abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 april 2021 @ 19:10:43 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199210079
twitter


quote:
AIVD: voedingsbodem voor extremisme groeit, ook door corona



Onder de Nederlanders die afgelopen jaar protesteerden tegen coronamaatregelen bevindt zich een kleine groep die intimidatie, bedreiging of geweld goedpraat of zelfs bereid is die middelen toe te passen. Zo kan een voedingsbodem ontstaan voor extremisme. Daarvoor waarschuwt de AIVD in zijn jaarverslag over 2020.

Het coronavirus werkt bij sommige Nederlanders als een katalysator voor anti-overheidsgevoelens. Wantrouwen en verzet tegen de overheid zijn breder en veelvormiger geworden. De AIVD ziet een verschil tussen 'denkers' en 'doeners'. De denkers zijn doorgaans hoger opgeleid en verspreiden antidemocratische ideeën via publicaties of podcasts. De doeners voeren acties uit in de openbare ruimte.

Volgens directeur-generaal van de AIVD Erik Akerboom is de groep actievoerders "hele curieuze samenstelling van allerlei deelgroeperingen":
VIDEO BIJ BRON

Sommigen roepen aanhangers via sociale media op tot extremere acties, volgens de AIVD verpakt als 'het opperen van ideeën'. Dat verlaagt de drempel voor intimidatie, bedreiging en geweld. Agenten, wetenschappers, GGD-medewerkers, journalisten en politici zijn daarvan het slachtoffer. Ze worden lastiggevallen, thuis opgezocht of hun privéadressen worden gepubliceerd. Ook zijn daadwerkelijk teststraten in brand gestoken of vernield.

Rechts-extremisme
Rechts-extremisten sluiten zich aan bij de straatprotesten: "Extremistische ideeën bereikten ook een groter publiek omdat rechts-extremisten voet aan de grond kregen bij anti-overheidsdemonstraties. Zo bestaan er inmiddels complottheorieën over corona die een variant zijn op de zogeheten omvolkingstheorie."

Directeur-generaal van de AIVD Erik Akerboom ziet daar een gevaar in: "We zien een kleine groep individuen die geweld goedpraat of eraan meedoet. En dat in een cocktail met complottheorieën, dat zijn voedingsbodems die kunnen leiden tot extremisme."

De AIVD is bezorgd dat rechts-extremisten verder radicaliseren. "Dat maakt dat terroristische aanslagen door rechts-extremisten in Nederland op dit moment mogelijk zijn."

Jihadistisch terrorisme
Toch gaat de grootste dreiging voor de veiligheid in Nederland nog steeds uit van jihadisten, denkt de AIVD. De lockdown dempte weliswaar de jihadistische dreiging omdat jihadisten in binnen- en buitenland vaker thuis zaten en elkaar minder konden ontmoeten. Hun zichtbaarheid nam daardoor af.

Maar ook de inlichtingendiensten waren beperkt in wat ze fysiek konden: "Reisbeperkingen maakten in- en uitreizen een deel van het jaar moeilijker voor inlichtingenofficieren. Dat probeerden diensten te compenseren door vaker digitaal te spioneren", zo meldt het jaarverslag.

"We hebben nog steeds een grote groep in Nederland met jihadistische ideeën, zo'n 600 mensen", zegt Akerboom. "En nog zo'n 100 personen in het buitenland die druppelsgewijs terugkomen, dus die dreiging blijft actueel."

Spionage
De AIVD waarschuwt opnieuw voor de gevaren van spionage door China, Rusland, Iran en Noord-Korea. Die landen proberen technologie en kennis te stelen en bedreigen zo de Nederlandse economische veiligheid en welvaart. "Een offensieve strategie", aldus Akerboom.

De dienst kondigt aan dit jaar structureel onderzoek te doen naar de economische veiligheid van ons land en de komende jaren extra te investeren in effectief gebruik van technologie, data en medewerkers die daarmee aan de slag kunnen.
https://nos.nl/artikel/23(...)oeit-ook-door-corona
----------------------

Niet best :N :N :N
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199210188
Storm in glas water. Echt gevaarlijk extreem rechts als in geweldbereid is er nauwelijks tot niet in Nederland.

Latent racisme wat leidt tot bijvoorbeeld discriminatie op arbeidsmarkt is veel gevaarlijker voor de samenleving.
pi_199210223
Tegenwoordig ben je al extreem rechts als je niks tegen zwarte piet hebt, dus het zal wel.
pi_199210267
quote:
Jihadistisch terrorisme
Toch gaat de grootste dreiging voor de veiligheid in Nederland nog steeds uit van jihadisten
Dat kon de titel niet zijn natuurlijk. :+
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 april 2021 @ 19:24:26 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199210277
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:17 schreef Hamzoef het volgende:
Storm in glas water. Echt gevaarlijk extreem rechts als in geweldbereid is er nauwelijks tot niet in Nederland.

Latent racisme wat leidt tot bijvoorbeeld discriminatie op arbeidsmarkt is veel gevaarlijker voor de samenleving.
Al meerdere (ook verijdelde) aanslagen op teststraten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199210288
Ik heb m'n bisonmuts al klaar liggen voor de bestorming van het binnenhof.
pi_199210290
quote:
84s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Al meerdere (ook verijdelde) aanslagen op teststraten.
Wappies zijn niet per definitie extreem rechts toch?
  donderdag 29 april 2021 @ 19:27:02 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199210324
quote:
Rechts-extremisten sluiten zich aan bij de straatprotesten
Bedoelen ze nu die Romeo’s?

Lekker kort door de bocht door iedereen die tegen de overheid ageert, als rechts-extremist af te schilderen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199210344
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Bedoelen ze nu die Romeo’s?

Lekker kort door de bocht door iedereen die tegen de overheid ageert, als rechts-extremist af te schilderen.
Ze bedoelen die clubjes zoals Defend IJmuiden, Defend Rotterdam, etc. Die zie je prominent bij al die corona-protesten.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 april 2021 @ 19:28:34 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199210349
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wappies zijn niet per definitie extreem rechts toch?
Niet allemaal. Maar onder de wappies zijn wel aanhangers van bijvoorbeeld het extreemrechtse Qanon. Ook mengen zich steeds vaker extreemrechtse en neo-nazi groepen (bijv die defend *plaatsnaam*) zich onder de demonstranten. En vergeet niet dat er wappies zijn die figuren als Baudet blind volgen en zijn nazi uitspraken verdedigen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199210364
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wappies zijn niet per definitie extreem rechts toch?
Dat zegt toch ook niemand?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2021 19:30:34 ]
pi_199210383
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:25 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb m'n bisonmuts al klaar liggen voor de bestorming van het binnenhof.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 29 april 2021 @ 19:31:11 #13
186611 Haags
pi_199210394
Drie keer rechtsaf is links. Dat maakt het weer mooi in evenwicht.
Zonder wrijving geen glans
pi_199210472
Dit is overigens niet verrassend. Als je terugkijkt in de geschiedenis zie je dat binnen veel grootschalige protestbewegingen kleine groepjes ontstaan die radicaliseren en geweld niet schuwen.

Veel mensen protesteerden tegen apartheid, RARA was de extremistische variant. Veel mensen zijn tegen bont en dierproeven, ALF is de extremistische variant. Velen protesteerden tegen kernwapens, enkelen richtten vernielingen aan op militaire bases.

Het ligt dus wel in de lijn der verwachting dat binnen de huidige protestbeweging ook figuren opstaan die extremere acties ambiëren. Op het moment dat die elkaar vinden en daadwerkelijk plannen gaan beramen, is het goed dat de AIVD ze al in het snotje heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2021 19:38:03 ]
pi_199210832
quote:
Onder de Nederlanders die afgelopen jaar protesteerden tegen coronamaatregelen bevindt zich een kleine groep die intimidatie, bedreiging of geweld goedpraat of zelfs bereid is die middelen toe te passen.
Is immers dat je nooit ziet dat er geweld tegen zelf aangewezen nazi's wordt goedgepraat, zo ook hier, geweld tegen blanken vanuit BLM of weer geweld wordt gebruikt tegen mensen die gebruik maken van het recht om te demonstreren. Met als grote verschil natuurlijk dat dit niet alleen goedgepraat wordt maar ook nog eens in de praktijk vele malen vaker voorkomt. Maar laat ons maar weer wijsmaken dat extreem-rechts het grote probleem is in Nederland, terwijl je nog meer kans hebt om van een keukentrapje te vallen. Echte verwarde mensen door de corona lockdown worden naar mijn mening te snel in het hoekje "extreem-rechts" gedrukt.
pi_199211066
Uit op een groter budget lijkt me eerder.
  donderdag 29 april 2021 @ 20:13:08 #17
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_199211125
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:25 schreef Hamzoef het volgende:
Wappies zijn niet per definitie extreem rechts toch?
Dat is het lullige aan die vermenging. Er zijn allerlei soorten wappies, zoals je ook allerlei soorten moslims hebt (bijvoorbeeld).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 29 april 2021 @ 20:15:12 #18
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_199211165
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:31 schreef Haags het volgende:
Drie keer rechtsaf is links. Dat maakt het weer mooi in evenwicht.
Ik vind het vooral verspilde moeite, drie bewegingen voor 1 richting.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 29 april 2021 @ 20:17:39 #19
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_199211210
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:23 schreef Nober het volgende:
Dat kon de titel niet zijn natuurlijk. :+
Dat is niet nieuwswaardig meer, dat is al de standaard. Nu blijkt dat er op rechts ook allerlei jihadisten zijn. Vervelend nieuws voor sommigen, maar daarmee niet minder waar.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_199211237
Ik hoor de AIVD al jaren waarschuwen voor oprukkend extreem-rechts. Dan moet het nou dan toch eindelijk een keer gaan gebeuren wil de waarschuwing nog geloofwaardig zijn.
  donderdag 29 april 2021 @ 20:22:14 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199211298
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:09 schreef Makrelis het volgende:
Uit op een groter budget lijkt me eerder.
Precies wat ik dacht! :’)
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199211378
Quote uit dat NOS artikel in de OP:

quote:
De lockdown dempte weliswaar de jihadistische dreiging omdat jihadisten in binnen- en buitenland vaker thuis zaten en elkaar minder konden ontmoeten. Hun zichtbaarheid nam daardoor af.
Wat? Dus een terrorist die een aanslag wil plegen denkt: Goh, er zijn nu Corona-maatregelen, dus nu maar even niet? :?
  donderdag 29 april 2021 @ 20:30:10 #23
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_199211459
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:25 schreef littlemindy het volgende:
Quote uit dat NOS artikel in de OP:
Wat? Dus een terrorist die een aanslag wil plegen denkt: Goh, er zijn nu Corona-maatregelen, dus nu maar even niet? :?
Er staat eerder dat ze zich moeilijker kunnen organiseren, is het niet?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_199211612
Maar is dat zo? In NL zijn daar toch nooit veel beperkingen in geweest. Ja, het 'mag' niet. Maar dat geldt ook voor een pijpbom bouwen.
pi_199211742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:38 schreef littlemindy het volgende:
Maar is dat zo? In NL zijn daar toch nooit veel beperkingen in geweest. Ja, het 'mag' niet. Maar dat geldt ook voor een pijpbom bouwen.
Je valt nu veel meer op als je reist, toch mensen blijft ontmoeten, etc. Moskeeën, madrassa's en theehuizen zijn gesloten. Bovendien zijn er ook veel minder andere mensen die nog samenkomen, dus het wordt tamelijk lastig om bijv. een aanslag te plegen op een drukke markt.
pi_199211769
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik hoor de AIVD al jaren waarschuwen voor oprukkend extreem-rechts. Dan moet het nou dan toch eindelijk een keer gaan gebeuren wil de waarschuwing nog geloofwaardig zijn.
Ze waarschuwen ook al jaren voor aanslagen uit jihadistische hoek en daar hebben we ook vrijwel niet mee te maken gehad. Je zou er ook dus ook uit kunnen afleiden dat ze goed in de gaten hebben waar potentieel gevaar loert en adequaat ingrijpen voor het gierend uit de klauwen kan escaleren.
pi_199211807
quote:
7s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:13 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat is het lullige aan die vermenging. Er zijn allerlei soorten wappies, zoals je ook allerlei soorten moslims hebt (bijvoorbeeld).
Ik lees dat de AIVD het ook een 'curieuze' samenstelling vindt. Het zijn allemaal mensen die vooral heel erg TEGEN zijn. Ze vinden elkaar in hun wantrouwen of haat jegens de overheid en de 'elite', maar als je ze zou vragen waar ze dan vóór zijn, zul je totaal verschillende opvattingen horen. Ze delen dus vooral hun tegens, niet hun voors.
pi_199211852
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:25 schreef littlemindy het volgende:
Quote uit dat NOS artikel in de OP:
[..]

Wat? Dus een terrorist die een aanslag wil plegen denkt: Goh, er zijn nu Corona-maatregelen, dus nu maar even niet? :?
Waar moet je nu een aanslag op plegen? Op een verlaten vliegveld? Een lege trein? Met je vrachtwagen op zoek gaan naar slachtoffers in muisstille winkelstraten?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199211974
quote:
De AIVD ziet een verschil tussen 'denkers' en 'doeners'. De denkers zijn doorgaans hoger opgeleid en verspreiden antidemocratische ideeën via publicaties of podcasts.
Nou zijn ze natuurlijk hartstikke rechts, maar om D66-ers nou extreem-rechts te noemen maakt het er niet helderder op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199212034
Voor wat verdieping is het wel aardig om eens te luisteren naar de podcast 'Dossier AIVD'. Met name de aflevering over het in de gaten houden van protestbewegingen. Ik meen dat dat aflevering 6 is. Gaat in de podcast met name over links extremisme: RARA, dierenactivisten, etc., maar de manier waarop de AIVD naar zulke groepen kijkt zal voor rechtse bewegingen vast vergelijkbaar zijn.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 april 2021 @ 21:15:54 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199212140
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou zijn ze natuurlijk hartstikke rechts, maar om D66-ers nou extreem-rechts te noemen maakt het er niet helderder op.
Ze willen geen voorbeelden van de denkers geven maar dat zijn vast Willem Engel, Robert Jensen, Blackbox, Lange Frans, etc.

Maar of ze hoog opgeleid zijn betwijfel ik :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 april 2021 @ 21:16:26 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199212152
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:08 schreef Sodemieters het volgende:
Voor wat verdieping is het wel aardig om eens te luisteren naar de podcast 'Dossier AIVD'. Met name de aflevering over het in de gaten houden van protestbewegingen. Ik meen dat dat aflevering 6 is. Gaat in de podcast met name over links extremisme: RARA, dierenactivisten, etc., maar de manier waarop de AIVD naar zulke groepen kijkt zal voor rechtse bewegingen vast vergelijkbaar zijn.
Wow! Super vet! Ik wist niet dat de AIVD een podcast heeft _O_ _O_ Ik ga ff luisteren :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199212328
quote:
84s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ze willen geen voorbeelden van de denkers geven maar dat zijn vast Willem Engel, Robert Jensen, Blackbox, Lange Frans, etc.

Maar of ze hoog opgeleid zijn betwijfel ik :T
Hoezo zijn die extreem-rechts dan? Het liljkt ook een beetje een kwestie van we hebben moslimterroristen laten we de rest dan maar extreem-rechts noemen zodat het weer in evenwicht lijkt of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199212366
quote:
84s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ze willen geen voorbeelden van de denkers geven maar dat zijn vast Willem Engel, Robert Jensen, Blackbox, Lange Frans, etc.

Maar of ze hoog opgeleid zijn betwijfel ik :T
Willem Engel in ieder geval wel: universitaire studie afgerond, promotieonderzoek afgebroken. Lange Frans heeft voortijdig zijn universitaire studie bedrijfskunde afgebroken. Jensen is een havo-klantje

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2021 21:42:12 ]
pi_199212424
quote:
84s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wow! Super vet! Ik wist niet dat de AIVD een podcast heeft _O_ _O_ Ik ga ff luisteren :D
Er zijn er zelfs twee. Aan de podcast die ik hierboven noemde (Dossier AIVD) heeft de AIVD zelf niet meegewerkt. Er is ook nog De Dienst, wat wel met medewerking van hunzelf gemaakt is. Dossier AIVD is vrij droge kost, De Dienst is wat toegankelijker qua format.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2021 21:36:26 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 april 2021 @ 21:37:07 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199212567
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Er zijn er zelfs twee. Aan de podcast die ik hierboven noemde (Dossier AIVD) heeft de AIVD zelf niet meegewerkt. Er is ook nog De Dienst, wat wel met medewerking van hunzelf gemaakt is. Dossier AIVD is vrij droge kost, De Dienst is wat toegankelijker qua format.
Dat is weer veel luisterplezier *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste debater 2022 donderdag 29 april 2021 @ 21:50:54 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199212811
Antisemitisme doet het ook weer erg goed in die kringen hoor... Is logisch, want bij die complotdenkers is er altijd wel ergens een duistere batcave ware snode figuren samenkomen om de wereld te vernietigen. En negen van de tien keer komen die wappies uit bij de Joden.

Ook die farce die 'cultuur-marxisme' wordt genoemd en als solide theorie wordt verkocht in altrechtse krochten, gewoon een carbon kopie van het standaard 'joden-die-de-wereld-willen-overnemen-door-dood-en-verderf-onder-de-volkeren-te-brengen' verhaaltje waar die club toch al een handje van heeft gehad in de geschiedenis.

En hier op fok; naast types die in BNW gewoon de standaard haakneus-jood-als-poppenspeler als cartoon weergeven hebben we holocaustontkenning, bagatellisering van de holocaust en een haast reflexmatige reactie bij een hoop rechtsdraaiende users om werkelijk alles wat met extreem-rechts te maken heeft direct af te zwakken. Dat allemaal uiteraard tezamen met de hier al jaren gaande haatzaaierij richting buitenlanders (al dan niet aan de hand van ras en IQ-gewauwel).

Maar dat aandachtsorgel met haar ene zetel, Sylvana Simons, dat is het gevaar. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 29 april 2021 @ 21:55:13 #38
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199212874
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Antisemitisme doet het ook weer erg goed in die kringen hoor... Is logisch, want bij die complotdenkers is er altijd wel ergens een duistere batcave ware snode figuren samenkomen om de wereld te vernietigen. En negen van de tien keer komen die wappies uit bij de Joden.

Ook die farce die 'cultuur-marxisme' wordt genoemd en als solide theorie wordt verkocht in altrechtse krochten, gewoon een carbon kopie van het standaard 'joden-die-de-wereld-willen-overnemen-door-dood-en-verderf-onder-de-volkeren-te-brengen' verhaaltje waar die club toch al een handje van heeft gehad in de geschiedenis.

En hier op fok; naast types die in BNW gewoon de standaard haakneus-jood-als-poppenspeler als cartoon weergeven hebben we holocaustontkenning, bagatellisering van de holocaust en een haast reflexmatige reactie bij een hoop rechtsdraaiende users om werkelijk alles wat met extreem-rechts te maken heeft direct af te zwakken. Dat allemaal uiteraard tezamen met de hier al jaren gaande haatzaaierij richting buitenlanders (al dan niet aan de hand van ras en IQ-gewauwel).

Maar dat aandachtsorgel met haar ene zetel, Sylvana Simons, dat is het gevaar. :')
Voorbeeldje:

NWS / 106 jaar geleden: Genocide door de Turken op de Armenen
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Beste debater 2022 donderdag 29 april 2021 @ 21:59:44 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199212944
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199213115
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:28 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Willem Engel in ieder geval wel: universitaire studie afgerond, promotieonderzoek afgebroken. Lange Frans heeft voortijdig zijn universitaire studie bedrijfskunde afgebroken. Jensen is een havo-klantje
Stuk voor stuk hoger opgeleid dan die verontruste dames die in de jaren ‘70 op een Puch het dorpsplein onveilig maakten en de jongens tot zoete razernij dreven, maar nu met een geel hesje aan per scootmobiel-met-spandoek achter de optocht aan rijden.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 19:39:57 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199489251
quote:
Onderzoek over extreemrechts: 'Sommige activisten in staat tot een aanslag'

De overheid heeft te weinig ogen en oren in gemeenschappen rond extreemrechtse groepen. Dat zegt oud-journalist Nikki Sterkenburg, die woensdag promoveert op onderzoek naar rechts-extremisme in Nederland. "Tegen jihadisme werd iedereen in stelling gebracht en zat de overheid in de haarvaten van de moslimgemeenschap. Bij deze groep is dit nihil."

