abonnement Unibet Coolblue
pi_199220910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ze gooien gewoon een bak geld weg. Al die mensen die studie laten doen en dan niet inplannen. Ja uiteindelijk gaan mensen dan ander werk aannemen he. Zonde!
Dit.

Je zou toch denken dat ze na een half jaar het systeem op orde hebben :')
Ik heb vorig jaar maart een inwerkdag (elearning en introductie) van 8 uur gehad voor een uiteindelijk dienstverband van in totaal 36 uur. Maar toen was iedereen nog in paniek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199220934
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Mag hij niet. Is staat non actief. Dat betekend dat hij klaar moet staan om te werken wanneer ze hem wel weer oproepen ;( hij had bedacht om iets te doen als een krantenwijk ofzo. Iets wat je kan doen voor je werk maar kan niet op zn naam ivm de rechtzaak. En onze kinderen zijn nog te jong :P
Lastig. Zelfs vrijwilligerswerk in de tussentijd mag echt niet? Ook niet met verklaring dat hij beschikbaar blijft voor werk?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199220995
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tja... tientallen mensen thuis in afwachting van de uitkomst van een testuitslag of zelf positief getest is nog duurder..

En bij je foto zie ik het verschil bij die zwarte duidelijk. Zou er bij mij dus ook niet inkomen. Maar bij de andere twee: echt niet hoor.
De twee aan linkerkant waren al gestreken, en toen dacht ik aan de opmerkingen en hing de zwarte er ongestreken en gestreken naast.

Indonesisch eten besteld. Liep niet lekker via de site.
En de telefoon geeft een antw.app. -O- we gaan het meemaken.
pi_199221121
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:39 schreef AnneX het volgende:


Vanmorgen was ik even in het diak in Utrecht. Stond er buiten een enorme rij van wel 200 mensen met paraplu’s - want het goot - : Personeel wachtend op een vaccinatie. 8)7
Wat een kapitaalvernietiging: > 200 man niet aan het werk voor een x aantal uren.


Bij ons is t dan beter georganiseerd : 3 middagen na 17 uur werd iedereen geprikt.

En het diak..daar is Q geboren in 84 O+
pi_199221259
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:07 schreef Blues het volgende:

[..]

Bij ons is t dan beter georganiseerd : 3 middagen na 17 uur werd iedereen geprikt.

En het diak..daar is Q geboren in 84 O+
Het laatst was ik daar in 2014. De neus B-)
Onvoorstelbaar veranderd. Met Parkeergarage op eigen terrein. Nieuwbouw.
Groot!
pi_199221268
Ik was Engels aan het oefenen met S. en een afspraak aan het maken voor volgende keer.
S.: "Friday is OK. I will write it on my shoulder."
Ik: :?
S.: "Shoulder? Calendar?"

Schedule _O-
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:23:07 #132
63722 z80
I fink you freaky
pi_199221279
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:39 schreef AnneX het volgende:
Wat waren jullie druk met salaris en studie vergelijken.😎

Vanmorgen was ik even in het diak in Utrecht. Stond er buiten een enorme rij van wel 200 mensen met paraplu’s - want het goot - : Personeel wachtend op een vaccinatie. 8)7
Wat een kapitaalvernietiging: > 200 man niet aan het werk voor een x aantal uren.

@:Candaasje …dat je nog niks hebt gehoord! In Houten waren drie weken geleden 12 van de 24 plekken bezet.

@:Tally *O* Geweldig en dan ook leuke aanbevelingen van de oud- en opnieuw collega’s.

Ohoh…@:Lonaa wat een akelige schrik is dat! Hopelijk herstelt het snel!

Nog even over strijk Zen: zien jullie het verschil:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja de gestreken was is een stuk valer. |:)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199221301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik was Engels aan het oefenen met S. en een afspraak aan het maken voor volgende keer.
S.: "Friday is OK. I will write it on my shoulder."
Ik: :?
S.: "Shoulder? Calendar?"

