quote:
Veel zeggen, geen inhoudquote:Op donderdag 29 april 2021 13:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een hoop overbodige zinnen weer van Hermans
quote:Op donderdag 29 april 2021 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vinden jullie het nótulen of notúlen?
https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/589/quote:Notulen (uitspraak)
Vraag
Hoe spreek je notulen uit: als notúlen of als nótulen?
Antwoord
Beide beklemtoningen komen voor. Wij raden aan de in onze ogen correcte accentuering nótulen te gebruiken.
"Uiteraard ben ik het eens met mevrouw X of de heer X".quote:Op donderdag 29 april 2021 13:19 schreef raptorix het volgende:
Wat een vervelend mens, van die goedkope gesprekstechniekjes, "Goede vraag", "Goed punt", "Natuurlijk vinden wij dat ook", pfffffffffff
Nótúlen, dan zit je altijd goed.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
[..]
https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/589/
Dit is vrij eenvoudig te pareren.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:20 schreef Aurelius het volgende:
Wilders going for the kill.
En ze zat net weer in haar comfort zone.
Klopt, het gaat Wilders ook om zelf even zijn momentje te pakken. Haar reactie is van ondergeschikt belang.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is vrij eenvoudig te pareren.
Zijn notulen beter als notúlen is? Ik pas me even aan aan de laatste ontwikkelingen in de taal.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vinden jullie het nótulen of notúlen?
Wel meer een mooi filmpje voor op feesboek iddquote:Op donderdag 29 april 2021 13:23 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Klopt, het gaat Wilders ook om zelf even zijn momentje te pakken. Haar reactie is van ondergeschikt belang.
Ze is zelf voorlichter..........quote:Op donderdag 29 april 2021 12:53 schreef duitseboy het volgende:
Hermans mag nog wel even op les bij dezelfde voorlichter waar ook Robot Jetten zat
Nótulen zijn de benaming voor vergaderingen waarin moreel twijfelachtige dingen zijn besproken. Notúlen zijn voor vergaderingen die grondwettelijk zijn verlopen.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zijn notulen beter als notúlen is? Ik pas me even aan aan de laatste ontwikkelingen in de taal.
Ik zou als ik jou was je echt stukken meer gaan verdiepen in politiek voordat je uitspraken gaat doenquote:Op donderdag 29 april 2021 13:25 schreef Mondkapje het volgende:
Volgens mij zijn wij het enige land met zo'n idioot in de Kamer.
Ze geeft hier Wilders juist veel te veel ruimte om persoonlijke aanvallen te plegen.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Die Bergkamp mag wel weer wieberen als voorzitter. Niet de dualist die ze beweerde te zijn, ze beschermt de coalitie.
Ze heeft sinds die opmerking van Wilders niks meer gezegd.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Die Bergkamp mag wel weer wieberen als voorzitter. Niet de dualist die ze beweerde te zijn, ze beschermt de coalitie.
Was het maar zo'n feest.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:25 schreef Mondkapje het volgende:
Poor Pieter.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:27 schreef spinazieruiker het volgende:
Geert is ZIEDEND over hoe Omtzigt is behandeld
[ afbeelding ]
Nou nee. Er zijn veel ergere.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:25 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb bij Geert altijd meer het idee dat hij zich aan het profileren is, dan dat het lot van Omtzigt hem ook maar iets interesseert.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:27 schreef spinazieruiker het volgende:
[ afbeelding ]
En hij heeft 100% gelijkquote:Op donderdag 29 april 2021 13:27 schreef spinazieruiker het volgende:
Die verdedigingslinie is intussen haar handelsmerkquote:Op donderdag 29 april 2021 13:28 schreef Aurelius het volgende:
Haar eerste woorden na het betoog van Wilders: "ik ben het eens met de heer Wilders...". Wut.
En Sophie even moet bedanken voor haar steunquote:Op donderdag 29 april 2021 13:28 schreef spinazieruiker het volgende:
Vergadering geschorst omdat Rutte moet plassen
Dat is dan ook al 15 jaar de Wilders act.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb bij Geert altijd meer het idee dat hij zich aan het profileren is, dan dat het lot van Omtzigt hem ook maar iets interesseert.