Sterkenburg, inmiddels plaatsvervangend hoofd analyse bij de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), sprak voor haar proefschrift de afgelopen jaren met meer dan veertig radicaal- en extreemrechtse activisten.

Ze acht enkelen van de activisten die ze sprak in staat tot een aanslag. "Dan gaat het om mensen die geloven in een aanstaande burgeroorlog, die schietles nemen en wapens hebben."

Nieuwsuur sprak ook met twee extreemrechtse activisten uit het onderzoek. Zij willen anoniem blijven, in dit artikel noemen we ze Mick en Roel. Mick noemt zichzelf patriottisch-rechts en maakte deel uit van organisaties als Voorpost, Demonstranten tegen Gemeenten en Proud Boys, dat in Canada wordt beschouwd als een terroristische organisatie. Hij verwacht in de nabije toekomst een gewapend conflict en is, net als Roel, bereid zelf de wapens op te pakken:

VIDEO BIJ BRON

De eerdergenoemde actiegroepen haken vaak aan bij lokale demonstraties. In het verleden waren dat meestal demonstraties tegen asielzoekerscentra. Nu mengen rechts-extremistische groepen zich onder anti-lockdowndemonstranten, zo schrijft de AIVD eind april in zijn jaarverslag. De groepen delen een sterk anti-overheidssentiment. Volgens de inlichtingendienst bereiken extreemrechtse ideeën een steeds groter publiek.

"We gaan ook naar grote demonstraties in Duitsland", zegt Roel, die zichzelf "gematigd extreemrechts" noemt. "Die betogingen zijn leuker want het is hard tegen hard, het komt weleens tot knokken."

Sterkenburg ziet dat het extreemrechts gedachtengoed steeds meer wordt omarmd, en wordt aangepast aan verschillende soorten publiek. Ze verdeelt mensen in verschillende groepen, om duidelijk te maken waarom zij zich aansluiten bij rechts-extremistische groeperingen.

Het gaat volgens haar om rechtvaardigheidszoekers die boos zijn op de overheid, spanningszoekers, mensen die op zoek zijn naar vriendschap en ideologische zoekers, zoals bij studiegenootschap Erkenbrand. Over die laatste groep zegt Sterkenburg: "Het is nieuw dat een jonge groep ideologische zoekers opduikt in Nederland. Dat ze rekruteren onder hoogopgeleiden hebben we niet eerder gezien."

Aanslag moskee Enschede
Mick en Roel kennen de daders van de terroristische aanslag op een moskee in Enschede. Vijf mannen gooiden in 2016 molotovcocktails naar het gebouw, waar moslims in gebed waren. De schuldigen werden veroordeeld tot straffen van twee jaar en twee jaar en twee maanden.

Mick vindt die straffen overdreven en Roel keurt de daad niet af: "Ik was ook wel in staat om zoiets te doen, maar ik heb te veel verantwoordelijkheden." De AIVD en de NCTV achten een terroristische aanslag uit rechts-extremistische hoek mogelijk.

Twee mannen uit Amsterdam en Zwijndrecht worden verdacht van terreurplannen. Nieuwsuur had inzage in hun chatverkeer:
VIDEO BIJ BRON

Beide activisten die Nieuwsuur sprak, zeggen hun overtuigingen in hun omgeving uit te dragen: "Als je het niet te extreem brengt, is men het grotendeels wel met me eens", aldus Roel.

Volgens Nikki Sterkenburg weten partners, familie en werkgevers van de extreemrechtse activisten die ze sprak veelal van hun denkbeelden, maar leidt dit niet tot problemen: "Als ze andere woorden gebruiken dan ras, zoals cultuur en beschaving, worden hun uitingen niet zo snel als extreemrechts herkend."

Sterkenburg schreef ook het boek Maar dat mag je niet zeggen naar aanleiding van haar gesprekken. Dat is vanaf donderdag verkrijgbaar.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)taat-tot-een-aanslag
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste debater 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 19:41:23 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199489271
Extreem-rechts bestaat dan ook helemaal niet. Gewoon het mantra herhalen dat sinds 2002 tot absolute waarheid is verheven: "Het is de schuld van de Linkse Kerk".

Werkt al bijna twintig jaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 21:42:18 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199492722
Nu bij nieuwsuur
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199493669
quote:
84s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 21:42 schreef Starhopper het volgende:
Nu bij nieuwsuur
En? Zijn er het laatste jaar arrestaties geweest van extreem rechtse verdachten die aanslagen aan het beramen waren?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 22:12:31 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199494015
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En? Zijn er het laatste jaar arrestaties geweest van extreem rechtse verdachten die aanslagen aan het beramen waren?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)msterdam-zwijndrecht

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200717_00168426

https://joop.bnnvara.nl/n(...)eroorlog-wil-starten

https://nos.nl/artikel/23(...)eekt-van-terreurdaad

Ooh en vergeet niet dat er journalisten zijn aangevallen, teststraken in de fik zijn gezet. Virologen en (huis)artsen en politici die worden bedreigd en geïntimideerd. En ga zo maar door
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199494464
quote:
84s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)msterdam-zwijndrecht

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200717_00168426

https://joop.bnnvara.nl/n(...)eroorlog-wil-starten

https://nos.nl/artikel/23(...)eekt-van-terreurdaad

Ooh en vergeet niet dat er journalisten zijn aangevallen, teststraken in de fik zijn gezet. Virologen en (huis)artsen en politici die worden bedreigd en geïntimideerd. En ga zo maar door

Top. Dankjewel. Joop kan ik niet serieus nemen (dat ga zo maar door zal wel meevallen als je dit mee moet nemen) maar de rest is prima.
Is de uitzending nog de moeite waard om terug te kijken?

In totaal dus 3 Nederlandse rechtsextremisten opgepakt en 1 Duitse het afgelopen jaar. Schamele score lijkt mij als de AIVD er zo mee bezig is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2021 22:24:55 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 22:24:51 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199494551
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Top. Dankjewel. Joop kan ik niet serieus nemen (dat ga zo maar door zal wel meevallen als je dit mee moet nemen) maar de rest is prima.
Is de uitzending nog de moeite waard om terug te kijken?
Mijn maag draaide om tijdens de interviews
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 18 mei 2021 @ 22:49:20 #48
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199495457
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik hoor de AIVD al jaren waarschuwen voor oprukkend extreem-rechts. Dan moet het nou dan toch eindelijk een keer gaan gebeuren wil de waarschuwing nog geloofwaardig zijn.
Er is al jaren op rij geconstateerd dat de bereidheid om een aanslag te plegen niet echt veel voorstelde, nu is dat juist veranderd. Alleen groeit extreemrechts wel al jaren in populariteit.

Zo heel ingewikkeld is deze materie niet zou je denken, maar toch blijkt het te moeilijk.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 22:50:30 #49
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199495499
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
In totaal dus 3 Nederlandse rechtsextremisten opgepakt en 1 Duitse het afgelopen jaar. Schamele score lijkt mij als de AIVD er zo mee bezig is.
De AIVD inventariseert slechts wat er zoal lijkt te spelen. Dat er al jaren op rij nog geen serieuze dreiging vanuit is gegaan is dan ook niet betwist.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 23:04:31 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199496155
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Top. Dankjewel. Joop kan ik niet serieus nemen (dat ga zo maar door zal wel meevallen als je dit mee moet nemen) maar de rest is prima.
Is de uitzending nog de moeite waard om terug te kijken?

In totaal dus 3 Nederlandse rechtsextremisten opgepakt en 1 Duitse het afgelopen jaar. Schamele score lijkt mij als de AIVD er zo mee bezig is.
Dit gaat alleen wat ik kon vinden over Nederland/Nederlanders.
Maar 1 Duitse? Die staat er bij omdat hij in Nederland is opgepakt. Er zijn meerdere extreemrechtse groepen opgerold in Duitsland. Google maar eens ;)

Hier een voorzetje:
https://nos.nl/artikel/23(...)ge-rechts-extremisme
https://nos.nl/artikel/23(...)29-agenten-betrokken
https://nos.nl/artikel/23(...)ici-uit-te-schakelen
https://www.ad.nl/buitenl(...)-bij-leden~aad8b155/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 18 mei 2021 @ 23:06:52 #51
117098 Hathor
Effe niet
pi_199496236
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er is al jaren op rij geconstateerd dat de bereidheid om een aanslag te plegen niet echt veel voorstelde, nu is dat juist veranderd. Alleen groeit extreemrechts wel al jaren in populariteit.

Zo heel ingewikkeld is deze materie niet zou je denken, maar toch blijkt het te moeilijk.
Oorzaak-gevolg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199496361
quote:
84s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 23:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit gaat alleen wat ik kon vinden over Nederland/Nederlanders.
Maar 1 Duitse? Die staat er bij omdat hij in Nederland is opgepakt. Er zijn meerdere extreemrechtse groepen opgerold in Duitsland. Google maar eens ;)

Hier een voorzetje:
https://nos.nl/artikel/23(...)ge-rechts-extremisme
https://nos.nl/artikel/23(...)29-agenten-betrokken
https://nos.nl/artikel/23(...)ici-uit-te-schakelen
https://www.ad.nl/buitenl(...)-bij-leden~aad8b155/
Ja, 1 recht extremistische Duitser opgepakt in Nederland.
Dat er in Duitsland meerder jaarlijks worden opgepakt is een open deur.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 23:12:19 #53
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199496407
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oorzaak-gevolg.
Je bedoelt?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 23:26:08 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199496694
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199496948
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 23:26 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Toch gek dat men het hier dan zo vaak en zo vurig over extreem rechts heeft als ik de statistieken zo zie.
pi_199497823
Geweld komt vrijwel altijd van links.
  woensdag 19 mei 2021 @ 07:31:32 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199498832
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 23:26 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe men dit wil gaan goedpraten.
pi_199498884
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:10 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
[..]

----------------------

Niet best :N :N :N
Dat merk je hier op FOK! natuurlijk ook. Extreme denkbeelden worden als normaal gepresenteerd en mensen die het daar dan niet mee eens zijn worden uitgemaakt voor deuger, slinks ect.

Compleet gepolariseerd, dat politieke debat. Nederland is al decennia lang voornamelijk een rechts land. En daar komen alleen maar rechts-radicalere partijen bij, zoals FvD.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 19 mei 2021 @ 08:30:55 #59
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199499251
quote:
3s.gif Op woensdag 19 mei 2021 07:39 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat merk je hier op FOK! natuurlijk ook. Extreme denkbeelden worden als normaal gepresenteerd en mensen die het daar dan niet mee eens zijn worden uitgemaakt voor deuger, slinks ect.

Compleet gepolariseerd, dat politieke debat. Nederland is al decennia lang voornamelijk een rechts land. En daar komen alleen maar rechts-radicalere partijen bij, zoals FvD.
Geef eens wat voorbeelden van deze extreme denkbeelden?
pi_199499451
quote:
3s.gif Op woensdag 19 mei 2021 07:39 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat merk je hier op FOK! natuurlijk ook. Extreme denkbeelden worden als normaal gepresenteerd en mensen die het daar dan niet mee eens zijn worden uitgemaakt voor deuger, slinks ect.

Compleet gepolariseerd, dat politieke debat. Nederland is al decennia lang voornamelijk een rechts land. En daar komen alleen maar rechts-radicalere partijen bij, zoals FvD.
En BIJ1, nogal een links radicale partij, tegen het marxisme aan.

En ja, ook hier op Fok is het compleet gepolariseerd. Dat kan je beide kanten toeschrijven. Ik vind de frontpage vrij rechts terwijl het forum behoorlijk links is.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 09:01:11 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199499626
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En BIJ1, nogal een links radicale partij, tegen het marxisme aan.

En ja, ook hier op Fok is het compleet gepolariseerd. Dat kan je beide kanten toeschrijven. Ik vind de frontpage vrij rechts terwijl het forum behoorlijk links is.
Er zitten genoeg rechtse users hoor. En meerdere users die tegen het extreme aan zitten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199499665
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En BIJ1, nogal een links radicale partij, tegen het marxisme aan.
Bij1 is tamelijk radicaal links, dat klopt. Maar hoeveel zetels hebben die eigenlijk ? ;)
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199499669
quote:
84s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:01 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Er zitten genoeg rechtse users hoor. En meerdere users die tegen het extreme aan zitten.
Op de frontpage zitten ook genoeg linkse users, ook die tegen het extreme aanzitten. Blijft echter dat de frontpage behoorlijk rechts is en het forum behoorlijk links.
pi_199499691
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 00:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Geweld komt vrijwel altijd van links.
In jouw bubbel ja. In de echte wereld komt het vooral van radicalen, zowel links als rechts.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199499708
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 07:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe men dit wil gaan goedpraten.
Wat valt daar aan goed te praten? Ga eens over de grens kijken in Duitsland, daar ziet het er weer anders uit. Je kan altijd het plaatje zoeken dat bij je bewering past.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199499729
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:08 schreef recursief het volgende:

[..]

Wat valt daar aan goed te praten? Ga eens over de grens kijken in Duitsland, daar ziet het er weer anders uit. Je kan altijd het plaatje zoeken dat bij je bewering past.
Dit topic gaat over Nederland, de constateringen van de AIVD, laten we het dus bij Nederland houden.
pi_199499808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dit topic gaat over Nederland, de constateringen van de AIVD, laten we het dus bij Nederland houden.
Dat maak ik zelf wel uit. Als iemand gaat hurdurren dat ie benieuwd is "hoe dat goed gepraat gaat worden" dan geef ik tegengas. Punt is gewoon dat een moment in de tijd (zie het bewuste plaatje) een punt is en geen lijn. Met andere woorden: op een ander moment in de tijd kan het er weer heel anders uitzien.

Het is al gevaarlijk om te extrapoleren door een lijn door twee punten te trekken, maar op basis van 1 punt een conclusie trekken slaat helemaal nergens op. En juist daar gaat dit topic ook over: kennelijk is extreem-rechts aan het oprukken in Nederland. Dat zal je niet zien aan een momentopname.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:20:11 #68
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199499832
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:08 schreef recursief het volgende:

[..]

Wat valt daar aan goed te praten? Ga eens over de grens kijken in Duitsland, daar ziet het er weer anders uit. Je kan altijd het plaatje zoeken dat bij je bewering past.
Wat is dit nou weer voor onzin? We praten toch over bedreigingen voor de Nederlandse rechtsorde? Uit dit plaatje blijkt duidelijk dat er op zijn minst een veel genuanceerder verhaal ligt, i.t.t. wat de media ons telkens willen doen geloven. Jij mag mij uitleggen wat Duitsland met groeperingen in Nederland te maken heeft.
pi_199499854
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzin? We praten toch over bedreigingen voor de Nederlandse rechtsorde? Uit dit plaatje blijkt duidelijk dat er op zijn minst een veel genuanceerder verhaal ligt, i.t.t. wat de media ons telkens willen doen geloven. Jij mag mij uitleggen wat Duitsland met groeperingen in Nederland te maken heeft.
Zie post direct boven je reply.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:25:01 #70
33189 RM-rf
1/998001
pi_199499883
De kans is zeer groot dat binnen drie tot vijf jaar er meerdere doden gaan vallen bij een geweldadige Aktie van een 'eenling' in nederland...

De dader zal een autochtone jonge man zijn, leeftijd in de twintig of vroeg in de dertig.
De man geld als eenling, heeft niet veel vrienden, maar omwonenden omschrijven hem als stil maar vriendelijk.

Zijn werkgeschiedenis omvat veel kortdurende lagbetaalde banen en veel wisselingen, mogelijk is hij kort ervoor zijn baan verloren of heeft zelf opgezegd.
zijn opleidngsnieau is laag of zelfs diplomaloos de school verlaten.

Mogelijk heeft hij tatoeages van runetekens, bepaalde cijfer-symbolen, in zijn internetgeschiedenis zal men vooral interesse in bepaalde thema's zien, maar onderzoekers vinden dat 'onvoldoende om tot een politiek motief te komen'. In de boekenkast staan boeken van Celine, Nietszche, an de uitgeverij Arktos of het 'Counter-currents'-platform.

De aanslag vind plaats door ofwel geweren en pistolen, en het neerschieten van mensen in een publieke gelegenheid, hierbij is er vermoedelijk een opvallende overeenkomst te zien van welke slachtoffers hij uitzoekt, maar niet voldoende voor een onderzoeker om daaruit conclusies te trekken.
Of de dader gebruikt een auto als wapen tegen weerloze voetgangers.


Na dit voorval zullen bepaalde media en personen op fora als fok heel boos reageren als men wijst op een nabijheid van deze jongeman bij bepaalde ideologische groepen, claimen dat het een eenling is met psychiatrische problemen.


Als echter de dader een buitenlandse naam zou hebben of een 'mediterraan uiterlijk', staan exact dezelfde personen vooraan op dat wél zo te framen, als een 'politieke' daad
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:28:25 #71
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199499933
Meh, dit hoor ik al sinds Fortuyn dood is.
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:29:02 #72
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199499937
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:21 schreef recursief het volgende:

[..]

Zie post direct boven je reply.
Ja, leuk verhaal alleen klopt het niet. Er staat toch duidelijk incidenten sinds 1950-2020? Dus geen punt, maar zeventig jaar aan data. Daarnaast is de groepsgrootte wel een momentopname, maar deze is altijd groter geweest bij de extreemlinkse groepen.

Dus het aantal aanslagen over de tijd is groter, het aantal doden is hoger, het aantal groepen is groter, de groepsgrootte is groter en de bereidheid tot geweld is groter. Maar nee, we hebben het slechts over een "momentopname" en moeten ook in Duitsland kijken. Besef je zelf wel wat je zegt?

[ Bericht 22% gewijzigd door Richestorags op 19-05-2021 09:34:32 ]
pi_199499978
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 23:26 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is de bron van dit plaatje? Het is kennelijk iets dat iemand zelf in elkaar geknutseld heeft, op basis van verschillende rapporten, maar wie is die iemand?
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:35:18 #74
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_199499997
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:25 schreef RM-rf het volgende:
De kans is zeer groot dat binnen drie tot vijf jaar er meerdere doden gaan vallen bij een geweldadige Aktie van een 'eenling' in nederland...

De dader zal een autochtone jonge man zijn, leeftijd in de twintig of vroeg in de dertig.
De man geld als eenling, heeft niet veel vrienden, maar omwonenden omschrijven hem als stil maar vriendelijk.

Zijn werkgeschiedenis omvat veel kortdurende lagbetaalde banen en veel wisselingen, mogelijk is hij kort ervoor zijn baan verloren of heeft zelf opgezegd.
zijn opleidngsnieau is laag of zelfs diplomaloos de school verlaten.

Mogelijk heeft hij tatoeages van runetekens, bepaalde cijfer-symbolen, in zijn internetgeschiedenis zal men vooral interesse in bepaalde thema's zien, maar onderzoekers vinden dat 'onvoldoende om tot een politiek motief te komen'. In de boekenkast staan boeken van Celine, Nietszche, an de uitgeverij Arktos of het 'Counter-currents'-platform.

De aanslag vind plaats door ofwel geweren en pistolen, en het neerschieten van mensen in een publieke gelegenheid, hierbij is er vermoedelijk een opvallende overeenkomst te zien van welke slachtoffers hij uitzoekt, maar niet voldoende voor een onderzoeker om daaruit conclusies te trekken.
Of de dader gebruikt een auto als wapen tegen weerloze voetgangers.

Na dit voorval zullen bepaalde media en personen op fora als fok heel boos reageren als men wijst op een nabijheid van deze jongeman bij bepaalde ideologische groepen, claimen dat het een eenling is met psychiatrische problemen.

Als echter de dader een buitenlandse naam zou hebben of een 'mediterraan uiterlijk', staan exact dezelfde personen vooraan op dat wél zo te framen, als een 'politieke' daad
Oké Walter.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_199500013
Ik pak mijn popcorn pas erbij als we eindelijk verplicht vaccineren gaan invoeren
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:38:23 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199500024
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:25 schreef RM-rf het volgende:
De kans is zeer groot dat binnen drie tot vijf jaar er meerdere doden gaan vallen bij een geweldadige Aktie van een 'eenling' in nederland...

De dader zal een autochtone jonge man zijn, leeftijd in de twintig of vroeg in de dertig.
De man geld als eenling, heeft niet veel vrienden, maar omwonenden omschrijven hem als stil maar vriendelijk.

Zijn werkgeschiedenis omvat veel kortdurende lagbetaalde banen en veel wisselingen, mogelijk is hij kort ervoor zijn baan verloren of heeft zelf opgezegd.
zijn opleidngsnieau is laag of zelfs diplomaloos de school verlaten.

