abonnement Unibet Coolblue
pi_199193741
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Volgens mij wordt je bij een positieve test doorgestuurd naar de GGD voor een tweede test (voor de zekerheid) en die telt dan uiteraard mee. Ik denk niet dat die positieve testen voor Testen voor Toegang meetellen, maar dat is een gok.
Er stond dat een positieve test doorgegeven wordt en dat je dan gebeld wordt door de GGD. Er stond niets over een tweede test (ook niet dat je dat niet hoeft te doen overigens).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199193750
quote:
Uit onderzoek is gebleken dat twee prikken met het vaccin van Pfizer/BioNTech een bescherming van 95 procent tegen een besmetting bieden. Na zes maanden daalt dat naar 91 procent, zei Sahin. "Daarom zullen we een derde prik nodig hebben om de bescherming terug te brengen naar bijna 100 procent."

De BioNTech-baas stelt daarom voor om 9 à 12 maanden na de eerste prik een derde prik te zetten. Vervolgens zou iedereen één keer per anderhalf jaar moeten worden ingeënt, denkt hij.
Van NOS liveblog.

Tuurlijk, zou ik ook zeggen als farmaceut. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 28 april 2021 @ 15:53:01 #153
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199193761
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er stond dat een positieve test doorgegeven wordt en dat je dan gebeld wordt door de GGD. Er stond niets over een tweede test (ook niet dat je dat niet hoeft te doen overigens).
Ah, dan heb ik het verkeerd onthouden.

Fijn dat je test negatief was overigens ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199193762
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Dit gaat goed ^O^
Jij bent blij met een vergrijzende bevolking en een land waarin niemand meer een huis kan kopen omdat er teveel oudjes zijn?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_199193774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Fijn dat je test negatief was overigens
Ik had niet anders verwacht. Geen klachten*, ook nauwelijks mensen in mijn omgeving waarvan ik redelijkerwijs besmet had kunnen raken. Ik las ook dat slecht 0,15% positief getest had bij dit soort dingen. Maar goed, je weet het nooit inderdaad.

* Of eigenlijk heb ik sinds die staaf in mijn neus een loopneus. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199193784
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Van NOS liveblog.

Tuurlijk, zou ik ook zeggen als farmaceut. :')
Ergens doet het wat dystopisch aan om als gezonde jongere zo'n (herhaal)prik te moeten halen, aan de andere kant... waarom ook niet?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199193793
twitter
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 15:59:53 #158
5428 crew  miss_sly
pi_199193819
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:53 schreef Harlon het volgende:

[..]

Jij bent blij met een vergrijzende bevolking en een land waarin niemand meer een huis kan kopen omdat er teveel oudjes zijn?
Blij niet, maar het is wat het is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Sport woensdag 28 april 2021 @ 15:59:56 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199193820
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Van NOS liveblog.

Tuurlijk, zou ik ook zeggen als farmaceut. :')
Pfizer ruikt geld.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 28 april 2021 @ 15:59:58 #160
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199193821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Das ook zoiets he.

WE WILLEN WEL MAAR WE KUNNEN NIET HE!
pi_199193849
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ergens doet het wat dystopisch aan om als gezonde jongere zo'n (herhaal)prik te moeten halen, aan de andere kant... waarom ook niet?
We weten nog niet of er überhaupt lange-termijn bijwerkingen zijn.

En het zal ook wel meevallen denk ik. Ik zie het meer als zoiets als de griepprik, gewoon dat 65+ die jaarlijks kan halen.

We moeten straks als de pandemie weg is ook niet doen alsof COVID helemaal niet meer mag bestaan. Wat maakt het uit als er wat jonge mensen mild ziek worden? Om dat nou te gaan voorkomen door letterlijk iedereen elk jaar te prikken. Tja, het kan.

