abonnement Unibet Coolblue
pi_199202891
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het heel simpel. Er wordt door de NLse overheid bepaald welk risico een land heeft, en dat gebeurt op basis van meer gegevens en criteria dan alleen 1 landelijk gemiddeld cijfertje zoals jij hier doet. Aan dat vastgestelde risiconiveau hangen bepaalde regels. Daar kun je het mee oneens zijn, maar dat is gewoon dikke vette pech. Je hebt je gewoon aan de regels te houden, of anders stap je maar naar de rechter. We kunnen niet met honderd miljoen miljard betwetertjes die allemaal "ZeLluF oNdERzOEk hEbBE geDaAn" ook honderd miljoen miljard verschillende zelfverzonnen regeltjes gaan volgen.
Uiteindelijk is het heel simpel, de Nederlandse overheid kan bepalen wat ze willen, maar als ik het nut er niet van inzie ga ik mij er niet aan houden. Als de boete komt zal ik zorgen dat die op tijd betaald word 14.gif
pi_199202942
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:34 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het heel simpel, de Nederlandse overheid kan bepalen wat ze willen, maar als ik het nut er niet van inzie ga ik mij er niet aan houden. Als de boete komt zal ik zorgen dat die op tijd betaald word 14.gif
Haha, ik zou zo'n houding ook eens proberen als je belasting moet betalen. "JuLliE keNnE bEPale wAT JulLIE WIllE MaAr iK Zie hET nUt ER nieT vaN In DuS iK beTaAL lekkER NiEt"
pi_199203027
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:08 schreef ijs. het volgende:

[..]

Omdat het volgens de regeltjes moet houden we ons daar maar aan, ook al is er geen enkele geldige reden toe?

Op dit moment is zelfs Nieuw-Zeeland oranje. Niet dat dat dan een zeerhoogrisicogebied ( :')) wordt, maar het toont de gekte wel aan. Lekker logisch.

Weet je welk land ook oranje gekleurd is op de kaart, in plaats van rood? India. Even hoog risico als NZ inderdaad. |:(
Nieuw-Zeeland staat echter wel op de lijst van 'veilige landen' waarbij je niet in quarantaine hoeft en dus ook niet met het callcenter van Hugo te maken krijgt: https://www.rijksoverheid(...)erbod/veilige-landen

Alleen kom je zelf Nieuw-Zeeland amper in of uit, dus dat is vooral theoretisch.

Het valt te hopen dat die lijst de komende 2 maanden wat uitgebreid wordt.

Ik vind de ophef over dit initiatief verder wat overdreven. Er zijn meerdere landen die het zo aanpakken. Alleen de manier waarop het beschreven wordt is wel typisch des Hugo's (of wie hier ook maar voor verantwoordelijk is).

Hotelquarantaine op eigen kosten wordt echt niet overal gedaan maar met name door het VK, Australië, Nieuw-Zeeland en verscheidene Aziatische landen. Voor de Nederlandse situatie zou het buitenproportioneel zijn in de meeste gevallen, behalve misschien voor reizigers vanuit India of Brazilië of zo.
pi_199203591
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:46 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland staat echter wel op de lijst van 'veilige landen' waarbij je niet in quarantaine hoeft en dus ook niet met het callcenter van Hugo te maken krijgt: https://www.rijksoverheid(...)erbod/veilige-landen

Alleen kom je zelf Nieuw-Zeeland amper in of uit, dus dat is vooral theoretisch.

Het valt te hopen dat die lijst de komende 2 maanden wat uitgebreid wordt.

Ik vind de ophef over dit initiatief verder wat overdreven. Er zijn meerdere landen die het zo aanpakken. Alleen de manier waarop het beschreven wordt is wel typisch des Hugo's (of wie hier ook maar voor verantwoordelijk is).

Hotelquarantaine op eigen kosten wordt echt niet overal gedaan maar met name door het VK, Australië, Nieuw-Zeeland en verscheidene Aziatische landen. Voor de Nederlandse situatie zou het buitenproportioneel zijn in de meeste gevallen, behalve misschien voor reizigers vanuit India of Brazilië of zo.
Het punt is dat niet op zichzelf staat, dit past weer uitstekend in ons totaal falende net-niet beleid. We willen op zich wel wat doen maar willen ook niet te streng zijn en we moeten vooral alles eerst kapotpolderen. Dat duurt veel te lang, en uiteindelijk rolt er veel te laat een halfbakken beleid uit waar eigenlijk niemand het echt mee eens is, een waterig compromis dat in de praktijk volledig onwerkbaar / onuitvoerbaar is en uiteindelijk geen ene fuck uithaalt.