Mogelijk heeft hij tatoeages van runetekens, bepaalde cijfer-symbolen, in zijn internetgeschiedenis zal men vooral interesse in bepaalde thema's zien, maar onderzoekers vinden dat 'onvoldoende om tot een politiek motief te komen'. In de boekenkast staan boeken van Celine, Nietszche, an de uitgeverij Arktos of het 'Counter-currents'-platform.

De aanslag vind plaats door ofwel geweren en pistolen, en het neerschieten van mensen in een publieke gelegenheid, hierbij is er vermoedelijk een opvallende overeenkomst te zien van welke slachtoffers hij uitzoekt, maar niet voldoende voor een onderzoeker om daaruit conclusies te trekken.
Of de dader gebruikt een auto als wapen tegen weerloze voetgangers.


Na dit voorval zullen bepaalde media en personen op fora als fok heel boos reageren als men wijst op een nabijheid van deze jongeman bij bepaalde ideologische groepen, claimen dat het een eenling is met psychiatrische problemen.


Als echter de dader een buitenlandse naam zou hebben of een 'mediterraan uiterlijk', staan exact dezelfde personen vooraan op dat wél zo te framen, als een 'politieke' daad
Interessant verhaal, best rake omschrijving denk ik. Alleen zou bij deze eenling die jij beschrijft net zo goed met vingers worden gewezen naar Geert en Thierry, wees daar niet naïef in.
pi_199500059
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wat is de bron van dit plaatje? Het is kennelijk iets dat iemand zelf in elkaar geknutseld heeft, op basis van verschillende rapporten, maar wie is die iemand?
Kennelijk (zie ook de copyrightmelding linksonder) gemaakt door ene Guido Blaauw
Hij twitterde deze tabel hier:
twitter
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:51:07 #78
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199500149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:25 schreef RM-rf het volgende:
De kans is zeer groot dat binnen drie tot vijf jaar er meerdere doden gaan vallen bij een geweldadige Aktie van een 'eenling' in nederland...

De dader zal een autochtone jonge man zijn, leeftijd in de twintig of vroeg in de dertig.
De man geld als eenling, heeft niet veel vrienden, maar omwonenden omschrijven hem als stil maar vriendelijk.

Zijn werkgeschiedenis omvat veel kortdurende lagbetaalde banen en veel wisselingen, mogelijk is hij kort ervoor zijn baan verloren of heeft zelf opgezegd.
zijn opleidngsnieau is laag of zelfs diplomaloos de school verlaten.

Mogelijk heeft hij tatoeages van runetekens, bepaalde cijfer-symbolen, in zijn internetgeschiedenis zal men vooral interesse in bepaalde thema's zien, maar onderzoekers vinden dat 'onvoldoende om tot een politiek motief te komen'. In de boekenkast staan boeken van Celine, Nietszche, an de uitgeverij Arktos of het 'Counter-currents'-platform.

De aanslag vind plaats door ofwel geweren en pistolen, en het neerschieten van mensen in een publieke gelegenheid, hierbij is er vermoedelijk een opvallende overeenkomst te zien van welke slachtoffers hij uitzoekt, maar niet voldoende voor een onderzoeker om daaruit conclusies te trekken.
Of de dader gebruikt een auto als wapen tegen weerloze voetgangers.

Na dit voorval zullen bepaalde media en personen op fora als fok heel boos reageren als men wijst op een nabijheid van deze jongeman bij bepaalde ideologische groepen, claimen dat het een eenling is met psychiatrische problemen.

Als echter de dader een buitenlandse naam zou hebben of een 'mediterraan uiterlijk', staan exact dezelfde personen vooraan op dat wél zo te framen, als een 'politieke' daad
De gevestigde media zal ons in dat geval echter wel overspoelen met achtergrond reportages over extreem rechts etc.. en de connecties van de dader met dat milieu. Zelfs zijn muziek smaak zal ons niet onthouden worden denk ik.

ik zie je situatie schets trouwens niet als vergezocht hoor, inderdaad best kand dat er zo'n aanslag komt. Al zie ik het als waarschijnlijker dat zo'n soort aanslag uit het islamitische milieu zal komen, al dan niet geinspireerd door een sympathie voor de palestijnse zaak
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:01:54 #79
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199500269
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:41 schreef recursief het volgende:

[..]

Kennelijk (zie ook de copyrightmelding linksonder) gemaakt door ene Guido Blaauw
Hij twitterde deze tabel hier: [ twitter ]
Ah, ik prikte iets te veel door je verhaal heen en dan stop je maar met reageren. Duidelijk.
pi_199500284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ah, ik prikte iets te veel door je verhaal heen en dan stop je maar met reageren. Duidelijk.
Wat lul je nou man?
NWS / AIVD: Extreemrechts bereikt groter publiek, kans op terreuraanslag
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:14:19 #81
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199500406
quote:
Wat ik heb ontkracht in de post daarna met een vraag erin naar jou waarop je niet reageerde.
pi_199500413
Extreem rechts groeit dus. Van 120 in 2020 naar ?? nu. Ze zullen nog flink moeten groeien om bij die 7000 van extreem links te komen.
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:16:40 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199500435
En even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om links, rechts, moslim of whatever. Het gaat om extreme groeperingen, bereid tot extreme daden en met extreme ideologieën. Dus als je links bent zou je net zo erg gekant moeten zijn tegen een extreemlinkse groepering als tegen een extreemrechtse groepering en vice versa. Toch is dit niet hoe het werkt. De media bewijzen het en dit topic bewijst het. Afgaande op de cijfers, is het toch een beetje vreemd om telkens de focus op de kleinste extreme groep te leggen vanuit de media?
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:26:34 #84
33189 RM-rf
1/998001
pi_199500564
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:51 schreef nixxx het volgende:

[..]

De gevestigde media zal ons in dat geval echter wel overspoelen met achtergrond reportages over extreem rechts etc.. en de connecties van de dader met dat milieu. Zelfs zijn muziek smaak zal ons niet onthouden worden denk ik.

ik zie je situatie schets trouwens niet als vergezocht hoor, inderdaad best kand dat er zo'n aanslag komt. Al zie ik het als waarschijnlijker dat zo'n soort aanslag uit het islamitische milieu zal komen, al dan niet geinspireerd door een sympathie voor de palestijnse zaak
sterker nog, ik heb twee aanslagen in nederland uit de laatste elf jaar gebruikt... met 15 doden en een 30 gewonden

in beide gevallen was er wel degelijk een gegrondde verdenking van mogelijke ideologische achtergronden, maar als een Dader overleden is, wordt geen verder strafrechterlijk onderzoek gedaan hiernaar omdat er geen vervolging kan volgen (raar genoeg is dat niet het geval als er verdenking van een terreur-aanslag is, waarvoor natuurlijk altijd eerst een potentieel ideologisch motief vastgesteld moet worden )

Dit is heel lichtjes in de media ook gemeld na meerdere weken, met als resultaat gelijk een hoop boze rechtsen die dat ongehoord vonden dat zomaar dat gesteld werd... dat mocht niet gezegd worden en hierna is het ook een taboe..
zoals bij veel geweldsaanslagen door blanke jonge mannen opeens opvallend weinig aandacht bestaat.

in duitsland is bv bij de amoklauf in Munchen, pas drie jaar later door een onafhankelijk onderzoek vastgesteld dat de dader rechtsextreme motieven had (bv bewust de aanslag gepleegd heeft op dezelfde datum als de Breivik-aanslag op Utoya, bewust het uitkiezen an voornamelijk allochtonen als slachtoffer en het schrijven van een manifest met rechtsextreme uitlatingen en beweringen oer 'untermenschen').
Het bleek dat de politie moedwillig deze bewijzen uit rapporten en de publiciteit gehouden had.

Wat dat betreft zie ik eerder weinig bewijs eroor dat de media altijd zo ontzetend eel aandacht heeft oor politieke motieen, als het om een aanslag gaat die niet door mensen met buitenlandse namen of uiterlijk gepleegd worden....
het tegendeel is eerder het geval.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199500626
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:16 schreef Richestorags het volgende:
En even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om links, rechts, moslim of whatever. Het gaat om extreme groeperingen, bereid tot extreme daden en met extreme ideologieën. Maar afgaande op de cijfers, is het toch een beetje vreemd om telkens de focus op de kleinste extreme groep te leggen vanuit de media?
De AIVD en de media zijn wat dat betreft twee handen op één buik. Het komt ook altijd met een golfje anti-nationalisme met heel veel insinuaties en guilt by association, met een prominente rol voor hen die zo hun best doen om te associeren. Dan komen de artikeltjes die koppen met exteem-rechts maar vooral om FvD en PVV blijkten te gaan. https://www.volkskrant.nl(...)dat-ik-had~b406c57e/
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199500628
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat ik heb ontkracht in de post daarna met een vraag erin naar jou waarop je niet reageerde.
Je hebt helemaal niks ontkracht, volgens mij begrijp je mijn punt niet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199500640
Ik maak mij meer zorgen om extreemlinks.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:32:52 #88
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199500672
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:29 schreef recursief het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niks ontkracht, volgens mij begrijp je mijn punt niet.
Zou je je punt dan nogmaals kunnen toelichten?
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:33:53 #89
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199500687
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De AIVD en de media zijn wat dat betreft twee handen op één buik. Het komt ook altijd met een golfje anti-nationalisme met heel veel insinuaties en guilt by association, met een prominente rol voor hen die zo hun best doen om te associeren. Dan komen de artikeltjes die koppen met exteem-rechts maar vooral om FvD en PVV blijkten te gaan. https://www.volkskrant.nl(...)dat-ik-had~b406c57e/
Ik eindig achter een paywall.
pi_199500830
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zou je je punt dan nogmaals kunnen toelichten?
Dat die tabel niets zegt over de huidige ontwikkelingen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:51:37 #91
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199500930
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:43 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat die tabel niets zegt over de huidige ontwikkelingen.
Als dat je enige "punt" is heb ik het wel goed begrepen en heb ik alles al ontkracht.

Maar goed, ik zal je nogmaals wat vragen stellen, ondanks je luie manier van posten.

Welke ontwikkelingen hebben we het precies over? Degene die in de media worden gerapporteerd en waar de media al jaren over berichten? Tot aan het ijkpunt van de tabel in 2020, bleken deze ontwikkelingen nogal overtrokken als je het in de context van de andere groepen plaatst.

Nu is het zo dat de AIVD meer informatie heeft dan wij maar deze extra informatie gaan ze uiteraard niet delen. Wij moeten dus afgaan op de informatie die wij hebben en de informatie die wij hebben zegt dat de media een nogal éénzijdig beeld schetsen, afgaand op de feiten zoals weergegeven in de tabel.

Nou is er veel gebeurd in de jaren 2020-2021 en ik kan me voorstellen dat de extreemrechtse sentimenten zijn gegroeid door de COVID-19 situatie maar datzelfde pleidooi is te houden voor de extreemlinkse sentimenten. Met andere woorden, tenzij jij meer informatie hebt lijk je vooral meer op een gevoel af te gaan dan de voor ons bekende feiten.
pi_199500962
Blijft een raar fenomeen hoe veel mensen die niet extreem claimen te zijn het toch voor een bepaalde extremistische kant op blijven nemen ten koste van een andere extremistische kant.

Al lees ik vanuit de media wel veel meer over extreem rechts & islamitisch extemisme dan over extreemlinks wat mij ook wel enigszins stoort. Lijkt me toch dat we het allemaal niet moeten willen.
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:56:27 #93
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199501006
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:53 schreef Luckyseven het volgende:
Blijft een raar fenomeen hoe veel mensen die niet extreem claimen te zijn het toch voor een bepaalde extremistische kant op blijven nemen ten koste van een andere extremistische kant.

Al lees ik vanuit de media wel veel meer over extreem rechts & islamitisch extemisme dan over extreemlinks wat mij ook wel enigszins stoort. Lijkt me toch dat we het allemaal niet moeten willen.
Opnemen moet je het niet noemen. Men wil dat de media een eerlijk verhaal houden. De media zijn bijzonder stilzwijgend over extreemlinkse dreiging. Het gaat om extremen en dat transcendeert links, rechts of geloof. Juist daarom is het storend dat de media hun politieke voorkeuren niet buiten de deur houden en het niet kunnen laten het altijd maar over extreemrechts te hebben.
pi_199501151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 23:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Toch gek dat men het hier dan zo vaak en zo vurig over extreem rechts heeft als ik de statistieken zo zie.
Projectie. Kijk welke mensen er het meest mee bezig zijn. Dat zijn nu niet de meest gematigde figuren qua politieke visie. Wat je vaak ziet is dat radicaal linkse activisten, zich énorm drukmaken over vermeend extreemrechtse activiteiten. Dit is ook een groep die het label 'extreemrechts' nogal vrij ruim neemt.
pi_199501269
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:17 schreef Hamzoef het volgende:
Storm in glas water. Echt gevaarlijk extreem rechts als in geweldbereid is er nauwelijks tot niet in Nederland.
Je hebt maar één persoon nodig:

Breivik: 77 doden, 319 gewonden.
Tarrant: 51 doden, 40 gewonden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 19 mei 2021 @ 11:14:35 #96
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199501354
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je hebt maar één persoon nodig:

Breivik: 77 doden, 319 gewonden.
Tarrant: 51 doden, 40 gewonden.
Dat klopt. Maar die persoon kan net zo goed een moslim zijn of een nertsenknuffelaar.
pi_199501361
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:17 schreef Hamzoef het volgende:
Storm in glas water. Echt gevaarlijk extreem rechts als in geweldbereid is er nauwelijks tot niet in Nederland.
Ben er ook niet bang voor in NL, zeker niet in georganiseerde zin. Eenlingen kan natuurlijk altijd wel. Toevallig nu net eentje in België waar een klopjacht op gaande is. Zulke extreem-rechtse wappies met toegang tot leger materieel heb je in NL ook.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 11:17:02 #98
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199501389
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ben er ook niet bang voor in NL, zeker niet in georganiseerde zin. Eenlingen kan natuurlijk altijd wel. Toevallig nu net eentje in België waar een klopjacht op gaande is. Zulke extreem-rechtse wappies met toegang tot leger materieel heb je in NL ook.
Kijk eens naar die Defend groepen ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199501553
quote:
84s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Kijk eens naar die Defend groepen ;)
Dat zijn eerder rel- en protestgroepen dan aanslagplegers. Beetje zoals Antifa. Ik word daar niet erg bang van qua omvang en qua dreiging voor een aanslag. Hoeveel doden zijn er al gevallen door Defend groepen?

Maar goed, misschien onderschat ik het en is dit slechts het begin. Het is maar goed dat ik niet bij de AIVD werk.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199501734
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:17 schreef Hamzoef het volgende:
Storm in glas water. Echt gevaarlijk extreem rechts als in geweldbereid is er nauwelijks tot niet in Nederland.

Die bereidheid tot geweld is er dus wel bij enkele Nederlandse extreemrechtse lieden, aldus Nikki Sterkenburg
Ook als het meestal grootspraak en stoerdoenerij is, hoe meer men zo praat, hoe groter de kans dat een lonewolf
terrorist wordt

  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 11:48:22 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199501877
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat zijn eerder rel- en protestgroepen dan aanslagplegers. Beetje zoals Antifa. Ik word daar niet erg bang van qua omvang en qua dreiging voor een aanslag. Hoeveel doden zijn er al gevallen door Defend groepen?

Maar goed, misschien onderschat ik het en is dit slechts het begin. Het is maar goed dat ik niet bij de AIVD werk.
Er zijn nu nog geen doden gevallen inderdaad. Ze gaan verder dan een beetje rellen en protesteren. Er komen op twitter genoeg screenshots uit de besloten defend telegram of facebookgroepen voorbij. Dat is niet om vrolijk van te worden. En kijk eens naar de achtergrond van die figuren. Er zitten bekende neonazi's bij die oa veroordeeld zijn voor aanvallen op bijvoorbeeld moskeen en mensen die politici intimideren/belagen.

En kijk eens hoe al die coronademonstranten staan te juichen omdat de defendgroepen met geweld door een MElinie breken. Er is dus in wappieland een brede steun voor deze groepen. Dit zorgt er alleen maar voor dat ze steeds een stapje verder gaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199502000
zie de film

twitter
pi_199502497
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:57 schreef Bluesdude het volgende:
zie de film

[ twitter ]
"Nikki Sterkenburg - Werkt aan PhD over radicaal- en extreemrechts in Nederland"

Duh, kijk dit bedoelen mensen nou. Als ze zich op extreemlinks had gericht waren dezelfde berichten andersom geweest. Laat je toch niet zo makkelijk alles wijsmaken maar denk eens een keer een stap verder.
  woensdag 19 mei 2021 @ 12:30:58 #104
117098 Hathor
Effe niet
pi_199502534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:57 schreef Bluesdude het volgende:
zie de film

[ twitter ]
:')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 12:34:40 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199502588
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

:')
Ja. Zieke geesten he, die extreemrechtsen :X :X
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199502636
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:28 schreef ReplaR het volgende:

[..]

"Nikki Sterkenburg - Werkt aan PhD over radicaal- en extreemrechts in Nederland"

Duh, kijk dit bedoelen mensen nou. Als ze zich op extreemlinks had gericht waren dezelfde berichten andersom geweest. Laat je toch niet zo makkelijk alles wijsmaken maar denk eens een keer een stap verder.
Het gaat in dit topic niet over extreemlinks, maar over de focus die de AIVD op extreemrechts legt.
Terecht.
De AIVD horend, zijn gewelddadige ideetjes, plannen, grootspraak eerder te verwachten bij extreemrechts.
In Amerika, Engeland en Duitsland erkennen de opsporingsdiensten dat ook .

PS... Bijna België vergeten waar op dit moment de politie een doorgedraaid extreemrechts figuur zoekt die oa een bekende viroloog heeft bedreigd
pi_199502821
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:41 schreef recursief het volgende:

[..]

Kennelijk (zie ook de copyrightmelding linksonder) gemaakt door ene Guido Blaauw
Hij twitterde deze tabel hier: [ twitter ]
Ah, dank je wel.

Dat is enerzijds niet de eerste de beste prutser. Anderzijds is het wel een buitenstaander.

Hij heeft kennelijk op basis van openbare rapporten van de diensten dit als een samenvatting gemaakt, maar je moet er maar op vertrouwen dat-ie dat goed en neutraal gedaan heeft. Ik zeg niet dat dat niet zo is, maar ik neem die tabel ook niet zonder meer voor waar aan.
pi_199502888
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:16 schreef Richestorags het volgende:
En even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om links, rechts, moslim of whatever. Het gaat om extreme groeperingen, bereid tot extreme daden en met extreme ideologieën. Dus als je links bent zou je net zo erg gekant moeten zijn tegen een extreemlinkse groepering als tegen een extreemrechtse groepering en vice versa. Toch is dit niet hoe het werkt. De media bewijzen het en dit topic bewijst het. Afgaande op de cijfers, is het toch een beetje vreemd om telkens de focus op de kleinste extreme groep te leggen vanuit de media?
Het is niet zo heel vreemd.

Extreem links is al decennia lang een gevaar, waarschijnlijk sinds de jaren 60/70. Terrorisme uit jihadistische hoek is jonger, maar ook niet bepaald nieuw. Dat speelt nu al minstens 20 jaar. Terrorisme vanuit rechtse hoek was ondertussen een beetje doodgebloed. Nu signaleren de inlichtingendiensten daar kennelijk een opleving en waarschuwen daarvoor.

Dat is nieuw(s) en daarover wordt dus bericht. Dat rechts extremisme in opkomst is betekent echter niet dat links of jihadistisch extremisme irrelevant is geworden. Zo wordt het in de rapporten ook niet gebracht. De media legt echter wel de nadruk op het nieuwe aspect, niet op de dingen die we al decennia weten.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 13:19:52 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199503295
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199504213
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:30 schreef the-eye het volgende:

[..]

Geef eens wat voorbeelden van deze extreme denkbeelden?
Vinden dat vluchteling moeten worden afgeschoten b.v. Die mening kwam ik laatst tegen in dat topic over die Marokkaanse immigranten die op Spaans grond gebied waren beland.

Of de constante stemmingmakerij, met radicaal-rechtse complot theorieën zoals 'omvolking' en 'cultuur-Marxisme'.

Wat te denken over dit topic, waarin het gevaar van rechts-extremisme wordt gebagatelliseerd.
Vervolgens probeert men er een links versus rechts discussie van te maken.

