abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:05:30 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199220495
Tjeenk Willink: Nieuwe coalitie mogelijk, Rutte kan vertrouwen in hem herstellen

Allen gegroet,

Ook in het Haerlemsche, waar na een lang coronajaar onlangs flink gegeten werd :9~ :Y) :9 en 'n heerlijk wijntje werd genuttigd binnen VVD-gezinde bewegingen evenals in de betere Amsterdamse functionele kringen *), was de laatste tijd best veel te doen over de kwestie Mark Rutte. :7~

Onder meer door ons *) wordt hem een warm hart toegedragen, ongeacht alle meest recente en tot wansmakelijk aan toe uit z'n verband getrokken aantijgingen in de media. :W Maar zulke dingen hebben dan in de regel toch een herstelperiode nodig, zowel voor herwinning van grootschalig publiek vertrouwen als dat van andere politieke bewegingen. :Y) En net als met Corona (voor u) gloort er al steeds meer licht aan de horizon richting het einde van een lange donkere tunnel. *)



En beste lezers, het goede bemiddelingswerk van oudgediende Tjeenk Willink, die zelfs al in '72 zijn hulp aanbood bij de kabinetsformatie en zo langzamerhand de jongste al niet meer is :N, begint tot onze tevredenheid *) zijn vruchten langzaamaan toch af te werpen. Laat hem maar schuiven. :9~ :9
Wat zal ik zeggen? De intussen sterk omstreden ''leugens'' van Rutte en vergeetachtigheid, die ten grondslag kan liggen aan een bijzonder zware tijd gedurende 1e coronajaar 2020 voor u en allen :s) :{ + ;(, zouden in functioneel opzicht wellicht prima in 'n breder perspectief te plaatsen dan wel op andere wijzen te verklaren zijn :Y), dunkt men op goede en nagenoeg coronavrije locatie. *)

Welnu, na de verkiezingen die alweer bijna 'n maandje of twee achter u en ons liggen, zien wij het nieuwe avontuur voor de VVD en hopelijk Mark Rutte als nieuwe lijsttrekker met vertrouwen tegemoet. *)
De onderhandelingen wijzen steeds meer een betere richting uit. Echt helemaal lekker wil het nog niet gaan, maar men ziet toch enige mate van groei in vertrouwen ontstaan waar de bal natuurlijk nog ligt bij een handjevol NL'ers dat zich al dan niet terecht op het verkeerde been gezet voelt. :o
Maar goed, bijna niemand zal het land beter besturen dan de VVD, overige deelnemende partijen zoals Kaag (D66) tot een goede coalitie en uiteraard Rutte zelf onder Rutte IV. We gaan het zien! :7~

Met alle lof voor Tjeenk Willink, die het vastgelopen schip wellicht uit het zand gaat trekken, wens u allen alvast 'n mooi weekend!

