nu.nl/algemee(...)l#coral_talk_wrapper
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199230010
Kabinet stelt versoepelingen uit, Catshuisoverleg afgelast

https://www.ad.nl/politie(...)g-afgelast~a5036aa8/
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:35:31 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199230014
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:35 schreef Zipportal het volgende:
Kabinet stelt versoepelingen uit, Catshuisoverleg afgelast

https://www.ad.nl/politie(...)g-afgelast~a5036aa8/
Catshuis is CANCELLED
pi_199230015
Op naar de hoeren.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:35:38 #183
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199230016
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Ben wel benieuwd waarom ze in Duitsland zo hard onderscheiden willen maken eigenlijk.
Ik neem aan dat zij, net als Nederland rond juni/juli de meeste volwassenen wel hebben gevaccineerd.

Waarom zulke ethische/discriminerende regels instellen als je bijvoorbeeld net als in Nederland zaken gefaseerd kan openen voor iedereen.
Ook in NL is het afwachten of het niet die kant op gaat natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:36:03 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199230019
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:35 schreef Zipportal het volgende:
Kabinet stelt versoepelingen uit, Catshuisoverleg afgelast

https://www.ad.nl/politie(...)g-afgelast~a5036aa8/
waardeloos, jammer -O-
  Miss 200.000.000! zaterdag 1 mei 2021 @ 10:36:05 #185
367000 roos94
pi_199230020


Prima artikel.
pi_199230021
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:34 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Vorig jaar waren de ziekenhuis- en IC-opnames in juni erg laag, hoop ook dat dat deze juni ook gebeurt.
Het heeft geen zin om te vergelijken met vorig jaar
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Miss 200.000.000! zaterdag 1 mei 2021 @ 10:36:35 #187
367000 roos94
pi_199230026
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:35 schreef Zipportal het volgende:
Kabinet stelt versoepelingen uit, Catshuisoverleg afgelast

https://www.ad.nl/politie(...)g-afgelast~a5036aa8/
^O^ het enige juiste besluit
pi_199230031
Koekoek @roos94 :W
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:37:08 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199230033
Mensen lekker nog viesdikker laten worden *O*
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:37:26 #190
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199230037
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:37 schreef Caland het volgende:
Mensen lekker nog viesdikker laten worden *O*
VIESMAD
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199230040
Nog langer werkloos *O*
pi_199230042
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:36 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]

Prima artikel.
Geen dark mode.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:37:59 #193
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199230044
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het heeft geen zin om te vergelijken met vorig jaar
Hoezo niet? Ja de naleving van sommige regels is nu dramatisch geworden en het lijkt de mensen niet te doordringen dat we met slechtere cijfers zitten dan exact een jaar geleden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:38:10 #194
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199230049
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:35 schreef Zipportal het volgende:
Kabinet stelt versoepelingen uit, Catshuisoverleg afgelast

https://www.ad.nl/politie(...)g-afgelast~a5036aa8/
Jammer. Maar ik snap het wel. Eerst even kijken wat er de komende week gebeurd.

Al ben ik nog steeds van mening dat buiten locaties zouden moeten kunnen, helemaal met mondkapjes. Die werken toch zo goed? :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:38:18 #195
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199230053
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:37 schreef Caland het volgende:
Mensen lekker nog viesdikker laten worden *O*
Geen Nintendo switch hebben met Ring Fit Adventure spel hebben :')
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_199230055
Klotezooi. echt, ik baal hiervan. Half jaar zonder werk inmiddels. Zooi inkomen misgelopen. Schiet goddomme op met dat vaccineren.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:38:28 #197
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199230056
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:23 schreef Caland het volgende:

[..]

Morgen.
Betekent dit dat er geen ministerraad is voor de definitieve beslissing? Want volgens mij is het maandag al persco vanwege 4/5 mei toch?
Of zou dit betekenen dat dit de eerste keer gaat zijn dat er niet gelekt gaat worden over de persco omdat ze maandag pas een definitieve beslissing nemen? :')
pi_199230057
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Nog langer werkloos *O*
1 mei rellen genot.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:38:41 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199230059
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:37 schreef popje het volgende:

[..]

VIESMAD
Oh ik kan zelf gewoon weer voetballen en fitnessen, maar heel veel clubs/sportscholen die dat niet aanbieden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199230062
Mag dank aan de moslims die hun vaccinaties weigeren.


:P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199230063
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:34 schreef SilverEyes het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ekenhuis-stijgt.html

En ook het wekelijkse angstuurtje is aangebroken
En zoals gebruikelijk bij dit soort berichten geen enkele indicatie over wat voor getallen we het hebben:

Steeds meer jonge patiënten in het ziekenhuis

Het aantal coronapatiënten tussen de 30 en 50 jaar in het ziekenhuis is gestegen. De toename is zowel op de intensive care als op reguliere afdelingen gaande, meldt Trouw.

De daling van de gemiddelde leeftijd van COVID-19-patiënten komt enerzijds door vaccinatie van ouderen. Anderzijds stijgt het aantal zieke jongere mensen ook in absolute zin. Mogelijke oorzaak daarvan is de Britse variant van het virus, aldus de krant.

De cijfers bevestigen volgens hoogleraar inwendige geneeskunde Robin Peeters het vermoeden van artsen en verpleegkundigen. "Collega's in het hele land hebben het over al die jonge patiënten die ze zien, maar cijfers ontbraken nog. Nu is er steeds meer bewijs voor de stelling dat meer jonge mensen door corona in het ziekenhuis belanden", zegt hij in Trouw.
pi_199230071
Prima cijfers weer. We hebben geen persco meer nodig.
pi_199230073
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ja de naleving van sommige regels is nu dramatisch geworden en het lijkt de mensen niet te doordringen dat we met slechtere cijfers zitten dan exact een jaar geleden.
Je geeft zelf het antwoord al
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199230077
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En zoals gebruikelijk bij dit soort berichten geen enkele indicatie over wat voor getallen we het hebben:

Steeds meer jonge patiënten in het ziekenhuis

Het aantal coronapatiënten tussen de 30 en 50 jaar in het ziekenhuis is gestegen. De toename is zowel op de intensive care als op reguliere afdelingen gaande, meldt Trouw.

De daling van de gemiddelde leeftijd van COVID-19-patiënten komt enerzijds door vaccinatie van ouderen. Anderzijds stijgt het aantal zieke jongere mensen ook in absolute zin. Mogelijke oorzaak daarvan is de Britse variant van het virus, aldus de krant.