Zijn maar wat losse voorbeelden hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door NgInE op 19-05-2021 14:18:01 ]
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_199504344
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik eindig achter een paywall.
Ik trek me daar nooit zoveel van aan. Anyway gewoon weer een tendentieus stukje om FvD en PVV met extreem-rechts te assoscieren onder het mom van we gaan eens dieper in het rechts-extremisme duiken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 19 mei 2021 @ 17:34:28 #112
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199507926
quote:
14s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:12 schreef NgInE het volgende:

[..]

Vinden dat vluchteling moeten worden afgeschoten b.v. Die mening kwam ik laatst tegen in dat topic over die Marokkaanse immigranten die op Spaans grond gebied waren beland.

Of de constante stemmingmakerij, met radicaal-rechtse complot theorieën zoals 'omvolking' en 'cultuur-Marxisme'.

Wat te denken over dit topic, waarin het gevaar van rechts-extremisme wordt gebagatelliseerd.
Vervolgens probeert men er een links versus rechts discussie van te maken.

Zijn maar wat losse voorbeelden hoor.
Als voorbeeld van extreme meningen die als normaal worden gepresenteerd kan je niet aankomen met iets wat je dan ooit weleens ergens bent tegen gekomen. Waarschijnlijk is zelfs de betreffende reactie al verwijderd.
Dat de bevolkingssamenstelling van Europa in rap tempo verandert en dat, dat zeer veel problemen met zich meebrengt is geen theorie maar gewoon een een feit. Deze problemen, die het meest ervaren worden door de mensen uit de lagere klassen van watvoor afkomst dan ook, afdoen als rechts extremisme is laf en flauw en loste in de zeventiger jaren al niets op en nu ook niet.
Je draagt dus niet werkelijk voorbeelden van opkomend rechts extremisme aan. Dat is niet bagatelliseren maar wederom een constatering van een feit.
Als links stemmer zeg dus ook ik dat het zo te zien nogal meevalt met dat opkomend rechts extremisme en lijkt het wederom een containerbegrip waarmee protesten uit de lagere klassen kan worden neergeslagen,
pi_199508213
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:34 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als voorbeeld van extreme meningen die als normaal worden gepresenteerd kan je niet aankomen met iets wat je dan ooit weleens ergens bent tegen gekomen.
Dat heb ik letterlijk vandaag zien staan.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:34 schreef the-eye het volgende:

Dat de bevolkingssamenstelling van Europa in rap tempo verandert en dat, dat zeer veel problemen met zich meebrengt is geen theorie maar gewoon een een feit.
Maar dat dit doelbewust wordt gedaan in het kader van 'omvolking' of 'witte genocide' is pertinent onjuist en een complot theorie. De nuances die jij gebruikt in je verhaal, missen dan ook in het soort voorbeelden waar ik op doelde.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:34 schreef the-eye het volgende:
Deze problemen, die het meest ervaren worden door de mensen uit de lagere klassen van watvoor afkomst dan ook, afdoen als rechts extremisme is laf en flauw en loste in de zeventiger jaren al niets op en nu ook niet.
Je draagt dus niet werkelijk voorbeelden van opkomend rechts extremisme aan. Dat is niet bagatelliseren maar wederom een constatering van een feit.
Het ging om voobeelden van extreem-rechtse denkbeelden. Vervolgens geef ik die en vindt jij dat ik met bewijs moet komen voor de opkomst van rechts-extremisme an sich.
Het is dus een feit dat er rechts-extremistische ideeën op FOK! worden gedeeld. En daar ging het mij om.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:34 schreef the-eye het volgende:
Als links stemmer zeg dus ook ik dat het zo te zien nogal meevalt met dat opkomend rechts extremisme en lijkt het wederom een containerbegrip waarmee protesten uit de lagere klassen kan worden neergeslagen,
Dat is jouw mening. Voor de rest noem je jezelf links, maar verdedig je toch echt vrij rechtse standpunten. Dat is wel vreemd.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_199509346
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die bereidheid tot geweld is er dus wel bij enkele Nederlandse extreemrechtse lieden, aldus Nikki Sterkenburg
Ook als het meestal grootspraak en stoerdoenerij is, hoe meer men zo praat, hoe groter de kans dat een lonewolf
terrorist wordt

[ afbeelding ]
“Kan” Alles kan. Ik kan ook door de bliksem geraakt worden.

Tuurlijk is er altijd risico op aanslagen door lone wolves. Maar ik denk dat die ook nogal snel onder de noemer extreem rechts geschaard worden (zie je in Amerika vaak), terwijl het daar vaak slechts een flinterdun ideologisch laagje betreft en vooral frustratie is (Incels en zulks)
pi_199509502
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik trek me daar nooit zoveel van aan. Anyway gewoon weer een tendentieus stukje om FvD en PVV met extreem-rechts te assoscieren onder het mom van we gaan eens dieper in het rechts-extremisme duiken.
Bij de PVV is dat veel minder het geval, maar FvD schurkt zelf nadrukkelijk aan tegen extreem rechts. Dan kun je media natuurlijk lastig verwijten dat ze dat gretig oppikken.
pi_199509640
quote:
84s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja. Zieke geesten he, die extreemrechtsen :X :X
Nou en of.

Maar, extreem linksen/moslims, daar is dan weer niets mis mee ofzo?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 19:50:08 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199509693
quote:
4s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nou en of.

Maar, extreem linksen/moslims, daar is dan weer niets mis mee ofzo?
Zeg ik dat dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199509703
quote:
4s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nou en of.

Maar, extreem linksen/moslims, daar is dan weer niets mis mee ofzo?
Links doet natuurlijk nooit wat fout, die strijden slechts voor hetgeen dat moreel juist is. En moslims kun je niets kwalijk nemen, die zijn onderdrukt.
  woensdag 19 mei 2021 @ 20:11:20 #119
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199509997
quote:
84s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:19 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Dit inderdaad, op fora mogen dat soort figuren ook gewoon hun gang gaan. Ik probeer mensen bij Fok er al een tijdje op attent te maken. Gelukkig is het in een relatief kleine vorm, maar op BNW mag je iedereen zonder enige onderbouwing neerzetten als pedofiel en wordt die gast van WEF (met z'n hypotheses) door die hoek neergezet als de grootste schurk van de wereld. Hij zou ineens zijn opgedoken, terwijl die man al meer dan een halve eeuw dit werk doet.

Kwestie van tijd totdat iemand bij hem komt pizzagaten. Al die leugens ook over Bill Gates e.d. en chips in vaccins. Maar vooral het neerzetten van virologen als een groep schurken, die het Nederlandse volk onder controle zou houden. Ergens moet je echt dit soort geluiden tegengaan en niet zomaar dit soort aantijgingen toestaan. Als zo'n viroloog user is bij Fok mag het weer niet, want dan is het een persoonlijke aanval, maar dagelijks 'memes' posten waar virologen en rijke Joden als schurken worden afgeschilderd, geen probleem.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 20:18:13 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199510101
quote:
10s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Links doet natuurlijk nooit wat fout, die strijden slechts voor hetgeen dat moreel juist is. En moslims kun je niets kwalijk nemen, die zijn onderdrukt.
Open een topic over links zou ik zeggen. Dit topic gaat over de groeiende dreiging van extreemrechts
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199510257
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Bij de PVV is dat veel minder het geval, maar FvD schurkt zelf nadrukkelijk aan tegen extreem rechts. Dan kun je media natuurlijk lastig verwijten dat ze dat gretig oppikken.
Nee hoor. Wat de media heel gretig doen is elk antimassa-immigratiestandpunt in verband brengen met extreem-rechts. En dan niet door iemand met dat standpunt te intervieuwen of zo, maar in reportages die over iets anders zouden moeten gaan dat heel achterbaks even associeren. Niet alleen met extreem-rechts trouwens, maar ook met complottheoretici en dan de domste uitzoeken, of met grote vijand en onze grote gasleverancier Rusland. Het is voortdurend bombardement van even noemen in verband met, of even wat beelder er tussendoor snijden, nog manipulatiever.

Het is een propagandatactiek, niks anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 20:29:14 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199510281
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. Wat de media heel gretig doen is elk antimassa-immigratiestandpunt in verband brengen met extreem-rechts. En dan niet door iemand met dat standpunt te intervieuwen of zo, maar in reportages die over iets anders zouden moeten gaan dat heel achterbaks even associeren. Niet alleen met extreem-rechts trouwens, maar ook met complottheoretici en dan de domste uitzoeken, of met grote vijand en onze grote gasleverancier Rusland. Het is voortdurend bombardement van even noemen in verband met, of even wat beelder er tussendoor snijden, nog manipulatiever.

Het is een propagandatactiek, niks anders.
Dat is niet waar. Kom eens met voorbeelden.
De SP is ook tegen massaimmigratie. Die worden niet als extreemrechts neergezet hoor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199510316
Tsja je bent voor of je bent ergens tegen, er zit geen middenweg meer tussen. Logisch dus dat het CDA het zo moeilijk heeft de laatste tijd :D
pi_199510737
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. Wat de media heel gretig doen is elk antimassa-immigratiestandpunt in verband brengen met extreem-rechts. En dan niet door iemand met dat standpunt te intervieuwen of zo, maar in reportages die over iets anders zouden moeten gaan dat heel achterbaks even associeren. Niet alleen met extreem-rechts trouwens, maar ook met complottheoretici en dan de domste uitzoeken, of met grote vijand en onze grote gasleverancier Rusland. Het is voortdurend bombardement van even noemen in verband met, of even wat beelder er tussendoor snijden, nog manipulatiever.

Het is een propagandatactiek, niks anders.
Welnee, Baudet (of FvD) zoekt het heel bewust op. Waar Wilders er alles aan doet om dat soort elementen buiten de PVV te houden, is Baudet juist bezig zich er nadrukkelijk mee te associëren. Dat geldt voor extreem rechts, voor complotdenkers, voor viruswappies, et cetera.

Dat is niet één keer, per vergissing. Dat is structureel en welbewust. Dat de media daar op inspringt is voor FvD alleen maar gunstig, mogelijk zelfs het vooropgezette plan. Een partijtje als FvD heeft immers ophef nodig, Baudet geeft dat zelf ook aan in z'n essay. De overgebleven achterban smult van dit soort verhalen.

Het is inderdaad een propagandatechniek. Van Baudet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2021 21:02:21 ]
pi_199512214
Hoe het ook zij, we mogen blij zijn met de AIVD en dat die goed over onze veiligheid waakt. Een van de weinig overheidsdiensten die nog goed functioneert zo lijkt het soms.
pi_199512349
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Bij de PVV is dat veel minder het geval, maar FvD schurkt zelf nadrukkelijk aan tegen extreem rechts. Dan kun je media natuurlijk lastig verwijten dat ze dat gretig oppikken.
Als die na al dat ranzige antisemitisme en openlijk racisme nog niet zo erkend worden is er inderdaad echt een steekje los bij je...
  donderdag 20 mei 2021 @ 08:40:05 #127
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199514886
quote:
3s.gif Op woensdag 19 mei 2021 18:00 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat heb ik letterlijk vandaag zien staan.
[..]

Maar dat dit doelbewust wordt gedaan in het kader van 'omvolking' of 'witte genocide' is pertinent onjuist en een complot theorie. De nuances die jij gebruikt in je verhaal, missen dan ook in het soort voorbeelden waar ik op doelde.
[..]

Het ging om voobeelden van extreem-rechtse denkbeelden. Vervolgens geef ik die en vindt jij dat ik met bewijs moet komen voor de opkomst van rechts-extremisme an sich.
Het is dus een feit dat er rechts-extremistische ideeën op FOK! worden gedeeld. En daar ging het mij om.
[..]

Dat is jouw mening. Voor de rest noem je jezelf links, maar verdedig je toch echt vrij rechtse standpunten. Dat is wel vreemd.
Nogmaals, dat je een keer ergens iets ziet staan is niet hetzelfde als zouden er hier rechts extremistische denkbeelden worden uitgewisseld. Wat je gezien hebt is een losse flodder die meestentijds niet door de moderatie heen komt.
Dat er een strak georganiseerd plan achter de massa immigratie zit lijkt me inderdaad moeilijk te verdedigen als we alleen al zien hoe chaotisch dit op sommige momenten is verlopen. Echter is het net zo min zo dat dit ons alles zo maar overkomt. Frau Merkel heeft duidelijk iets te veel van de wiedergutmachungsschnitzel gegeten, dezelfde soort sentimenten zien we bij sommige lieden in Nederland.
Als het opkomen voor de belangen voor de mensen onderaan de ladder, zoals ik al zei van watvoor afkomst dan ook, vandaag als extreem rechts geldt dan so it be. Je snapt dan hopelijk zelf wel dat dit een zeer vreemde uitleg van extreem rechts wordt.
pi_199544212
De vraag naar rechts extremisme is nog altijd groter dan het aanbod.
2.
pi_199544264
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:25 schreef RM-rf het volgende:
Na dit voorval zullen bepaalde media en personen op fora als fok heel boos reageren als men wijst op een nabijheid van deze jongeman bij bepaalde ideologische groepen, claimen dat het een eenling is met psychiatrische problemen.

Als echter de dader een buitenlandse naam zou hebben of een 'mediterraan uiterlijk', staan exact dezelfde personen vooraan op dat wél zo te framen, als een 'politieke' daad
Denk je dat je hier iets mee zegt?
2.
pi_199544296
Extreem links is net zo gevaarlijk als rechts, maar door de overwegend linkse media is dit minder zichtbaar.
pi_199544415
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 19:15 schreef JannekeC5 het volgende:
Extreem links is net zo gevaarlijk als rechts, maar door de overwegend linkse media is dit minder zichtbaar.
Werkelijk?
pi_199544648
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 19:15 schreef JannekeC5 het volgende:
Extreem links is net zo gevaarlijk als rechts, maar door de overwegend linkse media is dit minder zichtbaar.
Er is toch geen linkse media? Zou er een linkse media zijn, dan kreeg iedereen die lezen kan het dagelijks nieuws wel gratis.
pi_199544814
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 19:40 schreef torentje het volgende:

[..]

Er is toch geen linkse media? Zou er een linkse media zijn, dan kreeg iedereen die lezen kan het dagelijks nieuws wel gratis.
Werkelijk?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 21 mei 2021 @ 19:54:25 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199544867
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 19:15 schreef JannekeC5 het volgende:
Extreem links is net zo gevaarlijk als rechts, maar door de overwegend linkse media is dit minder zichtbaar.
:|W
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199545119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 19:09 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
De vraag naar rechts extremisme is nog altijd groter dan het aanbod.
klopt. IS en Al quada, zijn ook extreem rechtse (extreem nationaal (of religieus) conservatief. Elk land heeft mensen die vinden dat zij achter gesteld worden en willen op basis van behoren tot een groep meer rechten horen te hebben dan de ander.
dit kan op basis van religie, geboorte (Adel), juiste ideologie, natiestaat, etc.
pi_199545231
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 08:40 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nogmaals, dat je een keer ergens iets ziet staan is niet hetzelfde als zouden er hier rechts extremistische denkbeelden worden uitgewisseld. Wat je gezien hebt is een losse flodder die meestentijds niet door de moderatie heen komt.
Dat er een strak georganiseerd plan achter de massa immigratie zit lijkt me inderdaad moeilijk te verdedigen als we alleen al zien hoe chaotisch dit op sommige momenten is verlopen. Echter is het net zo min zo dat dit ons alles zo maar overkomt. Frau Merkel heeft duidelijk iets te veel van de wiedergutmachungsschnitzel gegeten, dezelfde soort sentimenten zien we bij sommige lieden in Nederland.
Als het opkomen voor de belangen voor de mensen onderaan de ladder, zoals ik al zei van watvoor afkomst dan ook, vandaag als extreem rechts geldt dan so it be. Je snapt dan hopelijk zelf wel dat dit een zeer vreemde uitleg van extreem rechts wordt.
Opkomen voor de belangen van anderen is prima. Ik ben gewoon zo moe van dat "het is allemaal de schuld van de buitenlander" verhaal. Dat is gewoon niet zo. Mensen worden genaaid door de politiek en meestal niet door hun medeburgers.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_199546181
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 20:13 schreef NgInE het volgende:

[..]

Opkomen voor de belangen van anderen is prima. Ik ben gewoon zo moe van dat "het is allemaal de schuld van de buitenlander" verhaal. Dat is gewoon niet zo. Mensen worden genaaid door de politiek en meestal niet door hun medeburgers.
  vrijdag 21 mei 2021 @ 22:29:25 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199547822
Graag zoveel mogelijk van die wappies in bij de eerste de beste misdaad in de TBS smijten
  vrijdag 21 mei 2021 @ 22:39:26 #139
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199548009
Dat horen we nu al jaren maar tot een reële bedreiging is het nog nooit gekomen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 21 mei 2021 @ 23:25:09 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199548796
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 22:39 schreef PzKpfw het volgende:
Dat horen we nu al jaren maar tot een reële bedreiging is het nog nooit gekomen.
Sinds extreemrechts zich mengt onder de coronawappies hebben we gezien dat de bereidheid tot geweld en aanslagen is toegenomen. Ook keurt een redelijk grote groep dit niet af. Kijk eens naar de in de fik gestoken zendmasten, de (verijdelde) aanslagen op teststraten en priklocaties, de defendgroepen, etc.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 00:08:08 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199701854
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 1 juni 2021 @ 00:29:20 #142
117098 Hathor
Effe niet
pi_199701912
quote:
84s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Sinds extreemrechts zich mengt onder de coronawappies hebben we gezien dat de bereidheid tot geweld en aanslagen is toegenomen. Ook keurt een redelijk grote groep dit niet af. Kijk eens naar de in de fik gestoken zendmasten, de (verijdelde) aanslagen op teststraten en priklocaties, de defendgroepen, etc.
Ik heb nog helemaal niemand gesproken die de aanslagen op zendmasten en teststraten niet afkeurt, je zit gewoon dingen te verzinnen dramaqueen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 01:00:00 #143
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_199702008
quote:
AIVD: voedingsbodem voor extremisme groeit, ook door corona
quote:
Toch gaat de grootste dreiging voor de veiligheid in Nederland nog steeds uit van jihadisten, denkt de AIVD.
Ik zou zeggen dat het feit dat we grootschalig zulke jihadisten binnenhalen (en binnenhouden) een aardige voedingsbodem is voor extreemrechts. Maar natuurlijk, corona...
It's okay to be white
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 07:01:20 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199702327
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Op de frontpage zitten ook genoeg linkse users, ook die tegen het extreme aanzitten. Blijft echter dat de frontpage behoorlijk rechts is en het forum behoorlijk links.
Het forum heeft geen mening, meeste users zitten redelijk in het midden al kan ik me voorstellen dat jij bovengemiddeld vaak tegen de wat linksere varianten aanloopt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:45:38 #145
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199702414
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 01:00 schreef Chokeme het volgende:

[..]


[..]

Ik zou zeggen dat het feit dat we grootschalig zulke jihadisten binnenhalen (en binnenhouden) een aardige voedingsbodem is voor extreemrechts. Maar natuurlijk, corona...
Ik denk dat het ook grotendeels een reactie op is. Op een veranderende bevolkingssamenstelling, op wijken met voornamelijk allochtonen, op de normen en waarden van bepaalde grote groepen migranten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:20:15 #146
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199702608
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:57 schreef Bluesdude het volgende:
zie de film

[ twitter ]
"Ik noem mijzelf gematigd extreem rechts." ... U wot m8? :D

Ik zou er echt keihard om moeten lachen als het niet ook zo beschamend was geweest.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_199702636
Dit topic :')

De enige reden dat "extreemrechts" groeit is omdat de definitie van extreemrechts nogal is uitgerekt de laatste jaren. Waar je vroeger wel degelijk radicale gedachten moest hebben, in staat moest zijn om geweld te gebruiken of je aansluiten bij een radicaal groepje is nu een facebook of forumpost waarin je je zorgen uitspreekt over de toenemende criminaliteit in je buurt al een aanleiding om iemand in het extreemrechtse groepje te plaatsen.

De feiten en statistieken wijzen toch heel wat anders uit, extreemrechts zorgt nog niet eens voor 1% van de problemen die andere groepen in deze samenleving veroorzaken. Groepen die om de één of andere reden nooit aangesproken mogen worden, want dan ben je natuurlijk extreemrechts. Het is een dooddoener, een tactiek om kritiek de kop in te drukken. Velen zullen zich niet willen identificeren met het zogenaamde rechts extremisme dus blijven ze er ver van weg en slikken ze hun kritiek maar in. Want als je de stempel extreemrechts op je geplakt krijgt dan kom je daar niet snel vanaf en kan jezelf wel eens problemen gaan opleveren in het dagelijkse leven. En de mensen die overal die stempels op drukken die weten dat ontzettend goed. Het zijn psychologische spelletjes. Blijf iets continue herhalen, ook al zit er totaal geen kern van waarheid in, en een groot gedeelte van de meute loopt er toch met de oogkleppen op achteraan.

Ik mis de nuance in het verhaal, de groep die het hardste schreeuwt dat we mensen niet in hokjes mogen plaatsen, dat niet elke "allochtoon" crimineel is zal en kan deze mening nooit vormen over rechts. Nee rechtse mensen zijn moslimhaters, haten alles met een kleurtje, hebben een hekel aan vrouwen want die moeten in de keuken, ow en homo's mogen ook niet meer. De langspeelplaat wordt al jaren afgedraaid, terwijl ze al jaren blind zijn voor een progressieve rechtse beweging die vrouwen respecteert, die homo's accepteert, die geen problemen heeft met allochtonen/moslims zolang ze zich maar aanpassen, gedragen en meedoen in de samenleving. Iedereen wordt in dat hokje geplaatst om de kritiek in te dammen. Ook totaal blind voor het aantal vrouwen, mooie donker gekleurde Nederlanders en zelfs moslims die kritiek uiten, die worden totaal genegeerd want dan houd de stempel "racistische witte man" totaal geen stand. Dit bevestigd ook weer mijn mening over dat groepje, wat ik om het makkelijker te maken maar even het woke linkse clubje noem. Dat woke linkse clubje weet nog niet eens wat er speelt bij hun rechtse landgenoten, hun buren, de mensen waarmee ze al jaren dit land delen. Ze kennen ze niet, hun oordeel over ze is in het overgrote deel van de gevallen helemaal verkeerd en ze weigeren het ook gewoon in te zien. Totaal geen mensenkennis, maar zouden ze die mensenkennis dan wel hebben over de groepen die ze zo het hand boven het hoofd houden? Ik betwijfel het. Ze leven in hun eigen bubbel, ver weg van de problemen waar een gedeelte van deze samenleving wel degelijk onder gebukt gaat. Het gaat bij die groepjes niet om de inhoud, niet om de feiten en/of statistieken, het gaat om hun onderbuikgevoel. Ze willen zien wat ze willen zien en geloven wat ze willen geloven. Als je met iemand discussieert uit dat woke linkse clubje lijkt het wel alsof je met een gelovige aan het discussiëren bent, niet aan te beginnen.

De dag dat extreemrechtse mensen bijna dagelijks vrouwen lastig vallen, moslims/allochtonen in elkaar meppen en homo's belagen dan mag er naar mijn mening geklaagd worden. Maar zover zijn we nog lang niet, nee we hebben nog andere groepen in deze samenleving die wel dagelijks vrouwen lastig vallen, autochtone Nederlanders in elkaar meppen, homo's belagen, oververtegenwoordigd zijn in alle criminele statistieken, aan het staatsinfuus hangen. Maar daar je zorgen weer over uitspreken is "extreemrechts", tijd om eens die cirkel te doorbreken, de oogklepjes af te gooien en te zien wie het echte gevaar is in deze samenleving. En dat zijn niet de mensen die zich alsmaar meer zorgen maken over de aftakeling van deze maatschappij maar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de aftakeling van de maatschappij.

[ Bericht 2% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 01-06-2021 08:35:44 ]
pi_199702748
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dit topic :')

De enige reden dat "extreemrechts" groeit is omdat de definitie van extreemrechts nogal is uitgerekt de laatste jaren. Waar je vroeger wel degelijk radicale gedachten moest hebben, in staat moest zijn om geweld te gebruiken of je aansluiten bij een radicaal groepje is nu een facebook of forumpost waarin je je zorgen uitspreekt over de toenemende criminaliteit in je buurt al een aanleiding om iemand in het extreemrechtse groepje te plaatsen.

De feiten en statistieken wijzen toch heel wat anders uit, extreemrechts zorgt nog niet eens voor 1% van de problemen die andere groepen in deze samenleving veroorzaken. Groepen die om de één of andere reden nooit aangesproken mogen worden, want dan ben je natuurlijk extreemrechts. Het is een dooddoener, een tactiek om kritiek de kop in te drukken. Velen zullen zich niet willen identificeren met het zogenaamde rechts extremisme dus blijven ze er ver van weg en slikken ze hun kritiek maar in. Want als je de stempel extreemrechts op je geplakt krijgt dan kom je daar niet snel vanaf en kan jezelf wel eens problemen gaan opleveren in het dagelijkse leven. En de mensen die overal die stempels op drukken die weten dat ontzettend goed. Het zijn psychologische spelletjes. Blijf iets continue herhalen, ook al zit er totaal geen kern van waarheid in, en een groot gedeelte van de meute loopt er toch met de oogkleppen op achteraan.

Ik mis de nuance in het verhaal, de groep die het hardste schreeuwt dat we mensen niet in hokjes mogen plaatsen, dat niet elke "allochtoon" crimineel is zal en kan deze mening nooit vormen over rechts. Nee rechtse mensen zijn moslimhaters, haten alles met een kleurtje, hebben een hekel aan vrouwen want die moeten in de keuken, ow en homo's mogen ook niet meer. De langspeelplaat wordt al jaren afgedraaid, terwijl ze al jaren blind zijn voor een progressieve rechtse beweging die vrouwen respecteert, die homo's accepteert, die geen problemen heeft met allochtonen/moslims zolang ze zich maar aanpassen, gedragen en meedoen in de samenleving. Iedereen wordt in dat hokje geplaatst om de kritiek in te dammen. Ook totaal blind voor het aantal vrouwen, mooie donker gekleurde Nederlanders en zelfs moslims die kritiek uiten, die worden totaal genegeerd want dan houd de stempel "racistische witte man" totaal geen stand. Dit bevestigd ook weer mijn mening over dat groepje, wat ik om het makkelijker te maken maar even het woke linkse clubje noem. Dat woke linkse clubje weet nog niet eens wat er speelt bij hun rechtse landgenoten, hun buren, de mensen waarmee ze al jaren dit land delen. Ze kennen ze niet, hun oordeel over ze is in het overgrote deel van de gevallen helemaal verkeerd en ze weigeren het ook gewoon in te zien. Totaal geen mensenkennis, maar zouden ze die mensenkennis dan wel hebben over de groepen die ze zo het hand boven het hoofd houden? Ik betwijfel het. Ze leven in hun eigen bubbel, ver weg van de problemen waar een gedeelte van deze samenleving wel degelijk onder gebukt gaat. Het gaat bij die groepjes niet om de inhoud, niet om de feiten en/of statistieken, het gaat om hun onderbuikgevoel. Ze willen zien wat ze willen zien en geloven wat ze willen geloven. Als je met iemand discussieert uit dat woke linkse clubje lijkt het wel alsof je met een gelovige aan het discussiëren bent, niet aan te beginnen.

De dag dat extreemrechtse mensen bijna dagelijks vrouwen lastig vallen, moslims/allochtonen in elkaar meppen en homo's belagen dan mag er naar mijn mening geklaagd worden. Maar zover zijn we nog lang niet, nee we hebben nog andere groepen in deze samenleving die wel dagelijks vrouwen lastig vallen, autochtone Nederlanders in elkaar meppen, homo's belagen, oververtegenwoordigd zijn in alle criminele statistieken, aan het staatsinfuus hangen. Maar daar je zorgen weer over uitspreken is "extreemrechts", tijd om eens die cirkel te doorbreken, de oogklepjes af te gooien en te zien wie het echte gevaar is in deze samenleving. En dat zijn niet de mensen die zich alsmaar meer zorgen maken over de aftakeling van deze maatschappij maar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de aftakeling van de maatschappij.
_O_
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 1 juni 2021 @ 08:52:24 #149
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199702769
We mogen ons geen zorgen maken om de opmars van extreemrechts(e ideeën) want er zijn moslims die homo's slaan.

Ehhh.. juist.
Huilen dan.
pi_199702824
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:52 schreef Isdatzo het volgende:
We mogen ons geen zorgen maken om de opmars van extreemrechts(e ideeën) want er zijn moslims die homo's slaan.

Ehhh.. juist.
We mogen ons overal zorgen om maken, maar wel in perspectief om hysterische reacties te voorkomen.

Wat heb jij eigenlijk tegen zaken in perspectief plaatsen?
pi_199702832
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:52 schreef Isdatzo het volgende:
We mogen ons geen zorgen maken om de opmars van extreemrechts(e ideeën) want er zijn moslims die homo's slaan.

Ehhh.. juist.
Nee nee, dat zeg ik totaal niet Isdatzo, dat maak jij en jij er alleen van. Het is goed om je er zorgen over te maken, extreemrechts mag niet groeien en nooit of te nimmer invloed uitoefenen op deze maatschappij. Maar persoonlijk vind ik het gewoon een beetje krom, vooral als je leest over de zogenaamde gevaren van extreemrechts. Zien jullie dan ook niet dat al die gevaren al dagelijkse praktijk zijn in deze samenleving, alleen is extreemrechts niet de verantwoordelijke? Wat willen jullie nu? Willen jullie dat vrouwen gelijkwaardig behandeld worden? Dat homo's veilig over straat kunnen? Dat andere gelovigen (in dit geval veelal de Joden) veilig over straat kunnen of naar hun gebedshuis? Dat kinderen niet belaagd worden vanwege hun huidskleur? Ik neem aan dat we dit allemaal toch willen? Waarom dan zo, en vooral alleen de focus op een marginaal groepje die zich hier nog totaal niet schuldig aan maakt buiten wat facebook berichten maar blind voor de praktijk welke zich nu op dit moment van schrijven zelfs afspeelt in de samenleving?

Ik heb het voorbeeld al vaker genoemd, en het is misschien geen mooie metafoor maar we zijn Nederland dus het hoort er een beetje bij. Weet je hoe ik dit soort discussies zie, als een doorgebroken dijk met een gat van 20 meter waar een groepje mensen bij staat die het gat willen dichten maar wordt verketterd, uitgescholden en belaagd door een groepje mensen die een paar meter verderop staan omdat er ook nog een gaatje van 1cm in die dijk zit. Als we alles wegstrepen, huidskleur, afkomst, geslacht, politieke opvattingen en alleen maar naar de inhoud kijken, dan kun je maar één conclusie trekken. En dat is hetgeen waar jullie zo bang voor zijn, zo tegen preken en verzetten is gewoon al de dagelijks praktijk is in deze samenleving. Maar omdat er niet naar de inhoud gekeken wordt, maar vooral naar huidskleur, afkomst, geslacht of politieke opvattingen hebben we een groep in deze samenleving die zich al heel wat meer schuldig maakt aan die zogenaamde beschuldigingen waar extreemrechts zich schuldig aan zou maken.

Waarom wordt er zo selectief gekeken naar de problemen in deze maatschappij vraag ik mij vaker af. Ja de problemen van onze donkere gekleurde medelanders en fatsoenlijke moslims moeten opgelost worden, daar ben ik volledig een voorstander van. Maar waarom worden "onze" problemen nooit opgelost? Waarom mogen wij niet aangeven dat ook "wij' gebukt gaan onder een vorm van ellende, waarvan ik met alle respect kan zeggen dat die ellende bij mij persoonlijk een heel stuk zwaarder is geweest dan elk verhaaltje wat ik tot nu toe heb gehoord van de andere kant. En de cijfers en statistieken bevestigen dat beeld allemaal. Maar die groep wordt genegeerd, omdat ze niet de juiste kleur, afkomst, geslacht of politieke opvatting hebben. Ook dat is een vorm van racisme! En dan vragen mensen zich af waarom extreemrechts groeit.

[ Bericht 2% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 01-06-2021 09:12:36 ]
pi_199703060
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee nee, dat zeg ik totaal niet Isdatzo, dat maak jij en jij er alleen van. Het is goed om je er zorgen over te maken, extreemrechts mag niet groeien en nooit of te nimmer invloed uitoefenen op deze maatschappij. Maar persoonlijk vind ik het gewoon een beetje krom, vooral als je leest over de zogenaamde gevaren van extreemrechts. Zien jullie dan ook niet dat al die gevaren al dagelijkse praktijk zijn in deze samenleving, alleen is extreemrechts niet de verantwoordelijke? Wat willen jullie nu? Willen jullie dat vrouwen gelijkwaardig behandeld worden? Dat homo's veilig over straat kunnen? Dat andere gelovigen (in dit geval veelal de Joden) veilig over straat kunnen of naar hun gebedshuis? Dat kinderen niet belaagd worden vanwege hun huidskleur? Ik neem aan dat we dit allemaal toch willen? Waarom dan zo, en vooral alleen de focus op een marginaal groepje die zich hier nog totaal niet schuldig aan maakt buiten wat facebook berichten maar blind voor de praktijk welke zich nu op dit moment van schrijven zelfs afspeelt in de samenleving?

Ik heb het voorbeeld al vaker genoemd, en het is misschien geen mooie metafoor maar we zijn Nederland dus het hoort er een beetje bij. Weet je hoe ik dit soort discussies zie, als een doorgebroken dijk met een gat van 20 meter waar een groepje mensen bij staat die het gat willen dichten maar wordt verketterd, uitgescholden en belaagd door een groepje mensen die een paar meter verderop staan omdat er ook nog een gaatje van 1cm in die dijk zit. Als we alles wegstrepen, huidskleur, afkomst, geslacht, politieke opvattingen en alleen maar naar de inhoud kijken, dan kun je maar één conclusie trekken. En dat is hetgeen waar jullie zo bang voor zijn, zo tegen preken en verzetten is gewoon al de dagelijks praktijk is in deze samenleving. Maar omdat er niet naar de inhoud gekeken wordt, maar vooral naar huidskleur, afkomst, geslacht of politieke opvattingen hebben we een groep in deze samenleving die zich al heel wat meer schuldig maakt aan die zogenaamde beschuldigingen waar extreemrechts zich schuldig aan zou maken.

Waarom wordt er zo selectief gekeken naar de problemen in deze maatschappij vraag ik mij vaker af. Ja de problemen van onze donkere gekleurde medelanders en fatsoenlijke moslims moeten opgelost worden, daar ben ik volledig een voorstander van. Maar waarom worden "onze" problemen nooit opgelost? Waarom mogen wij niet aangeven dat ook "wij' gebukt gaan onder een vorm van ellende, waarvan ik met alle respect kan zeggen dat die ellende bij mij persoonlijk een heel stuk zwaarder is geweest dan elk verhaaltje wat ik tot nu toe heb gehoord van de andere kant. En de cijfers en statistieken bevestigen dat beeld allemaal. Maar die groep wordt genegeerd, omdat ze niet de juiste kleur, afkomst, geslacht of politieke opvatting hebben. Ook dat is een vorm van racisme! En dan vragen mensen zich af waarom extreemrechts groeit.
Goed stuk maar hier ga je geen antwoorden op krijgen en is ook precies de reden dat alles en iedereen maar radicaal of extreem wordt genoemd, zodat ze niet in discussie hoeven te gaan.
pi_199703079
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:52 schreef Isdatzo het volgende:
We mogen ons geen zorgen maken om de opmars van extreemrechts(e ideeën) want er zijn moslims die homo's slaan.

Ehhh.. juist.
Dat het in de kringen waar zich men daarover zoveel zorgen zegt te maken het tegenwoordig doodgewoon is om te roepen dat negers een lager IQ hebben (hoe ouderwets racistisch wil je het hebben...), dat bootjes met vluchtelingen lek geschoten moeten worden en ook antisemitisme er een flinke revival beleeft wordt voor het gemak maar even genegeerd.

Net als dat vrijwel iedereen die zich als progressief of links ziet geweld tegen bijvoorbeeld homo’s of vrouwen zeer sterk afkeurt...
pi_199703110
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat het in de kringen waar zich men daarover zoveel zorgen zegt te maken het tegenwoordig doodgewoon is om te roepen dat negers een lager IQ hebben (hoe ouderwets racistisch wil je het hebben...), dat bootjes met vluchtelingen lek geschoten moeten worden en ook antisemitisme er een flinke revival beleeft wordt voor het gemak maar even genegeerd.

Net als dat vrijwel iedereen die zich als progressief of links ziet geweld tegen bijvoorbeeld homo’s of vrouwen zeer sterk afkeurt...
Het probleem met jullie is dat je alle individuele acties of uitspraken van een rechts persoon bij elkaar samenvoegen en dat als rechts algemeen bestempelen.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 09:54:59 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199703148
Werkt dat niet beide kanten op?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199703159
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:50 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Het probleem met jullie is dat je alle individuele acties of uitspraken van een rechts persoon bij elkaar samenvoegen en dat als rechts algemeen bestempelen.
Dit zijn dingen die prominente politici en opiniemakers uit de hoek van FvD, PVV etc. roepen en die eigenlijk vrij algemeen als extreemrechts gezien worden.
Algemeen rechts neemt gewoon direct en oprecht afstand van dat soort uitspraken. Bij pakweg CDA of VVD ben je na dergelijke uitspraken gewoon uitgespeeld.
pi_199703172
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:06 schreef recursief het volgende:

[..]

In jouw bubbel ja. In de echte wereld komt het vooral van radicalen, zowel links als rechts.
Begrijp jij het bovenstaande tabelletje niet,het lijkt zo eenvoudig en van een goede bron..
pi_199703216
Deze conclusie van deze linkse krant is wonderlijk gezien de dagelijkse steekpartijen door mensen van steeds dezelfde kleur, achtergrond en religie.
Ook al wil de linkse media daar geen aandacht aangeven kan je hier maar moeilijk omheen..
pi_199703291
Ik denk ook dat het komt dat steeds meer mensen zich niet gehoord voelen. Mensen zijn kritisch op het beleid en worden weggezet als paria , wappie of extreem. Daardoor gaan mensen bevestiging zoeken bij anderen die hun wel begrijpen.
Check it out
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:12:52 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199703317
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat het in de kringen waar zich men daarover zoveel zorgen zegt te maken het tegenwoordig doodgewoon is om te roepen dat negers een lager IQ hebben (hoe ouderwets racistisch wil je het hebben...), dat bootjes met vluchtelingen lek geschoten moeten worden en ook antisemitisme er een flinke revival beleeft wordt voor het gemak maar even genegeerd.

Net als dat vrijwel iedereen die zich als progressief of links ziet geweld tegen bijvoorbeeld homo’s of vrouwen zeer sterk afkeurt...
Extreemrechts als de beschermers van joden en homo's _O_ . Het kan verkeren.
Huilen dan.
pi_199703321
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:02 schreef vulgarismagistralis het volgende:
Deze conclusie van deze linkse krant is wonderlijk gezien de dagelijkse steekpartijen door mensen van steeds dezelfde kleur, achtergrond en religie.
Ook al wil de linkse media daar geen aandacht aangeven kan je hier maar moeilijk omheen..
Welke linkse krant heb je het dan over?
Het betreft hier een bericht van de NOS over het jaarverslag van de AIVD. Beide zijn geen kranten en ook niet links (de voorgangers van de AIVD hadden ook altijd meer belangstelling voor linkse dan voor rechtse groepen).
pi_199703338
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Rechts als de beschermers van joden en homo's _O_ . Het kan verkeren.
pi_199703341
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Extreemrechts als de beschermers van joden en homo's _O_ . Het kan verkeren.
Behalve dan als die jood toevallig Soros heet of die homo genderneutrale toiletten wil :P
pi_199703350
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:15 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Zie jij geen verschil in de houding van regulier rechts (partijen als CDA en VVD) en de radicale clubs als FvD en VVD rond deze onderwerpen?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:17:47 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199703353
Snap ook niet zo goed wat het probleem nu is. Dit gaat over de, blijkbaar, groeiende voedingsbodem voor rechts-extremistische ideeën. Oh nee laten we het snel hebben over moslims waarvan er ook een aantal er enge ideeën op nahouden want dat is de oorzaak van alle problemen!!!
Huilen dan.
pi_199703392
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:17 schreef Isdatzo het volgende:
ook een aantal er enge ideeën op nahouden
:') Het is de ideologie die eng is en tegen alles ingaat waar links zogenaamd voor opkomt.
pi_199703444
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:23 schreef ReplaR het volgende:

[..]

:') Het is de ideologie die eng is en tegen alles ingaat waar links zogenaamd voor opkomt.
Wat jou betreft is de islam dus geen religie maar een ideologie?
Dat verklaart dan ook wel een en ander...
pi_199703489
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Welke linkse krant heb je het dan over?
Het betreft hier een bericht van de NOS over het jaarverslag van de AIVD. Beide zijn geen kranten en ook niet links (de voorgangers van de AIVD hadden ook altijd meer belangstelling voor linkse dan voor rechtse groepen).
Haha, de Nos niet links..
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:43:32 #169
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199703583
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat jou betreft is de islam dus geen religie maar een ideologie?
Dat verklaart dan ook wel een en ander...
Wat is een “religie” zodra deze wil bepalen wat niet-gelovigen wel of niet mogen?