Scjvb

~~~~

quote:
30 april 2021 11:44
Laatste update: 2 uur geleden


Volgens informateur Herman Tjeenk Willink kan demissionair premier Mark Rutte bij de meeste partijen het vertrouwen in hem herstellen. Dat blijkt uit het eindverslag dat de informateur de Tweede Kamer vrijdagochtend overhandigde. Alleen de PVV, SP en BIJ1 sluiten deelname of steun aan een nieuw kabinet onder leiding van de VVD-leider uit.

In het kort:

• Informateur Tjeenk Willink is klaar met zijn opdracht

• Hij zegt dat Rutte bij de meeste partijen het vertrouwen in hem zou
kunnen herstellen
• Het is aan Rutte om binnenkort een toelichting te geven op hoe en of hij
dit kan
• Een nieuwe informateur moet nu aan de slag met het herstelplan corona
• Ook moet volgens Tjeenk Willink worden gekeken naar een coalitieakkoord op hoofdlijnen

De formatie bevond zich sinds begin april in een impasse, nadat de gehele oppositie het vertrouwen in Rutte opzegde toen bleek dat de VVD-leider het in de verkennende gesprekken over CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt had gehad.

Tjeenk Willink wachtte de lastige klus om te onderzoeken of dit vertrouwen weer hersteld kon worden, en zo ja, onder welke voorwaarden.

Uit zijn eindverslag blijkt dat de PVV, SP en BIJ1 Rutte als toekomstig premier nog steeds uitsluiten. Partij voor de Dieren, DENK en BBB achten samenwerking met de demissionair premier "niet geloofwaardig", maar sluiten de VVD-leider niet bij voorbaat al uit.

"Anderen gaan zover niet en laten hun oordeel afhangen van de contouren van een te voeren beleid, dan wel van overeenstemming over de ontwikkeling van een nieuwe bestuursstijl en meer dualistische verhoudingen tussen kabinet en Kamer", aldus Tjeenk Willink.

Onder meer GroenLinks, PvdA en de ChristenUnie hebben de deur voor Rutte dus weer verder geopend. De afgelopen weken bleek al dat die partijen een samenwerking in de toekomst niet per definitie uitsloten.

Volgens Tjeenk Willink realiseert Rutte zich dat er een omslag in de bestuurscultuur nodig is die het nodige zal vragen van de toekomstige premier. "Hij heeft aangegeven daarover na te denken en aangekondigd zijn gedachten op korte termijn naar voren te zullen brengen."

Informateur heeft 'ongemak' overgehouden aan afgelopen periode

Tjeenk Willink voerde de afgelopen drie weken twee keer individuele gesprekken met de zeventien fractievoorzitters. "Die gesprekken konden bij mij echter een gevoel van ongemak niet wegnemen. Ongemak over de gevolgen van uitputtende Kamerdebatten over geschonden vertrouwen in Den Haag", schrijft hij in een bijgevoegde brief.

De afgelopen periode werd in de Kamer veel gesproken over macht en tegenmacht, een nieuwe bestuurscultuur en hoe de informatievoorziening moet verbeteren - zo ook nog donderdag in het notulendebat.

"Wat voor effect heeft dit voor het vertrouwen van kiezers, die de hoop hadden dat geregeerd zou worden om uit de crisis te raken?" Dit is volgens Tjeenk Willink een spanning die iedereen voelt. Hij zegt dat deze debatten en veranderingen in Den Haag nodig zijn, maar dat het tegelijkertijd ook nodig is dat het land bestuurd wordt.

Het wordt volgens hem tijd dat de inhoudelijke informatie van start gaat. "Dat wordt tijd na zes weken."

Wie wil met wie?

• PVV, SP en BIJ1 sluiten deelname aan een nieuw kabinet met Rutte uit
• PvdD, DENK en BBB vinden samenwerken met Rutte "niet
geloofwaardig"
• VVD, D66, CDA, SP, PvdA, GL, Volt, DENK en BIJ1 sluiten samenwerking
met PVV en FvD uit
• Volt, DENK en BIJ1 sluiten samenwerking met JA21 uit

Nieuwe informateur moet weg uit coronacrisis als prioriteit behandelen

Het is volgens Tjeenk Willink van belang dat in de komende fase van de formatie gezocht wordt naar overeenstemming over een herstelbeleid om uit de coronacrisis te komen. Volgens de informateur kan met dat beleid niet worden gewacht op een nieuw kabinet, want dat zou ten koste gaan van mensen, bedrijven en culturele instellingen.

"Er moeten nu echt inhoudelijke stappen worden gezet. De ruimte is er nu, de noodzaak ook. Er moeten maatschappelijke problemen opgelost worden. Mensen wachten op hun prik, jongeren voelen zich klemgezet, ondernemers maken zich zorgen", licht de informateur verder toe.

Daarnaast zou de informateur die verdergaat met de opdracht volgens Tjeenk Willink kunnen kijken naar een coalitieakkoord op hoofdlijnen. Dit draagt ook bij aan een nieuwe bestuurscultuur en meer dualisme.

De Tweede Kamer zal het eindverslag van Tjeenk Willink op korte termijn bespreken in een debat. Ook zal er dus een nieuwe informateur worden aangesteld die de formatie verder moet leiden.

© https://www.nu.nl/politie(...)-hem-herstellen.html
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:07:44 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199220515
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. En het paard is al jarenlang onderweg, dus dat voordat het vertrouwen terug kan komen lopen is Rutte al 80.
pi_199220532
Allemaal toneelstukjes ten behoeve van de onderhandelingsposities. Mits Mark maar genoeg toezeggingen doet aan de coalitiepartijen kan hij desgewenst de gedupeerde ouders nog anaal verkrachten en ermee wegkomen.
pi_199220730
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Allemaal toneelstukjes ten behoeve van de onderhandelingsposities. Mits Mark maar genoeg toezeggingen doet aan de coalitiepartijen kan hij desgewenst de gedupeerde ouders nog anaal verkrachten en ermee wegkomen.
haha, politiek in een notendop. Het werkt ook andersom, de coalitiepartners hebben rutte bij de ballen. Als hij wil regeren en heeft daar bijvoorbeeld groen links voor nodig om het compleet te maken, dan kan groen links eisen dat ze bijvoorbeeld alle auto's op de snelweg max 80 laten rijden en rutte kan dan alleen nog toestemmen dat dit gaat gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2021 16:28:53 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 16:37:19 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199220829
Wat een aanfluiting. Ik durf wel te stellen dat hij af is bij het gros van Nederland.

Los daarvan, we staan er internationaal lekker op. Deze man heeft aantoonbaar meerdere malen de kamer voorgelogen. Hoezo vertrouwen? Donder op vent.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_199220844
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een aanfluiting. Ik durf wel te stellen dat hij af is bij het gros van Nederland.

Los daarvan, we staan er internationaal lekker op. Deze man heeft aantoonbaar meerdere malen de kamer voorgelogen. Hoezo vertrouwen? Donder op vent.
Verdomme je UI _O-
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 16:42:29 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199220882