Schedule _O-
Whaha _O-
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:25:40 #134
63722 z80
I fink you freaky
pi_199221304
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lastig. Zelfs vrijwilligerswerk in de tussentijd mag echt niet? Ook niet met verklaring dat hij beschikbaar blijft voor werk?
Zolang hij officieel in dienst is mag hui tijdens de normaal ingerosterde uren gaan andere werkzaamheden verrichten. Krantenwijk er voor, of er na zou geen probleem mogen zijn. Hij zit niet ziek thuis.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:29:22 #135
63722 z80
I fink you freaky
pi_199221336
Rondje boodschapten Duitsland maar geschrapt. Lange rij bij de winkelwagentjes. Even vergeten dat de hongerwinter uitbreekt met risico dat de winkels maandag niet meer opengaan.
Aangezien ik toch getest ben en deze nog geen 72 uur oud is even met de fiets naar Nederland voor de groente.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199221360
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:23 schreef z80 het volgende:

[..]

Ja de gestreken was is een stuk valer. |:)
Dat is de belichting😂
pi_199221378
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:25 schreef z80 het volgende:

[..]

Zolang hij officieel in dienst is mag hui tijdens de normaal ingerosterde uren gaan andere werkzaamheden verrichten. Krantenwijk er voor, of er na zou geen probleem mogen zijn. Hij zit niet ziek thuis.
Er is ook vrijwilligerswerk buiten kantoortijden.
En als haar man onregelmatig werkt dan zou het helemaal te combineren moeten zijn.

Maar er zullen vast andere redenen zijn waarom het niet mag en logisch dat hij zijn zaak niet wil schaden nu.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:34:34 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199221390
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:32 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat is de belichting😂
Sorry maar ik zie ook belichting na geen verschil :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199221415
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Sorry maar ik zie ook belichting na geen verschil :D
Misschien ben je verblind door het resultaat? B-)
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:38:25 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199221430
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:36 schreef AnneX het volgende:

[..]

Misschien ben je verblind door het resultaat? B-)
Ok die rechter zie ik wel, maar zou ik gewoon zo aantrekken. Dat strijkt wel glad aan mijn lijf zeg maar :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199221447
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ok die rechter zie ik wel, maar zou ik gewoon zo aantrekken. Dat strijkt wel glad aan mijn lijf zeg maar :P
Lijfstrijken O+ *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199221475
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ok die rechter zie ik wel, maar zou ik gewoon zo aantrekken. Dat strijkt wel glad aan mijn lijf zeg maar :P
Dit :Y
pi_199221542
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Sorry maar ik zie ook belichting na geen verschil :D
Volgens mij heeft Anne voor- en nafoto’s gepost waarbij twee voortjes stiekem al naatjes waren.
Alleen het zwarte ding is volgens mij ongestreken vs gestreken.
De rest was gestreken/gestreken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199221560
Net nadat ik me wat zorgen begon te maken over de verkoop komt er een mooie bestelling van een restaurant/cafe binnen.
pi_199221974
Straks bijlezen hoor, eerst even nieuws dumpen.
Heel interessant:
quote:
Duitse boerendochter wint zaak om klimaatwet

De Duitse regering moet de klimaatwet uit 2019 aanscherpen. Dat heeft de hoogste rechtbank in het land bepaald. De aanpassingen moeten uiterlijk eind volgend jaar zijn doorgevoerd. Een boerendochter van het Waddeneiland Pellworm was een van de eisers.
In de Duitse klimaatwet is onder meer vastgelegd dat voor 2030 de uitstoot van broeikasgassen met zeker 55 procent moet zijn teruggedrongen ten opzichte van 1990. Volgens de federale rechtbank in Karlsruhe schendt de wet niet de rechten van toekomstige generaties, maar is wel duidelijk dat deze niet voldoende voorziet in een verdere vermindering van de uitstoot vanaf 2031.

Duitsland streeft ernaar in 2050 vrijwel geen broeikasgassen meer uit te stoten. Om dit doel te behalen, moet de uitstoot van broeikasgassen na 2030 met 'grote snelheid en urgentie' worden verminderd. De lasten moeten beter worden verspreid, omdat de huidige wet 'de hoge last van emissiereductie onherroepelijk uitstelt tot na 2030'.

