abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:43:47 #51
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199218404
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Dat je niet om de VVD heen kunt is duidelijk, maar Rutte hoeft niet per se premier te worden.
Maar dat is natuurlijk een harde eis van de VVD. Dus zonder Rutte MP geen kabinet.

En dat lijkt zijn vruchten af te werpen. Iedereen kiest eieren voor zijn geld, behalve de clubs die toch niet gaan regeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:44:41 #52
131603 Afwazig
Serious business
pi_199218420
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:40 schreef Lurf het volgende:

[..]

En je kunt ook prima om de VVD heen. Een voor de hand liggende meerderheidscoalitie zie ik nog steeds niet, en voor een minderheidskabinet zijn er meerdere opties.
Ik zet mijn geld op VVD, D66, CDA en PvdA met Rutte als premier.
pi_199218423
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De coronacrisis kwam tussendoor.
Toen was eigenlijk al het beleid wel uitgerold, denk niet dat ze anders in dat jaar waren gesneuveld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:45:15 #54
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199218428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:39 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Dit ja. Ook bij herverkiezingen wordt de VVD gewoon weer de grootste en dan weten ze in Den Haag ook.

Overal op TV en op social media willen mensen heel graag dat Rutte valt maar zolang de VVD hem backed krijgen we gewoon Rutte 4. En veel andere smaken zijn er ook niet.

Het gros van Nederland geeft geen reet om de toeslagenaffaire en alles daaromheen.
Klopt. Mensen vergeten dat er ontzettend veel fraudeurs bij de toeslagenaffaire waren. Helaas leden de goeden onder de kwaden als gevolg van de onmenselijke druk die de tweede kamer legde op bewindslieden om fraude tegen te gaan. VVD'ers bekijken dit probleem tamelijk genuanceerd.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:46:24 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199218444
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:45 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Klopt. Mensen vergeten dat er ontzettend veel fraudeurs bij de toeslagenaffaire waren. Helaas leden de goeden onder de kwaden als gevolg van de onmenselijke druk die de tweede kamer legde op bewindslieden om fraude tegen te gaan. VVD'ers bekijken dit probleem tamelijk genuanceerd.
Ik moest lachen. :')

Voordat je weer zoiets infantiels zegt, zou ik dit even lezen: Ongekend onrecht - Tweede Kamer

De fraudeurs stonden werkelijk in geen verhouding tot de slachtoffers van deze affaire.

En "Het boeit me niet want ik heb er toch geen last van" is wel wat anders dan 'tamelijk genuanceerd'.

[ Bericht 12% gewijzigd door DustPuppy op 30-04-2021 12:58:20 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_199218455
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Toen was eigenlijk al het beleid wel uitgerold, denk niet dat ze anders in dat jaar waren gesneuveld.
Ik denk het wel. De koek was op, de inspiratie weg en de irritatie onderling groeide.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2021 12:47:59 ]
pi_199219777
Het lijkt mij verstandig als CU en CDA niet meedoen. Groenlinks en PvdA zijn vrij redelijk en kunnen meedoen.
Dan krijg je VVD-D66-PvdA-GL
Is dat genoeg?

Daarmee kan er een frisse wind door het land gaan waaien, en kunnen eindelijk milieudoelstellingen worden bereikt.
Geef Kaag veel ruimte in de pers, dan kan ze laten zien wat ze waard is. Rutte een beetje uit de wind houden, ook al is ie MP.

En, voortaan luisteren naar de Ombudman! Misschien verplicht stellen. Het is natuurlijk van de zotte dat zijn rapport terzijde is gelegd.

[ Bericht 32% gewijzigd door Mondkapje op 30-04-2021 15:01:09 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 april 2021 @ 14:57:19 #58
862 Arcee
Look closer
pi_199219867
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:48 schreef Mondkapje het volgende:
Het lijkt mij verstandig als CU en CDA niet meedoen. Groenlinks en PvdA zijn vrij redelijk en kunnen meedoen.
Dan krijg je VVD-D66-PvdA-GL
Is dat genoeg?
Nee, dat is precies de helft: 75.
pi_199219898
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, dat is precies de helft: 75.
Met gedoogsteun van Volt die zo'n kabinet vast ziet zitten ben je er dan wel.
  vrijdag 30 april 2021 @ 15:19:49 #60
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199220109
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199220149
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, dat is precies de helft: 75.
Met 75 valt prima te regeren, elk plan zal makkelijk steun kunnen vinden bij Volt, CU, SP, CDA, SGP of JA21.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 april 2021 @ 15:25:54 #62
408813 crew  trein2000
pi_199220158
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Met 75 valt prima te regeren, elk plan zal makkelijk steun kunnen vinden bij Volt, CU, SP, CDA, SGP of JA21.
Zal sowieso moeten. Met het oog op de EK.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 30 april 2021 @ 15:27:33 #63
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_199220166
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