Ja dat gebeurt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199703601
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:43 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Wat is een “religie” zodra deze wil bepalen wat niet-gelovigen wel of niet mogen?

Ja dat gebeurt.
Dus zijn alle godsdiensten eigenlijk ideologieën? Is wat voor te zeggen hoor maar dan slaatdat kunstmatige onderscheid om specifiek de islam zo te betitelen weer nergens op.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:47:54 #171
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199703615
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dus zijn alle godsdiensten eigenlijk ideologieën? Is wat voor te zeggen hoor maar dan slaatdat kunstmatige onderscheid om specifiek de islam zo te betitelen weer nergens op.
Dat ben ik dus wel met je eens. Dit geldt natuurlijk ook voor de strenge christenen die niet willen dat ik op zondag iets ga doen.

Verschil is dat de ene religie wel iets eerder naar draconische middelen grijpt.

Maar laat ik het zo stellen; Iedereen mag van mij geloven wat ze willen, maar ze gaan niet bepalen wat een ander wel of niet mag.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:48:22 #172
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199703619
Mensen die in deze discussie de ene extreme kant erger vinden dan de andere extreme kant schurken dus blijkbaar tegen extremisme aan.
Topic zit vol met gefrustreerde zeikwijven, die zich aangesproken voelen om het woordje links of rechts, terwijl 'extreem' effe voor het gemak wordt vergeten.

Ik ben ietwat links. Als extreem links iets uithaalt ga ik echt niet lopen huilen of mij aangesproken voelen. Volkert van der G. was extreemlinks, als mensen dat benoemde kwam ik niet gefrustreerd schreeuwen dat 'de andere kant erger is'.

Stumperds.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199703689
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat jou betreft is de islam dus geen religie maar een ideologie?
Dat verklaart dan ook wel een en ander...
Deze reactie van jou laat zien dat je er geen drol van snapt.

Is niet erg, het is ook een beetje raar allemaal. En als je niet de moeite neemt om je even in te verdiepen, ook echt super ingewikkeld.

:')

Maar de islam is zowel een ideologie als een religie. Een ideologie omdat het een overkoepelende kapstok is, met verschillende ''haakjes'' waaraan verschillende aspecten aan opgehangen zijn. Deze overkoepelde kapstok noemt men de ''islam''. Verschillende aspecten die aan die haakjes hangen zijn bijvoorbeeld; een rechtssysteem -men noemt dit de ''sharia''- en zo is er ook een religieus aspect.

En nu komt dat dingetje, wat voor veel mensen een WTF is; dat religieuze onderdeel (van de ideologie die als naam de ''islam'' draagt) heet óók de islam.

Echt heel apart allemaal.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199703739
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:48 schreef Vis1980 het volgende:
Mensen die in deze discussie de ene extreme kant erger vinden dan de andere extreme kant schurken dus blijkbaar tegen extremisme aan.
Topic zit vol met gefrustreerde zeikwijven, die zich aangesproken voelen om het woordje links of rechts, terwijl 'extreem' effe voor het gemak wordt vergeten.

Ik ben ietwat links. Als extreem links iets uithaalt ga ik echt niet lopen huilen of mij aangesproken voelen. Volkert van der G. was extreemlinks, als mensen dat benoemde kwam ik niet gefrustreerd schreeuwen dat 'de andere kant erger is'.

Stumperds.
Okee.

Maar heeft (extreem) links ook een heilig handboek waar dat soort dingen staan die ''men kan uithalen''?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:59:05 #175
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199703750
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:48 schreef Vis1980 het volgende:
Mensen die in deze discussie de ene extreme kant erger vinden dan de andere extreme kant schurken dus blijkbaar tegen extremisme aan.
Topic zit vol met gefrustreerde zeikwijven, die zich aangesproken voelen om het woordje links of rechts, terwijl 'extreem' effe voor het gemak wordt vergeten.

Ik ben ietwat links. Als extreem links iets uithaalt ga ik echt niet lopen huilen of mij aangesproken voelen. Volkert van der G. was extreemlinks, als mensen dat benoemde kwam ik niet gefrustreerd schreeuwen dat 'de andere kant erger is'.

Stumperds.
Zo'n wedstrijdje ver pissen heeft gewoon helemaal geen zin. het ene maakt het andere niet correct.

Maar soms zie ik deze discussie inzake een eventuele rechtsvervolging en dán is die discussie wel relevant; want Vrouwe Justitia behoort blind te zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199703924
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:50 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Het probleem met jullie is dat je alle individuele acties of uitspraken van een rechts persoon bij elkaar samenvoegen en dat als rechts algemeen bestempelen.
Clusteren en collectief demoniseren is een bekende tactiek van links.
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Extreemrechts als de beschermers van joden en homo's _O_ . Het kan verkeren.
Leuke reactie op een argument dat niet wordt gemaakt.
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit zijn dingen die prominente politici en opiniemakers uit de hoek van FvD, PVV etc. roepen en die eigenlijk vrij algemeen als extreemrechts gezien worden.
Algemeen rechts neemt gewoon direct en oprecht afstand van dat soort uitspraken. Bij pakweg CDA of VVD ben je na dergelijke uitspraken gewoon uitgespeeld.
CDA en VVD zijn dan ook centrumrechtse partijen.
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat het in de kringen waar zich men daarover zoveel zorgen zegt te maken het tegenwoordig doodgewoon is om te roepen dat negers een lager IQ hebben (hoe ouderwets racistisch wil je het hebben...), dat bootjes met vluchtelingen lek geschoten moeten worden en ook antisemitisme er een flinke revival beleeft wordt voor het gemak maar even genegeerd.

Net als dat vrijwel iedereen die zich als progressief of links ziet geweld tegen bijvoorbeeld homo’s of vrouwen zeer sterk afkeurt...
Dit is wel een goed punt, de antisemitische tendensen en haat jegens Israël, afkomstig van sterk links-en progressief georiënteerde individuen, die we ook recent weer zagen tijdens het conflict in het Midden-Oosten, is schrikbarend.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 11:14:42 #177
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199703928
JAMAAR LINKS BAD!! JA MAAR RECHTS OOK BAD WANT NAZI'S ENZO!!!

Echt waar, sommige van jullie delen iemand al in links of rechts in adhv hoe ze hun leuter in de onderbroek hebben. Wat een armoede.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 11:23:46 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199704029
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Behalve dan als die jood toevallig Soros heet of die homo genderneutrale toiletten wil :P
Als je kijkt naar de uitzending van nieuwsuur, dan haten ze homo's
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 11:27:28 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199704064
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 00:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb nog helemaal niemand gesproken die de aanslagen op zendmasten en teststraten niet afkeurt, je zit gewoon dingen te verzinnen dramaqueen.
Kijk eens naar de reacties op de nieuwsberichten op de website van de krant of de facebookpagina van de krant. Er zijn er best veel die het goedkeuren en een nog veel grotere groep die het wel kan begrijpen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 11:30:48 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199704106
Of het zijn er best weinig die best veel reacties plaatsen, onmogelijk te zeggen

hep op Facebook gestaan :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 11:44:22 #181
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199704238
Het is wel opvallend dat BNW 10 jaar geleden volstond met Monsanto hippie GMO Agent Orange geneuzel, maar tegenwoordig met cultuurmarxisme en het Kalergi plan.

Ik denk dat dit een prima afspiegeling is van het huidige moment.

Joden zijn standaard altijd de lul. Over links en over rechts. :')

De verhalen over omvolking en cultuurmarxisme bloeden vaker door naar de mainstream dan de "GMO Monsanto bad" hippie crap van vroeger. Dus ik snap het wel.

Wel heel fijn dat er hier zo opgeroepen wordt om toch vooral op het politieke midden uit te komen. D66 wordt nog veel groter als ik dit topic kan geloven. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 11:53:12 #182
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199704362
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:44 schreef SicSicSics het volgende:
Het is wel opvallend dat BNW 10 jaar geleden volstond met Monsanto hippie GMO Agent Orange geneuzel, maar tegenwoordig met cultuurmarxisme en het Kalergi plan.

Ik denk dat dit een prima afspiegeling is van het huidige moment.

Joden zijn standaard altijd de lul. Over links en over rechts. :')

De verhalen over omvolking en cultuurmarxisme bloeden vaker door naar de mainstream dan de "GMO Monsanto bad" hippie crap van vroeger. Dus ik snap het wel.

Wel heel fijn dat er hier zo opgeroepen wordt om toch vooral op het politieke midden uit te komen. D66 wordt nog veel groter als ik dit topic kan geloven. _O-
Dus meer Brussel is een midden-optie? Dacht het niet. Misschien wel een van de grootste politieke thema's. Waar we trouwens ook zouden kiezen voor een pas op de plaats.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 11:58:21 #183
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199704447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:53 schreef thedeedster het volgende:
Dus meer Brussel is een midden-optie? Dacht het niet. Misschien wel een van de grootste politieke thema's. Waar we trouwens ook zouden kiezen voor een pas op de plaats.
Meer in het midden, politieke centrum, dan D66 ga je het niet krijgen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:03:03 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199704498
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Clusteren en collectief demoniseren is een bekende tactiek van links.
Uitsluitend van 'links' 10.gif ?
quote:
[..]

Leuke reactie op een argument dat niet wordt gemaakt.
Niet?

nee we hebben nog andere groepen in deze samenleving die wel dagelijks vrouwen lastig vallen, autochtone Nederlanders in elkaar meppen, homo's belagen, oververtegenwoordigd zijn in alle criminele statistieken, aan het staatsinfuus hangen. Maar daar je zorgen weer over uitspreken is "extreemrechts", tijd om eens die cirkel te doorbreken, de oogklepjes af te gooien en te zien wie het echte gevaar is in deze samenleving. En dat zijn niet de mensen die zich alsmaar meer zorgen maken over de aftakeling van deze maatschappij maar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de aftakeling van de maatschappij.

quote:
sterk links-en progressief georiënteerde individuen
Bingo.
Huilen dan.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:08:32 #185
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199704560
Ik zou me eerder druk maken om de Islam
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:09:33 #186
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199704573
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Meer in het midden, politieke centrum, dan D66 ga je het niet krijgen.
Dit wordt op deze wijze een discussie over semantiek.
Persoonlijk heb ik ook weinig met Links-Rechts.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:12:49 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199704611
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee.

Maar heeft (extreem) links ook een heilig handboek waar dat soort dingen staan die ''men kan uithalen''?
Heel simpel, als jij bereidt bent geweld te gebruiken om óf je zin te krijgen óf je politieke standpunten door te drukken, dan ben je een extremist.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:13:48 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199704625
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:08 schreef damsco het volgende:
Ik zou me eerder druk maken om de Islam
Ook ja. Het is niet zo dat je dan maar geen oog in het zeil moet houden bij andere extremisten. Je moet namelijk alle extremisten in de gaten houden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199704629
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
Uitsluitend van 'links' [ afbeelding ] ?
Correct.
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
Niet?

nee we hebben nog andere groepen in deze samenleving die wel dagelijks vrouwen lastig vallen, autochtone Nederlanders in elkaar meppen, homo's belagen, oververtegenwoordigd zijn in alle criminele statistieken, aan het staatsinfuus hangen. Maar daar je zorgen weer over uitspreken is "extreemrechts", tijd om eens die cirkel te doorbreken, de oogklepjes af te gooien en te zien wie het echte gevaar is in deze samenleving. En dat zijn niet de mensen die zich alsmaar meer zorgen maken over de aftakeling van deze maatschappij maar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de aftakeling van de maatschappij.
Nee. Hier staat niet dat extreemrechts de vermeende beschermers zouden zijn van homo's en joden.
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
Bingo.
Bingo? Ja? Gefeliciteerd! Dan is de vegan taart met fair trade ingrediënten, gemaakt door een black owned business, deze week voor jou! :*
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 12:34:40 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199704817
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:08 schreef damsco het volgende:
Ik zou me eerder druk maken om de Islam
Doe ik ook; en over immigratie idem. En toch nog nooit 'racist' of extreem-rechts genoemd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 12:41:15 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199704862
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Correct.
[..]

Nee. Hier staat niet dat extreemrechts de vermeende beschermers zouden zijn van homo's en joden.
[..]

Bingo? Ja? Gefeliciteerd! Dan is de vegan taart met fair trade ingrediënten, gemaakt door een black owned business, deze week voor jou! :*
In die stuiverroman die onder je kussen ligt wordt inderdaad niet geclustered en gedemoniseerd.

Deze houden we er verder in, clustering en demonsering, de volgende keer dat je weer begint te ratelen over linkse media, linkse docenten, linkse wetenschappers, linkse politici en linkse tuinkabouterrestauratiebedrijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199704881
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Doe ik ook; en over immigratie idem. En toch nog nooit 'racist' of extreem-rechts genoemd.
Logisch gevolg van een uitgesproken linksgeoriënteerde user te zijn. Dat heb je zelf meermaals toegegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2021 12:42:50 ]
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 12:47:24 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199704919
ik ben een uitgesproken rechtsgeorienteerde user maar ik wordt eigenlijk ook nooit voor racist en/of extreemrechts uitgemaakt volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 12:48:17 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199704929
als mod wel maar dat hoort erbij denk ik :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:49:56 #195
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199704944
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:08 schreef damsco het volgende:
Ik zou me eerder druk maken om de Islam
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 12:50:23 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199704949
quote:
83s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:48 schreef sp3c het volgende:
als mod wel maar dat hoort erbij denk ik :')
Je bent een D66 mod :9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 12:51:55 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199704963
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 09:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee nee, dat zeg ik totaal niet Isdatzo, dat maak jij en jij er alleen van. Het is goed om je er zorgen over te maken, extreemrechts mag niet groeien en nooit of te nimmer invloed uitoefenen op deze maatschappij. Maar persoonlijk vind ik het gewoon een beetje krom, vooral als je leest over de zogenaamde gevaren van extreemrechts. Zien jullie dan ook niet dat al die gevaren al dagelijkse praktijk zijn in deze samenleving, alleen is extreemrechts niet de verantwoordelijke? Wat willen jullie nu? Willen jullie dat vrouwen gelijkwaardig behandeld worden? Dat homo's veilig over straat kunnen? Dat andere gelovigen (in dit geval veelal de Joden) veilig over straat kunnen of naar hun gebedshuis? Dat kinderen niet belaagd worden vanwege hun huidskleur? Ik neem aan dat we dit allemaal toch willen? Waarom dan zo, en vooral alleen de focus op een marginaal groepje die zich hier nog totaal niet schuldig aan maakt buiten wat facebook berichten maar blind voor de praktijk welke zich nu op dit moment van schrijven zelfs afspeelt in de samenleving?

Ik heb het voorbeeld al vaker genoemd, en het is misschien geen mooie metafoor maar we zijn Nederland dus het hoort er een beetje bij. Weet je hoe ik dit soort discussies zie, als een doorgebroken dijk met een gat van 20 meter waar een groepje mensen bij staat die het gat willen dichten maar wordt verketterd, uitgescholden en belaagd door een groepje mensen die een paar meter verderop staan omdat er ook nog een gaatje van 1cm in die dijk zit. Als we alles wegstrepen, huidskleur, afkomst, geslacht, politieke opvattingen en alleen maar naar de inhoud kijken, dan kun je maar één conclusie trekken. En dat is hetgeen waar jullie zo bang voor zijn, zo tegen preken en verzetten is gewoon al de dagelijks praktijk is in deze samenleving. Maar omdat er niet naar de inhoud gekeken wordt, maar vooral naar huidskleur, afkomst, geslacht of politieke opvattingen hebben we een groep in deze samenleving die zich al heel wat meer schuldig maakt aan die zogenaamde beschuldigingen waar extreemrechts zich schuldig aan zou maken.

Waarom wordt er zo selectief gekeken naar de problemen in deze maatschappij vraag ik mij vaker af. Ja de problemen van onze donkere gekleurde medelanders en fatsoenlijke moslims moeten opgelost worden, daar ben ik volledig een voorstander van. Maar waarom worden "onze" problemen nooit opgelost? Waarom mogen wij niet aangeven dat ook "wij' gebukt gaan onder een vorm van ellende, waarvan ik met alle respect kan zeggen dat die ellende bij mij persoonlijk een heel stuk zwaarder is geweest dan elk verhaaltje wat ik tot nu toe heb gehoord van de andere kant. En de cijfers en statistieken bevestigen dat beeld allemaal. Maar die groep wordt genegeerd, omdat ze niet de juiste kleur, afkomst, geslacht of politieke opvatting hebben. Ook dat is een vorm van racisme! En dan vragen mensen zich af waarom extreemrechts groeit.
Ik ben inderdaad voor de idealen van de Verlichting, ergo, gelijkwaardigheid van man en vrouw, homo en hetero, zwart en blank etcetera. Alleen daarom al zie ik in de islam, en in bredere zin conservatisme als geheel, een bedreiging.

Dus ik draai de vraag om: hoe kun je enerzijds de islam wantrouwen, anderzijds conservatisme omarmen? Want dat zien we natuurlijk ook, lieden die hier te pas en te onpas over de islam lopen te klagen, en vervolgens in een paar topics verderop gewoon dezelfde vrouw- en homo-onvriendelijke standpunten innemen om tegen het 'woke establishment' in te gaan. Of die ineens beginnen over 'culturele factoren', of natuurwetten, of nog erger, allerhande eugenetisch gelul. Op z'n minst, ik zie nauwelijks weerstand daartegen, of mensen die epistels gaan schrijven waarom dergelijke taal niet echt aansluit op 'onze normen en waarden'. Dat geldt vrij vaak enkel wanneer het over Afrikanen of moslims gaat. Typisch.

En vergis je niet, wanneer het erop aan komt, gaan conservatieven gezellig bij elkaar zitten; wat dat betreft, en voorbeelden te over alleen al op dit forum, is conservatief rechts helemaal niet zo vies van wat islamitische denkbeelden. Wellicht wat vriendelijker en moderner verpakt, maar gewoon de standaard riedel. En uiteraard heb je ook als blanke niet-vermogende bij die club niets te zoeken. Maar dat terzijde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:52:18 #198
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199704966
quote:
83s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:47 schreef sp3c het volgende:
ik ben een uitgesproken rechtsgeorienteerde user maar ik wordt eigenlijk ook nooit voor racist en/of extreemrechts uitgemaakt volgens mij
Dat is omdat we mensen die ‘ik wordt’ schrijven niet serieus nemen en dus niet als bedreiging zien.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 12:53:23 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199704976
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is omdat we mensen die ‘ik wordt’ schrijven niet serieus nemen en dus niet als bedreiging zien.
nice ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:53:31 #200
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199704978
quote:
83s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:47 schreef sp3c het volgende:
ik ben een uitgesproken rechtsgeorienteerde user maar ik wordt eigenlijk ook nooit voor racist en/of extreemrechts uitgemaakt volgens mij
Zeg je nou dat je gediscrimineerd wordt? ;)

Ik ben een uitgesproken centrum links geörienteerde user en ik ben over het algemeen een goedprater, een Politiek Correcte ontkenner of een communist. :D

Gelukkig wordt er verder niet geclusterd lees ik.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:54:21 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199704984
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zeg je nou dat je gediscrimineerd wordt? ;)

Ik ben een uitgesproken centrum links geörienteerde user en ik ben over het algemeen een goedprater, een Politiek Correcte ontkenner of een communist. :D

Gelukkig wordt er verder niet geclusterd lees ik.
Geen Gutmensch? Of een deugmensch?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 12:55:47 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199704996
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:42 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Logisch gevolg van een uitgesproken linksgeoriënteerde user te zijn. Dat heb je zelf meermaals toegegeven.
Logisch gevolg van het niet hoeven ressorteren tot pseudo-wetenschappelijk eugentisch gelul, schedelmeten, 'culturele factoren', bloed en bodem geneuzel, 'multiculti-werkt-niet' en ander ranzig bruin gedachtegoed om een standpunt te hebben inzake islam en immigratie.

Vermijden van termen als zand- en dobbernegers en rifapen heeft daar ook mee van doen, vermoed ik.

Het niet propageren van deportaties, ontnemen van paspoorten, remigratie of erger, bijvoorbeeld, draagt daar ook aan bij. Mijn standpunt gaat namelijk niet over huidskleur, ras, volk, stam of taal, maar is eerder van logistieke (dit land is overvol) en ideologische (Verlichtingsdenken) aard.

