abonnement Unibet Coolblue
pi_199211993
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Op de druk op het ziekenhuis?

Bij hele normale rationele assumpties zegt dat alles over de impact van een specifieke maatregel. Simpelweg omdat een negatief effect van een maatregel niet plausibel is.

Cherry picking vanuit angst en maar iets moeten doen is schadelijk.
Ik weet niet wat je met deze warrige post probeert te zeggen, maar het effect van een maatregel is wat die specifieke maatregel bijdraagt aan de eventuele reductie van het aantal besmetting. Het aantal daadwerkelijke besmettingen en / of ziekenhuisopnames is een min of meer meetbaar gegeven. Maar dan heb je nog niets natuurlijk, aangezien je feitelijk ook een indicatie niet hebben van de aantallen zonder maatregelen. Dat is toch een beetje modelleerwerk. En stijgende, stagnerende of dalende trend an sich zegt niets over het effect van alle maatregelen, laat staan van een individuele maatregel.

Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat de avondklok een significant drukkend effect op het aantal besmettingen zou hebben gehad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199212473
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat denk je dan? Als het complete pakket geen effect had? Dan weet je dat het netto effect, van de overige maatregelen negatief moet zijn. Anders kan het niet op 0 uitkomen.

Dat is totaal niet plausibel.
nou nee, de studentjes van hier tegenover gaan gewoon om 11 uur s'ochtends zitten zuipen, hier aan de gracht. zijn ze om 9 uur s'avonds straalbezopen.
wat werkt er dan niet, die klok, of het gedrag van mensen?
daarom zei ik ook, kijken wat er nu gaat gebeuren. dat gedrag zal niet minder worden, eerder meer.
pi_199213305
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je met deze warrige post probeert te zeggen, maar het effect van een maatregel is wat die specifieke maatregel bijdraagt aan de eventuele reductie van het aantal besmetting. Het aantal daadwerkelijke besmettingen en / of ziekenhuisopnames is een min of meer meetbaar gegeven. Maar dan heb je nog niets natuurlijk, aangezien je feitelijk ook een indicatie niet hebben van de aantallen zonder maatregelen. Dat is toch een beetje modelleerwerk. En stijgende, stagnerende of dalende trend an sich zegt niets over het effect van alle maatregelen, laat staan van een individuele maatregel.

Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat de avondklok een significant drukkend effect op het aantal besmettingen zou hebben gehad.
Jij vindt het warrig.

Jij zegt je weet het precieze effect niet.

Ik zeg. Het is niet rationeel te denken dat het een negatief effect heeft.

Succes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199213328
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij vindt het warrig.

Jij zegt je weet het precieze effect niet.

Ik zeg. Het is niet rationeel te denken dat het een negatief effect heeft.

Succes.
Ik heb het idee dat de emotie je analytische vermogen wat in de weg zit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199213518
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de emotie je analytische vermogen wat in de weg zit.
Denk je werkelijk dat maatregelen een negatief effect hebben op het aantal besmettingen?

Of begrijp je gewoon niet wat ik zeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 29 april 2021 @ 22:47:49 #156
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199213770
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je met deze warrige post probeert te zeggen, maar het effect van een maatregel is wat die specifieke maatregel bijdraagt aan de eventuele reductie van het aantal besmetting. Het aantal daadwerkelijke besmettingen en / of ziekenhuisopnames is een min of meer meetbaar gegeven. Maar dan heb je nog niets natuurlijk, aangezien je feitelijk ook een indicatie niet hebben van de aantallen zonder maatregelen. Dat is toch een beetje modelleerwerk. En stijgende, stagnerende of dalende trend an sich zegt niets over het effect van alle maatregelen, laat staan van een individuele maatregel.

Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat de avondklok een significant drukkend effect op het aantal besmettingen zou hebben gehad.
Maar we geven juist niet zoveel om het aantal besmettingen. Veel besmettingen met weinig ziekenhuis opnames is juist wel goed. Het ontlasten van de zorg is het primaire doel.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199213849
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:47 schreef nixxx het volgende:

[..]

Maar we geven juist niet zoveel om het aantal besmettingen. Veel besmettingen met weinig ziekenhuis opnames is juist wel goed. Het ontlasten van de zorg is het primaire doel.
Das leuk, maar daar ging mijn post niet over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 29 april 2021 @ 23:00:50 #158
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199213983
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Das leuk, maar daar ging mijn post niet over.
maar het effect van een maatregel is wat die specifieke maatregel bijdraagt aan de eventuele reductie van het aantal besmetting.

Dat stukje van je sloeg ik een beetje op aan. De rest van je post kan ik wel in komen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199214075
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 23:00 schreef nixxx het volgende:

[..]

maar het effect van een maatregel is wat die specifieke maatregel bijdraagt aan de eventuele reductie van het aantal besmetting.

Dat stukje van je sloeg ik een beetje op aan. De rest van je post kan ik wel in komen.
Klopt, omdat het een maatregel is die gericht is op reductie van contactmomenten. Dat zou indirect dan weer moeten leiden tot een reductie in ziekenhuisopnames. Kun je ook naar kijken natuurlijk. Als een maatregel namelijk vooral besmettingen onder mensen onder de 40 reduceert, dan zal het effect op de ziekenhuisopnames relatief klein zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')