Laat mensen het vooral zelf weten, dat is het beste denk ik, maar dan moet alles wel weer gewoon terug naar normaal. Dat we niet mensen gaan uitsluiten ofzo omdat ze geen booster willen. Ik neem sowieso een prik later dit jaar om de pandemie weg te krijgen, maar ik zie mezelf echt niet jaarlijks een booster nemen. Neem ook niet de griepprik. Na verloop van tijd wordt het ziektebeeld toch mild vanwege genetic drift. Om daar nou jaarlijks iets aan te doen onder het motto van medische maakbaarheid... Mwa.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 28 april 2021 @ 16:06:08 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199193871
al vaccinatiecijfers?
  woensdag 28 april 2021 @ 16:06:10 #163
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199193872
quote:
76 procent van de horecabedrijven kan niet meer aan al zijn betalingsverplichtingen voldoen en 30 procent van de kleine bedrijven is momenteel technisch failliet en staat op de rand van de afgrond. Dat blijkt uit de Kleinbedrijf Index van ondernemersorganisatie ONL in samenwerking met de kredietverlener Qredits en de Hogeschool Utrecht.

Kroegen en restaurants mogen woensdag weer gasten ontvangen op hun terras en voor vele is dit meer dan welkom. Slechts 24 procent van de horecaondernemers kan op dit moment namelijk al zijn rekeningen nog betalen. "Het is een druppel op een gloeiende plaat", zegt Esther Renssen van Qredits. "Het zal sommigen wel een boost geven, maar het is niet genoeg om uit deze crisis te komen."

Bij het volledige kleinbedrijf, ondernemingen met minder dan tien werknemers, heeft 54 procent van de bedrijven betalingsproblemen. De zakelijke dienstverlening staat er het best voor.

De resultaten leiden tot meer stress bij ondernemers en minder innovatie. Het stressniveau groeide tussen het vierde kwartaal van vorig jaar en het eerste kwartaal van dit jaar van 52 naar 56 procent. De zogenoemde innovatiequote daalde in diezelfde periode met 11 procentpunten naar 23 procent. Het geld voor investeringen raakt op en vooral starters verliezen hun voorsprong door de gedwongen sluitingen.
Van NU.

Ben bang dat de daadwerkelijke economische schade nog moet blijken en dat er nog flink wat bedrijven om gaan vallen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 28 april 2021 @ 16:09:11 #164
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199193897
quote:
2s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Van NU.

Ben bang dat de daadwerkelijke economische schade nog moet blijken en dat er nog flink wat bedrijven om gaan vallen.
Economie herstelt wel weer, het echte gevaar is forse inflatie (boven de 5%)
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 28 april 2021 @ 16:09:17 #165
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199193899
quote:
2s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Van NU.

Ben bang dat de daadwerkelijke economische schade nog moet blijken en dat er nog flink wat bedrijven om gaan vallen.
Sowieso. Die rekening moet een keer worden terugbetaald. Ik denk dat het dit jaar nog mee zal vallen, maar de komende jaren… Gelukkig is geld goedkoop en wordt er een hoop geld gepompt in de economie. Wat de langetermijneffecten daarvan zijn, zien we dan wel weer. :P
  woensdag 28 april 2021 @ 16:10:20 #166
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199193905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
al vaccinatiecijfers?
Nog niet, maar ik schrok wel weer van de cijfers van gister. Weer minder dan vorige week en dus nog veel minder dan twee weken geleden.
  woensdag 28 april 2021 @ 16:10:40 #167
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199193908
quote:
2s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Van NU.

Ben bang dat de daadwerkelijke economische schade nog moet blijken en dat er nog flink wat bedrijven om gaan vallen.
En tegen de tijd dat we de rekening moeten betalen is de groep waarvoor we de rekening moeten betalen dood.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199193923
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En op sommige plekken dan weer zes voet, wat weer voor de 1,5 meter pleit (want 2 meter is wellicht wat al te streng).
https://www.nytimes.com/2(...)=cur&smid=tw-nytimes
quote:
The origin of the six-foot distancing recommendation is something of a mystery. “It’s almost like it was pulled out of thin air,” said Linsey Marr, an expert on viral transmission at Virginia Tech University.