De cijfers bevestigen volgens hoogleraar inwendige geneeskunde Robin Peeters het vermoeden van artsen en verpleegkundigen. "Collega's in het hele land hebben het over al die jonge patiënten die ze zien, maar cijfers ontbraken nog. Nu is er steeds meer bewijs voor de stelling dat meer jonge mensen door corona in het ziekenhuis belanden", zegt hij in Trouw.

Met gewoon een doorlink naar Trouw waar netjes de cijfers staan. Maar die kopieerde je voor het gemak niet mee, natuurlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:40:54 #205
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199230078
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En zoals gebruikelijk bij dit soort berichten geen enkele indicatie over wat voor getallen we het hebben:

Steeds meer jonge patiënten in het ziekenhuis

Het aantal coronapatiënten tussen de 30 en 50 jaar in het ziekenhuis is gestegen. De toename is zowel op de intensive care als op reguliere afdelingen gaande, meldt Trouw.

De daling van de gemiddelde leeftijd van COVID-19-patiënten komt enerzijds door vaccinatie van ouderen. Anderzijds stijgt het aantal zieke jongere mensen ook in absolute zin. Mogelijke oorzaak daarvan is de Britse variant van het virus, aldus de krant.

De cijfers bevestigen volgens hoogleraar inwendige geneeskunde Robin Peeters het vermoeden van artsen en verpleegkundigen. "Collega's in het hele land hebben het over al die jonge patiënten die ze zien, maar cijfers ontbraken nog. Nu is er steeds meer bewijs voor de stelling dat meer jonge mensen door corona in het ziekenhuis belanden", zegt hij in Trouw.

Hoe is het in verhouding met andere leeftijdsgroepen?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:40:58 #206
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199230080
Jammer, maar eerst even de cijfers in de gaten houden na openen terrassen en het stoppen met de avondklok. Zal wel meevallen, maar ik denk dat ze even voorzichtig willen zijn met beloftes. Dat effect zie je pas tweede week mei.

Nu al iets beslissen voor 11 mei is dan denk ik niet zo handig.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:41:30 #207
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199230085
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En zoals gebruikelijk bij dit soort berichten geen enkele indicatie over wat voor getallen we het hebben:

Steeds meer jonge patiënten in het ziekenhuis

Het aantal coronapatiënten tussen de 30 en 50 jaar in het ziekenhuis is gestegen. De toename is zowel op de intensive care als op reguliere afdelingen gaande, meldt Trouw.

De daling van de gemiddelde leeftijd van COVID-19-patiënten komt enerzijds door vaccinatie van ouderen. Anderzijds stijgt het aantal zieke jongere mensen ook in absolute zin. Mogelijke oorzaak daarvan is de Britse variant van het virus, aldus de krant.

De cijfers bevestigen volgens hoogleraar inwendige geneeskunde Robin Peeters het vermoeden van artsen en verpleegkundigen. "Collega's in het hele land hebben het over al die jonge patiënten die ze zien, maar cijfers ontbraken nog. Nu is er steeds meer bewijs voor de stelling dat meer jonge mensen door corona in het ziekenhuis belanden", zegt hij in Trouw.

Volgens mij ging het om enkele tientallen veertigers...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Miss 200.000.000! zaterdag 1 mei 2021 @ 10:41:34 #208
367000 roos94
pi_199230086
Waarom gelijk zeggen 18 mei. Hang er gewoon even geen datum aan.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:41:36 #209
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199230087
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:38 schreef RipCity het volgende:
Mag dank aan de moslims die hun vaccinaties weigeren.

:P
Wat dacht je van de Orthodox-Christenen en de Facebook-anti-vaxxers? Niet alles afschuiven op moslims.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199230088
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd hoe we er op 1 juni voor staan. Heb hoge verwachtingen van deze maand en probeer positief te blijven :)
Hoop dat we richting de 150k+ pd gaan met vaccinaties.
Uiteindelijk 3,5-4 mil gevaccineerd deze maand zou mooi zijn.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:41:52 #211
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199230091
En zo kan het zoveelste routekaartje weer de prullenbak in
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:42:11 #212
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199230094
Ik ben er echt he-le-maal klaar mee :')

Maar dan ook echt..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199230096
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:29 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Je wilt niet je bevolking laten gijzelen door anti-vaxxers en vaccinsceptici.
Ik heb, net als vrijwel iedere Duitser van niet babyboomerleeftijd, nog niet eens de mogelijkheid gekregen om me te laten vaccineren...

Het gros van de vaccinatieweigeraars zijn momenteel echter de groepen die op dit moment gevaccineerd worden (lees: boomers) omdat ze AZ weigeren. Zodra ergens in een Kreis of regio besloten wordt AZ ook voor lagere leeftijden vrij te geven staan er rijen twintigers, dertigers en veertigers om zich er mee te laten vaccineren. De vaccinatiebereidheid is onder die groepen echt wel een stuk hoger dan onder de boomers.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199230102
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Jammer, maar eerst even de cijfers in de gaten houden na openen terrassen en het stoppen met de avondklok. Zal wel meevallen, maar ik denk dat ze even voorzichtig willen zijn met beloftes. Dat effect zie je pas tweede week mei.

Nu al iets beslissen voor 11 mei is dan denk ik niet zo handig.
Die klok heeft geen ene donder geholpen.
pi_199230108
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Met gewoon een doorlink naar Trouw waar netjes de cijfers staan. Maar die kopieerde je voor het gemak niet mee, natuurlijk.
Nee, die had ik niet gezien, dank je voor de correctie in dit geval.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:44:30 #216
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199230120
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:41 schreef roos94 het volgende:
Waarom gelijk zeggen 18 mei. Hang er gewoon even geen datum aan.
Precies, ik denk dat je over twee/drie weken een veel weloverwogener besluit kan nemen dan over één week.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199230121
Heeft @tong80 wel eens in COR gepost?
  Redactie Frontpage zaterdag 1 mei 2021 @ 10:44:59 #218
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199230125
quote:
Nieuwe versoepelingen uitgesteld: sportscholen en musea blijven na 11 mei dicht
Het demissionaire kabinet stelt verdere versoepelingen voorlopig uit. Dat schrijft het kabinet in een korte schriftelijke verklaring.

In de verklaring zegt het demissionaire kabinet te "zien dat de cijfers over de piek heen raken" maar ook dat "de daling nog niet voldoende zichtbaar is om de volgende stap van het openingsplan verantwoord te kunnen zetten."