In Den Haag werd ook gedacht dat Rutte III de eindstreep niet zou halen.
Hebben ze toch ook niet?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_199220248
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zal sowieso moeten. Met het oog op de EK.
Klopt. En bijna elke coalitie heeft dat. VVD-D66-CDA-PvdA of VVD-D66-CDA-GL heeft ook geen meerderheid in de Eerste Kamer. Dus wat dat betreft maakt het ook niet uit of je net op 75 komt. De enige optie voor een meerderheid in Tweede en Eerste Kamer is VVD-D66-CDA-GL-PvdA. Maar dat zijn wel extreem veel partijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 april 2021 @ 15:41:01 #65
408813 crew  trein2000
pi_199220271
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt. En bijna elke coalitie heeft dat. VVD-D66-CDA-PvdA of VVD-D66-CDA-GL heeft ook geen meerderheid in de Eerste Kamer. Dus wat dat betreft maakt het ook niet uit of je net op 75 komt. De enige optie voor een meerderheid in Tweede en Eerste Kamer is VVD-D66-CDA-GL-PvdA. Maar dat zijn wel extreem veel partijen.
En toch sluit ik die laatste coalitie niet uit hoor.
Rutte heeft wel zoveel aan geloofwaardigheid ingeleverd dat de linkse partijen mekaar prima kunnen vasthouden. Dan CDA er bij als rechtse partner voor de VVD en D66 als grote winnaar.

Ik sluit het niet uit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199220308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En toch sluit ik die laatste coalitie niet uit hoor.
Rutte heeft wel zoveel aan geloofwaardigheid ingeleverd dat de linkse partijen mekaar prima kunnen vasthouden. Dan CDA er bij als rechtse partner voor de VVD en D66 als grote winnaar.

Ik sluit het niet uit.
Het kan inderdaad. Maar ik vind de optie zonder CDA toch nog steeds het meest logisch.

Met een 5 partijen-kabinet heeft de oppositie trouwens helemaal niks meer in te brengen. Er is dan ook nauwelijks oppositie meer. Alleen CU en SGP als constructieve partijen en verder alleen schreeuwerds van de flanken of nieuwe partijen. Lijkt me niet de gewenste 'meer dualisme' uitkomst, maar dat lijkt me ook een kreet die ze volgende maand weer in de prullenbak gooien. Een 5 partijen kabinet heeft gegarandeerd ook het dikste regeerakkoord ooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 april 2021 @ 15:46:08 #67
408813 crew  trein2000
pi_199220320
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het kan inderdaad. Maar ik vind de optie zonder CDA toch nog steeds het meest logisch.

