abonnement Unibet Coolblue
pi_199217912
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Klopt. Patiënten worden vanuit elders naar het Noorden gebracht. In het Noorden is plek zat.

Uiteraard moet wel angst aangejaagd worden.
Ik wil 'elders' vervangen voor 'Rotterdam'. :)
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:07:18 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199217913
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik verwacht VWS zelf

RIVM iig niet
Maar VWS weet toch helemaal niet van iedereen hoe en wat?

Zou de GGD het ook kunnen doen? Zij hebben hun registratie in elk geval op orde toch. En misschien zelfs huisartsen zelf? :o Zij hebben ook geregistreerd wie zij geprikt hebben, ook al hebben ze dat niet altijd doorgegeven.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:07:32 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199217916
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Voor Nederlanders, yep, ook erg benieuwd naar

Succes met al die prikken waarvan de registratie niet doorgekomen is zoeken of connecten

Succes met alle toestemming die mensen niet gegeven hebben

En succes met de mensen die maar één vaccinatie nodig hebben na een positieve test tot zes maanden ervoor. Maar wat nergens geregistreerd en bewezen hoeft te zijn
‘Het wil kortom niet zeggen dat zonder dat bewijs mensen niet naar landen buiten de EU kunnen reizen of andersom.‘

Dit zinnetje vind ik grappig. Hele idee van een vaccinatie paspoort is juist dat je anders niet naar binnen mag als toerist.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 12:07:44 #29
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199217918
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Klopt. Patiënten worden vanuit elders naar het Noorden gebracht. In het Noorden is plek zat.

Uiteraard moet wel angst aangejaagd worden.
Dus net als vorig jaar?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_199217926
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Die huisarts wordt uit zijn ambt gezet als dat ontdekt wordt vanwege medische handelingen die op zijn zachtst gezegd ondeugdelijk zijn

Lijkt me dat geen énkele huisarts dit in zijn hoofd haalt. Bovendien, waarom nog nog die sinaasappel dan? Je kunt het flesje ook direct weg tieften

Een huisarts heeft overigens helemaal niets te zeggen over een vaccinatiebewijs dus dat is pertinente onzin
Ik weet verder niet hoe het administratief etc. geregeld is he. Ik krijg alleen net serieus een melding van iemand op whatsapp waarin dat gesuggereerd wordt.

Ik snap ook wel dat het qua ambt etc. niet mag etc. Daar heb ik het verder niet over.

Maar die dingen gaan gebeuren. Ik denk persoonlijk dat het enigszins naďef is om te denken dat het niet gaat gebeuren.

Los van of ik er wel/niet/misschien gebruik van zou maken. Een heleboel anderen in de kringen waar ik mij momenteel in begeef, gaan dat waarschijnlijk wel doen als ze de kans krijgen/als het echt waar is.
pi_199217927
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Morgen mei, nu moet het echte opschalen qua vaccineren echt eens gaan beginnen.
1 mei rellen genot.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:09:56 #32
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199217948
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik wil 'elders' vervangen voor 'Rotterdam'. :)
Daar is het wél nijpend ja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:07 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dus net als vorig jaar?
Ja. Het noorden is natuurlijk een stuk minder dichtbevolkt.

Plus dat men hier wat meer om elkaar denkt.

En wat minder allochtonen zal ook helpen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199217950
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat zal wel een fabel zijn, geen enkele arts wil op deze manier via het medisch tuchtrecht op de keien komen te staan.
Er zijn bovendien nog heel wat mensen die om een prik staan te springen die zo’n man/vrouw aan de schandpaal (twitter) zouden nagelen.
Ik kan me een paar maanden terug nog een arts herinneren die allerlei uitspraken deed bij een demonstratie en die daarmee de kranten haalde in negatieve zin.

Of een andere huisarts vanwege bepaalde medicatie Invectihuppelepup etc die een briefje kreeg van de Inspectie.

Nogmaals, het zullen er niet veel zijn die dergelijke risico's nemen.
Maar wegwuiven dat er bepaalde figuren rond lopen die het risico wel gaan nemen, vind ik een beetje naief.