De druk op de IC's en bezetting van de ziekenhuizen is nog te hoog, schrijft het kabinet.

Dat betekent dat bijvoorbeeld dierentuinen, attractieparken, musea en sportscholen voorlopig nog niet opengaan.

Morgen is er dus ook geen Catshuis-sessie, die wordt verplaatst naar volgend weekend. Ook de persconferentie van aanstaande maandag schuift door.
https://nos.nl/artikel/23(...)jven-na-11-mei-dicht
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:45:07 #219
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199230128
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Precies, ik denk dat je over twee/drie weken een veel weloverwogener besluit kan nemen dan over één week.
NOG EVEN VOLHOUDEN, nog twee weken aankijken.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199230130
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Al besproken.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:45:22 #221
5428 crew  miss_sly
pi_199230132
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb, net als vrijwel iedere Duitser van niet babyboomerleeftijd, nog niet eens de mogelijkheid gekregen om me te laten vaccineren...

Het gros van de vaccinatieweigeraars zijn momenteel echter de groepen die op dit moment gevaccineerd worden (lees: boomers) omdat ze AZ weigeren. Zodra ergens in een Kreis of regio besloten wordt AZ ook voor lagere leeftijden vrij te geven staan er rijen twintigers, dertigers en veertigers om zich er mee te laten vaccineren. De vaccinatiebereidheid is onder die groepen echt wel een stuk hoger dan onder de boomers.
Nou ja, de door jou zo verafschuwde boomers die zich niet wensen te laten vaccineren kunnen net zo weinig als jij en worden ook weer opgesloten in hun huis door de avondklok, toch? Hartstikke eerlijk ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:45:39 #222
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199230135
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb, net als vrijwel iedere Duitser van niet babyboomerleeftijd, nog niet eens de mogelijkheid gekregen om me te laten vaccineren...

Het gros van de vaccinatieweigeraars zijn momenteel echter de groepen die op dit moment gevaccineerd worden (lees: boomers) omdat ze AZ weigeren. Zodra ergens in een Kreis of regio besloten wordt AZ ook voor lagere leeftijden vrij te geven staan er rijen twintigers, dertigers en veertigers om zich er mee te laten vaccineren. De vaccinatiebereidheid is onder die groepen echt wel een stuk hoger dan onder de boomers.
Geen idee, mijn familie (ook boomers) laten zich tenminste wel vaccineren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Miss 200.000.000! zaterdag 1 mei 2021 @ 10:45:54 #223
367000 roos94
pi_199230138
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Precies, ik denk dat je over twee/drie weken een veel weloverwogener besluit kan nemen dan over één week.
Nou krijg je gedonder dat het 11 mei niet doorgaat en weer gedonder als het 18 mei niet doorgaat. Heel slim die data steeds. Echt top
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:47:04 #224
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_199230155
Alle plebs zullen vandaag wel massaal gaan winkelen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 mei 2021 @ 10:47:52 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_199230165
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:44 schreef Zipportal het volgende:
Heeft @:tong80 wel eens in COR gepost?
Over mijn moeder van 80 die Corona heeft gehad. En net nog een topic geopend. Vanwaar de interesse ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_199230167


Zo kom je uit lockdown. Niet door te blijven malen om 10 op de miljoen doden of omdat tante sjaan op fb zegt dat er een chip in az zit
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199230170
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Over mijn moeder van 80 die Corona heeft gehad. En net nog een topic geopend. Vanwaar de interesse ?

:T
Samen krijgen we Corona eronder.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:48:17 #228
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199230173
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:45 schreef roos94 het volgende:

[..]

Nou krijg je gedonder dat het 11 mei niet doorgaat en weer gedonder als het 18 mei niet doorgaat. Heel slim die data steeds. Echt top
Data noemen is inderdaad niet handig. Overheid moet echt beter aan hun manier van communiceren werken.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:48:43 #229
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199230176
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:45 schreef roos94 het volgende:

[..]

Nou krijg je gedonder dat het 11 mei niet doorgaat en weer gedonder als het 18 mei niet doorgaat. Heel slim die data steeds. Echt top
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:50:02 #230
22565 asco
Los in deze tent
pi_199230184
Mega uitbraak van besmettingen plus zieken in mijn directe omgeving afgelopen week. :{

Hier nog niks aan de hand. Wel thuistestje gedaan, negatief.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:50:45 #231
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199230193
Wel klote voor sportscholen, maar gelukkig kan er al wat buiten op het terrein van sportscholen met bankjes en gewichten.

Dus daar maar lekker 4x per week rondhangen :)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_199230214
Dan is dit ook wel het daadwerkelijke einde van het voetbalseizoen :'(
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:52:42 #233
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199230217
quote:
88s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Er lijken twee groepen mensen die het belachelijk vinden dat er versoepelingen zijn geweest en mensen die meer versoepelingen willen en wel direct.

Ik denk dat ik bij de derde groep hoor namelijk prima dat er een beetje versoepeld is en ook prima om niet gelijk meer versoepelingen toe te voegen.

#team3
Ik zit bij groep 4 die andere versoepelingen hadden gewild ;(
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:53:36 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199230223
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Dan is dit ook wel het daadwerkelijke einde van het voetbalseizoen :'(
Ja ik had nog wel goede hoop op die regiocup. Nouja dan maar trainen en de clubs individueel toernooitjes laten organiseren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199230240
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, de door jou zo verafschuwde boomers die zich niet wensen te laten vaccineren kunnen net zo weinig als jij en worden ook weer opgesloten in hun huis door de avondklok, toch? Hartstikke eerlijk ^O^
Die komen gewoon weer in de rij voor me te staan totdat ze het door hun geëiste vaccin krijgen. Uit solidariteit wordt de ongevaccineerden gewoon nog wat langer verboden het normale leven weer op te pakken. Wat mij betreft komen vaccinweigeraars - omdat AZ - pas weer aan de beurt als de rest gevaccineerd is.

Even hen een formuliertje laten ondertekenen dat ze AZ weigeren en eventuele daardoor veroorzaakte medische kosten zelf betalen en dan wachten ze maar tot iedere niet-weigeraar aan de beurt is geweest. Wanneer je hier in Duitsland weigert je tegen mazelen te laten vaccineren betaalt de zorgverzekering geen cent voor je behandeling wanneer je vervolgens toch de mazelen zou krijgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:57:43 #236
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199230277
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die komen gewoon weer in de rij voor me te staan totdat ze het door hun geëiste vaccin krijgen. Uit solidariteit wordt de ongevaccineerden gewoon nog wat langer verboden het normale leven weer op te pakken. Wat mij betreft komen vaccinweigeraars - omdat AZ - pas weer aan de beurt als de rest gevaccineerd is.

