abonnement Unibet Coolblue
pi_199258737
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 23:41 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Klopt, maar nu is er een daadwerkelijke verband te vinden tussen drillrap en criminaliteit.
Nou toon maar aan dat als je drillrap luisterd je crimineel word.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199258742
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:41 schreef theguyver het volgende:

[..]

wtf is drilrap nu weer?
Je schijnt er crimineel van te worden, dus blijf er maar ver van uit de buurt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 3 mei 2021 @ 10:53:46 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_199258799
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 08:41 schreef illusions het volgende:

[..]

Tja, dat zeiden ze n de tijd van Public Enemy ook al, ruim 36 jaar geleden dus, en er is nooit iets van waar gebleken.
Marilon Manson kreeg ook tyfus veel van die onzin over zich heen, Als je die gast zelf aan woord hoort is het echt maar een doetje!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_199258852
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:53 schreef theguyver het volgende:

[..]

Marilon Manson kreeg ook tyfus veel van die onzin over zich heen, Als je die gast zelf aan woord hoort is het echt maar een doetje!
Het is ook allemaal bijna 1-op-1 vergelijkbaar met dat 'men' (lees conservatief gristelijk) in de jaren 80 dacht dat je van het luisteren naar Heavy Metal een gevaarlijke kinderen offerende satanist zou worden. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199258903
Bekijk eens wat voor complete ommezwaai de African American gemeenschap heeft gemaakt.

Een paar decennia geleden was het wholesome gospelmuziek en dingen als disco, funk, jazz en blues. Ergens in de jaren '90 kwam gangsterrap op en daarmee ook de hele thug culture. Mensen kwamen in de gevangenis, families werden uit elkaar gehaald. Terwijl als je beelden van zwarte muziek uit de jaren 80 of 70 zit het beeld compleet anders is.

Natuurlijk had je toen ook dingen, scheidingen, huiselijk geweld weet ik wat. Maar geen cultuur die geweld en het snelle geld verheerlijkte en een jeugd die opkeek tegen criminelen.

Komt het letterlijk door de muziek zel? De frequenties van het geluid? Denk het niet. Meer de hele cultuur er omheen die word gepromoot.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:13:40 #31
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_199258970
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:04 schreef Sapstengel het volgende:
Bekijk eens wat voor complete ommezwaai de African American gemeenschap heeft gemaakt.

Een paar decennia geleden was het wholesome gospelmuziek en dingen als disco, funk, jazz en blues. Ergens in de jaren '90 kwam gangsterrap op en daarmee ook de hele thug culture. Mensen kwamen in de gevangenis, families werden uit elkaar gehaald. Terwijl als je beelden van zwarte muziek uit de jaren 80 of 70 zit het beeld compleet anders is.

Natuurlijk had je toen ook dingen, scheidingen, huiselijk geweld weet ik wat. Maar geen cultuur die geweld en het snelle geld verheerlijkte en een jeugd die opkeek tegen criminelen.

Komt het letterlijk door de muziek zel? De frequenties van het geluid? Denk het niet. Meer de hele cultuur er omheen die word gepromoot.
Rap teksten zorgden wel tussen geweld tussen oost en west.
Tupc vs Biggyin de jaren 90

En ja ik word behoorlijk pissen van Nederlandstalige slager aka kaas muziek, ja ik word er behoorlijk geïrriteerd van.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 3 mei 2021 @ 11:16:01 #32
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_199258988
quote:
10s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je schijnt er crimineel van te worden, dus blijf er maar ver van uit de buurt.
Ik weet niet eens wat het is.
Soort van drill instructeur scheldpartij met een hiphop beat er onder?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_199259012
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:04 schreef Sapstengel het volgende:
Bekijk eens wat voor complete ommezwaai de African American gemeenschap heeft gemaakt.

Een paar decennia geleden was het wholesome gospelmuziek en dingen als disco, funk, jazz en blues. Ergens in de jaren '90 kwam gangsterrap op en daarmee ook de hele thug culture. Mensen kwamen in de gevangenis, families werden uit elkaar gehaald. Terwijl als je beelden van zwarte muziek uit de jaren 80 of 70 zit het beeld compleet anders is.

Natuurlijk had je toen ook dingen, scheidingen, huiselijk geweld weet ik wat. Maar geen cultuur die geweld en het snelle geld verheerlijkte en een jeugd die opkeek tegen criminelen.