Maar fijn dat je impliciet aangeeft dat dat eigenlijk alleen maar kan als je linksgeoriënteerd bent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 12:58:24 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199705025
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geen Gutmensch? Of een deugmensch?
Mensen die dit soort termen gebruiken noemen je al een cuck wanneer je niet elke dag een nestje pasgeboren konijntjes doodschopt. Wat zijn ze edgy, die conservatieve, nieuwe punk rockers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:58:49 #204
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199705029
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Geen Gutmensch? Of een deugmensch?
Komen ook langs. Jazeker. ^O^
Ook kenmerkend omdat het niet onder clusteren of demoniseren valt. :D Goed aanvulling.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_199705062
quote:
83s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:47 schreef sp3c het volgende:
ik ben een uitgesproken rechtsgeorienteerde user maar ik wordt eigenlijk ook nooit voor racist en/of extreemrechts uitgemaakt volgens mij
Dat ben je dan ook niet.

Overigens gebeurt het sowieso zelden dat users worden uitgemaakt voor racist of extreem-rechts.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 13:09:20 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199705120
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ben je dan ook niet.

Overigens gebeurt het sowieso zelden dat users worden uitgemaakt voor racist of extreem-rechts.
vaker dan ik zou willen, niet zo vaak als je zou denken idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 13:11:00 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199705139
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ben je dan ook niet.

Overigens gebeurt het sowieso zelden dat users worden uitgemaakt voor racist of extreem-rechts.
Het is vaker uitmaken voor deuger, woke, d66'er, extreemlinks, etc inderdaad
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199705155
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Logisch gevolg van het niet hoeven ressorteren tot pseudo-wetenschappelijk eugentisch gelul, schedelmeten, 'culturele factoren', bloed en bodem geneuzel, 'multiculti-werkt-niet' en ander ranzig bruin gedachtegoed om een standpunt te hebben inzake islam en immigratie.

Het niet propageren van deportaties, ontnemen van paspoorten, remigratie of erger, bijvoorbeeld, draagt daar ook aan bij. Mijn standpunt gaat namelijk niet over huidskleur, ras, volk, stam of taal, maar is eerder van logistieke (dit land is overvol) en ideologische (Verlichtingsdenken) aard.

Maar fijn dat je impliciet aangeeft dat dat eigenlijk alleen maar kan als je linksgeoriënteerd bent.
Nee hoor, dit wordt niet aangegeven. Behalve dan nu door jou, om jezelf van discriminatie te kunnen vrijpleiten, en vervolgens een of andere semantische uilenbal aan duistere verwijten te kunnen smeden die heel toevallig niet van toepassing kunnen zijn op linksgeoriënteerden. Maar hier trapt natuurlijk niemand in. Mooie poging dus weer tot het clusteren en demoniseren van rechtsgeoriënteerden, en tevens het bevestigen van mijn eerdere post. Je bent goed bezig vandaag Etto!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2021 13:15:06 ]
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:16:12 #209
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199705188
quote:
83s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:47 schreef sp3c het volgende:
ik ben een uitgesproken rechtsgeorienteerde user maar ik wordt eigenlijk ook nooit voor racist en/of extreemrechts uitgemaakt volgens mij
rechts is prima. Ik word met dt schrijven daarentegen :N
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 13:17:05 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199705196
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:12 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee hoor, dit wordt niet aangegeven. Behalve dan nu door jou, om jezelf van discriminatie te kunnen vrijpleiten, en vervolgens een of andere semantische uilenbal aan duistere verwijten te kunnen smeden die heel toevallig niet van toepassing kunnen zijn op linksgeoriënteerden. Maar hier trapt natuurlijk niemand is. Mooie poging dus weer tot het clusteren en demoniseren van rechtsgeoriënteerden, en tevens het bevestigen van mijn eerdere post. Je bent goed bezig vandaag Ettoo!
Wat een enorme berg nietszeggende stront...

Welke discriminatie, dejannn?

Is verder niet heel moeilijk hoor, kritisch zijn op islam en immigratie zonder met racistische drek of frenologische nonsens te komen. Dat dat idee alleen al weer op je zenuwen werkt, en je weer doet exploderen in een nogal getriggerde uitbarsting tegen het linksgeoriënteerde spook in je hoofd, moet je mij niet euvel duiden... is misschien een goede therapie voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199705566
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat een enorme berg nietszeggende stront...
Inderdaad, dat vond ik dus ook al van jouw vorige post. Fijn dat je de zelfreflectie hebt om dit ook toe te geven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Welke discriminatie, dejannn?

Is verder niet heel moeilijk hoor, kritisch zijn op islam en immigratie zonder met racistische drek of frenologische nonsens te komen. Dat dat idee alleen al weer op je zenuwen werkt, en je weer doet exploderen in een nogal getriggerde uitbarsting tegen het linksgeoriënteerde spook in je hoofd, moet je mij niet euvel duiden... is misschien een goede therapie voor.
Aandoenlijke poging, maar dit gaat natuurlijk niet op. Zodra er hier users kritisch zijn op migratie, dan wel de Islam, sta jij vooraan om deze mensen weg te zetten als alt-right, schedelmeters, Trump fanboys of een of andere demoniserende term. Maar dat jij zelf tegen migratie en de Islam bent, dat heeft natuurlijk een compleet andere, geheel non-discriminerende oorsprong hoor! Haha, maar natuurlijk Etto. Ik zou het nog een paar keer tegen jezelf zeggen, misschien ga je er dan nog echt in geloven ook.

  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 13:49:47 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199705599
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:47 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Inderdaad, dat vond ik dus ook al van jouw vorige post. Fijn dat je de zelfreflectie hebt om dit ook toe te geven.
[..]

Aandoenlijke poging, maar dit gaat natuurlijk niet op. Zodra er hier users kritisch zijn op migratie, dan wel de Islam, sta jij vooraan om deze mensen weg te zetten als alt-right, schedelmeters, Trump fanboys of een of andere demoniserende term. Maar dat jij zelf tegen migratie en de Islam bent, dat heeft natuurlijk een compleet andere, geheel non-discriminerende oorsprong hoor! Haha, maar natuurlijk Etto. Ik zou het nog een paar keer tegen jezelf zeggen, misschien ga je er dan nog echt in geloven ook.

[ afbeelding ]
Wijs maar aan waarin ik iemand die kritisch is op islam of immigratie als zodanig wegzet.

Succes. Ook met je therapie.

PS: m.b.t. antisemitisme enzulks, grasduin even in de pohi van die user die je posts steevast liket. Ergens enorm pijnlijk wel. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door EttovanBelgie op 01-06-2021 14:16:23 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:50:25 #213
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_199705609
"Extreemrechts" dat ben je tegenwoordig al als die linkse deugers je mening niet kunnen waarderen _O-
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:53:22 #214
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199705647
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:47 schreef Dejannn het volgende:
Aandoenlijke poging, maar dit gaat natuurlijk niet op. Zodra er hier users kritisch zijn op migratie, dan wel de Islam, sta jij vooraan om deze mensen weg te zetten als alt-right, schedelmeters, Trump fanboys of een of andere demoniserende term. Maar dat jij zelf tegen migratie en de Islam bent, dat heeft natuurlijk een compleet andere, geheel non-discriminerende oorsprong hoor! Haha, maar natuurlijk Etto. Ik zou het nog een paar keer tegen jezelf zeggen, misschien ga je er dan nog echt in geloven ook.
Het concept dat kritisch zijn op immigratie je nog niet meteen een schedelmeter of racist maakt is blijkbaar een nuance die niet aan jou is besteed. Het is - zoals wel vaker - de toon die de muziek maakt natuurlijk.
pi_199705829
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het concept dat kritisch zijn op immigratie je nog niet meteen een schedelmeter of racist maakt is blijkbaar een nuance die niet aan jou is besteed. Het is - zoals wel vaker - de toon die de muziek maakt natuurlijk.
Is dat zo? Je bedoelt kritisch zijn op migratie in de zin van we moeten meer van die zogenaamde vluchtelingen binnenhalen? Noem eens iemand die zich heeft uitgesproken tegen de massa-immigratie die niet voor extreem-rechts of racist is uitgemaakt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 14:08:45 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199705841
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat zo? Je bedoelt kritisch zijn op migratie in de zin van we moeten meer van die zogenaamde vluchtelingen binnenhalen? Noem eens iemand die zich heeft uitgesproken tegen de massa-immigratie die niet voor extreem-rechts of racist is uitgemaakt?
Hiero. :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199705918
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat zo? Je bedoelt kritisch zijn op migratie in de zin van we moeten meer van die zogenaamde vluchtelingen binnenhalen? Noem eens iemand die zich heeft uitgesproken tegen de massa-immigratie die niet voor extreem-rechts of racist is uitgemaakt?
De toon is daarin al heel belangrijk. Je woordkeus hier (met achterliggende insinuaties) laat al zien hoe je in de wedstrijd zit.

Als iemand gewoon met nette, beschaafde argumenten tegen migratie is wordt die echt niet uitgemaakt voor extreemrechts of racist.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:16:28 #218
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199705943
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat zo? Je bedoelt kritisch zijn op migratie in de zin van we moeten meer van die zogenaamde vluchtelingen binnenhalen? Noem eens iemand die zich heeft uitgesproken tegen de massa-immigratie die niet voor extreem-rechts of racist is uitgemaakt?
'mAsSa-iMmIgRaTiE'. :')
pi_199705962
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

'mAsSa-iMmIgRaTiE'. :')
"Binnenhalen van zogenaamde vluchtelingen" is ook wel een fijne.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:18:43 #220
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199705980
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

"Binnenhalen van zogenaamde vluchtelingen" is ook wel een fijne.
True. :D Heb ik ook volledig over heen gelezen, tijd voor koffie.
pi_199706024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Heel simpel, als jij bereidt bent geweld te gebruiken om óf je zin te krijgen óf je politieke standpunten door te drukken, dan ben je een extremist.
Ja akkoord.

En zo is het dus; de islamitische profeet was ook een extremist.

Wat raar dan dat wij blijkbaar geen probleem hebben met volgers van deze extremist, volgers die hem zelfs als het perfecte rol model zien. En wat idioot dan dat wij blijven zeggen; de ideologie die om deze extremist heen gevormd is, daar moet je respect voor hebben.

Stel je voor zeg; dat er een behoorlijke grote groep mensen zijn die Breivink als profeet zien, zijn manifest als heilig zien, en iedereen die hem bekritiseren met de dood bedreigen -de dreigementen zelfs waarmaken- en dat "wij" dan ook blijven zeggen" nee, er zijn ook gematigde aanhangers van het "Breivinkisme", is allemaal heus niet zo erg hoor".

Nee dank je.

Weg met die extremisten, die oproepen tot en overgaan op geweld, ja.
Allemaal, alles en iedereen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199706065
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hiero. :W
Jij vormt een uitzonderlijke uitzondering.

Dat komt ook dat jij je heel braaf en passief uitlaat over dingen die jou niet aanstaan.

Dat siert je, maar "de islam" lacht hierom.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 14:23:44 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199706067
Ik zie grote problemen met de islam omdat het conservatisme daarin de waarden van de Verlichting ondermijnt. Is gewoon een Kerk 2.0 waar we eindelijk in politiek opzicht van verlost waren. Geloven prima, maar dat doe je dus wel in de kerk (of moskee) en thuis. Niet in de politiek en al helemaal niet om langs die weg maatschappelijke veranderingen door te willen voeren. Het gros van Nederland kent namelijk geen onfeilbare heilige boeken meer. Houden zo, ook.

Ik zie grote problemen met immigratie, en al helemaal op grote schaal, omdat dit in een overbevolkt land als Nederland dat nu al door diens voorzieningen heen aan het gaan is tot enkel meer verdringing aan de onderzijde zal leiden. Zeker op gebied van zorg, arbeid en wonen. En als linksgeoriënteerde user ligt mijn loyaliteit uiteraard daar.

:)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:23:55 #224
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199706072
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja akkoord.

En zo is het dus; de islamitische profeet was ook een extremist.
Volgens die redenatie is iedere god van een abrahistische religie een extremist. Maar jij focust je - geheel tegen de verwachtingen in - natuurlijk weer louter op de islam.
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 14:24:32 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199706080
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:23 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Jij vormt een uitzonderlijke uitzondering.

Dat komt ook dat jij je heel braaf en passief uitlaat over dingen die jou niet aanstaan.

Dat siert je, maar "de islam" lacht hierom.
Hoezo braaf en passief?

Onlangs nog voor de 'grootste islam-hater van fok' uitgemaakt. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:25:33 #226
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199706103
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:23 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Jij vormt een uitzonderlijke uitzondering.

Dat komt ook dat jij je heel braaf en passief uitlaat over dingen die jou niet aanstaan.

Dat siert je, maar "de islam" lacht hierom.
En ik me maar afvragen waarom @Mutant01 zo vrolijk was. Die heeft dus gewoon Etto's posts in dit topic gelezen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:30:15 #227
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199706175
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja akkoord.

En zo is het dus; de islamitische profeet was ook een extremist.

Wat raar dan dat wij blijkbaar geen probleem hebben met volgers van deze extremist, volgers die hem zelfs als het perfecte rol model zien. En wat idioot dan dat wij blijven zeggen; de ideologie die om deze extremist heen gevormd is, daar moet je respect voor hebben.

Stel je voor zeg; dat er een behoorlijke grote groep mensen zijn die Breivink als profeet zien, zijn manifest als heilig zien, en iedereen die hem bekritiseren met de dood bedreigen -de dreigementen zelfs waarmaken- en dat "wij" dan ook blijven zeggen" nee, er zijn ook gematigde aanhangers van het "Breivinkisme", is allemaal heus niet zo erg hoor".

Nee dank je.

Weg met die extremisten, die oproepen tot en overgaan op geweld, ja.
Allemaal, alles en iedereen.
Ja, en toch ga je weer meten. zegt een hoop over jou. Heb zat Moslims als collega's gehad. Niets extremistisch aan. Neemt niet weg dat er zat extremistische Moslims zijn. Daar gaan we weer, het woord 'extremisme'. Ik leg het je nog uit, je zegt dat je het met mij eens bent en ineens verleg je toch de definitie van een extremist. Bijzonder, wel.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199706178
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het concept dat kritisch zijn op immigratie je nog niet meteen een schedelmeter of racist maakt is blijkbaar een nuance die niet aan jou is besteed. Het is - zoals wel vaker - de toon die de muziek maakt natuurlijk.
Oh, ik kan dat prima. Ik ben namelijk niet iemand die constant users dergelijke labels toegooit. Het is juist erg opmerkelijk om te zien, dat mensen die dit normaal wél doen als anderen niet hun radicaal links-en progressieve wereldbeeld delen, nu ook ineens deze nuance lijken te bezitten.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:30:29 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199706179
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat zo? Je bedoelt kritisch zijn op migratie in de zin van we moeten meer van die zogenaamde vluchtelingen binnenhalen? Noem eens iemand die zich heeft uitgesproken tegen de massa-immigratie die niet voor extreem-rechts of racist is uitgemaakt?
Zijn er dan ook mensen die vóór massa-immigratie zijn :? . Zo ja: waar vind je die?
Huilen dan.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:32:42 #230
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199706212
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:30 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Oh, ik kan dat prima. Ik ben namelijk niet iemand die constant users dergelijke labels toegooit.
🤔
Huilen dan.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:33:37 #231
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199706227
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:30 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Oh, ik kan dat prima. Ik ben namelijk niet iemand die constant users dergelijke labels toegooit. Het is juist erg opmerkelijk om te zien, dat mensen die dit normaal wél doen als anderen niet hun radicaal links-en progressieve wereldbeeld delen, nu ook ineens deze nuance lijken te bezitten.
:D _O-

Daar ging m'n koffie.

Aldus de user die hier de ganse dag de SJW-er aan de ene kant van de medaille zit te spelen en diens repertoire uitsluitend bestaat uit het labelen van de andere kant van de medaille. Goed verhaal.
pi_199706237
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zijn er dan ook mensen die vóór massa-immigratie zijn :? . Zo ja: waar vind je die?
D66, PvdA, GL, CDA, Volt, CU, EU, VN, Marokko, Turkije, Nigeria, Saudi-Arabie, Goldman Sachs en dat deel van de VVD dat niet compleet achterlijk is en in de allergrootste leugen blijft trappen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:38:43 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199706307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

D66, PvdA, GL, CDA, Volt, CU, EU, VN, Marokko, Turkije, Nigeria, Saudi-Arabie, Goldman Sachs en dat deel van de VVD dat niet compleet achterlijk is en in de allergrootste leugen blijft trappen.
Waarom zijn die vóór massa-immigratie?
Huilen dan.
pi_199706452
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Volgens die redenatie is iedere god van een abrahistische religie een extremist. Maar jij focust je - geheel tegen de verwachtingen in - natuurlijk weer louter op de islam.
Verlichting
pi_199706538
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waardoor zouden ze precies zijn getriggered?
En Soros wordt er ook weer bijgehaald, wat heeft links toch met die vent?
pi_199706600
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Volgens die redenatie is iedere god van een abrahistische religie een extremist. Maar jij focust je - geheel tegen de verwachtingen in - natuurlijk weer louter op de islam.
Ik ben voor gelijkheid en vrijheid voor iedereen.

Overal waar de islam komt neemt dat af.

Dus ja, natuurlijk, ik focus mij op datgene wat "wij hier maar braaf blijven tolereren en respecteren".

Natuurlijk, dankjewel. ^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199706604
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:42 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Niet zo bescheiden nu. Hoe meer kansarme pareltjes, hoe beter toch? En als deze vervolgens niet kunnen meekomen, dan wel in de criminaliteit belanden, ligt dat aan de racistische, onderdrukkende maatschappij, die niet gastvrij en welwillend is tegenover deze prachtige, verrijkende nieuwkomers. Deze mensen zijn vermeende slachtoffers waar de Linkse Kerk zich maar al te graag over wil ontfermen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Linkse kerk".....gewoon een rebus. :P

“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 1 juni 2021 @ 14:59:43 #238
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199706608
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik ben voor gelijkheid en vrijheid voor iedereen.
Behalve voor moslims dan.
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 15:03:44 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199706682
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:02 schreef ReplaR het volgende:

[..]

En Soros wordt er ook weer bijgehaald, wat heeft links toch met die vent?
[..]

Nee we trekken deze discussie niet naar jouw niveau.
Dat zeg ik, links niet zoveel. Is vooral een groezelig extreem-rechts dingetje waarbij allerhande oude antisemitische waanideeën weer uit de mottenballen voor zijn gehaald.

Verder is die geveinsde verbazing tenenkrommend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 15:05:36 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199706708
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

^O^
Ja, dat was mijn plaatje.

Kun je hier iedereen nog eens wat over Christopher Jon Bjerknes en de Protocollen van Sion vertellen?

Misschien ook leuk voor @Dejannn dan weet 'ie een beetje wie z'n posts duimpjes geeft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199706736
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoezo braaf en passief?

Onlangs nog voor de 'grootste islam-hater van fok' uitgemaakt. :')
Ja ik maak het nu persoonlijk, was niet mijn bedoeling. Excuus.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 1 juni 2021 @ 15:16:34 #242
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199706843
En ondertussen gaat het natuurlijk al lang niet meer over de dreigingen vanuit de extreemrechtse hoek. Doel bereikt ^O^ .
Huilen dan.
pi_199706938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja, en toch ga je weer meten. zegt een hoop over jou. Heb zat Moslims als collega's gehad. Niets extremistisch aan. Neemt niet weg dat er zat extremistische Moslims zijn. Daar gaan we weer, het woord 'extremisme'. Ik leg het je nog uit, je zegt dat je het met mij eens bent en ineens verleg je toch de definitie van een extremist. Bijzonder, wel.
Sorry, hoe/waar verleg ik de definitie van extremist/extremisme?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199706953
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:16 schreef Isdatzo het volgende:
En ondertussen gaat het natuurlijk al lang niet meer over de dreigingen vanuit de extreemrechtse hoek. Doel bereikt ^O^ .
Top! ^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199707103
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik ben voor gelijkheid en vrijheid voor iedereen.

Overal waar de islam komt neemt dat af.

Dus ja, natuurlijk, ik focus mij op datgene wat "wij hier maar braaf blijven tolereren en respecteren".