Even hen een formuliertje laten ondertekenen dat ze AZ weigeren en eventuele daardoor veroorzaakte medische kosten zelf betalen en dan wachten ze maar tot iedere niet-weigeraar aan de beurt is geweest. Wanneer je hier in Duitsland weigert je tegen mazelen te laten vaccineren betaalt de zorgverzekering geen cent voor je behandeling wanneer je vervolgens toch de mazelen zou krijgen.
Met het vetgedrukte eens
Als je bepaald merk vaccin weigert, omdat je ander merk wilt. Dan kom je achteraan in de rij als je ander merk vaccin wilt.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 10:58:52 #237
5428 crew  miss_sly
pi_199230285
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die komen gewoon weer in de rij voor me te staan totdat ze het door hun geëiste vaccin krijgen. Uit solidariteit wordt de ongevaccineerden gewoon nog wat langer verboden het normale leven weer op te pakken. Wat mij betreft komen vaccinweigeraars - omdat AZ - pas weer aan de beurt als de rest gevaccineerd is.

Even hen een formuliertje laten ondertekenen dat ze AZ weigeren en eventuele daardoor veroorzaakte medische kosten zelf betalen en dan wachten ze maar tot iedere niet-weigeraar aan de beurt is geweest. Wanneer je hier in Duitsland weigert je tegen mazelen te laten vaccineren betaalt de zorgverzekering geen cent voor je behandeling wanneer je vervolgens toch de mazelen zou krijgen.
Ik zie dat je qua manier van denken prima past bij hoe de Duitse overheid van alles bedenkt.
Ook qua indelen in groepen.

Ik ben het overigens helemaal niet eens met een tweedeling in de maatschappij. Ik kan me echter wel voorstellen dat je tijdelijk nog wat maatregelen in place houdt voor mensen die nog niet gevaccineerd zijn (om welke reden dan ook) en mensen die wel gevaccineerd zijn wat meer ruimte geeft. Welke maatregelen dat zijn, kun je over discussieren.

Ik vind in ieder geval elke vergelijking met WWII niet passend. En de manier waarop over 'boomers' wordt gepraat net zo verkeerd als waarop 'de jongeren' de schuld krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 mei 2021 @ 10:59:40 #238
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199230290
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die komen gewoon weer in de rij voor me te staan totdat ze het door hun geëiste vaccin krijgen. Uit solidariteit wordt de ongevaccineerden gewoon nog wat langer verboden het normale leven weer op te pakken. Wat mij betreft komen vaccinweigeraars - omdat AZ - pas weer aan de beurt als de rest gevaccineerd is.

Even hen een formuliertje laten ondertekenen dat ze AZ weigeren en eventuele daardoor veroorzaakte medische kosten zelf betalen en dan wachten ze maar tot iedere niet-weigeraar aan de beurt is geweest. Wanneer je hier in Duitsland weigert je tegen mazelen te laten vaccineren betaalt de zorgverzekering geen cent voor je behandeling wanneer je vervolgens toch de mazelen zou krijgen.
Dit klinkt als een verrekt goed idee. Voor AZ-weigeraars heb ik weinig respect.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199230302
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wanneer je hier in Duitsland weigert je tegen mazelen te laten vaccineren betaalt de zorgverzekering geen cent voor je behandeling wanneer je vervolgens toch de mazelen zou krijgen.
Dit vind ik eigenlijk wel prima eigenlijk! Zolang er geen medische reden is een vaccin niet te nemen, moet je ook maar voor de kosten opdraaien. Dat is wel gaat minste, want je bent ook gewoon een wandelend gevaar voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden op medische gronden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:02:41 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199230324
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Musea gewoon 5 maanden dicht _O-

Dit is niet serieus meer te nemen.
pi_199230325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En zoals gebruikelijk bij dit soort berichten geen enkele indicatie over wat voor getallen we het hebben:

Steeds meer jonge patiënten in het ziekenhuis

Het aantal coronapatiënten tussen de 30 en 50 jaar in het ziekenhuis is gestegen. De toename is zowel op de intensive care als op reguliere afdelingen gaande, meldt Trouw.

De daling van de gemiddelde leeftijd van COVID-19-patiënten komt enerzijds door vaccinatie van ouderen. Anderzijds stijgt het aantal zieke jongere mensen ook in absolute zin. Mogelijke oorzaak daarvan is de Britse variant van het virus, aldus de krant.

De cijfers bevestigen volgens hoogleraar inwendige geneeskunde Robin Peeters het vermoeden van artsen en verpleegkundigen. "Collega's in het hele land hebben het over al die jonge patiënten die ze zien, maar cijfers ontbraken nog. Nu is er steeds meer bewijs voor de stelling dat meer jonge mensen door corona in het ziekenhuis belanden", zegt hij in Trouw.

294 ziekenhuisopmamens in maart/april tussen 30-50.
Hoeveel besmettingen hebben we gehad in die groep in die periode? Denk wel 150k alles bij elkaar.

Ook al verdubbel je het met thuis aan het zuurstof ligt, wat niet meegenomen wordt zit je nog op 0,004% die ziekenhuisopname nodig hebben?

Gaat nergens over en het rechtvaardigt niet de maatregelen vast te houden wanneer 50+ en risicogroepen eronder (kwart van de 294 ziekenhuisopnamens) gevaccineerd zijn.

Het neigt naar Berlijns angstzaaien om langer de maatregelen vast te houden en die testsamenleving te pushen.
pi_199230333
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En zoals gebruikelijk bij dit soort berichten geen enkele indicatie over wat voor getallen we het hebben:

Steeds meer jonge patiënten in het ziekenhuis

Het aantal coronapatiënten tussen de 30 en 50 jaar in het ziekenhuis is gestegen. De toename is zowel op de intensive care als op reguliere afdelingen gaande, meldt Trouw.

De daling van de gemiddelde leeftijd van COVID-19-patiënten komt enerzijds door vaccinatie van ouderen. Anderzijds stijgt het aantal zieke jongere mensen ook in absolute zin. Mogelijke oorzaak daarvan is de Britse variant van het virus, aldus de krant.