Met een 5 partijen-kabinet heeft de oppositie trouwens helemaal niks meer in te brengen. Er is dan ook nauwelijks oppositie meer. Alleen CU en SGP als constructieve partijen en verder alleen schreeuwerds van de flanken of nieuwe partijen. Lijkt me niet de gewenste 'meer dualisme' uitkomst, maar dat lijkt me ook een kreet die ze volgende maand weer in de prullenbak gooien. Een 5 partijen kabinet heeft gegarandeerd ook het dikste regeerakkoord ooit.
Dan gaat Rutte wel echt een flinke jas uit doen op de inhoud hoor. Dan wordt het echt een baantjesmachine bij de VVD…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199220369
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan gaat Rutte wel echt een flinke jas uit doen op de inhoud hoor. Dan wordt het echt een baantjesmachine bij de VVD…
Ligt er aan. VVD kan dan vooral gaan bouwen, bouwen, bouwen. Dat lijkt me voor VVD misschien wel het belangrijkste momenteel. Los dat stikstof-gedoe op. En daar zat CDA (en ook CU) toch best in de weg. Geef ze daarnaast een forse aftrekpost voor groene investeringen die bedrijven doen en VVD heeft 2 belangrijke punten binnen waar GL, D66 en PvdA best mee kunnen leven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 30 april 2021 @ 15:54:44 #69
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199220395
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ligt er aan. VVD kan dan vooral gaan bouwen, bouwen, bouwen. Dat lijkt me voor VVD misschien wel het belangrijkste momenteel. Los dat stikstof-gedoe op. En daar zat CDA (en ook CU) toch best in de weg. Geef ze daarnaast een forse aftrekpost voor groene investeringen die bedrijven doen en VVD heeft 2 belangrijke punten binnen waar GL, D66 en PvdA best mee kunnen leven.
VVD heeft ook al voorgesorteerd op paars+ door meer te willen focussen op de middenstand. Dan kun je ook enkele nivellerende maatregelen verkopen, terwijl je weet dat het met D66 erbij nooit te gek gaat worden. Enige dingetje is dat de houding tegenover Europa en het vluchtelingenbeleid wel lastig gaat worden in deze coalitie.
pi_199220494
Als het VVD-D66-PvdA-GL wordt, dan moet Rutte flink aan macht inleveren. PvdA en GL hebben veel meer vertrouwen in Kaag dan in Rutte. De VVD wordt dan een minderheid in hun eigen kabinet.
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:38:39 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199220849
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:05 schreef Jojoke het volgende:
Als het VVD-D66-PvdA-GL wordt, dan moet Rutte flink aan macht inleveren. PvdA en GL hebben veel meer vertrouwen in Kaag dan in Rutte. De VVD wordt dan een minderheid in hun eigen kabinet.
Het wordt dan wel redelijk progressief, al lijkt dat zich vooralsnog vooral te richten op de bestuurscultuur.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:47:59 #72
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199220950
Kroon (regering)

In Nederland wordt de term Kroon gebruikt om de koning aan te duiden in de uitoefening van een staatsrechtelijke taak onder ministeriële verantwoordelijkheid. De Kroon bestaat in feite uit de Koning en de verantwoordelijke minister.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kroon_(regering)

Hij is de loopjongen van de koning en Pieter kan het heen en weer krijgen :r
Maar we noemen hem een 24 karaats kamerlid :')
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:50:45 #73
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199220976
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kroon (regering)

In Nederland wordt de term Kroon gebruikt om de koning aan te duiden in de uitoefening van een staatsrechtelijke taak onder ministeriële verantwoordelijkheid. De Kroon bestaat in feite uit de Koning en de verantwoordelijke minister.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kroon_(regering)

Hij is de loopjongen van de koning en Pieter kan het heen en weer krijgen :r
Maar we noemen hem een 24 karaats kamerlid :')
Moedergods, word je nooit moe van jezelf?
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:21:49 #74
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199221262
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:50 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Moedergods, word je nooit moe van jezelf?
pi_199222038
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:44 schreef Hanca het volgende:
Met een 5 partijen-kabinet heeft de oppositie trouwens helemaal niks meer in te brengen. Er is dan ook nauwelijks oppositie meer. Alleen CU en SGP als constructieve partijen en verder alleen schreeuwerds van de flanken of nieuwe partijen. Lijkt me niet de gewenste 'meer dualisme' uitkomst, maar dat lijkt me ook een kreet die ze volgende maand weer in de prullenbak gooien.
Inderdaad, daar zeg je me wat.

Eigenlijk alles aan deze situatie suggereert dat er een kiesdrempel moet komen. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199222041
twitter


Blijft een lastig verhaal, natuurlijk. Die conclusies wel, maar toch niet helemaal onderschrijven, maar toch ook weer wel, maar niet helemaal.. maar..
  vrijdag 30 april 2021 @ 18:39:18 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199222121
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:33 schreef TomWaits het volgende:
[ twitter ]