Natuurlijk, dankjewel. ^O^
Ik weet niet in welke utopische wereld jij leeft, maar in maar een zeer beperkt aantal landen op deze wereld is er vrijheid en gelijkheid voor iedereen. En als je goed kijkt hangt dat ook nog eens bar weinig samen met de dominante religie. Maar dan moet je wel van je zolderkamer afkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_199707162
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke utopische wereld jij leeft, maar in maar een zeer beperkt aantal landen op deze wereld is er vrijheid en gelijkheid voor iedereen. En als je goed kijkt hangt dat ook nog eens bar weinig samen met de dominante religie. Maar dan moet je wel van je zolderkamer afkomen.
De VN heeft vast een lijstje. Ik ben benieuwd.
pi_199707184
quote:
16s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 00:08 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
En dan te bedenken dat de afgelopen pagina's van vandaag zijn getriggerd door een tweet van een groep die zelf door de AIVD nauwlettend in de gaten wordt gehouden:
quote:
In 2010 schreef de AIVD in zijn rapport Afkalvend Front dat Kafka en AFA ernaar zouden streven alles wat als rechts wordt beschouwd te weren uit de publieke ruimte. Kafka en AFA zouden dit antidemocratische doel nastreven door middel van ondemocratische middelen, zoals (het aanzetten tot) geweld en intimidatie.
https://nl.wikipedia.org/(...)nderzoeksgroep_Kafka
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_199707235
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De VN heeft vast een lijstje. Ik ben benieuwd.
Lijstjes moet je kunnen lezen. Anders heeft een lijstje geen zin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_199707276
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat de afgelopen pagina's van vandaag zijn getriggerd door een tweet van een groep die zelf door de AIVD nauwlettend in de gaten wordt gehouden:
[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)nderzoeksgroep_Kafka
Dat de AIVD die club in de gaten houdt lijkt me logisch en terecht, ook al is het nogal marginaal. Maar waarom hier zo krampachtig wordt gedaan over de overduidelijke opmars van extreemrechts is me wel een raadsel. Komt het dan te dichtbij?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 15:47:49 #250
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199707281
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke utopische wereld jij leeft, maar in maar een zeer beperkt aantal landen op deze wereld is er vrijheid en gelijkheid voor iedereen. En als je goed kijkt hangt dat ook nog eens bar weinig samen met de dominante religie. Maar dan moet je wel van je zolderkamer afkomen.
Je zou inderdaad bijna gaan denken dat wereldwijd niet primair de religie bepalend is voor opvattingen maar dat dat de regio is waar iemand opgroeit.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 16:10:00 #251
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199707534
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat de AIVD die club in de gaten houdt lijkt me logisch en terecht, ook al is het nogal marginaal. Maar waarom hier zo krampachtig wordt gedaan over de overduidelijke opmars van extreemrechts is me wel een raadsel. Komt het dan te dichtbij?
Niets anders dan tribalisme. Men hangt een politieke kant aan als een voetbalclub.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199707706
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke utopische wereld jij leeft, maar in maar een zeer beperkt aantal landen op deze wereld is er vrijheid en gelijkheid voor iedereen. En als je goed kijkt hangt dat ook nog eens bar weinig samen met de dominante religie. Maar dan moet je wel van je zolderkamer afkomen.
Wat die mensen in die landen doen, moeten ze zelf weten.

Ik heb het hier over Nederland. Want hier leef ik.

En waar mensen hier in hun vrijheid en besef van gelijkheid beperkt worden, hangt veelal samen met religie, met de islam als een van de grootste boosdoeners.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199708290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 16:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Niets anders dan tribalisme. Men hangt een politieke kant aan als een voetbalclub.
Dat doet jouw clubje ook.
Bij rechts hoor je in ieder geval nog eens kritische geluiden over het eigen clubje en afwijzing van de extreme kanten van rechts.
pi_199708577
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Je vergeet Soros...
Die is een beetje stiekem in hoe hij zijn mening propageert, maar ik geloof dat je gelijk hebt.
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom zijn die vóór massa-immigratie?
Voor de VVD, de EU en Goldman Sachs geldt dat ze Nederland zien als wingewest voor het internationale grootkapitaal, en meer mensen is meer winst. De burger betaalt toch wel voor de migrant. Bij D66 heerst die gedachte wat minder maar voelen zich neergedaald uit de klasse van anywhere's om die domme Nederlanders te verheffen, ten bate van de eigen kosmopolitische klasse, dat wel. Kaag was haar eed als volksvertegenwoordiger meteen alweer vergeten en met de verlichte grootheidswaanzin denken ze dat ze de wereld kunnen verbeteren door zomaar lukraak wat Nederlands geld over de wereld uit te strooien.

GroenLinks zit er op vergelijkbare wijze in, alleen dan socialistischer en die vinden dat je nooit te vroeg kunt beginnen met mondiaal herverdelen en je je daarbij vooral niks van landsgrenzen laat staan de oorsprong van het geld moet aantrekken. Het zijn wereldverbeteraars te lui om na te denken hoe, en daarom handige werkezels voor de VVD, de EU, Golman Sachs en het overige internatonale grootkapitaal. De PvdA heeft ooit zijn ideologische veren afgeschud, maar socialisten kunnen helemaal niet zonder dogma's en sindsdien loopt die partij als een kip zonder kop van het ene lapmiddel naar de andere crisis. Zoals de regering Rutte vooral burgers uitscheldt wanneer het eigen wanbeleid in wat voor opzicht dan ook niet werkt, zo probeert de PvdA het eigen falen om met beleid nog iets te betekenen te compenseren met warmte op micro-niveau. Natuurlijk gaat het ruimhartig opvangen van economische migranten onder het mom van vluchtelingen de wereld niet beter maken, integendeel, en het land al helemaal niet, maar het voelt toch goed als je verder niets kan doen. En het is de makkelijke, laffe keuze waarvoor je niet uitgemaakt wordt voor racist.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199708589
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:17 schreef Isdatzo het volgende:
Snap ook niet zo goed wat het probleem nu is. Dit gaat over de, blijkbaar, groeiende voedingsbodem voor rechts-extremistische ideeën. Oh nee laten we het snel hebben over moslims waarvan er ook een aantal er enge ideeën op nahouden want dat is de oorzaak van alle problemen!!!
Je ziet het bij elk topic: het kan niet gaan over extreemrechts, zonder dat alle rechtse usertjes roepen: "ja, maar links! ja, maar rmoslims!"

Opvallend dat de rechtse usertjes zich kennelijk aangevallen voelen als het over extreemrechts gaat. Ik kan dat niet anders verklaren dan dat er toch wel enige affiniteit is met dat gedachtegoed, anders zou men zich niet zo in de kuif gepikt voelen.

Andersom heb ik, als gematigd links usertje, dat helemaal niet. Als extreemlinkse of jihadistische clubjes worden aangepakt denk ik: goed zo! Net zoals ik dat denk bij extreemrechtse clubjes. Geweld, aanslagen, terrorisme, daar wil ik niks mee te maken hebben. Van welk kant het ook komt.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 18:00:29 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199708687
dat werkt ook gewoon beide kanten op

daarnaast vind ik 'alle rechtse usertjes' wel erg kort door de bocht hoor, dat is gewoon hetzelfde matige hokjesdenken waar je je over lijkt te beklagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199708695
Hmm. Dubbel. :(

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2021 18:11:48 ]
pi_199708715
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:14 schreef Dejannn het volgende:
Clusteren en collectief demoniseren is een bekende tactiek van links.
Aldus Dejannn, die hierbij gemakshalve even alles dat links is clustert en vervolgens demoniseert.

quote:
Dit is wel een goed punt, de antisemitische tendensen en haat jegens Israël, afkomstig van sterk links-en progressief georiënteerde individuen, die we ook recent weer zagen tijdens het conflict in het Midden-Oosten, is schrikbarend.
Nee, dan extreemrechts hè? Dat zijn pas grote vrienden van de Joodse staat.

Joden hebben de vrij unieke positie dat ze door alle extremisten verketterd worden: extreemlinks, extreemrechts en jihadistisch; allemaal hebben ze een hekel aan Joden.
pi_199708744
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Behalve voor moslims dan.
Tsja, normale mensen hebben toch het recht om geen broeder/luisterend oor/vriend van een moslim te willen worden? Dat accepteren zou een bewijs zijn dat je bent voor gelijkheid en vrijheid voor ieder mens.
pi_199708747
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat zo? Je bedoelt kritisch zijn op migratie in de zin van we moeten meer van die zogenaamde vluchtelingen binnenhalen? Noem eens iemand die zich heeft uitgesproken tegen de massa-immigratie die niet voor extreem-rechts of racist is uitgemaakt?
Ik kan me zo snel niet heugen dat de SP voor extreemrechts uitgemaakt is, maar ik geef toe dat ik het niet heb gecheckt.
pi_199708765
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:02 schreef Sodemieters het volgende:
Aldus Dejannn, die hierbij gemakshalve even alles dat links is clustert en vervolgens demoniseert.
Helaas, maar nee. Hier is geen sprake van demoniseren.
pi_199708795
quote:
83s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:00 schreef sp3c het volgende:
dat werkt ook gewoon beide kanten op

daarnaast vind ik 'alle rechtse usertjes' wel erg kort door de bocht hoor, dat is gewoon hetzelfde matige hokjesdenken waar je je over lijkt te beklagen
Gebrek aan ironie is inderdaad ook nog wel iets waar het hier geregeld aan schort.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 18:12:58 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199708815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Gebrek aan ironie is inderdaad ook nog wel iets waar het hier geregeld aan schort.
hhhmkay
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:23:24 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199708924
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat doet jouw clubje ook.
Bij rechts hoor je in ieder geval nog eens kritische geluiden over het eigen clubje en afwijzing van de extreme kanten van rechts.
En weer lekker meten, extremisme is altijd verkeerd. Heb jij de comment waar ik op reageer wel gelezen? En niet gelijk in de slachtofferrol springen als men zegt dat rechtsextremisme in opkomst is. Voel jij je aangesproken of zo? Daarmee zegt niemand dat linksextremisme minder erg of erger is, of dat het niet zou bestaan.

Tribalisme.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:27:53 #265
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199708957
Bericht: 'Verkoop van appels enorm gestegen'

Reacties: 'Tsss, geen woord over peren, die worden ook veel verkocht'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199708982
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:27 schreef Vis1980 het volgende:
Bericht: 'Verkoop van appels enorm gestegen'

Reacties: 'Tsss, geen woord over peren, die worden ook veel verkocht'.
Het bericht focust niet op het probleem dat is namelijk niet appels maar peren.

Jihadistisch terrorisme
quote:
Toch gaat de grootste dreiging voor de veiligheid in Nederland nog steeds uit van jihadisten
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:34:17 #267
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199709012
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:30 schreef Nober het volgende:

[..]

Het bericht focust niet op het probleem dat is namelijk niet appels maar peren.

Jihadistisch terrorisme
[..]

Wat snap jij niet aan enorm gestegen? Daarmee zegt men niet dat het het grootste probleem is. Ik neem aan dat jij ook school hebt gehad.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:37:52 #268
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199709057
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan enorm gestegen? Daarmee zegt men niet dat het het grootste probleem is. Ik neem aan dat jij ook school hebt gehad.
Van 1 naar 2 is een enorme stijging.

Maar dan nog is van 50.000 naar 50.001 het probleem waar je je als AIVD op moet richten lijkt me. Dit is gewoon stemmingmakerij.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:40:45 #269
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199709074
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Van 1 naar 2 is een enorme stijging.

Maar dan nog is van 50.000 naar 50.001 het probleem waar je je als AIVD op moet richten lijkt me. Dit is gewoon stemmingmakerij.
Het is in opkomst en anderen halen daar weer uit dat het het grootste probleem is. En dan kom jij nog eens met stemmingmakerij. Je voelt je blijkbaar enorm aangesproken als het gaat om extreemrechts. Anders kun je het echt niet noemen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:42:04 #270
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199709088
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Doe ik ook; en over immigratie idem. En toch nog nooit 'racist' of extreem-rechts genoemd.
Dan ben je nog nooit echt kritisch geweest, want de racisme kaart is zo getrokken.
pi_199709144
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Je ziet het bij elk topic: het kan niet gaan over extreemrechts, zonder dat alle rechtse usertjes roepen: "ja, maar links! ja, maar rmoslims!"

Opvallend dat de rechtse usertjes zich kennelijk aangevallen voelen als het over extreemrechts gaat. Ik kan dat niet anders verklaren dan dat er toch wel enige affiniteit is met dat gedachtegoed, anders zou men zich niet zo in de kuif gepikt voelen.

Andersom heb ik, als gematigd links usertje, dat helemaal niet. Als extreemlinkse of jihadistische clubjes worden aangepakt denk ik: goed zo! Net zoals ik dat denk bij extreemrechtse clubjes. Geweld, aanslagen, terrorisme, daar wil ik niks mee te maken hebben. Van welk kant het ook komt.
Ja. En zo zie je bij elk moslim/links extremistisch topic "ja maar rechts extremistisch dan!".

Bla bla.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:53:01 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199709181
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het is in opkomst en anderen halen daar weer uit dat het het grootste probleem is. En dan kom jij nog eens met stemmingmakerij. Je voelt je blijkbaar enorm aangesproken als het gaat om extreemrechts. Anders kun je het echt niet noemen.
Domme projectie.

Ik heb nergens extreem rechts verdedigd, integendeel. Ik zie alleen overal en nergens direct bewijs voor extreem links geweld terwijl extreem rechts zoooooo dreigend is dat er Jessie Smolletjes opduiken overal en nergens :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 18:53:28 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199709183
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:42 schreef damsco het volgende:

[..]

Dan ben je nog nooit echt kritisch geweest, want de racisme kaart is zo getrokken.
Nee hoor; ik heb alleen geen geneuzel over ras en IQ, amateur volkerenkunde en andere bruine meuk nodig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:55:14 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199709197
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Domme projectie.

Ik heb nergens extreem rechts verdedigd, integendeel. Ik zie alleen overal en nergens direct bewijs voor extreem links geweld terwijl extreem rechts zoooooo dreigend is dat er Jessie Smolletjes opduiken overal en nergens :').
Nee, maar toch benadruk je dat de nadruk gelegd wordt op rechts in het bericht 'rechtsextremisme in opkomst'. Dat terwijl ook linksextremisme door de AIVD in de gaten wordt gehouden, maar blijkbaar is er een opgaande trend te zien. NIets meer, niets minder. Ja, dan kan je gaan zeuren over andere onderwerpen, maar er staat niets geks in het bericht.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199709227
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:27 schreef Vis1980 het volgende:
Bericht: 'Verkoop van appels enorm gestegen'

Reacties: 'Tsss, geen woord over peren, die worden ook veel verkocht'.
Nee peren worden nog altijd het meest verkocht.

En om de stijging van de appel verkoop "enorm" te noemen, klopt ook al weer niet. Die is toegenomen.

Dus jij bent de boel echt enorm aan het verdraaien.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 1 juni 2021 @ 18:58:29 #276
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199709229
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Nee, maar toch benadruk je dat de nadruk gelegd wordt op rechts in het bericht 'rechtsextremisme in opkomst'. Dat terwijl ook linksextremisme door de AIVD in de gaten wordt gehouden, maar blijkbaar is er een opgaande trend te zien. NIets meer, niets minder. Ja, dan kan je gaan zeuren over andere onderwerpen, maar er staat niets geks in het bericht.
Dan vind ik de kop gewoon click bait.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199709235
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor; ik heb alleen geen geneuzel over ras en IQ, amateur volkerenkunde en andere bruine meuk nodig.
En identiteitspolitiek. Dat ben je vergeten in je rijtje.
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 19:00:19 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199709255
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En identiteitspolitiek. Dat ben je vergeten in je rijtje.
Daar doe ik inderdaad ook niet aan mee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 19:01:05 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199709262
nou goed de TT is aangepast
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:01:13 #280
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199709264
Waar komt dat "ook door corona" nou weer vandaan?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199709265
Is die godverdoms mislukte korpschef, die bijna de ondergang van de landelijke politie was, Erik
Akerboom nu ineens directeur AIVD? :(
Vakman pur sang
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 19:02:02 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199709272
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:01 schreef HeatWave het volgende:
Waar komt dat "ook door corona" nou weer vandaan?
Was nogal een broeihaard voor complotwapperij. En nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:02:38 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199709275
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Was nogal een broeihaard voor complotwapperij. En nog.
En dat is extreem rechts?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 19:02:43 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199709278
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Was nogal een broeihaard voor complotwapperij. En nog.
is de oorspronkelijke titel

de uitleg staat ook in de OP, ik had gehoopt dat men dit zou gaan lezen nu dat gesteggel over de titel klaar was maar dat gaat blijkbaar gewoon door :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199709285
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Is die godverdoms mislukte korpschef, die bijna de ondergang van de landelijke politie was, Erik
Akerboom nu ineens directeur AIVD? :(
Mooi he hoe dat 'werkt' bij de overheid. Waarschijnlijk heeft hij er ook nog een hogere loonschaal voor gekregen.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:03:27 #286
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199709286
Zo kan ik de cijfers van oprukkend extreem rechts ook wel kunstmatig hoog krijgen ja, gewoon alles extreem rechts noemen, klaar :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 19:03:50 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199709289
extreem rechts is ook uit de TT he slimme
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:05:15 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199709301
quote:
83s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:03 schreef sp3c het volgende:
extreem rechts is ook uit de TT he slimme
13 posts voor het slotje gooi je de hele discussie om.

het gaat 287 posts over extreem rechts......
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 19:05:42 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199709303
krijgtie een keer gelijk begintie nog te zeiken :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 19:06:35 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199709310
wel een reeks inmiddels :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:06:59 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199709315
Ik vind het raar om na bijna 300 posts over "extreem rechts" te praten opeens de discussie naar algemeen extreem te verdraaien, puur omdat er wel erg veel bewijs kwam dat er vrij weinig extreem rechts te vinden is :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199709316
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Mooi he hoe dat 'werkt' bij de overheid. Waarschijnlijk heeft hij er ook nog een hogere loonschaal voor gekregen.
Weet je nog, al die rellen met korpschefs van eenheden die elkaar van racisme beschuldigden?
Dat was onder Erik, toen hij ineens voor inclusiviteit goede mensen inruilde voor matige mensen maar wel in het juiste hokje.
Die begonnen over racisme te blèren waardoor gevaarlijk veel agenten geschorst of thuis bleven.
Ultra linkse oproerkraaier is het :r
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 19:08:11 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199709324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:06 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind ...
nou en

TT was idd niet echt goed, je hebt gelijk, ik heb het origineel gepakt en een reeks gemaakt

doei :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:10:36 #294
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_199709344
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor; ik heb alleen geen geneuzel over ras en IQ, amateur volkerenkunde en andere bruine meuk nodig.
Haha ja vast, dat zal het zijn.
pi_199709352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

13 posts voor het slotje gooi je de hele discussie om.

het gaat 287 posts over extreem rechts......
Boeit het?
Het is niet zo dat wij hier als Fokkers op het forum mensen een andere mening geven ofzo.
pi_199709382
Maar een terroristische aanslag zou verschrikkelijk zijn, uiteraard ook op een moskee.
Alleen zie ik dat echt niet gebeuren.
Vakman pur sang
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:14:41 #297
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199709396
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar een terroristische aanslag zou verschrikkelijk zijn, uiteraard ook op een moskee.
Alleen zie ik dat echt niet gebeuren.
Als je er al met een BBQ in de buurt komt staat de ME al in je nek te hijgen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 19:18:34 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199709432
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:10 schreef damsco het volgende:

[..]

Haha ja vast, dat zal het zijn.
Ja, wat zou het anders zijn, damsco... vertel het ons.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 1 juni 2021 @ 19:19:34 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199709438
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En dat is extreem rechts?
Antisemitisme is daar best wel een dingetje ja, naast natuurlijk de klassiek rechtse afkeer van centrale overheden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199709441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 18:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik kan me zo snel niet heugen dat de SP voor extreemrechts uitgemaakt is, maar ik geef toe dat ik het niet heb gecheckt.
Die trekken dan ook geen lijn, maar hebben voorzichtigjes wat bedenkingen, waarmee ze zich ook nog behoorlijk op de vlakte houden. Begin jaren 80 was hun standpunt een stuk steviger en kregen ze wel het verwijt racistisch te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 19:20:22 #301
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199709445
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Antisemitisme is daar best wel een dingetje ja, naast natuurlijk de klassiek rechtse afkeer van centrale overheden.
Corona is opeens antisemitisch?

En afkeer van een grote overheid is een nobel streven.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 19:20:37 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199709448
denk dat dat coronadingetje meer is omdat mensen er zeer ontevreden van worden en zo makkelijker om te lullen zijn

dus dat de voedingsbodem voor extremisme enzo groeit als het ware
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')