Terwijl we ook hadden kunnen kijken naar de landen waar ze het WEL al tijden goed op orde hebben en daar van leren. Maar nee, we moeten weer perse ons eigen vierkante wiel uitvinden met een as die al breekt voordat ie op de weg staat. En dat noemen we dan "intelligent beleid".
pi_199204865
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Omdat het uiteraard nogal uitmaakt hoeveel risico je loopt als je bijvoorbeeld in Curacao 50.000 besmettingen per dag hebt (op een populatie van 146.000) of 50.000 besmettingen per dag in India (op een populatie van 1.4miljard).
Het maakt ook nogal uit of je middenin Assen woont of op een of andere boerderij in een buitendorp. Kortom, je vergelijking is te simplistisch.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199204995
Wat een tijden, die SGPr heeft groot gelijk :').
pi_199205043
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het heel simpel. Er wordt door de NLse overheid bepaald welk risico een land heeft, en dat gebeurt op basis van meer gegevens en criteria dan alleen 1 landelijk gemiddeld cijfertje zoals jij hier doet. Aan dat vastgestelde risiconiveau hangen bepaalde regels. Daar kun je het mee oneens zijn, maar dat is gewoon dikke vette pech. Je hebt je gewoon aan de regels te houden, of anders stap je maar naar de rechter. We kunnen niet met honderd miljoen miljard betwetertjes die allemaal "ZeLluF oNdERzOEk hEbBE geDaAn" ook honderd miljoen miljard verschillende zelfverzonnen regeltjes gaan volgen.
Je weet dat de hele wereld op oranje staat. Zelfs op Antartica is er volgens de overheid een hoog risico om Corona op te lopen.
pi_199206173
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je weet dat de hele wereld op oranje staat. Zelfs op Antartica is er volgens de overheid een hoog risico om Corona op te lopen.
Nogal logisch, dat virus gaat harstikke lekker in die vrieskou daar. :o

Maar even serieus: antarctica staat helemaal niet op de kaart, fake news dus. En niet alle landen hebben code oranje; sommige hebben code rood. :P
pi_199206432
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nogal logisch, dat virus gaat harstikke lekker in die vrieskou daar. :o

Maar even serieus: antarctica staat helemaal niet op de kaart, fake news dus. En niet alle landen hebben code oranje; sommige hebben code rood. :P
Nederland zou eigenlijk code zwart moeten zijn.
pi_199206835
Die Hugootje toch... Na 1 jaar denkt hij corona en varianten aan de grens te kunnen stoppen door een callcenter controle gesprek. Iedereen weet nu dat je de telefoon niet moet opnemen als je terug bent van vakantie, anders heb je kans op boete als je in de tuin zit. Hoe kan je die vent nog serieus nemen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  donderdag 29 april 2021 @ 16:07:37 #36
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199207804
quote:
10s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nogal logisch, dat virus gaat harstikke lekker in die vrieskou daar. :o

Maar even serieus: antarctica staat helemaal niet op de kaart, fake news dus. En niet alle landen hebben code oranje; sommige hebben code rood. :P
De Pitcairn eilanden zijn wel oranje.

https://www.nederlandwere(...)en/reizen/reisadvies

Terwijl daar nog geen enkele corona besmetting heeft plaatsgevonden. Dus volgens mij hebben ze gewoon alles oranje gepaint.
pi_199207855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat ben je toch echt wel verplicht. En waarom zou je dat eigenlijk niet doen? Je weet toch dat dit een voorwaarde is voor je afreist naar het buitenland?
Nope, goed nieuws: dat MAG niet verplicht worden voor eu landen door het Europees parlement, is een regel voor de covid pass straks, lees maar 😁😄:

https://www.nu.nl/coronav(...)stap-dichterbij.html

Quarantine of testen verplicht voor pashouders mag niet 😄
#WeesGeenWhales
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 16:37:02 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199208089
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nope, goed nieuws: dat MAG niet verplicht worden voor eu landen door het Europees parlement, is een regel voor de covid pass straks, lees maar 😁😄:

https://www.nu.nl/coronav(...)stap-dichterbij.html

Quarantine of testen verplicht voor pashouders mag niet 😄
Het EP bepaalt dat niet, de lidstaten bepalen dat. Het KAN zo zijn ALS er een pas komt. Dat is bepaald niet zeker.

Dus het MAG dus wel verplicht worden want een lidstaat MAG zijn eigen regels hanteren en hoeft zich niets hiervaan aan te trekken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199208797
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:24 schreef Anton91 het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze bedoelen met zeerhoogrisicogebieden, in voorgaande berichten stond risico gebieden. Als ik terug kom uit een EU land met per 100.000 mensen minder besmettingen dan dat we hier hebben ga ik zeker niet in quarantaine :)
het moet nog vastgesteld worden wat precies en 'zeer hoogrisicogebied' is (volgens het wetsvoorstel gaat dat per ministerieel besluit)...

Als enkel 'hoogrisico'-gebied geld nu een land met een tweewekelijkse incidentie per 100.000 inwoners van 100.
dat is momenteel rijwel de hele wereld buiten Azie en Oceanie.
Nederland zelf heeft een tweekelijkse incidentie van ergens rond de 650-700 per 100.000 inwoners

maar een 'zeer hoogrisico-gebied' zou daaran dus een kleiner deel zijn, met nog strengere voorwaarde, en vermoedelijk ook een factor waarbij men het aantal tests meeweegt.... volgens mij ligt nu de 7-daagse incidentie in India op rondde 135 per 100K inwoners (over twee weken zijn dat er dan zo'n 270 )... maar je wil niet dat die op een 'veilige lijst' staat, aangezien dat grotendeels ook komt door laag totaalaantal tests.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199208805
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het EP bepaalt dat niet, de lidstaten bepalen dat. Het KAN zo zijn ALS er een pas komt. Dat is bepaald niet zeker.