De cijfers bevestigen volgens hoogleraar inwendige geneeskunde Robin Peeters het vermoeden van artsen en verpleegkundigen. "Collega's in het hele land hebben het over al die jonge patiënten die ze zien, maar cijfers ontbraken nog. Nu is er steeds meer bewijs voor de stelling dat meer jonge mensen door corona in het ziekenhuis belanden", zegt hij in Trouw.

Alleen percentages inderdaad gegeven. Helft erbij klinkt heel dramatisch, maar helft van weinig is nog steeds weinig.
pi_199230348
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

294 ziekenhuisopmamens in maart/april tussen 30-50.
Hoeveel besmettingen hebben we gehad in die groep in die periode? Denk wel 150k alles bij elkaar.

Ook al verdubbel je het met thuis aan het zuurstof ligt, wat niet meegenomen wordt zit je nog op 0,004% die ziekenhuisopname nodig hebben?

Gaat nergens over en het rechtvaardigt niet de maatregelen vast te houden wanneer 50+ en risicogroepen eronder (kwart van de 294 ziekenhuisopnamens) gevaccineerd zijn.

Het neigt naar Berlijns angstzaaien om langer de maatregelen vast te houden en die testsamenleving te pushen.
Amen. En met een beetje ambitie kan je 50+ gewoon eind van mei gevaccineerd hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:06:56 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199230380
de kans dat ik niet gevaccineerd de sportschool in ga wordt weer kleiner, echt kut
pi_199230397
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:06 schreef Tarado het volgende:
de kans dat ik niet gevaccineerd de sportschool in ga wordt weer kleiner, echt kut
Eens, de 5.6 KG die de gemiddelde Nederlander aangekomen is, is straks 10.2 KG geworden als het nog veel langer duurt, een enorm gezondheidsrisico. De sport moet echt snel versoepeld worden.

En doorprikken natuurlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:10:32 #246
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199230402
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Amen. En met een beetje ambitie kan je 50+ gewoon eind van mei gevaccineerd hebben.
Als 50+ gevaccineerd is dan kunnen sportscholen, dierentuinen, attractieparken, bioscopen, musea, theaters, sauna's, casino's, restaurants en dergelijke weer open. Enkel kroegen, cafés, nachtclubs en discotheken niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:11:07 #247
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199230408
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens, de 5.6 KG die de gemiddelde Nederlander aangekomen is, is straks 10.2 KG geworden als het nog veel langer duurt, een enorm gezondheidsrisico. De sport moet echt snel versoepeld worden.

En doorprikken natuurlijk.
Als drie weken wat uitmaakt, ze zijn nu ruim 4 maanden dicht. Die drie weken maakt het verschil niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 mei 2021 @ 11:11:44 #248
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199230413
*breaking*
quote:
Frans en Mariska Bauer besmet geraakt met Covid-19: ‘Het gaat gelukkig goed met ons’

FIJNAART - Frans en Mariska Bauer hebben allebei corona. Dat deelt de volkszanger uit Fijnaart met zijn volgers op Instagram. Het getrouwde stel heeft milde klachten.
https://www.bndestem.nl/m(...)ed-met-ons~af7c0c68/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199230417
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

294 ziekenhuisopmamens in maart/april tussen 30-50.
Hoeveel besmettingen hebben we gehad in die groep in die periode? Denk wel 150k alles bij elkaar.

Ook al verdubbel je het met thuis aan het zuurstof ligt, wat niet meegenomen wordt zit je nog op 0,004% die ziekenhuisopname nodig hebben?

Gaat nergens over en het rechtvaardigt niet de maatregelen vast te houden wanneer 50+ en risicogroepen eronder (kwart van de 294 ziekenhuisopnamens) gevaccineerd zijn.

Het neigt naar Berlijns angstzaaien om langer de maatregelen vast te houden en die testsamenleving te pushen.
Ik heb ook geen idee wat ze proberen te bewerkstelligen met deze berichten. Dat angstzaaien lijkt inderdaad wel de reden... waarom anders berichten maken met minimale aantallen.

30 gevallen meer dan vorig jaar in dezelfde maanden voor de groep 30-50...
pi_199230419
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als drie weken wat uitmaakt, ze zijn nu ruim 4 maanden dicht. Die drie weken maakt het verschil niet.
Nou als je al 5 maanden thuis zit, wil je toch eindelijk wel weer eens een keer aan de gang, dan is drie weken extra best veel.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:12:40 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199230422
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

294 ziekenhuisopmamens in maart/april tussen 30-50.
Hoeveel besmettingen hebben we gehad in die groep in die periode? Denk wel 150k alles bij elkaar.

Ook al verdubbel je het met thuis aan het zuurstof ligt, wat niet meegenomen wordt zit je nog op 0,004% die ziekenhuisopname nodig hebben?

Gaat nergens over en het rechtvaardigt niet de maatregelen vast te houden wanneer 50+ en risicogroepen eronder (kwart van de 294 ziekenhuisopnamens) gevaccineerd zijn.

Het neigt naar Berlijns angstzaaien om langer de maatregelen vast te houden en die testsamenleving te pushen.
Gewoon boel dingen nog wat langer dicht houden en dan straks inderdaad mag een museum of een dierentuin alleen open met een test. Lekker ondernemers voor het blok zetten terwijl we over 2 maanden het gros gevaccineerd kunnen hebben.
pi_199230429
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:09 schreef _serial_ het volgende:

Eens, de 5.6 KG die de gemiddelde Nederlander aangekomen is, is straks 10.2 KG geworden als het nog veel langer duurt, een enorm gezondheidsrisico. De sport moet echt snel versoepeld worden.

En doorprikken natuurlijk.
5,6 kg _O- dat is idioot, waar komt dat getal vandaan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:13:29 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199230432
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als drie weken wat uitmaakt, ze zijn nu ruim 4 maanden dicht. Die drie weken maakt het verschil niet.
Dan kan je ze beter nog een half jaar dicht laten. Dan maken die 3 weken straks al helemaal niks uit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:13:33 #254
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199230433
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

294 ziekenhuisopmamens in maart/april tussen 30-50.
Hoeveel besmettingen hebben we gehad in die groep in die periode? Denk wel 150k alles bij elkaar.

Ook al verdubbel je het met thuis aan het zuurstof ligt, wat niet meegenomen wordt zit je nog op 0,004% die ziekenhuisopname nodig hebben?

Gaat nergens over en het rechtvaardigt niet de maatregelen vast te houden wanneer 50+ en risicogroepen eronder (kwart van de 294 ziekenhuisopnamens) gevaccineerd zijn.

