abonnement Unibet Coolblue
pi_199218712
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan had TS dat wel vermeld lijkt mij. Dat hoor je namelijk met die banden van tegenwoordig.

Daarnaast had die AMG met extreem veel wielspin nooit op dat punt er alweer bij kunnen zijn, wat aannemelijk maakt dat dit niet gebeurd is.
In deze situatie heeft de tegenpartij zijn motor flink laten ronken. Er was geen sprake van wielspin.
Wat ik wel opmerkelijk vond is dat de tegenpartij overduidelijk geen tijd had om op zijn toeter te drukken om mijn manoeuvre af te wijken of iets dergelijks. Ik denk dat als hij dat wel gedaan had het ongeluk was voorkomen.
  vrijdag 30 april 2021 @ 13:16:18 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_199218814
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:02 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

dus...... Je bent het met me eens? :?
Ik ben het niet met je eens dat de AMG in kwestie de schijn tegen heeft.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 30 april 2021 @ 13:17:52 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_199218828
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:05 schreef rodevlekjes het volgende:

[..]

In deze situatie heeft de tegenpartij zijn motor flink laten ronken. Er was geen sprake van wielspin.
Wat ik wel opmerkelijk vond is dat de tegenpartij overduidelijk geen tijd had om op zijn toeter te drukken om mijn manoeuvre af te wijken of iets dergelijks. Ik denk dat als hij dat wel gedaan had het ongeluk was voorkomen.
Maar ook een motor flink laten ronken zegt nog niets. Hooguit over een toerental, maar dat kan ook in een lage versnelling zijn en is niet direct roekeloos of veel te hard rijden.

Je kunt het ook omdraaien. Als zijn motor zo ronkte waarom heb je hem dan toch nog over het hoofd gezien?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_199219020
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Als zijn motor zo ronkte waarom heb je hem dan toch nog over het hoofd gezien?
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar ook een motor flink laten ronken zegt nog niets. Hooguit over een toerental, maar dat kan ook in een lage versnelling zijn en is niet direct roekeloos of veel te hard rijden.
  vrijdag 30 april 2021 @ 14:02:11 #55
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_199219258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef rodevlekjes het volgende:

[..]

[..]

Wat wil je precies zeggen met de quotes?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_199219566
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:35 schreef paardendokter het volgende:
Je inleidende manoeuvre was al helemaal fout, je mag nabij een zebrapad helemaal niet inhalen.
En je wisselde later van rijstrook terwijl dat niet kon.
Gevaarlijk machogedrag bij een zebrapad, waarbij jij de verliezer bent, :r ....
Stel er staat een auto die wacht voor het zebrapad, de oversteker is er inmiddels overheen. Moet ik dan, als ik op de linker rijstrook rijd, naast die andere auto stoppen en wachten tot hij wegrijdt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_199220059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:28 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Stel er staat een auto die wacht voor het zebrapad, de oversteker is er inmiddels overheen. Moet ik dan, als ik op de linker rijstrook rijd, naast die andere auto stoppen en wachten tot hij wegrijdt?
Ja natuurlijk, van de andere kant kan er ook iemand komen. Langzaam wegrijden als je het overzicht wel hebt is nog weer iets anders dan er met dertig langs scheuren natuurlijk maar je hoort eigenlijk gewoon te wachten tot de voetganger het trottoir bereikt heeft.
pi_199220452
volgende keer de auto bij Capelle Schollevaar parkeren en het laatste stukje met de trein. het treinkaartje heb je er met anderhalf uur al uit. iets teveel figuren met een ballon achter het stuur daar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199221715
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:05 schreef rodevlekjes het volgende:
In deze situatie heeft de tegenpartij zijn motor flink laten ronken.
Dat gebeurt bij een AMG al zodra je het gaspedaal lichtjes aantikt. Helemaal als er nog een pauperuitlaat onder zit ook.
  vrijdag 30 april 2021 @ 19:48:56 #60
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_199223038
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:05 schreef rodevlekjes het volgende:

[..]

In deze situatie heeft de tegenpartij zijn motor flink laten ronken. Er was geen sprake van wielspin.
Wat ik wel opmerkelijk vond is dat de tegenpartij overduidelijk geen tijd had om op zijn toeter te drukken om mijn manoeuvre af te wijken of iets dergelijks. Ik denk dat als hij dat wel gedaan had het ongeluk was voorkomen.
Uitwijken om zon situatie voorkomen?? No way never ik heb daar gevallen van gezien waar de veroorzaker weg was en de uitwijker met giga problemen, zelfs daardoor kind geraakt.
  vrijdag 30 april 2021 @ 19:50:00 #61
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_199223049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:28 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Stel er staat een auto die wacht voor het zebrapad, de oversteker is er inmiddels overheen. Moet ik dan, als ik op de linker rijstrook rijd, naast die andere auto stoppen en wachten tot hij wegrijdt?
Ja en andes loop ik je spiegel eraf kijken wat er dan gebeurt
  vrijdag 30 april 2021 @ 19:51:28 #62
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199223071
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:24 schreef rodevlekjes het volgende:

[..]

Ik probeer me niet uit een bepaalde situatie te lullen.
Nee, maar dat geloven we ook.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199226407
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat gebeurt bij een AMG al zodra je het gaspedaal lichtjes aantikt. Helemaal als er nog een pauperuitlaat onder zit ook.
Het lukte anders prima na het ongeluk fatsoenlijk weg te rijden hoor. :')
  zaterdag 1 mei 2021 @ 04:39:42 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199228185
Je kan er vanalles bijhalen, maar het blijft gewoon jouw verantwoordelijkheid om je dode hoek te controleren.

Je moet voorrang verlenen bij het wisselen van rijstrook. Er is geen uitzondering opgenomen voor ronkende motoren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199228636
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:10 schreef rodevlekjes het volgende:
Het lukte anders prima na het ongeluk fatsoenlijk weg te rijden hoor. :')
En lukte het jou om fatsoenlijk weg te rijden, nadat je je had misdragen bij het zebrapad en nadat je een ongeluk had veroorzaakt? 8)7
  zaterdag 1 mei 2021 @ 15:02:26 #66
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_199232731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:24 schreef rodevlekjes het volgende:

[..]

Ik probeer me niet uit een bepaalde situatie te lullen.
:D
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 1 mei 2021 @ 15:04:03 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199232747
Verhaal gelezen en tekening bekeken.

TS zit fout.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 15:19:15 #68
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199232886
Groen is fout. Rood zat op zijn eigen rijbaan en bleef op zijn eigen rijbaan. Groen wilde naar rechts maar daar zat rood op dat moment, die op dat moment recht had om daar te rijden.

Je had kunnen weten dat rood naast je had kunnen zitten. Je gaf richting aan naar rechts en zag blijkbaar niet dat die AMG al naast je zat.

Zo'n auto zit binnen 2 seconden al op 50 ofzo en kon vanuit stilstand jou blijkbaar bijhouden vanaf dat zebrapad tot aan het conflictpunt.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 15:23:24 #69
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199232925
Ps. De combinatie Kralingen/Oostplein en een Mercedes AMG is misschien wel een reden om voorzichtig te doen.
pi_199259147
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:50 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]

Ja en andes loop ik je spiegel eraf kijken wat er dan gebeurt
:')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 3 mei 2021 @ 20:30:58 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199266207
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:15 schreef t-star het volgende:
j
[..]

Je hebt echt nul verkeersinzicht als je met 30 een zebra overgaat terwijl er iemand anders nog stilstaat.
Dit.
Ik snap het ook niet, iemand staat voor het zebrapad nog te wachten (op de rechterbaan), en je gaat er op de linkerbaan met 30 km/u voorbij? Hoe weet je dat er niemand meer oversteekt op het zebrapad die voor jou (nog) buiten beeld is omdat die auto op de rechterbaan voor het zebrapad staat te wachten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 mei 2021 @ 21:12:37 #72
545 dop
:copyright: dop
pi_199267009
1 plaats op de weg is rechts, je mag in deze situatie alleen met gepaste snelheid inhalen als je daarna ook links moet voorsorteren of bij druk verkeer als je rechtdoor je weg vervolgt (in dit geval file rijden)
2 van rijbaan verwisselen betekent dat je het overige verkeer niet mag hinderen.
3 bij het verplaatsen van rijbaan naar rechts is de kijk volgorde, binnenspiegel buitenspiegel, dodehoek, binnenspiegel en vervolgens richting aangeven mits je vrije doorgang hebt.
4 je mag niet inhalen bij of vlak voor een zebrapad.
5 je mag niet inhalen op of vlak voor een kruising

Helaas ts er is geen twijfel wie hier fout is, je hebt alle 5 niet goed gedaan.


Als je hier toch twijfel over hebt dan wordt het tijd om je rijvaardigheid en theorie kennis eens op te frissen.
Bij je rij examen had je in deze situatie reeds bij het zebrapad een ingreep gehad, en mocht je de kortste weg terug naar de noorderbocht!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door dop op 03-05-2021 21:24:36 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_199291065
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:12 schreef dop het volgende:

3 bij het verplaatsen van rijbaan naar rechts is de kijk volgorde, binnenspiegel buitenspiegel, dodehoek, binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek en vervolgens richting aangeven mits je vrije doorgang hebt.

