abonnement Unibet Coolblue
pi_199200953
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 01:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Die FVDer maakt, als ik het goed lees, een vergelijking met de jodenvervolging, niet met de Holocaust.

Die twee zaken zijn wel met elkaar verbonden, maar zijn niet hetzelfde.

Dus iedereen die begint de stijgeren over de Holocaust moet even rust nemen en eerst nadenken.
De nazistische jodenvervolging van 33-45 leidde tot de holocaust. Dat kun je niet scheiden.
  Beste debater 2022 donderdag 29 april 2021 @ 01:24:04 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199200954
FvD'ers...

En vooral hun fanboys hier...

:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 29 april 2021 @ 01:25:57 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199200961
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:31 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het vergelijkbaar. Een jodenster of een vaccinatiebewijs.

Je wordt vanwege je overtuiging als tweederangsburger neergezet en je krijgt minder rechten.

En dat is mijn mening en dat zeg ik niet om te provoceren of te trollen. Kom maar op met die ban als het je niet bevalt.
Echt he.

Zij het dat je die toegang kunt krijgen door die vaccinatie te nemen. Wat had een Jood precies kunnen doen om niet-Joods te zijn?

En dat heeft 8 zetels :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199200968
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 01:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De nazistische jodenvervolging van 33-45 leidde tot de holocaust. Dat kun je niet scheiden.
De jodenvervolging was een onderdeel van wat achteraf de Holocaust werd genoemd.

Die FVDer maakt alleen een vergelijking met die jodenvervolging, als ik het goed heb begrepen (ik heb de opname niet gehoord). Dat kun je prima scheiden.

Ik vind alleen geen sterke vergelijking.
pi_199200970
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 01:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Echt he.

Zij het dat je die toegang kunt krijgen door die vaccinatie te nemen. Wat had een Jood precies kunnen doen om niet-Joods te zijn?

En dat heeft 8 zetels :')
Er zijn joden die de oorlog zijn doorgekomen door bijvoorbeeld een andere naam aan te nemen. Ook veranderden ze hun uiterlijk, doken onder, etc.
  Beste debater 2022 donderdag 29 april 2021 @ 01:37:38 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199200976
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 01:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Er zijn joden die de oorlog zijn doorgekomen door bijvoorbeeld een andere naam aan te nemen. Ook veranderden ze hun uiterlijk, doken onder, etc.
En toch bleven ze, zeker voor de nazi's, joods...

ergo, achterlijke vergelijking
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199201006
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 01:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En toch bleven ze, zeker voor de nazi's, joods...

ergo, achterlijke vergelijking
Dat is overdreven. Zo achterlijk is die vergelijking niet.

Joden werden door nazi's vervolgd op basis van een verzonnen theorie (de rassenleer), die door de machthebbers als waarheid werd afgekondigd.

Ook nu verzint de overheid allerlei dubieuze theorieën (avondklok, mondkapjes, etc.), die vervolgens als waarheid worden afgekondigd.

Dat is toch een duidelijke parallel. Een totalitaire wijze van regeren, op basis van theorieën die aantoonbaar niet kloppen.

Een tweede parallel is dat mensen in groepen worden verdeeld op basis van de onware theorie. Uiteindelijk waren de gevolgen voor de joden veel ernstiger (daar gaat de vergelijking dus mank), maar ook nu zie je al dat mensen worden buitengesloten op basis van verzonnen theorieën die los staan van de werkelijkheid.
  donderdag 29 april 2021 @ 03:24:31 #58
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199201085
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 01:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Echt he.

Zij het dat je die toegang kunt krijgen door die vaccinatie te nemen. Wat had een Jood precies kunnen doen om niet-Joods te zijn?

En dat heeft 8 zetels :')
Wat als je dat vaccin gewoon niet kunt accepteren omdat je je er niet goed bij voelt?

Wil je mensen dwingen? Dat ze moeten kiezen tussen een vaccin of het inleveren van rechten.