Komt het letterlijk door de muziek zel? De frequenties van het geluid? Denk het niet. Meer de hele cultuur er omheen die word gepromoot.
De vraag waar het om gaat is of muziek een afspiegeling is van de maatschappij, of dat de maatschappij een afspiegeling is van de muziek. Ik zet 100% in op het eerste. Miles Davis had in de jaren 50 misschien nog de hoop dat het met het met afroamerikanen wel goed zou komen in de toekomst. Gil Scott-Heron had die hoop al begin jaren 70 een stuk minder en in de jaren 80 was het voor het gros nog steeds kut en men zag dat de mensen die het wel goed hadden en zich aan de ghetto's wisten te ontworstelen de wat hardere criminelen waren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199259065
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:16 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat het is.
Soort van drill instructeur scheldpartij met een hiphop beat er onder?
Ik weet er ook het fijne niet van (houd niet van rap), maar zie wikipedia:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drillrap

Dit is natuurlijk ook een totaal niet verrassende conclusie uit een onderzoek:
quote:
Onderzoek naar het subgenre UK drill, uitgevoerd aan het University College London door Bennett Kleinberg en Paul McFarlane, heeft niet aangetoond dat de muziek aanzet tot bendegerelateerd geweld.[17] Ze bestudeerden de liedteksten tussen december 2013 en november 2018 en concludeerden dat, hoewel nog altijd negatief, de toon in de loop der tijd wat positiever is geworden. Tegelijk keken ze naar moord, beroving en geweld met persoonlijk leed tot gevolg in dezelfde periode. Er werd geen correlatie aangetroffen.[17] In de conclusie van een onderzoek naar de relatie tussen drill en geweld, uitgevoerd door Adam Lynes en Craig Kelly van de Universiteit van Birmingham, wordt onderstreept dat het leven van hiphopartiesten niet schuldig is aan een stijging in geweldsdelicten.[18] Hiphop, en daardoor ook drill, geven inzage in het dagelijkse leven. Drillartiesten zijn af en toe betrokken bij geweld maar dat wordt toegeschreven aan straatcultuur.[18]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 3 mei 2021 @ 11:28:52 #35
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_199259124
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik weet er ook het fijne niet van (houd niet van rap), maar zie wikipedia:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drillrap

Dit is natuurlijk ook een totaal niet verrassende conclusie uit een onderzoek:
[..]

Ah meer Coolio Gangsta's Paradise maar dan ingezongen door een 12 jarige puber waarvan zijn ballen nog niet zijn ingedaald..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_199263428
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:04 schreef Sapstengel het volgende:
Bekijk eens wat voor complete ommezwaai de African American gemeenschap heeft gemaakt.

Een paar decennia geleden was het wholesome gospelmuziek en dingen als disco, funk, jazz en blues. Ergens in de jaren '90 kwam gangsterrap op en daarmee ook de hele thug culture. Mensen kwamen in de gevangenis, families werden uit elkaar gehaald. Terwijl als je beelden van zwarte muziek uit de jaren 80 of 70 zit het beeld compleet anders is.

Natuurlijk had je toen ook dingen, scheidingen, huiselijk geweld weet ik wat. Maar geen cultuur die geweld en het snelle geld verheerlijkte en een jeugd die opkeek tegen criminelen.

Komt het letterlijk door de muziek zel? De frequenties van het geluid? Denk het niet. Meer de hele cultuur er omheen die word gepromoot.
Wat een regelrechte onzin. :D
pi_199263457
quote:
2s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De vraag waar het om gaat is of muziek een afspiegeling is van de maatschappij, of dat de maatschappij een afspiegeling is van de muziek. Ik zet 100% in op het eerste. Miles Davis had in de jaren 50 misschien nog de hoop dat het met het met afroamerikanen wel goed zou komen in de toekomst. Gil Scott-Heron had die hoop al begin jaren 70 een stuk minder en in de jaren 80 was het voor het gros nog steeds kut en men zag dat de mensen die het wel goed hadden en zich aan de ghetto's wisten te ontworstelen de wat hardere criminelen waren.
Dit ja. Toen The Bronx in de fik stond bestond rap nog niet en was het één al an funky disco wat de klok sloeg.
pi_199615279
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:53 schreef theguyver het volgende:

[..]

Marilon Manson kreeg ook tyfus veel van die onzin over zich heen, Als je die gast zelf aan woord hoort is het echt maar een doetje!
Nah meneer schijnt wel een ziek in zijn hoofd te zien gezien nu wat ex-geliefden uit de school klappen. Maar goed onschuldig zolang tot tegendeel bewezen is.

En agressief van muziek tjah.. Van hardcore ga ik wel iets agressiever rijden maar voor de rest is het juist heerlijke muziek om wat agressie kwijt te raken :-P.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_199756287
Van autotune word ik chagrijnig en als ik dat te lang moet aanhoren zou ik agressief kunnen worden.

Metal word ik blij van
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')