Hij moet wel. Hij staat met de helft boven de afgrond.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:17 schreef Drekkoning het volgende:
Klaver grijpt direct alle handvatten aan om straks te kunnen zeggen “Kijk, de VVD wil meewerken aan verbetering, dus daar willen wij mee regeren”
Terecht en ik steun hem waar ik maar kanquote:Op donderdag 29 april 2021 13:29 schreef Mondkapje het volgende:
Omtzigt zit met chips voor de tv, te genieten.
Kom je nu alleen maar oneliners droppen of ga je ook nog in op reacties van anderen op jouw bijzondere posts?quote:Op donderdag 29 april 2021 13:29 schreef Mondkapje het volgende:
Omtzigt zit met chips voor de tv, te genieten.
Het levert wat op, simpel door je te verschuilen.
Voorproefje wat hem te wachten staat.quote:
Dus het boek v Omtzigt heb je ook gelezen?quote:Op donderdag 29 april 2021 13:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Terecht en ik steun hem waar ik maar kan
Zijn heiligdom moet gerelativeerd worden, voel ik als mijn taak.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kom je nu alleen maar oneliners droppen of ga je ook nog in op reacties van anderen op jouw bijzondere posts?
Zijn fouten die kunnen voorkomen als je jezelf allemaal gesprekstrucjes aanleert om goed uit de verf te komen.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:28 schreef Aurelius het volgende:
Haar eerste woorden na het betoog van Wilders: "ik ben het eens met de heer Wilders...". Wut.
Tweet jij ook namens Pieter? Net als zijn vrouw.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Terecht en ik steun hem waar ik maar kan
Ze is dan ook door Kaag gesensibiliseerd en niet door Rutte.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze geeft hier Wilders juist veel te veel ruimte om persoonlijke aanvallen te plegen.
Zit ze niet huilend op de wc na deze afgang? Of hebben ze genderneutrale toiletten?quote:Op donderdag 29 april 2021 13:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
En Sophie even moet bedanken voor haar steun
het zegt genoeg dat jij die slachtoffers kwalificeert als armoedzaaiersquote:Op donderdag 29 april 2021 13:32 schreef DiegoFuser het volgende:
Wilders weet niet eens wat heel die toeslagen affaire inhoud joh. Denk je nou echt dat hij iets geeft om armoedzaaiers die toch niet kunnen doneren aan zijn partij. Het is gewoon een mooie kans om weer eens kwaad te zijn op de VVD.
De mensen die tot armoedzaaiers zijn gemaakt door het falen van het Belastingsdienst?quote:Op donderdag 29 april 2021 13:32 schreef DiegoFuser het volgende:
Wilders weet niet eens wat heel die toeslagen affaire inhoud joh. Denk je nou echt dat hij iets geeft om armoedzaaiers die toch niet kunnen doneren aan zijn partij. Het is gewoon een mooie kans om weer eens kwaad te zijn op de VVD.
+Jetten die aan deflectie doet.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Eerst Sophie die Rutte gaat witwassen
Nu Kuik die Wopke zit wit te wassen
Hoezo dat? Zoveel is er niet veranderd in de partijopstellingen geloof ik.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Herman Tjeenk Willink kan zijn verslag maar beter in versnipperaar gaan gooien.
Verstandig, je kunt beter niet zo geërgerd het hoofd schudden als Kaag al enkele malen heeft gedaan.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoekstra kijkt lekker schaapachtig
Ze staan verder dan ooit uit elkaar. Er is geen basis voor een haalbare coalitie behalve VVD CDA D66 CU.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoezo dat? Zoveel is er niet veranderd in de partijopstellingen geloof ik.
Dat lijkt me niet.quote:Op donderdag 29 april 2021 13:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoekstra ziet zijn carrière in duigen vallen zowel binnen als buiten de politiek![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |