abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 30 april 2021 @ 22:02:38 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199225018
Tientallen miljoenen euro’s aan vooruitbetaalde vakanties zijn spoorloos bij D-reizen, de reisorganisatie die begin april sneuvelde. Het geld zou onder meer gebruikt zijn voor het aflossen van kredieten aan aandeelhouders, adviseurs, huur van panden en personeel. :P _O-

De jacht op de zoekgeraakte miljoenen is in volle gang. De curator gaat nog uitzoeken of er stiekem geld is weggesluisd. In de reisbranche vreest men het ergste. Het gaat om bedragen die samen richting de 50 miljoen euro gaan, schrijft De Telegraaf. Zo is van touroperator TUI 9 miljoen ‘kwijt’, maar ook kleinere reisbedrijven zijn de klos.

Coronacrisis
Twee dagen geleden trok TUI zich terug als potentiële koper van D-reizen. De touroperator, met 130 eigen reisbureaus, zei bij nader inzien toch geen toevoegde waarde te zien in het reisbedrijf.

D-reizen, met 285 reisbureaus en ruim 1100 medewerkers een van de grootste reisorganisaties van Nederland, werd drie weken geleden failliet verklaard. Door de coronacrisis kwamen er nauwelijks inkomsten binnen, waardoor het bedrijf in financiële problemen kwam. Ook de vertraging van het voucherfonds leidde tot een onoverkomelijke situatie.

TUI
Hoof communicatie bij TUI Petra Kok laat weten dat haar bedrijf sinds vorig jaar december probeerde inzage te krijgen in de financiën van D-reizen. Uiteindelijk spande het bedrijf hiervoor een kort geding aan. “Die 9 miljoen, die komt uit de pleitnota. Het kort geding zou dinsdag 6 april dienen, maar op die dag kondigde D-reizen haar faillissement aan. Die inzage heeft dus nooit plaatsgevonden.” :|W

https://www.parool.nl/ned(...)n-geld-weg~bf90a8b3/

Ik pak de popcorn |:) w/
pi_199225098
Actio Pauliana is dit dacht ik..ooit geleerd hebbende gedurende de geestdodende rechtenstudie
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 22:07:46 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199225107
Verrassend _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 30 april 2021 @ 22:08:18 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199225117
Dat wordt weer een spannende soap
  vrijdag 30 april 2021 @ 22:08:47 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199225131
https://www.reisbizz.nl/n(...)n-nederlandse-handen

Iets zegt me dat het moederbedrijf alle schulden en assets met hoge lasten bij D-Reizen heeft gedumpt om zo makkelijk te kunnen reorganiseren en financieel weer "gezond" te geraken.
So we just called him Fred
  zaterdag 1 mei 2021 @ 00:24:46 #6
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_199227437
quote:
Het geld zou onder meer gebruikt zijn voor het aflossen van kredieten aan aandeelhouders, adviseurs, huur van panden en personeel.
Dit zijn toch dingen waar dat geld toch al heen had gemoeten? Volgens mij heeft personeel bijvoorbeeld altijd voorrang als de curator geld gevonden heeft...

Dit klinkt in ieder geval niet als wegsluizen, daaronder versta ik dat de directeuren nu met dat geld op de Bahamas zitten ofzo.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 00:28:26 #7
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_199227477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 22:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Actio Pauliana is dit dacht ik..ooit geleerd hebbende gedurende de geestdodende rechtenstudie
Daar moest ik ook aan denken. Ik vond het altijd zo een mooi woord en tijdens de colleges zat ik dan weg te dromen over een meisje genaamd Pauline op wie ik vroeger verliefd was.
Non possumus non loqui
pi_199227692
Is dat niet redelijk standaard in de laatste maanden van een failliet bedrijf? Dat je de cashflows gebruikt om acute gaten te dichten, net zo lang tot je niet meer kunt herstellen.
pi_199227880
Dit is toch niet te geloven, dit is echt erg.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199229062
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 01:02 schreef tjoptjop het volgende:
Is dat niet redelijk standaard in de laatste maanden van een failliet bedrijf? Dat je de cashflows gebruikt om acute gaten te dichten, net zo lang tot je niet meer kunt herstellen.
Ja, dit denk ik ook. En dan is het geen Actio Pauliana. Als je tenminste maar verschillende gaten er mee gaat dichten, en niet een of twee die je persoonlijke voorkeur hebben.
pi_199229072
Snel graaien voordat alles weg is.
pi_199229390
Miljoenen euro’s moeilijk te traceren

——>
MOORD
CONCLUSIES
FRAUDE
GESTOLEN
WAAR IS OMTZIGT???
GRAAIEN
TIS NIET TE GELOVEN NIE
pi_199229510
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 01:02 schreef tjoptjop het volgende:
Is dat niet redelijk standaard in de laatste maanden van een failliet bedrijf? Dat je de cashflows gebruikt om acute gaten te dichten, net zo lang tot je niet meer kunt herstellen.
Dat op zich wel, maar ik weet niet wat voor regels er aan vooruitbetalingen/borgsommen verbonden zijn. Daarnaast hangt er wel een redelijk paulianeus luchtje aan; de merknaam is bijvoorbeeld de dag voor het faillissement overgedragen aan de privé-holdings van de mannen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199229609
Aha Prive-holdings...
Kan je wel wat miljoenen mee schuiven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')