abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 29 april 2021 @ 14:24:49 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199206394
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Plus, het gaat alleen maar averechts werken. Mensen gaan manieren vinden om er onderuit te komen, zowel aan de klant-zijde als aan de ondernemer-zijde. Is gewoon een heel erg slecht kutplan, aan alle kanten.
Dat massale testen is gewoon een verdienmodel geworden waar een selecte groep gigantisch rijk van wordt.
  donderdag 29 april 2021 @ 14:25:16 #77
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199206401
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Oh, Cambuur zeker dan morgen.
Klopt :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199206402
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je uit het buitenland komt, ongeacht je nationaliteit. En ja, dat is de eis en de boetes zijn heel erg hoog.

Exacter, je moet een negatieve PCR test overleggen bij instap of boarding, in de eerste 10 dagen in het VK moet je twee maal een thuis PCR test doen die je onder video supervisie moet afnemen (zelf betalen uiteraard) en 10 dagen in quarantaine blijven.
Bullshit. Ik heb 2x test door 'n vriendin laten doen (hekel aan die dingen in neus). Hoefde geen video of wat dan ook in te laten sturen. Gewoon in envelopje en op de post. 149pond totaal. Je hoefde ook geen PCR te tonen. Antigen was genoeg voor inreizen UK :) En die 10dagen q is wassen neus. Nooit gebeld (invullen op formulier dat je niet gebeld kan worden) en nooit iemand langs geweest. (alhoewel ze nu schijnbaar weer duur extern bureau in gaan huren om wel af en toe naar mensen te sturen. Maar je hoeft niet open te doen :P )
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 14:25:41 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199206407
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:23 schreef Celestien het volgende:

[..]

En daarna mag je vrij bewegen of moet je je nog steeds laten testen?
Na die 10 dagen en negatieve testen mag je inderdaad vrij bewegen en zelfs buiten op een terras zonder afspraak eten en drinken. Nu moet het weer nog meewerken :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199206417
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij bent toch gevaccineerd?
Maar bij klachten wordt testen nog steeds geadviseerd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_199206418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:13 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

'We zijn nog even aan het kijken hoe we de modellen toch in ons voordeel kunnen laten spreken, brb'
9 miljoen begreep ik?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 14:26:38 #82
5428 crew  miss_sly
pi_199206426
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik verwacht het wel. Zoals Hugo liet vallen; dat ze de keuze gaan geven of restaurants 30 man wil ontvangen (die niet getest zijn) of 60 mensen die wél getest/gevaccineerd zijn. Dan is het aan de onderneming om te kiezen. Maar ik hoop dat ze dat soort dingetjes (net als zwembaden, sportgelegenheden, bioscopen, etc) gewoon openen zonder testverplichting.
Ik denk dat de restaurants alsnog niet gevuld gaan zijn met 60 man, omdat mensen niet massaal gaan testen om naar een restaurant te kunnen.

Ik ga graag hoor, maar als het op die moanier moet, stel ik het nog wel een tijdje uit en oefen maar verder in zelf lekkere dingen koken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 29 april 2021 @ 14:26:46 #83
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199206428
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Plus, het gaat alleen maar averechts werken. Mensen gaan manieren vinden om er onderuit te komen, zowel aan de klant-zijde als aan de ondernemer-zijde. Is gewoon een heel erg slecht kutplan, aan alle kanten.
Precies.

Veel jongeren e.d. zijn in de zomer misschien met mazzel 1x gevaccineerd. Sommigen nog helemaal niet. Kan je als horeca tent ook wel besluiten om inderdaad open te gaan voor enkel gevaccineerden of mensen met een negatieve test, maar dan zullen ze echt niet meer omzet draaien dan wanneer ze 30 mensen toe kunnen laten zonder test/vaccinatie.

En tegen die tijd zijn de ziekenhuizen een stuk leger (mogen we hopen), zijn 60+'ers wel gevaccineerd, etc. Dus dan is het ook helemaal niet meer nodig.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199206437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

No shit. :P
Kortom: de bezetting is een betere graadmeter of de instroom daalt dan zo'n onoverzichtelijke grafiek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199206440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Na die 10 dagen en negatieve testen mag je inderdaad vrij bewegen en zelfs buiten op een terras zonder afspraak eten en drinken. Nu moet het weer nog meewerken :D
Sjonge... Ze zijn streng en het is duur, maar je hebt wel vrijheid dan. Het is het bijna waard...
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 14:27:29 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199206442
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:25 schreef RipCity het volgende:

[..]

Bullshit. Ik heb 2x test door 'n vriendin laten doen (hekel aan die dingen in neus). Hoefde geen video of wat dan ook in te laten sturen. Gewoon in envelopje en op de post. 149pond totaal. Je hoefde ook geen PCR te tonen. Antigen was genoeg voor inreizen UK :) En die 10dagen q is wassen neus. Nooit gebeld (invullen op formulier dat je niet gebeld kan worden) en nooit iemand langs geweest. (alhoewel ze nu schijnbaar weer duur extern bureau in gaan huren om wel af en toe naar mensen te sturen. Maar je hoeft niet open te doen :P )
Tja, wij gaan met de boot en de antigen test was geen optie.

Wassen neus is leuk om te zeggen maar als je een auto met NL kenteken hebt dan is de kans wel heel groot dat je gestopt wordt, natuurlijk, met name in de binnenlanden van Wales :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199206448
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik verwacht het wel. Zoals Hugo liet vallen; dat ze de keuze gaan geven of restaurants 30 man wil ontvangen (die niet getest zijn) of 60 mensen die wél getest/gevaccineerd zijn. Dan is het aan de onderneming om te kiezen. Maar ik hoop dat ze dat soort dingetjes (net als zwembaden, sportgelegenheden, bioscopen, etc) gewoon openen zonder testverplichting.
Voor mij is het simpel, de koelkast met koude biertjes is binnen handbereik, balkon op het zuiden, ik zie geen reden om te gaan testen voor toegang voor de horeca. Dat was vorig jaar niet nodig, dus dit jaar ook niet.

De sportcompetities kunnen wat mij betreft ook prima per september weer gaan beginnen.
Dan is 18+ wel ongeveer klaar met vaccineren.

De gewone sportscholen staan nu voor half mei, maar ik zie die stap nog wel verhuizen naar 1 juni.

De 50+ is eind mei wel gevaccineerd, dus hele circus met sneltesten kan wat mij betreft dan al overboord in Nederland.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199206467
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Precies.

Veel jongeren e.d. zijn in de zomer misschien met mazzel 1x gevaccineerd. Sommigen nog helemaal niet. Kan je als horeca tent ook wel besluiten om inderdaad open te gaan voor enkel gevaccineerden of mensen met een negatieve test, maar dan zullen ze echt niet meer omzet draaien dan wanneer ze 30 mensen toe kunnen laten zonder test/vaccinatie.

En tegen die tijd zijn de ziekenhuizen een stuk leger (mogen we hopen), zijn 60+'ers wel gevaccineerd, etc. Dus dan is het ook helemaal niet meer nodig.
Zou me hier niet zo druk om maken, dit gaat nooit werken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 29 april 2021 @ 14:30:04 #89
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199206480
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou me hier niet zo druk om maken, dit gaat nooit werken.
Stuur jij de memo naar de Jonge en co? Die hebben altijd wat langer nodig om die dingen in te zien :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199206482
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, wij gaan met de boot en de antigen test was geen optie.

Wassen neus is leuk om te zeggen maar als je een auto met NL kenteken hebt dan is de kans wel heel groot dat je gestopt wordt, natuurlijk, met name in de binnenlanden van Wales :P
Heb je ooit een politieauto gezien in UK? :D In 11 jaar zie ik ze echt zelden. Volgens mij zouden ze een programma als wegmisbruikers niet eens kunnen vullen hier door het gebrek aan politie op de wegen hehe.

Hoezo was antigen met boot geen optie? Ik ging met tunnel en antigen van 2.5 dag geleden was gewoon ok? Voor boot gelden toch geen andere regels?

Mag wel eens beter weer worden idd. Bank holiday maandag is weer dikke drama. Kunnen restaurants en pubs open zijn maar ga niet met 11 in de tuin zitten daar :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199206491
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Precies.