Het neigt naar Berlijns angstzaaien om langer de maatregelen vast te houden en die testsamenleving te pushen.
Ik vraag me serieus af wat men probeert te bereiken. Het enige gevolg dat ik zie is goedkope vakanties voor de boomers. Nog ff flink CO2 uitstoten met de betekenisloze tripjes naar Gran Canaria.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:13:54 #255
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199230438
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gewoon boel dingen nog wat langer dicht houden en dan straks inderdaad mag een museum of een dierentuin alleen open met een test. Lekker ondernemers voor het blok zetten terwijl we over 2 maanden het gros gevaccineerd kunnen hebben.
En 1 miljard aan een testsamenleving uitgeven die over 2 maanden ook niet meer nodig zou moeten zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199230446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

5,6 kg _O- dat is idioot, waar komt dat getal vandaan?
Ipsos heeft dat onderzocht.

https://www.telegraaf.nl/(...)s-gemiddeld-5-6-kilo
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 mei 2021 @ 11:14:23 #257
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199230447
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens, de 5.6 KG die de gemiddelde Nederlander aangekomen is, is straks 10.2 KG geworden als het nog veel langer duurt, een enorm gezondheidsrisico. De sport moet echt snel versoepeld worden.

En doorprikken natuurlijk.
Als je dat bent aangekomen ligt het voornamelijk aan je eetpatroon en niet of de sportschool dicht is, ge kunt ook gewoon normaal blijven eten en buiten lopen of fietsen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199230456
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als je dat bent aangekomen ligt het voornamelijk aan je eetpatroon en niet of de sportschool dicht is, ge kunt ook gewoon normaal blijven eten en buiten lopen of fietsen.
Ik ben niet aangekomen hoor, eerder nog iets lichter geworden.
Maar ik heb dan ook gewoon doorgesport, kilometers gewandeld, en weet ik veel hoeveel km gefietst.

Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:15:48 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199230461
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als je dat bent aangekomen ligt het voornamelijk aan je eetpatroon en niet of de sportschool dicht is, ge kunt ook gewoon normaal blijven eten en buiten lopen of fietsen.
Ligt allemaal aan de mensen zelf, dus dan maar het sporten helemaal verbieden!

Gr gr RIVM
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:16:00 #260
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199230464
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Dan kan je ze beter nog een half jaar dicht laten. Dan maken die 3 weken straks al helemaal niks uit.
Joh je kunt toch uberhaupt wel zonder? Laat alles gewoon maar helemaal dicht! Waarom zou je je huis nog uit willen komen? Je kunt gewoon alles online en thuis doen! Hoef je nooit meer de deur uit! Geweldig!

*Ends sarcastic mode
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:16:13 #261
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199230466
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:14 schreef LTVDK het volgende:
Als je dat bent aangekomen ligt het voornamelijk aan je eetpatroon en niet of de sportschool dicht is, ge kunt ook gewoon normaal blijven eten en buiten lopen of fietsen.
Dat valt vies tegen als je hele dagen thuis moet werken.
Daarnaast was het weer ook niet echt denderend te noemen de laatste maanden.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage zaterdag 1 mei 2021 @ 11:16:37 #262
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199230472
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben niet aangekomen hoor, eerder nog iets lichter geworden.
Maar ik heb dan ook gewoon doorgesport, kilometers gewandeld, en weet ik veel hoeveel km gefietst.

Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Ik ben juist alleen maar meer gaan wandelen (ook omdat ik meer tijd had) en ook aardig wat afgevallen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:16:41 #263
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199230474
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als je dat bent aangekomen ligt het voornamelijk aan je eetpatroon en niet of de sportschool dicht is, ge kunt ook gewoon normaal blijven eten en buiten lopen of fietsen.
Sommige mensen hebben een beetje motivatie nodig... en andere mensen of een trainer geven motivatie.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:17:09 #264
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199230478
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:16 schreef popje het volgende:
Joh je kunt toch uberhaupt wel zonder? Laat alles gewoon maar helemaal dicht! Waarom zou je je huis nog uit willen komen? Je kunt gewoon alles online en thuis doen! Hoef je nooit meer de deur uit! Geweldig!

*Ends sarcastic mode
Klinkt als de natte droom van infectieziektebestrijders.
So we just called him Fred
pi_199230479
https://www.trouw.nl/binn(...)apatienten~bd2110bb/

Gisteren werd hier nog beweerd dat dat helemaal niet waar was.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 11:17:20 #266
5428 crew  miss_sly
pi_199230480
Mooi voorbeeld van hoe verhalen via social media de wereld in geholpen worden, zonder enige waarheid en met foto's die niet kloppen en waarvoor geen toestemming is gevraagd:

https://www.ad.nl/tech/te(...)aTE-Vy569wI2KW2t0YZ0
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:17:52 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199230485
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:16 schreef popje het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben een beetje motivatie nodig... en andere mensen of een trainer geven motivatie.
Het is ook wel heel makkelijk om tegen het gros van de teamsporters te zeggen dan ga je maar lekker wandelen of fietsen. Compleet onvergelijkbaar en er is vaak een reden waarom mensen teamsporten prefereren boven individuele sporten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:18:35 #268
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199230497
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)apatienten~bd2110bb/

Gisteren werd hier nog beweerd dat dat helemaal niet waar was.. :{
Tja, als je geen ouderen meer hebt om op de IC te leggen, dan leg je er maar jongeren neer.
Zo blijft in elk geval de IC vol.
So we just called him Fred
pi_199230502
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)apatienten~bd2110bb/

Gisteren werd hier nog beweerd dat dat helemaal niet waar was.. :{
De openbare cijfers zeggen hele andere dingen, dus tot het daar niet te zien is, is het wat mij betreft niet waar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage zaterdag 1 mei 2021 @ 11:19:20 #270
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199230505
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:16 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat valt vies tegen als je hele dagen thuis moet werken.
Daarnaast was het weer ook niet echt denderend te noemen de laatste maanden.
Toen ik hele dagen thuiswerkte had ik juist meer tijd ervoor omdat ik een paar uur minder reistijd had op een dag :P En het weer is relatief, wat de een fijn weer vind is voor de ander niks.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199230525
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)apatienten~bd2110bb/