Blijft een lastig verhaal, natuurlijk. Die conclusies wel, maar toch niet helemaal onderschrijven, maar toch ook weer wel, maar niet helemaal.. maar..
Uiteindelijk hebben ze wel voor de motie gestemd overigens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199222169
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Eigenlijk alles aan deze situatie suggereert dat er een kiesdrempel moet komen. :')
Ik zie niet wat hier een kiesdrempel zou helpen. Zou het op termijn alleen maar slechter maken, want kiesdrempels maken de grote partijen groter en dus moeten die meer naar hun flanken luisteren en zijn compromissen niet meer te maken. Want een compromis aan de VVD is aan de huidige PvdAers wel uit te leggen, maar als de SPers er bij zitten omdat die partij bijvoorbeeld zou krimpen gaat dat niet meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199222194
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:33 schreef TomWaits het volgende:
Blijft een lastig verhaal, natuurlijk. Die conclusies wel, maar toch niet helemaal onderschrijven, maar toch ook weer wel, maar niet helemaal.. maar..
Dat komt veel vaker voor. Met name vaak zie je dat de aanbevelingen worden overgenomen, zonder dat ze helemaal achter de oorzaak staan waarom die aanbevelingen worden gedaan. Vind ik eerlijk gezegd niet zo bijzonder. En zo hameren op dat de VVD toch echt moet vinden dat het om politieke redenen is, is natuurlijk ook puur gezeur met enkel politieke redenen en puur voor de beeldvormimg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199222195
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zie niet wat hier een kiesdrempel zou helpen. Zou het op termijn alleen maar slechter maken, want kiesdrempels maken de grote partijen groter en dus moeten die meer naar hun flanken luisteren en zijn compromissen niet meer te maken. Want een compromis aan de VVD is aan de huidige PvdAers wel uit te leggen, maar als de SPers er bij zitten omdat die partij bijvoorbeeld zou krimpen gaat dat niet meer.
Met een kiesdrempel heb je waarschijnlijk minder partijen nodig om tot 75+ zetels te komen.

Stemmen van Volt gaan naar D66. Stemmen van DENK naar PvdA. Stemmen van BBB naar CDA. etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199222258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Met een kiesdrempel heb je waarschijnlijk minder partijen nodig om tot 75+ zetels te komen.

Stemmen van Volt gaan naar D66. Stemmen van DENK naar PvdA. Stemmen van BBB naar CDA. etc.
Ja, maar je krijgt minder beweeglijke partijen, omdat ze meer rekening moeten houden met flankleden. Ik denk dat het uiteindelijk moeilijker gaat worden om een regering te vormen.

Kijk naar Amerika: de rechterflank van de Democraten en de linkerflank van de Republikeinen overlappen elkaar. Maar toch gaat samenwerken heel slecht, want dan worden de flankfiguren die niks van de ander moeten hebben boos.

Die kleine flankpartijen zijn juist heel nuttig. Ze trekken de alleen maar boze mensen uit de constructieve partijen, die daardoor compromissen kunnen sluiten. En ze zorgen er voor dat meer mensen het idee hebben dat 'hun geluid' ook in de Kamer te horen is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199222332
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het wordt dan wel redelijk progressief, al lijkt dat zich vooralsnog vooral te richten op de bestuurscultuur.
Misschien dat toch dat duo-premierschap eruit rolt als compromis. Er waren eerder geruchten dat D66 dat wel zag zitten. In het geval van Rutte en Kaag lijkt het mij een experiment waard. Als het goed werkt kan Nederland volle vaart vooruit en ligt de boel niet op apegapen als Rutte tijdens het kabinetstermijn toch struikelt over eerdere 'vergissingen'.

Volgens mij was het idee dat je een premier hebt die de algehele regie heeft en zich richt op het binnenland en daarnaast heb je een minister van Buitenlandse Zaken die vice-premier is en Nederland in het buitenland representeert inclusief zitting in de Europese Raad.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 april 2021 @ 19:01:20 #83
408813 crew  trein2000
pi_199222411
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:56 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien dat toch dat duo-premierschap eruit rolt als compromis. Er waren eerder geruchten dat D66 dat wel zag zitten. In het geval van Rutte en Kaag lijkt het mij een experiment waard. Als het goed werkt kan Nederland volle vaart vooruit en ligt de boel niet op apegapen als Rutte tijdens het kabinetstermijn toch struikelt over eerdere 'vergissingen'.

