Nou toon maar aan dat als je drillrap luisterd je crimineel word.quote:Op zondag 2 mei 2021 23:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Klopt, maar nu is er een daadwerkelijke verband te vinden tussen drillrap en criminaliteit.
Je schijnt er crimineel van te worden, dus blijf er maar ver van uit de buurt.quote:
Marilon Manson kreeg ook tyfus veel van die onzin over zich heen, Als je die gast zelf aan woord hoort is het echt maar een doetje!quote:Op zondag 2 mei 2021 08:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Tja, dat zeiden ze n de tijd van Public Enemy ook al, ruim 36 jaar geleden dus, en er is nooit iets van waar gebleken.
Het is ook allemaal bijna 1-op-1 vergelijkbaar met dat 'men' (lees conservatief gristelijk) in de jaren 80 dacht dat je van het luisteren naar Heavy Metal een gevaarlijke kinderen offerende satanist zou worden.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Marilon Manson kreeg ook tyfus veel van die onzin over zich heen, Als je die gast zelf aan woord hoort is het echt maar een doetje!
Rap teksten zorgden wel tussen geweld tussen oost en west.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:04 schreef Sapstengel het volgende:
Bekijk eens wat voor complete ommezwaai de African American gemeenschap heeft gemaakt.
Een paar decennia geleden was het wholesome gospelmuziek en dingen als disco, funk, jazz en blues. Ergens in de jaren '90 kwam gangsterrap op en daarmee ook de hele thug culture. Mensen kwamen in de gevangenis, families werden uit elkaar gehaald. Terwijl als je beelden van zwarte muziek uit de jaren 80 of 70 zit het beeld compleet anders is.
Natuurlijk had je toen ook dingen, scheidingen, huiselijk geweld weet ik wat. Maar geen cultuur die geweld en het snelle geld verheerlijkte en een jeugd die opkeek tegen criminelen.
Komt het letterlijk door de muziek zel? De frequenties van het geluid? Denk het niet. Meer de hele cultuur er omheen die word gepromoot.
Ik weet niet eens wat het is.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je schijnt er crimineel van te worden, dus blijf er maar ver van uit de buurt.
De vraag waar het om gaat is of muziek een afspiegeling is van de maatschappij, of dat de maatschappij een afspiegeling is van de muziek. Ik zet 100% in op het eerste. Miles Davis had in de jaren 50 misschien nog de hoop dat het met het met afroamerikanen wel goed zou komen in de toekomst. Gil Scott-Heron had die hoop al begin jaren 70 een stuk minder en in de jaren 80 was het voor het gros nog steeds kut en men zag dat de mensen die het wel goed hadden en zich aan de ghetto's wisten te ontworstelen de wat hardere criminelen waren.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:04 schreef Sapstengel het volgende:
Bekijk eens wat voor complete ommezwaai de African American gemeenschap heeft gemaakt.
Een paar decennia geleden was het wholesome gospelmuziek en dingen als disco, funk, jazz en blues. Ergens in de jaren '90 kwam gangsterrap op en daarmee ook de hele thug culture. Mensen kwamen in de gevangenis, families werden uit elkaar gehaald. Terwijl als je beelden van zwarte muziek uit de jaren 80 of 70 zit het beeld compleet anders is.
Natuurlijk had je toen ook dingen, scheidingen, huiselijk geweld weet ik wat. Maar geen cultuur die geweld en het snelle geld verheerlijkte en een jeugd die opkeek tegen criminelen.
Komt het letterlijk door de muziek zel? De frequenties van het geluid? Denk het niet. Meer de hele cultuur er omheen die word gepromoot.
Ik weet er ook het fijne niet van (houd niet van rap), maar zie wikipedia:quote:Op maandag 3 mei 2021 11:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat het is.
Soort van drill instructeur scheldpartij met een hiphop beat er onder?
quote:Onderzoek naar het subgenre UK drill, uitgevoerd aan het University College London door Bennett Kleinberg en Paul McFarlane, heeft niet aangetoond dat de muziek aanzet tot bendegerelateerd geweld.[17] Ze bestudeerden de liedteksten tussen december 2013 en november 2018 en concludeerden dat, hoewel nog altijd negatief, de toon in de loop der tijd wat positiever is geworden. Tegelijk keken ze naar moord, beroving en geweld met persoonlijk leed tot gevolg in dezelfde periode. Er werd geen correlatie aangetroffen.[17] In de conclusie van een onderzoek naar de relatie tussen drill en geweld, uitgevoerd door Adam Lynes en Craig Kelly van de Universiteit van Birmingham, wordt onderstreept dat het leven van hiphopartiesten niet schuldig is aan een stijging in geweldsdelicten.[18] Hiphop, en daardoor ook drill, geven inzage in het dagelijkse leven. Drillartiesten zijn af en toe betrokken bij geweld maar dat wordt toegeschreven aan straatcultuur.[18]
Ah meer Coolio Gangsta's Paradise maar dan ingezongen door een 12 jarige puber waarvan zijn ballen nog niet zijn ingedaald..quote:Op maandag 3 mei 2021 11:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik weet er ook het fijne niet van (houd niet van rap), maar zie wikipedia:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drillrap
Dit is natuurlijk ook een totaal niet verrassende conclusie uit een onderzoek:
[..]
Wat een regelrechte onzin.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:04 schreef Sapstengel het volgende:
Bekijk eens wat voor complete ommezwaai de African American gemeenschap heeft gemaakt.
Een paar decennia geleden was het wholesome gospelmuziek en dingen als disco, funk, jazz en blues. Ergens in de jaren '90 kwam gangsterrap op en daarmee ook de hele thug culture. Mensen kwamen in de gevangenis, families werden uit elkaar gehaald. Terwijl als je beelden van zwarte muziek uit de jaren 80 of 70 zit het beeld compleet anders is.
Natuurlijk had je toen ook dingen, scheidingen, huiselijk geweld weet ik wat. Maar geen cultuur die geweld en het snelle geld verheerlijkte en een jeugd die opkeek tegen criminelen.
Komt het letterlijk door de muziek zel? De frequenties van het geluid? Denk het niet. Meer de hele cultuur er omheen die word gepromoot.
Dit ja. Toen The Bronx in de fik stond bestond rap nog niet en was het één al an funky disco wat de klok sloeg.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De vraag waar het om gaat is of muziek een afspiegeling is van de maatschappij, of dat de maatschappij een afspiegeling is van de muziek. Ik zet 100% in op het eerste. Miles Davis had in de jaren 50 misschien nog de hoop dat het met het met afroamerikanen wel goed zou komen in de toekomst. Gil Scott-Heron had die hoop al begin jaren 70 een stuk minder en in de jaren 80 was het voor het gros nog steeds kut en men zag dat de mensen die het wel goed hadden en zich aan de ghetto's wisten te ontworstelen de wat hardere criminelen waren.
Nah meneer schijnt wel een ziek in zijn hoofd te zien gezien nu wat ex-geliefden uit de school klappen. Maar goed onschuldig zolang tot tegendeel bewezen is.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Marilon Manson kreeg ook tyfus veel van die onzin over zich heen, Als je die gast zelf aan woord hoort is het echt maar een doetje!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |