abonnement Unibet Coolblue
pi_199206079
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:56 schreef Aurelius het volgende:
Ik zou liever zien dat Hoekstra en de Jonge hun biezen pakken, en het CDA 4 jaar lang onder leiding van Omtzigt de oppositie ingaat. :)
De kwestie dualisme/monisme en de andere bestuurscultuur vs. de Ruttedoctrine staat bij het CDA op scherp. Als het CDA voor Hoekstra en dus de coalitie kiest dan betekent dat niet alleen het voortzetten van deze corrupte cultuur, maar ook marginalisatie van het CDA.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 29 april 2021 @ 14:02:32 #77
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199206097
twitter


F5 F5 F5 F5 F5
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 29 april 2021 @ 14:03:01 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199206100
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:00 schreef Mondkapje het volgende:
Denk je dat het CDA hierop zit te wachten?
:N maar Pieter wel ;)
  donderdag 29 april 2021 @ 14:04:01 #79
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199206117
quote:
6s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N maar Pieter wel ;)
Die zit nu al overspannen thuis, laat staan als hij een partij moet leiden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199206124
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Die zit nu al overspannen thuis, laat staan als hij een partij moet leiden.
Als Omtzigt nu doodgaat, heeft hij voor altijd een heiligstatus bij sommigen.
  donderdag 29 april 2021 @ 14:04:45 #81
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_199206125
"Onderdeel van het formatieproces" zwak verweer van Kuik. Staat ook haaks op de positie van CDA tot op heden.
pi_199206130
quote:
6s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N maar Pieter wel ;)
Omtzigt wil volgens mij eigenlijk ook helemaal geen partijleider zijn van een grotere fractie als die van het CDA, dan ben je de hele tijd bezig met je fractie en nauwelijks met het echte kamerwerk. Het diep in een onderwerp duiken is dan over. En dus is Omtzigt zijn kwaliteit ook weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199206183
Ah, gelukkig. Noorlander komt het even duiden, ik maar denken dat al was vastgesteld dat de kamer verkeerd was geinformeerd en staat het motief ter discussie. Gelukkig komt hij dat even corrigeren en gaat het om de vraag of de kamer verkeerd is geinformeerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199206191
Ik vraag me echt af waarom er geen discussie mogelijk is over hoe Kamerleden het kabinet mogen bejegenen. Zijn er helemaal geen grenzen? Dan geef je mensen met een pathologische inslag - ik noem geen namen - alle ruimte om processen dwars te zitten, het mensen moeilijk te maken en daar misschien wel van te genieten.
  donderdag 29 april 2021 @ 14:12:42 #85
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199206236
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:09 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vraag me echt af waarom er geen discussie mogelijk is over hoe Kamerleden het kabinet mogen bejegenen. Zijn er helemaal geen grenzen? Dan geef je mensen met een pathologische inslag - ik noem geen namen - alle ruimte om processen dwars te zitten, het mensen moeilijk te maken en daar misschien wel van te genieten.
Ik zit enorm in de spanning af te wachten over wie je het hebt!!!
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 14:16:52 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199206283
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:09 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vraag me echt af waarom er geen discussie mogelijk is over hoe Kamerleden het kabinet mogen bejegenen. Zijn er helemaal geen grenzen? Dan geef je mensen met een pathologische inslag - ik noem geen namen - alle ruimte om processen dwars te zitten, het mensen moeilijk te maken en daar misschien wel van te genieten.
Die zijn er wel, een Kamerlid wat geen steun krijgt van de rest van de Kamer komt nergens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199206298
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die zijn er wel, een Kamerlid wat geen steun krijgt van de rest van de Kamer komt nergens.
Behalve als ie heel erg gewiekst is.
pi_199206479
Zou Omtzigt The 48 Laws of Power van Robert Greene hebben gelezen?

quote:
Law 16. Use Absence to Increase Respect and Honor

The more present you are, the more common you appear. Create an air of scarcity around yourself to increase your perceived value. If you currently exist within an established group, intermittently withdraw so that others talk about you and admire you more.

To do this effectively, you must learn when is the right time to withdraw. In doing so, you force their respect by inadvertently threatening your absence for good. Once you return from your absence, it will appear as if you have been resurrected, and people will be relieved to see you again.
  donderdag 29 april 2021 @ 14:36:29 #89
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199206721
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou Omtzigt The 48 Laws of Power van Robert Greene hebben gelezen?
[..]

Als dit hier speelt, is het zaak om zo snel mogelijk wakker te worden anders creeer je voor lange tijd wantrouwen en stilstand.
Het hoeft niet zo te zijn, maar gezien de feiten, bijv. dat Omtzigt zelf voor dit harde beleid heeft gepleit, dat hij hiervoor geen verantwoordelijkheid neemt, dat hij nu blijft zwijgen, dat hij geen vervanger aanstelt, allemaal tekenen aan de wand. Sentiment wint het nu van de feiten.
pi_199206751
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bergkamp snoert mondjes.
Behalve die van D66
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199206807
Vergadering heropent. Ronde twee in het niks nieuws vertellen
  donderdag 29 april 2021 @ 14:52:22 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199206833
Waarom mag je een kamerlid niet irritant vinden eigenlijk?

Ik vind projectmanagers die kritisch zijn op mijn werk ook irritant.
pi_199206876
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:52 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag je een kamerlid niet irritant vinden eigenlijk?

Ik vind projectmanagers die kritisch zijn op mijn werk ook irritant.
Als je deze debatten en ophef bekijkt dan lijkt het bijna alsof in de notulen heeft gestaan dat ze Omtzigt met een blok beton om zijn voeten gebonden in de Noordzee wilden gooien.
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 15:00:13 #95
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199206957
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:54 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Als je deze debatten en ophef bekijkt dan lijkt het bijna alsof in de notulen heeft gestaan dat ze Omtzigt met een blok beton om zijn voeten gebonden in de Noordzee wilden gooien.
Politiek gezien is dat dan ook wel exact wat ze wilden :)

Maar de regering controleert zichzelf niet, dat is de job van de 2e Kamer, er is niks illegaals aan een Kamerlid lastig vinden of dat je aan partijleden vraagt om er een gesprek mee aan te gaan. En dit ging specifiek over het doorhameren van Omtzigt over de namen van ambtenaren die politiek niet verantwoordelijk zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199206959
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:52 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag je een kamerlid niet irritant vinden eigenlijk?

Ik vind projectmanagers die kritisch zijn op mijn werk ook irritant.
Dat mag wel, maar als vervolgens daardoor dat project onnodig verder naar de tering gaat, dien je je toch achter je oren te krabben en je conclusies te trekken.
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 15:01:20 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199206967
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:00 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Dat mag wel, maar als vervolgens daardoor dat project onnodig verder naar de tering gaat, dien je je toch achter je oren te krabben en je conclusies te trekken.
De conclusies zijn dan ook getrokken, het kabinet is afgetreden en sinds januari dimissionair.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199207009
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De conclusies zijn dan ook getrokken, het kabinet is afgetreden en sinds januari dimissionair.
Dat is voor mij te makkelijk en je slaat dan een paar recente stappen over.
Na de POK hebben ze zogenaamd verantwoordelijkheid genomen voor de toeslagenaffaire, door af te treden en demissionair te worden (peilingen waren allang duidelijk, men wist al lang hoe de kiezer zou stemmen). Dat aftreden heeft ook nog vrij lang geduurd trouwens. Waarschijnlijk flink de peilingen nog in de gaten gehouden. Vervolgens zogenaamd het mandaat van de kiezer krijgen om verder te gaan. Functie elders gate, notulengate zijn nieuw. En de reacties daarop getuigen nou niet echt van schuldbewustzijn. De beschermingsmuren worden elke keer om elkaar opgetrokken. En dát is precies hetzelfde wat ze bij de vergaderingen deden, waar de shitstorm van de toeslagenaffaire aan het bod kwam. Deze politici zijn totaal niet meer geloofwaardig.
pi_199207016
Het oortje van Hermans:

twitter
pi_199207027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:52 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag je een kamerlid niet irritant vinden eigenlijk?

Ik vind projectmanagers die kritisch zijn op mijn werk ook irritant.
Inderdaad, je mag best stoom afblazen over irritante kamerleden.

Maar goed, ook Klaver en Ploumen hadden gelukkig snel door dat de notulen nergens over gingen en zelfs Marijnissen begon gelijk over wat anders dan de notulen.

Het meest af zijn de 5 partijen die een motie van wantrouwen hebben ingediend die staatsrechtelijk helemaal niet kan. Als ze alle ministers weg willen hebben hadden ze voor elke minister los een motie moeten indienen, je kunt niet een compleet demissionair kabinet wegsturen (wie zou ze dan moeten vervangen vanaf morgen?).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')