Da's hetzelfde als denken dat iedere belastingadviseur op zijn blote blauwe ogen betrouwbaar is en nooit fraudeert (om het maar even binnen mijn eigen beroepsgroep te houden).
pi_199217952
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:08 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik weet verder niet hoe het administratief etc. geregeld is he. Ik krijg alleen net serieus een melding van iemand op whatsapp waarin dat gesuggereerd wordt.

Ik snap ook wel dat het qua ambt etc. niet mag etc. Daar heb ik het verder niet over.

Maar die dingen gaan gebeuren. Ik denk persoonlijk dat het enigszins naďef is om te denken dat het niet gaat gebeuren.

Los van of ik er wel/niet/misschien gebruik van zou maken. Een heleboel anderen in de kringen waar ik mij momenteel in begeef, gaan dat waarschijnlijk wel doen als ze de kans krijgen/als het echt waar is.
Ik vind het nog veel naďever om te denken dat dit wel gaat gebeuren. Mensen die zelf aan het vervalsen slaan met een kopieerapparaat misschien, maar geen enkele arts is zo gek.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:11:10 #35
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199217961
Pff als vaccinatiebewijs praktisch noodzakelijk wordt voor deelname aan de maatschappij zou het best kunnen dat er manier ontstaan om daar aan te komen zonder daadwerkelijk gevaccineerd te worden. Dat een arts heden ten dage een sinasappel (of all things) vaccineert, lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Maar goed, als het verhaal vaak genoeg rond gaat op de socials, dan pakken de NU.nl factcheckers het wel op om te achterhalen waar het verhaal is verzonnen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:12:05 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217966
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar VWS weet toch helemaal niet van iedereen hoe en wat?

Zou de GGD het ook kunnen doen? Zij hebben hun registratie in elk geval op orde toch. En misschien zelfs huisartsen zelf? :o Zij hebben ook geregistreerd wie zij geprikt hebben, ook al hebben ze dat niet altijd doorgegeven.
VWS kan die informatie toch aangeleverd krijgen van de prikkende partijen.
In theorie dan, in de praktijk verwijs ik even naar de 'succes met' van mijn kant. Want ik zie niet hoe je dit moet gaan fixen
Maar ok

Een bewijs is een juridische status op basis van (meestal) gevalideerde gegevens. Er moet een officiële instantie zijn die dat uit geeft.
Dat hoeft niet de zorgaanbieder te zijn die prikt, sterker nog, dat zou best gek zijn want dat doen we bijna nooit in Nederland met dit soort zaken.

VWS is bezig met die app ontwikkelen. Ik verwacht dus ook dat zij op basis van aangeleverde gegevens de bewijzen zullen gaan uitgeven
Op papier en via de app
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:12:42 #37
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199217972
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:08 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik weet verder niet hoe het administratief etc. geregeld is he. Ik krijg alleen net serieus een melding van iemand op whatsapp waarin dat gesuggereerd wordt.
Aangezien Whatsapp van Facebook is: Hep op Feesboek gestaan is geen valide bron. en Whatsappgroepen zijn net als Facebook: het afvoerputje van de samenleving.

quote:
Ik snap ook wel dat het qua ambt etc. niet mag etc. Daar heb ik het verder niet over.
Ja precies, denk je dus echt dat een arts het risico gaat lopen z'n baan te verliezen en voor het tuchtrecht te komen alleen maar omdat zo'n alu-hoedje-VirusWaarheid-gekkie bij hem komt om een paspoort te halen?

quote:
Maar die dingen gaan gebeuren. Ik denk persoonlijk dat het enigszins naďef is om te denken dat het niet gaat gebeuren.

Los van of ik er wel/niet/misschien gebruik van zou maken. Een heleboel anderen in de kringen waar ik mij momenteel in begeef, gaan dat waarschijnlijk wel doen als ze de kans krijgen/als het echt waar is.
Sorry, maar nee, gewoon nee. En als mensen in jouw buurt daarover nadenken, moet je eens gaan nadenken over andere vrienden.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:13:37 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217987
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

‘Het wil kortom niet zeggen dat zonder dat bewijs mensen niet naar landen buiten de EU kunnen reizen of andersom.‘

Dit zinnetje vind ik grappig. Hele idee van een vaccinatie paspoort is juist dat je anders niet naar binnen mag als toerist.
Nee dat laatste ben ik niet met je eens

Als de epidemiologische situatie zo is dat het niet nodig is of dat een lidstaat het niet nodig vindt, kunnen ze gewoon lekker mensen zonder certificaten/paspoort binnen laten. Geen enkel probleem
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:15:02 #39
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199218007
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee dat laatste ben ik niet met je eens

Als de epidemiologische situatie zo is dat het niet nodig is of dat een lidstaat het niet nodig vindt, kunnen ze gewoon lekker mensen zonder certificaten/paspoort binnen laten. Geen enkel probleem
Daar hoop ik uiteraard op. Het komt heel erg over alsof dit niet echt iets tijdelijks is de komende tijd. Van de zomer verwacht ik overal flinke dalingen (net als vorige zomer), maar ik betwijfel of ze dan zeggen dat je naar binnen mag zonder zo’n pas.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:15:07 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199218008
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:08 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik weet verder niet hoe het administratief etc. geregeld is he. Ik krijg alleen net serieus een melding van iemand op whatsapp waarin dat gesuggereerd wordt.

Ik snap ook wel dat het qua ambt etc. niet mag etc. Daar heb ik het verder niet over.

Maar die dingen gaan gebeuren. Ik denk persoonlijk dat het enigszins naďef is om te denken dat het niet gaat gebeuren.

Los van of ik er wel/niet/misschien gebruik van zou maken. Een heleboel anderen in de kringen waar ik mij momenteel in begeef, gaan dat waarschijnlijk wel doen als ze de kans krijgen/als het echt waar is.
Waarom zou een huisarts hier aan meewerken?

Vaccinaties zijn niet verplicht en als dit uit komt kun je nooit meer aan het werk als arts en krijg je nog wellicht een strafproces aan je broek ook

Ik snap niet dat je dit werkelijk gelooft. Absurde suggestie is het
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199218010
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:12 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Aangezien Whatsapp van Facebook is: Hep op Feesboek gestaan is geen valide bron. en Whatsappgroepen zijn net als Facebook: het afvoerputje van de samenleving.
[..]

Ja precies, denk je dus echt dat een arts het risico gaat lopen z'n baan te verliezen en voor het tuchtrecht te komen alleen maar omdat zo'n alu-hoedje-VirusWaarheid-gekkie bij hem komt om een paspoort te halen?
[..]

Sorry, maar nee, gewoon nee. En als mensen in jouw buurt daarover nadenken, moet je eens gaan nadenken over andere vrienden.
Naja ik laat het je wel weten als ik deze zomer alsnog met mijn gezin door Scandinavië heb kunnen trekken op die manier ^O^
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 12:16:09 #42
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199218018
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik kan me een paar maanden terug nog een arts herinneren die allerlei uitspraken deed bij een demonstratie en die daarmee de kranten haalde in negatieve zin.

Of een andere huisarts vanwege bepaalde medicatie Invectihuppelepup etc die een briefje kreeg van de Inspectie.

Nogmaals, het zullen er niet veel zijn die dergelijke risico's nemen.
Maar wegwuiven dat er bepaalde figuren rond lopen die het risico wel gaan nemen, vind ik een beetje naief.

Da's hetzelfde als denken dat iedere belastingadviseur op zijn blote blauwe ogen betrouwbaar is en nooit fraudeert (om het maar even binnen mijn eigen beroepsgroep te houden).
Een arts mag een patiënt een vaccinatie niet ontnemen ook is desbetreffende arts tegen vaccineren
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:17:27 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199218030
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daar hoop ik uiteraard op. Het komt heel erg over alsof dit niet echt iets tijdelijks is de komende tijd. Van de zomer verwacht ik overal flinke dalingen (net als vorige zomer), maar ik betwijfel of ze dan zeggen dat je naar binnen mag zonder zo’n pas.
Daar worden wel afspraken over gemaakt.