Dit ís fascisme.

Oftewel: politieke ideologie die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping van de democratie.
  donderdag 29 april 2021 @ 07:12:49 #59
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199201373
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 01:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Behalve dan dat hij er boeken vol over heeft geschreven.
Ik vond sommige boeken van hem best goed. Doch ik vind het een pedant mannetje dat helemaal vanuit New York - waar hij al jaren woont - ons een beetje de maat neemt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199201392
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 00:37 schreef Ixnay het volgende:
Die Madagascar opmerking van Thierry daar wordt ook weer van alles bijgedacht en dat het een referentie is naar het Madagascarplan van de nazi's.

Weer een reden om te suggereren dat ze nazi sympathieën hebben. Wat een misselijke mannetjes die linkse journalisten, ze gaan er maar mee door.
Waarom zou een radicaal-rechtse politicus met een lange geschiedenis van tegen het fascisme aanschurken dan een naziplan aanhalen volgens jou?
pi_199201407
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 02:01 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat is overdreven. Zo achterlijk is die vergelijking niet.

Joden werden door nazi's vervolgd op basis van een verzonnen theorie (de rassenleer), die door de machthebbers als waarheid werd afgekondigd.
Lastige is dan wel dat juist rassenleer in FvD ook erg gebruikelijk is. Dat maakt je verdediging van deze uitspraak toch iets minder sterk.
pi_199201415
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 03:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat als je dat vaccin gewoon niet kunt accepteren omdat je je er niet goed bij voelt?

Wil je mensen dwingen? Dat ze moeten kiezen tussen een vaccin of het inleveren van rechten.

Dit ís fascisme.

Oftewel: politieke ideologie die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping van de democratie.
Niemand wordt gedwongen gevaccineerd tegen Corona. Lul niet zo achterlijk.
pi_199201445
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Niemand wordt gedwongen gevaccineerd tegen Corona. Lul niet zo achterlijk.
Nee, maar het is niet verplicht hoor om naar de dierentuin of iets anders waar straks een vaccinatiebewijs voor gevraagd gaat worden te gaan _O- totaaaal geen verplichting dat vaccin.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_199201570
Is het land zo wanhopig om nieuws, dat we over elk dom ding dat door een FvD'er zegt een nieuwsbericht moeten schrijven? WIE GEEFT EEN NEUK?
pi_199201581
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, maar het is niet verplicht hoor om naar de dierentuin of iets anders waar straks een vaccinatiebewijs voor gevraagd gaat worden te gaan _O- totaaaal geen verplichting dat vaccin.
Tuurlijk kerel.
pi_199201585
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, maar het is niet verplicht hoor om naar de dierentuin of iets anders waar straks een vaccinatiebewijs voor gevraagd gaat worden te gaan _O- totaaaal geen verplichting dat vaccin.
De jodenster op je borst was ook niet verplicht. Niks aan de hand als je op je zolderkamertje bleef.
pi_199201592
Plaats in dit topic je eigen 'Baudetje'!
pi_199202127
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:53 schreef nils7 het volgende:
Fascisten voor Democratie Deportatie.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 april 2021 @ 09:30:00 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199202277
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:59 schreef Bluesdude het volgende:
quote:
NRC Handelsblad heeft onthuld dat Pepijn van Houwelingen schuilgaat achter de auteur Vossius van het boek Oneigentijds (2010, uitgeverij Aspekt). Het dampt daarin van discriminatie van minderheden, seksisme en verheerlijking van geweld. Europa is verzwakt door het mekkeren over mensenrechten als vrijheid en gelijkheid en het Derde Rijk heeft de voorkeur boven onze verweekte samenleving onder leiding van een hypocriete, incestueuze politieke elite. De oplossing voor het verraad van het hard werkende volk is, behalve geweld, directe democratie en burgerparticipatie via bijvoorbeeld een referendum.
--------
bron: https://www.groene.nl/artikel/met-open-vizier
Een neo-nazi dus :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 april 2021 @ 09:33:44 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199202316
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:59 schreef Cockwhale het volgende:
Is het land zo wanhopig om nieuws, dat we over elk dom ding dat door een FvD'er zegt een nieuwsbericht moeten schrijven? WIE GEEFT EEN NEUK?
Dat er kamerleden zijn die de nazi's prima vinden en deze ideeen willen uitvoeren, dat kunnen we niet negeren en moeten we benoemen en bespreken.