Door de tekortkomingen van de wet worden de vrijheden geschonden van de veelal jonge mensen die de zaak voor de rechtbank hebben gebracht, aldus de rechtbank. Dat zijn onder meer milieuorganisatie Bund en de klimaatbeweging Fridays for Future. Zij vinden dat de federale regering niet genoeg doet om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en de opwarming van de aarde te beperken.

Boerenfamilie
De 22-jarige Sophie Backsen (foto 2e van rechts), een van de eisers, laat weten dolblij te zijn met het besluit van de rechtbank. Als dochter van een boerenfamilie op het Duitse Waddeneiland Pellworm vreest ze dat de stijgende zeespiegel het laaggelegen eiland opslokt waardoor zij het bedrijf van ouders niet kan overnemen. 'Effectieve klimaatbescherming moet nu worden geïmplementeerd en niet over tien jaar als het te laat is', zegt ze over het klimaatbeleid.

De regering lijkt de rechterlijke uitspraak in de eerste reacties te verwelkomen, terwijl het ook wordt gezien als een nieuwe tegenslag voor bondskanselier Angela Merkel. Haar partij staat in de peilingen achter op de Duitse Groenen. De linkse milieupartij van Annalena Baerbock lijkt bij de stembusgang in september af te stevenen op een verkiezingswinst.

De klimaatwet moet uiterlijk op 31 december 2022 zijn aangepast. Van de rechtbank moet worden gespecificeerd hoe het land de klimaatdoelstellingen gaat halen, terwijl het ook rekening houdt met de periode na 2030.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199222006
Hier ben ik wat minder enthousiast over, maar niet minder interessant:
quote:
Boerenorganisaties blij met herziening regels gentech

Vanuit boerenorganisaties is blij gereageerd op de herziening van de regelgeving voor het toepassen van gentechnologie. Wel wordt de hoop uitgesproken dat de Europese Unie hier snel werk van maakt.
De herziening wordt aangekondigd in een rapport waaruit blijkt dat de huidige regelgeving niet meer aansluit met de voortgang die is gemaakt in de gentechnologie. LTO Nederland is blij dat met dit rapport wordt erkend dat de Europese wetgeving een belemmering vormt voor de toepassing van moderne veredelingstechnieken, zoals Crispr-Cas. Dit soort technieken is namelijk hard nodig om de plantaardige productie verder te kunnen verduurzamen, aldus LTO.

Nieuwe genomische technieken (NGT's) zijn volgens boerenorganisaties hard nodig om de doelen in de Europese Green Deal en boer-tot-bordstrategie te halen. Joris Baecke, portefeuillehouder Gezonde Planten van LTO Nederland noemt het rapport een belangrijke stap om uit de impasse te komen die rond gentechniek is ontstaan.

'Boeren en tuinders staan voor de uitdaging hun productiesystemen minder afhankelijk te maken van externe factoren, zoals gewasbeschermingsmiddelen of veranderende weeromstandigheden. Daarnaast zijn er steeds minder middelen beschikbaar die planten kunnen beschermen tegen ziekten en plagen. NGT's kunnen hierbij helpen, door de ontwikkeling van weerbare of resistente rassen', legt Baecke uit.

'Door deze technieken – onder voorwaarden – minder zwaar te reguleren, worden ze beter inzetbaar voor de gangbare land- en tuinbouw. Nu is het aan de Europese Unie om deze manier van innoveren daadwerkelijk verder te stimuleren en te faciliteren', aldus LTO-portefeuillehouder.

Toekomstvisie gewasbescherming
In september committeerde LTO zich samen met andere partijen en overheden aan het Uitvoeringsprogramma Toekomstvisie Gewasbescherming 2030. Met het programma wordt de transitie naar weerbare en duurzame teeltsystemen vormgegeven. Om de duurzaamheidsdoelstellingen uit het programma te behalen, is voor LTO de toepassing van NGT's een cruciale randvoorwaarde. Ook de ambitieuze Europese doelstellingen ten aanzien van duurzame plantaardige productie vereisen dat innovatie op het gebied van weerbare rassen ruimbaan krijgt.