When the virus first emerged, many experts believed that it was transmitted primarily through large respiratory droplets, which are relatively heavy. Old scientific studies, some dating back more than a century, suggested that these droplets tend not to travel more than three to six feet. This observation, as well as an abundance of caution, may have spurred the C.D.C. to make its six-foot suggestion, Dr. Marr said.

But that recommendation was not universal. The American Academy of Pediatrics recommends three to six feet of social distancing in schools, but the World Health Organization recommends just one meter, or 3.3 feet.

And over the last year, scientists have learned that respiratory droplets are not the primary mode of coronavirus transmission. Instead, the virus spreads mostly through tiny airborne droplets known as aerosols, which can travel longer distances and flow through rooms in unpredictable ways.

pi_199193932
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:03 schreef Discombobulate het volgende:
We weten nog niet of er überhaupt lange-termijn bijwerkingen zijn.
Met dat argument kun je heel veel dingen afschrijven.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:03 schreef Discombobulate het volgende:
Wat maakt het uit als er wat jonge mensen mild ziek worden?
Behalve dan dat niet alle jonge mensen er mild ziek van worden. Uiteindelijk is de (zeldzame) kans op bijwerkingen vele malen kleiner dan de kans op een heftige (natuurlijke) infectie.

In dat geval komt het economische argument om de hoek kijken, maar ook dan kun je je afvragen of de kosten van de prikken niet ruimschoots opwegen tegen het gemiste arbeidspotentieel door zieke jongeren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 28 april 2021 @ 16:13:34 #170
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199193935
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Sowieso. Die rekening moet een keer worden terugbetaald. Ik denk dat het dit jaar nog mee zal vallen, maar de komende jaren… Gelukkig is geld goedkoop en wordt er een hoop geld gepompt in de economie. Wat de langetermijneffecten daarvan zijn, zien we dan wel weer. :P
Je hebt dan in ieder geval je vrijheid weer terug en ik verwacht sowieso eind 2021/grotendeels 2022 een enorme uitgavenimpuls met uitgaven aan restaurants, vrijetijdsindustrie, vakanties, ed. In 2023 zou deze uitgavenimpuls weer wegtrekken, want ja, dan zijn mensen weer gewent aan de vrijheid van voor Corona.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199193965
quote:
Kortom, je moet ergens een grens leggen en hoe meer afstand, hoe beter. Eén meter vond men te weinig, twee meter vond men te veel. Dus anderhalve meter.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199193974
quote:
10s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

"Er komen belteams en die moeten eerst opgeleid worden om het geluid van een grasmaaier te kunnen onderscheiden van het geluid van een trein of een wasmachine."

Is dit De Speld, of wat? _O-
De cursus wordt gegeven door de acteur Michael Winslow...

“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199194028
https://www.nu.nl/coronav(...)ocent-bezetting.html

"Uit de onderzochte voetbalwedstrijden kwam ook de conclusie dat zogeheten triagevragen (vragen over eventuele gezondheidsklachten) op locatie geen zin hebben. Daarmee worden besmettingen er niet uitgefilterd en het zorgt zelfs voor opstoppingen, waardoor er extra contactmomenten tussen bezoekers zijn. Ook temperatuurmetingen hebben geen effect."

JOH! net zo zinloos als om dit te doen bij een terras/restaurant.

Verder goed nieuws! Hopelijk van het weekend weer halfvolle stadions!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199194099
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kortom, je moet ergens een grens leggen en hoe meer afstand, hoe beter. Eén meter vond men te weinig, twee meter vond men te veel. Dus anderhalve meter.
Nee, 1 meter vond men helemaal niet te weinig
1 meter is juist wat de WHO adviseerde....
  woensdag 28 april 2021 @ 16:28:54 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199194106
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nog niet, maar ik schrok wel weer van de cijfers van gister. Weer minder dan vorige week en dus nog veel minder dan twee weken geleden.
Er schijnt vorige week minder geleverd te zijn, waardoor de cijfers deze week ook niet denderend zullen zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')