Nooit meer fascisme!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199202595
quote:
84s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Een neo-nazi dus :')
Albert Hitchcock is een moordende vogel.
Vakman pur sang
pi_199203012
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat een debiele vergelijking.

'Wappies' worden niet als submensen behandeld of gezien, ze worden zo genoemd vanwege de batshit insane ideeën die ze ventileren. Nergens zijn er oproepen tot het uitroeien van het 'ras' wappie, alsof dat een inherente eigenschap van een 'soort' zou zijn. Daarbij, een wappie kan z'n batshit insane ideeën aanpassen. Hoe pas je precies Jood-zijn aan?
In het Duitse propaganda film ''Der ewige Jude '' werden de Joden als ongedierte afgestempeld, ratten waar je geen enkele medeleven voor moest hebben

Om de argumenten wat kracht bij te zetten ging men '' wetenschappelijke'' studies gebruiken om hun posties te versterken. Studies die men voor waar aan nam zonder verder goed over na te denken

Vandaag de dag zien we soortgelijke de-humaniserende taalgebruik en psuedo wetenschap die men zonder twijfel accepteert

De pro lockdown en pro vaccenatie crowd is in elke opzicht superieur. Zij geloven in '' wetenschappelijke studies'' iit tot het ongedierte die niets moet hebben van de neverending lockdowns , avondklokken, vacinatiepaspoorten en experimentele vaccins waarvan de lange termijn effecten nog steeds onbekend zijn

Je ziet het heel goed terug hier op het forum waar een groot deel van de users blij is wanneer , voor de grootste deel, vredelievende mensen in elkaar worden gemept door de politie. De ene na de andere excuus word erbij gehaald om het geweld goed te keuren :

- Moeten ze maar beter naar de instructies luisteren
- Maar hunnie begonnen
- Zelfs wanneer we beelden zien hoe onschuldige mensen in elkaar getimmerd worden horen we, ja maar we weten de context niet dus we kunnen er geen conclusies aan verbinden

Met al je zogenaamde historische besef zou je moeten weten hoe gevaarlijk het is om een groot deel van de bevolking weg te zetten als ongedierte waar je niet naar moet luisteren . Noem ze gestoord , ongeinformeerd , een plaag die andere mensen in gevaar brengt

Ofwel wappie
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar toont aan hoe slecht het gesteld is met het algemeen historisch besef. Wappies als Üntermenschen, weerloze slachtoffers van een dictatoriaal en moorddadig regime... Tuurlijk joh...
Heb je onder een steen geleefd de afgelopen 14 maanden ? We hebben zoveel rechten moeten inleveren om een ontzichtbare vijand te verslaan met geen eind in zicht

In een typische etto fashion negeer je de avondklok en detentiecentrums die weer operationeel zijn omdat het niet in je straatje past
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199203109
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Niemand wordt gedwongen gevaccineerd tegen Corona. Lul niet zo achterlijk.
Voor je iemand anders achterlijk noemt
Hier wat leesvoer over verplichte vaccinaties

https://www.cnbc.com/2021(...)d-for-fall-2021.html

https://www.euronews.com/(...)covid-19-vaccination

https://www.cnbc.com/2021(...)e-covid-vaccine.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_boo op 29-04-2021 11:21:02 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 29 april 2021 @ 10:54:19 #74
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199203119
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:44 schreef Ali_boo het volgende:
Ofwel wappie
Ook een mooie. De wappie gelijkstellen aan dehumanisering? Ik vind hem best far fetched. Als ik zeg: Die mensen zijn achterlijk.
Dan is dat geen dehgumanisering. ;)

Als je zegt: Die wappies zijn geen mensen. Dan wel, maar dat wordt nergens gezegd vriend. Dat maak jij ervan.

Dat mensen eventueel minderwaardig zijn, is ook geen dehumanisering. Slecht argument dus. Hun menselijkheid staat namelijk niet en nergens ter discussie. Alleen het intellect en de impact daarvan op 'zelf ""onderzoek""' ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_199203305
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik vond sommige boeken van hem best goed. Doch ik vind het een pedant mannetje dat helemaal vanuit New York - waar hij al jaren woont - ons een beetje de maat neemt.
Grunberg heeft een mening. Jij toch ook ?
  donderdag 29 april 2021 @ 11:16:32 #76
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199203401
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 11:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Grunberg heeft een mening. Jij toch ook ?
Klopt helemaal. Ik verbied toch helemaal niets? Van mij mag hij zijn mening geven, maar het staat mij weer vrij om daar op te reageren.

Ik denk dat hij van zo'n afstand minder goed kan oordelen over de situatie hier. Niets meer, niets minder.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199203496
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 11:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Ik verbied toch helemaal niets? Van mij mag hij zijn mening geven, maar het staat mij weer vrij om daar op te reageren.

Ik denk dat hij van zo'n afstand minder goed kan oordelen over de situatie hier. Niets meer, niets minder.
Nou ja..... de marokkanenhaat in Nederland is duidelijk te volgen op het internet.
Met dit woord "marokkanenhaat" neem ik ook vele Nederlanders de maat. Heel normaal.
Fok! is groot geworden met "de maat nemen" en de kwestie waar het om gaat
pi_199203620
quote:
14s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als je zegt: Die wappies zijn geen mensen. Dan wel, maar dat wordt nergens gezegd vriend. Dat maak jij ervan.

Dat mensen eventueel minderwaardig zijn, is ook geen dehumanisering. Slecht argument dus. Hun menselijkheid staat namelijk niet en nergens ter discussie. Alleen het intellect en de impact daarvan op 'zelf ""onderzoek""' ;)
Zwartjes zijn minderwaardig is geen dehumanisering , hun menselijkheid staat niet ter discussie alleen hun intellect , Sic 2021 O+

Ge-wel-dig argument gast

Verder is het mij duidelijk aan welke kant jij zou staan als je ergens in 1930 geboren zou zijn ~O>
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 29 april 2021 @ 11:33:39 #79
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199203650
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 11:31 schreef Ali_boo het volgende:
Zwartjes zijn minderwaardig is geen dehumanisering , hun menselijkheid staat niet ter discussie alleen hun intellect , Sic 2021 O+
Dat is geen dehumanisering. dat is gewoon racisme. Klopt! _O- Goed voorbeeld! ^O^

Als je erbij had gezegd dat het 'apen' zijn, dan is het wel dehumanisering. Zo ingewikkeld is het niet. ;)
quote:
Ge-wel-dig argument gast
Zijn we het toch ergens over eens! O+ :*
quote:
Verder is het mij duidelijk aan welke kant jij zou staan als je ergens in 1930 geboren zou zijn ~O>
^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door SicSicSics op 29-04-2021 12:06:32 (*geen) ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 29 april 2021 @ 11:47:24 #80
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199203830
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 11:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou ja..... de marokkanenhaat in Nederland is duidelijk te volgen op het internet.
Met dit woord "marokkanenhaat" neem ik ook vele Nederlanders de maat. Heel normaal.
Fok! is groot geworden met "de maat nemen" en de kwestie waar het om gaat
Ik vond het inderdaad kwalijk dat de heer Grunberg een bepaalde groep mensen de nieuwe Nederlandse Joden noemt. Bagatellisering van de Holocaust, en dat de heer Grundberg zélf Joods is, geeft hem - wat mij betreft - geen vrijbrief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Beste debater 2022 donderdag 29 april 2021 @ 11:51:40 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199203903
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 03:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat als je dat vaccin gewoon niet kunt accepteren omdat je je er niet goed bij voelt?

Wil je mensen dwingen? Dat ze moeten kiezen tussen een vaccin of het inleveren van rechten.

Dit ís fascisme.

Oftewel: politieke ideologie die zich kenmerkt door autoritaire gezagsuitoefening en verwerping van de democratie.
Dan word je alsnog niet vermoord in een speciaal voor jou opgezet netwerk van dodenkampen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 29 april 2021 @ 11:54:18 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199203943
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, maar het is niet verplicht hoor om naar de dierentuin of iets anders waar straks een vaccinatiebewijs voor gevraagd gaat worden te gaan _O- totaaaal geen verplichting dat vaccin.
Dat is het inderdaad; je kunt dan niet naar een dierentuin of een kroeg.

Auschwitz all over again.

:')

Dat dat vaccin ook bedoeld is om juist de dood te voorkomen, is dan weer een brug te ver om te begrijpen, geloof ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 29 april 2021 @ 11:56:07 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199203975
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:44 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

In het Duitse propaganda film ''Der ewige Jude '' werden de Joden als ongedierte afgestempeld, ratten waar je geen enkele medeleven voor moest hebben

Om de argumenten wat kracht bij te zetten ging men '' wetenschappelijke'' studies gebruiken om hun posties te versterken. Studies die men voor waar aan nam zonder verder goed over na te denken

Vandaag de dag zien we soortgelijke de-humaniserende taalgebruik en psuedo wetenschap die men zonder twijfel accepteert

De pro lockdown en pro vaccenatie crowd is in elke opzicht superieur. Zij geloven in '' wetenschappelijke studies'' iit tot het ongedierte die niets moet hebben van de neverending lockdowns , avondklokken, vacinatiepaspoorten en experimentele vaccins waarvan de lange termijn effecten nog steeds onbekend zijn

Je ziet het heel goed terug hier op het forum waar een groot deel van de users blij is wanneer , voor de grootste deel, vredelievende mensen in elkaar worden gemept door de politie. De ene na de andere excuus word erbij gehaald om het geweld goed te keuren :

- Moeten ze maar beter naar de instructies luisteren
- Maar hunnie begonnen
- Zelfs wanneer we beelden zien hoe onschuldige mensen in elkaar getimmerd worden horen we, ja maar we weten de context niet dus we kunnen er geen conclusies aan verbinden

Met al je zogenaamde historische besef zou je moeten weten hoe gevaarlijk het is om een groot deel van de bevolking weg te zetten als ongedierte waar je niet naar moet luisteren . Noem ze gestoord , ongeinformeerd , een plaag die andere mensen in gevaar brengt

Ofwel wappie
[..]

Heb je onder een steen geleefd de afgelopen 14 maanden ? We hebben zoveel rechten moeten inleveren om een ontzichtbare vijand te verslaan met geen eind in zicht

In een typische etto fashion negeer je de avondklok en detentiecentrums die weer operationeel zijn omdat het niet in je straatje past
Waar zijn de dodenkampen, Ali?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 29 april 2021 @ 12:00:36 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199204063
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:59 schreef Cockwhale het volgende:
Is het land zo wanhopig om nieuws, dat we over elk dom ding dat door een FvD'er zegt een nieuwsbericht moeten schrijven? WIE GEEFT EEN NEUK?
Kennelijk; werkt bij Sylvana en haar rariteitenkabinet ook. En die heeft maar 1 zetel.

Kun je nagaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199204072
Zelfs als je van mening bent dat de quarantaineplicht te ver gaat, snap je toch ook wel dat de vergelijking met de Jodenvervolging absurd en hoogst ongepast is?

Kom op man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 29 april 2021 @ 12:10:35 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_199204211
Ik snap het niet, dus de FvD is nu weer voorstander van de quarantaineplicht? Die lui wapperen ook met elke windvlaag mee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199204634
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Kennelijk; werkt bij Sylvana en haar rariteitenkabinet ook. En die heeft maar 1 zetel.

Kun je nagaan.
Kan aan mij liggen, maar ik zie verhoudingsgewijs toch zeker wel een verschilletje aan aantallen in berichten en foktopics.

Maar, ach.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199205100
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs als je van mening bent dat de quarantaineplicht te ver gaat, snap je toch ook wel dat de vergelijking met de Jodenvervolging absurd en hoogst ongepast is?

Kom op man.
Zoals ik gisteren al schreef, lichtvaardige nazi-vergelijkingen zijn natuurlijk uit den boze bij de FvD-criticasters. Maar het ging natuurlijk wel om het totalitaire karakter inzake de jodenvervolging en niet de holocaust. Als het FvD de totalitariteit van Stalin als vergelijking neemt dan is die niet alleen minder treffend, maar krijgt het FvD het verwijt dat ze dat van de nazi's wel goedkeuren, hoe onzinnig ook. Als ze het vergelijken met China dan zijn het Rusland vriendjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199205403
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals ik gisteren al schreef, lichtvaardige nazi-vergelijkingen zijn natuurlijk uit den boze bij de FvD-criticasters. Maar het ging natuurlijk wel om het totalitaire karakter inzake de jodenvervolging en niet de holocaust. Als het FvD de totalitariteit van Stalin als vergelijking neemt dan is die niet alleen minder treffend, maar krijgt het FvD het verwijt dat ze dat van de nazi's wel goedkeuren, hoe onzinnig ook. Als ze het vergelijken met China dan zijn het Rusland vriendjes.
Ik snap dat het niet om de Holocaust gaat.

Maak die vergelijking gewoon niet. Klaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 april 2021 @ 13:40:41 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199205759
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 07:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, maar het is niet verplicht hoor om naar de dierentuin of iets anders waar straks een vaccinatiebewijs voor gevraagd gaat worden te gaan _O- totaaaal geen verplichting dat vaccin.
Het is niet verplicht inderdaad.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199205973
Het maakt iig wel de tongen lekker los.
Eens kijken
pi_199205999
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet om de Holocaust gaat.

Maak die vergelijking gewoon niet. Klaar.
Daar ben ik wel voor, maar dat heb ik ook regelmatig bij kritiek op het FvD en vind de verontwaardiging dan ook nogal selectief.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199207142
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:18 schreef Ali_boo het volgende:
Nou we hebben te maken met een avondklok
Daarnaast heeft Duitsland voor het 80 jaar weer eens detentiecentrums geïntroduceerd
En daar waar Joden de schuld kregen voor alles wat verkeerd ging zijn het vandaag de dag de '' wappies'' die als untermenshen bestempeld worden

Ben geen fan van FVD maar hoe kan je ontkennen dat er geen parallellen zijn
Het verschil is dat "wappie zijn" een beslissing is voor een bepaald standpunt.
Iets wat je vindt, niet iets wat je bent.
Een wappie-mening is trouwens niet verboden. En het is ook niet zo dat alleen wappies zich aan regels moeten houden, en niet-wappies niet.
Maar waarom moet ik dit eigenlijk uitleggen? Is dat zo niet duidelijk?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Beste debater 2022 donderdag 29 april 2021 @ 15:16:45 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199207200
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals ik gisteren al schreef, lichtvaardige nazi-vergelijkingen zijn natuurlijk uit den boze bij de FvD-criticasters. Maar het ging natuurlijk wel om het totalitaire karakter inzake de jodenvervolging en niet de holocaust. Als het FvD de totalitariteit van Stalin als vergelijking neemt dan is die niet alleen minder treffend, maar krijgt het FvD het verwijt dat ze dat van de nazi's wel goedkeuren, hoe onzinnig ook. Als ze het vergelijken met China dan zijn het Rusland vriendjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199207373
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals ik gisteren al schreef, lichtvaardige nazi-vergelijkingen zijn natuurlijk uit den boze bij de FvD-criticasters. Maar het ging natuurlijk wel om het totalitaire karakter inzake de jodenvervolging en niet de holocaust. Als het FvD de totalitariteit van Stalin als vergelijking neemt dan is die niet alleen minder treffend, maar krijgt het FvD het verwijt dat ze dat van de nazi's wel goedkeuren, hoe onzinnig ook. Als ze het vergelijken met China dan zijn het Rusland vriendjes.
Goh, ik heb wel met het FvD te doen zeg.
Ze zijn wel noodgedwongen vergelijkingen te maken met de Jodenvervolging, omdat ze bij vergelijkingen met het Stalinisme de kans hebben dat ze de Nazi-heerschappij goedkeuren.
Volgens mij is het niet verplicht om te kiezen tussen die twee, of wel.
Je kunt ook gewoon inhoudelijk op de zaak ingaan, en de consequenties en problemen (die voor ons allemaal gelden, niet alleen voor de gene die t er niet mee eens is) van het hier en nu de revue laten passeren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199207408
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Goh, ik heb wel met het FvD te doen zeg.
Ze zijn wel noodgedwongen vergelijkingen te maken met de Jodenvervolging, omdat ze bij vergelijkingen met het Stalinisme de kans hebben dat ze de Nazi-heerschappij goedkeuren.
Volgens mij is het niet verplicht om te kiezen tussen die twee, of wel.
Je kunt ook gewoon inhoudelijk op de zaak ingaan, en de consequenties en problemen (die voor ons allemaal gelden, niet alleen voor de gene die t er niet mee eens is) van het hier en nu de revue laten passeren.
Ik ben in het algemeen tegen lichtvaardige nazi-vergelijkingen. Ik vind de verontwaardiging alleen nogal selectief. Ik kan me best voorstellen dat iemand bij het FvD dacht, laat ik ook eens vol op het orgel gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199207564
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben in het algemeen tegen lichtvaardige nazi-vergelijkingen. Ik vind de verontwaardiging alleen nogal selectief. Ik kan me best voorstellen dat iemand bij het FvD dacht, laat ik ook eens vol op het orgel gaan.
Ik ben op zich niet per definitie tegen vergelijkingen met gebeurtenissen uit het verleden.
Zelfs niet met de nazi-tijd en de Joden-vervolging.
Essentieel daarbij is of je mensen de maat neemt om wat ze zijn, of om wat ze vinden.
"Wappie zijn" is een mening, een standpunt.
Net als "voorstander zijn van een hondenuitlaatplaats aan de Molenweg in Roelofarendsveen".
of "deel uitmaken van de groep mensen die van mening is dat de groene kliko 2x per week moet worden geleegd ipv 1x per week".
Deze mensen worden niet gediscrimineerd want als de gemeente besluit dat de groene kliko toch slechts 1x per week wordt opgehaald, heeft iedereen daar "last" van, niet alleen de mensen die er een probleem mee hebben.
En zo is het ook met wappies.
Je mag ook van mening zijn dat je de vrijheid moet hebben om met je auto aan de linkerkant van de weg te rijden.
Het is echter wél strafbaar als je zonder toestemming al vast gebruik maakt van dat recht.
Quarantaineplicht geldt voor mensen die er voor kiezen een reis te maken, waardoor er gevaar voor de medemens kan optreden ivm corona-besmetting. Vandaar dat aan dergelijke mensen verplichtingen worden opgelegd.
Net zoals je de verplichting hebt om een rijbewijs te halen als je er voor kiest met een auto de weg op te gaan.
Dus kortom:
Verschil maken tussen "iets wat je vindt of ergens voor kiest" of "iets wat je bent".