Gisteren werd hier nog beweerd dat dat helemaal niet waar was.. :{
quote:
Zo werden in maart en april (tot de 29ste) van dit jaar 294 coronapatiënten tussen de 30 en 50 opgenomen op de ic, ten opzichte van 263 in dezelfde maanden vorig jaar, toen de piek aan patiënten door de eerste golf in totaal veel hoger lag. Op de verpleegafdelingen liggen er nu ongeveer evenveel coronapatiënten als halverwege januari. Maar verreweg de grootste toename is er van patiënten tussen de 30 en 50 jaar.
Dertig meer is inderdaad procentueel gezien een forse toename. Maar eh, het spijt me zeer maar bij dergelijke lage aantallen in totaal maak je mij er niet angstig mee. Trouwens, het ging toch allemaal om de druk op de zorg?
pi_199230538
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)apatienten~bd2110bb/

Gisteren werd hier nog beweerd dat dat helemaal niet waar was.. :{
30 gevallen meer in de groep 30-50 in maart/april tov maart/april vorig jaar...
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:22:38 #273
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199230543
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:19 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Toen ik hele dagen thuiswerkte had ik juist meer tijd ervoor omdat ik een paar uur minder reistijd had op een dag :P En het weer is relatief, wat de een fijn weer vind is voor de ander niks.
Een groot deel van mijn beweging stond uit het lopen van en naar het station en in de lunchpauze met collega's.
Dat was ook gelijk de motivatie om te bewegen. Nu is er geen kantoor om naar toe te lopen en geen collega's om mee te wandelen...
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 11:22:59 #274
5428 crew  miss_sly
pi_199230549
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:18 schreef Fred het volgende:

[..]

Tja, als je geen ouderen meer hebt om op de IC te leggen, dan leg je er maar jongeren neer.
Zo blijft in elk geval de IC vol.
Ik denk inderdaad dat ze er zomaar wat mensen neerleggen die eigenlijk niet op een IC thuishoren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:23:11 #275
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199230553
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]


[..]

Dertig meer is inderdaad procentueel gezien een forse toename. Maar eh, het spijt me zeer maar bij dergelijke lage aantallen in totaal maak je mij er niet angstig mee. Trouwens, het ging toch allemaal om de druk op de zorg?
We volgen dus ook hier het Duitse model, goochelen met cijfers om paniek te zaaien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199230567
twitter
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:24:49 #277
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199230573
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat ze er zomaar wat mensen neerleggen die eigenlijk niet op een IC thuishoren.
Is er eigenlijk een onafhankelijke instantie aangesteld die de rechtvaardigheid van het op de IC leggen controleert nu de maatregelen zo aan de IC opnames zijn gekoppeld?
So we just called him Fred
pi_199230583
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat ze er zomaar wat mensen neerleggen die eigenlijk niet op een IC thuishoren.
Hehe, ik zie nu beelden voor me van mannen in witte jassen die willekeurige passanten in de buurt van het ziekenhuis ontvoeren, alles om de IC's vol te krijgen. _O-
  Redactie Frontpage zaterdag 1 mei 2021 @ 11:26:32 #279
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199230589
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:22 schreef Fred het volgende:

[..]

Een groot deel van mijn beweging stond uit het lopen van en naar het station en in de lunchpauze met collega's.
Dat was ook gelijk de motivatie om te bewegen. Nu is er geen kantoor om naar toe te lopen en geen collega's om mee te wandelen...
Ja ik wandel het liefste alleen en het is bij ook ontstaan uit andere beweegredenen (revalidatie) dus ik ben misschien niet het beste voorbeeld :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 11:26:51 #280
5428 crew  miss_sly
pi_199230591
N
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:24 schreef Fred het volgende:

[..]

Is er eigenlijk een onafhankelijke instantie aangesteld die de rechtvaardigheid van het op de IC leggen controleert nu de maatregelen zo aan de IC opnames zijn gekoppeld?
Nee, dat lijkt me ook volledig onnodig. Ik denk dat je van alles kunt vinden over deze crisis en de manier waarop daarmee wordt omgegaan, maar betwijfelen of mensen die op de IC liggen ook wel werkelijk op de IC behoren en er niet zomaar neergelegd zijn terwijl dat niet nodig is, echt niet op z'n plek is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 11:27:58 #281
5428 crew  miss_sly
pi_199230601
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hehe, ik zie nu beelden voor me van mannen in witte jassen die willekeurige passanten in de buurt van het ziekenhuis ontvoeren, alles om de IC's vol te krijgen. _O-
En die passanten laten zich met liefde op zo'n bed leggen, op hun buik, uiteraard, want stel dat er een foto genomen wordt. En blijven daar lekker liggen, omdat een paar mannen in witte jassen ze dat gevraagd heeft.

Tuurlijk :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:29:59 #282
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199230620
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]

De mensen die tegen de avondklok waren kom ik alleen op fok tegen. _O-
Ja, in mijn omgeving waren ze aan het juichen toen de avondklok begon.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199230623
Oh, maar ik ontken ook helemaal niet dat er ook jongeren in het ziekenhuis liggen.
Alleen, als je kijkt naar die dagelijkse grafieken van zkh en ic-bezetting op leeftijd en je zet dat af tegen de hoeveelheid besmettingen, dan gaat het nog steeds om een zeer kleine kans om als 50-er, en vooral 40-er in het ziekenhuis te komen.
Dat mag er wel bijgezegd worden vind ik.
pi_199230625
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hehe, ik zie nu beelden voor me van mannen in witte jassen die willekeurige passanten in de buurt van het ziekenhuis ontvoeren, alles om de IC's vol te krijgen. _O-
Al die patiënten zijn acteuheurs.
Snap dat dan 8-)

Er zijn/waren destijds iig genoeg wappies die dat daadwerkelijk dachten en geloofden _O- :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199230643
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En die passanten laten zich met liefde op zo'n bed leggen, op hun buik, uiteraard, want stel dat er een foto genomen wordt. En blijven daar lekker liggen, omdat een paar mannen in witte jassen ze dat gevraagd heeft.

Tuurlijk :D
Als die mannen in witte jassen Mexicaanse kartelleden waren, dan zou ik ook braaf doen wat ze zeggen -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:33:14 #286
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199230654
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En die passanten laten zich met liefde op zo'n bed leggen, op hun buik, uiteraard, want stel dat er een foto genomen wordt. En blijven daar lekker liggen, omdat een paar mannen in witte jassen ze dat gevraagd heeft.

Tuurlijk :D
Ik heb pas, kort, op zo'n corona kamer gelegen op de IC. Daar lig je echt niet rustig als je geen corona hebt hoor :X
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 11:34:00 #287
5428 crew  miss_sly
pi_199230662
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als die mannen in witte jassen Mexicaanse kartelleden waren, dan zou ik ook braaf doen wat ze zeggen -O-
Ja, dan wel. En onder bedreiging van een pistool. Zeker.

