abonnement Unibet Coolblue
pi_199217266
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:10 schreef spinazieruiker het volgende:
In de echte wereld is er intussen niets veranderd:
Dat Bonnie Kirkes op Feesboek niet per ommegaande 30 ruggen overgemaakt krijgt is wel een schande ja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:07:16 #277
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199217277
quote:
8s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:06 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat Bonnie Kirkes op Feesboek niet per ommegaande 30 ruggen overgemaakt krijgt is wel een schande ja.
Voor elke like een euro!!!
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:17:40 #278
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199217387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vlucht naar het buitenland als dat het kabinet wordt.
Goeie reis! :W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199217405
"De inhoudelijke formatie kan beginnen door de benoeming van een nieuwe informateur". Dat is de voornaamste conclusie van informateur Tjeenk Willink.

https://nos.nl/artikel/23(...)ormatie-kan-beginnen

Bij zo'n uitspraak zou je een verrassend productief en concreet eindrapport verwachten maar ik reken op een vaag verhaal dat nog weinig aantoont over hersteld vertrouwen.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:20:26 #280
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199217414
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:19 schreef spinazieruiker het volgende:
"De inhoudelijke formatie kan beginnen door de benoeming van een nieuwe informateur". Dat is de voornaamste conclusie van informateur Tjeenk Willink.

#AnnounceRemkes
pi_199217439
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

#AnnounceRemkes
Ik reken op Rutte zelf.

Dat zou ook verklaren waarom hij steeds zegt dat hij binnenkort terugkomt op reflectie op zijn rol en herstel van vertrouwen. En ligt de bal bij Rutte om de lijnen uitzetten om andere partijen over de streep te halen. En kan hij zijn lot verbinden aan de uitkomst van de informatie (waarbij hij er vanuit gaat dat die slaagt).
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:24:46 #282
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199217470
Het verslag:
https://www.kabinetsforma(...)ateur-tjeenk-willink

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:22 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Ik reken op Rutte zelf.

De Tjeenkmeister adviseert iemand met afstand tot de dagelijkse politiek. Rutte valt dus af.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:26:56 #283
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199217496
Glas, plas, was.

twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199217524
De weken Tjeenk Willink zijn dus te kwalificeren als een pauze waarin niks is gebeurd, wat heeft die man nou concreet gedaan?

Er had een voorstel van een te verkennen coalitie uit deze fase moeten komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:31:43 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199217541
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:30 schreef Hanca het volgende:
De weken Tjeenk Willink zijn dus te kwalificeren als een pauze waarin niks is gebeurd, wat heeft die man nou concreet gedaan?

Er had een voorstel van een te verkennen coalitie uit deze fase moeten komen.
Volgens mij is zijn advies om eerst inhoudelijk een de lijnen uit te zetten en dan te kijken welke partijen willen aansluiten.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:32:59 #286
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199217555
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:30 schreef Hanca het volgende:
De weken Tjeenk Willink zijn dus te kwalificeren als een pauze waarin niks is gebeurd, wat heeft die man nou concreet gedaan?

Er had een voorstel van een te verkennen coalitie uit deze fase moeten komen.
Volgens mij was het vanaf het begin af aan al duidelijk dat hij het juist niet op die manier ging aanvliegen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:34:44 #287
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199217572
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:30 schreef Hanca het volgende:
De weken Tjeenk Willink zijn dus te kwalificeren als een pauze waarin niks is gebeurd, wat heeft die man nou concreet gedaan?

Er had een voorstel van een te verkennen coalitie uit deze fase moeten komen.
Je hebt toch wel opgelet de afgelopen weken? HTW heeft constant gezegd eerst te praten over inhoud en na overeenstemming daarvan pas te kijken naar de partijen. Als hij hier nu een concreet voorstel van een setje partijen had gedaan, zou hij meteen tegen zijn eigen woorden in zijn gegaan.

Zijn opdracht was om te onderzoeken of er voldoende vertrouwen was om verder te formeren en hoe dat zou kunnen, de conclusie is dat er voldoende vertrouwen is en een volgende informateur eerst moet praten over de inhoud, dus dat is prima in lijn met elkaar. Dat het niet is wat jij graag zou willen zien, doet daar natuurlijk niets aan af.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:43:18 #288
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_199217640
Ondertussen ben ik wel weer benieuwd naar het volgende OPHEF! moment. De aflevering van gisteren viel toch een beetje tegen.
Never explain, never apologize.
pi_199217652
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens mij is zijn advies om eerst inhoudelijk een de lijnen uit te zetten en dan te kijken welke partijen willen aansluiten.
En denk je dat er partijen zijn die het zo willen aanpakken? Lijkt me toch sterk? De inhoud hangt toch sterk af van de partijen aan tafel? Wel of geen CDA bijvoorbeeld maakt toch een enorm verschil?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:47:57 #290
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199217691
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

En denk je dat er partijen zijn die het zo willen aanpakken?
Ik neem aan van wel, hij heeft immers 2x met de fractievoorzitters gesproken en er is een breedgedragen drang om 'het anders aan te pakken' en dit is zijn conclusie.
quote:
Lijkt me toch sterk? De inhoud hangt toch sterk af van de partijen aan tafel? Wel of geen CDA bijvoorbeeld maakt toch een enorm verschil?
Het maakt qua inkleuring verschil, maar de hoofdthema's blijven hetzelfde en op veel thema's is er wel het idee dát het anders moet - maar dat de details dan afhangen van welke partijen willen aanschuiven. Iedere partij wil iets met het woningentekort, bijna elke partij wil het minimunloon verhogen, sociale scheefgroei tegengaan, etcetera.
pi_199217696
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:26 schreef Caland het volgende:
Glas, plas, was.