Veel jongeren e.d. zijn in de zomer misschien met mazzel 1x gevaccineerd. Sommigen nog helemaal niet. Kan je als horeca tent ook wel besluiten om inderdaad open te gaan voor enkel gevaccineerden of mensen met een negatieve test, maar dan zullen ze echt niet meer omzet draaien dan wanneer ze 30 mensen toe kunnen laten zonder test/vaccinatie.

En tegen die tijd zijn de ziekenhuizen een stuk leger (mogen we hopen), zijn 60+'ers wel gevaccineerd, etc. Dus dan is het ook helemaal niet meer nodig.
Hier reizen inmiddels hele groepen op 1 enkel aangepast negatief testbewijs de Duitse grens over. 1 iemand heeft zich laten testen met een reiscertificaat erbij, en dat wordt nu gewoon telkens aangepast qua naam en datum. De Deutsche Polizei kan er ook niks tegen doen want het is niet te controleren.
pi_199206512
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:30 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Hier reizen inmiddels hele groepen op 1 enkel aangepast negatief testbewijs de Duitse grens over. 1 iemand heeft zich laten testen met een reiscertificaat erbij, en dat wordt nu gewoon telkens aangepast qua naam en datum. De Deutsche Polizei kan er ook niks tegen doen want het is niet te controleren.
Krijg je gewoon een pdf-bestand dan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 14:32:38 #93
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199206516
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:30 schreef RipCity het volgende:

[..]

Mag wel eens beter weer worden idd. Bank holiday maandag is weer dikke drama. Kunnen restaurants en pubs open zijn maar ga niet met 11 in de tuin zitten daar :P
UK heeft over het algemeen (met uitzondering van cornwall geloof ik) hetzelfde baggerklimaat als NL toch?
Hier de komende twee weken ook nauwelijks droge dagen en max van 13 a 14 graden.
Lekker terrasje pakken hoor -O-

Scheelt wel weer bEsMeTtInGeN!!!!11111 :P
pi_199206519
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199206526
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Krijg je gewoon een pdf-bestand dan?
Ja certificaatje is PDF. En elk bedrijf heeft andere look. Dus als douane kan je die nooit kennen. Dus je kan met gemak zoiets vervalsen. Zolang er geen spelfouten oid op staan of het er heel vreemd uitziet kunnen ze niets zien. Dus als een iemand er een haalt kunnen honderden met dezelfde template aan de gang.

. Met PDF editors kan je gewoon naam/datum aanpassen en je bent wel zo'n beetje klaar.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 29 april 2021 @ 14:33:29 #96
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199206530
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:30 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Hier reizen inmiddels hele groepen op 1 enkel aangepast negatief testbewijs de Duitse grens over. 1 iemand heeft zich laten testen met een reiscertificaat erbij, en dat wordt nu gewoon telkens aangepast qua naam en datum. De Deutsche Polizei kan er ook niks tegen doen want het is niet te controleren.
Daarom willen ze het dus ook via een app gaan doen, want een papiertje kan iedereen wel fabriceren met Microsoft Word en een laserprinter.
  donderdag 29 april 2021 @ 14:33:52 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199206537
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:33 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja certificaatje is PDF

. Met PDF editors kan je gewoon naam/datum aanpassen en je bent wel zo'n beetje klaar.
Genot.
  donderdag 29 april 2021 @ 14:34:46 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199206553
quote:
2s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Daarom willen ze het dus ook via een app gaan doen, want een papiertje kan iedereen wel fabriceren met Microsoft Word en een laserprinter.
Ja, maar een app is voor veel oudere mensen weer een brug te ver. Weet niet eens of dat juridisch zomaar kan, alleen een digitaal bewijs. Waarschijnlijk zul je het toch ook op papier moeten aanbieden.
pi_199206556
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:33 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja certificaatje is PDF. En elk bedrijf heeft andere look. Dus als douane kan je die nooit kennen. Dus je kan met gemak zoiets vervalsen.

. Met PDF editors kan je gewoon naam/datum aanpassen en je bent wel zo'n beetje klaar.
:D

Maar gelukkig zijn we hier van mening dat we alleen in Nederland dit soort amateuristische fouten maken hoor.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199206558
quote:
14s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dat die yorick voorgoed in die ballenbak blijft zitten. Wat een droeftoeter.

Geef gewoon die cijfers en eventueel wat uitleg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')