abonnement Unibet Coolblue
pi_199196045
Waar halen jullie je zonnebril? Bij een brillenzaken, of zijn er ook andere zaken waar ze zonnebrillen (niet op sterkte) verkopen. En wat zijn goede merken van zonnebrillen die meerdere jaren meegaan, Ray-ban? Waar letten jullie op bij het halen van een zonnebril?
  woensdag 28 april 2021 @ 19:23:00 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_199196156
Ik heb een serengeti omdat die de beste glazen hebben. Gekocht bij een brillenzaak omdat ik voor zo'n dure aankoop wel wil weten wat ik krijg (en er best wat verschil in de verschillende glazen zit ook ;))

Zonnebril is een combinatie van kwaliteit (van de glazen), looks en comfort, en ik wil op geen van de 3 inleveren :P
disclaimer
pi_199196511
Je kan ze voor een tientje van het rek bij het Kruidvat plukken.
Maar dan verduisteren ze meer dan dat ze filteren.
Het zicht wordt dan eerder belemmerd en je ogen niet beschermd.

Goede lenzen filteren het schadelijke UV licht en werken contrastverhogend.

Nou ben ik op een opticien aangewezen, ivm mijn sterkte, maar ik zou het toch ook anderen aanraden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 28 april 2021 @ 20:02:55 #4
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199196860
Sowieso Gloryfy. Fijne glazen, onbreekbaar (ja echt), en zelfs minder duur dan die rommel van Oakley die vaak ook nog van slechte kwaliteit is.
Ik weet alleen niet hoe de verkrijgbaarheid in NL is. In Oostenrijk, waar ze vandaan komen, zijn ze te vinden in elke winkel die betere zonnebrillen verkoopt.

Daarnaast is ROAV leuk, vind het zelf vooral erg fijn om altijd een zonnebril bij me te hebben, want ook in de winter kan het in de auto heel goed van pas komen. Allicht wat minder geschikt voor dagelijks gebruik in de zomer.
  donderdag 29 april 2021 @ 13:06:27 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199205218
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:23 schreef SQ het volgende:
Ik heb een serengeti omdat die de beste glazen hebben. Gekocht bij een brillenzaak omdat ik voor zo'n dure aankoop wel wil weten wat ik krijg (en er best wat verschil in de verschillende glazen zit ook ;))

Zonnebril is een combinatie van kwaliteit (van de glazen), looks en comfort, en ik wil op geen van de 3 inleveren :P
Ik zit al een jaar te tobben of ik ook een serengeti bril moet hebben of niet, zijn het erg donkere glazen? ik heb al snel last van te fel licht.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 29 april 2021 @ 13:07:32 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_199205232
Ga er 1 passen op een zonnige dag bij een brillenzaak, dan weet je meteen of het wat voor je is ;)
disclaimer
  donderdag 29 april 2021 @ 13:08:03 #7
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_199205243
Altijd brillen van Polaroid. Prima kwaliteit, fijne gepolariseerde glazen, en nog goed te betalen mocht er toch een sneuvelen.
pi_199240347
Ik zou in ieder geval naar een brillenzaak gaan. Op het internet vind je vele neppers.
Ik zou ook wegblijven bij de Kruidvat en tankstation zonnebrillen.
Ze zullen ongetwijfeld functioneel zijn en aan de minimale vereisten voldoen maar het goedkope straalt er ook vanaf.
Een zonnebril is stiekem ook een mode accessoire.

Ik draag zelf alleen maar designer zonnebrillen van Alain Mikli en Philippe Starck. Maar dan zit je in het segment boven de ¤ 300,-
Heb daar nu 7 brillen van.

Ik weet niet wat voor budget je hebt maar voor minder geld heb je al een goede RayBan of Serengeti.
Kijk gewoon goed wat bij je hoofd en gezicht past.

Succes!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:59:34 #9
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199311710
Ik heb er 2 van persol, zitten goed en mooie kwaliteit. Gewoon bij de kringloop gevonden ooit. Heb een zonnebriltic en heb er inmiddels ongeveer 100. Vele ronde vintage brillen. Mijn man heeft er een rek voor gemaakt waar ik ze kan opbergen. Naast mn hoedjes en petten.
En meerdere van polaroid voor in de kano zodat ik in het water kan kijken. Heb snel last van licht in mn ogen dus draag zomers altijd een zonnebril. Of hoed.
To BG or not to BG!
  donderdag 20 mei 2021 @ 22:53:18 #10
14505 OProg
A Life in Music
pi_199531429
Het verhaal dat je het niet waard bent omdat je het toch kwijt raakt of op gaat zitten: Als je een wat duurdere hebt doe je dat niet meer. :+

Naja, tenzij je zo iemand bent die zelfs een dure telefoon in de eerste twee maanden uit je handen laat vallen.

Je herkent een goede zonnebril ook dat als je vanuit de zon een tunnel in gaat je niet ineens helemaal niks meer ziet.

Ik heb zelf een RayBan. Vroeger had ik ook een Serengetti en dat was helemaal geweldig. Maar toen heb ik een tijd een bril op sterkte gehad en ik ben een beetje kwijt waar die Serengetti toen heen is gegaan. Die RayBan heb ik zelfs een keer in de haast gekocht en inmiddels ook alweer drie jaar geloof ik. Misschien toch maar weer eens overstappen.

Voor sporten heb ik trouwens een Oakley maar die gebruik ik echt alleen met sporten en die zorgt ook dat ik goed uit mijn ooghoeken kan kijken. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')