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 29-04-2021 16:13:47 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 29 april 2021 @ 16:01:33 #98
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_199207765
FvD zegt... Triggered.
pi_199207902
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik ben op zich niet per definitie tegen vergelijkingen met gebeurtenissen uit het verleden.
Zelfs niet met de nazi-tijd en de Joden-vervolging.
Je maakt een vergelijking om iets te verduidelijken, en die kan ook hyperbolisch zijn. Ik kan me een docu herinneren waarbij naar het scheen belangrijk deel van de PVV achterban voor 50 euro een weekje vakantiepark had geboekt. Die prijs was omdat de helft van het vakantiepark was bezet door asielzoekers en dat was er niet bij verteld en ten behoeve van de vakantievierders was daar een hek tussengezet. Een PVV-er vond dat hek dan weer belachelijk omdat het toch geen WOII met concentratiekampen meer was? In die context vind ik het prima, maar dan is de achtergrond van die persoon ook weer deel van die context en past die hyperbool daar wel bij.

Je kunt een jodenvervolging vergelijking ook maken omdat die specifiek is. De apartheid uit Zuid-Afrika bijvoorbeeld, of Israel. Maar mede doordat de jodenvervolging uitmondde in de holocaust worden dergelijke vergelijking snel grotesk. Dat kan bijdragen aan de verduidelijking, maar doet er meestal slechts aan af. Dat is een kwestie van een beoordelingsvermogen waar veel mensen niet over beschikken.

quote:
Essentieel daarbij is of je mensen de maat neemt om wat ze zijn, of om wat ze vinden.
"Wappie zijn" is een mening, een standpunt.
Net als "voorstander zijn van een hondenuitlaatplaats aan de Molenweg in Roelofarendsveen".
of "deel uitmaken van de groep mensen die van mening is dat de groene kliko 2x per week moet worden geleegd ipv 1x per week".
Deze mensen worden niet gediscrimineerd want als de gemeente besluit dat de groene kliko toch slechts 1x per week wordt opgehaald, heeft iedereen daar "last" van, niet alleen de mensen die er een probleem mee hebben.
En zo is het ook met wappies.
Je mag ook van mening zijn dat je de vrijheid moet hebben om met je auto aan de linkerkant van de weg te rijden.
Het is echter wél strafbaar als je zonder toestemming al vast gebruik maakt van dat recht.
Quarantaineplicht geldt voor mensen die er voor kiezen een reis te maken, waardoor er gevaar voor de medemens kan optreden ivm corona-besmetting. Vandaar dat aan dergelijke mensen verplichtingen worden opgelegd.
Net zoals je de verplichting hebt om een rijbewijs te halen als je er voor kiest met een auto de weg op te gaan.
Dus kortom:
Verschil maken tussen "iets wat je vindt" of "iets wat je bent".
Dat is inderdaad een heel essentieel verschil. Daarom mag je ook best onderscheid maken op wat mensen geloven en hoe ze daarmee omgaan of hoe ze met hun geaardheid omgaan en niet op huidskleur of de geaardheid zelf.

Maar je kunt natuurlijk ook vergelijkingen maken op basis van het specifiek totalitaire karakter van maatregelen. Zo is bij de avondklok vaak door allerlei media genoemd dat dit voorheen uniek was voor de Duitse bezetting. Wat er bij deze fout gaat is dat die niet voldoende specifiek is en daardoor aan groteskheid ten onder gaat ipv iets te verduidelijken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199208005
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar ben ik wel voor, maar dat heb ik ook regelmatig bij kritiek op het FvD en vind de verontwaardiging dan ook nogal selectief.
En daar spreek jij je dan ook tegen uit. Dus wat betreft is je eigen verontwaardiging ook nogal selectief.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')