Hoewel ik echt tegen ben en het zeker met de vaccinatiestrategie in Europa echt onnodig vind ook, zit dit wel ok in elkaar

Tijdelijk, voor 12 maanden of korter als de epidemiologische situatie voldoende ok is, en alleen voor Covid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:18:16 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199218049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:15 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Naja ik laat het je wel weten als ik deze zomer alsnog met mijn gezin door Scandinavië heb kunnen trekken op die manier ^O^
Film het ook even voor ons hoe dat gaat met die sinaasappel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199218058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik kan me een paar maanden terug nog een arts herinneren die allerlei uitspraken deed bij een demonstratie en die daarmee de kranten haalde in negatieve zin.

Of een andere huisarts vanwege bepaalde medicatie Invectihuppelepup etc die een briefje kreeg van de Inspectie.

Nogmaals, het zullen er niet veel zijn die dergelijke risico's nemen.
Maar wegwuiven dat er bepaalde figuren rond lopen die het risico wel gaan nemen, vind ik een beetje naief.

Da's hetzelfde als denken dat iedere belastingadviseur op zijn blote blauwe ogen betrouwbaar is en nooit fraudeert (om het maar even binnen mijn eigen beroepsgroep te houden).
De 75-jarige homeopatisch arts Piet van Herten was dat.

Geen zorgen, die zet geen vaccinaties.
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 12:18:55 #46
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199218059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:15 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Naja ik laat het je wel weten als ik deze zomer alsnog met mijn gezin door Scandinavië heb kunnen trekken op die manier ^O^
Je krijgt een vaccinatie op een GGD vaccinatie locatie en niet door een huisarts, tenzij niet mobiel bent om naar een vaccinatielocatie te gaan of andere medische redenen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:20:11 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199218072
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar worden wel afspraken over gemaakt.

Hoewel ik echt tegen ben en het zeker met de vaccinatiestrategie in Europa echt onnodig vind ook, zit dit wel ok in elkaar

Tijdelijk, voor 12 maanden of korter als de epidemiologische situatie voldoende ok is, en alleen voor Covid
Dat is in ieder geval iets.

Maar dat haalt niet weg dat hij nu wordt ingevoerd zodat mensen ermee op vakantie kunnen. Vooralsnog kan je anders niet op vakantie. Dat ding is het komende jaar (of korter als de situatie eerder goed genoeg gaat zijn - ben benieuwd waar die grens ligt overigens) gewoon verplicht dus. Dan is het apart om in dat artikel te benoemen dat het niet betekent dat het paspoort een reispas is/niet verplicht is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:21:06 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199218090
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Je krijgt een vaccinatie op een GGD vaccinatie locatie en niet door een huisarts, tenzij niet mobiel bent om naar een vaccinatielocatie te gaan of andere medische redenen.
Huisartsen prikken ook doelgroepen én restvaccins op, dus dat is niet helemaal waar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:23:21 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199218119
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval iets.

Maar dat haalt niet weg dat hij nu wordt ingevoerd zodat mensen ermee op vakantie kunnen. Vooralsnog kan je anders niet op vakantie. Dat ding is het komende jaar (of korter als de situatie eerder goed genoeg gaat zijn - ben benieuwd waar die grens ligt overigens) gewoon verplicht dus. Dan is het apart om in dat artikel te benoemen dat het niet betekent dat het paspoort een reispas is/niet verplicht is.
Lidstaten kunnen er ook vanaf zien en mensen toelaten zonder
Zal vast niet gebeuren, maar het kán

Sowieso vervalt het als de WHO de noodtoestand intrekt.
Maar specifieker voor Europa worden er vast nog wel andere eisen aan gesteld die meer op de Europese situatie van toepassing zijn, begrijp dat dat nog onderdeel van bespreken is.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199218232
Als ik nou die volgespoten sinaasappel opeet, wat doet dat dan met mijn lichaam?

Kan ik zo ingeënt worden zonder dat ik daadwerkelijk een spuit krijg?

Ik vraag dit voor een vriend (die bang is voor spuiten).
Niet waar, voor mezelf.

[ Bericht 17% gewijzigd door Salina op 30-04-2021 12:37:16 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')