Fixed it for you. ;)
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:47:25 #74
545 dop
:copyright: dop
pi_199293995
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Fixed it for you. ;)
Moet je het wel juist aanvullen.
Tweede keer buiten spiegel dode hoek komt pas na richting aangeven en dan kun je er ook nog na controle achter zetten na de verplaatsing.

Punt was dat bij de eerste x dodehoek ts al had kunnen weten hoe laat het was.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:01:22 #75
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_199298965
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:05 schreef rodevlekjes het volgende:

[..]

In deze situatie heeft de tegenpartij zijn motor flink laten ronken. Er was geen sprake van wielspin.
Wat ik wel opmerkelijk vond is dat de tegenpartij overduidelijk geen tijd had om op zijn toeter te drukken om mijn manoeuvre af te wijken of iets dergelijks. Ik denk dat als hij dat wel gedaan had het ongeluk was voorkomen.
Ik geloof geen zak van je verhaal, als de S550 stilstond aan het zebrapad en jij 30 al reed dan nog haalt ie je op dat stukkie van wat, 40m nooit bij.

als jij 30 reed heb je voor dat stuk 5 seconden nodig, hij moet van 0 vertrekken...
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:32:32 #76
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199300658
Links rijden en inhalen terwijl je 40 meter later rechtsaf moet.

Weet jij zeker dat jij in de 206 zat? Dit soort akties kunnen alleen Mercedes AMG rijders bedenken volgens mij.
Tot nooit .......
pi_199303289
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:47 schreef dop het volgende:

[..]

Moet je het wel juist aanvullen.
Tweede keer buiten spiegel dode hoek komt pas na richting aangeven en dan kun je er ook nog na controle achter zetten na de verplaatsing.

Punt was dat bij de eerste x dodehoek ts al had kunnen weten hoe laat het was.
Daar heb je een goed punt. :)
Alleen is het snelheidsverschil niet echt duidelijk bij maar 1x kijken. Bij de 2e keer kun je zien of inschatten hoeveel en hoe snel de ander dichterbij gekomen is.
  donderdag 6 mei 2021 @ 16:21:47 #78
545 dop
:copyright: dop
pi_199303315
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt. :)
Alleen is het snelheidsverschil niet echt duidelijk bij maar 1x kijken. Bij de 2e keer kun je zien of inschatten hoeveel en hoe snel de ander dichterbij gekomen is.
Helemaal mee eens verder.
Jij hebt duidelijk beter opgelet bij je rijlessen dan de TS

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 07-05-2021 16:41:25 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:57:59 #79
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_199313136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:07 schreef rodevlekjes het volgende:
Hi!

Ik ben maandag in een vrij vervelende situatie terecht gekomen. Nou heb ik zelf niet zo veel verstand van de procedures mbt verzekeringen. Omdat ik alleen WA verzekerd ben moet ik in essentie het allemaal zelf oplossen. Graag zou ik willen weten of (vanuit mijn perspectief) ik nou in mijn recht sta.

Situatie:

[ afbeelding ]

Ik ben de groene lijn, de tegenpartij is rood. Bij geel zijn wel (ongeveer) in contact gekomen met elkaar.

De tegenpartij stond te wachten bij het zebrapad; hier heb ik hem -omdat ik aan kwam rijden- met zeker 30 km/h gepasseerd. Ik heb vervolgens gelijk mijn knipperlicht naar rechts aangedaan en heb in de bocht wat gas bij gegeven. Ik moest uiteindelijk naar de meest rechter (op de foto linker) rijbaan om af te slaan.
De tegenpartij heeft het vervolgens voor elkaar gekregen om vanuit stilstaande stand mij in die bocht vanaf rechts in te halen tot te dode hoek van mijn auto, daar heb ik hem op het gele rondje geraakt. Meneer rijdt in een Mercedes S550 AMG speciaal geproduceerd voor paupers :') . Mijns inziens was zijn actie dan ook een roekeloze (lees: stoer rijgedrag).

Ik ben van mening dat ik beter had kunnen aansluiten achter de tegenpartij om zo wat fatsoenlijker in te voegen naar rechts, hierdoor had dit ongeluk kunnen worden voorkomen. Echter vind ik niet dat de schuld zomaar in mijn schoenen kan worden geschoven. Ik zou zeggen dat de tegenpartij schuldig is aan het inhalen van rechts en vermoedelijk de toegestane snelheid flink heeft moeten overschrijden om binnen zo'n korte afstand bij mij te komen.

Wat vinden jullie?
Jij wisselt van rijstrook en daarmee ben jij de schuldige partij in deze.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')