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een aanfluiting. Ik durf wel te stellen dat hij af is bij het gros van Nederland.

Los daarvan, we staan er internationaal lekker op. Deze man heeft aantoonbaar meerdere malen de kamer voorgelogen. Hoezo vertrouwen? Donder op vent.
In hoeverre staan we er internationaal slecht op? Bron?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:43:32 #8
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199220898
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:28 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

haha, politiek in een notendop. Het werkt ook andersom, de coalitiepartners hebben rutte bij de ballen. Als hij wil regeren en heeft daar bijvoorbeeld groen links voor nodig om het compleet te maken, dan kan groen links eisen dat ze bijvoorbeeld alle auto's op de snelweg max 80 laten rijden en rutte kan dan alleen nog toestemmen dat dit gaat gebeuren.
Zo cru zouden wij het niet willen stellen.

Echter heeft men (u) er gelijk in dat gesteld wordt dat hij mogelijk concessies zal moeten doen en dus ook water bij de wijn, wat in de politiek over het algemeen vaak voorkomt. ;) M.a.w. is daar m.i. verder weinig mis mee als hij op den duur steeds verder kan 'opstomen' om u en vele andere burgers te kunnen voorzien van goede economische vooruitgang, welzijn en welvaart.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_199220918
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:38 schreef -river- het volgende:

[..]

Verdomme je UI _O-

Legendarisch.
pi_199220931
Blabla schijnheilige volksverraders.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 16:47:35 #11
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199220946
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:42 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

In hoeverre staan we er internationaal slecht op? Bron?
Jij hebt de voorpagina's van zo'n beetje alle grote kranten gemist na het omtzigt debacle?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_199220978
laten we eerst eens Koç elimineren, een mediageil vrouwtje dat zogenaamd namens haar echtgenoot praat en alleen opzoek is naar rellen en meer ellende.
speak only if it improves the silence.
pi_199221047
Nieuw leiderschap zo te zien
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199221051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]


Legendarisch.
Omg _O-
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 16:57:55 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199221052
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jij hebt de voorpagina's van zo'n beetje alle grote kranten gemist na het omtzigt debacle?
En hoe is dat internationaal bekeken?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 16:58:42 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199221059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:57 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En hoe is dat internationaal bekeken?
.. De internationale kranten dan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 17:00:17 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199221072
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

.. De internationale kranten dan
Nee, die heb ik niet gezien. Maar gezien de ontwikkelingen in andere landen, denk je niet dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben dan dit?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 april 2021 @ 17:01:11 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199221079
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jij hebt de voorpagina's van zo'n beetje alle grote kranten gemist na het omtzigt debacle?
We zijn wereldberoemd?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 17:01:51 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199221085
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We zijn wereldberoemd?
:Y
Drugs en klompen. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199221129
quote:
Alleen de PVV, SP en BIJ1 sluiten deelname of steun aan een nieuw kabinet onder leiding van de VVD-leider uit.
Ik zit goed.
Mediamarkt!
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 17:12:02 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199221163
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee, die heb ik niet gezien. Maar gezien de ontwikkelingen in andere landen, denk je niet dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben dan dit?
Blijkbaar wel, maar het is ook niet niks, dat "we" als Nederland zo gelaten reageren op zoiets ernstigs is wel veelzeggend.

Dat die vent gewoon weer mag formeren en vrijwel zeker weer premier wordt is helemaal om te gieren. Als je in het bedrijfsleven de rvc ook maar een keer voorliegt, al dan niet doelbewust, vlieg je eruit en kom je nergens meer aan de bak. En terecht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 17:14:09 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199221181
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, maar het is ook niet niks, dat "we" als Nederland zo gelaten reageren op zoiets ernstigs is wel veelzeggend.

Dat die vent gewoon weer mag formeren en vrijwel zeker weer premier wordt is helemaal om te gieren. Als je in het bedrijfsleven de rvc ook maar een keer voorliegt, al dan niet doelbewust, vlieg je eruit en kom je nergens meer aan de bak. En terecht.
Er is nog niks bekend, het gehele proces moet nog gaan beginnen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 17:15:21 #23
8781 crew  Frutsel
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 17:18:37 #24
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199221236
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een aanfluiting. Ik durf wel te stellen dat hij af is bij het gros van Nederland.

Los daarvan, we staan er internationaal lekker op. Deze man heeft aantoonbaar meerdere malen de kamer voorgelogen. Hoezo vertrouwen? Donder op vent.
Deze man liegt en draait er al jaren op los en toch heeft het gros van Nederland weer op hem gestemd.
Nederland vindt het blijkbaar wel best zo :r
Je maintiendrai -XOXO-
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 17:20:24 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199221251
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:18 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Deze man liegt en draait er al jaren op los en toch heeft het gros van Nederland weer op hem gestemd.
Nederland vindt het blijkbaar wel best zo :r
Is normaal gedrag tijdens een grote crisis. De massa durft dan niet van leiderschap te wisselen omdat het dan onbekend is wat er voor terug komt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')