Ook de Europese boerenorganisatie Copa-Cogeca verwelkomt de Europese studie. 'Dit rapport brengt wetenschappelijke duidelijkheid in een essentieel debat, met name met betrekking tot de ambitieuze doelen van de boer-tot-bordstrategie. NGT's bieden echte en concrete instrumenten om oplossingen te vinden voor de huidige en toekomstige klimaat-, milieu- en voedselzekerheidsproblemen waarmee we in de Europese Unie worden geconfronteerd.'

Vaart maken
Wel dingt Copa-Cogeca er bij de Europese Unie op aan om vaart te maken met de nieuwe regelgeving. 'Voor de Europese Commissie hebben deze nieuwe technieken het potentieel om bij te dragen aan een duurzamer voedselsysteem met meer resistente rassen tegen ziekten en klimaatverandering, terwijl ze tegelijkertijd betaalbare oplossingen bieden voor boeren en consumenten. De commissie erkent ook dat deze nieuwe technieken niet kunnen worden overwogen binnen hetzelfde twintig jaar oude kader dat voor genetisch gemodificeerde producten is vastgesteld.'

Voorzitter Thor Gunnar Kofoed van de Seed Working Group in Copa-Cogeca noemt het rapport een 'game changer' voor boeren en tuinders. 'Ik ben er net als veel collega's van overtuigd dat we enkele van de hoofddoelen van de Green Deal kunnen bereiken als we toegang hebben tot eenvoudige nauwkeurige NGT's in de Europese Unie. Boeren zijn bereid zich te committeren aan de doelstellingen van de Europese Commissie, aangezien wij als eersten door klimaatverandering worden getroffen.'

Realistisch zijn
Kofoed waarschuwt wel voor te veel optimisme. 'We moeten realistisch zijn. Deze studie is pas de eerste stap na jaren van debatteren. De commissie wil nu een raadplegingsproces en effectbeoordeling over dit onderwerp starten. Dit kost tijd. Dezelfde tijd die we niet kunnen inhalen als we kijken naar de internationale competitie of de voortgang van de Green Deal. Uiteindelijk zullen het de boeren zijn die de prijs van aarzeling zullen betalen. Ik vraag de commissie om zich sterker en sneller te committeren, als ze in de conclusies van haar eigen rapport gelooft.'

VVD-Kamerlid Peter Valstar stelde deze week Kamervragen aan minister Carola Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over de voortgang van de herziening van de Europese regelgeving voor NGT's. 'Tijdens een van mijn werkbezoeken bezocht ik Koppert Biological Systems. In gesprek met deze ondernemers kwam dit onderwerp al snel bovendrijven. Hier wordt al twintig jaar over gesproken. Het wordt tijd dat deze regelgeving wordt aangepast.'

Valstar zegt dat moet worden voorkomen dat Nederlandse bedrijven die zich met veredeling bezighouden naar het buitenland moeten verhuizen. 'We moeten als Nederland niet achterop raken bij landen als de Verenigde Staten en China waar deze gentechnieken wel zijn toegestaan.'
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199222106
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zie nu een Caroline Tensen in witte jas voor me :') :') :')

Sorry :@ :+
Ik zag een video van haar.
Iets meer kuikenig :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199222126
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:04 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ze zitten in een andere rol, maar in dit (gelijkwaardige) team hang ik wel onderaan. Destijds was het wel logisch, maar gezien mijn groei en functioneren ben ik het er inmiddels niet meer mee eens.

En wat @:Clubsoda zegt.
Maar verdien je dan minder omdat piemels automagisch meer krijgen of omdat piemelhouders wél in gesprek gaan over hun salaris, als dat gezien groei en functioneren aan de orde is?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199222148


[ Bericht 100% gewijzigd door Vanyel op 30-04-2021 18:41:55 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 30 april 2021 @ 18:46:49 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_199222212
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:30 schreef sigme het volgende:
Hier ben ik wat minder enthousiast over, maar niet minder interessant:
[..]

Ik hoop dat dit wordt tegen gehouden. Gewasveredeling door selectief te kruisen en te kweken, ja. geen probleem mee. Maar zelf zitten knutselen nee danke.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')