Dus het MAG dus wel verplicht worden want een lidstaat MAG zijn eigen regels hanteren en hoeft zich niets hiervaan aan te trekken.
Maar het is een voorwaarde om mee te mogen doen met de pas.

Dus idd, Nederland KAN dat beslissen - als we het okay vinden om zelf niet binnen te komen in de rest van de EU vrij en geen eu toeristen hiernaartoe te laten komen.

Ergo, als we onszelf makkelijk toegang tot alle Europese vakantielanden ontzeggen bewust én economische zelfmoord plegen. Zie je dat echt gebeuren?
#WeesGeenWhales
pi_199209126
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:24 schreef Anton91 het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze bedoelen met zeerhoogrisicogebieden, in voorgaande berichten stond risico gebieden. Als ik terug kom uit een EU land met per 100.000 mensen minder besmettingen dan dat we hier hebben ga ik zeker niet in quarantaine :)
Natuurlijk ga ik niet in quarantaine. Ga weg joh.
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 18:06:47 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199209225
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar het is een voorwaarde om mee te mogen doen met de pas.

Dus idd, Nederland KAN dat beslissen - als we het okay vinden om zelf niet binnen te komen in de rest van de EU vrij en geen eu toeristen hiernaartoe te laten komen.

Ergo, als we onszelf makkelijk toegang tot alle Europese vakantielanden ontzeggen bewust én economische zelfmoord plegen. Zie je dat echt gebeuren?
Nederland is slechts een EU land, natuurlijk. Ik zou er nog niet van uitgaan dat dit is hoe het wordt, het zou wel prettig zijn uiteraard.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199209638
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nederland is slechts een EU land, natuurlijk. Ik zou er nog niet van uitgaan dat dit is hoe het wordt, het zou wel prettig zijn uiteraard.
Het parlement heeft dit als eis gesteld. Dus het wordt dit of niet meedoen met die pas. Dat is geen optie voor een open handelsland, dus het wordt dit.
#WeesGeenWhales
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 18:41:07 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199209708
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het parlement heeft dit als eis gesteld. Dus het wordt dit of niet meedoen met die pas. Dat is geen optie voor een open handelsland, dus het wordt dit.
Het EP maakt dit niet uit, hoeveel keer moet dit nog gezegd worden? Wat het EP wil of niet wil is eigenlijk irrelevant, ze hebben hier geen zeggenschap over.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199209804
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het EP maakt dit niet uit, hoeveel keer moet dit nog gezegd worden? Wat het EP wil of niet wil is eigenlijk irrelevant, ze hebben hier geen zeggenschap over.
Sinds een aantal jaar is de situatie aangepast en nu MOET ep akkoord gaan met voorstellen van de commisie. Anders gaan ze niet door.

Dus technisch kan de ec besluiten niet toe te geven ja. Dan gaat het voorstel weg, is er helemaal geen toerismeseizoen en missen meerdere landen 10-25% van bnp weer deze zomer.

Denk het niet.

Voor de economie van veel eu landen MOET dat toerisme seizoen er komen en dat werkt niet met quarantine voor en na, dus komt dit er.

Belangen zijn zo groot dat paar zeurende virologen niet relevant zijn, geloof me. Remember last summer? 😉
#WeesGeenWhales
  donderdag 29 april 2021 @ 19:55:56 #46
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199210835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:24 schreef Anton91 het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze bedoelen met zeerhoogrisicogebieden, in voorgaande berichten stond risico gebieden. Als ik terug kom uit een EU land met per 100.000 mensen minder besmettingen dan dat we hier hebben ga ik zeker niet in quarantaine :)
Landen als Brazilië en India. Zelfs als straks Europa gevaccineerd is, moeten wij gewoon geen pretreisjes naar Brazilië, India en andere landen waar het coronavirus niet onder controle is willen. Verplichte quarantaine met hoge sancties voor schending quarantaineplicht helpt om te voorkomen dat mensen toch om bullshit-redenen naar landen als Brazilië en India reizen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199213819
Haha die lijst met veilige landen! https://ibb.co/XWMTbF7

Waarom staat Vietnam er in godsnaam niet op???? Die past gewoon in het lijstje nieuw-zeeland, china, etc hoor!

Maar ik vind het mooi dat Rwanda - R W A N D A - dus officiëel door de overheid erkend land wordt als land dat het véél beter doet dan ons en helemaal onder controle heeft!

LOL
#WeesGeenWhales
pi_199213871
In NL verzinnen we regels en regels en nog meer regels, maar het wordt naar een jaar of 5 pas gehandhaafd. of niet.
pi_199213915
Quarantainehotels op eigen kosten. Klaar.
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')