Volgens mij was het idee dat je een premier hebt die de algehele regie heeft en zich richt op het binnenland en daarnaast heb je een minister van Buitenlandse Zaken die vice-premier is en Nederland in het buitenland representeert inclusief zitting in de Europese Raad.
Ik heb dat gerucht ook gelezen. Maar het komt mij wat ongefundeerd voor, dat laatste kan namelijk niet op grond van de Europese verdragen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199222432
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:56 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien dat toch dat duo-premierschap eruit rolt als compromis. Er waren eerder geruchten dat D66 dat wel zag zitten. In het geval van Rutte en Kaag lijkt het mij een experiment waard. Als het goed werkt kan Nederland volle vaart vooruit en ligt de boel niet op apegapen als Rutte tijdens het kabinetstermijn toch struikelt over eerdere 'vergissingen'.

Volgens mij was het idee dat je een premier hebt die de algehele regie heeft en zich richt op het binnenland en daarnaast heb je een minister van Buitenlandse Zaken die vice-premier is en Nederland in het buitenland representeert inclusief zitting in de Europese Raad.
Denk niet dat Rutte zijn plekje in de Europese Raad op wil geven, eerlijk gezegd. Zie ook niet in waarom hij dat nu nog zou doen. Als D66, GL en PvdA hem accepteren als premier krijgt hij gewoon de volle functie.

En als Rutte 'struikelt', valt de hele VVD mee en moet je toch nieuwe verkiezingen houden, dus daar helpt het ook niet voor.

Rutte kan toch (even los gezien van de laatste perikelen rondom hem) prima premier zijn van een progressief kabinet? Hij was altijd van GroenRechts en behoorlijk progressief voor een VVDer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199222763
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb dat gerucht ook gelezen. Maar het komt mij wat ongefundeerd voor, dat laatste kan namelijk niet op grond van de Europese verdragen.
Waar een wil is, is een weg. De minister-president wordt benoemd via een Koninklijk Besluit, daarin is vast op te nemen dat de vice-premier de minister-president is gedurende vergaderingen van de Europese Raad.
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 19:34:11 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199222828
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:29 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg. De minister-president wordt benoemd via een Koninklijk Besluit, daarin is vast op te nemen dat de vice-premier de minister-president is gedurende vergaderingen van de Europese Raad.
Ik denk dat het probleem is dat Rutte nu juist niet wil :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199222875
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:29 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg. De minister-president wordt benoemd via een Koninklijk Besluit, daarin is vast op te nemen dat de vice-premier de minister-president is gedurende vergaderingen van de Europese Raad.
Ik vind het ook nogal ver gezocht. Ze kan toch gewoon eerste vice-premier en minister van buitenlandse zaken worden. D66 is gewoon veel kleiner dan VVD, dat negeren is toch ook gewoon vreemd?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 30 april 2021 @ 19:37:21 #88
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199222878
Jongens het is opgelost *O* *O*

NWS / Willink: Nieuwe coalitie is mogelijk, Rutte kan vertrouwen herstellen

Joepie nog 4 jaar Rutte *O* *O* *O*

Iedereen happy nu :')
pi_199222879
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Denk niet dat Rutte zijn plekje in de Europese Raad op wil geven, eerlijk gezegd. Zie ook niet in waarom hij dat nu nog zou doen. Als D66, GL en PvdA hem accepteren als premier krijgt hij gewoon de volle functie.

En als Rutte 'struikelt', valt de hele VVD mee en moet je toch nieuwe verkiezingen houden, dus daar helpt het ook niet voor.

Rutte kan toch (even los gezien van de laatste perikelen rondom hem) prima premier zijn van een progressief kabinet? Hij was altijd van GroenRechts en behoorlijk progressief voor een VVDer.
Het was ook een gerucht en ik kan mij voorstellen dat D66 (en ook PvdA en GL) het zeker wel ziet zitten.