[ twitter ]
'Samenwerken met' is natuurlijk wel wat anders dan in een coalitie stappen. Als er een Rutte IV komt is dat zo en dan gaan partijen als CU en SP niet van te voren aangeven dat ze nooit met die coalitie samen zullen werken om hun idealen dichterbij te brengen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199217700
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens mij is zijn advies om eerst inhoudelijk een de lijnen uit te zetten en dan te kijken welke partijen willen aansluiten.
De opdracht omvatte ook onderzoeken "of en zo ja onder welke voorwaarden er voldoende vertrouwen tussen partijen bestaat of weer kan ontstaan". Je kunt dit opvatten als het presenteren van een combinatie waarbinnen voldoende vertrouwen bestaat maar hiervoor is niet gekozen.

Op basis van wat er nu bekend is lijkt de conclusie dat genoeg partijen bereid zijn te werken aan het herstel van vertrouwen en dat een rol van Rutte in een nieuw kabinet niet op voorhand een belemmering is. Oftewel het resultaat van de gesprekken is op dit punt allemaal nogal magertjes, het vertrouwen moet nog worden hersteld en dit kan nog steeds problemen opleveren.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:50:50 #293
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199217717
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:49 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

De opdracht omvatte ook onderzoeken "of en zo ja onder welke voorwaarden er voldoende vertrouwen tussen partijen bestaat of weer kan ontstaan". Je kunt dit opvatten als het presenteren van een combinatie waarbinnen voldoende vertrouwen bestaat maar hiervoor is niet gekozen.

Op basis van wat er nu bekend is lijkt de conclusie dat genoeg partijen bereid zijn te werken aan het herstel van vertrouwen en dat een rol van Rutte in een nieuw kabinet niet op voorhand een belemmering is. Oftewel het resultaat van de gesprekken is op dit punt allemaal nogal magertjes, het vertrouwen moet nog worden hersteld en dit kan nog steeds problemen opleveren.
En laat precies daar de volgende informateur zich over gaan buigen, wat een toeval!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199217760
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel, hij heeft immers 2x met de fractievoorzitters gesproken en er is een breedgedragen drang om 'het anders aan te pakken' en dit is zijn conclusie.
[..]

Het maakt qua inkleuring verschil, maar de hoofdthema's blijven hetzelfde en op veel thema's is er wel het idee dát het anders moet - maar dat de details dan afhangen van welke partijen willen aanschuiven. Iedere partij wil iets met het woningentekort, bijna elke partij wil het minimunloon verhogen, sociale scheefgroei tegengaan, etcetera.
Tja, ik zie dat echt anders. Juist die inkleuring is essentieel, anders praat je in enorme vaagheden.

Ik zie ook niet zo goed hoe je het eerst over inhoud moet hebben. Een blanco debat over alle onderwerpen zonder iemand in Vak K? Daar komt toch niks concreets uit? Of hetzelfde idee, maar dan achter gesloten deuren? Lekker allemaal je verkiezingsprogramma voorlezen?

Ja, dan komen ze er inderdaad achter dat bijna alle partijen meer willen doen aan klimaat, meer huizen willen bouwen en het minimumloon willen verhogen. Maar dat is allemaal zo vaag dat je er niks mee kunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 30-04-2021 12:02:03 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199217770
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:50 schreef Caland het volgende:

[..]

En laat precies daar de volgende informateur zich over gaan buigen, wat een toeval!
In de praktijk verwacht ik nog steeds een focus op inhoud om het vertrouwensvraagstuk verder op te schuiven in de tijd. Laat partijen maar lekker met elkaar naar de inhoud kijken dan ontstaat er vanzelf enthousiasme om die plannen ook mede uit te voeren, lijkt het.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:56:32 #296
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199217783
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:55 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

In de praktijk verwacht ik nog steeds een focus op inhoud om het vertrouwensvraagstuk verder op te schuiven in de tijd. Laat partijen maar lekker met elkaar naar de inhoud kijken dan ontstaat er vanzelf enthousiasme om die plannen ook mede uit te voeren, lijkt het.
Gezien de ontstane situatie vond ik het niet echt vreemd dat El Tjeenko juist deze opdracht meekreeg.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 april 2021 @ 11:58:06 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199217798
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
Binnen de EU hoef je overigens niet te emigreren.
Kijk, dat is helemaal makkelijk.

Ben helaas geen talenwonder, dus dat wordt misschien wel een dingetje.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199217820
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kijk, dat is helemaal makkelijk.

Ben helaas geen talenwonder, dus dat wordt misschien wel een dingetje.
Ze spreken er aardig goed Engels.
Maar op den duur moet je de taal van het land vast wel onder de knie krijgen.
pi_199217866
LIVE
https://www.tweedekamer.n(...)/actualiteitenkanaal

Ontvangst en persconferentie
Kamervoorzitter Vera Bergkamp ontvangt de informateur om 11.00 uur in de Stadhouderskamer. Na afloop van het gesprek geeft de informateur om 12.00 uur een persconferentie in de Oude Zaal. Deze is te volgen via de livestream van deze site en de app Debat Direct. Deze bijeenkomst wordt live ondertiteld. Kies daarvoor in de video bij instellingen (rechts onderin) voor ondertiteling.
pi_199217998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Gezien de ontstane situatie vond ik het niet echt vreemd dat El Tjeenko juist deze opdracht meekreeg.
Het lijkt vooral onderdeel van de opdracht om te markeren dat die uitdagingen nog niet zijn opgelost, niet om ze daadwerkelijk op te lossen.

Tenzij er in deze fase ineens een combinatie was opgedoken met voldoende zetels en onderling vertrouwen is het ook wel realistisch dat je een situatie die over een flink aantal jaren is gegroeid niet in een paar weken kunt oplossen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')