Ik denk zomaar dat dat hier niet aan de orde is. Maar, toegegeven, dat is een hele grote aanname, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:37:11 #288
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199230684
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:38 schreef RipCity het volgende:
Mag dank aan de moslims die hun vaccinaties weigeren.


:P
In dit geval geen eigen volk eerst?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199230694
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:30 schreef SilverEyes het volgende:
Oh, maar ik ontken ook helemaal niet dat er ook jongeren in het ziekenhuis liggen.
Alleen, als je kijkt naar die dagelijkse grafieken van zkh en ic-bezetting op leeftijd en je zet dat af tegen de hoeveelheid besmettingen, dan gaat het nog steeds om een zeer kleine kans om als 50-er, en vooral 40-er in het ziekenhuis te komen.
Dat mag er wel bijgezegd worden vind ik.
Ik ben wel benieuwd hoe veel dit er zijn bij influenza en hoe veel dat er in de leeftijdsgroep < 40, 40-50 en 50-60 zijn. Corona is wat erger natuurlijk, maar ben wel benieuwd naar die cijfers voor influenza. Zijn het er bij corona gemiddeld 50 ofzo onder de 40 en bij influenza 20? Ik noem maar wat hoor, kan het niet zo goed vinden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199230713
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:36 schreef roos94 het volgende:

[..]

^O^ het enige juiste besluit
de viruswappies kunnen de vlag uithangen
pi_199230724
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:50 schreef asco het volgende:
Mega uitbraak van besmettingen plus zieken in mijn directe omgeving afgelopen week. :{

Hier nog niks aan de hand. Wel thuistestje gedaan, negatief.
gecondoleerd
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:41:32 #292
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199230726
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit vind ik eigenlijk wel prima eigenlijk! Zolang er geen medische reden is een vaccin niet te nemen, moet je ook maar voor de kosten opdraaien. Dat is wel gaat minste, want je bent ook gewoon een wandelend gevaar voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden op medische gronden.
Wandelend gevaar :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:41:47 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199230732
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Nee, dat lijkt me ook volledig onnodig. Ik denk dat je van alles kunt vinden over deze crisis en de manier waarop daarmee wordt omgegaan, maar betwijfelen of mensen die op de IC liggen ook wel werkelijk op de IC behoren en er niet zomaar neergelegd zijn terwijl dat niet nodig is, echt niet op z'n plek is.
Ik vind dat we als maatschappij daar wel recht op hebben. Er hangt namelijk nogal wat af van die IC-bezetting: het wel niet doorgaan van allerlei operaties, de kans van overleven als je nú een ernstig verkeersongeval krijgt, het al dan niet opheffen van vrijheid beperkende maatregelen, het al niet niet opheffen van economische maatregelen.

Enige controle daarop zou helemaal zo slecht nog niet zijn.
So we just called him Fred
pi_199230735
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

30 gevallen meer in de groep 30-50 in maart/april tov maart/april vorig jaar...
Het is en blijft een procentuele stijging.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:42:30 #295
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199230738
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hehe, ik zie nu beelden voor me van mannen in witte jassen die willekeurige passanten in de buurt van het ziekenhuis ontvoeren, alles om de IC's vol te krijgen. _O-
Ze hoeven er niet eens letterlijk te liggen, zolang ze er op papier maar liggen ;)
So we just called him Fred
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:42:33 #296
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199230739
Eigenlijk is het bizar, die eenzijdige focus op alleen virologie. Alles waar mensen blijdschap uithalen, waar ze zich in kunnen afreageren, wordt ons al maanden afgenomen. Het feit dat de overheid alles voor ons beslist, wat we wel en niet mogen, vind ik na zoveel tijd nog steeds heel vergaand.

Ik denk dat de meeste maatregelen op dit moment ook heel weinig zin meer hebben, zeker die buiten, maar als je iets versoepelt, krijg je zoveel weerstand uit de ziekenhuizen, dat ze het maar niet doen. Ook al is het pure symboolpolitiek... En dat soort berichten over de verhouding van het aantal jonge mensen in de ziekenhuizen, ik zeg niet dat de aantallen niet waar zijn, maar door het over alleen verhoudingsgewijs te hebben, trek je het volledig uit zijn verband. En wordt het gebruikt als angstzaaierij. Geen wonder dat dit soort berichten altijd 'toevallig' verschijnt als er weer iets beslist wordt over mogelijke versoepelingen.

In ieder geval gaat de horeca ook niet meer open voor 1 juni, vorig jaar ging alles in een keer open, inclusief cafes, dat kunnen we nu dan wel (als alles doorschuift) voor juli vergeten...

Vaccineer in godesnaam door, Hugo en GGD, echt ik ben deze hele teringzooi ZO ZAT!

En nu ga ik een rondje hardlopen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199230747
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)apatienten~bd2110bb/

Gisteren werd hier nog beweerd dat dat helemaal niet waar was.. :{
fakenieuws, gemiddelde leeftijd op de ic is sinds februari 63
pi_199230753
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:42 schreef Fred het volgende:

[..]

Ze hoeven er niet eens letterlijk te liggen, zolang ze er op papier maar liggen ;)
Ik hoop voor ze dat ze op een matras liggen ipv op papier 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:46:04 #299
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199230781
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:42 schreef popje het volgende:
Eigenlijk is het bizar, die eenzijdige focus op alleen virologie. Alles waar mensen blijdschap uithalen, waar ze zich in kunnen afreageren, wordt ons al maanden afgenomen. Het feit dat de overheid alles voor ons beslist, wat we wel en niet mogen, vind ik na zoveel tijd nog steeds heel vergaand.
Het doel van de maatregelen is mensen zo lang mogelijk laten leven.

Dat heeft de westerse maatschappij namelijk als doel gesteld bij het uitvoeren van de zorgverlening: mensen mogen alleen dood als we er echt alles aan gedaan hebben om ze in leven te houden.

Dat er dan miljoenen mensen beperkt moeten worden in hun bestaan om het leven van duizenden te redden is dan maar bijzaak, lijkt het.
So we just called him Fred
pi_199230786
April gaat trouwens de boeken in als de koudste in 35 jaar, helpt ook niet echt mee..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:47:33 #301
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199230797
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
April gaat trouwens de boeken in als de koudste in 35 jaar, helpt ook niet echt mee..
Geeft wel te denken over global warming...
So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')