Het lijkt mij eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat Rutte de 4 jaar volmaakt als hij weer premier wordt. Of deze constructie helpt om een kabinetscrisis te voorkomen valt inderdaad te bezien.
pi_199222929
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem is dat Rutte nu juist niet wil :)
De constructie vergroot misschien wel de kans dat er een Rutte V komt |:)
pi_199222949
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het ook nogal ver gezocht. Ze kan toch gewoon eerste vice-premier en minister van buitenlandse zaken worden. D66 is gewoon veel kleiner dan VVD, dat negeren is toch ook gewoon vreemd?
Zoals gezegd, het is een gerucht dus misschien klopt er niks van. We gaan het zien :Y)
pi_199223830
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jongens het is opgelost *O* *O*

NWS / Willink: Nieuwe coalitie is mogelijk, Rutte kan vertrouwen herstellen

Joepie nog 4 jaar Rutte *O* *O* *O*

Iedereen happy nu :')
Ja enorm happy :N
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 april 2021 @ 20:58:36 #93
408813 crew  trein2000
pi_199223969
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:29 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg. De minister-president wordt benoemd via een Koninklijk Besluit, daarin is vast op te nemen dat de vice-premier de minister-president is gedurende vergaderingen van de Europese Raad.
Je moet de Europese verdragen zelfstandig uitleggen. ;)

Nee, dat werkt zo niet. Je kunt bijvoorbeeld als land ook geen vervanger sturen bij verhindering (nou ja wellicht de koning)…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 april 2021 @ 21:00:20 #94
408813 crew  trein2000
pi_199223998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het ook nogal ver gezocht. Ze kan toch gewoon eerste vice-premier en minister van buitenlandse zaken worden. D66 is gewoon veel kleiner dan VVD, dat negeren is toch ook gewoon vreemd?
Ik blijf de combinatie van vice-mp/partijleider en BuZa een rare vinden. Maar los daar van, het is natuurlijk wel zo dat zonder D66 de VVD ook helemaal nergens is. Dus wat dat betreft heeft ze niet een heel andere uitgangspositie dan Rutte. (En dat geldt in iets mindere mate ook voor het CDA).
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:13:15 #95
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199224173
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jongens het is opgelost *O* *O*

NWS / Willink: Nieuwe coalitie is mogelijk, Rutte kan vertrouwen herstellen

Joepie nog 4 jaar Rutte *O* *O* *O*

Iedereen happy nu :')
Maar dan is het wel klaar denk ik.
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:19:04 #96
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199224252
Waar ik niemand over hoor is dat Rutte te kennen heeft gegeven na te denken over zijn toekomstige rol. Dat kan betekenen dat hij de weg effent voor een opvolger binnen de VVD als MP en dat hij fractieleider wordt.
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 21:26:19 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199224330
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:19 schreef Subw00fer het volgende:
Waar ik niemand over hoor is dat Rutte te kennen heeft gegeven na te denken over zijn toekomstige rol. Dat kan betekenen dat hij de weg effent voor een opvolger binnen de VVD als MP en dat hij fractieleider wordt.
Waarom zou je daar iemand over horen? Nadenken is compleet nietszeggend. Dat kan ook betekenen dat hij monnik word in Tibet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199224354
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:48 schreef Mondkapje het volgende:
Het lijkt mij verstandig als CU en CDA niet meedoen. Groenlinks en PvdA zijn vrij redelijk en kunnen meedoen.
Dan krijg je VVD-D66-PvdA-GL
Is dat genoeg?

Daarmee kan er een frisse wind door het land gaan waaien, en kunnen eindelijk milieudoelstellingen worden bereikt.
Geef Kaag veel ruimte in de pers, dan kan ze laten zien wat ze waard is. Rutte een beetje uit de wind houden, ook al is ie MP.

En, voortaan luisteren naar de Ombudman! Misschien verplicht stellen. Het is natuurlijk van de zotte dat zijn rapport terzijde is gelegd.
Een frisse wind? Eerder een natte scheet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:28:04 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199224363
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:19 schreef Subw00fer het volgende:
Waar ik niemand over hoor is dat Rutte te kennen heeft gegeven na te denken over zijn toekomstige rol. Dat kan betekenen dat hij de weg effent voor een opvolger binnen de VVD als MP en dat hij fractieleider wordt.
Hij gaat er keihard over nadenken en concluderen dat hij het beste MP kan worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199224366
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee, dat werkt zo niet. Je kunt bijvoorbeeld als land ook geen vervanger sturen bij verhindering (nou ja wellicht de koning)…
Rutte heeft toch wel eens waargenomen voor België/Luxemburg en vice versa? Kun je dan wel een vervanger aanwijzen uit een ander land en geen vervanger uit eigen land sturen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')